LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. SPALIO 6 D. ĮSAKYMO NR. V-1597 „DĖL REGIONINIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRŲ KŪRIMO IR JŲ VEIKLOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. V-1124

Vilnius

 

 

 

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinio vertinimo 2023 m. liepos 31 d. išvadą Nr. R-9478 „Dėl specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti regioniniais specialiojo ugdymo centrais, atrankos teisinio reglamentavimo“,

p a k e i č i u Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Regioninio centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą regione padedant regiono Mokyklų bendruomenėms veiksmingai praktikoje taikyti įtraukties švietime principą ir ugdyti Regioniniame centre didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Regioninis centras suprantamas kaip mokykla, konsultuojanti jai priskirtų savivaldybių mokyklas.“

2. Pakeičiu 7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.3. ugdyti Regioniniame centre Mokinius, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis.“

3. Pripažįstu netekusiu galios 10 punktą.

4. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Specialiųjų mokyklų atranką vykdo švietimo, mokslo ir sporto ministro sudaryta atrankos komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 9 narių – penkių Ministerijos atstovų ir po vieną deleguotą atstovą iš Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos savivaldybių švietimo padalinių vedėjų asociacijos, Lietuvos neįgaliųjų forumo bei Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos. Konkurso komisijos nariai turi pasirašyti Savivaldybių specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti regioniniais centrais, atrankos komisijos nario nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas). Pirmojo posėdžio metu Komisija tvirtina Komisijos darbo reglamentą, kuriame nustatoma Komisijos sprendimų priėmimo tvarka.

5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Specialiųjų mokyklų atranka vykdoma vadovaujantis Aprašo 18 punkte nurodytais atrankos ekspertinio vertinimo kriterijais. Ekspertinio vertinimo kriterijus atitinkanti balų sistema ir jos aprašymas pateikiami Aprašo 2 priede. Iš viso pagal ekspertinio vertinimo kriterijus galima surinkti iki 30 balų.“

6. Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. užpildytą klausimyną dėl Specialiosios mokyklos, pretenduojančios tapti Regioniniu centru, dalyvavimo atrankoje (Aprašo 3 priedas).“

7. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Komisija, gavusi Aprašo 14 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi trūkumų, balsų dauguma priima sprendimą dėl prašymo savivaldybėms patikslinti pateiktą informaciją raštu ir (ar) Komisijos narių vykimo susipažinti su Specialiosios mokyklos veikla vietoje. Komisija, atsižvelgdama į gautą informaciją ir, esant poreikiui, susipažinimą su Specialiosios mokyklos veikla vietoje, atlieka paraiškos ekspertinį vertinimą pagal Aprašo 18 punkte nustatytus ekspertinio vertinimo kriterijus.“

8. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Komisija, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, švietimo, mokslo ir sporto ministrui pateikia Specialiųjų mokyklų, kurias siūlo pertvarkyti į Regioninius centrus, ir joms priskiriamų savivaldybių, kurių teritorijoje esančias Mokyklas konsultuotų Regioninis centras, sąrašą. Komisija teikdama siūlymą įvertina Specialiosios mokyklos geografinę padėtį siekiant užtikrinti konsultavimo prieinamumą šalies mastu, t. y. siūlo, kad atrinktas Regioninis centras konsultuotų arčiau savivaldybės, kurioje yra Regioninis centras, esančias kitas savivaldybes, kuriose yra ne mažiau kaip 20 000 mokinių pagal Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS) duomenis ir su kuriomis susisiekimas automobilių keliais yra artimiausias. Kai kelios savivaldybės klausimyne nurodo galimybę konsultuoti tą patį ar iš dalies tą patį regioną, Komisija atrenka tą specialiąją mokyklą, kuri yra mažesniu atstumu automobilių keliais nuo didesnio skaičiaus nurodyto regiono mokyklų.

9. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Švietimo, mokslo ir sporto ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, tvirtina Specialiųjų mokyklų, siūlomų pertvarkyti į Regioninius centrus, sąrašą. Šis sąrašas yra viešas ir skelbiamas Teisės aktų registre.“

10. Papildau 171 punktu:

171. Atrankoje dalyvavusios Savivaldybės raštu informuojamos apie švietimo, mokslo ir sporto ministro priimtą sprendimą dėl Specialiųjų mokyklų, siūlomų pertvarkyti į Regioninius centrus, sąrašo patvirtinimo bei Komisijos sprendimus dėl neatrinktų savivaldybių, nurodant atrankos rezultatų pagrindimą.“

11. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti Regioniniais centrais, atranka vykdoma pagal šiuos ekspertinio vertinimo kriterijus:

18.1. Specialiosios mokyklos, kaip Regioninio centro, veiklos vizija, numatomas konsultacijoms teikti regionas (t. y. konsultuojamos savivaldybės, kuriose mokinių skaičius yra ne mažesnis kaip 20 000 mokinių pagal ŠVIS duomenis) ir numatomos pasirinkti specialiųjų ugdymosi poreikių grupės, pagal kurias būtų vykdomas konsultavimas. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 8 balai;

18.2. Specialiojoje mokykloje yra švietimo pagalbos specialistų, kurie galės teikti pagalbą ir konsultuoti regiono Mokyklas: psichologas (-ai), specialusis (-ieji) pedagogas (-ai), socialinis (-iai) pedagogas (-ai), logopedas (-ai), iš kurių ne mažiau kaip 20 proc. yra įgiję metodininko ir (ar) eksperto kvalifikacinę kategoriją, mokytojo padėjėjai ir kiti pedagoginiai darbuotojai. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 2 balai;

18.3. Specialioji mokykla turi higienos normas ir teisės aktų reikalavimus atitinkančią mokymosi ir darbo aplinką, yra patalpos konsultuoti arba yra galimybių tokias patalpas įrengti ar pritaikyti. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.4. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi patirties konsultuojant kitas Mokyklas, kitų Mokyklų Mokinius. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 4 balai;

18.5. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi tarptautinių projektų vykdymo patirties. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.6. Specialioji mokykla turi sukaupusi pakankamai mokykloje ugdomiems Mokiniams skirtų specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.7. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi bendradarbiavimo, ilgalaikių projektų vykdymo patirties su kitomis savivaldybės ar regiono Mokyklomis. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 2 balai;

18.8. Specialiosios mokyklos pedagoginiai darbuotojai rengia ir per paskutinius 5 (penkerius) metus įgyvendina kompetencijų tobulinimo programas ar organizuoja gerosios patirties sklaidos seminarus kitų Mokyklų pedagoginiams darbuotojams. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 5 balai.“

12. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Regioniniam centrui konsultuoti priskiriamas savivaldybes, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, įsakymu nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su savivaldybės, kurioje veiks Regioninis centras, vykdomąja institucija arba jos įgaliotu administracijos direktoriumi. Priskiriamos savivaldybės siūlomos atsižvelgus į klausimyne nurodytas savivaldybes ir Aprašo 16 punkto nuostatas.“

13. Papildau nauju 1 priedu (pridedama).

14. Papildau nauju 2 priedu (pridedama).

15. Buvusį priedą laikau 3 priedu.

16. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                        Gintautas Jakštas