LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.2.2-MITA-K-702 PRIEMONĖS „MTEP REZULTATŲ KOMERCINIMO IR TARPTAUTIŠKUMO SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

 

2017 m. birželio 15 d. Nr. V-490

Vilnius

 

 

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

 

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702 priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                     Jurgita Petrauskienė

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

 

2017 m. balandžio 14 d. raštu

 

Nr. ((24.37-02)-5K-1706876)-6K-1702797

 

 

 

SUDERINTA

 

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

 

2016 m. gegužės 19 d. raštu Nr. 5V-224

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2017 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-490

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas01.2.2-MITA-K-702 PRIEMONĖS „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702 priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702 priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 9–17) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Atžalinė įmonė – besikurianti jauna inovacinė įmonė (pumpurinė įmonė, startuolis), kurios steigėjas arba vienas iš steigėjų yra mokslo ir studijų institucija arba įmonė ir kurios tikslas – komercinti mokslo ir studijų institucijoje (-ose) arba įmonėje (-ėse) sukurtus mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus;

4.2. Dotacijos sutartis – suprantama taip, kaip apibrėžta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse;

4.3. Eksperimentinė plėtra – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

4.4. Fiksuotoji projekto išlaidų suma (toliau – fiksuotoji suma) – suprantama taip, kaip apibrėžta Projektų taisyklėse;

4.5. Lietuvos mokslo ir studijų institucija (toliau – mokslo ir studijų institucija) – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

4.6. Taikomieji moksliniai tyrimai – suprantami taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija. Priemonė įgyvendinama visuotinės dotacijos būdu.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso dviem etapais būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 10 136 700 eurų (dešimt milijonų vieno šimto trisdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų eurų), iš kurių iki 10 136 700 eurų (dešimt milijonų vieno šimto trisdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų eurų) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos.

9. Pagal Aprašą numatoma skelbti penkis kvietimus teikti paraiškas (toliau – kvietimai): pagal pirmąjį kvietimą numatoma skirti iki 2 027 340 eurų (dviejų milijonų dvidešimt septynių tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt eurų), pagal kitus kvietimus numatoma skirti suma bus nustatyta atsižvelgus į pirmojo kvietimo rezultatus. Jeigu paskelbus kvietimą pagal teigiamai įvertintas paraiškas prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, įgyvendinančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime (netaikoma paskutiniajam kvietimui) numatytos kvietimo finansavimo sumos padidinimo. Atsižvelgdama į įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. Jeigu paskelbto kvietimo metu pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo paskirstyta suma yra mažesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, nepanaudota lėšų suma paskirstoma proporcingai kitiems kvietimams.

10. Priemonės tikslas – skatinti studentų, tyrėjų ir mokslininkų įmonių (taip pat ir bendrų su mokslo ir studijų institucijomis) kūrimą bei skatinti visų tipų įmonių mokslo ir studijų institucijose sukurtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatų pagrindu kuriamų inovatyvių produktų plėtojimą visuose etapuose nuo idėjos iki bandomosios gamybos (įskaitant idėjų plėtotę, mokslinius ir inžinerinius tyrimus, eksperimentinę plėtrą, prototipų kūrimą, testavimą ir naujų produktų bandomąją gamybą).

11. Pagal Aprašą remiama veikla – MTEP rezultatų komercinimas (parama mokslininkų ir kitų tyrėjų bei studentų, dirbančių / studijuojančių mokslo ir studijų institucijose, idėjų komercinimui, parama besikuriančioms atžalinėms įmonėms). Pagal Aprašą finansuojamos veiklos nuo 7-ojo iki 9-ojo MTEP etapo pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Klasifikacijos aprašas).

12. Aprašo 11 punkte nurodytos veiklos tikslas – skatinti mokslininkus ir kitus tyrėjus bei studentus, dirbančius / studijuojančius mokslo ir studijų institucijose, komercinti MTEP rezultatus kuriant atžalines įmones.

13. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą pirmąjį kvietimą numatoma paskelbti 2017 m. II ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

14. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra:

14.1. mokslo ir studijų institucijos;

14.2. privatieji juridiniai asmenys, kurių akcininkai yra mokslo ir studijų institucijos.

15. Pagal Aprašą galimi partneriai yra:

15.1. privatieji juridiniai asmenys, kurių akcininkai yra mokslo ir studijų institucijos, kai pareiškėjai yra mokslo ir studijų institucijos;

15.2. mokslo ir studijų institucijos, kai pareiškėjai yra privatieji juridiniai asmenys, kurių akcininkai yra mokslo ir studijų institucijos.

16. Kai paraiška teikiama kartu su partneriu (-iais), prie paraiškos turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai.

17. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

17.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo įsipareigojimais ir teisėmis įgyvendinant projektą;

17.2. įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;

17.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo persiųsti visų įgyvendinančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;

17.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į įgyvendinančiąją instituciją turi būti suderinti su partneriais.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

18.       Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus. Kai pagal Priemonę įgyvendinami projektai atitinka Aprašo 11 (Aprašo 1 priedo 1.2 papunktis), 14 (Aprašo 1 priedo 5.2 papunktis), 15 (Aprašo 1 priedo 5.2 papunktis), 29 (Aprašo 1 priedo 5.6 papunktis) punktuose numatytus reikalavimus, Aprašo 1 priedo 1.1, 5.1, 7.3 papunkčiuose nurodyti bendrieji reikalavimai atliekant paraiškų vertinimą atskirai nebevertinami. Atitiktis Aprašo 11, 14, 15, 29 punktuose nustatytiems reikalavimams vertinama projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu.

19.       Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. balandžio 21 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-14 (16):

19.1. projektas atitinka Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“, (toliau – Sumanios specializacijos programa) bent vieno šioje programoje nustatyto prioriteto veiksmų planą, kurie patvirtinti: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-59/4-48 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Agroinovacijos ir maisto technologijos“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“; Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. V-133/4-88 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“; Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-290/4-175 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Įtrauki ir kūrybinga visuomenė“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“; Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-291/4-176 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Energetika ir tvari aplinka“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“; Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. V-363/4-239 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“; Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. V-422/4-293 „Dėl Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Sveikatos technologijos ir biotechnologijos“ prioritetų veiksmų planų patvirtinimo“ (toliau kartu – veiksmų planai). Laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jei projektas prisideda prie Sumanios specializacijos programos krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo, plėtojant MTEP sritis, kurios atitinka bent vieną prioriteto veiksmų plane nustatytą teminį specifiškumą;

19.2. pareiškėjas (tuo atveju, kai pareiškėjas yra privatusis juridinis asmuo, kurio steigėjas (vienas iš steigėjų) yra mokslo ir studijų institucija – pareiškėją steigianti (įsteigusi) mokslo ir studijų institucija) turi turėti veikiančią teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką. Vertinama, ar pareiškėjas yra įgyvendinęs Rekomendacijų Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms dėl teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. ISAK-2462 „Dėl Rekomendacijų Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms dėl teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, tvirtinimo“ 10, 12, 16 ir 17 punktuose nustatytus reikalavimus ir pateikęs tai patvirtinančius dokumentus arba nuorodas į viešai paskelbtus dokumentus;

19.3. parengtas verslo planas. Laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jei pareiškėjas yra parengęs verslo planą, kuriuo siekiama komercinti mokslo ir studijų institucijoje sukurtą MTEP rezultatą, kuris atitinka projektu įgyvendinamo veiksmų plano teminį specifiškumą.

20. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos (toliau – EK) 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM(2012) 128, kuri skelbiama EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame EK 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177 final, kuris skelbiamas EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Inovacijos“.

21. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai (maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede). Pagal Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 40 balų.

22. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektas nesurenka Aprašo 21 punkte nurodytos minimalios balų sumos, paraiška atmetama.

23. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

24. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo dotacijos sutarties pasirašymo dienos.

25. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip 6  mėnesiams ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

26. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

27. Projektu turi būti siekiama visų iš toliau išvardytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

27.1. produkto stebėsenos rodiklio „Naujų įmonių, gavusių investicijas, skaičius“, kodas P.B.205. Minimali siektina reikšmė – 1 įmonė;

27.2. produkto stebėsenos rodiklio „Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“, kodas P.B.226. Minimali siektina reikšmė – 1 įmonė;

27.3. produkto stebėsenos rodiklio „Įgyvendinti MTEP projektai“, kodas P.S.396. Minimali siektina reikšmė – 1 MTEP projektas.

28. Aprašo 27.1–27.3 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

29. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius paraiška atmetama neprašant pateikti papildomų dokumentų:

29.1. pirmajame konkurso etape:

29.1.1. parengtas verslo planas, kuriuo siekiama komercinti mokslo ir studijų institucijoje sukurtą MTEP rezultatą, kuris atitinka Klasifikacijos aprašo 4 punkte nustatytus 6-ojo arba vėlesnio MTEP etapo požymius ir projektu įgyvendinamą veiksmų plano teminį specifiškumą;

29.1.2. pasirašytas ketinimų steigti atžalinę įmonę protokolas (reikalavimas taikomas, kai pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija);

29.2. antrajame konkurso etape:

29.2.1. įsteigta atžalinė įmonė (reikalavimas taikomas, kai pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija);

29.2.2. pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis tarp mokslo ir studijų institucijos ir įsteigtos atžalinės įmonės.

30. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

31. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMAS

 

32. Dotacija projekto vykdytojui teikiama kaip de minimis pagalba pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 visuose sektoriuose, išskyrus 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.

33. Įgyvendinančioji institucija patikrina projekto vykdytojo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras), ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, atsižvelgiant į užpildytos „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtos rekomenduojamos formos nuostatas ir Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis, de minimis pagalbos suteikimo riba. Per 5 darbo dienas nuo dotacijos sutarties pasirašymo dienos, įgyvendinančioji institucija suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

34. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis.

35. Projekto vykdytojui suteikiamos de minimis pagalbos dydis ir skiriama fiksuotoji suma yra nurodoma dotacijos sutartyje. De minimis pagalba laikoma suteikta įgyvendinančiajai institucijai pasirašius dotacijos sutartį.

36. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

37. Jeigu teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

38. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

39. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra nurodyta Aprašo 5 priedo 5 punkte.

40. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Didžiausia galimo išmokėti avanso suma negali viršyti 50 proc. projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos, kuri išmokama dotacijos sutartyje nustatyta tvarka.

41. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

42. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

43. Pareiškėjas arba partneris privalo savo lėšomis apmokėti išlaidas, skirtas atžalinės įmonės  steigimui.

44. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

44.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis;

44.2. prekių ir paslaugų, reikalingų MTEP darbams atlikti, išlaidos;

44.3. netiesioginės išlaidos.

45. Įgyvendinant projektų veiklas Aprašo 44 punkte nurodytos patirtos išlaidos apmokamos taikant MTEP rezultatų komercinimo fiksuotąją sumą (apimančią projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio, prekių ir paslaugų, reikalingų MTEP darbams atlikti, išlaidas bei netiesiogines išlaidas, taikant fiksuotąją normą, vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu). Fiksuotoji suma nustatyta vadovaujantis Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų fiksuotosios sumos nustatymo tyrimo ataskaita, patvirtinta 2017 m. gegužės 15 d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2V-144 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų komercinimo projektų fiksuotosios sumos nustatymo tyrimo ataskaitos patvirtinimo“, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai. MTEP rezultatų komercinimo fiksuotųjų sumų dydžiai ir taikymo nuostatos nurodytos Metodiniuose nurodymuose dėl fiksuotųjų sumų taikymo (Aprašo 5 priedas). Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyta fiksuotoji suma, ir pasikeitus fiksuotajai sumai, atnaujinta fiksuotoji suma bus taikoma ir projektams, dėl kurių dotacijos sutartys jau sudarytos.

46. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 45 punkte nurodytą fiksuotąją sumą, turi atitikti šias nuostatas:

46.1. pagal fiksuotąsias sumas apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį ir Metodinius nurodymus dėl fiksuotųjų sumų taikymo (Aprašo 5 priedas);

46.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų sumų dydžius, nei jam taikomi Apraše nustatyti dydžiai;

46.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotąsias sumas, apmokamos atsižvelgiant į dotacijos sutartyje nustatytą fiksuotąją sumą ir projekto vykdytojo per 30 dienų nuo dotacijos sutartyje numatyto projekto rezultato pasiekimo pateiktus dokumentus, kuriais įrodoma įgyvendinta projekto veikla ir pateiktą / pademonstruotą galutinį projekto rezultatą. Dokumentus ir galutinį projekto rezultatą vertina nepriklausomi ekspertai. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotąją sumą apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodyti dotacijos sutartyje (Aprašo 7 priedas).

47. Projektų vykdytojai neteikia mokėjimo prašymų įgyvendinančiajai institucijai.

48. Paraiškos ir verslo plano parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

49. Baigus įgyvendinti veiklą, kuriai skirta dotacija, ir dotacijos gavėjui tinkamai už ją atsiskaičius Aprašo 46.3 papunktyje nustatyta tvarka, įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 30 dienų nuo atsiskaitymo už veiklą dienos išmoka dotacijos gavėjui likusią neišmokėtą tinkamų finansuoti lėšų sumą. Įgyvendinančiajai institucijai atlikus paskutinį mokėjimą dotacijos gavėjui, projekto finansavimas laikomas baigtu.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

50. Projektų konkursas vykdomas dviem etapais. Pirmajame konkurso etape vertinama atitiktis bendriesiems reikalavimams, nurodytiems Aprašo 1 priedo 1.3, 2.1 papunkčiuose, ir atliekamas projekto naudos ir kokybės vertinimas Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus. Pirmajame konkurso etape atrenkamos paraiškos, atitikusios šiame Aprašo punkte nustatytus reikalavimus ir laikantis projektų naudos ir kokybės vertinimo metu sudarytos projektų, surinkusių Aprašo 21 punkte nustatytą minimalią balų sumą, pirmumo eilės, kurioms pagal prašomą skirti finansavimo lėšų sumą užtenka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, nurodytos Aprašo 9 punkte. Po pirmojo konkurso etapo atrinkti pareiškėjai kviečiami dalyvauti antrajame konkurso etape, kurio metu atliekamas projekto tinkamumo finansuoti vertinimas Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus. Naudos ir kokybės vertinimo metu įgyvendinančioji institucija papildomai pasitelkia įgyvendinančiosios institucijos ekspertų tarybas ir ekspertus, kurių veikla organizuojama Projektų taisyklių 1411 punkte ir Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

51. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“.

52. Pareiškėjas pirmajam konkurso etapui pildo paraiškos 1, 2, 5 punktus ir kartu su Aprašo 55.1–55.6 papunkčiuose nurodytais priedais iki kvietimo skelbime nustatyto pirmojo konkurso etapo termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjas, kuriam įgyvendinančioji institucija pasiūlė dalyvauti antrajame konkurso etape, papildo pirmajam konkurso etapui teiktą paraišką, užpildydamas likusius paraiškos punktus ir kartu su Aprašo 55.7–55.12 papunkčiuose nurodytais priedais teikia šiame Aprašo punkte nustatyta tvarka iki įgyvendinančiosios institucijos siūlyme teikti paraišką antrajam etapui nustatyto termino paskutinės dienos.

53. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

54. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

55. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 55.11, 55.12 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):

55.1. verslo planą;

55.2. ketinimų steigti atžalinę įmonę protokolą (kai pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija);

55.3. teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką (taikoma mokslo ir studijų institucijoms);

55.4. projekto darbo grupės sąrašą ir jos narių gyvenimo aprašymus (CV);

55.5. kitus dokumentus, pagrindžiančius MTEP rezultato tinkamumą komercinti (patentai, patentų paraiškos, moksliniai straipsniai, kvalifikacijos pažymėjimai ir kt.);

55.6. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 4 priedas);

55.7. dokumentus, pagrindžiančius atžalinės įmonės įsteigimo faktą, ir akcininkų sąrašą;

55.8. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013;

55.9. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

55.10. jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais;

55.11. projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėją ir partnerį (-ius), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais;

55.12. užpildytą Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą.

56. Paraiškų pirmajam konkurso etapui pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Apie paraiškų pateikimo antrajam konkurso etapui terminą po pirmojo konkurso etapo atrinkti pareiškėjai informuojami per DMS, o jeigu nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – raštu.

57. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo skelbime, paskelbtame pagal Aprašą ES struktūrinės paramos svetainėje www.esinvesticijos.lt.

58. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

59. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei pirmajame konkurso etape pareiškėjas nepateikia arba pateikia neužpildytus ar ne visus Aprašo 29.1 papunktyje nurodytus dokumentus.

60. Pirmojo etapo paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 45 dienas nuo kvietimo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Antrojo etapo paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 45 dienas nuo įgyvendinančiosios institucijos siūlyme teikti paraišką antrajam etapui nustatyto termino paskutinės dienos.

61. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS, o jeigu nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – raštu.

62. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Per 14 dienų nuo paraiškų vertinimo ir atrankos pabaigos įgyvendinančioji institucija ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbia sąrašą pareiškėjų, kurių projektai nebuvo atrinkti finansuoti, ir apie tai per DMS (jeigu nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – raštu) taip pat informuoja pareiškėjus

63. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

64. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų vertinimo aptarimo grupės veiklos principai nustatomi šios grupės darbo reglamente.

65. Baigusi paraiškų vertinimą, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Aprašo 7 priede nustatytą formą parengia ir pateikia atrinktam pareiškėjui dotacijos sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti dotacijos sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius dotacijos sutarties, pasiūlymas pasirašyti dotacijos sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti dotacijos sutarties pasirašymo terminą.

66. Dotacijos sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas, priklausomai nuo to, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas:

66.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

66.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

67. Projektas įgyvendinamas pagal dotacijos sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

68. Įgyvendinančioji institucija sumoka projektų vykdytojams už pasiektus rezultatus per 60 dienų nuo Aprašo 46.3 papunktyje nurodytų dokumentų pateikimo.

69. Įgyvendinančioji institucija ir Ministerija turi teisę atlikti patikras projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje. Atlikdamos patikras, įgyvendinančioji institucija ir Ministerija gali pasitelkti ekspertus.

70. Su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai privalo būti saugomi Projektų taisyklių 42 skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais.

71. Projekto vykdytojas privalo interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, o taip pat projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje. Apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą, jo eigą, rezultatus ir naudą tikslines grupes informuojant įvairiose žiniasklaidos priemonėse, turi būti nurodoma, kad projektas bendrai finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšų.


 

 

VIII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

72. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

73. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

_______________