BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS AdministraCIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
Dėl asmeninės pagalbos organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą birštono savivaldybėje tvarkos aprašo ir asmeninės
pagalbos valandinio įkainio patvirtinimo
2022 m. lapkričio 4 d. Nr. (6.4.E.)-AVE-00303
Birštonas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ pakeitimo“:
1. T v i r t i n u Asmeninės pagalbos organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Birštono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
3. S k i r i u Birštono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo specialistę Liną Kamarauskienę atlikti asmeninės pagalbos poreikio vertinimą Birštono savivaldybės gyventojams.
4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. (6.4.E.)-AVE-00332 „Dėl asmeninės pagalbos organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Birštono savivaldybėje tvarkos aprašo ir asmeninės pagalbos maksimalaus valandinio įkainio patvirtinimo“.
5. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Birštono savivaldybės interneto svetainėje www.birstonas.lt.
PATVIRTINTA
Birštono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. lapkričio 4 d.
įsakymu Nr. (6.4.E.)-AVE-00303
ASMENINĖS PAGALBOS ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ BIRŠTONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės pagalbos organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Birštono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos teikėją Birštono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė), asmeninės pagalbos poreikį nustatančius subjektus, kreipimosi dėl šios pagalbos tvarką, sprendimų dėl asmeninės pagalbos skyrimo, sustabdymo, nutraukimo, sutarčių sudarymo, mokėjimo už asmeninę pagalbą, lėšų asmeninei pagalbai teikti bei administruoti apskaitymo, naudojimo ir ataskaitų teikimo bei asmeninės pagalbos kontrolės ir kokybės vertinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu (toliau – Pagalbos teikimo tvarkos aprašas) ir Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo tvarkos aprašas), Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašas), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ (toliau – Įsakymas), 2021 m. liepos 14 d. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, naudojimo sutartimi Nr. SP-2021/AP-5/Nr.(11.18)-IS-152 (toliau – Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis).
3. Asmeninės pagalbos teikimą organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius). Asmeninę pagalbą Savivaldybėje teikia BĮ Nemajūnų dienos centras (toliau – Centras) ir (ar) pagal sudarytas sutartis kiti viešai pasirinkti juridiniai asmenys (toliau bendrai vadinami – asmeninės pagalbos teikėjas), ir (ar) asmens ar atstovo pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus bei teisės aktų nustatyta tvarka turintis teisę užsiimti atlygintina veikla.
II SKYRIUS
TEISĖ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
5. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, nuolat gyvenantys Savivaldybėje, arba besimokantys pagal formaliojo švietimo programą Savivaldybės ugdymo įstaigoje, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis (toliau – asmuo), kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra visiškai arba iš dalies apriboti (negali savarankiškai orientuotis, judėti, dirbti, kurti ir (ar) tvarkyti asmeninio ir socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.
6. Asmuo, turintis teisę ir pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai) ar vaikai (įvaikiai), ar jo, kaip neįgaliojo, aprūpintojas (neįgaliojo aprūpintojas), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau bendrai vadinami – asmens atstovas) kreipiasi į Skyrių ir pateikia prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (Aprašo 1 priedas) (toliau – prašymas-paraiška) bei prideda Pagalbos teikimo tvarkos aprašo 7.2–7.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus (toliau – kiti dokumentai), jei Skyriui šie dokumentai ir informacija nėra prieinama pagal duomenų teikimo sutartis ir negali gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Prašymą-paraišką ir kitus dokumentus asmuo ar asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Skyrių, siųsdamas paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu. Jei prašymą-paraišką ir kitus dokumentus pateikia asmens atstovas arba jie siunčiami paštu, per kurjerį arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kartu turi būti pateikta (siunčiama) asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
7. Skyriuje gautas prašymas-paraiška užregistruojama, informacija apie asmeninę pagalbą pageidaujantį gauti asmenį suvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS) ir ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo užregistravimo dienos perduodama asmeninės pagalbos poreikio vertinimo procedūrai.
III SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS SKYRIMO ORGANIZAVIMAS
8. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui vertina ir nustato Skyriaus socialinio darbo specialistas (toliau – Socialinio darbo specialistas) ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo prašymo-paraiškos ir kitų dokumentų gavimo dienos, vadovaudamasis Pagalbos teikimo tvarkos aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.
9. Socialinio darbo specialistas, vertindamas asmeninės pagalbos poreikį asmeniui, užpildo Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną (toliau – klausimynas) (Pagalbos teikimo tvarkos aprašo 2 priedas), klausimyno 9 punkte pateikdamas motyvuotą išvadą ir rekomendacijas dėl asmeninės pagalbos konkrečiam asmeniui skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – išvada ir rekomendacijos). Jei išvadoje ir rekomendacijose nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per dieną ir per mėnesį, dienų skaičius, veiklos, kuriose asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos.
10. Asmeninės pagalbos poreikis asmeniui nustatomas vieniems metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Likus ne daugiau kaip 30 (trisdešimt) dienų iki šio termino pabaigos, pasibaigus šiam terminui ir asmeniui ar asmens atstovui pateikus Skyriui prašymą-paraišką ir kitus dokumentus (jei kiti dokumentai pasikeitė), asmeninės pagalbos poreikio vertinimas organizuojamas iš naujo.
11. Asmeninės pagalbos poreikio vertinimas organizuojamas iš naujo asmeninės pagalbos teikimo laikotarpiu asmeniui ar asmens atstovui pateikus laisvos formos prašymą dėl padidėjusio / sumažėjusio asmeninės pagalbos poreikio.
12. Jei įvertinus asmeninės pagalbos poreikį asmeniui paaiškėja, kad asmeninės pagalbos asmeniui neužtenka, Socialinio darbo specialistas pateikia asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriaus specialistui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje (toliau – Skyriaus specialistas) rekomendaciją dėl socialinių paslaugų poreikio vertinimo.
13. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (Aprašo 2 priedas) (toliau – sprendimas) priima Skyriaus vedėjas per 5 (penkias) darbo dienas nuo Socialinio darbo specialisto pateiktos išvados ir rekomendacijų gavimo dienos.
14. Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą, galimos suteikti asmeniui asmeninės pagalbos trukmė (valandų skaičius per mėnesį, kuris, atsižvelgiant į faktiškai teikiamą asmeninę pagalbą ir individualius asmens poreikius, gali didėti arba mažėti, bet ne daugiau kaip 15 procentų, veiklos, kuriose asmeniui gali būti teikiama asmeninė pagalba, asmeninių asistentų skaičius, asmeninės pagalbos teikėjo duomenys (juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas).
15. Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą.
16. Skyriaus specialistas, ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, informuoja asmeninės pagalbos teikėją pateikdamas sprendimo kopiją, ir asmenį ar asmens atstovą prašyme-paraiškoje nurodytu būdu.
IV SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ
18. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, atliekamas asmens finansinių galimybių vertinimas, nustatomas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis. Asmens finansines galimybes vertina ir asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį nustato Skyriaus specialistas, vadovaudamasis Mokėjimo tvarkos aprašo nuostatomis.
19. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška įvertinus Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytas asmens gaunamas pajamas, atskaičius gyventojų pajamų mokestį ir valstybinio socialinio draudimo įmokas.
20. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar asmens atstovas atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Sutartyje nustatyta tvarka informuodamas apie tai asmeninį asistentą ar asmeninės pagalbos teikėją, likus mažiau kaip
12 (dvylikai) valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka už vienos dienos valandas, tarsi asmeninė pagalba jam būtų teikta.“
21. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai jam neteikiamos socialinės priežiūros paslaugos ar dienos socialinė globa, maksimalus mėnesinis dydis apskaičiuojamas taip:
|
Asmens pajamos matuojamos valstybės remiamų pajamų dydžiais (toliau –VRP) |
||||
> 2 VRP |
= 2 VRP arba > 2 VRP, bet < 3 VRP |
= 3 VRP arba >3 VRP, bet < 4 VRP |
= 4 VRP arba > 4 VRP, bet < 5 VRP |
= 5 VRP arba > 5 VRP |
|
Mokėjimo procentas nuo asmens pajamų |
nemokamai |
5 |
10 |
15 |
20 |
22. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo kainos dydžio.
23. Kai asmeniui teikiamos socialinės priežiūros paslaugos ar dienos socialinė globa, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis, apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 17 punktu, iš asmens pajamų atskaičius mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas arba dienos socialinę globą išlaidas.
24. Pasikeitus asmens pajamoms, sąlygojančioms asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį ar pasikeitus asmeninės pagalbos valandų poreikiui, Mokėjimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir terminais asmens finansinių galimybių vertinimas atliekamas naujai.
25. Asmuo gali būti atleistas nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą dėl:
26. Dėl asmens atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą asmuo ar jo atstovas kreipiasi į Skyrių pateikdamas laisvos formos prašymą, jame nurodydamas 25.1-25.3 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ir kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes.
27. Prašymai dėl asmens atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą svarstomi Savivaldybės Socialinių reikalų komisijos prie Socialinės paramos skyriaus ir Socialinių reikalų komiteto (toliau – Komisija) posėdžiuose.
V SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUTARTIES SUDARYMAS
29. Asmeninės pagalbos teikimo sutartis (toliau – Sutartis) (Aprašo 3 priedas) yra trišalė, pasirašoma tarp Skyriaus, asmeninės pagalbos teikėjo ir asmens ar asmens atstovo. Kai asmuo ar asmens atstovas pasiūlo asmeninei pagalbai teikti pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą, atitinkantį Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio 3 dalyje asmeniniam asistentui keliamus reikalavimus bei galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, Sutartį pasirašo ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas (Skyriaus vedėjo sprendimu – keli asmeniniai asistentai).
30. Gavę informaciją apie priimtą sprendimą, Sutarties pasirašymą inicijuoja Asmeninės pagalbos teikėjas ir (ar) asmuo ar asmens atstovas, tiesiogiai susisiekdamas su Asmeninės pagalbos teikėju. Sutartį rengia Asmeninės pagalbos teikėjas.
31. Asmeninės pagalbos teikėjas duomenis, reikalingus Sutarčiai sudaryti gauna SPIS, arba jei duomenys SPIS neprieinami, kreipiasi elektroniniu būdu į Skyrių dėl duomenų pateikimo. Skyrius pateikia duomenis, reikalingus Sutarčiai sudaryti per 3 (tris) darbo dienas nuo kreipimosi dėl duomenų pateikimo.
32. Asmeninė pagalba asmeniui teikti pradedama tik pasirašius Sutartį (Aprašo 3 priedas) visoms šalims ir asmeninės pagalbos teikėjui bei Skyriui užregistravus Sutartį.
33. Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas asmeninę pagalbą teikia pagal darbo sutartį, sudarytą su asmeninės pagalbos teikėju, arba pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą. Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas vykdo Pagalbos teikimo tvarkos aprašo V skyriuje nurodytas funkcijas ir teikia Pagalbos teikimo tvarkos 26.2 ir 26.3 papunkčiuose nurodytą informaciją asmeninės pagalbos teikėjui, su kuriuo sudaryta Sutartis.“
34. Sutartis turi būti pasirašyta ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo informacijos apie priimtą sprendimą gavimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių (asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) Sutarties pasirašymo terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos.
35. Nepasirašius Sutarties per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo informacijos apie priimtą sprendimą gavimo dienos, Skyriaus vedėjo priimtas sprendimas pripažįstamas netekusiu galios. Asmeniui pageidaujant gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovui pageidaujant, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, asmuo ar asmens atstovas turi kreiptis į Skyrių iš naujo Aprašo 6 punkte nurodyta tvarka.
VI SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS
37. Skyriaus vedėjas raštu iš asmeninės pagalbos teikėjo arba asmens ar asmens atstovo gavęs informaciją, priima sprendimus:
37.1. dėl asmeninės pagalbos teikimo asmeniui sustabdymo Pagalbos teikimo tvarkos aprašo 30.1, 30.2, 30.3, 30.4, 30.5. papunkčiuose nustatyta tvarka ir terminais;
37.2. dėl asmeninės pagalbos teikimo asmeniui atnaujinimo – ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas išnykus įvardintoms aplinkybėms, dėl kurių paslaugos buvo sustabdytos ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninės pagalbos asmeniui poreikį;
38. Skyriaus vedėjui pasirašius sprendimą, jis per 1 darbo dieną, išsiunčiamas (raštu, elektroniniu būdu) asmeninės pagalbos teikėjui ir asmeniui ar asmens atstovui.
39. Pagalbos teikimo tvarkos aprašo 30.2 ir 30.5 papunkčiuose nurodytais atvejais ir tvarka asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo asmeninės pagalbos teikėjas informuodamas Skyrių. Asmeninės pagalbos teikimo sustabdymas, atnaujinimas fiksuojamas įrašu asmeninės pagalbos teikėjo paslaugų registravimo žurnale bei paslaugų teikėjų darbo grafikuose.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI BEI ADMINISTRUOTI APSKAITYMAS, NAUDOJIMAS IR ATASKAITŲ TEIKIMAS
40. Asmeninės pagalbos teikimas finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kurias Savivaldybei skiria Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas), vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu.
41. Asmeninei pagalbai teikti gali būti naudojamos ir kitos lėšos, pvz., gautos asmens lėšos už asmeninės pagalbos teikimą ar Savivaldybės biudžeto lėšos.
42. Savivaldybės administracija ir asmeninės pagalbos teikėjas valstybės biudžeto lėšas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaito ir naudoja vadovaudamiesi Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu ir Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartimi. Šios lėšos gali būti naudojamos tik asmeninės pagalbos teikimo ir administravimo kaštams padengti.
43. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir apskaitos skyrius (toliau – Biudžeto ir apskaitos skyrius) lėšas, skirtas:
43.1. asmeninės pagalbos administravimui, naudoja Skyriaus specialistų, atsakingų už asmeninės pagalbos organizavimo (asmeninės pagalbos poreikio vertinimo) administravimą ir kontrolę, darbo užmokesčiui, darbdavių socialinei paramai ir socialinio draudimo įmokoms mokėti;
43.2. asmeninės pagalbos teikimui, perveda Centrui pagal lėšų pervedimo sutartis, pateikus lėšų poreikio paraiškas. Asmeninę pagalbą teikiant kitiems viešai pasirinktiems fiziniams ar juridiniams asmenims, ar asmens ar jo atstovo pasiūlytam asmeniniam asistentui – pagal sudarytas paslaugų pirkimo sutartis, kas mėnesį pateikus suteiktų paslaugų aktą ir sąskaitą faktūrą.
44. Asmeninis asistentas asmeninės pagalbos teikėjui kas ketvirtį, bet ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 2 (antros) dienos, raštu arba elektroniniu būdu teikia Asmeninio asistento asmeninės pagalbos teikimo ketvirčio ataskaitą (toliau – Asmeninio asistento ataskaita) (Aprašo 4 priedas). Skyriaus prašymu Asmeninės pagalbos teikėjas Asmeninių asistentų ataskaitas pateikia ir Skyriui.
45. Asmeninės pagalbos teikėjas raštu arba elektroniniu būdu teikia Skyriui:
45.1. Asmeninės pagalbos teikimo grafikus, kiekvieno mėnesio pradžioje arba nedelsiant juos pakoregavus bei informaciją apie paslaugų sustabdymą vadovaujantis Aprašo 38 punktu;
45.2. Asmeninės pagalbos teikėjo ketvirčio ataskaitą (Aprašo 5 priedas) – ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 4 (ketvirtos) dienos;
45.3. Asmeninės pagalbos teikėjo metinę ataskaitą (Aprašo 6 priedas) – pasibaigus kalendoriniams metams iki kitų metų sausio mėnesio 10 (dešimtos) dienos;
46. Asmeninės pagalbos teikėjas raštu arba elektroniniu būdu teikia Biudžeto ir apskaitos skyriui Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirčio ataskaitą (Aprašo 7 priedas) – ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 4 (ketvirtos) dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 (penktos) dienos.
VIII SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS KONTROLĖ IR KOKYBĖS VERTINIMAS
48. Asmeninės pagalbos teikimą kontroliuoja asmeninės pagalbos teikėjas, Skyrius, Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius (toliau – Centralizuoto vidaus audito skyrius) ir Departamentas:
48.1. Asmeninės pagalbos teikėjas kontroliuoja, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą: gavęs Asmeninio asistento ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, Pagalbos teikimo tvarkos aprašo ir Sutarties reikalavimus;
48.2. Skyrius vertina, ar:
48.2.1. Asmeninės pagalbos teikėjo asmeniui teikiama asmeninė pagalba atitinka Pagalbos teikimo tvarkos aprašo reikalavimus, ar paslaugos teikiamos kokybiškai. Skyriaus atsakingi specialistai paslaugų kokybės vertinimą atlieka paslaugų gavėjų lygmeniu ir paslaugų teikėjo lygmeniu, naudojant apklausos žodžiu, telefonu ar elektroninio ryšio priemonėmis, stebėjimo ir kitus metodus. Asmeninės pagalbos paslaugos kokybė vertinama ne rečiau kaip kartą per metus, vadovaujantis bendradarbiavimo ir nešališkumo principais;
48.3. Centralizuoto vidaus audito skyrius pagal poreikį tikrina ir vertina asmeninės pagalbos teikimą ir joms skirtų lėšų naudojimo tinkamumą ir teisėtumą;
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Asmeninės pagalbos teikėjas ir Skyrius interneto svetainėse ir (ar) žiniasklaidos priemonėse viešina informaciją apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.
50. Duomenis apie asmeninės pagalbos skyrimą, sustabdymą, atnaujinimą asmeniui SPIS teikia Skyriaus specialistas. Informaciją apie asmeninės pagalbos teikimą SPIS teikia Asmeninės pagalbos teikėjas.
51. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) Asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.
52. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.
53. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.
54. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.