PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO, PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 26 D. SPRENDIMU NR. 1-44, PAKEITIMO

 

2016 m. balandžio 29 d. Nr. 1-125

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patikslinti Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-44:

1. Pakeisti 25.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.13. Savivaldybės biudžeto ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimas Biudžeto sandaros įstatymo ir Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka, prireikus Savivaldybės biudžeto tikslinimas.“

2. Papildyti 46 punktą ir jį išdėstyti taip:

46. Sprendimų projektų pataisos (siūlomi projekto pakeitimai, papildymai) ir patikslinti sprendimo projektai gali būti pateikiami Tarybos sekretoriatui raštu ne vėliau kaip likus 24 val. iki Tarybos posėdžio pradžios. Patikslinti sprendimo projektą gali tik rengėjas. Pataisas gali pateikti rengėjas, Kolegija, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, jų grupės, Savivaldybės kontrolierius, administracijos direktorius, frakcijos ir frakcijų pirmininkų pasitarimas. Siūlomos pataisos turi būti suderintos su Teisės skyriaus darbuotoju ir kalbos specialistu. Apie pateiktą pataisą Tarybos sekretoriatas informuoja sprendimo projekto rengėją.“

3. Papildyti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:

55. Tarybos posėdžiai yra atviri. Tarybos posėdžiai vyksta valstybine kalba. Jos nemokantys svečiai turi teisę kalbėti kita kalba, jei ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki Tarybos posėdžio pradžios apie tai praneša Tarybos sekretoriatui, kuris turi pasirūpinti vertimu. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims leidžiama kalbėti Tarybos nariams pritarus. Kiekvienas asmuo gali kalbėti iki 10 min. Tarybos nariams pritarus kalbėjimo laikas gali būti ilginamas. Norintys posėdyje kalbėti svečiai iš anksto registruojami Tarybos sekretoriate.“

4. Pakeisti 65.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:

65.12. reiškia Tarybos nariams pastabas, jeigu jie nesilaiko Tarybos veiklos reglamento, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja Tarybą, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybai dirbti, prireikus paveda jų elgesį svarstyti Etikos komisijai.“

5. Papildyti Reglamentą 65.15 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

65.15. siūlo Tarybai priimti sprendimą dėl Tarybos nario nusišalinimo pagal Tarybos veiklos reglamento 76 punktą.“

6. Pakeisti 72 punktą ir jį išdėstyti taip:

72. Frakcija klausimo svarstymo metu gali prašyti vienos pertraukos. Prieš balsavimą posėdžio pirmininkas, komitetas, frakcija, nuolatinė ar laikina komisija gali prašyti ne ilgesnės kaip 10 min. pertraukos. Vieno klausimo svarstymo metu gali būti suteiktos ne daugiau kaip 2 pertraukos iš eilės.“

7. Pakeisti 73 punktą ir jį išdėstyti taip:

73. Posėdžio pirmininkas po diskusijų ir pasisakymų dėl balsavimo motyvų skelbia balsavimo pradžią. Balsavimo laikui pasibaigus praneša balsavimo rezultatus („sprendimas (ne)priimtas“), t. y. baigia klausimo svarstymą. Balsuojant replikos ar pastabos neleidžiamos. Jeigu balsavimas vyksta ne elektroninėmis priemonėmis, balsavimas pradedamas ir baigiamas gongo dūžiu.“

8. Pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:

75. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, išskyrus Tarybos veiklos reglamento nustatytus atvejus. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

75.1. Dalyvaujančiu posėdyje laikomas Tarybos narys, užsiregistravęs elektroninėmis priemonėmis arba užfiksuotas balsų skaičiavimo komisijos.

75.2. Tarybos narys, palikdamas posėdžių salę, privalo pasiimti (ištraukti) elektroninės identifikacijos priemonę (kortelę) ar informuoti balsų skaičiavimo komisiją.

75.3. Sprendimai Tarybos posėdyje gali būti priimami bendru sutarimu. Posėdžio pirmininkui pasiūlius sprendimo projektui pritarti bendru sutarimu ir nė vienam Tarybos nariui neprieštaraujant, pirmininkas paskelbia „Tarybos sprendimas priimtas“. Šiuo atveju laikoma, kad visi posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai (užsiregistravę elektroninėmis priemonėmis arba užfiksuoti balsų skaičiavimo komisijos) balsavo „už“.

9. Pakeisti 76 punktą ir jį išdėstyti taip:

„76. Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, Taryba gali motyvuotu sprendimu nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Motyvus dėl nusišalinimo nepriėmimo prieš balsavimą suformuluoja ir paskelbia posėdžio pirmininkas. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

10. Pakeisti 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Slaptai balsuojama, kai skiriami mero pavaduotojai, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojai, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotojais, administracijos direktoriumi, administracijos direktoriaus pavaduotojais klausimas. Slaptas balsavimas galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Administracinės komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Administracinės komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Skelbiama balsavimo pradžia ir pabaiga. Balsuojama elektroninėmis priemonėmis arba Tarybos patvirtintais balsavimo biuleteniais, kuriuos balsų skaičiavimo komisija antspauduoja ir išduoda Tarybos nariams. Tarybos nariai pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo lape.“

11. Pakeisti 105.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:

105.14. pagal Tarybos nustatytą tvarką reprezentacijos reikmėms naudoja mero fondo lėšas ir už jas atsiskaito Tarybai kartu su veiklos ataskaita.“

12. Pakeisti 155 punktą ir jį išdėstyti taip:

155. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Administracinę komisiją, Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš Tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras meras teikia Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu Tarybos veiklos reglamento 156 punkte nustatyta tvarka. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba skiria mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai (šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus).“

13. Pakeisti 156.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

156.1. Meras raštu teikia prašymą Tarybos mažumai (opozicijai), o Tarybos mažuma (opozicija) per 2 savaites nuo mero prašymo gavimo dienos raštu pateikia siūlomas Etikos komisijos ir Antikorupcinės komisijos pirmininkų kandidatūras.“

14. Pakeisti 157 punktą ir jį išdėstyti taip:

157. Etikos komisija:

157.1. prižiūri, kaip Tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

157.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

157.3. tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

157.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Tarybos narių veiklos skaidrumo;

157.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

157.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

157.7. veikdama pagal 157.2 ir 157.6 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

15. Papildyti Reglamentą 1581 punktu ir jį išdėstyti taip:

1581. Antikorupcijos komisija:

1581.1. Tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

1581.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia Tarybai išvadas dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

1581.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

1581.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

1581.5. atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.“

16. Papildyti 160 punktą ir jį išdėstyti taip:

160. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės bendruomenės nariai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“

17. Pakeisti 176 punktą ir jį išdėstyti taip:

176. Tarybos komitetai (frakcijos) per 15 kalendorinių dienų nuo kitos dienos po Tarybos posėdžio apsvarsto biudžeto projektą ir pateikia išvadas, pastabas, pasiūlymus Strateginio planavimo, ekonomikos ir finansų komitetui.“

18. Pakeisti 178 punktą ir jį išdėstyti taip:

178. Strateginio planavimo, ekonomikos ir finansų komitetas, gavęs komitetų (frakcijų) išvadas ir gyventojų pasiūlymus raštu, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas išanalizuoja siūlomas pataisas ir savo išvadas pateikia Savivaldybės administracijai. Administracija patikslina biudžeto projektą.“

19. Pakeisti 179 punktą ir jį išdėstyti taip:

179. Gavus Strateginio planavimo, ekonomikos ir finansų komiteto išvadas, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas biudžeto projektas patikslinamas, teikiamas svarstyti ir tvirtinti Tarybai.“

20. Pakeisti 180 punktą ir jį išdėstyti taip:

180. Tarybos posėdyje išklausoma Strateginio planavimo, ekonomikos ir finansų komiteto (pranešėjas – komiteto pirmininkas), frakcijų ir atskirų Tarybos narių nuomonė, pastabos.“

21. Pakeisti 239.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

239.1. dalyvauti Tarybos posėdžiuose (jei Tarybos narys nedalyvavo iš eilės 3 Tarybos posėdžiuose (iš jų ir neeiliniuose), Tarybos sekretoriatas apie tai raštu informuoja merą, meras – Etikos komisiją)“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas