ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ VIJOLIŲ VIDURINĖS MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. birželio 26 d. Nr. T-163

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Šiaulių Vijolių vidurinės mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Šiaulių sporto vidurine mokykla.

2. Patvirtinti Šiaulių sporto vidurinės mokyklos nuostatus (pridedama).

3. Įpareigoti Šiaulių sporto vidurinės mokyklos direktorių pasirašyti nuostatus ir įregistruoti

juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.

4. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 23 d. sprendimo Nr. T-384 „Dėl Šiaulių jaunimo mokyklos, „Juventos“, „Sandoros“ pagrindinių mokyklų, „Santarvės“, Suaugusiųjų, Vijolių vidurinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.6 papunktį.

5. Nustatyti, kad šio sprendimo 4 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 2 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Justinas Sartauskas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-163

 

 

ŠIAULIŲ sporto VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių sporto vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių sporto vidurinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Šiaulių sporto vidurinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Sporto vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, įstaigos kodas – 191826574.

3. Mokykla įsteigta 1961 m. vasario 15 d.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Mokyklos buveinė: Vilniaus g. 297, LT-76308 Šiauliai.

10. Mokykla turi bendrabutį. Bendrabučio buveinė: Vilniaus g. 297 A, LT-76308 Šiauliai.

11. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

12. Mokyklos tipas – vidurinė mokykla.

13. Mokyklos pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo sporto mokykla, kodas 31242840.

14. Mokymo kalba – lietuvių.

15. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi.

16. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, individualus, nuotolinis, savarankiškas.

17. Mokykla vykdo pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas kartu su sporto ugdymu, neformaliojo vaikų švietimo programas.

18. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pagrindinio ir vidurinio ugdymo pasiekimų, pagrindinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį; brandos atestatus ir jų priedus.

19. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžiantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymu, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Kūno kultūros ir sporto departamento generalinio direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

20. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

21. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

21.1. pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20;

21.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

21.2.1. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

21.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

21.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

21.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

21.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.2. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

22.3. kita apgyvendinimo veikla, kodas 55.90;

22.4. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

23. Mokyklos tikslai:

23.1. užtikrinti tinkamas sąlygas mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų sportui, siekti

sportinio meistriškumo įvairiose olimpinėse sporto šakose ir kartu įgyti kokybišką pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

23.2. plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines

kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui;

23.3. plėtoti sociokultūrinę ir pilietinę brandą, ugdyti tautinį sąmoningumą ir daugiakultūriškumą.

24. Mokyklos veiklos uždaviniai:

24.1. užtikrinti kokybišką specializuoto ugdymo krypties pagrindinio ir vidurinio ugdymo

kartu su sporto ugdymu programų vykdymą;

24.2. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

24.3. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

24.4. taikyti ugdymo metodus, atitinkančius sportininko amžiaus tarpsnio ir individualius

ypatumus, ugdymo srities specifiką;

24.5. naudoti mokymo priemones, skatinančias sportininko fizinių savybių ir galių vystymą;

24.6. teikti sportininkui būtinas pedagogines, psichologines, specialiąsias žinias ir pagalbą;

24.7. atskleisti geriausius sportininko įgūdžius ir juos ugdyti;

24.8. skleisti gabių sportui mokinių ugdymo patirtį, dalyvauti kuriant sportui gabių vaikų

ugdymo sistemą;

24.9. organizuoti sportinius, meninius, kultūrinius renginius;

24.10. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems

įpročiams aplinką.

25. Vykdydama pavestus uždavinius, mokykla:

25.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo nuostatomis, formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupių sudarymo rodikliais ir ugdymui skiriamų kontaktinių ugdymo valandų skaičiaus per savaitę reikalavimais, užtikrina nuoseklų sportinio ugdymo plano įgyvendinimą, sportinių rezultatų siekimą;

25.2. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

25.3. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

25.4. organizuoja mokinių mokymąsi pagal visas mokykloje įgyvendinamas programas taikydama Nuostatuose apibrėžtas mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus;

25.5. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

25.6. vykdo atrankas priimant į mokyklą gabius sportui mokinius, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus, brandos egzaminus teisės aktų nustatyta tvarka;

25.7. organizuoja ir vykdo sportinio meistriškumo testavimus bei kitus atsiskaitymus mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka;

25.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, daugiakultūriškumą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

25.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, užtikrina mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

25.10. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.11. bendradarbiauja su nacionaline sporto šakos federacija, šalies švietimo įstaigų mokytojais ir sporto mokymo įstaigų vadovais rengiant mokinius stoti į mokyklą;

25.12. sistemingai kontroliuoja, kaip vykdo įsipareigojimus treneriai, sportininkai, mokyklos darbuotojai;

25.13. rengia sportininkus miesto ir šalies rinktinėms;

25.14. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

25.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

25.16. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

25.17. organizuoja mokinių maitinimą mokykloje;

25.18. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą;

25.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

26. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

27.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos leidimu steigti filialus;

27.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

27.5. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

27.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

27.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;

27.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

28. Mokykla privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas.

 

iV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

29.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios mokyklos taryba

ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – Savivaldybės vykdomoji institucija) ar jos įgaliotas asmuo;

29.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

29.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, kuris yra suderintas su mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

30. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Mokyklos direktorius atlieka tokias funkcijas:

31.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą teisės aktų nustatyta tvarka;

31.2. nustato mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, mokyklos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

31.3. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

31.4. priima mokinius ir sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

31.5. teikia siūlymus Šiaulių miesto tarifikacijos, kvalifikacijos ir kategorijų suteikimo komisijai dėl trenerių (sporto mokytojų) savaitinio darbo krūvio nustatymo ir kvalifikacijos kategorijų suteikimo;

31.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato darbuotojų ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

31.7. suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos darbo tvarkos taisykles, kitus mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

31.8. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;

31.9. organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, vykdo pedagoginės veiklos ir jos veiksmingumo stebėseną, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

31.10. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

31.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, tvirtina metodinių grupių ir metodinės tarybos sudėtį;

31.12. sudaro mokyklos vardu sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;

31.13. organizuoja mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

31.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

31.15. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

31.16. inicijuoja mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

31.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

31.18. atstovauja mokyklai kitose institucijose;

31.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;

31.20. vykdo kitas teisės aktuose ir direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

32. Mokyklos direktorius atsako už tai, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie mokyklos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

33. Mokykloje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba.

34. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka mokymo priemones ir aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus ir pažangą. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su mokyklos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

35. Metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, bendradarbiavimą tarp metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, mokyklos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

36. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDa

 

37. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti

mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.

38. Mokyklos taryba sudaroma laikantis demokratiškumo, skaidrumo, rinkimų slaptumo, visuotinumo, periodiškumo principų.

39. Mokyklos taryba renkama trejiems metams. Ją sudaro keturi mokyklos mokytojai (treneriai), keturi tėvai (globėjai, rūpintojai), nedirbantys mokykloje, keturi mokyklos mokiniai, vienas vietos bendruomenės atstovas.

40. Tėvus į mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus (trenerius) – mokytojų (trenerių) taryba, mokinius – mokinių taryba.

41. Mokyklos tarybos pirmininką slaptu balsavimu renka tarybos nariai. Posėdžius inicijuoja mokyklos tarybos pirmininkas.

42. Mokyklos tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis mokyklos tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų mokyklos tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų mokyklos tarybos narių balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

43. Mokyklos direktorius mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

44. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:

44.1. teikia siūlymus dėl mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

44.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, mokyklos nuostatams, mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos programai, ugdymo plano projektui ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;

44.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

44.4. kolegialiai svarsto mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

44.5. inicijuoja mokyklos bendruomenės ir šeimos bendradarbiavimą;

44.6. siūlo atstovus į mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją ir konkurso komisiją laisvai direktoriaus vietai užimti;

44.7. svarsto mokyklos bendruomenės narių, savivaldos institucijų iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;

44.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

44.9. išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;

44.10. svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.

45. Kartą per mokslo metus mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams.

46. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybės užtikrinimo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

47. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių.

48. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

49. Mokytojų taryba atlieka tokias funkcijas:

49.1. svarsto ugdymo organizavimo, ugdymo turinio atnaujinimo klausimus;

49.2. analizuoja ugdymo planų, ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

49.3. aptaria mokinių sporto varžybų rezultatus;

49.4. sprendžia mokinių mokymosi, lankomumo ir elgesio klausimus;

49.5. išklauso klasės (bendrabučio) auklėtojų ir metodinių grupių pirmininkų veiklos ataskaitas.

50. Mokykloje nuolat veikia mokyklos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra 9–12 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja jos narių išrinktas pirmininkas.

51. Mokinių taryba atlieka tokias funkcijas:

51.1. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius;

51.2. padeda vykdyti prevencines programas;

51.3. teikti siūlymus dėl mokymosi ir sportinio ugdymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

51.4. organizuoja mokinių savanorystės veiklą;

51.5. dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

51.6. tariasi dėl savivaldos institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.

52. Mokinių tėvų taryba – pagal poreikį veikianti mokyklos savivaldos institucija, kurią sudaro klasių mokinių tėvų aktyvų pirmininkai.

53. Mokinių tėvų taryba atlieka tokias funkcijas:

53.1. teikia siūlymus bendrojo ir sportinio ugdymo organizavimo ir kitais ugdymo kokybės gerinimo klausimais;

53.2. dalyvauja mokinių tėvų diskusijose, mokyklos renginiuose;

53.3. svarsto mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų teikiamus klausimus.

54. Klasėse mokinių tėvai renka klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) aktyvus (toliau – tėvų aktyvas).

55. Tėvų aktyvą sudaro trys klasės tėvų atstovai, išrinkti vieneriems metams atviru balsavimu per klasės tėvų susirinkimą. Tėvų aktyvo nariai atviru balsavimu renka pirmininką.

56. Klasės tėvų aktyvo nariai mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiems klasės tėvams.

57. Klasės tėvų aktyvas atlieka tokias funkcijas:

57.1. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio, pažangumo, maitinimo, saugumo, tėvų informavimo klausimus;

57.2. padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą;

57.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui, mokyklos mokinių tėvų tarybai.

58. Mokykloje gali steigtis ir kitos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijos (asociacijos, organizacijos, sąjungos).

 

VI. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO

 

 

59. Mokyklos bendrabutis mokiniams suteikiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos bendrabutis suteikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu į mokyklą įstojusiems ir ne Šiaulių mieste gyvenantiems mokiniams. Išimties atvejais, kai tėvai (globėjai, rūpintojai) išvyksta dirbti į kitus Lietuvos miestus (rajonus) ar užsienį, dėl šeimoje esančių aplinkybių ir kitų svarbių priežasčių, pateikę tėvų (globėjų, rūpintojų) motyvuotą prašymą, į bendrabutį gali būti priimami ir kiti mokyklos mokiniai.

61. Dėl apgyvendinimo mokyklos bendrabutyje sudaromos sutartys teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Mokinių, gyvenančių mokyklos bendrabutyje, maitinimas organizuojamas ir apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

63. Mokiniai naudojasi bendrabučiu teisės aktų nustatyta tvarka. Bendrabutyje gyvenantys mokiniai privalo laikytis tvarkos, nustatytos mokyklos darbo tvarkos taisyklėse.

 

VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

64. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

67. Mokyklos treneriams kvalifikacinės kategorijos suteikiamos Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

VIII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ ir mokyklos veiklos priežiūra

 

68. Mokykla patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

69. Mokyklos lėšos:

69.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir šio biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;

69.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

69.3. sporto federacijų lėšos;

69.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

69.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

70. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

75. Mokyklos interneto svetainėje skelbiama informacija apie mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitą vykdomą veiklą. Vieši pranešimai ir informacija, kurią, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

76. Mokyklos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria mokyklos taryba, tvirtina mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.

77. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi mokyklos savininko, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.

78. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

79. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________________