LIETUVOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PIRMININKO 2022 M. SPALIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 1VE-37 „DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO IR JŲ PRAŠYMŲ BEI SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOJE
TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. vasario 1 d. Nr. 1VE-8
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos administracinių ginčų komisijos pirmininko 2022 m. spalio 5 d. įsakymą Nr. 1VE-37 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo Lietuvos administracinių ginčų komisijoje tvarkos aprašo tvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu įsakymo preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindamas Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, 3 punktą ir vykdydamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. A1-784 „Dėl informacijos teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais rekomendacijų patvirtinimo“ 2.1.1 papunktį:“
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos administracinių ginčų komisijos pirmininko 2024 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. 1VE-7 „Dėl Lietuvos administracinių ginčų komisijos pirmininko 2022 m. spalio 5 d. įsakymo Nr. 1VE-37 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo Lietuvos administracinių ginčų komisijoje tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos administracinių ginčų komisijos
pirmininko 2022 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. 1VE-37
(Lietuvos administracinių ginčų komisijos
pirmininko 2024 m. vasario 1 d. įsakymo
Nr. 1VE-8 redakcija)
ASMENŲ APTARNAVIMO IR JŲ PRAŠYMŲ BEI SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOJE
TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo Lietuvos administracinių ginčų komisijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimą bei asmenų aptarnavimą jiems kreipiantis dėl prašymų ar skundų pateikimo, priėmimo, nagrinėjimo ir kitais klausimais Lietuvos administracinių ginčų komisijoje ir jos teritoriniuose padaliniuose (toliau – ir Komisija).
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajame duomenų apsaugos reglamente).
3. Taisyklėse nustatytais atvejais tvarkant asmens duomenis asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (ES) 2016/679 nuostatomis.
4. Asmenis Komisijoje aptarnauja paskirti Administravimo ir teisinės pagalbos skyriaus (toliau – ATPS) valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas). Asmenų prašymus ir skundus nagrinėja paskirti ATPS valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – prašymus nagrinėjantis darbuotojas).
5. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ar skundus motyvuojant tuo, kad nėra už asmenų aptarnavimą atsakingo ar prašymus nagrinėjančio darbuotojo. Šių darbuotojų atostogų, ligos, komandiruočių ar kitais nebuvimo tarnyboje ar darbe atvejais paskiriami kiti (pavaduojantys) darbuotojai.
6. Už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas ar prašymus nagrinėjantis darbuotojas privalo nusišalinti arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo, jei atsiranda viešųjų ir privačių interesų konflikto rizika, vadovaujantis Lietuvos administracinių ginčų komisijos pirmininko 2021 m. rugsėjo 28 d. įsakyme Nr. 1VE-38 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo laikymosi ir kontrolės užtikrinimo“ nustatyta tvarka.
7. Asmenų skundai (prašymai) dėl viešojo administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ar veiksmų (neveikimo) viešojo administravimo srityje teisėtumo nagrinėjami ikiteismine skundų (prašymų) nagrinėjimo tvarka pagal Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymą (toliau – IAGNTĮ). Tais atvejais, kai skundų (prašymų) nagrinėjimo tvarka (taisyklės) nėra reglamentuota IAGNTĮ, taikomos šių Taisyklių nuostatos.
8. Asmenys su negalia Komisijoje aptarnaujami vadovaujantis Neįgaliųjų aptarnavimo viešajame ir privačiame paslaugų sektoriuose rekomendacijomis, patvirtintomis Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-37 „Dėl Neįgaliųjų aptarnavimo viešajame ir privačiame paslaugų sektoriuose rekomendacijų patvirtinimo“.
9. Informacija asmenims su negalia rengiama ir (ar) teikiama vadovaujantis Informacijos teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. A1-784 „Dėl informacijos teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos). Už informacijos rengimo ir (ar) teikimo asmenims su negalia jų pasirinktais prieinamais bendravimo būdais yra atsakingas ATPS.
II SKYRIUS
ATVYKUSIŲ ASMENŲ APTARNAVIMAS
11. Asmenys aptarnaujami Komisijos asmenų aptarnavimo vietoje (toliau – raštinė):
11.1. Lietuvos administracinių ginčų komisijoje adresu: Vilniaus g. 27, 01402, Vilnius, ir tel. (8 5) 268 4050 pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 15.45 val.; el. paštas – info@lagk.lt, E. pristatymo dėžutės adresas – 188735253;
11.2. Kauno apygardos skyriuje adresu: Laisvės al. 36, 44240, Kaunas, ir tel. (8 37) 37 42 88 pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 15.45 val.; el. paštas – kaunas@lagk.lt;
11.3. Klaipėdos apygardos skyriuje adresu: H. Manto 37, 92236, Klaipėda, ir tel. (8 46) 21 44 98 pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 15.45 val.; el. paštas – klaipeda@lagk.lt;
11.4. Panevėžio apygardos skyriuje adresu: Respublikos g. 62, 35158, Panevėžys, ir tel. (8 45) 46 86 55 pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 15.45 val.; el. paštas – panevezys@lagk.lt;
12. Kiekvieną antradienį nuo 17 iki 18 val. Komisijoje priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ir skundai. Užsiregistruoti paduoti prašymą ar skundą asmenys gali 11 punkte nurodytais adresais ir kontaktine informacija.
13. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam asmens aptarnavimo laikui, už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas nedelsiant apie tai informuoja iš anksto užsiregistravusį asmenį.
14. Už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas ir prašymus nagrinėjantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
14.1. Už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas:
14.1.1. priima prašymus ir skundus, įskaitant pateikiamus ir pagal IAGNTĮ, peržiūri dokumentų turinį ir patikrina, ar visa reikalinga informacija ar dokumentai (priedai) yra pateikti;
14.1.2. teikia informaciją apie Komisijos veiklą ir konsultuoja asmenis, kaip išdėstyti ar užpildyti reikalingus dokumentus;
14.1.3. nustatęs, kad Komisija pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, žodžiu tą paaiškina asmeniui ir nurodo instituciją, į kurią pagal kompetenciją asmuo prašymu ar skundu turi kreiptis, tačiau, jeigu asmuo prašo, prašymas ar skundas priimamas;
14.1.5. asmens prašymu išduoda užregistruoto prašymo ar skundo kopiją, kurioje yra nurodyta registravimo data ir numeris, ar pažymą apie užregistruotą prašymą ar skundą (Taisyklių priedas);
14.1.6. perduoda užregistruotą prašymą ar skundą Komisijos pirmininkui ar Komisijos pirmininko pavaduotojui arba jų paskirtam darbuotojui pavedimui įrašyti;
14.2. Prašymus nagrinėjantis darbuotojas:
14.2.1. nustato, kokia skundo ar prašymo esmė, kokios informacijos reikia sprendimui priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, taip pat numato, kokią informaciją Komisija gali gauti iš savo padalinių ir kitų institucijų, paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikė;
14.2.2. nustatęs, kad Komisija pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui ir apie tai praneša asmeniui;
14.2.3. jeigu nėra viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų būti perduotas nagrinėti pagal kompetenciją prašymas ar skundas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui, paaiškindamas prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis;
14.2.4. asmeniui paprašius, informuoja asmenį apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą, konsultuoja Komisijos kompetencijos klausimais;
15. Kai asmuo su negalia pageidauja gauti informaciją (pavyzdžiui, apie pagalbos ar paslaugos suteikimą, dokumento turinio išaiškinimą) jo pasirinktu bendravimo būdu, nurodytu Rekomendacijų 6 punkte, asmens su negalia ar Rekomendacijų 4.1 papunktyje nurodyto atstovo pasirašytas prašymas Taisyklių 10 punkte išvardintais būdais pateikiamas Komisijai.
16. Kai asmuo su negalia pageidauja gauti informaciją (pavyzdžiui, apie pagalbos ar paslaugos suteikimą, dokumento turinio išaiškinimą) atvykęs į Komisiją lietuvių gestų kalba arba asmuo su judėjimo negalia pageidauja atvykti į Komisiją dėl dalyvavimo posėdyje ar kitu tikslu, apie tai asmuo ar Rekomendacijų 4.1 papunktyje nurodytas atstovas informuoja Komisiją (Taisyklių 10 punkte išvardintais būdais) ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki atvykimo.
17. Komisija gali atsisakyti teikti informaciją asmeniui su negalia jo pasirinktu prieinamu bendravimo būdu, jeigu, naudojantis Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) interneto svetainėje skelbiama skaičiuokle, atlikus neproporcingos naštos vertinimą pagal Neproporcingos naštos vertinimo kriterijus (Rekomendacijų 3 priedas), nustatoma, kad organizacinė ir (ar) finansinė našta Komisijai būtų didesnė už tikėtiną gauti naudą asmeniui su negalia ir galėtų sukelti neproporcingą naštą Komisijos funkcijų vykdymui. Asmuo su negalia ar jo atstovas apie tai informuojamas prašyme nurodytu prieinamu bendravimo būdu.
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS
19. Jeigu prašymas ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.
20. Prašymas ar skundas, teikiamas žodžiu, gali būti išdėstomas už asmenų aptarnavimą atsakingam darbuotojui ar prašymą nagrinėjančiam darbuotojui.
21. Prašymai ar skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti arba kuriuos galima išspręsti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Komisijos darbo dieną nepažeidžiant asmenų ar Komisijos interesų, Komisijoje gali būti neregistruojami. Asmenys, kurie kreipiasi tokiais prašymais ar skundais, už asmenų aptarnavimą atsakingo darbuotojo sprendimu gali būti neidentifikuojami. Į tokius prašymus ar skundus turi būti atsakoma iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą ar skundą negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną, asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu. Komisija neturi galimybės panaudodama technines priemones fiksuoti ir saugoti žodinio prašymo turinį.
22. Teikdamas prašymą žodžiu, išskyrus Taisyklių 21 punkte nurodytą atvejį, asmuo turi nurodyti šią informaciją:
22.1. fizinio asmens vardas, pavardė, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti – gyvenamosios vietos adresas arba elektroninio pašto adresas, arba E. pristatymo sistemos adresas, jei asmuo turi – telefono numeris, jei Komisijai buvo pateiktas prašymas ar skundas – jo data ir numeris ir jei žinoma – prašymo ar skundo registravimo Komisijoje data ir numeris.
22.2. juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinės adresas, adresas E. pristatymo sistemoje, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie tą juridinį asmenį, informacija, jeigu juridinis asmuo yra bankrutuojantis ar likviduojamas, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti, jei asmuo turi – telefono numeris, elektroninio pašto adresas, jei Komisijai buvo pateiktas prašymas ar skundas – jo data ir numeris ir jei žinoma – prašymo ar skundo registravimo Komisijoje data ir numeris.
23. Jeigu prašymą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo (toliau – teisės pažeidimai) požymių, arba asmens prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais duomenimis, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo turinio, už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas turi teisę jo neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį ATPS vedėjui, kurio sprendimu apie asmens elgesį, turintį akivaizdžių teisės pažeidimų požymių, pranešama kompetentingoms institucijoms, tiriančioms atitinkamus teisės pažeidimus.
24. Prašymas ar skundas žodžiu pateikiamas valstybine kalba. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos, o Komisijoje nėra už asmenų aptarnavimą atsakingo darbuotojo, suprantančio užsienio kalbą, kuria asmuo kreipiasi, arba kai dėl sensorinio (regos, klausos) ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis į Komisiją žodžiu, kartu turi dalyvauti asmuo, galintis išversti prašymą ar skundą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Tokį asmenį arba vertėją savo iniciatyva pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Komisiją.
25. Komisijoje yra sudaryta galimybė prašymą ar skundą norinčiam pateikti asmeniui šį pašymą ar skundą išdėstyti raštu Komisijoje.
26. Raštu parašytas prašymas ar skundas turi atitikti šiuos reikalavimus (jame turi būti):
26.1. fizinio asmens vardas, pavardė, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti – gyvenamosios vietos adresas arba elektroninio pašto adresas, arba E. pristatymo sistemos adresas, jei asmuo turi – telefono numeris. Kai prašymą ar skundą pasirašo fizinio asmens atstovas – atstovo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas arba elektroninio pašto adresas, arba adresas E. pristatymo sistemoje, jei asmuo turi – telefono numeris, bei pridėtas atstovavimą patvirtinantis dokumentas ar jo kopija;
26.2. juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinės adresas, adresas E. pristatymo sistemoje, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie tą juridinį asmenį, informacija, jeigu juridinis asmuo yra bankrutuojantis ar likviduojamas, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti, jei asmuo turi – telefono numeris, elektroninio pašto adresas;
26.3. parašytas valstybine lietuvių kalba arba turėti vertimą į valstybinę lietuvių kalbą, kurio turiniui ir autentiškumo užtikrinimui mutatis mutandis taikomos Taisyklių 26.1, 26.2, 26.4 ir 26.6 papunkčių nuostatos (išskyrus Taisyklių 28 punkte nurodytą atvejį);
27. Kai prašymą ar skundą Komisijai pasirašo asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
28. Kai prašymu ar skundu raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija, šis prašymas ar skundas priimamas parašytas bet kokia užsienio kalba.
29. Komisijos darbuotojai jiems suteiktu tarnybinio elektroninio pašto adresu gavę prašymą ar skundą, kuriame prašoma pateikti oficialią informaciją, turi ne vėliau kaip artimiausią savo darbo dieną persiųsti jį Komisijos raštinei.
30. Raštu parašytas prašymas ar skundas, neatitinkantis Taisyklių 26 punkte nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Komisijoje dienos asmeniui grąžinamas, išskyrus kai prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu. Asmeniui nurodomos prašymo ar skundo grąžinimo priežastys.
31. Jei prašymo ar skundo trūkumai gali būti ištaisyti, asmeniui pasiūloma ištaisyti nustatytus trūkumus per 10 dienų. Kai per Komisijos nustatytą terminą trūkumams pašalinti asmuo nepateikia pagal Taisyklių 26 punkte nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo –prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
32. Prašymas ar skundas Komisijos pirmininko ar pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo sprendimu gali būti nenagrinėjamas Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytais atvejais, taip pat kituose įstatymuose nustatytais pagrindais.
33. Užregistruoti prašymai ar skundai Komisijos pirmininko ar pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo pavedimu perduodami nagrinėti prašymus nagrinėjančiam darbuotojui.
34. Draudžiama perduoti prašymus ir skundus nagrinėti Komisijos tarnautojui ar darbuotojui, kurio veiksmai skundžiami.
35. Priėmus prašymą ar skundą, asmens prašymu išduodama užregistruoto prašymo ar skundo kopija, kurioje yra nurodyta registravimo data ir numeris, ar pažyma apie užregistruotą prašymą ar skundą. Jeigu prašymas ar skundas gautas per E. pristatymo sistemą, elektroniniu paštu, paštu – pažyma (informacija) apie priimtus dokumentus išsiunčiama per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje dienos, naudojant asmens nurodytą kontaktinę informaciją.
36. Prašymas ar skundas, išskyrus tuos, į kuriuos Taisyklių 21 punkte nustatyta tvarka galima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną, turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo datos. Tais atvejais, kai įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su darbo grupės sudarymu, posėdžio sušaukimu arba kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti, Komisijos pirmininkas ar pirmininko pavaduotojas arba jų paskirtas darbuotojas turi teisę šį terminą pratęsti dar iki 10 darbo dienų. Apie pratęstą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą asmuo informuojamas raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos, nurodant pratęsimo priežastis. Sprendimas dėl prašymo ar skundo asmeniui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo.
37. Asmens kreipimasis, kuris pateiktas Taisyklių 10 punkte nurodytais būdais, tačiau neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Komisijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti Komisijos veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, turi būti priimtas, užregistruotas, su juo turi būti supažindintas Komisijos pirmininkas ar pirmininko pavaduotojas arba jų paskirtas darbuotojas, tačiau į jį nėra atsakoma, jei Komisijos pirmininkas ar pirmininko pavaduotojas arba jų paskirtas darbuotojas nenusprendžia kitaip.
38. Jeigu prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, kuriuos privalo pateikti besikreipiantis asmuo, o Komisija tokios informacijos ir dokumentų neturi ir gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje dienos ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama pateikti šią informaciją ir dokumentus, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jeigu asmuo trūkstamų dokumentų nepateiks. Jeigu per Komisijos nustatytą terminą, kuris gali būti nuo 5 iki 10 darbo dienų, prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, prašymo ar skundo nagrinėjimas Komisijos pirmininko ar Komisijos pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo sprendimu gali būti nutraukiamas ir per 3 darbo dienas nuo Komisijos nustatyto termino suėjimo dienos visi asmens Komisijai pateikti dokumentų originalai grąžinami (išskyrus, kai dokumentai pateikti elektroniniu būdu) asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Komisijoje lieka šių dokumentų kopijos.
39. Jei priimant ar priėmus asmens prašymą ar skundą, adresuotą Komisijai, paaiškėja, kad prašyme ar skunde nurodyti klausimai yra priskirtini Komisijos ir kitų arba tik kitų institucijų kompetencijai, prašymą ar skundą gavusi Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Komisijoje dienos persiunčia jo kopiją kitoms institucijoms nagrinėti pagal jų kompetenciją.
40. Prašymą ar skundą, kai jis adresuotas kelioms institucijoms ir kai prašyme ar skunde nurodyti klausimai priskirtini kelių institucijų kompetencijai, Komisija nagrinėja pagal savo kompetenciją ir atsako asmeniui bei kitoms prašymą ar skundą nagrinėjusioms institucijoms.
41. Jei prašymas ar skundas yra adresuotas kitai institucijai, o Komisijai yra adresuota ir pateikiama tik prašymo ar skundo kopija ir tai prašyme ar skunde yra aiškiai nurodyta, ji užregistruojama ir pateikiama susipažinti Komisijos pirmininkui ar pirmininko pavaduotojui arba jų paskirtam darbuotojui, tačiau pats prašymas ar skundas nenagrinėjamas ir į jį neatsakoma, jei Komisijos pirmininkas ar pirmininko pavaduotojas arba jų paskirtas darbuotojas nenusprendžia kitaip.
42. Jeigu prašymo ar skundo ir (ar) prie jų pridedamų dokumentų turinys turi teisės pažeidimų požymių, Komisija per 5 darbo dienas nuo šio prašymo ar skundo gavimo dienos prašymą nagrinėjančio darbuotojo tiesioginio vadovo teikimu ir Komisijos pirmininko ar Komisijos pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo sprendimu persiunčia tokio prašymo ar skundo kopiją ir prie jų pridedamų dokumentų kopijas teisėsaugos institucijoms, tiriančioms šiuos teisės pažeidimus. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo ar skundo nagrinėjimui būtinas kompetentingos teisėsaugos institucijos atsakymas dėl minėtų teisės pažeidimų, prašymo ar skundo nagrinėjimas Komisijos pirmininko ar Komisijos pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo sprendimu gali būti sustabdytas iki šios institucijos galutinio sprendimo priėmimo. Apie tokio prašymo ar skundo nagrinėjimo sustabdymą Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos naudodama asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją praneša prašymą ar skundą pateikusiam asmeniui.
V SKYRIUS
ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS AR SKUNDUS PARENGIMAS IR IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI
43. Dėl išnagrinėtų prašymų ir skundų priimti sprendimai įforminami Komisijos pirmininko ar Komisijos pirmininko pavaduotojo arba jų paskirto darbuotojo raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo ar skundo esmę.
45. Į prašymą ar skundą atsakymas paprastai pateikiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas ar skundas. Jeigu asmens prašyme ar skunde buvo nurodytas būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakymas pateikiamas nurodytu būdu. Jeigu asmuo, pateikdamas prašymą ar skundą atvykęs į Komisiją aiškiai žodžiu nurodo pageidaujamą atsakymo gavimo būdą, už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas tą informaciją užfiksuoja ir asmeniui yra atsakoma jo pageidautu būdu.
46. Komisija, išnagrinėjusi grupės asmenų prašymą ar skundą, gali į jį atsakyti viešo paskelbimo būdu, vadovaudamasi Viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nustatytais reikalavimais.
47. Kai prašymą ar skundą pateikia asmuo su negalia, atsakymas pateikiamas jam prieinamu bendravimo būdu, kaip tai reglamentuota Rekomendacijų 6 punkte ir teikimo formomis, kurios reglamentuotos Rekomendacijų 7 punkte.
48. Kai elektroninių ir (ar) popierinių dokumentų turinys yra skirtas asmenims su regos negalia, jis turi atitikti Elektroninių ir (ar) popierinių dokumentų, ir (ar) susirašinėjimo elektroniniu paštu turinio, skirto asmenims su regos negalia, rekomendacijas (Rekomendacijų 4 priedas).
49. Kai pateikiamas vaizdo ir (ar) garso įrašų turinys yra skirtas asmenims su regos ir (ar) klausos negalia, jis turi atitikti Rekomendacijų 1 priede pateikiamas rekomendacijas.
50. Kai vaizdo įrašų turinys yra skirtas asmenims su klausos negalia, jis turi atitikti Vaizdo įrašų turinio, skirto asmenims su klausos negalia, rekomendacijas (Rekomendacijų 5 priedas).
51. Kai elektroninių ir (ar) popierinių dokumentų, ir (ar) susirašinėjimo elektroniniu paštu turinys yra skirtas asmenims su intelekto negalia, jis turi atitikti Teksto lengvai suprantama kalba rengimo rekomendacijas (Rekomendacijų 6 priedas).
52. Tais atvejais, kai asmeniui su negalia pateikti informacijos prieinamu bendravimo būdu nėra galimybės Viešojo administravimo įstatymo nustatytais terminais (pavyzdžiui, dėl didelės apimties turinio informacijos parengimas lietuvių gestų kalba, Brailio raštu ar lengvai suprantama kalba gali trukti iki 60 kalendorinių dienų ir ilgiau), asmeniui su negalia Taisyklių 36 punkte nurodytais terminais pateikiama informacija raštu įprastu formatu bei informuojama apie terminą, kada jam bus pateikta informacija prieinamu bendravimo būdu.
VI SKYRIUS
APTARNAVIMAS TELEFONU
54. Darbuotojas, aptarnaudamas asmenis telefonu, turi laikytis šių reikalavimų:
54.1. pakelti telefono ragelį iki trečio skambučio arba negalint atsiliepti, nedelsiant perskambinti;
54.4. atsakyti į asmens klausimą, o prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu, kita ryšių priemone ar atvykus į Komisiją laiką;
54.5. atsakyti į asmens klausimą arba nukreipti asmenį į kitą Komisijos darbuotoją, kuris gali atsakyti pagal kompetenciją;
54.6. informuoti apie prašymų ar skundų, įskaitant teikiamų ir pagal IAGNTĮ, reikalavimus turiniui, pateikimo terminus, būdus, adresus;
VII SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS
56. Komisijos raštinėje ir interneto svetainėje turi būti galimybė asmenims įvertinti aptarnavimo kokybę, užpildžius Aptarnavimo kokybės vertinimo anketą. Joje asmenys gali pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo Komisijoje kokybę, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus.
Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei
skundų nagrinėjimo Lietuvos
administracinių ginčų komisijoje
taisyklių priedas
LIETUVOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJA
Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius.
tel.: (8~5) 2684050, faksas (8~5) 2684051, el. p. info@lagk.lt https://lagk.lrv.lt/
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188735253
____________________________________________________________________________________________
Pareiškėjo vardas, pavardė arba pavadinimas
adresas, el. paštas arba E. pristatymo dėžutės adresas Į _____________________
(data, numeris)
DĖL GAUTŲ DOKUMENTŲ REGISTRAVIMO
Pažymime, kad Komisija gavo Jūsų __________skundą (prašymą) Nr.______________,
(data) (dokumento numeris)
kuris užregistruotas _________________Nr.____________________.
(data) (registracijos numeris)
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________ _________________ ____________________
Dokumento rengėjo nuoroda