ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2012 M. GRUODŽIO 13 D. SPRENDIMO NR. T-345 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS VARDU GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. gegužės 31 d. Nr. T-231
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 39 punktu, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 7 straipsnio 5 dalį, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisykles, patvirtintas Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 13 d. sprendimu Nr. T-345 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2012 m. gruodžio 13 d. sprendimu Nr. T-345
(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2022 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. T-231
redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS VARDU GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 39 punktu, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.
2. Taisyklės taikomos Šiaulių rajono savivaldybės administracijai ir kitoms biudžetinėms įstaigoms, kurių steigėja ir savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė (toliau – biudžetinė įstaiga).
3. Taisyklės nustato biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos priėmimo, skirstymo, apskaitos ir kontrolės procedūras ir taikomos, kai paramos teikėjas nenurodo konkrečios paramos naudojimo tvarkos arba nenurodoma paramos vertė. Šios Taisyklės taikomos ir tais atvejais, kai paramos teikėjas nurodo subjektus, kuriems skiriama parama, tačiau nenurodo konkrečios paramos panaudojimo tvarkos.
4. Seniūnijai (-joms) skirtą paramą paskirsto Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorius šių Taisyklių nustatyta tvarka. Seniūnija (-jos) tiesiogiai gavusi (-sios) paramą privalo informuoti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių ir organizuoti Taisyklių 7 ar 8 punktuose nurodytų dokumentų pasirašymą.
5. Jei paramos davėjas lėšas perveda į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos sąskaitą, o šių lėšų naudotojais turi būti biudžetinės įstaigos, šią paramą paskirto Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorius šių Taisyklių nustatyta tvarka.
6. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme, Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties bei kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
PARAMOS PRIĖMIMAS
7. Parama (piniginės lėšos, turtas, įskaitant pagamintas ar įgytas prekes, suteiktos paslaugos) iš juridinių asmenų priimama pagal paramos sutartį, kurią pasirašo biudžetinės įstaigos vadovas (arba jo įgaliotas asmuo) ir paramą teikiančio juridinio asmens įgaliotas atstovas.
8. Parama iš fizinių asmenų gali būti priimama ir be sutarčių, surašant paramos teikimo aktą (Taisyklių 1 priedas), kurį pasirašo paramą teikiantis fizinis asmuo ir biudžetinės įstaigos vadovas (arba jo įgaliotas asmuo).
9. Jeigu parama yra gauta materialinėmis vertybėmis, kurių vertė nėra nurodyta jokiuose dokumentuose, Taisyklių 11 punkte nurodyta komisija paramą įvertina paramos gavimo dieną galiojančiomis analogiškų ar panašių daiktų kainomis, įvertinusi jų nusidėvėjimą.
10. Biudžetinės įstaigos gali gauti anoniminę paramą viešųjų akcijų ir kitokių renginių metu, išskyrus Šiaulių rajono savivaldybės administraciją, arba kai paramos teikėjas nėra žinomas arba nenori būti žinomas. Anonimiškai gauta parama, išskyrus bankinius pavedimus, turi būti suskaičiuota ir įvertinta vadovaujantis Anonimiškai gautos paramos apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“.
III SKYRIUS
PARAMOS SKIRSTYMAS
11. Biudžetinės įstaigos vadovas savo įsakymu sudaro Paramos skirstymo komisiją iš ne mažiau kaip 5 įstaigos darbuotojų (toliau – Komisija), nurodydamas ir Komisijos sekretorių. Komisijos nariu negali būti biudžetinės įstaigos vadovas. Šiaulių rajono savivaldybės meras turi teisę deleguoti 3 Šiaulių rajono savivaldybės tarybos narius į biudžetinės įstaigos Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Komisijos narius.
12. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Pirmajame Komisijos posėdyje iš Komisijos narių balsų dauguma išrenkamas Komisijos pirmininkas, kuris toliau pirmininkauja Komisijos posėdžiams. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių.
13. Komisija priima rekomendacinį sprendimą dėl paramos skirstymo, laikydamasi visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo principų.
14. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole turi būti nurodyta: paramos dalykas ir jo vertė, Komisijos pateiktas siūlymus dėl paramos skirstymo. Komisijos sprendimai priimami bendruoju sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos nariams balsuojant ir sprendimą priimant paprasta balsų dauguma. Nepritariantys Komisijos sprendimui Komisijos nariai (-ys) gali pateikti savo pastabas, kurios įrašomos į protokolą.
15. Biudžetinės įstaigos vadovas priima galutinį sprendimą dėl paramos paskirstymo. Įsakyme nurodoma, kokiai programai ir (ar) priemonei skiriama parama. Taisyklių 4 ir 5 punktuose nurodytais atvejais Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodoma seniūnija (-os) ar biudžetinė (-s) įstaiga (-os), kuriai (-ioms) skiriama panaudoti gautą paramą.
17. Gauta parama gali būti paskirstoma:
17.1. biudžetinės įstaigos nuostatuose nustatytiems uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti, prioriteto tvarka jas skiriant teikiamų paslaugų kokybei gerinti, profesinės rizikos veiksnių mažinimui ir (ar) prevencijai;
17.2. visuomenei naudingiems tikslams, susijusiems su Šiaulių rajono savivaldybėje reziduojančiais demokratinių bei teisinių valstybių, patiriančių nusikaltimus, kaip jie suprantami pagal Tarptautinio baudžiamojo teismo Romos statutą, ratifikuotą Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl Tarptautinio baudžiamojo teismo Romos statuto ratifikavimo“, ir jo pakeitimus, ratifikuotus Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl Tarptautinio baudžiamojo teismo Romos statuto pakeitimų dėl agresijos nusikaltimo ir Tarptautinio baudžiamojo teismo Romos statuto 8 straipsnio pakeitimų ratifikavimo“, ir šių nusikaltimų padarinius, piliečiais, kuriems Lietuvos Respublikos įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties nustatyta tvarka suteikta laikinoji apsauga, tenkinti.
18. Kaip parama gautos lėšos ir kitas turtas negali būti:
18.1. naudojami politinėms partijoms ar politinėms kampanijoms finansuoti bei politinių kampanijų dalyvių politinių kampanijų laikotarpiu atsiradusiems ar su politinėmis kampanijomis susijusiems skolos įsipareigojimams padengti;
IV SKYRIUS
PARAMOS APSKAITA
19. Paramos lėšos apskaitomos atskiroje tam tikslui biudžetinės įstaigos vardu atidarytoje banko sąskaitoje.
21. Parama (piniginės lėšos, materialinės vertybės ir kt.) apskaitoma atskiruose apskaitos registruose vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“ ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
KONTROLĖ IR ATSKAITOMYBĖ
23. Biudžetinė įstaiga gavusi paramą atsiskaito Valstybinei mokesčių inspekcijai ir kitoms institucijoms Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
24. Biudžetinė įstaiga gavusi paramą, jei to prašo paramos teikėjas, panaudojusi paramą atsiskaito paramos teikėjui pagal paramos teikėjo nurodytą formą ir terminus, laikantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 8 straipsnio nuostatų. Tais atvejais, kai paramos teikėjas nenurodo atsiskaitymo formos ir terminų, tačiau prašo pateikti informaciją apie skirtos paramos panaudojimą, biudžetinė įstaiga atsiskaito paramos teikėjui laisva forma.
25. Gavus paramą Taisyklių 5 punkte nurodytais atvejais, biudžetinės įstaigos, kurioms Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstyta gauta parama, panaudojusios paskirstytą paramą, per 30 (trisdešimt) dienų turi pateikti ataskaitą biudžetinei įstaigai Šiaulių rajono savivaldybės administracijai pagal Taisyklių 2 priede nurodytą pavyzdinę formą.
26. Biudžetinė įstaiga gavusi paramą turi teisę savo ir (ar) Šiaulių rajono savivaldybės interneto svetainėje paskelbti informaciją apie gautos paramos panaudojimą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių
1 priedas
(Biudžetinės įstaigos vardu gautos fizinio asmens paramos perdavimo ir priėmimo akto formos pavyzdys)
BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS VARDU GAUTOS FIZINIO ASMENS PARAMOS
PERDAVIMO IR PRIĖMIMO AKTAS
________________
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
_______________________________________________________________________,
(perduodančio paramą fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyv. vieta )
______________________________________________________________________________,
perduoda, o_____________________________________________________________________,
(biudžetinės įstaigos, priimančios paramą, pavadinimas, kodas, buveinės adresas)
atstovaujama______________________________________________________________,
(įstaigos atstovo pareigos, vardas ir pavardė)
priima ________________________________________________________________________
(perduodamos paramos pavadinimas ir apibūdinimas, vertė ir pan.)
________________________________________________________________________,
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________.
Paramos teikimo sąlygos__________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA (jeigu dokumentai pridedami):
Šis aktas surašytas dviem egzemplioriais, po vieną paramos teikėjui ir paramos gavėjui, išskyrus tuos atvejus, kai aktas surašomas vienu egzemplioriumi, paramos teikėjo ir paramos gavėjo pasirašomu kvalifikuotais elektroniniais parašais.
Perdavė
_________________________________ (Parašas)
(fizinio asmens vardas, pavardė)
Priėmė
_________________________________ (Parašas)
(atstovo pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)
Šiaulių rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių
2 priedas
(Informacijos apie paramos panaudojimą per ataskaitinį laikotarpį formos pavyzdys)
(Paramos gavėjo pavadinimas, kodas, adresas)
INFORMACIJA APIE PARAMOS PANAUDOJIMĄ PER (........................) LAIKOTARPĮ
Eil. Nr. |
Gautos paramos likutis ataskaitinio laikotarpio pradžioje |
Paramos panaudojimas (priemonė ir kita) |
Per ataskaitinį laikotarpį |
Paramos likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Išlaidas pateisinančio dokumento |
Paramos lėšų suma, Eur |
Pastaba |
|||||
Gauta Eur |
Iš jų: |
|||||||||||
Pinigais |
Turtu, išskyrus pinigus |
Paslaugomis |
Pavadinimas |
Data |
Serija, Nr. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paramos gavėjo
(parašas) A.V. (vardas, pavardė)