Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2022 M. GEGUŽĖS 25 D. NUTARIMO NR. 535 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 22 d. Nr. 381

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“:

1.1. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Fiziniai ir juridiniai asmenys, pagal tarptautines sankcijas nustatančių teisės aktų reikalavimus apriboję subjektų disponavimą lėšomis ar ekonominiais ištekliais arba gavę informaciją apie lėšas ir ekonominius išteklius, kurie turėjo būti įšaldyti įpareigotų tai padaryti fizinių ir juridinių asmenų, apie tai per 2 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba).“

1.2. Pakeisti 12.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.3. gavę iš Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos informaciją apie juridinius asmenis ar kitas organizacijas, neturinčias juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos, ir kurioms Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu nėra paskirta laikinojo administratoriaus, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, į tvarkomus valstybės registrus ar valstybės informacines sistemas įrašo faktą apie finansinių sankcijų taikymą;“.

1.3. Pakeisti 12.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.5. nustatę arba gavę iš Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos informaciją apie finansinių sankcijų taikymo šio Aprašo 12.2 ir (arba) 12.3 papunkčiuose nurodytiems asmenims pasibaigimą ar panaikinimą, arba šio Aprašo 16 punkte nurodytu atveju, ir (arba) šio Aprašo 52 punkte nurodytu atveju gavę informaciją, kad juridiniam asmeniui Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu paskirtas laikinasis administratorius, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, panaikina valstybės registruose ar valstybės informacinėse sistemose įrašą apie finansinių sankcijų taikymą;“.

1.4. Papildyti nauju 12.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

12.6. gavę šio Aprašo 52 punkte nurodytu atveju informaciją apie juridiniam asmeniui Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu paskirto laikinojo administratoriaus įgaliojimų pasibaigimą, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, į tvarkomus valstybės registrus ar valstybės informacines sistemas įrašo faktą apie finansinių sankcijų taikymą subjektui, kuriam taikomos sankcijos;“.

1.5. Buvusį 12.6 papunktį laikyti atitinkamai 12.7 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

12.7. gavę subjekto, kuriam taikomos sankcijos (įskaitant subjektą, kuriam Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu yra paskirtas laikinasis administratorius), prašymą pakeisti valstybės registruose ar informacinėse sistemose įrašytus duomenis apie jį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas kreipiasi į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą su prašymu įvertinti, ar duomenų pakeitimas neprieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms finansinėms sankcijoms;“.

1.6. Papildyti nauju 121 punktu ir jį išdėstyti taip:

121. Juridinių asmenų registro tvarkytojas informaciją apie juridinio asmens valdymo organams ar jų nariams, juridinių asmenų dalyviams ir (ar) naudos gavėjams taikomas finansines sankcijas, išskyrus kai Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu juridiniam asmeniui yra paskirtas laikinasis administratorius, o kai juridiniam asmeniui Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu paskirtas laikinasis administratorius, – informaciją apie juridiniam asmeniui Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu paskirtą laikinąjį administratorių, įrašo Juridinių asmenų registre, taip pat gali paskelbti viešai Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje.“

1.7. Pakeisti 13.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.2. savo iniciatyva arba užsienio valstybių kompetentingų institucijų, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų ar kitų subjektų pateiktos informacijos pagrindu, pagal tarptautines sankcijas reglamentuojančiuose dokumentuose nustatytus kriterijus nustačiusi, kad juridinis asmuo ar kita organizacija, neturinti juridinio asmens statuso, nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojama subjekto, kuriam taikomos sankcijos, priima įsakymą, kuriuo nustatoma, kad finansinės sankcijos turi būti taikomos ir tam nuosavybės teise priklausomam ar kontroliuojamam juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai, neturinčiai juridinio asmens statuso. Priimtų įsakymų pagrindu sudarytas arba atnaujintas juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos, ir kurioms Įstatymo 8 straipsnio 1 ar 13 dalies pagrindu nėra paskirta laikinojo administratoriaus, sąrašas per 2 darbo dienas nuo atitinkamų įsakymų priėmimo viešai paskelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos interneto svetainėje ir pateikiamas valstybės registrų ir valstybės informacinių sistemų tvarkytojams;“.

1.8. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įsakymai, nurodyti šio Aprašo 13.2 papunktyje, privalomi įgyvendinant tarptautines sankcijas Lietuvos Respublikoje.“

1.9. Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Kompetentinga institucija, užtikrinanti sankcijų įgyvendinimą, apie tai, kad pagal Aprašo 44 punkte nustatytus kriterijus ir institucijos turimą informaciją yra poreikis paskirti laikinąjį administratorių juridiniam asmeniui (išskyrus Įstatymo 8 straipsnio 13 dalyje nurodytus subjektus) arba įšaldytiems ekonominiams ištekliams, Finansų ministeriją informuoja motyvuotu raštu, pateikdama išsamų pagrindimą dėl poreikio paskirti laikinąjį administratorių, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, kurios gali sukelti neigiamų socialinių, ekonominių, ekologinių ar kitų svarbių pasekmių visuomenei ar valstybei, ir (ar) šio Aprašo 44 punkte nurodytų kriterijų paaiškėjimo ir (arba) 45 ir 46 punktuose nurodytos informacijos gavimo dienos.“

1.10. Pakeisti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:

55. Tais atvejais, kai nustatoma, kad subjektas, kuriam taikomos tarptautinės sankcijos, naudodamasis aprašytais ekonominiais ištekliais gali gauti finansinės ar ekonominės naudos (pvz., lėšų, prekių ar paslaugų), Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba užtikrina aprašyto turto saugojimą, arba Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos direktoriaus sprendimu aprašyti įšaldyti ekonominiai ištekliai gali būti perduodami saugoti kitam fiziniam arba juridiniams asmeniui, įmonei ar įstaigai. Ekonominių išteklių saugojimo terminas nustatomas tarptautinių sankcijų taikymo laikotarpiui ar iki ekonominių išteklių realizavimo Įstatymo 9 straipsnyje nustatyta tvarka.“

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijų, kuriomis nustatomos tikslinės finansinės sankcijos terorizmo ir teroristų finansavimo bei masinio naikinimo ginklo platinimo ir finansavimo srityse, įgyvendinimo tvarkos aprašą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

3Nustatyti, kad šis nutarimas, išskyrus 2 jo punktą, įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

Užsienio reikalų ministras                                                               Gabrielius Landsbergis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. gegužės 22 d. nutarimo Nr. 381

redakcija)

 

JUNGTINIŲ TAUTŲ SAUGUMO TARYBOS REZOLIUCIJŲ, KURIOMIS NUSTATOMOS TIKSLINĖS FINANSINĖS SANKCIJOS TERORIZMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO BEI MASINIO NAIKINIMO GINKLO PLATINIMO

IR FINANSAVIMO SRITYSE, ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijų, kuriomis nustatomos tikslinės finansinės sankcijos terorizmo ir teroristų finansavimo bei masinio naikinimo ginklo platinimo ir finansavimo srityse, įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato siūlymų įtraukti fizinius arba juridinius asmenis, bet kokias kitas organizacijas arba fizinių ar juridinių asmenų grupes ir (ar) organizacijų grupes (toliau – fiziniai ar juridiniai asmenys, grupės ir organizacijos) į Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos (toliau –  JT ST)  rezoliucijomis, kuriomis nustatomos tikslinės finansinės sankcijos terorizmo ir teroristų finansavimo bei masinio naikinimo ginklo platinimo ir finansavimo srityse (toliau – tikslinės finansinės sankcijos), ar Saugumo Tarybos komitetų, įsteigtų pagal JT ST rezoliucijas, patvirtintus tikslinių finansinių sankcijų sąrašus (toliau – JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtinti sankcijų sąrašai), taip pat į JT ST rezoliucijoje 1373 (2001) (su pakeitimais) nurodytais pagrindais sudarytą su teroristiniais veiksmais susijusių fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kurių lėšos ir kitas finansinis turtas turi būti įšaldyti, sąrašą (toliau –  JT STR 1373 sąrašas), teikimo, siūlymų dėl išbraukimo iš šių sąrašų teikimo, šių siūlymų nagrinėjimo ir tikslinių finansinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimo tvarką.

2Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

SIŪLYMŲ ĮTRAUKTI FIZINIUS AR JURIDINIUS ASMENIS, GRUPES IR ORGANIZACIJAS Į JUNGTINIŲ TAUTŲ SAUGUMO TARYBOS REZOLIUCIJOMIS AR JOS ĮSTEIGTŲ KOMITETŲ PATVIRTINTUS SANKCIJŲ SĄRAŠUS IR IŠBRAUKTI IŠ ŠIŲ SĄRAŠŲ NAGRINĖJIMAS IR TEIKIMAS

 

3. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, vadovaudamasi Tarptautinių sankcijų įstatymo 5 straipsniu ir JT ST rezoliucijomis patvirtintomis procedūromis, rengia ir per Lietuvos Respublikos nuolatinę misiją Jungtinėse Tautose teikia siūlymus atitinkamiems JT ST komitetams dėl fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ir dėl išbraukimo iš šių sąrašų. Užsienio reikalų ministerija šiame punkte nurodytus siūlymus JT ST komitetams teikia naudodama atitinkamo JT ST komiteto patvirtintą formą.

4. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba), vadovaudamasi Tarptautinių sankcijų įstatymo 11 straipsnio 4 dalimi ir JT ST rezoliucijoje 1373 (2001) (su pakeitimais) nurodytais pagrindais, sudaro  JT STR 1373 sąrašą.

5. Išvadas dėl fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į Aprašo 3 ir 4 punktuose nurodytus sąrašus ir dėl išbraukimo iš šių sąrašų, taip pat kitais Apraše nustatytais atvejais, Užsienio reikalų ministerijai ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai teikia Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos koordinavimo komisija, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 740 „Dėl Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos koordinavimo komisijos sudarymo“ (toliau – Koordinavimo komisija).

6. Koordinavimo komisija Aprašo 5 punkte nurodytą išvadą rengia įvertinusi Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo priedėlio 12 skyriuje nurodytų nacionalinį saugumą užtikrinančių vykdomųjų ir kitų valstybės institucijų (toliau – Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos) pateiktą informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar į JT STR 1373 sąrašą ar išbraukimo iš šių sąrašų, taip pat į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos perduotą informaciją ir motyvuotą nuomonę pagal Aprašo 13 punktą, įskaitant informaciją ir nuomonę dėl tų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų atitikties JT ST rezoliucijose, kuriomis nustatomos tikslinės finansinės sankcijos, nustatytiems įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijams (toliau – JT ST rezoliucijose nustatyti įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijai).

7. Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos, identifikavusios fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas, kurie atitinka atitinkamose JT ST rezoliucijose nustatytus įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijus, surenka informaciją, kuri leistų aiškiai ir tiksliai identifikuoti fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją bei jų atitiktį atitinkamose JT ST rezoliucijose nustatytiems įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijams. Pagal surinktą informaciją nustačiusios, kad yra pakankamas pagrindas siūlyti įtraukti tuos fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar į JT STR 1373 sąrašą, nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatymo dienos, pateikia Koordinavimo komisijai informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl tų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar į JT STR 1373 sąrašą. Paaiškėjus, kad Koordinavimo komisijai išvadai priimti reikalinga gauti papildomos informacijos, Koordinavimo komisija turi teisę prašyti Nacionalinį saugumą užtikrinančių institucijų pateikti papildomos informacijos ir nustatyti terminą jai pateikti.

8. Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos, Koordinavimo komisijai teikdamos Aprašo 7 punkte nurodytą informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl  fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus, nurodo, ar jos sutinka, ar nesutinka, kad Lietuvos Respublikos, kaip siūlančios įtraukti į sąrašą valstybės, statusas būtų viešai atskleistas ar kitaip viešai prieinamas. Taip pat, teikdamos Aprašo 7 punkte  nurodytą informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl  fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ir dėl įtraukimo į JT STR 1373 sąrašą, pateikia šią informaciją, nurodydamos jos gavimo pobūdį (žvalgybos, teisėsaugos, teismų, atvirojo šaltinio informacija ir kt.):

8.1. konkrečią identifikavimo informaciją apie fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją, kad būtų galima tiksliai ir aiškiai nustatyti tokių subjektų tapatybę;

8.2. konkrečią informaciją, patvirtinančią, kad fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija atitinka atitinkamose JT ST rezoliucijose nustatytus įtraukimo į sankcijų sąrašą kriterijus (trumpas veiklos aprašymas, modus operandi), įvardydamos visus kitus susijusius fizinio ar juridinio asmens, grupės ir organizacijos veiksmus ar veiklą, įskaitant išsamią informaciją apie bet kokį ryšį su tuo metu JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintuose sankcijų sąrašuose esančiu fiziniu ar juridiniu asmeniu, grupe ir organizacija;

8.3. informaciją apie fizinio ar juridinio asmens, grupės ir organizacijos ryšius su Lietuva ir turimą informaciją apie Lietuvoje esantį jų turtą;

8.4. papildomą informaciją arba dokumentus, pagrindžiančius siūlymą, taip pat informaciją apie atitinkamas teismo bylas ir teisėsaugos institucijų atliekamus tyrimus, jei tokių yra ir jei tokios informacijos teikimo neriboja įstatymai.

9. Koordinavimo komisija išvadas, kaip nurodyta Aprašo 5 punkte, Užsienio reikalų ministerijai arba Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai teikia nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos pateiktos informacijos ir motyvuotos nuomonės arba papildomos informacijos gavimo dienos.

10. Koordinavimo komisija teikia Aprašo 5 punkte nurodytą išvadą Užsienio reikalų ministerijai dėl fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai – dėl jų įtraukimo į JT STR 1373 sąrašą, jei išvados teikimo metu jie atitinka atitinkamose JT ST rezoliucijose nustatytus įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijus pagal Aprašo 8 punktą.

11. Užsienio reikalų ministerija Aprašo 3 punkte nurodytus siūlymus teikia vadovaudamasi gauta Koordinavimo komisijos išvada, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados gavimo dienos.

12. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, gavusi Koordinavimo komisijos išvadą, kuria siūloma įtraukti fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją į JT STR 1373 sąrašą, sprendimą įtraukti fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją į JT STR 1373 sąrašą priima ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Koordinavimo komisijos išvados gavimo dienos, apie sprendimą nedelsdama informuoja suinteresuotas Lietuvos Respublikos institucijas ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos jame nurodytą informaciją (fizinio asmens vardą, pavardę ar juridinio asmens, grupės ir organizacijos pavadinimą, įmonės ar registracijos kodą) paviešina Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos interneto svetainėje. Apie priimtą sprendimą įtraukti fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją į JT STR 1373 sąrašą per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuojamas pats fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija ir finansų įstaiga, kurioje tas fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija turi sąskaitą.

13. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, gavusi kitų užsienio valstybių kreipimąsi ar prašymą dėl fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT STR 1373 sąrašą, konsultuojasi su Nacionalinį saugumą užtikrinančiomis institucijomis ir kreipiasi į Koordinavimo komisiją dėl išvados gavimo Aprašo 6 punkte nustatyta tvarka. Jei užsienio valstybės kreipimesi ar prašyme nėra pateiktos Aprašo 8.1–8.4 papunkčiuose nurodytos informacijos ir motyvuotos nuomonės dėl siūlomų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT STR 1373 sąrašą, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba turi teisę prašyti užsienio valstybių pateikti Aprašo 8.1–8.4 punktuose nurodytą informaciją ir motyvuotą nuomonę.

14. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, savo iniciatyva arba gavusi Nacionalinį saugumą užtikrinančių institucijų prašymą įtraukti fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas į kitose užsienio valstybėse sudaromus su teroristiniais veiksmais susijusių fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kurių lėšos ir kitas finansinis turtas turi būti įšaldyti, sąrašus, kreipiasi į Koordinavimo komisiją dėl išvados gavimo. Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos, teikdamos prašymą įtraukti fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas į kitose užsienio valstybėse sudaromus su teroristiniais veiksmais susijusių fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kurių lėšos ir kitas finansinis turtas turi būti įšaldyti, sąrašus, kartu pateikia Aprašo 8.1–8.4 papunkčiuose nurodytą informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl savo prašymo. Gavusi Koordinavimo komisijos išvadą, kuria pritariama siūlyti įtraukti fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją į kitose užsienio valstybėse sudaromus su teroristiniais veiksmais susijusių fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kurių lėšos ir kitas finansinis turtas turi būti įšaldyti, sąrašus, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba šiame punkte nurodytą prašymą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų perduoda užsienio valstybei (-ėms).

15. Jei fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus buvo įtraukti Lietuvos Respublikos siūlymu, Užsienio reikalų ministerija ne rečiau kaip kartą per pusmetį nuo įtraukimo į sankcijų sąrašus dienos arba į sankcijų sąrašą įtrauktam subjektui pateikus motyvuotą prašymą įvertina, ar nėra pagrindo fizinį ar juridinį asmenį, grupę ir organizaciją siūlyti išbraukti iš JT ST ar jos įsteigtų komitetų sankcijų sąrašų. Vertinimas atliekamas Užsienio reikalų ministerijai kreipusis į Nacionalinį saugumą užtikrinančią instituciją, kuri pateikė Aprašo 7 punkte nurodytą informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl to fizinio ar juridinio asmens, grupės ir organizacijos įtraukimo į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus, su prašymu suteikti tarnybinę pagalbą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir pateikti informaciją bei motyvuotą nuomonę, ar fiziniai ar juridiniai asmenys, grupės ir organizacijos vis dar atitinka JT ST rezoliucijose nustatytus įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijus pagal Aprašo 8 punktą.

16. Nacionalinį saugumą užtikrinančioms institucijoms rengiant informaciją ir motyvuotą nuomonę, ar fiziniai ar juridiniai asmenys, grupės ir organizacijos vis dar atitinka JT ST rezoliucijoje JTST 1373 (su pakeitimais) nustatytus įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijus ir yra pakankamas pagrindas tuos fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas įtraukti į JT STR 1373 sąrašą, ir, nustačius poreikį gauti papildomos informacijos arba duomenų iš kitų užsienio valstybių, kreipimasis dėl tokios informacijos ar duomenų iš kitų užsienio valstybių gavimo pateikiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai šios Tarnybos vadovo nustatyta tvarka ir terminais.

17. Jeigu Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos vykdydamos savo funkcijas nustato arba jei remiantis užsienio valstybės pateikta informacija paaiškėja, kad fiziniai ar juridiniai asmenys, grupės ir organizacijos nebeatitinka JT ST rezoliucijose nustatytų įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijų ir nebėra pakankamo pagrindo tuos fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas įtraukti į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus arba į JT STR 1373 sąrašą, jos nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos nustatymo arba paaiškėjimo dienos, perduoda Užsienio reikalų ministerijai informaciją ir motyvuotą nuomonę dėl tų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų išbraukimo iš JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintų sankcijų sąrašų, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai – dėl išbraukimo iš JT STR 1373 sąrašo. 

18. Jei fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija nebeatitinka JT ST rezoliucijose nustatytų įtraukimo į sankcijų sąrašus kriterijų ir dėl to nebėra pakankamo pagrindo jų įtraukti į sankcijų sąrašus, Užsienio reikalų ministerija teikia Aprašo 3 punkte nurodytą siūlymą išbraukti fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas iš JT ST ar jos įsteigtų komitetų patvirtintų sankcijų sąrašų, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba priima sprendimą išbraukti fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas iš JT STR 1373 sąrašo.

19. Jei fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus buvo įtraukti kitų užsienio valstybių siūlymu, įtraukti subjektai išbraukimo iš JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintų sankcijų sąrašų klausimus sprendžia JT ST rezoliucijose nustatyta tvarka (kreipdamiesi tiesiogiai į JT ST kontaktinį asmenį, paskirtą nagrinėti išbraukimo iš sąrašų klausimus (angl. Focal Point for Delisting)).

 

III SKYRIUS

TIKSLINIŲ FINANSINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO UŽTIKRINIMAS

 

20. Visi subjektai, įgyvendindami tikslines finansines sankcijas, užtikrina, kad fiziniams ar juridiniams asmenims, grupėms ir organizacijoms, įtrauktiems į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar JT STR 1373 sąrašą, priklausančios lėšos, finansinis turtas, tiesiogiai ar netiesiogiai turimas, valdomas ar kontroliuojamas nematerialusis, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, taip pat iš tokio turto gautos  pajamos ar ekonominiai ištekliai arba finansinės ar kitos gretutinės paslaugos (toliau – lėšos ir kitas finansinis turtas), nedelsiant būtų įšaldyti ir kad jų naudai nei tiesiogiai, nei netiesiogiai nebūtų teikiamos lėšos ir kitas finansinis turtas, nebūtų atliekami mokėjimai į jiems priklausančias sąskaitas arba iš jų finansų įstaigose, o fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijasJT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintų sankcijų sąrašų ar JT STR 1373 sąrašo išbraukus – užtikrina, kad tikslinėmis finansinėmis sankcijomis nustatyti ribojimai nebūtų toliau taikomi.

21. Tikslinėmis finansinėmis sankcijomis nustatyti ribojimai apima:

21.1. fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų turimų lėšų ir kito finansinio turto įšaldymą, taip apribojant tiesiogiai ar netiesiogiai turimo, valdomo ar kontroliuojamo turto perdavimą, keitimą ar naudojimą, taip pat bet kokių operacijų su tokiu turtu atlikimą, dėl kurio galėtų pasikeisti tiesiogiai ar netiesiogiai turimo, valdomo ar kontroliuojamo turto dydis, vertė, vieta, nuosavybė, valdymas, pobūdis, tikslas ar bet kokie kiti pokyčiai galėtų sudaryti sąlygas iš to gauti naudos;

21.2. draudimą tiesiogiai ar netiesiogiai suteikti ekonominių išteklių fiziniams ar juridiniams asmenims, grupėms ir organizacijoms ar jų naudai, visų pirma paskolų, įskaitant vartojimo ar hipotekos, teikimą, apmokėjimą už prekes ar paslaugas;

21.3. draudimą tiesiogiai ar netiesiogiai suteikti fiziniams ar juridiniams asmenims, grupėms ir organizacijoms, įskaitant, bet neapsiribojant, banko kreditus, kelionės čekius, pinigines perlaidas, vertybinius popierius (akcijas, obligacijas, vekselius), taip pat bet kokias palūkanas, dividendus ar kitas pajamas iš įšaldytų lėšų ir kito finansinio turto arba jų vertę, sukauptas arba gautas iš įšaldytų lėšų ir kito finansinio turto.

22. Visi subjektai, įgyvendindami tikslines finansines sankcijas,  ribojimų, nustatytų šiomis tikslinėmis finansinėmis sankcijomis, netaiko:

22.1. įšaldytų sąskaitų papildymo atveju:

22.1.1. susikaupusioms palūkanoms už lėšas, laikomas fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kuriems taikomos šios tikslinės finansinės sankcijos, sąskaitose, su sąlyga, kad sukauptos palūkanos įšaldomos;

22.1.2. mokėjimams pagal sutartis, susitarimus ar įsipareigojimus, kurie buvo sudaryti iki prievolės taikyti tikslines finansines sankcijas atsiradimo dienos, su sąlyga, kad tokie mokėjimai pervedami į Europos Sąjungoje laikomą banko sąskaitą ir yra įšaldomi;

22.2. atliekant fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kuriems taikomos šios tikslinės finansinės sankcijos, mokėjimus, kai jie atliekami pagal sutartį, susitarimą ar įsipareigojimą, kuris atitinkamam fiziniam arba juridiniam asmeniui, grupei ar organizacijai buvo nustatytas iki dienos, nuo kurios taikomos tikslinės finansinės sankcijos, ir Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. 535, VI skyriuje nustatyta tvarka Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba priėmė sprendimą dėl išimčių taikymo arba leidimų netaikyti apribojimų ir įpareigojimų suteikimo, įvertinusi, kad:

22.2.1. sutartis, susitarimas ar įsipareigojimas nėra susiję su jokiais draudžiamais objektais, medžiagomis, įranga, prekėmis, technologijomis, pagalba, mokymu, finansine parama, investicijomis, tarpininkavimu ar paslaugomis, nurodytomis JT ST rezoliucijose, susijusiose su masinio naikinimo ginklų platinimo prevencija;

22.2.2. mokėjimo tiesiogiai ar netiesiogiai negauna fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija, kuriems taikomi JT ST rezoliucijose, susijusiose su masinio naikinimo ginklų platinimo prevencija, nustatyti ribojimai;

22.3. atliekant fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, kuriems taikomos šios tikslinės finansinės sankcijos, mokėjimus užtikrinant humanitarinius tikslus, kai mokėjimas atliekamas už:

22.3.1. jiems ar jų šeimos nariams suteiktas prekes ir paslaugas svarbiausioms žmogaus reikmėms tenkinti, įskaitant maisto produktus, vaistus, sveikatos priežiūros paslaugas ir gydymą, įmokas už šeimos būsto nuomą ir su tuo susijusių paslaugų apmokėjimą arba būsto kreditą;

22.3.2. mokesčius ir rinkliavas į valstybės ir savivaldybių biudžetus, įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, kitas privalomojo draudimo įmokas;

22.3.3. teisės aktais nustatytų išlaidų padengimą finansų įstaigai už tų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų sąskaitų tvarkymą.

23. Siekdama užtikrinti, kad fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, įtrauktų į JT STR 1373 sąrašą, ištekliai būtų nedelsiant įšaldyti, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba apie tai informuoja valstybes, kuriose gali būti į sąrašą įtrauktų fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų turto ar išteklių. Informaciją apie poreikį informuoti atitinkamas valstybes Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai teikia Nacionalinį saugumą užtikrinančios institucijos, pateikdamos visą turimą informaciją apie į sąrašą įtrauktus fizinius ar juridinius asmenis, grupes ir organizacijas bei jų turimą turtą ir išteklius.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Tikslinės finansinės sankcijos, nustatytos JT ST rezoliucijomis įsteigtų komitetų sprendimais iki tuos sprendimus įgyvendinančių Europos Sąjungos teisės aktų įsigaliojimo, įgyvendinamos mutatis mutandis šio Aprašo nustatyta tvarka.

25. Užsienio reikalų ministerija savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų įtraukimo į JT ST ar jos įsteigtų komitetų sankcijų sąrašus ir išbraukimo iš šių sąrašų procedūras, nustatytas Apraše.

26. Subjektai, priklausantys Lietuvos Respublikos jurisdikcijai, kurių identifikatoriai (t. y. duomenys, kurie apima, bet neapsiriboja, pakaitinius vardus (pavadinimus) ir rašybą (transliteraciją), fizinių asmenų gimimo datą ir (ar) vietą, pilietybę, asmens dokumentų numerius, juridinių asmenų įsteigimo datą, juridinių asmenų, grupių ar organizacijų, turinčių tokį patį ar panašų kaip į sąrašą įtrauktų subjektų pavadinimą) atitinka fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, įtrauktų į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar į JT STR 1373 sąrašą, duomenis ir kuriems buvo pritaikytos tikslinės finansinės sankcijos dėl klaidingai nustatytos tapatybės, kreipiasi į Užsienio reikalų ministeriją, jei jų identifikatoriai atitinka fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, įtrauktų į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus, duomenis, arba į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą, jei jų identifikatoriai atitinka fizinių ar juridinių asmenų, grupių ir organizacijų, įtrauktų į JT STR 1373 sąrašą, duomenis.

27. Užsienio reikalų ministerija arba Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, gavusi Aprašo 26 punkte nurodytą kreipimąsi, Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka priima sprendimą dėl to, kad, atsižvelgiant į visus susijusius faktus ir aplinkybes, atitinkamas subjektas yra (nėra) fizinis ar juridinis asmuo, grupė ir organizacija, įtrauktas į JT ST rezoliucijomis ar jos įsteigtų komitetų patvirtintus sankcijų sąrašus ar į JT STR 1373 sąrašą, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja kreipimąsi pateikusį subjektą.

28. Fiziniai ar juridiniai asmenys, grupės ir organizacijos nėra informuojami apie jų atžvilgiu atliekamas Apraše nustatytas procedūras ir veiksmus, išskyrus Aprašo 12 punkte nurodytus atvejus.

29. Apraše nurodyti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

30. Įgyvendinant Aprašą, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą, nuostatomis.

 

__________________