LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 9 D. ĮSAKYMO NR. V-952 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-04-03 „SUKURTI RINKOS POREIKIUS ATLIEPIANČIĄ PROFESINIO UGDYMO SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gegužės 29 d. Nr. V-758
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 punktu,
p a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 9 d. įsakymą Nr. V-952 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 ir 87 punktais, Plėtros programos pažangos priemonės aprašo forma ir Plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo forma, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, ir įgyvendindama 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 12-003-03-04-03, taip pat atsižvelgdama į 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 88 punktą,“
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ aprašą:
2.1. Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:
„I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-12-003-03-04-03-01 |
Rezultato |
Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis |
proc. |
0 (2021) |
n/a |
4 (2029) |
2021–2027 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ESF+) |
R-12-003-03-04-03-02 |
Rezultato |
Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis |
proc. |
47 (2019) |
65 (2024) |
100 (2026 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-03 |
Rezultato |
Mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose ir yra baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius, skaičiaus padidėjimas |
asmenys |
0 (2020) |
1 500 (2024 II ketv.) |
4 900 (2026 II ketv.)
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-04 |
Rezultato |
Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus |
asmenys |
0 (2021) |
n/a |
22 860 (2029) |
2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ERPF) |
P-12-003-03-04-03-05 |
Produkto |
Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti |
asmenys |
0 |
120 (2024) |
790 (2029) |
2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ESF+) |
P-12-003-03-04-03-06 |
Produkto |
Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros mokymo klasių talpumas |
asmenys |
0 |
0
|
28 575 (2029) |
2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ERPF) |
P-12-003-03-04-03-07 |
Produkto |
Paskelbtas teisės akto dėl Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos steigimo projektas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis |
vienetai |
n/a |
n/a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-08 |
Produkto |
Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos sukūrimą patvirtinančių teisės aktų įsigaliojimas |
skaičius |
n/a |
n/a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-09 |
Produkto |
Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais
|
vienetai |
n/a |
n/a |
1 (2023 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-10 |
Produkto |
Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams |
skaičius |
0 (2021) |
30 (2024 II ketv.) |
95 (2026 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-11 P.S.1.1114 |
Produkto |
Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese |
asmenys |
0 (2021) |
200 (2024 II ketv.) |
1 000 (2026 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-12 P.S.1.1115.1 |
Produkto |
Profesinio mokymo įstatymo dėl profesinio mokymo kompetencijų centrų profesinio švietimo ir mokymo pakeitimo projektas, kuris paskelbtas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotaisiais subjektais |
vienetai |
n/a |
n/a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-13 P.S.1.1115 |
Produkto |
Įsigalioję Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl profesinio mokymo kompetencijos centrų |
skaičius |
n/a |
n/a |
1 (2022 IV ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-14 P.S.1.1116 |
Produkto |
Įsigalioję teisės aktai, kuriais nustatoma Paramos pameistrystei ir mokymuisi darbo vietoje schema |
skaičius |
n/a |
n/a |
1 (2022 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-15 P.S.1.1117 |
Produkto |
Įgyvendintos profesinio mokymo programos pameistrystės forma |
asmenys |
0 (2021) |
1 000 (2024 II ketv.) |
3 866 (2026 II ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-16 P.S.1.1118 |
Produkto |
Mokiniai, dalyvavę nacionalinėje mobilumo programoje ir gavę pažymėjimą, patvirtinantį, kad jie pagerino praktinius ir skaitmeninius įgūdžius sektoriniuose praktinio mokymo centruose (skaitmeninius įgūdžius pagerins ne mažiau kaip 40 procentų dalyvių) |
asmenys |
0 (2021) |
3 000 (2024 II ketv.) |
12 394 (2026 II ketv.)
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-17 P.S.1.1119 |
Produkto |
Mokiniai, kurie mokosi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose ir yra baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius |
asmenys |
0 (2021) |
1 500 (2024 II ketv.) |
4 900 (2026 II ketv.)
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-18 P.S.1.1120 |
Produkto |
Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas |
asmenys |
0 (2021) |
1 300 (2024 II ketv.) |
4 000 (2026 II ketv.)
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-19 R.B.1.1010 |
Rezultato |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
asmenys |
n/a |
n/a |
n/a |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-20 R.B.1.1010.1 |
Rezultato |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų –švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
asmenys |
n/a |
n/a |
n/a |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-21 R.B.1.1010.2 |
Rezultato |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų –skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
asmenys |
n/a |
n/a |
n/a |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R-12-003-03-04-03-22 R.B.1.1014 |
Rezultato |
Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
asmenys |
n/a |
n/a |
n/a
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P-12-003-03-04-03-23 P.N.2.4564 |
Produkto |
Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė |
vienetai |
0 |
n/a |
1 (2024 I ketv.) |
2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ERPF) |
P-12-003-03-04-03-24 |
Produkto |
Įsigalioję Profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl priėmimo į valstybės finansuojamas vietas profesiniame mokyme planavimo metodikos |
skaičius |
n/a |
n/a |
1 (2022 m. II ketv.) |
2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos (ERPF) |
P-12-003-03-04-03-25 P.S.1.1120.2 |
Produkto |
Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas |
asmenys |
0 (2021) |
0 (2024) |
1 050 (2026 III ketv.)
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
PASTABA. Rodikliai – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius, Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius ir paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrieji rodikliai, kurie neturi siektinų reikšmių. Duomenys bus renkami iš susijusių reformų ir investicijų rodiklių. Ataskaitinis laikotarpis iki 2026 m. IV ketv.
Paaiškinimai:
1. Kartu su šiuo aprašu tvirtinamas Projektų finansavimo sąlygų aprašas (jeigu taikoma) pagal atitinkamo finansavimo šaltinio vadovaujančiosios institucijos (kai finansuojama valstybės biudžeto lėšomis, išskyrus bendrajam finansavimui skirtas lėšas, – portfelio valdytojo) nustatytą formą. Konkrečios veiklos (poveiklės) ar jų grupės projektų finansavimo sąlygų aprašas gali būti pridedamas patvirtinus priemonės aprašą, atsižvelgiant į planuojamą konkrečios (-ių) veiklos (-ų) (poveiklės (-ių)) įvykdymo datą. Jeigu atskiruose veiklos (poveiklės) kvietimuose numatomos skirtingos projektų finansavimo sąlygos, rengiami atskiri projektų finansavimo sąlygų aprašai. Kartu su projektų finansavimo sąlygų aprašais gali būti tvirtinami projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai, valstybės pagalbos teikimo taisyklės ir kiti projektų atrankai, įgyvendinimui, tęstinumui taikomi reikalavimai.
2. Aprašo pavadinime pažangos priemonės kodas nurodomas ir lentelės 1 skiltis pildoma vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), 9 priede nustatyta tvarka.
3. 3 skiltyje rezultato rodikliai nurodomi tokie patys, kokie nurodyti plėtros programoje. Išimtis taikoma Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės plano „Naujos kartos Lietuva“ bendriesiems rezultato rodikliams. Šie rodikliai nėra traukiami į plėtros programas, tačiau turi būti nurodyti prie pažangos priemonių ir jų veiklų (poveiklių). Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrieji rezultato rodikliai neturi pradinės bei siektinos reikšmių. Produkto rodikliai nurodomi, jei taikomi priemonei pagal finansavimo šaltinio (pvz., Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas) reikalavimus, ir privalomai nurodomi, į plėtros programos pažangos priemonės aprašą įtraukiant tuos rodiklius, dėl kurių prisiimti įsipareigojimai pagal atitinkamą fondą ar programą reglamentuojantį teisės aktą, jei įgyvendinamos Europos Sąjungos fondų (pvz., 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“) ir kitos tarptautinės programos.
4. Jei tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai nesutampa su nurodytais metais, 6 ir 7 skiltyse po tarpine ir (ar) galutine siektina rodiklio reikšme skliaustuose nurodomi kiti teisingi tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai.
2.2. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruojan-čioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Teisės aktų, susijusių su profesinio mokymo reglamentavimu, rengimas |
R |
- |
- |
Ne |
- |
- |
- |
P – Paskelbtas teisės akto dėl Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos steigimo projektas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis |
1(2022 m.) |
ŠMSM |
ŠMSM |
P – Nacionalinės profesinio mokymo pažangos platformos sukūrimą patvirtinančių teisės aktų įsigaliojimas |
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl profesinio mokymo kompetencijos centrų |
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję teisės aktai, kuriais nustatoma Paramos pameistrystei ir mokymuisi darbo vietoje schema
|
1 (2022 m.) |
||||||||||
P – Įsigalioję Profesinio mokymo įstatymo pakeitimai dėl priėmimo į valstybės finansuojamas vietas profesiniame mokyme planavimo metodikos |
1 (2022 m.) |
||||||||||
2. Priemonių profesinio mokymo programoms atnaujinti ar parengti, profesijos mokytojams ir meistrams praktikams pritraukti parengimas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Formaliojo profesinio mokymo programų atnaujinimas ir (ar) parengimas |
M |
ESFA |
P |
Ne |
D |
1 900
399
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais
|
1 (2023 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams |
95 (2026 m.) |
||||||||||
P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese |
1 000 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a (2026 m.) |
||||||||||
2.2. Profesijos mokytojų ir (arba) meistrų kompetencijų tobulinimas |
M |
ESFA |
P |
Ne |
D |
3 100
651 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Poreikių atnaujinti arba parengti naujas mokymo programas nustatymas, konsultuojantis su socialiniais partneriais
|
1 (2023 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
P – Užregistruotos naujos ar atnaujintos profesinio mokymo programos, kurios yra prieinamos mokymo paslaugų teikėjams |
95 (2026 m.) |
||||||||||
P – Profesijos mokytojai ir (arba) meistrai, dalyvaujantys pameistrių ir praktikas atliekančių mokinių mokymo procese |
1 000 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
3. Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Galimybių mokytis profesinio mokymo programų modulius sudarymas
|
I |
Profesinio mokymo įstaigos |
TA[1] |
Taip |
D |
1 960 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
R – Mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose ir yra baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius, skaičiaus padidėjimas |
4 900 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklose besimokantys mokiniai, baigę pirminio profesinio mokymo programos modulius |
4 900 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a (2026 m.) |
||||||||||
3.2. Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas |
I |
Profesinio mokymo įstaigos |
P |
Taip |
D |
4 040 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP) |
P – Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas
|
4 000 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
Paramą gavę pagrindinio ugdymo programų mokiniai, besimokantys pagal eksperimentines profesinio mokymo programas |
1050 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
4. Priemonių, skirtų profesiniam mokymui pameistrystės forma organizuoti ir skatinti, sukūrimas ir įgyvendinimas |
M |
ESFA ir profesinio mokymo įstaigos |
Pj |
Taip |
D |
19 000
105 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis (proc.) |
100 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Įgyvendintos profesinio mokymo programos pameistrystės forma
|
3 866 (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a* (2026 m.) |
||||||||||
5. Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą |
I |
ESFA |
Pj |
Taip |
D |
6 000
1 260 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Mokiniai, dalyvavę nacionalinėje mobilumo programoje ir gavę pažymėjimą, patvirtinantį, kad jie pagerino praktinius ir skaitmeninius įgūdžius sektoriniuose praktinio mokymo centruose (skaitmeninius įgūdžius pagerins ne mažiau kaip 40 procentų dalyvių) |
12 394 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM |
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
n/a (2026 m.) |
||||||||||
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų – skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius
|
n/a (2026 m.) |
||||||||||
6. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
477
477 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF +, Sostinės regionas)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos (Sostinės regionas) |
R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis
|
4 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti
|
130 (2029 m.) |
||||||||||
6.2. Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
4 020
709 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF +, VVL regionas)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos (VVL regionas) |
R – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokinių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti, dalis |
4 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių mokiniai, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti
|
660 (2029 m.) |
||||||||||
7. Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
A, I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
33 033
5 829 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ERPF; VVL regionas)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos (VVL regionas) |
R – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus |
22 860 (2029 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
P – Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros mokymo klasių talpumas |
28 575 (2029 m.) |
||||||||||
P – Investicijų į profesinio mokymo infrastruktūrą poreikio analizė |
1 (2024 m.) |
||||||||||
8. Profesinio mokymo, organizuojamo pameistrystės mokymo forma, veiklos viešinimo priemonių sukūrimas ir įgyvendinimas |
K |
ESFA |
P
|
Taip |
D |
1 000
210 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (EGADP)
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
R – Profesinio mokymo įstaigų, organizuojančių profesinio mokymo programas pameistrystės forma, dalis |
100 (2026 m.) |
CPVA |
ŠMSM, SADM, EIM, ŽŪM |
Paaiškinimai:
1. Jeigu pasirenkant plėtros programos pažangos priemonės įgyvendinimo alternatyvas pirmiausia būtina vykdyti analitinę veiklą, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nurodant tik šią veiklą. Kartu su analitine veikla gali būti planuojamos ir kitos veiklos, kurių alternatyvų vertinimas neatliekamas. Įvykdžius analitinę veiklą, plėtros programos pažangos priemonės aprašas turi būti papildomas nurodant kitas vykdomas veiklas (poveikles, projektus).
2. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us). Jeigu veiklos vykdymo pradžia nesuplanuota ir numatomų poveiklių finansavimo šaltinis nesiskiria, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nenurodant informacijos apie poveikles. Pažangos priemonės aprašas informacija apie veiklos poveikles turi būti papildytas ne vėliau nei iki kvietimo teikti projektų įgyvendinimo planus šiai veiklai (poveiklei) vykdyti paskelbimo dienos.
3. 3, 4, 6–8, 11 skiltys nepildomos, kai vykdoma (-as) reguliacinė (-is) veikla (projektas) arba kai vykdoma (-as) analitinė (-is) veikla (projektas), kuriai (-iam) vykdyti naudojamos tęstinės veiklos lėšos.
4. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, T – tęstinė atranka, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
5. 5 skiltyje pažymima, ar bus tiesiogiai prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo ir (ar) (bus) nurodomi konkretūs reikalavimai projektų finansavimo sąlygų apraše.
6. 6 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.
7. 7 skiltyje nurodoma konkretaus finansavimo šaltinio, nurodyto II skyriuje, dalis, tenkanti veiklai. Jeigu veiklos (poveiklės) vykdymo pradžia nesuplanuota, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nenurodant finansavimo sumų. Pažangos priemonės aprašas informacija apie veiklai (poveiklei), projektui įgyvendinti skiriamas finansavimo sumas turi būti papildytas ne vėliau nei iki kvietimo teikti projektų įgyvendinimo planus šiai veiklai (poveiklei) vykdyti paskelbimo dienos.
8. 8 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.
9. 9 skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P. Rezultato ir produkto (jei taikoma) rodikliai perkeliami iš I skyriaus. Jei procentinė rezultato rodiklio siektina reikšmė negali būti skaidoma, o jos siekiama keliomis veiklomis (poveiklėmis, jeigu jos numatomos), ta pati siektina reikšmė gali būti nurodyta prie skirtingų veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos). Jei kita skaitine išraiška išreikštas rezultato ar produkto rodiklis, kelių veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos) siektinos reikšmės gali būti skirtingos, tačiau bendrai turi sutapti su siektinomis priemonės rodiklio reikšmėmis.
11. Jeigu priemonės veiklą numatoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių, 1.1 papunktyje tokia veikla išskaidoma į poveikles, jai priskiriant ne daugiau nei vieną finansavimo šaltinį (bendrojo finansavimo lėšos ir valstybės biudžeto lėšos, kuriomis apmokamas pridėtinės vertės mokestis (jeigu tokios lėšos numatytos), į atskirą poveiklę neišskiriamos, tačiau nurodoma jų dalis (tūkst. eurų).
12. 1.1.1 papunktyje nurodomi numatomi įgyvendinti projektai, dėl kurių finansavimo sprendimas bus priimtas tik atlikus projektų vertinimą. Jeigu projektai bus atrenkami konkurso būdu, projektai nenurodomi. Jeigu veiklos (poveiklės) vykdymo pradžia nesuplanuota, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nenurodant informacijos apie numatomus įgyvendinti projektus. Pažangos priemonės aprašas informacija apie numatomus įgyvendinti projektus turi būti papildytas ne vėliau nei iki kvietimo teikti projektų įgyvendinimo planus šiai veiklai (poveiklei) vykdyti paskelbimo dienos. Jeigu pažangos priemonės veiklai (poveiklei) rengiamas projektų finansavimo aprašas, pažangos priemonės aprašas gali būti nepildomas, o numatomų įgyvendinti projektų, galimų pareiškėjų sąrašas, finansavimo šaltinis, priskiriamas įgyvendinimo regionas, maksimali projektui galima skirti finansavimo suma ir kita projektų administravimui ir įgyvendinimui svarbi informacija nurodoma projektų finansavimo sąlygų apraše.“