Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINĖS PASKATOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS ĮSTATYMO XIII-1281

4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2420 (2) IR LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINĖS PASKATOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2396

 

2018 m. gruodžio 19 d. Nr. 1324

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2018 m. spalio 17 d. sprendimo Nr. SV-S-928 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 8 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pritarti Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo XIII-1281 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2396 (toliau – Įstatymo projektas) tikslui, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Įstatymo projektą svarstyti ne anksčiau kaip 2020 metais dėl toliau nurodytų priežasčių.

Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo XIII-1281 (toliau – Įstatymas), įsigaliojusio 2018 m. rugsėjo 1 d., siekis yra padėti jaunoms šeimoms apsirūpinti nuosavu būstu, prisidedant prie Lietuvos regionų atsigavimo, jų stiprinimo, socialinių ir ekonominių skirtumų tarp regionų mažinimo, tolygios ir tvarios plėtros visoje valstybės teritorijoje skatinimo. Todėl svarbu stebėti galiojančių Įstatymo nuostatų veiksmingumą tam tikrą kalendorinių ar finansinių metų laikotarpį. Šiuo metu, vadovaujantis Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje kaupiamais statistiniais duomenimis, analizuojamas ir vertinamas finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms poreikis ir jo pasiskirstymas pagal regionus. Manome, kad Įstatymo projektą būtų tikslinga svarstyti tik įvertinus duomenis apie 2019 metais teiktos finansinės paskatos pasiskirstymą pagal regionus ir jos poreikį atskiruose regionuose ir kompleksiškai spręsti dėl teisinio reguliavimo pakeitimų ir organizacinių bei finansinių išteklių, kurie galėtų užtikrinti Įstatymo įgyvendinimo veiksmingumą.

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas ne kartą yra konstatavęs, „<...> kad neatsiejami teisinės valstybės principo elementai yra teisėtų lūkesčių apsauga, teisinis tikrumas ir teisinis saugumas. Konstituciniai teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo ir teisinio saugumo principai suponuoja valstybės pareigą užtikrinti teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą. <...> Neužtikrinus asmens teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo ir teisinio saugumo, nebūtų užtikrintas asmens pasitikėjimas valstybe ir teise“ (Konstitucinio Teismo 2010 m. balandžio 20 d. sprendimas „Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2002 m. lapkričio 25 d., 2003 m. gruodžio 3 d., 2006 m. sausio 16 d., 2007 m. rugsėjo 26 d., 2007 m. spalio 22 d., 2007 m. lapkričio 22 d., 2008 m. gruodžio 24 d. nutarimų ir 2009 m. sausio 15 d. sprendimo nuostatų išaiškinimo“). Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektu siūloma keisti vieną iš esminių reikalavimų, kuriuo vadovaujantis nustatoma jaunų šeimų teisė į finansinę paskatą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, tik keletą mėnesių galiojančio Įstatymo keitimas neužtikrina teisinio reguliavimo stabilumo, skatina visuomenės nepasitikėjimą teisinio reguliavimo tikrumu.

2. Pritarti Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo XIII-1281 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-2420 (2).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                            Linas Kukuraitis