Valstybinės geležinkelio inspekcijos

Prie Susisiekimo ministerijos

viršininkas

 

ĮSAKYMAS 

DĖL VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. KOVO 28 D. ĮSAKYMO NR. V-24 „DĖL GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJŲ IR GELEŽINKELIŲ ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) EISMO SAUGOS ATASKAITŲ“ PAKEITIMO

 

2015 m. liepos 7 d. Nr. V-133

Vilnius

 

P a k e i č i u Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos 2007 m. kovo 28 d. įsakymą Nr. V-24 „Dėl geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelių įmonių (vežėjų) eismo saugos ataskaitų“ ir išdėstau jį nauja redakcija: 

 

VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJŲ IR GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) EISMO SAUGOS ATASKAITŲ

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose, iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 L 164, p. 44):

1. T v i r t i n u Eismo saugos ataskaitos formą (pridedama).

2. N u s t a t a u,  kad geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) iki kiekvienų kalendorinių metų birželio 30 dienos Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – VGI) pateikia praėjusių metų eismo saugos ataskaitą pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą formą. Eismo saugos ataskaita gali būti teikiama tiesiogiai (atvykus į VGI), siunčiama registruotuoju laišku, arba dokumentų skaitmeninės kopijos siunčiamos VGI interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.

 

 

 

Viršininkas Robertas Šerėnas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės geležinkelio inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-24

(Valstybinės geležinkelio inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. liepos 7 d. įsakymo Nr. V-133

redakcija)

 

(Eismo saugos ataskaitos forma)

 

_______________________________________________________

(ūkio subjekto pavadinimas)

 

_______________EISMO SAUGOS ATASKAITA

(ataskaitos metai)            

 

______________

(užpildymo data)

 

_____________

(vieta)

 

I. EISMO SAUGOS TIKSLAI IR JŲ PASIEKIMO PLANAI*

 

Rizikų kategorijos

Nusistatytas eismo saugos tikslas

Ar ataskaitiniu laikotarpiu buvo parengtas priemonių planas eismo saugos tikslams pasiekti?

(taip/ne/eismo saugos tikslas rizikos kategorijoje nebuvo nustatytas)

Ar eismo saugos tikslai buvo pasiekti?

(taip/ne/eismo saugos tikslas rizikos kategorijoje nebuvo nustatytas)

Jei eismo saugos tikslai nebuvo pasiekti, prašome pateikti paaiškinimą, kodėl jie nebuvo pasiekti ir nurodyti, kokių priemonių buvo imtasi, siekiant užtikrinti eismo saugos tikslų pasiekimą

 

Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami darbuotojai

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami pervažų naudotojai

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami pašaliniai asmenys

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami keleiviai

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu mirtinai traumuojami ar sunkiai sužalojami kiti asmenys

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys susiduria su kitais geležinkelių riedmenimis

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys susiduria su statiniais ar įrenginiais

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys nurieda nuo bėgių

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, susiję su pavojingaisiais kroviniais

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu kyla gaisras geležinkelių riedmenyse

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu lūžta bėgiai

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu išmetama (bėgių) vėžė

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu geležinkelių riedmenys pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu signalizacijos įrenginiai signalizuoja klaidingai (vietoj draudžiamojo – leidžiamasis)

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu atlenkiamos iešmų smailės ar slankioji kryžmės šerdis

 

 

 

 

 

Eismo įvykiai, kurių metu lūžta aširačio ašis, ašies kakliukas, ratas, vežimėlio šoninė, viršlinginė sija

 

 

 

 

 

Kitos rizikos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Eismo saugos tikslai nustatomi vadovaujantis:

1. Saugos valdymo sistemoje nustatyta procedūra bei atsižvelgiant į įmonės veikloje kylančias rizikas;

2. 2012 m. balandžio 23 d. Komisijos sprendimu Nr. 2012/226/ES dėl antrojo geležinkelių sistemos bendrųjų saugos tikslų rinkinio (OL 2012 L 115, p. 27);

3. Lietuvos Respublikos nacionalinėmis pamatinėmis vertėmis, nustatytomis 2013 m. gruodžio 11 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. 2013/753/ES, kuriuo iš dalies keičiamas Sprendimas 2012/226/ES dėl antrojo geležinkelių sistemos bendrųjų saugos tikslų rinkinio (OL 2013 L 334, p. 37);

4. Praėjusiais metais bendrovės nusistatytais eismo saugos tikslais ir jų įvykdymo rezultatais.

 

 


 

II. BENDRIEJI EISMO SAUGOS RODIKLIAI

 

 

1. Eismo įvykių rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Įvykių skaičius

N01

Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų

N02

Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių

N03

Eismo įvykiai geležinkelio pervažose, įskaitant eismo įvykius, į kuriuos pateko geležinkelio pervažose esantys pėstieji

N04

Eismo įvykiai, kai dėl judančių riedmenų nukentėjo žmonės, išskyrus savižudybes

N05

Gaisrai geležinkelio riedmenyse

N06

Kitos rūšies eismo įvykiai

N07

Savižudybės

 

2. Žuvę ir sunkiai sužaloti asmenys

Iš viso

N01

N02

N03

N04

N05

N06

N07

Žuvę

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

Keleiviai

 

Darbuotojai/rangovai

 

Pervažų naudotojai

 

Pašaliniai asmenys

 

Kiti asmenys

 

Sunkiai sužaloti

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

Keleiviai

 

Darbuotojai/rangovai

 

Pervažų naudotojai

 

Pašaliniai asmenys

 

Kiti asmenys

 

 

3. Eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo riedmenys su pavojingais kroviniais

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Įvykių skaičius

N19

Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu

N20

Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu, kai pavojingi kroviniai pateko į aplinką

 

4. Eismo įvykių grėsmės rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Įvykių skaičius

I01

Lūžusių geležinkelio bėgių skaičius

I02

Bėgių (vežės) nuokrypių skaičius

I03

Klaidingo signalizavimo atvejų skaičius

I04

Pravažiuotų draudžiamųjų signalų skaičius

I05

Geležinkelių riedmenų ratų gedimai

I06

Geležinkelių riedmenų ašių gedimai

 

5. Eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Dydis

C03

Visų eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai

Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais

C07

Aplinkai padaryta žala, eurais

C05

Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.

C06

Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.

C13

Didelių eismo įvykių ekonominio poveikio rodikliai

Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais

C17

Aplinkai padaryta žala, eurais

C15

Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.

C16

Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.

 


 

 

6. Geležinkelių infrastruktūros techninės saugos ir jos užtikrinimo rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Dalis proc.

T01

Geležinkelio kelių, kuriuose veikia automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistema, procentinė dalis, %

T02

Traukinių nuvažiuotų kilometrų naudojant automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistemą, procentinė dalis, %

 

7. Geležinkelių pervažų techninės saugos ir jos diegimo rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Pervažų skaičius

T07

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su automatine šviesoforų signalizacija) skaičius

T08

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatiniais užtvarais) skaičius

T09

Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija ir automatiniais užtvarais) skaičius

T10

Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija, automatiniais užtvarais ir mašinistams skirtais šviesoforais) skaičius

T11

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su šviesoforų signalizacija) skaičius

T12

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema (su rankiniais užtvarais) skaičius

T13

Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema (su šviesoforų signalizacija ir rankiniais užtvarais) skaičius

T14

Nereguliuojamų pervažų skaičius

 

8. Eismo saugos valdymo rodikliai (SVS - saugos valdymo sistema)

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Dydis

A01

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų skaičius

A00

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) planuotų atlikti SVS vidaus auditų skaičius

A02

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų dalis


 

 

 

 

9. Geležinkelių transporto eismo rodikliai

Kodas

Rodiklio pavadinimas

Skaičius

R02

Keleivių apyvarta, tūkst. keleivių kilometrų (tūkst. kel. km)

R05

Keleivinių traukinių rida, tūkst. traukinio kilometrų (tūkst. kel. tr. km)

R06

Prekinių traukinių rida, traukinio tūkst. kilometrų (tūkst. prek. tr. km)

R07

Krovinių apyvarta, tūkst. tonkilometrių (tūkst. tkm)

R08

Geležinkelių kelių eksploatacinis ilgis (km)

R03

Geležinkelių kelių bendras ilgis (km)


part_829797ccd8d6411897bc0d362a3ccbaa_end

III. SAUGOS VALDYMO SISTEMOS VIDAUS AUDITO REZULTATAI**

 

Audituojama saugos valdymo sistemos dalis

Audito plane nustatytas audito atlikimo laikotarpis

Ar ataskaitiniu laikotarpiu auditas atliktas audito plane nustatytu laikotarpiu?

(taip/ne/saugos valdymo sistemos dalies auditas ataskaitiniu laikotarpiu nebuvo suplanuotas)

Ar audito metu rasti trūkumai?

(taip/ne/ saugos valdymo sistemos dalies auditas ataskaitiniu laikotarpiu nebuvo suplanuotas)

Jei audito metu nustatyti trūkumai, prašome pateikti paaiškinimą, kokių priemonių buvo imtasi neatitiktims pašalinti

I. Rizikų valdymas

 

Rizikų, susijusių su geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelio infrastruktūros valdytojo veikla, valdymas
(A kriterijus)

 

Rizikų, susijusių su technine priežiūra ir medžiagų tiekimu, valdymas
(B kriterijus)

 

Rizikų, susijusių su rangovais ar tiekėjais, valdymas
(C kriterijus)

 

Rizikų, susijusių su kitomis geležinkelio sistemai nepriklausančiomis šalimis, valdymas
(D kriterijus)

 

Rizikos, kai dėl pasikeitusių geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklos sąlygų arba dėl naujų medžiagų tiekimo, naudojimo atsiranda rizika geležinkelių infrastruktūrai arba geležinkelių transporto veiklai vykdyti, valdymas
(M kriterijus)

II. Stebėsenos atlikimas

 

Saugos valdymo sistemos audito atlikimas
(S kriterijus)

 

Pranešimų apie geležinkelių transporto eismo įvykius, katastrofas, riktus tvarkos, jų tyrimo, analizavimo procedūrų eigos ir prevencinių priemonių įgyvendinimo valdymas
(Q krtierijus)

 

Teisės aktų, standartų reikalavimų laikymosi valdymas
(L kriterijus)

III. Nuolatinis tobulėjimas ir darbuotojų įtraukimas į saugos valdymo sistemos procesus

 

Nuolatinio tobulinimo užtikrinimas (saugos valdymo sistemos keitimas atsižvelgiant į gautas rekomendacijas ir pan.)
(I kriterijus)

 

Darbuotojų įtraukimo į saugos valdymo sistemos procesų kūrimą ir tobulinimą užtikrinimas
(H kriterijus)

 

 

 

 

 

 

IV. Lyderystė

 

Saugos valdymo sistemos politikos įgyvendinimas
(J kriterijus)

 

 

 

 

 

Kokybinių ir kiekybinių eismo saugos tikslų ir priemonių planų eismo saugoms tikslams pasiekti formavimo valdymas
(K kriterijus)

 

 

 

 

V. Struktūra ir atskaitomybė

 

Atsakomybės paskirstymas
(F kriterijus)

 

 

 

 

 

Vadovybės vykdomos įvairių lygių kontrolės užtikrinimas
(G kriterijus)

 

 

 

 

VI. Kompetencijų valdymo sistema

 

Darbuotojų kompetencijos valdymas
(N kriterijus)

 

 

 

 

VII. Informacijos valdymas ir dokumentavimas

 

Saugos valdymo sistemos dokumentavimas
(E krterijus)

 

 

 

 

 

Su sauga susijusius informacijos dokumentavimas ir valdymas
(P kriterijus)

 

 

 

 

 

Informacijos keitimąsis įmonėje ir tarp kitų toje pačioje infrastruktūroje veikiančių organizacijų
(O kriterijus)

 

 

 

 

 

Veiksmų planų avariniais atvejais įgyvendinimas, įspėjimų ir informacijos teikimas
(R kriterijus)

 

 

 

 

VIII. Su saugiu geležinkelių infrastruktūros projektavimu, eksploatavimu ir naudojimu susijusius saugos valdymo sistemos dalys
taikoma tik geležinkelių infrastruktūros valdytojams)

Saugos geležinkelių infrastruktūros projektavimas

(T kriterijus)

 

 

 

 

Saugos geležinkelių infrastruktūros valdymas

(U kriterijus)

 

 

 

 

Techninės priežiūros paslaugų teikimas ir medžiagų tiekimas

(V kriterijus)

 

 

 

 

Eismo kontrolės ir signalizacijos sistemos techninė priežiūra ir naudojimas

(W kriterijus)

 

 

 

 

**
1. Kriterijai, kuriuos privalo atitikti saugos valdymo sistema nustatyti Komisijos reglamentuose (ES) Nr. 1169/2010 Dėl bendrojo saugos būdo, skirto įvertinti, kaip laikomasi reikalavimų įgaliojimams geležinkelių saugos srityje gauti ir (ES) Nr. 1158/2010 Dėl bendrojo saugos būdo, skirto įvertinti, kaip laikomasi reikalavimų geležinkelių saugos sertifikatui gauti;

2. Saugos valdymo sistemos vidaus auditą rekomenduojama atlikti vadovaujantis 2013 m. vasario 14 d. VGI viršininko įsakymu Nr. V-97 patvirtintomis rekomendacijoms saugos valdymo sistemos vidaus auditui atlikti.

 


 

IV. VGI SKIRTOS PASTABOS IR PASIŪLYMAI

 

Prašome pateikti VGI skirtas pastabas ir pasiūlymus dėl vykdomų patikrinimų, suteikiamų konsultacijų, teisinio reglamentavimo tobulinimo ir kt.

Eil. Nr.

Pastabos ir pasiūlymai

1.

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

 

 

             _______________________                               __________________________

                      (atsakingo asmens pareigos)                                                                  (Vardas Pavardė)

 

Tel. nr.:____________________

 

 

El. p.: ____________________

 


part_98b1151c06f146b5add803ad8828c9c8_end

part_402a18ae6aa242a2830de7ed4a3f30e2_end

Eismo saugos ataskaitos

1 priedas

 

 

EISMO SAUGOS ATASKAITOJE NAUDOJAMŲ SĄVOKŲ PAAIŠKINIMAI

 

I eismo saugos ataskaitos skyriuje naudojamų sąvokų paaiškinimai

 

Sąvoka

Apibrėžimas

Papildoma informacija

Darbuotojai/ rangovai

Asmuo, kurio profesinės pareigos susijusios su geležinkelių transporto eismu ir kuris jas vykdo eismo įvykio metu, taip pat traukinio brigados narys ir darbuotojas, kurio veikla susijusi su geležinkelių riedmenų ir infrastruktūros priežiūra.

Pervažų naudotojai

Asmuo, kuris bet kokiomis transporto priemonėmis arba pėsčiomis kerta geležinkelio kelią naudodamasis pervaža arba esantis pervažoje.

Pašaliniai asmenys

Asmuo, esantis geležinkelių keliuose ir geležinkelių kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose nenustatytose vietose.

Keleiviai

Geležinkelių transportu keliaujantis asmuo, išskyrus traukinio brigados narius, taip pat asmenis, mėginančius įlipti ar išlipti iš judančio traukinio.

Kiti asmenys

Asmuo, nepriskirtinas kitoms nukentėjusiųjų kategorijoms.

Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų

Priekinis, galinis arba šoninis susidūrimas, kurio metu bet kuri traukinio dalis susiduria su kito traukinio dalimi, kitais manevruojančiais geležinkelių riedmenimis, objektais, stacionariai įtaisytais arba laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo, ir su kitais objektais ir daiktais (išskyrus objektus pervažose, kuriuos pametė pervažą kertanti transporto priemonė arba pervažos naudotojas)

Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių

Įvykis, kai bent vienas traukinio aširatis nurieda nuo bėgių

Gaisrai geležinkelio riedmenyse

Gaisras ir sprogimas geležinkelių riedmenyse, įvykęs geležinkelių riedmenims važiuojant iš išvykimo geležinkelio stoties į paskirties vietą, taip pat įvykę geležinkelių riedmenims stovint išvykimo geležinkelio stotyje, atvykimo geležinkelio stotyje ar tarpinėse stotelėse bei manevruojant

Lūžę bėgiai

Į dvi arba daugiau dalių lūžęs bėgis arba nuo bėgio riedėjimo paviršiaus nulūžusi didesnė kaip 50 mm ilgio ar 10 mm gylio bėgio dalis

Šiai kategorijai priskiriami ir per sąvaržas ar suvirinimus trūkę bėgiai

Bėgių (vežės) nuokrypiai

Geležinkelio kelio vientisumo ir geometrijos horizontalūs pažeidimai, dėl kurių būtina uždrausti geležinkelių transporto eismą arba sumažinti leistiną greitį, kad būtų užtikrintas saugumas

Draudžiamųjų signalų pravažiavimas

Atvejis, kai traukinys ar jo dalis pravažiuoja draudžiamą signalą negavus leidimo

Važiavimas negavus leidimo:
1. Pravažiuojamas geležinkelių šviesoforą ar semaforą signalizuojantis draudžiamasis signalas, įsakantis sustoti geležinkelių keliuose, kuriuose neįrengta automatinė traukinių kontrolės sistema arba automatinės traukinių apsaugos sistema;
2. Pravažiuojamas saugos užtikrinimo atstumas, numatytas automatinės traukinių kontrolės sistemoje arba automatinės traukinių apsaugos sistemoje;
3. Pravažiuojama vieta, apie kurią buvo nurodyta taisyklių, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismą, nustatyta tvarka;
4. Pravažiuojama nevykdant sustojimo signalinių ženklų (išskyrus aklakelių užkardas) arba rankinių signalų nurodymų.

Važiavimu negavus leidimo nelaikomi atvejai:
1. Jei juda nevaldomi geležinkelių riedmenys arba riedmenys be traukos priemonės;
2. Jei pasikeičia leidžiamasis signalas į draudžiamąjį tuo metu, kai prie to signalo juda geležinkelių riedmenys, bet jiems sustabdyti yra per trumpas atstumas.

Klaidingas signalizavimas

Geležinkelių infrastruktūros arba geležinkelių riedmenų signalizacijos sistemos veikimo sutrikimas, dėl kurio perduodama klaidinga informacija


 

II eismo saugos ataskaitos skyriuje naudojamų sąvokų paaiškinimai

 

Pavadinimas

Apibrėžimas

Papildoma informacija

1 lentelė

Traukinių susidūrimai, įskaitant susidūrimus su kliūtimis nepažeidžiant jų gabaritų
(N01)

Priekinis, galinis arba šoninis susidūrimas, kurio metu bet kuri traukinio dalis susiduria su kito traukinio dalimi, kitais manevruojančiais geležinkelių riedmenimis, objektais, stacionariai įtaisytais arba laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo, ir su kitais objektais ir daiktais (išskyrus objektus pervažose, kuriuos pametė pervažą kertanti transporto priemonė arba pervažos naudotojas)

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.
Traukinys - viena arba daugiau geležinkelių transporto priemonių, naudojančių trauką, traukiančių vieną arba daugiau geležinkelių riedmenų, ar viena judanti geležinkelių transporto priemonė, naudojanti trauką, kurioms suteiktas numeris arba kurios juda iš vienos paskirties vietos į kitą (traukiniu taip pat laikomas vieninis lokomotyvas – lokomotyvas, kuris netraukia kitų geležinkelių riedmenų).

Susidūrimai tarp manevruojančių riedmenų priskiriami kitos rūšies eismo įvykiams (laukelis N06)

Traukinių nuriedėjimai nuo bėgių
(N02)

Įvykis, kai bent vienas traukinio aširatis nurieda nuo bėgių

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.
Traukinys - viena arba daugiau geležinkelių transporto priemonių, naudojančių trauką, traukiančių vieną arba daugiau geležinkelių riedmenų, ar viena judanti geležinkelių transporto priemonė, naudojanti trauką, kurioms suteiktas numeris arba kurios juda iš vienos paskirties vietos į kitą (traukiniu taip pat laikomas vieninis lokomotyvas – lokomotyvas, kuris netraukia kitų geležinkelių riedmenų).

Manevruojančių riedmenų nuriedėjimai priskiriami kitos rūšies eismo įvykiams (laukelis N06)

Eismo įvykiai geležinkelio pervažose, įskaitant eismo įvykius, į kuriuos pateko geležinkelio pervažose esantys pėstieji
(N03)

Eismo įvykis, kai geležinkelių riedmenys pervažose susiduria su pervažą kertančia transporto priemone, kitais pervažos naudotojais, pavyzdžiui, pėsčiaisiais, ar kitais pervažą kertančios transporto priemonės naudotojo pamestais objektais, laikinai esančiais geležinkelio kelyje arba šalia jo

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Jei įvyksta susidūrimas su ne pervažos naudotojo pamestu objektu - jis priskiriamas "Traukinių susidūrimams" (laukelis N01)

Eismo įvykiai, kai dėl judančių riedmenų nukentėjo žmonės, išskyrus savižudybes
(N04)

Eismo įvykis, kurio metu dėl judančių geležinkelių riedmenų nukenčia bent vienas žmogus arba žmogų sužaloja prie geležinkelių riedmenų pritvirtintas ir nuo jų atitrūkęs objektas (šiems žmonėms taip pat priskiriami žmonės, keliaujantys geležinkeliais, iškritę iš geležinkelių riedmenų ar sužaloti nepritvirtintų objektų)

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Įvykiai su pervažų naudotojais ir savižudžiais šiai kategorijai nepriskiriami

Gaisrai geležinkelio riedmenyse
(N05)

Gaisras ir sprogimas geležinkelių riedmenyse, įvykęs geležinkelių riedmenims važiuojant iš išvykimo geležinkelio stoties į paskirties vietą, taip pat įvykę geležinkelių riedmenims stovint išvykimo geležinkelio stotyje, atvykimo geležinkelio stotyje ar tarpinėse stotelėse bei manevruojant

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Kitos rūšies eismo įvykiai
(N06)

Bet koks eismo įvykis, išskyrus:
1. Traukinių susidūrimus,
2. Traukinių nuriedėjimus,
3. Eismo įvykius pervažose,
4. Įvykusius dėl judančių geležinkelių riedmenų, kurių metu nukentėjo žmonės,
5. Gaisrus geležinkelių riedmenyse

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Savižudybės
(N07)

Tyčiniai veiksmai, siekiant save sužeisti, dėl kurių asmuo miršta ir kurį registruoja ir atitinkamai klasifikuoja kompetentinga nacionalinė valdžios institucija (prokuratūra)

Nurodoma tik dideli eismo įvykiai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

2 lentelė

Keleiviai

Geležinkelių transportu keliaujantis asmuo, išskyrus traukinio brigados narius, taip pat asmenis, mėginančius įlipti ar išlipti iš judančio traukinio.

Darbuotojai/ rangovai

Asmuo, kurio profesinės pareigos susijusios su geležinkelių transporto eismu ir kuris jas vykdo eismo įvykio metu, taip pat traukinio brigados narys ir darbuotojas, kurio veikla susijusi su geležinkelių riedmenų ir infrastruktūros priežiūra.

Pervažų naudotojai

Asmuo, kuris bet kokiomis transporto priemonėmis arba pėsčiomis kerta geležinkelio kelią naudodamasis pervaža arba esantis pervažoje.

Pašaliniai asmenys

Asmuo, esantis geležinkelių keliuose ir geležinkelių kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose nenustatytose vietose.

Kiti asmenys

Asmuo, nepriskirtinas kitoms nukentėjusiųjų kategorijoms.

 

Žuvę

Asmenys, dėl eismo įvykio mirę iš karto arba per 30 dienų, išskyrus savižudybes

Sunkiai sužaloti

Asmenys, sužaloti eismo įvykio metu ir paguldyti stacionariam gydymui ilgesniam nei 24 valandų laikotarpiui, išskyrus bandžiusius nusižudyti

3 lentelė

Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu
(N19)

Avarija arba riktas, apie kuriuos reikia pranešti pagal RID1/ADR 1.8.5 skirsnį
1 Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės, patvirtintos pagal 2008 m. Rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais

Į šią kategoriją įtraukiamos visos avarijos arba riktai su pavojingais kroviniais, kurių žala viršija 50.000 €

Eismo įvykiai, susiję su bent vienu pavojingus krovinius vežančiu geležinkelio riedmeniu, kai pavojingi kroviniai pateko į aplinką
(N20)

Avarija arba riktas, apie kuriuos reikia pranešti pagal RID1/ADR 1.8.5 skirsnį
1 Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės, patvirtintos pagal 2008 m. Rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais

Į šią kategoriją įtraukiamos visos avarijos arba riktai su pavojingais kroviniais, kurių žala viršija 50.000 €

4 lentelė

Lūžusių geležinkelio bėgių skaičius
(I01)

Į dvi arba daugiau dalių lūžęs bėgis arba nuo bėgio riedėjimo paviršiaus nulūžusi didesnė kaip 50 mm ilgio ar 10 mm gylio bėgio dalis

Šiai kategorijai priskiriami ir per sąvaržas ar suvirinimus trūkę bėgiai

Bėgių (vežės) nuokrypių skaičius
(I02)

Geležinkelio kelio vientisumo ir geometrijos horizontalūs pažeidimai, dėl kurių būtina uždrausti geležinkelių transporto eismą arba sumažinti leistiną greitį, kad būtų užtikrintas saugumas

Jei greitis ribojamas ruože su keliais nuokrypiais – skaičiuojama kaip vienas vėžės nuokrypis

Klaidingo signalizavimo atvejų skaičius
(I03)

Geležinkelių infrastruktūros arba geležinkelių riedmenų signalizacijos sistemos veikimo sutrikimas, dėl kurio perduodama klaidinga informacija

Pravažiuotų draudžiamųjų signalų skaičius
(I04)

Atvejis, kai traukinys ar jo dalis pravažiuoja draudžiamą signalą negavus leidimo.

Važiavimas negavus leidimo:
1. Pravažiuojamas geležinkelių šviesoforą ar semaforą signalizuojantis draudžiamasis signalas, įsakantis sustoti geležinkelių keliuose, kuriuose neįrengta automatinė traukinių kontrolės sistema arba automatinės traukinių apsaugos sistema;
2. Pravažiuojamas saugos užtikrinimo atstumas, numatytas automatinės traukinių kontrolės sistemoje arba automatinės traukinių apsaugos sistemoje;
3. Pravažiuojama vieta, apie kurią buvo nurodyta taisyklių, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismą, nustatyta tvarka;
4. Pravažiuojama nevykdant sustojimo signalinių ženklų (išskyrus aklakelių užkardas) arba rankinių signalų nurodymų.

Važiavimu negavus leidimo nelaikomi atvejai:
1. Jei juda nevaldomi geležinkelių riedmenys arba riedmenys be traukos priemonės;
2. Jei pasikeičia leidžiamasis signalas į draudžiamąjį tuo metu, kai prie to signalo juda geležinkelių riedmenys, bet jiems sustabdyti yra per trumpas atstumas.

Geležinkelių riedmenų ratų gedimai
(I05)

Sugadintos rato dalys ir todėl atsiranda avarijos (traukinio nuriedėjimo nuo bėgių arba susidūrimo) pavojus

Šiai kategorijai priskiriami rato atskilimai, kurie sukėlė avariją, atskilimai ir įtrūkimai dėl kurių išleidžiamiems arba jau važiuojantiems riedmenims uždraudžiama dalyvauti eisme. Pažeidimai, aptikti planinių vykdomos veiklos patikrinimų metu, nėra skaičiuojami

Geležinkelių riedmenų ašių gedimai
(I06)

Sugadintos ašies dalys ir todėl atsiranda avarijos (traukinio nuriedėjimo nuo bėgių arba susidūrimo) pavojus

Šiai kategorijai priskiriami ašies atskilimai, kurie sukėlė avariją, atskilimai ir įtrūkimai dėl kurių išleidžiamiems arba jau važiuojantiems riedmenims uždraudžiama dalyvauti eisme. Pažeidimai, aptikti planinių vykdomos veiklos patikrinimų metu, nėra skaičiuojami

5 lentelė

Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais
(C03)

Naujų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros, kurių funkcionalumas ir techniniai parametrai yra tokie patys kaip ir sugadintų, nepataisomų geležinkelių riedmenų ir geležinkelių riedmenų funkcionalumas ir techniniai parametrai, įsigijimo išlaidos ir pataisomų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros remonto išlaidos, kurios būtinos buvusiai jų būklei atkurti (taip pat į šią vertę įtraukiamos geležinkelių riedmenų nuomos išlaidos, atsižvelgiant į tai, kad sugadintais riedmenimis negalima naudotis)

Aplinkai padaryta žala, eurais
(C07)

Vadovaujantis geležinkelio įmonių (vežėjų) ar geležinkelių infrastruktūros valdytojų patirtimi įvertintos išlaidos, kurios buvo patirtos siekiant atkurti aplinkos būklę, buvusią iki eismo įvykio

Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.
(C05)

Keleivinių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių ir nedidelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami:
1. Faktiniai vėlavimai geležinkelių keliuose, kuriose įvyko eismo įvykiai,
2. Faktiniai vėlavimai arba, jei jų vertės negalima apskaičiuoti, prognozuojami vėlavimai kituose paveiktuose geležinkelių keliuose.

Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.
(C06)

Krovininių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių ir nedidelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami:
1. Faktiniai vėlavimai geležinkelių keliuose, kuriose įvyko eismo įvykiai,
2. Faktiniai vėlavimai arba, jei jų vertės negalima apskaičiuoti, prognozuojami vėlavimai kituose paveiktuose geležinkelių keliuose.

Žala, padaryta geležinkelių riedmenims ir (ar) geležinkelių infrastruktūrai, eurais
(C13)

Naujų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros, kurių funkcionalumas ir techniniai parametrai yra tokie patys kaip ir sugadintų, nepataisomų geležinkelių riedmenų ir geležinkelių riedmenų funkcionalumas ir techniniai parametrai, įsigijimo išlaidos ir pataisomų geležinkelių riedmenų ar geležinkelių infrastruktūros remonto išlaidos, kurios būtinos buvusiai jų būklei atkurti (taip pat į šią vertę įtraukiamos geležinkelių riedmenų nuomos išlaidos, atsižvelgiant į tai, kad sugadintais riedmenimis negalima naudotis)

Nurodoma tik didelių eismo įvykių žala.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Aplinkai padaryta žala, eurais
(C17)

Vadovaujantis geležinkelio įmonių (vežėjų) ar geležinkelių infrastruktūros valdytojų patirtimi įvertintos išlaidos, kurios buvo patirtos siekiant atkurti aplinkos būklę, buvusią iki didelio eismo įvykio

Nurodoma tik didelių eismo įvykių žala.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Keleivinių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.
(C15)

Keleivinių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami:
1. Faktiniai vėlavimai geležinkelių keliuose, kuriose įvyko eismo įvykiai,
2. Faktiniai vėlavimai arba, jei jų vertės negalima apskaičiuoti, prognozuojami vėlavimai kituose paveiktuose geležinkelių keliuose.

Nurodomi tik didelių eismo įvykių vėlavimai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

Krovininių traukinių vėlavimai dėl eismo įvykių, min.
(C16)

Krovininių traukinių vėlavimų vertė dėl didelių eismo įvykių. Apskaičiuojant vėlavimų vertes vertinami:
1. Faktiniai vėlavimai geležinkelių keliuose, kuriose įvyko eismo įvykiai,
2. Faktiniai vėlavimai arba, jei jų vertės negalima apskaičiuoti, prognozuojami vėlavimai kituose paveiktuose geležinkelių keliuose.

Nurodomi tik didelių eismo įvykių vėlavimai.
Didelis eismo įvykis - eismo įvykis, į kurį pateko bent vienas judantis geležinkelių riedmuo ir žuvo arba buvo sunkiai sužeistas bent vienas asmuo arba buvo padaryta didelė žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai ar buvo sukelti dideli geležinkelių transporto eismo sutrikimai, išskyrus eismo įvykius, įvykusius geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų dirbtuvėse, sandėliuose ir depuose.
Didelė žala - ne mažesnė kaip 150.000 € žala geležinkelių riedmenims, geležinkelių infrastruktūrai, kitiems įrenginiams arba aplinkai.
Didelis eismo sutrikimas - geležinkelių transporto eismo sutrikimas, dėl kurio geležinkelių transporto eismas viešosios geležinkelių infrastruktūros geležinkelių linijose negali būti vykdomas 6 ir daugiau valandų.

6 lentelė

Geležinkelio kelių, kuriuose veikia automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistema, procentinė dalis, %
(T01)

Geležinkelių kelių procentinė dalis, kuriuose veikia sistema, kontroliuojanti traukinių greitį (įskaitant automatinio sustojimo suveikus signalizacijai funkciją), ir užtikrinanti, kad būtų tinkamai reaguojama į signalus ir laikomasi greičio apribojimų

Traukinių nuvažiuotų kilometrų naudojant automatinės traukinių blokuotės signalizacijos sistemą, procentinė dalis, %
(T02)

Traukinių nuvažiuotų kilometrų procentinė dalis, kai buvo naudojama sistema, kontroliuojanti traukinių greitį (įskaitant automatinio sustojimo suveikus signalizacijai funkciją), ir užtikrinanti, kad būtų tinkamai reaguojama į signalus ir laikomasi greičio apribojimų

7 lentelė

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su automatine šviesoforų signalizacija) skaičius
(T07)

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema skaičius. Pervažų naudotojai įspėjami su automatine šviesoforų ir garso signalizacija

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatiniais užtvarais) skaičius
(T08)

Pervažų tik su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Apsauga pervažose užtikrinama su automatiniais užtvarais ar vartais

Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius
(T09)

Pervažų su automatine pervažos naudotojų įspėjimo sistema ir automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su automatine šviesoforų ir garso signalizacija bei automatiniais užtvarais ar vartais

Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema (su automatine šviesoforų signalizacija, automatiniais užtvarais ir mašinistams skirtais šviesoforais) skaičius
(T10)

Pervažų su automatine pervažos naudotojų ir mašinistų įspėjimo sistema bei su automatine pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su automatine šviesoforų ir garso signalizacija bei automatiniais užtvarais ar vartais. Traukinio mašinistai įspėjami jiems skirtais šviesoforais.

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema (su šviesoforų signalizacija) skaičius
(T11)

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo sistema skaičius. Pervažų naudotojai įspėjami su rankiniu būdu įjungiama šviesoforų ir garso signalizacija

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema (su rankiniais užtvarais) skaičius
(T12)

Pervažų tik su rankinio valdymo pervažos naudotojų apsaugos sistema skaičius. Apsauga pervažose užtikrinama su rankiniais užtvarais ar vartais

Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema (su šviesoforų signalizacija ir rankiniais užtvarais) skaičius
(T13)

Pervažų su rankinio valdymo pervažos naudotojų įspėjimo ir apsaugos sistema skaičius. Pervažos naudotojai įspėjami ir apsauga pervažoje užtikrinama su rankiniu būdu įjungiama šviesoforų ir garso signalizacija bei rankiniais užtvarais ar vartais

Nereguliuojamų pervažų skaičius
(T14)

Nereguliuojamų pervažų skaičius, kurios neturi signalizacijos įrenginių, užtvarų, nesaugomos pervažininkų. Pervaža tik su ženklinimu, kuris neteikia kintančios informacijos apie pervažos kirtimo saugumo pokyčius

8 lentelė

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų skaičius
(A01)

Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) planuotų atlikti SVS vidaus auditų skaičius
(A00)

Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje

Geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atliktų SVS vidaus auditų dalis
(A02)

Audituojamo subjekto SVS dalis, kurios dėka, SVS vidaus auditoriams vykdant nepriklausomą, objektyvią tyrimo, vertinimo ir konsultavimo veiklą, siekiama užtikrinti audituojamo subjekto veiklos gerinimą geležinkelių transporto eismo saugos srityje

9 lentelė

Keleivių apyvarta, tūkst. keleivių kilometrų (tūkst. kel. km)
(R02)

Matavimo vienetas, atitinkantis vieno keleivio vežimą geležinkeliu vieną kilometrą. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą

Pavyzdžiui:
grupė A - vežta 10 km ir sudaryta iš 5 asmenų
grupė B - vežta 2 km ir sudaryta iš 45 asmenų

Iš viso keleivių apyvarta: 10×5+2×45=140 kel. km
bet ne: (10+2)×(5+45)=600 kel. km

Keleivinių traukinių rida, tūkst. traukinio kilometrų (tūkst. kel. tr. km)
(R05)

Matavimo vienetas, atitinkantis vieną traukinio nuvažiuotą kilometrą. Naudojamas atstumas yra faktinis nuvažiuotas atstumas, jei jis žinomas, priešingu atveju naudojamas tipinis tinklo atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą

Prekinių traukinių rida, traukinio tūkst. kilometrų (tūkst. prek. tr. km)
(R06)

Matavimo vienetas, atitinkantis vieną traukinio nuvažiuotą kilometrą. Naudojamas atstumas yra faktinis nuvažiuotas atstumas, jei jis žinomas, priešingu atveju naudojamas tipinis tinklo atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą

Krovinių apyvarta, tūkst. tonkilometrių (tūkst. tkm)
(R07)

Matavimo vienetas, atitinkantis vienos tonos krovinio vežimą geležinkeliu vieną kilometrą. Atsižvelgiama tik į atsiskaitančiosios šalies teritorija nuvažiuotą atstumą

Pavyzdžiui, kroviniai:
A - vežtas 10 km ir sveria 5 t
B - vežtas 2 km ir sveria 45 t

Iš viso krovinių apyvarta: 10×5+2×45=140 tkm
bet ne: (10+2)×(5+45)=600 tkm

Geležinkelių kelių eksploatacinis ilgis (km)
(R08)

Tai valstybių narių geležinkelio tinklo, ilgis kilometrais. Jeigu geležinkelis yra daugiakelis, turi būti skaičiuojamas tik atstumas nuo išvykimo vietos iki paskirties vietos

Geležinkelių kelių bendras ilgis (km)
(R03)

Kilometrais išmatuotas geležinkelio kelių bendras ilgis. Jį matuojant įskaičiuojamas kiekvienas daugiakelio geležinkelio bėgių kelias

Skirstymo klanelių ir privažiuojamieji keliai nėra skaičiuojami, jei jie nenaudojami traukinių eismui