LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
įsakymas
DĖL SKATINAMOSIOS finansinės priemonės „VERSLUMO SKATINIMAS 3“ schemos patvirtinimo
2024 m. gegužės 2 d. Nr. A1-319
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 5 punktais, vykdydama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.15.2 papunktį, siekdama įgyvendinti 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai ir vykdydama 2015 m. gruodžio 8 d. fondų fondo „Verslumo skatinimo fondas 2014–2020, finansuojamas iš Europos socialinio fondo“ steigimo ir finansavimo sutarties Nr. 07.3.3-FM-F-424-01-0001/1S-69/D4-239 tarp Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ 10.1.2.3 papunktį,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2024 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. A1-319
SKATINAMOSIOS finansinės priemonės „VERSLUMO SKATINIMAS 3“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ (toliau – VSF3 priemonė) taikymo teisinis pagrindas |
1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčiai; 1.3. 2015 m. gruodžio 8 d. fondų fondo „Verslumo skatinimo fondas 2014–2020, finansuojamas iš Europos socialinio fondo“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 07.3.3-FM-F-424-01-0001/1S-69/D4-239, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“). |
2. |
VSF3 priemonei skiriama finansavimo suma |
29 000 000 (dvidešimt devyni milijonai) eurų į fondų fondą „Verslumo skatinimo fondas 2014–2020, finansuojamas iš Europos socialinio fondo“, grįšiančių lėšų ir (ar) grįžusių lėšų, kaip jos apibrėžtos Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2.5 ir 2.6 papunkčiuose ir Įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 958 „Dėl Įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2.1 ir 2.2 papunkčiuose. |
3. |
Investicinės ir (ar) apyvartinės paskolos (toliau kartu – Paskola) teikimo pabaiga |
Paskola pagal Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ schemą (toliau – Schema) teikiama iki 2027 m. gruodžio 31 d. |
4. |
Finansų tarpininkų ir Paskolos gavėjų atrinkimas |
4.1. „Invega“ atrinks VSF3 priemonę įgyvendinančias kredito įstaigas, kaip jos apibrėžtos 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl prudencinių reikalavimų kredito įstaigoms ir investicinėms įmonėms ir kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su visais pakeitimais 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte (toliau – finansų tarpininkai), vadovaudamasi Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu, tvirtinamu „Invegos“ generalinio direktoriaus įsakymu, (toliau – Sąvadas). 4.2. Sutartis su „Invega“ (toliau – Sutartis) pasirašę finansų tarpininkai atrinks Paskolos gavėjus, atitinkančius Schemos 5 punkte nustatytus Paskolos gavėjų tinkamumo reikalavimus, kurie bus finansuojami VSF3 priemonės ir finansų tarpininkų nuosavomis lėšomis. VSF3 priemonės lėšų dalis vienoje Paskoloje negali būti didesnė kaip 80 procentų, o finansų tarpininkų nuosavų lėšų dalis vienoje Paskoloje turi būti ne mažesnė nei 20 procentų. Tokia pat proporcija pasidalijama ir Paskolos negrąžinimo rizika. |
5. |
Paskolos gavėjai. Paskolos gavėjų tinkamumo reikalavimai |
5.1. Paskola teikiama smulkiojo ar vidutinio verslo subjektams, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), išskyrus vidutines įmones, ir: 5.1.1. kurie yra registruoti Juridinių asmenų registre arba turi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) išduotą verslo liudijimą arba verčiasi individualia veikla pagal pažymą ir veikia ne ilgiau kaip vienus metus. Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo Paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre (taikoma labai mažoms ir mažoms įmonėms) arba verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos įregistravimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (taikoma verslininkams) datos iki paraiškos suteikti Paskolą pateikimo finansų tarpininkams datos; 5.1.2. kurie veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą arba įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą; 5.1.3. kuriems netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jie neatitinka nacionalinės teisės kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jiems būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte; 5.1.4. kuriems nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, kurie nėra likviduojami arba kuriems nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą (taikoma verslininkams); 5.1.5. kurių vykdoma ir (ar) planuojama vykdyti ekonominė veikla, kaip ji apibrėžta SVV įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje, kuriai prašoma Paskolos, nepriskiriama Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 1 dalyje nurodytiems sektoriams ir veikloms; 5.1.6. kurių vykdoma pagrindinė ekonominė veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), tvirtinamą Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu, (toliau – EVRK 2 red.) nėra: 5.1.6.1. finansinė ir draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai šis Paskolos gavėjas vysto finansines technologijas, t. y. technologijomis grindžiamas finansines inovacijas, padedančias kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai Paskolos gavėjo vystomomis finansinėmis technologijomis naudojasi ne pats Paskolos gavėjas, bet jo klientai – kitos įmonės, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su finansinėmis technologijomis, gavėjais; 5.1.6.2. ginklų ir šaudmenų specializuota mažmeninė prekyba (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį); 5.1.6.3. azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių); 5.1.6.4. spirito distiliavimas, rektifikavimas ir maišymas (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 11.01 klasę); 5.1.6.5. alkoholinių gėrimų didmeninė prekyba (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 46.34.10 poklasį); 5.1.6.6. tabako gaminių gamyba (ar) jų didmeninė prekyba (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę); 5.1.7. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė; 5.1.8. kurie nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose, nurodytose Tikslinių teritorijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“, registruotais juridiniais asmenimis; 5.1.9. kurie neturi arba yra nutraukę verslo įsipareigojimus su Rusijos Federacijos ir (ar) Baltarusijos Respublikos fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis; 5.1.10. kurie yra su finansų tarpininkais nesusiję asmenys (susiję su finansų tarpininkais asmenys apibrėžti Sąvade). |
6. |
VSF3 priemonės lėšų naudojimas ir pagrindimas |
6.1. Paskola turi būti skirta Paskolos gavėjų investicijoms finansuoti ir (ar) apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu toks finansavimas yra susijęs su Paskolos gavėjo naujos veiklos pradėjimu arba esamos veiklos palaikymu, stiprinimu ar plėtra; 6.2. VSF3 priemonės lėšos negali būti naudojamos: 6.2.1. Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytais atvejais; 6.2.2. dividendams ir (ar) tantjemoms išsimokėti, kapitalui mažinti išmokant lėšas Paskolos gavėjo dalyviams, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo Paskolos gavėjo dalyviams, taip pat negali būti skirtos paskoloms grąžinti arba suteikti Paskolos gavėjo dalyviams ar kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, įsigyti kitų juridinių asmenų ar investuoti į juos ir (arba) finansiniam turtui įsigyti ir (ar) finansuoti. Finansinis turtas suprantamas kaip pinigai ir pinigų ekvivalentai, kitų įmonių vertybiniai popieriai, sutartinė teisė gauti pinigus ar jų ekvivalentus, išvestinės finansinės priemonės; 6.2.3. Paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti, t. y. Paskolos gavėjo turimų įsipareigojimų finansų įstaigoms (įskaitant ir „Invegai“) išankstiniam grąžinimui ar refinansavimui, taip pat įsipareigojimams kitiems asmenims pagal paskolos sutartis grąžinti; 6.2.4. gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) įrengti, ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties pastato (statinio) esminį pagerinimą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme; 6.2.5. žemei įsigyti, kai skiriama daugiau kaip 10 procentų Paskolos lėšų sumos; 6.2.6. nekomercinės paskirties automobiliams įsigyti, išskyrus Paskolos gavėjams, kurių pagrindinė ir faktiškai vykdoma veikla yra automobilių nuoma, taip pat vairavimo mokyklos teikiamos paslaugos, keleivių vežimas, įskaitant taksi, ir pavėžėjimas, taip pat tais atvejais, kai įsigyjamos specialiosios paskirties transporto priemonės, nurodytos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų, patvirtintų Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, 18 punkte. Laikoma, kad automobilių nuomos veikla faktiškai yra vykdoma tada, kai tokios paslaugos yra viešai siūlomos rinkai; 6.2.7. krovininėms transporto priemonėms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, įsigyti tiems Paskolos gavėjams, kurie vykdo krovinių vežimo keliais veiklą (teikia krovinių vežimo paslaugas už atlygį, veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 49.41 klasę) ir (arba) nuomoja tokias transporto priemones (veiklos kodas pagal ERVK 2 red. 77.12.10 poklasį); 6.3. atitiktis Schemos 6.2.2–6.2.7 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams vertinama pagal Paskolos gavėjo verslo plane (arba jam prilygstančiame dokumente) pateiktą informaciją. |
7. |
Didžiausias Paskolos sumos dydis ir galimas Paskolų skaičius vienam Paskolos gavėjui |
7.1. Didžiausias Paskolos sumos dydis vienam Paskolos gavėjui yra 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų. 7.2. Vienam Paskolos gavėjui pagal VSF3 priemonę vienas finansų tarpininkas gali suteikti ne daugiau kaip dvi Paskolas. |
8. |
Valstybės pagalbos apskaičiavimas, registravimas ir sumavimas |
8.1. Paskolos teikimas Paskolos gavėjams pagal VSF3 priemonę yra de minimis pagalba, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnyje (toliau – de minimis pagalba). De minimis pagalba sumuojama, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 5 straipsnio nuostatomis. 8.2. Finansų tarpininkas yra atsakingas už de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 8.3. Paskolos gavėjui suteikiamos de minimis pagalbos dydis apskaičiuojamas pagal formulę: SE = K × T × (N orientacinė + 4 % – N faktinė), kurioje: SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu; K – paskolos suma, eurais; T – paskolos laikotarpis, išreikštas metais (skaičiai apvalinami dviejų skaitmenų po kablelio tikslumu); N orientacinė – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma (https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount_en); N faktinė – paskolos sutartyje nustatyta metinė palūkanų norma. 8.4. Paaiškėjus, kad pagal Schemą buvo suteikta neteisėta arba nesuderinama pagalba, kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka. |
9. |
Stebėsena |
9.1. Finansų tarpininkai užtikrina, kad suteikiamos Paskolos ir Paskolos gavėjai atitiktų Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 ir Schemos nuostatas. 9.2. De minimis pagalbos stebėsena atliekama, vadovaujantis Reglamento Nr. 2023/2831 6 straipsniu. |
10. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
10.1. Informacija ir dokumentai, susiję su pagalbos pagal VSF3 priemonę teikimu, saugomi teikiant pagalbą ir 10 metų baigus teikti pagalbą. 10.2. Finansų tarpininkai turi pareigą informuoti duomenų subjektus apie jų duomenų tvarkymą, vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Finansų tarpininkai turi užtikrinti, kad jų darbuotojai, tvarkantys asmens duomenis, laikytųsi konfidencialumo įsipareigojimo. 10.3. Duomenų valdytoja – „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, LT-09308 Vilnius, tel. +370 5 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), įgyvendindama VSF3 priemonę, taip pat tvarkys ir saugos su VSF3 priemonės įgyvendinimu susijusius Paskolos gavėjų asmens duomenis. Tvarkomi asmens duomenys, asmens duomenų tvarkymo tikslai, prievolę tvarkyti asmens duomenis numatantys teisės aktai, asmens duomenų šaltiniai, gavėjai, duomenų subjektų teisės bei kita informacija dėl asmens duomenų tvarkymo įgyvendinant VSF3 priemonę yra nurodyta Informaciniame pranešime duomenų subjektams dėl asmens duomenų tvarkymo INVEGAI per finansų tarpininkus teikiant paskolas ir finansavimą, kuris garantuotas portfeline garantija (toliau – Informacinis pranešimas dėl asmens duomenų tvarkymo). Informacinis pranešimas dėl asmens duomenų tvarkymo yra skelbiamas „Invegos“ interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 10.4. Tvarkomi šie finansų tarpininko prašyme ir jo prieduose nurodyti ir iš kitų duomenų šaltinių surinkti asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo ir galiojimo datos, einamos pareigos, informacija apie svarbias viešąsias pareigas (pareigų pavadinimas ir jų ėjimo laikotarpis), ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis (susijusio asmens vardas, pavardė ir ryšio apibūdinimas), kaip tai numatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, finansų tarpininko naudos gavėjo (-ų) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis (juridinio asmens pavadinimas ir turimos sąsajos apibūdinimas), informacija apie svarbias viešąsias pareigas (pareigų pavadinimas ir jų ėjimo laikotarpis) bei ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis (susijusio asmens vardas, pavardė ir ryšio apibūdinimas), kaip šios sąvokos apibrėžtos Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas (įgyto išsilavinimo pavadinimas ir data) ir patirtis (įgyta patirtis ir jos įgijimo laikotarpiai), leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris ir kita papildoma informacija, kurią pateiks finansų tarpininko atstovas prašyme pagal Sąvadą ir jo priedus. 10.5. „Invega“ asmens duomenis gauna iš finansų tarpininko atstovo. „Invega“, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų, informacinių sistemų veiklą, reikalavimais, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų informacinių sistemų, Valstybinės mokesčių inspekcijos, taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių bei išorės ekspertų, kuriuos pagal poreikį pasitelks „Invega“ Sąvade nustatytais atvejais, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi finansų tarpininkų, jų atstovų ir naudos gavėjų tapatybei nustatyti, finansų tarpininko atitikčiai Schemoje ir Sąvade nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, finansų tarpininkų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti. 10.6. „Invega“ asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (Reglamento (ES) Nr. 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje, taip pat Reglamento (ES) Nr. 2016/679 6 straipsnio 1 dalies e punkte, kai asmens duomenys tvarkomi turint vertinimų tikslą, įgyvendinant Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, V skyriaus trečiajame skirsnyje nurodytas nuostatas. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 10.7. Asmens duomenys tvarkomi turint VSF3 priemonės įgyvendinimo ir patikros tikslus, t. y. siekiant nustatyti, ar prašymą pagal Sąvadą teikiantis finansų tarpininkas atitinka tinkamumo reikalavimus VSF3 priemonei įgyvendinti, taip pat turint VSF3 priemonės apskaitos bei audito tikslus, VSF3 priemonės administravimo ir (ar) vertinimų tikslus, taip pat siekiant vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, kuriuose reglamentuojama pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencija, reikalavimus, atsakyti į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba), Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. 10.8. „Invega“, turėdama audito tikslus ir gavusi Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir (ar) kitų kompetentingų institucijų) paklausimą, teikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms, kiek tai susiję su tyrimo objektu. Taip pat asmens duomenys teikiami atsakant į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus, atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. „Invega“ asmens duomenis taip pat gali perduoti išorės ekspertams, kuriuos pagal poreikį pasitelks Sąvade nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, kitoms paslaugoms, kurių reikia siekiant tinkamai įgyvendinti ir administruoti VSF3 priemonę, taip pat atliekant VSF3 priemonės tyrimus. Asmens duomenys trečiosioms valstybėms nebus perduodami. 10.9. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis „Invega“ saugo Sutarties su finansų tarpininku galiojimo laikotarpiu ir 3 metus nuo Sutarties su finansų tarpininku galiojimo pabaigos. 10.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į „Invegą“ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises: 10.10.1. teisę žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 10.10.2. teisę susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis; 10.10.3. teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis; 10.10.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 10.10.5. teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą. 10.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 nuostatas. |