VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2024 M. BIRŽELIO 18 D. SPRENDIMO NR. T-X-376 „DĖL VARĖNOS R. MERKINĖS VINCO KRĖVĖS IR VARĖNOS R. VALKININKŲ GIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO IR VARĖNOS R. „MERKIO“ GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 27 d. Nr. T-X-415
Varėna
Atsižvelgdama į Varėnos rajono savivaldybės mero 2024 m. liepos 3 d. potvarkį Nr. MV-385 „Dėl Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos nuostatų teikimo“, Varėnos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos nuostatus, patvirtintus Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 18 d. sprendimu Nr. T-X-376 „Dėl Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės ir Varėnos r. Valkininkų gimnazijos reorganizavimo ir Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioti Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos direktorių pasirašyti šio sprendimo 1 punktu pakeistus Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos nuostatus ir juos įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos.
PATVIRTINTA
Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2024 m. birželio 18 d. sprendimu Nr. T-X-376
(Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo
Nr. T-X-415 redakcija)
VARĖNOS R. „MERKIO“ GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę ir kitas paskirtis, mokymo kalbą, mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Varėnos r. „Merkio“ gimnazija, trumpasis pavadinimas – „Merkio“ gimnazija.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).
8. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija nustatyta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymuose ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
12. Gimnazijos pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams. Kitos paskirtys – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.
14. Mokymosi formos ir būdai:
15. Gimnazija vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programas, neformaliojo švietimo programas.
16. Gimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimą, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, brandos atestatus.
17. Gimnaziją sudaro du struktūriniai padaliniai (toliau – Skyriai):
17.1. Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos Merkinės Vinco Krėvės skyrius:
17.1.4. mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis (kodas 401), individualus (kodas 501), savarankiškas (kodas 502), nuotolinis (kodas 503), ugdymosi šeimoje;
17.1.5. vykdo pradinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programas, neformaliojo švietimo programas;
17.2. Varėnos r. „Merkio“ gimnazijos Valkininkų skyrius:
17.2.4. mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis (kodas 401), individualus (kodas 501), savarankiškas (kodas 502), nuotolinis (kodas 503), ugdymosi šeimoje;
17.2.5. vykdo pradinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programas, neformaliojo švietimo programas;
18. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir Gimnazijos pavadinimu, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Gimnazijos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Gimnazijos veikla yra neterminuota. Gimnazijos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ŠMSM) įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Gimnazijos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, padėti ugdytiniams suvokti šiuolaikinį pasaulį, įgyti kultūrinę, komunikavimo, skaitmeninę, socialinę emocinę ir sveikos gyvensenos kompetencijas, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
23.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų vykdymą;
23.2. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą bei gauti valstybės pripažintus išsilavinimo pažymėjimus;
23.4. teikti vaikams, mokiniams švietimo pagalbą, užtikrinti švietimo pagalbos formų teikimo įvairovę, įtraukiojo ugdymo nuostatų įgyvendinimą;
23.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
23.6. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumą, palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;
23.7. užtikrinti darnią vaiko, mokinio prigimtinių galių plėtotę, puoselėjant jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, ugdant kompetencijas, reikalingas sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui;
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. vadovaudamasi ŠMSM tvirtinamomis ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Savivaldybės ir Gimnazijos bendruomenių reikmes, konkrečius vaikų bei mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, Gimnazijos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.2. rengia ir įgyvendina, konkretina ir individualizuoja ikimokyklinio ugdymo programas pagal ŠMSM rekomendacijas bei Savivaldybės ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, vaikų poreikius ir interesus;
24.3. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.4. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, vidurinio, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas, mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
24.5. vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimus, dalykų tarpinius patikrinimus, brandos egzaminus; dalyvauja nacionaliniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;
24.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.7. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus ŠMSM nustatyta tvarka;
24.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.9. teikia informacinę, socialinę pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą, organizuoja mokinių sveikatos priežiūrą, vykdo profesinį informavimą ir orientavimą bei minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
24.10. atlieka mokinių pirminį specialiųjų poreikių įvertinimą, inicijuoja mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymą, organizuoja šių mokinių ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.11. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus bendruosius arba jų nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus, atsižvelgia į mokinių poreikių įvairovę, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
24.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.16. organizuoja specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų, integruotų į bendrojo ugdymo klases, ugdymą, teikia reikalingą švietimo pagalbą;
24.17. organizuoja bei dalyvauja įvairiose olimpiadose bei konkursuose, kituose renginiuose, kuriais siekiama mokinių integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo;
24.24. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
26.1. parinkti ir kurti naujus ugdymo(si), mokymo(si) metodus, modelius ir veiklos būdus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);
27. Gimnazija privalo:
27.2. sudaryti vaikams ir mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
27.3. sudaryti sąlygas kiekvienam vaikui ir mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas ŠMSM patvirtintas Smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose rekomendacijas;
27.4. skelbti Gimnazijos interneto svetainėje ir pagal poreikį kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie Gimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Gimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Gimnazijos vykdomas veiklas;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus Savivaldybės merui ir atskaitingas Savivaldybės tarybai. Gimnazijos direktorius be konkurso gali būti skiriamas antrajai kadencijai, jeigu jo eitos penkerių metų kadencijos kiekvienų metų veikla buvo įvertinta kaip atitinkanti lūkesčius ir (ar) viršijanti lūkesčius. Kvalifikacinius reikalavimus Gimnazijos direktoriui ir konkurso šioms pareigoms eiti tvarką nustato ŠMSM.
30. Gimnazijos direktorius nepasibaigus jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų tik dėl šių priežasčių:
31. Gimnazijos direktorius apie galimą jo atšaukimą mero rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki sprendimo, dėl direktoriaus galimo atšaukimo, priėmimo dienos. Pranešime nurodoma sprendimo dėl direktoriaus galimo atšaukimo data, atšaukimo priežastis bei pažymima apie direktoriaus teisę ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki sprendimo priėmimo dienos pateikti savo argumentuotus paaiškinimus.
32. Gimnazijos veikla organizuojama pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintą:
32.1. strateginį planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
32.3. Gimnazijos ugdymo planą, kurio projektas suderintas su Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
33. Gimnazijos direktoriaus funkcijos:
33.1. organizuoja Gimnazijos veiklą, įgyvendindamas strateginį Gimnazijos valdymą; vadovauja rengiant Gimnazijos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą; organizuoja Gimnazijos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus; vadovauja švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
33.2. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
33.3. įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
33.4. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos Gimnazijos vadovas teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą. Gimnazijos vadovo metų veiklos ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato ŠMSM;
33.6. suderinęs teisės aktų nustatyta tvarka, tvirtina Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, nustato Gimnazijos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
33.8. priima į Gimnaziją vaikus ir mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
33.9. kartu su Gimnazijos taryba sprendžia Gimnazijai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
33.10. sudaro vaikams, mokiniams ir Gimnazijos darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas;
33.11. organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
33.16. atsako už Gimnazijos finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Gimnazijos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimą ir disponavimą juo;
33.17. rūpinasi Gimnazijos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas tobulinti kvalifikaciją, sudaro galimybes mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją ŠMSM nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
33.19. Gimnazijos direktorius atsako už tai, kad Gimnazijoje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas Gimnazijos tikslų, kartu su švietimo Gimnazijos savivaldos institucijomis sprendžia svarbiausius Gimnazijos veiklos klausimus; bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis siekdamas efektyvaus Gimnazijos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
33.20. už mokinio elgesio normų pažeidimus skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
33.21. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
33.22. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui ir mokiniui, kurio atžvilgiu buvo panaudotas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
33.24. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, padalinių vadovams;
34. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės, kurių veikla organizuojama pagal Gimnazijos direktoriaus nustatytą tvarką.
35. Darbo tarybos, profesinės sąjungos veikla Gimnazijoje organizuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
37. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos:
38. Taryba – aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, telkianti mokinius ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę. Gimnazijos taryba padeda demokratiškai valdyti Gimnaziją, spręsti Gimnazijai aktualius klausimus.
39. Taryba sudaroma iš mokytojų, I–IV Gimnazijos klasių mokinių, Gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Taryba renkama 3 metams mokslo metų pradžioje. Išrinkti asmenys gali būti Tarybos nariais dvi kadencijas iš eilės. Gimnazijos direktorius negali būti Tarybos nariu, posėdžiuose jis gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
40. Tarybą lygiomis dalimis – po 2 iš kiekvieno Skyriaus – sudaro I–IV gimnazinių klasių mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir po vieną vietos bendruomenės atstovą iš kiekvieno Skyriaus. Į Tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja Tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba, vietos bendruomenės atstovus – seniūnijų, kuriose yra Skyriai, seniūnai. Taryba renkama dvejų metų kadencijai mokslo metų pradžioje. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Taryba atnaujinama vadovaujantis šiame punkte nustatyta tvarka. Posėdžiai gali būti organizuojami kontaktiniu, mišriu ir nuotoliniu būdu.
41. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Tarybos posėdyje. Šiame posėdyje taip pat išrenkamas Tarybos sekretorius.
42. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Tarybos pirmininkas kviečia Tarybos posėdžius. Jei jo nėra, įgaliojimus iš 1/3 išrinktų Tarybos narių gavęs Tarybos narys privalo sušaukti Tarybos posėdį, jei to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų Tarybos narių. Kartu su reikalavimu pateikiami svarstytini klausimai. Esant būtinumui, Tarybos posėdžius gali inicijuoti ir Gimnazijos direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Tarybos pirmininko balsas yra sprendžiamasis, jei balsai pasiskirsto po lygiai.
43. Be Tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai, socialiniai partneriai, rėmėjai, vietos ir Gimnazijos bendruomenės nariai, nesantys Tarybos nariais.
44. Taryba atlieka tokias funkcijas:
44.3. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, metiniam Gimnazijos veiklos planui, Gimnazijos Nuostatams, kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto Gimnazijos darbo tvarkos taisykles;
44.4. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
44.6. išklauso Gimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
44.8. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
44.9. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių vaikų ir mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
45. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir šiuose Nuostatuose nustatytai Tarybos kompetencijai.
46. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito juos rinkusiems Gimnazijos bendruomenės nariams.
47. Mokytojų taryba – Gimnazijos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas bei ugdymo kokybei užtikrinti. Gimnazijos direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu. Mokytojų tarybą sudaro 12 (po 6 iš kiekvieno Skyriaus) narių, kurie renkami mokslo metų pradžioje 3 metams atviru balsavimu bendrame mokytojų susirinkime kiekviename Skyriuje. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Išrinkti asmenys gali būti Mokytojų tarybos nariais 2 kadencijas iš eilės.
48. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas 3 metams atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Pirmininku gali būti renkamas tas pats asmuo ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Šiame posėdyje iš Mokytojų tarybos narių išrenkamas Mokytojų tarybos sekretorius. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Taryba atnaujinama vadovaujantis šiame punkte nustatyta tvarka. Posėdžiai gali būti organizuojami kontaktiniu, mišriu ir nuotoliniu būdu.
49. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Mokytojų tarybos pirmininko balsas yra sprendžiamasis, jei balsai pasiskirsto po lygiai.
50. Mokytojų taryba:
50.2. planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;
50.8. svarsto mokinių ugdymo rezultatus, baigiamųjų egzaminų tvarką, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
50.9. svarsto Gimnazijos veiklos programą, aptaria ugdymo planų, ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
51. Tėvų taryba – Gimnazijos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tėvų tarybą siūlo tėvai (globėjai, rūpintojai) klasių susirinkimų metu po vieną atstovą nuo kiekvienos klasės. Tėvų tarybos veikloje gali dalyvauti ir tėvai savanoriai. Tėvų taryba sudaroma iš šešių (po 3 iš kiekvieno skyriaus) narių (pirmininkas ir 5 nariai) 3 metų laikotarpiui, kurie išrenkami visuotinio klasių tėvų atstovų susirinkimo metu kiekviename Skyriuje. Tėvų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas 3 metams atviru balsavimu pirmajame Tėvų tarybos posėdyje. Pirmininku gali būti renkamas tas pats asmuo ne daugiau kaip 2 kadencijoms iš eilės. Šiame posėdyje iš Tėvų tarybos narių išrenkamas Tėvų tarybos sekretorius. Išrinkti asmenys gali būti Tėvų tarybos nariais 2 kadencijas iš eilės. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Taryba atnaujinama vadovaujantis šiame punkte nustatyta tvarka. Posėdžiai gali būti organizuojami kontaktiniu, mišriu ir nuotoliniu būdu.
52. Tėvų tarybos posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Tėvų tarybos pirmininko balsas yra sprendžiamasis, jei balsai pasiskirsto po lygiai.
53. Tėvų tarybos funkcijos:
53.3. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
54. Mokinių taryba – Gimnazijos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokinių, atstovaujanti mokinių interesams, sprendžianti mokiniams aktualias problemas ir prisidedanti prie jaunimo politikos įgyvendinimo Gimnazijoje. Mokinius į Mokinių tarybą siūlo 8 ir I–IV gimnazinių klasių mokiniai susirinkimų metu po vieną atstovą iš kiekvienos klasės. Mokinių taryba sudaroma iš šešių (iš kiekvieno skyriaus po 3) narių 3 metams sudaro 8 ir I–IV gimnazinių klasių mokinių atstovai, išrinkti Mokinių tarybos susirinkimo metu kiekviename Skyriuje. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas 3 metams atviru balsavimu pirmajame Mokinių tarybos posėdyje. Pirmininku gali būti renkamas tas pats asmuo ne daugiau kaip 2 kadencijoms iš eilės. Šiame posėdyje iš Mokinių tarybos narių išrenkamas Mokinių tarybos sekretorius. Išrinkti asmenys gali būti Gimnazijos Mokinių tarybos nariais dvi kadencijas iš eilės. Nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Taryba atnaujinama vadovaujantis šiame punkte nustatyta tvarka. Posėdžiai gali būti organizuojami kontaktiniu, mišriu ir nuotoliniu būdu.
55. Mokinių tarybos posėdžius šaukia Mokinių tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Mokinių tarybos pirmininko balsas yra sprendžiamasis, jei balsai pasiskirsto po lygiai.
56. Mokinių tarybos funkcijos:
56.1. inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas;
56.2. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
57. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Gimnazijos direktorius, pavaduotojas ugdymui, Skyrių vedėjai, mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai kvalifikaciją tobulina ŠMSM nustatyta tvarka. Mokytojai bei švietimo pagalbos specialistai atestuojasi ŠMSM nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VEIKLOS PRIEŽIŪRA
61. Gimnazija teisės aktų nustatyta tvarka perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
62. Gimnazijos lėšos:
62.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
62.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Gimnazija turi interneto svetainę (https://merkiogimnazija.lt), atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie Gimnazijos veiklą, taip pat kita informacija, kurią, pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reikia paskelbti viešai.
68. Gimnazijos interneto svetainėje, pagal poreikį, ir kitose visuomenės informavimo priemonėse, skelbiama informacija apie Gimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Gimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Gimnazijos vykdomas veiklas.
69. Šie Nuostatai keičiami ir (ar) papildomi Savivaldybės tarybos, Savivaldybės vykdomosios institucijos, Gimnazijos direktoriaus iniciatyva.
70. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Mokyklos taryba, Savivaldybės mero teikimu tvirtina Savivaldybės taryba.
71. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.