Lietuvos saugios laivybos administracijos
Direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠO IR PRANEŠIMŲ APIE INCIDENTUS FORMŲ PATVIRTINIMO
2014 m. balandžio 23 d. Nr. V-87
Klaipėda
Vadovaudamasis Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-654 „Dėl Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4.1 papunkčiu ir Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių, patvirtintų susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“, 26 punktu, t v i r t i n u pridedamus:
2. Pranešimų apie incidentus, pildomų anglų kalba, formas:
2.5. Pranešimo apie incidentą su laivais, kurie nepranešė apie draudimo liudijimus ar neturi draudimo liudijimų arba finansinių garantijų formą.
2.6. Pranešimo apie incidentą, susijusį su laivais, kurie nesilaiko nustatytų informavimo ir pranešimo reikalavimų, ir su laivais, kurie nesilaiko taikomų laivų maršruto sistemų ir laivų eismo tarnybų taisyklių, kurios priklauso valstybių narių (Direktyva 2002/59/EC) atsakomybei formą.
PATVIRTINTA
Lietuvos saugios laivybos administracijos
direktoriaus 2014 m. balandžio 23 d.
įsakymu Nr. V-87
DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo ir kitų kompetentingų institucijų duomenų teikimo elektroniniu būdu Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai (toliau – NLESIS) tvarką.
2. Šis tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-654 „Dėl NLESIS sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“.
3. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalas ir kitos kompetentingos institucijos teikia duomenis NLESIS elektroniniu būdu pagal Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) sudarytas NLESIS duomenų teikimo sutarties sąlygas (toliau – Sąlygos).
4. Administracija suteikia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo ir kitų kompetentingų institucijų darbuotojams prieigos teisę prie NLESIS pagal duomenų teikėjo vardą ir slaptažodį Sąlygose nustatyta tvarka.
5. Šiame tvarkos apraše naudojamos sąvokos:
5.1 Kompetentingos institucijos – institucijos ir organizacijos, valstybių narių paskirtos vykdyti funkcijas pagal 2002 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos 2002/59/EB, įdiegiančios Bendrijos laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemą ir panaikinančios Tarybos Direktyvą 93/75/EEB (OL 2004 m. specialus leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 12), su pakeitimais, padarytais 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva 2009/17/EB (OL 2009 L 131, p. 101). Šiame tvarkos apraše kompetentinga institucija – Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.
5.2 NLESIS operatorius – budintis Administracijos Laivų eismo stebėsenos skyriaus specialistas, dirbantis su NLESIS ir stebintis laivų eismą Lietuvos atsakomybės jūros rajone.
5.3 SafeSeaNet – specializuota sistema, skirta keitimuisi informacija elektroniniu būdu tarp Europos Sąjungos valstybių narių palengvinti ir atitinkamai informacijai Europos Komisijai pateikti. Ši sistema veikia kaip centrinis punktas, ją sudaro nacionalinių informacinių sistemų Europos Sąjungos valstybėse narėse tinklas. Ši sistema suteikia galimybę gauti, saugoti, ieškoti ir keistis informacija, susijusia su saugia laivyba, uostų ir laivybos saugumu, jūros aplinkos apsauga ir laivybos ir jūrų transporto efektyvumo gerinimu.
6. Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakyme Nr. 3-654 „Dėl Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakyme Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“.
II. KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO DIREKCIJOS TEIKIAMI DUOMENYS
7. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (toliau – Direkcija) teikia PortPlus pranešimus NLESIS operatyviai visą parą elektroniniu būdu XML formatu.
8. NLESIS operatorius patikrina priimto PortPlus pranešimo turinį:
8.1. Jeigu PortPlus pranešime pateikta visa privaloma informacija ir nėra klaidų, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
9. Uoste įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, uosto informacinės sistemos naudotojas fiksuoja reikalingą informaciją apie incidentą Direkcijos informacinėje sistemoje, kuri automatiškai sukuria ir išsiunčia pirminį pranešimą apie pavojų (Alert Notification) į NLESIS XML formatu.
10. NLESIS operatorius patikrina priimto pirminio pranešimo apie pavojų (Alert Notification) turinį:
10.1. Jeigu pranešimas užpildytas teisingai, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
11. Pilna informacija apie incidentus, įvykusius su laivais uoste, atitinkanti Pranešimų apie incidentus gairių (versija 1.91) (Incident Report Guidelines v. 1.91) reikalavimus, saugoma Direkcijos informacinės sistemos duomenų bazėje. Esant suinteresuotų Europos Sąjungos institucijų užklausimui apie uoste įvykusį incidentą, jos tiesiogiai kreipiasi į Direkcijos informacinės sistemos naudotoją telefonu / faksu / el. paštu, kurie nurodyti pirminiame pranešime apie pavojų (Alert Notification). Pamainos viršininkas pateikia pilną nustatytos formos informaciją apie incidentą tiesiogiai telefonu / faksu / el. paštu.
12. Sutrikus Direkcijos informacinės sistemos veiklai ar esant nedarbinei būklei, pamainos viršininkas prisijungia prie NLESIS tiesiogiai ir operatyviai užpildo reikiamo PortPlus arba Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto atitinkamo pranešimo apie incidentą formą (toliau – pranešimas apie incidentą).
13. NLESIS operatorius patikrina PortPlus arba pranešimo apie incidentą turinį:
13.1. Jeigu PortPlus arba pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
13.2. Jeigu PortPlus pranešimas užpildytas neteisingai, jis atmetamas. Pamainos viršininkas pakoreguoja pranešimo turinį ir pakartotinai teikia jį NLESIS.
III. AB „ORLEN LIETUVA“ BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALO TEIKIAMI DUOMENYS
14. AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalas (toliau – terminalas) teikia PortPlus pranešimus NLESIS operatyviai visą parą elektroniniu būdu. Budintis pamainos viršininkas, jo nesant – naftos produktų operatorius, prisijungia prie NLESIS tiesiogiai ir operatyviai užpildo PortPlus pranešimo formą.
15. NLESIS operatorius patikrina priimto PortPlus pranešimo turinį:
15.1. Jeigu PortPlus pranešime pateikta visa privaloma informacija ir nėra klaidų, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
16. Terminale įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, budintis pamainos viršininkas, jo nesant – budintis naftos produktų operatorius, prisijungia prie NLESIS tiesiogiai ir operatyviai užpildo atitinkamą pranešimo apie incidentą formą.
17. NLESIS operatorius patikrina budinčio pamainos viršininko (arba budinčio naftos produktų operatoriaus) užpildyto pranešimo apie incidentą turinį:
17.1. Jeigu pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
IV. LIETUVOS KARIUOMENĖS KARINIŲ JŪRŲ PAJĖGŲ JŪRŲ GELBĖJIMO KOORDINAVIMO CENTRO TEIKIAMI DUOMENYS
19. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (toliau – Centras) teikia duomenis elektroniniu būdu NLESIS apie incidentus su laivais, kuriems taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, įvykusius Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone.
20. Įvykus incidentui su laivu Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone, Centro budėtojas prisijungia prie NLESIS ir užpildo atitinkamą pranešimo apie incidentą formą.
21. NLESIS operatorius patikrina pranešimo apie incidentą turinį:
21.1. Jeigu pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, NLESIS operatorius nedelsdamas persiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
22. Pilna informacija apie incidentus, įvykusius su laivais Lietuvos atsakomybės jūros rajone, atitinkanti Pranešimų apie incidentus gairių (versija 1.91) (Incident Report Guidelines v. 1.91) reikalavimus, saugoma Centro budėtojų darbo knygoje Centro nustatyta tvarka ir NLESIS duomenų bazėje.
____________________