VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. VISALAUKĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS PASKIRTIES PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 28 d. Nr. T3-57
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais bei atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 29 d. sprendimą Nr. T3-12 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Vilniaus r. Visalaukės pagrindinės mokyklos paskirtį iš pagrindinės mokyklos į mokyklą-daugiafunkcį centrą ir vadinti ją Vilniaus r. Visalaukės mokykla-daugiafunkciu centru.
3. Įgalioti Česlavą Šablinską, Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoją ugdymui, l.e. direktoriaus pareigas, pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Įpareigoti Česlavą Šablinską, Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoją ugdymui, l.e. direktoriaus pareigas, ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos apie šį Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą raštu pranešti kiekvienam mokiniui ir apie įstaigos pavadinimo pakeitimą paskelbti vieną kartą viešai arba pranešti visiems kreditoriams raštu iki sprendimo 2 punkte nurodytų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
5. Pripažinti netekusia galios nuo 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 29 d. sprendimo Nr. T3-332 „Dėl Vilniaus r. švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1 punkto dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Visalaukės pagrindinės mokyklos nuostatai.
6. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 28 d.
sprendimu Nr.T3-57
priedas
VILNIAUS R. VISALAUKĖS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau- Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Visalaukės mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau - Mokykla-daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšį, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos-daugiafunkcio centro oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Visalaukės mokykla-daugiafunkcis centras, juridinio asmens kodas 191321878.
3. Mokykla įsteigta 1992 m. rugpjūčio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotinio Vilniaus rajonui 1992-06-30 potvarkiu Nr. 814 p. „Dėl Visalaukio pradinės mokyklos reorganizavimo į devynmetę mokyklą“, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1999-06-07 sprendimu Nr. 233 „Dėl dešimtųjų klasių atidarymo Vilniaus r. pagrindinėse bendrojo lavinimo mokyklose“.
6. Mokyklos-daugiafunkcio centro savininkas– Vilniaus rajono savivaldybė (toliau- savininkas), identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT- 09318 Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
7. Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinė: Šviesos g. 9, Visalaukės I k., Paberžės sen., LT- 15001 Vilniaus r.
9. Švietimo įstaigos tipas – pagrindinė mokykla, paskirtis - pagrindinės mokyklos tipo mokykla – daugiafunkcis centras.
10. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė paskirtis - 7 (6)–16 metų mokinių mokymas pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, 6 (5) metų vaikų – pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikų iki 6 (5) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Šioje mokykloje - daugiafunkciame centre vykdomos ir kitos neformaliojo vaikų švietimo ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos, sudaromos sąlygos vietos bendruomenei reikalingoms kultūros, socialinėms ir kitoms paslaugoms teikti.
13. Mokykla-daugiafunkcis centras vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.
14. Mokykla-daugiafunkcis centras yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokyklai-daugiafunkciam centrui suteiktas paramos gavėjo statusas.
15. Mokykla-daugiafunkcis centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. Mokyklos-daugiafunkcio centro VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė švietimo veiklos rūšis: pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.
18. Kitos Mokyklos-daugiafunkcio centro švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslas: sudaryti sąlygas įgyti kokybišką išsilavinimą kiekvienam mokiniui, besimokančiam pagal pradinio bei pagrindinio ugdymo programą, plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį, įsigijusį kompetencijas, būtinas sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą. Plėtoti socialinių, edukacinių, kultūrinių paslaugų infrastruktūrą kaimo bendruomenėje, teikiant kokybiškas socialines, edukacines, kultūrines paslaugas, atitinkančias vietos bendruomenės poreikius.
21. Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniai:
21.1. ikimokyklinio ugdymo programos:
21.1.2. skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, atskleisti ir ugdyti jo gebėjimus, puoselėti individualybę;
21.1.3. užtikrinti ikimokyklinio ugdymo tęstinumą, palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;
21.2. priešmokyklinio ugdymo programos:
21.2.4. individualizuoti ugdymo tikslus ir turinį atsižvelgiant į grupės specifiką, individualius vaikų poreikius, ypatumus;
21.3. pradinio ugdymo programos:
21.3.1. ugdymo procese atsižvelgti į individualius fizinius, psichologinius, sociokultūrinius ypatumus;
21.3.2. taikyti ugdymo metodus, atitinkančius vaiko amžiaus tarpsnio ir individualius ypatumus, ugdymo srities specifiką;
21.3.3. sukurti ugdymo turinį, atitinkantį ugdymo tikslus, jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų raidos ypatumus, ugdymosi poreikius ir interesus;
21.4. pagrindinio ugdymo programos:
21.4.1. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėti jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, tautiškumą;
21.4.2. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir Bendrąsias programas, paisyti mokinių bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikių įvairovės, derinti ugdymo turinį, siūlyti ir taikyti skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
21.4.3. sudaryti mokiniams sąlygas įgyti sociokultūrinio raštingumo pagrindus, padėti išsiugdyti asmeninę, socialinę, pažinimo (kalbinį, matematinį, gamtamokslinį ir technologinį raštingumą) ir kultūrinę kompetenciją, reikalingą sėkmingai spręsti iškylančius asmeninio ir socialinio gyvenimo klausimus;
21.4.4. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus, atitinkančius šiandieninio gyvenimo ir ateities poreikius;
21.4.5. atskleisti ir plėtoti kūrybines mokinių galias, ugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, padėti įsitraukti į kultūrinį bendruomenės gyvenimą;
21.4.7. puoselėti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti.
21.4.8. stiprinti Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenę, aktyvinti žmogiškųjų išteklių plėtrą, nuolat siekti pedagoginės kompetencijos, skleisti gerąją patirtį bendruomenėje, informuoti ir šviesti mokinių tėvus;
21.4.9. kurti Mokyklos-daugiafunkcio centro kaip vietos bendruomenės švietimo, kultūros ir socialinių paslaugų tradicijų bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;
22. Mokykla-daugiafunkcis centras atlieka šias funkcijas:
22.1. formuoja ugdymo turinį ir organizuoja darbą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas bendrąsias ugdymo programas, bendrojo lavinimo mokyklų bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, užtikrina ugdymo planų įgyvendinimą;
22.3. sudaro formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius programų modulius;
22.7. vykdo pagrindinio ugdymo programos pasiekimų patikrinimą Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.8. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.10. vykdo žalingų įpročių: rūkymo, alkoholio vartojimo ir narkomanijos, smurto ir patyčių prevenciją;
22.11. Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;
22.15. nuolat kontroliuoja kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir Mokyklos-daugiafunkcinio centro partneriai;
22.17. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo sveikatos priežiūrą.
22.18. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.21. organizuoja mokinių pavėžėjimą į Mokyklą-daugiafunkcį centrą ir iš jo į namus, teisės aktų nustatyta tvarka;
22.22. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos - daugiafunkcio centro veiklą Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.27.teikia bendrąsias socialines paslaugas (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, ir kitas socialines paslaugas);
23. Mokyklos-daugiafunkcio centro mokiniams Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys pažymėjimai:
23.5. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas (baigusiems individualizuotą pagrindinio ugdymo programą);
III. Mokyklos - daugiafunkcio centro TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindamas jam pavestą tikslą ir uždavinius, vykdydamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
25. Mokykla-daugiafunkcis centras, siekdamas tikslo ir įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlikdamas jam paskirtas funkcijas, privalo:
25.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.6. sudaryti palankias veiklos sąlygas Mokyklos-daugiafunkciame centre veikiančioms mokinių ir jaunimo organizacijoms.
IV. Mokyklos-daugiafunkcio centro VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
26.1. Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginis planas, patvirtintas Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;
26.2. Mokyklos-daugiafunkcio centro metinis veiklos planas, patvirtintas Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai;
27. Mokyklai-daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, kuris konkurso būdu skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atskaitingas ir pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai ar jos pavedimu Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai.
29. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius:
29.1. tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro vidaus struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės biudžete Mokyklai-daugiafunkciam centrui patvirtintų lėšų darbo užmokesčiui;
29.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.8. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą, analizuoja, vertina ir valdo materialinius ir intelektualinius išteklius;
29.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;
29.11. Mokyklos-daugiafunkcio centro vardu sudaro sutartis Mokyklos-daugiafunkcio centro funkcijoms vykdyti;
29.12. organizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
29.13. valdo, naudoja Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais;
29.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams kelti kvalifikaciją ir atestuotis Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
29.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti direktoriaus pavaduotojams;
29.20. organizuoja pagrindinio ugdymo programos patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
29.22. sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;
29.23. užtikrina ir prižiūri vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje-daugiafunkciame centre;
30. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako už:
30.2. demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą, etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą;
30.4. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
31. Mokyklos-daugiafunkcio centro metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti sudaromos dalykų metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos, nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą, teikia direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
32. Metodinės grupės nariai yra vieno arba kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius arba pavaduotojas ugdymui.
V. Mokyklos-daugiafunkcio centro SAVIVALDA
36. Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Mokyklos-daugiafunkcio centro filosofija ir švietimo tikslais, Mokyklos-daugiafunkcio centro vykdomomis švietimo programomis ir tradicijomis.
37. Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, mokytojų taryba, mokinių taryba, mokinių tėvų komitetai.
38. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba yra aukščiausioji Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei, telkianti mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.
39. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.
40. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei.
41. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams.
42. Jei Vilniaus rajono savivaldybės taryba ar švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustato, kad Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai juos svarstyti iš naujo.
43. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
44. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatai gali būti keičiami ar papildomi Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimu paprasta balsų dauguma. Inicijuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatų pakeitimą gali:
45. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokiniai.
50. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka ir atšaukia Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai slaptu balsavimu pirmojo posėdžio metu. Mokinys negali būti Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pirmininku.
51. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.
52. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos dokumentus tvarko Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.
53. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
54. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimu. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).
55. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pasėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdis.
56. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.
57. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba atlieka šias funkcijas:
57.1. nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, ugdymo ir mokymo organizavimo tvarką;
57.2. pritaria Mokyklos-daugiafunkcio centro metiniam veiklos planui, strateginiam planui, vidaus darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, nuostatams, kitiems veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus;
57.3. inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės ir visuomenės bendravimą, telkia Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenę Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniams spręsti, ugdo, plėtoja Mokyklos-daugiafunkcio centro kultūrą;
57.4. vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovų veiklą, pareikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus atestuotis;
57.5. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo sąlygų sudarymo.
57.6. svarsto lėšų panaudojimo klausimus, pritaria Mokyklos-daugiafunkcio centro pajamų ir išlaidų sąmatai, analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;
57.7. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo klausimus;
57.10. nagrinėja ir vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro psichologinio mikroklimato, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį.
57.11. teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų keitimo ar papildymo, vidaus struktūros tobulinimo;
57.12. išklauso direktoriaus metines ataskaitas ir teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tobulinimo;
57.13. svarsto Mokytojų tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui;
57.14 pasirenka Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
58. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai privalo dalyvauti Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiuose.
59. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba gali sustabdyti kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
60. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai turi teisę gauti visą informaciją apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą.
61. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba už savo veiklą atsiskaito kartą per metus jos narius rinkusiems bendruomenės nariams: tėvai – tėvų susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje, mokiniai – mokinių susirinkime.
62. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos atsiskaitymo formas ir būdus nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba.
62. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba paleidžiama:
63. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
64. Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatais, mokytojų tarybos nuostatais.
66. Mokytojų tarybos nuostatus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai, tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
67. Mokytojų tarybos nuostatų pakeitimą gali inicijuoti:
68. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje-daugiafunkciame centre dirbantys mokytojai, priešmokyklinės ar ikimokyklinės ugdymo grupės pedagogai, bibliotekininkas, sveikatos priežiūros specialistai, pagalbos mokiniui specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
69. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, jei jo nėra – Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
70. Mokytojų tarybos dokumentus tvarko mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.
71. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso mokytojų tarybos pirmininkui.
72. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
73. Į mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
74. Mokytojų taryba:
74.5. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
74.7. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;
74.9. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
74.10. priima nutarimus vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais;
74.14. vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovų veiklą, reikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus atestuotis;
74.15. teikia Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovybei, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
75. Mokytojų tarybos teisės:
75.1. gauti iš Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijos visą informaciją apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą;
77. Mokyklos-daugiafunkcio centro mokinių savivaldos institucijos demokratiniais rinkimų principais kuriamos atsižvelgiant į mokinių poreikius, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tradicijas.
79. Mokinių taryba yra aukščiausia mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos-daugiafunkcio centro mokiniams.
80. Mokinių taryba:
80.1. pagal kompetenciją inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas;
80.2. teikia siūlymus dėl ugdymo, vaikų neformaliojo švietimo, laisvalaikio, socialinės veiklos ir paramos organizavimo;
80.4. bendradarbiauja su Mokyklos-daugiafunkcio centro administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;
80.7 svarsto ir suderina su Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovybe, tvirtina svarbiausių Mokyklos-daugiafunkcio centro renginių planus;
81 Mokinių tarybos veiklą reglamentuoja mokinių tarybos nuostatai, kuriuos, suderinus su Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
82 Į mokinių tarybą renkami po 2 (du) 7 – 10 klasių mokiniai atviru balsavimu visuotiniame mokinių susirinkime.
84. Mokinių tarybai vadovauja mokinių tarybos pirmininkas, kurį slaptu balsavimu išrenka mokinių tarybos nariai.
86. Klasėse renkami klasių seniūnai. Jie renkami vieniems mokslo metams klasės mokinių susirinkime atviru balsavimu.
87. Mokykloje-daugiafunkciame centre yra klasių mokinių tėvų komitetai, kurie bendradarbiauja su klasės auklėtoju, mokytojais, kitomis Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijomis.
88. Mokinių tėvų komitetai bendradarbiauja su Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriumi, aptaria svarbiausias Mokyklos-daugiafunkcio centro aktualijas, svarsto mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti mokyklos renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
90. Darbuotojus į darbą Mokykloje-daugiafunkciame centre priima ir iš jo atleidžia Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
91. Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. Mokyklos-daugiafunkcio centro TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
93. Mokykla-daugiafunkcis centras patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Vilniaus rajono savivaldybės perduotą turtą įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
94. Mokykla-daugiafunkcis centras išlaikomas iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, Mokyklą-daugiafunkcį centrą gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
95. Mokykla-daugiafunkcis centras gali turėti kitų lėšų, naudojamų įstatymų numatyta tvarka. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara bei kitos teisėtai įgytos lėšos. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
96. Mokyklos-daugiafunkcio centro lėšas sudaro:
96.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Vilniaus rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
96.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus.
98. Mokykla-daugiafunkcis centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
101. Mokykla-daugiafunkcis centras turi internetinę svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
102. Mokyklos-daugiafunkcio centro vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos-daugiafunkcio centro internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
103. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
104. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus ar Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos iniciatyva.
105. Mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
106. Pranešimai apie Mokyklos-daugiafunkcio centro likvidavimą, reorganizavimą, bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.