Valstybinės geležinkelio inspekcijos
Prie Susisiekimo ministerijos
viršininkas
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. KOVO 28 D. ĮSAKYMO NR. V-24 „DĖL GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJŲ IR GELEŽINKELIŲ ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) EISMO SAUGOS ATASKAITŲ“ PAKEITIMO
2015 m. liepos 7 d. Nr. V-133
Vilnius
P a k e i č i u Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos 2007 m. kovo 28 d. įsakymą Nr. V-24 „Dėl geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelių įmonių (vežėjų) eismo saugos ataskaitų“ ir išdėstau jį nauja redakcija:
„VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS
PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS
VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJŲ IR GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) EISMO SAUGOS ATASKAITŲ
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose, iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 L 164, p. 44):
2. N u s t a t a u, kad geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) iki kiekvienų kalendorinių metų birželio 30 dienos Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – VGI) pateikia praėjusių metų eismo saugos ataskaitą pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą formą. Eismo saugos ataskaita gali būti teikiama tiesiogiai (atvykus į VGI), siunčiama registruotuoju laišku, arba dokumentų skaitmeninės kopijos siunčiamos VGI interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.“
PATVIRTINTA
Valstybinės geležinkelio inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-24
(Valstybinės geležinkelio inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2015 m. liepos 7 d. įsakymo Nr. V-133
redakcija)
(Eismo saugos ataskaitos forma)
_______________________________________________________
(ūkio subjekto pavadinimas)
_______________EISMO SAUGOS ATASKAITA
(ataskaitos metai)
______________
(užpildymo data)
_____________
(vieta)
I. EISMO SAUGOS TIKSLAI IR JŲ PASIEKIMO PLANAI*
Rizikų kategorijos |
Nusistatytas eismo saugos tikslas |
Ar ataskaitiniu laikotarpiu buvo parengtas priemonių planas eismo saugos tikslams pasiekti? (taip/ne/eismo saugos tikslas rizikos kategorijoje nebuvo nustatytas) |
Ar eismo saugos tikslai buvo pasiekti? (taip/ne/eismo saugos tikslas rizikos kategorijoje nebuvo nustatytas) |
Jei eismo saugos tikslai nebuvo pasiekti, prašome pateikti paaiškinimą, kodėl jie nebuvo pasiekti ir nurodyti, kokių priemonių buvo imtasi, siekiant užtikrinti eismo saugos tikslų pasiekimą |
Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami darbuotojai |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami pervažų naudotojai |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami pašaliniai asmenys |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami keleiviai |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami kiti asmenys |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys susiduria su kitais geležinkelių riedmenimis |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys susiduria su statiniais ar įrenginiais |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys nurieda nuo bėgių |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, susiję su pavojingaisiais kroviniais |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu kyla gaisras geležinkelių riedmenyse |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu lūžta bėgiai |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu išmetama (bėgių) vėžė |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu signalizacijos įrenginiai signalizuoja klaidingai (vietoj draudžiamojo – leidžiamasis) |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu atlenkiamos iešmų smailės ar slankioji kryžmės šerdis |
|
|
|
|
Eismo įvykiai, kurių metu lūžta aširačio ašis, ašies kakliukas, ratas, vežimėlio šoninė, viršlinginė sija |
|
|
|
|
Kitos rizikos |
|
|
|
|
* Eismo saugos tikslai nustatomi vadovaujantis:
1. Saugos valdymo sistemoje nustatyta procedūra bei atsižvelgiant į įmonės veikloje kylančias rizikas;
2. 2012 m. balandžio 23 d. Komisijos sprendimu Nr. 2012/226/ES dėl antrojo geležinkelių sistemos bendrųjų saugos tikslų rinkinio (OL 2012 L 115, p. 27);
3. Lietuvos Respublikos nacionalinėmis pamatinėmis vertėmis, nustatytomis 2013 m. gruodžio 11 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. 2013/753/ES, kuriuo iš dalies keičiamas Sprendimas 2012/226/ES dėl antrojo geležinkelių sistemos bendrųjų saugos tikslų rinkinio (OL 2013 L 334, p. 37);
II. BENDRIEJI EISMO SAUGOS RODIKLIAI
1. Eismo įvykių rodikliai |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Įvykių skaičius |
N01 |
Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų |
|
N02 |
Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių |
|
N03 |
Eismo įvykiai geležinkelio pervažose, įskaitant eismo įvykius, į kuriuos pateko geležinkelio pervažose esantys pėstieji |
|
N04 |
Eismo įvykiai, kai dėl judančių riedmenų nukentėjo žmonės, išskyrus savižudybes |
|
N05 |
Gaisrai geležinkelio riedmenyse |
|
N06 |
Kitos rūšies eismo įvykiai |
|
N07 |
Savižudybės |
2. Žuvę ir sunkiai sužaloti asmenys |
||||||||||
Iš viso |
N01 |
N02 |
N03 |
N04 |
N05 |
N06 |
N07 |
|||
Žuvę |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keleiviai |
|
|||||||||
Darbuotojai/rangovai |
|
|||||||||
Pervažų naudotojai |
|
|||||||||
Pašaliniai asmenys |
|
|||||||||
Kiti asmenys |
|
|||||||||
Sunkiai sužaloti |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keleiviai |
|
|||||||||
Darbuotojai/rangovai |
|
|||||||||
Pervažų naudotojai |
|
|||||||||
Pašaliniai asmenys |
|
|||||||||
Kiti asmenys |
|
3. Eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo riedmenys su pavojingais kroviniais |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Įvykių skaičius |
N19 |
Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu |
|
N20 |
Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu, kai pavojingi kroviniai pateko į aplinką |
4. Eismo įvykių grėsmės rodikliai |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Įvykių skaičius |
I01 |
Lūžusių geležinkelio bėgių skaičius |
|
I02 |
Bėgių (vežės) nuokrypių skaičius |
|
I03 |
Klaidingo signalizavimo atvejų skaičius |
|
I04 |
Pravažiuotų draudžiamųjų signalų skaičius |
|
I05 |
Geležinkelių riedmenų ratų gedimai |
|
I06 |
Geležinkelių riedmenų ašių gedimai |
5. Eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai |
|||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Dydis |
|
C03 |
Visų eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai |
Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais |
|
C07 |
Aplinkai padaryta žala, eurais |
||
C05 |
Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
||
C06 |
Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
||
C13 |
Didelių eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai |
Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais |
|
C17 |
Aplinkai padaryta žala, eurais |
||
C15 |
Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
||
C16 |
Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
6. Geležinkelių infrastruktūros techninės saugos ir jos užtikrinimo rodikliai |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Dalis proc. |
T01 |
Geležinkelio kelių, kuriuose veikia automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistema, procentinė dalis, % |
|
T02 |
Traukinių nuvažiuotų kilometrų naudojant automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistemą, procentinė dalis, % |
7. Geležinkelių pervažų techninės saugos ir jos diegimo rodikliai |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Pervažų skaičius |
T07 |
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su automatine šviesoforų signalizacija) skaičius |
|
T08 |
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatiniais užtvarais) skaičius |
|
T09 |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija ir automatiniais užtvarais) skaičius |
|
T10 |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija, automatiniais užtvarais ir mašinistams skirtais šviesoforais) skaičius |
|
T11 |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su šviesoforų signalizacija) skaičius |
|
T12 |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema (su rankiniais užtvarais) skaičius |
|
T13 |
Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema (su šviesoforų signalizacija ir rankiniais užtvarais) skaičius |
|
T14 |
Nereguliuojamų pervažų skaičius |
8. Eismo saugos valdymo rodikliai (SVS - saugos valdymo sistema) |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Dydis |
A01 |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų skaičius |
|
A00 |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) planuotų atlikti SVS vidaus auditų skaičius |
|
A02 |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų dalis |
9. Geležinkelių transporto eismo rodikliai |
||
Kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Skaičius |
R02 |
Keleivių apyvarta, tūkst. keleivių kilometrų (tūkst. kel. km) |
|
R05 |
Keleivinių traukinių rida, tūkst. traukinio kilometrų (tūkst. kel. tr. km) |
|
R06 |
Prekinių traukinių rida, traukinio tūkst. kilometrų (tūkst. prek. tr. km) |
|
R07 |
Krovinių apyvarta, tūkst. tonkilometrių (tūkst. tkm) |
|
R08 |
Geležinkelių kelių eksploatacinis ilgis (km) |
|
R03 |
Geležinkelių kelių bendras ilgis (km) |
III. SAUGOS VALDYMO SISTEMOS VIDAUS AUDITO REZULTATAI**
Audituojama saugos valdymo sistemos dalis |
Audito plane nustatytas audito atlikimo laikotarpis |
Ar ataskaitiniu laikotarpiu auditas atliktas audito plane nustatytu laikotarpiu? (taip/ne/saugos valdymo sistemos dalies auditas ataskaitiniu laikotarpiu nebuvo suplanuotas) |
Ar audito metu rasti trūkumai? (taip/ne/ saugos valdymo sistemos dalies auditas ataskaitiniu laikotarpiu nebuvo suplanuotas) |
Jei audito metu nustatyti trūkumai, prašome pateikti paaiškinimą, kokių priemonių buvo imtasi neatitiktims pašalinti |
I. Rizikų valdymas |
||||
Rizikų, susijusių su geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelio infrastruktūros valdytojo veikla, valdymas |
||||
Rizikų, susijusių su technine priežiūra ir medžiagų tiekimu, valdymas |
||||
Rizikų, susijusių su rangovais ar tiekėjais, valdymas |
||||
Rizikų, susijusių su kitomis geležinkelio sistemai nepriklausančiomis šalimis, valdymas |
||||
Rizikos, kai dėl pasikeitusių geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklos sąlygų arba dėl naujų medžiagų tiekimo, naudojimo atsiranda rizika geležinkelių infrastruktūrai arba geležinkelių transporto veiklai vykdyti, valdymas |
||||
II. Stebėsenos atlikimas |
||||
Saugos valdymo sistemos audito atlikimas |
||||
Pranešimų apie geležinkelių transporto eismo įvykius, katastrofas, riktus tvarkos, jų tyrimo, analizavimo procedūrų eigos ir prevencinių priemonių įgyvendinimo valdymas |
||||
Teisės aktų, standartų reikalavimų laikymosi valdymas |
||||
III. Nuolatinis tobulėjimas ir darbuotojų įtraukimas į saugos valdymo sistemos procesus |
||||
Nuolatinio tobulinimo užtikrinimas (saugos valdymo sistemos keitimas atsižvelgiant į gautas rekomendacijas ir pan.) |
||||
Darbuotojų įtraukimo į saugos valdymo sistemos procesų kūrimą ir tobulinimą užtikrinimas |
|
|||
IV. Lyderystė |
||||
Saugos valdymo sistemos politikos įgyvendinimas |
|
|
|
|
Kokybinių ir kiekybinių eismo saugos tikslų ir priemonių planų eismo saugoms tikslams pasiekti formavimo valdymas |
|
|
|
|
V. Struktūra ir atskaitomybė |
||||
Atsakomybės paskirstymas |
|
|
|
|
Vadovybės vykdomos įvairių lygių kontrolės užtikrinimas |
|
|
|
|
VI. Kompetencijų valdymo sistema |
||||
Darbuotojų kompetencijos valdymas |
|
|
|
|
VII. Informacijos valdymas ir dokumentavimas |
||||
Saugos valdymo sistemos dokumentavimas |
|
|
|
|
Su sauga susijusius informacijos dokumentavimas ir valdymas |
|
|
|
|
Informacijos keitimąsis įmonėje ir tarp kitų toje pačioje infrastruktūroje veikiančių organizacijų |
|
|
|
|
Veiksmų planų avariniais atvejais įgyvendinimas, įspėjimų ir informacijos teikimas |
|
|
|
|
VIII. Su saugiu geležinkelių infrastruktūros projektavimu, eksploatavimu ir naudojimu susijusius saugos valdymo sistemos dalys |
||||
Saugos geležinkelių infrastruktūros projektavimas (T kriterijus) |
|
|
|
|
Saugos geležinkelių infrastruktūros valdymas (U kriterijus) |
|
|
|
|
Techninės priežiūros paslaugų teikimas ir medžiagų tiekimas (V kriterijus) |
|
|
|
|
Eismo kontrolės ir signalizacijos sistemos techninė priežiūra ir naudojimas (W kriterijus) |
|
|
|
|
** 2. Saugos valdymo sistemos vidaus auditą rekomenduojama atlikti vadovaujantis 2013 m. vasario 14 d. VGI viršininko įsakymu Nr. V-97 patvirtintomis rekomendacijoms saugos valdymo sistemos vidaus auditui atlikti. |
IV. VGI SKIRTOS PASTABOS IR PASIŪLYMAI
Prašome pateikti VGI skirtas pastabas ir pasiūlymus dėl vykdomų patikrinimų, suteikiamų konsultacijų, teisinio reglamentavimo tobulinimo ir kt. |
|
Eil. Nr. |
Pastabos ir pasiūlymai |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
_______________________ __________________________
(atsakingo asmens pareigos) (Vardas Pavardė)
Tel. nr.:____________________
El. p.: ____________________
Eismo saugos ataskaitos
1 priedas
EISMO SAUGOS ATASKAITOJE NAUDOJAMŲ SĄVOKŲ PAAIŠKINIMAI
I eismo saugos ataskaitos skyriuje naudojamų sąvokų paaiškinimai
Sąvoka |
Apibrėžimas |
Papildoma informacija |
Darbuotojai/ rangovai |
Asmuo, kurio profesinės pareigos susijusios su geležinkelių transporto eismu ir kuris jas vykdo eismo įvykio metu, taip pat traukinio brigados narys ir darbuotojas, kurio veikla susijusi su geležinkelių riedmenų ir infrastruktūros priežiūra. |
— |
Pervažų naudotojai |
Asmuo, kuris bet kokiomis transporto priemonėmis arba pėsčiomis kerta geležinkelio kelią naudodamasis pervaža arba esantis pervažoje. |
— |
Pašaliniai asmenys |
Asmuo, esantis geležinkelių keliuose ir geležinkelių kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose nenustatytose vietose. |
— |
Keleiviai |
Geležinkelių transportu keliaujantis asmuo, išskyrus traukinio brigados narius, taip pat asmenis, mėginančius įlipti ar išlipti iš judančio traukinio. |
— |
Kiti asmenys |
Asmuo, nepriskirtinas kitoms nukentėjusiųjų kategorijoms. |
— |
Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų |
Priekinis, galinis arba šoninis susidūrimas, kurio metu bet kuri traukinio dalis susiduria su kito traukinio dalimi, kitais manevruojančiais geležinkelių riedmenimis, objektais, stacionariai įtaisytais arba laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo, ir su kitais objektais ir daiktais (išskyrus objektus pervažose, kuriuos pametė pervažą kertanti transporto priemonė arba pervažos naudotojas) |
— |
Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių |
Įvykis, kai bent vienas traukinio aširatis nurieda nuo bėgių |
— |
Gaisrai geležinkelio riedmenyse |
Gaisras ir sprogimas geležinkelių riedmenyse, įvykęs geležinkelių riedmenims važiuojant iš išvykimo geležinkelio stoties į paskirties vietą, taip pat įvykę geležinkelių riedmenims stovint išvykimo geležinkelio stotyje, atvykimo geležinkelio stotyje ar tarpinėse stotelėse bei manevruojant |
— |
Lūžę bėgiai |
Į dvi arba daugiau dalių lūžęs bėgis arba nuo bėgio riedėjimo paviršiaus nulūžusi didesnė kaip 50 mm ilgio ar 10 mm gylio bėgio dalis |
Šiai kategorijai priskiriami ir per sąvaržas ar suvirinimus trūkę bėgiai |
Bėgių (vežės) nuokrypiai |
Geležinkelio kelio vientisumo ir geometrijos horizontalūs pažeidimai, dėl kurių būtina uždrausti geležinkelių transporto eismą arba sumažinti leistiną greitį, kad būtų užtikrintas saugumas |
— |
Draudžiamųjų signalų pravažiavimas |
Atvejis, kai traukinys ar jo dalis pravažiuoja draudžiamą signalą negavus leidimo |
Važiavimas negavus leidimo: |
Klaidingas signalizavimas |
Geležinkelių infrastruktūros arba geležinkelių riedmenų signalizacijos sistemos veikimo sutrikimas, dėl kurio perduodama klaidinga informacija |
— |
II eismo saugos ataskaitos skyriuje naudojamų sąvokų paaiškinimai
Pavadinimas |
Apibrėžimas |
Papildoma informacija |
1 lentelė |
||
Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų |
Priekinis, galinis arba šoninis susidūrimas, kurio metu bet kuri traukinio dalis susiduria su kito traukinio dalimi, kitais manevruojančiais geležinkelių riedmenimis, objektais, stacionariai įtaisytais arba laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo, ir su kitais objektais ir daiktais (išskyrus objektus pervažose, kuriuos pametė pervažą kertanti transporto priemonė arba pervažos naudotojas) |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių |
Įvykis, kai bent vienas traukinio aširatis nurieda nuo bėgių |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Eismo įvykiai geležinkelio pervažose, įskaitant eismo įvykius, į kuriuos pateko geležinkelio pervažose esantys pėstieji |
Eismo įvykis, kai geležinkelių riedmenys pervažose susiduria su pervažą kertančia transporto priemone, kitais pervažos naudotojais, pavyzdžiui, pėsčiaisiais, ar kitais pervažą kertančios transporto priemonės naudotojo pamestais objektais, laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Eismo įvykiai, kai dėl judančių riedmenų nukentėjo žmonės, išskyrus savižudybes |
Eismo įvykis, kurio metu dėl judančių geležinkelių riedmenų nukenčia bent vienas žmogus arba žmogų sužaloja prie geležinkelių riedmenų pritvirtintas ir nuo jų atitrūkęs objektas (šiems žmonėms taip pat priskiriami žmonės, keliaujantys geležinkeliais, iškritę iš geležinkelių riedmenų ar sužaloti nepritvirtintų objektų) |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Gaisrai geležinkelio riedmenyse |
Gaisras ir sprogimas geležinkelių riedmenyse, įvykęs geležinkelių riedmenims važiuojant iš išvykimo geležinkelio stoties į paskirties vietą, taip pat įvykę geležinkelių riedmenims stovint išvykimo geležinkelio stotyje, atvykimo geležinkelio stotyje ar tarpinėse stotelėse bei manevruojant |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Kitos rūšies eismo įvykiai |
Bet koks eismo įvykis, išskyrus: |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
Savižudybės |
Tyčiniai veiksmai, siekiant save sužeisti, dėl kurių asmuo miršta ir kurį registruoja ir atitinkamai klasifikuoja kompetentinga nacionalinė valdžios institucija (prokuratūra) |
Nurodoma tik dideli eismo įvykiai. |
2 lentelė |
||
Keleiviai |
Geležinkelių transportu keliaujantis asmuo, išskyrus traukinio brigados narius, taip pat asmenis, mėginančius įlipti ar išlipti iš judančio traukinio. |
— |
Darbuotojai/ rangovai |
Asmuo, kurio profesinės pareigos susijusios su geležinkelių transporto eismu ir kuris jas vykdo eismo įvykio metu, taip pat traukinio brigados narys ir darbuotojas, kurio veikla susijusi su geležinkelių riedmenų ir infrastruktūros priežiūra. |
— |
Pervažų naudotojai |
Asmuo, kuris bet kokiomis transporto priemonėmis arba pėsčiomis kerta geležinkelio kelią naudodamasis pervaža arba esantis pervažoje. |
— |
Pašaliniai asmenys |
Asmuo, esantis geležinkelių keliuose ir geležinkelių kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose nenustatytose vietose. |
— |
Kiti asmenys |
Asmuo, nepriskirtinas kitoms nukentėjusiųjų kategorijoms. |
— |
|
||
Žuvę |
Asmenys, dėl eismo įvykio mirę iš karto arba per 30 dienų, išskyrus savižudybes |
— |
Sunkiai sužaloti |
Asmenys, sužaloti eismo įvykio metu ir paguldyti stacionariam gydymui ilgesniam nei 24 valandų laikotarpiui, išskyrus bandžiusius nusižudyti |
— |
3 lentelė |
||
Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu |
Avarija arba riktas, apie kuriuos reikia pranešti pagal RID1/ADR 1.8.5 skirsnį |
Į šią kategoriją įtraukiamos visos avarijos arba riktai su pavojingais kroviniais, kurių žala viršija 50.000 € |
Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu, kai pavojingi kroviniai pateko į aplinką |
Avarija arba riktas, apie kuriuos reikia pranešti pagal RID1/ADR 1.8.5 skirsnį |
Į šią kategoriją įtraukiamos visos avarijos arba riktai su pavojingais kroviniais, kurių žala viršija 50.000 € |
4 lentelė |
||
Lūžusių geležinkelio bėgių skaičius |
Į dvi arba daugiau dalių lūžęs bėgis arba nuo bėgio riedėjimo paviršiaus nulūžusi didesnė kaip 50 mm ilgio ar 10 mm gylio bėgio dalis |
Šiai kategorijai priskiriami ir per sąvaržas ar suvirinimus trūkę bėgiai |
Bėgių (vežės) nuokrypių skaičius |
Geležinkelio kelio vientisumo ir geometrijos horizontalūs pažeidimai, dėl kurių būtina uždrausti geležinkelių transporto eismą arba sumažinti leistiną greitį, kad būtų užtikrintas saugumas |
Jei greitis ribojamas ruože su keliais nuokrypiais – skaičiuojama kaip vienas vėžės nuokrypis |
Klaidingo signalizavimo atvejų skaičius |
Geležinkelių infrastruktūros arba geležinkelių riedmenų signalizacijos sistemos veikimo sutrikimas, dėl kurio perduodama klaidinga informacija |
— |
Pravažiuotų draudžiamųjų signalų skaičius |
Atvejis, kai traukinys ar jo dalis pravažiuoja draudžiamą signalą negavus leidimo. |
Važiavimas negavus leidimo: |
Geležinkelių riedmenų ratų gedimai |
Sugadintos rato dalys ir todėl atsiranda avarijos (traukinio nuriedėjimo nuo bėgių arba susidūrimo) pavojus |
Šiai kategorijai priskiriami rato atskilimai, kurie sukėlė avariją, atskilimai ir įtrūkimai dėl kurių išleidžiamiems arba jau važiuojantiems riedmenims uždraudžiama dalyvauti eisme. Pažeidimai, aptikti planinių vykdomos veiklos patikrinimų metu, nėra skaičiuojami |
Geležinkelių riedmenų ašių gedimai |
Sugadintos ašies dalys ir todėl atsiranda avarijos (traukinio nuriedėjimo nuo bėgių arba susidūrimo) pavojus |
Šiai kategorijai priskiriami ašies atskilimai, kurie sukėlė avariją, atskilimai ir įtrūkimai dėl kurių išleidžiamiems arba jau važiuojantiems riedmenims uždraudžiama dalyvauti eisme. Pažeidimai, aptikti planinių vykdomos veiklos patikrinimų metu, nėra skaičiuojami |
5 lentelė |
||
Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais |
Naujų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros, kurių funkcionalumas ir techniniai parametrai yra tokie patys kaip ir sugadintų, nepataisomų geležinkelių riedmenų ir geležinkelių riedmenų funkcionalumas ir techniniai parametrai, įsigijimo išlaidos ir pataisomų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros remonto išlaidos, kurios būtinos buvusiai jų būklei atkurti (taip pat į šią vertę įtraukiamos geležinkelių riedmenų nuomos išlaidos, atsižvelgiant į tai, kad sugadintais riedmenimis negalima naudotis) |
— |
Aplinkai padaryta žala, eurais |
Vadovaujantis geležinkelio įmonių (vežėjų) ar geležinkelių infrastruktūros valdytojų patirtimi įvertintos išlaidos, kurios buvo patirtos siekiant atkurti aplinkos būklę, buvusią iki eismo įvykio |
— |
Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
Keleivinių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių ir nedidelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami: |
— |
Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
Krovininių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių ir nedidelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami: |
— |
Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais |
Naujų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros, kurių funkcionalumas ir techniniai parametrai yra tokie patys kaip ir sugadintų, nepataisomų geležinkelių riedmenų ir geležinkelių riedmenų funkcionalumas ir techniniai parametrai, įsigijimo išlaidos ir pataisomų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros remonto išlaidos, kurios būtinos buvusiai jų būklei atkurti (taip pat į šią vertę įtraukiamos geležinkelių riedmenų nuomos išlaidos, atsižvelgiant į tai, kad sugadintais riedmenimis negalima naudotis) |
Nurodoma tik didelių eismo įvykių žala. |
Aplinkai padaryta žala, eurais |
Vadovaujantis geležinkelio įmonių (vežėjų) ar geležinkelių infrastruktūros valdytojų patirtimi įvertintos išlaidos, kurios buvo patirtos siekiant atkurti aplinkos būklę, buvusią iki didelio eismo įvykio |
Nurodoma tik didelių eismo įvykių žala. |
Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
Keleivinių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami: |
Nurodomi tik didelių eismo įvykių vėlavimai. |
Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min. |
Krovininių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami: |
Nurodomi tik didelių eismo įvykių vėlavimai. |
6 lentelė |
||
Geležinkelio kelių, kuriuose veikia automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistema, procentinė dalis, % |
Geležinkelių kelių procentinė dalis, kuriuose veikia sistema, kontroliuojanti traukinių greitį (įskaitant automatinio sustojimo suveikus signalizacijai funkciją), ir užtikrinanti, kad būtų tinkamai reaguojama į signalus ir laikomasi greičio apribojimų |
— |
Traukinių nuvažiuotų kilometrų naudojant automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistemą, procentinė dalis, % |
Traukinių nuvažiuotų kilometrų procentinė dalis, kai buvo naudojama sistema, kontroliuojanti traukinių greitį (įskaitant automatinio sustojimo suveikus signalizacijai funkciją), ir užtikrinanti, kad būtų tinkamai reaguojama į signalus ir laikomasi greičio apribojimų |
— |
7 lentelė |
||
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su automatine šviesoforų signalizacija) skaičius |
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema skaičius. Pervažų naudotojai įspėjami su automatine šviesoforų ir garso signalizacija |
— |
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatiniais užtvarais) skaičius |
Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Apsauga pervažose užtikrinama su automatiniais užtvarais ar vartais |
— |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su automatine šviesoforų ir garso signalizacija bei automatiniais užtvarais ar vartais |
— |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija, automatiniais užtvarais ir mašinistams skirtais šviesoforais) skaičius |
Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su automatine šviesoforų ir garso signalizacija bei automatiniais užtvarais ar vartais. Traukinio mašinistai įspėjami jiems skirtais šviesoforais. |
— |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su šviesoforų signalizacija) skaičius |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema skaičius. Pervažų naudotojai įspėjami su rankiniu būdu įjungiama šviesoforų ir garso signalizacija |
— |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema (su rankiniais užtvarais) skaičius |
Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Apsauga pervažose užtikrinama su rankiniais užtvarais ar vartais |
— |
Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema (su šviesoforų signalizacija ir rankiniais užtvarais) skaičius |
Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su rankiniu būdu įjungiama šviesoforų ir garso signalizacija bei rankiniais užtvarais ar vartais |
— |
Nereguliuojamų pervažų skaičius |
Nereguliuojamų pervažų skaičius, kurios neturi signalizacijos įrenginių, užtvarų, nesaugomos pervažininkų. Pervaža tik su ženklinimu, kuris neteikia kintančios informacijos apie pervažos kirtimo saugumo pokyčius |
— |
8 lentelė |
||
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų skaičius |
Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje |
— |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) planuotų atlikti SVS vidaus auditų skaičius |
Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje |
— |
Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų dalis |
Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje |
— |
9 lentelė |
||
Keleivių apyvarta, tūkst. keleivių kilometrų (tūkst. kel. km) |
Matavimo vienetas, atitinkantis vieno keleivio vežimą geležinkeliu vieną kilometrą. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą |
Pavyzdžiui: |
Keleivinių traukinių rida, tūkst. traukinio kilometrų (tūkst. kel. tr. km) |
Matavimo vienetas, atitinkantis vieną traukinio nuvažiuotą kilometrą. Naudojamas atstumas yra faktinis nuvažiuotas atstumas, jei jis žinomas, priešingu atveju naudojamas tipinis tinklo atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą |
— |
Prekinių traukinių rida, traukinio tūkst. kilometrų (tūkst. prek. tr. km) |
Matavimo vienetas, atitinkantis vieną traukinio nuvažiuotą kilometrą. Naudojamas atstumas yra faktinis nuvažiuotas atstumas, jei jis žinomas, priešingu atveju naudojamas tipinis tinklo atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą |
— |
Krovinių apyvarta, tūkst. tonkilometrių (tūkst. tkm) |
Matavimo vienetas, atitinkantis vienos tonos krovinio vežimą geležinkeliu vieną kilometrą. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą |
Pavyzdžiui, kroviniai: |
Geležinkelių kelių eksploatacinis ilgis (km) |
Tai valstybių narių geležinkelio tinklo, ilgis kilometrais. Jeigu geležinkelis yra daugiakelis, turi būti skaičiuojamas tik atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos |
— |
Geležinkelių kelių bendras ilgis (km) |
Kilometrais išmatuotas geležinkelio kelių bendras ilgis. Jį matuojant įskaičiuojamas kiekvienas daugiakelio geležinkelio bėgių kelias |
Skirstymo klanelių ir privažiuojamieji keliai nėra skaičiuojami, jei jie nenaudojami traukinių eismui |