LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE

SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2012 M. GEGUŽĖS 7 D.

ĮSAKYMO NR. V-106 „DĖL ŽIEDINIŲ SANKRYŽŲ PROJEKTAVIMO METODINIŲ NURODYMŲ MN ŽSP 12 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 12 d. Nr. V-74

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Žiedinių sankryžų projektavimo metodinius nurodymus MN ŽSP 12, patvirtintus Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2012 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V-106 „Dėl žiedinių sankryžų projektavimo metodinių nurodymų MN ŽSP 12 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 4.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.9. Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisykles KPT SDK 19, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2019 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-16 „Dėl Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklių KPT SDK 19 patvirtinimo“;“.

2. Pakeičiu 205 punktą ir jį išdėstau taip:

205. Parenkant žiedinės sankryžos važiuojamosios dalies konstrukciją bei kitus elementus (pavyzdžiui, bordiūrus, trinkeles) turi būti atsižvelgiama į ypatingųjų apkrovų (lėtaeigis transportas, stabdymas, pagreitėjimas, šlytis) poveikį. Atsižvelgiant į Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklių KPT SDK 19 [4.9] 44 punkto reikalavimus, žiedinių sankryžų dangos konstrukcijos klasė parenkama viena pakopa aukštesnė nei labiausiai apkrautai šios sankryžos važiuojamosios dalies juostai priskirta dangos konstrukcijos klasė.“

3. Pakeičiu 206 punktą ir jį išdėstau taip:

206. Žiedinės sankryžos važiuojamoji dalis gali būti įrengiama su asfalto arba betono danga. Trinkelių (grindinio) danga įrengiama tik išimties atvejais ir pagal Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisykles KPT SDK 19 [4.9] tinka tik kelių, kurių dangos konstrukcijų klasė DK 3–DK 0,1, sankryžoms.“

4. Pakeičiu 209.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

209.1. Laidi vandeniui dangos konstrukcija sudaryta iš dangos (trinkelės, tarp kurių plyšiai užpildyti nesurištomis medžiagomis) ir pagrindo sluoksnių be rišiklių. Laidi vandeniui dangos konstrukcija taikoma tik itin mažo sunkiojo transporto eismo intensyvumo žiedinėse sankryžose (DK 0,3 ir DK 0,1 dangų konstrukcijų atveju).“

5. Pakeičiu 222 punktą ir jį išdėstau taip:

222. Užstatytose teritorijose žiedinės sankryžos apšviečiamos.“

6. Pakeičiu 228 punktą ir jį išdėstau taip:

228. Neužstatytose teritorijose žiedinės sankryžos apšviečiamos. Apšvietimas gali būti neįrengiamas tik išimtiniais atvejais, tai pagrindus.“

7. Pakeičiu 229 punktą ir jį išdėstau taip:

229. Žiedines sankryžas užstatytų teritorijų prieigose privaloma apšviesti, jei matymo aplinkoje yra šviesos šaltinių, kurie gali klaidinti vairuotojus.“

8. Pakeičiu 230 punktą ir jį išdėstau taip:

230. Išimtiniais atvejais, projektuojant neapšviestas žiedines sankryžas, rekomenduojama:

230.1. vidinės salos bordiūrus padengti šviesą atspindinčiomis, šviesių atspalvių medžiagomis ir papildomai įrengti atšvaitus (pavyzdžiui, „katės akis“ ir pan.).

230.2. vertikaliuosius kelio ženklus rengti su RA3 klasės šviesą atspindinčiomis plėvelėmis.“

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Vitalijus Andrejevas