LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL INDIVIDUALIŲ MOKYMOSI PASKYRŲ SISTEMOS MODELIO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. balandžio 27 d. Nr. V-599

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, (toliau – Programos įgyvendinimo planas) ir įgyvendindama Programos įgyvendinimo plane numatytų Misiją įgyvendinančių Vyriausybės programos projektų (darbų), iniciatyvų (priemonių) ir veiksmų  1.9.3 punktą „Parengti bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos modelį, apimantį valdysenos, prioritetinių grupių ir programų nustatymo principus, kokybės užtikrinimo, finansavimo sistemos elementus, ir įtvirtinti modelio teisinį reglamentavimą Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme“,

T v i r t i n u Individualių mokymosi paskyrų sistemos modelio aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Kultūros ministras,

pavaduojantis Švietimo, mokslo ir sporto ministrą                                                Simonas Kairys

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2023 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. V-599

 

 

INDIVIDUALIŲ MOKYMOSI PASKYRŲ SISTEMOS

MODELIO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Individualių mokymosi paskyrų (toliau – IMP) sistema – vieno langelio principu veikianti vieninga tarpinstitucinė sistema, kurioje teikiami pasiūlymai mokytis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas (toliau – mokymosi programos), galimybės pretenduoti į valstybės institucijų skiriamą paramą neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programoms ir profesinio orientavimo paslaugos asmenims, siekiantiems tobulinti ir (arba) įgyti kompetencijas. IMP sistemoje sujungiamas visų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi sistemoje veikiančių institucijų skiriamas finansavimas ir valdoma informacija apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas bei įgytas kompetencijas.

2.    IMP sistemą sudaro informacinė sistema ir internetinė svetainė.

3.    IMP informacinė sistema – informacinių technologijų priemonėmis atliekamų IMP sistemos vartotojų registravimo, iš valstybės informacinių sistemų ir registrų gaunamų mokymo kursų pasirinkimo, mokinių atrankos, lėšų skyrimo ir informacijos apie mokymų pasirinkimą ir eigą duomenų rinkimo, saugojimo ir apdorojimo bei perdavimo vartotojams procedūrų ir procesų visuma. Ši sistema yra tiesiogiai susieta su IMP sistemos internetine svetaine ir teikia jai mokymo kursų pasiūlą ir paieškos galimybes, joje atvaizduoja mokymo kursų pasirinkimo ir eigos bendruosius rezultatus. 

4.    IMP sistemos internetinė svetainė – tai patraukli ir patogi vartotojui internetinė svetainė, skirta informacijai pateikti, mokymosi galimybėms pasirinkti ir finansuoti.

5.    Ministerijų ir jų administruojamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimo priemonių įtraukimą į IMP sistemą ir prioritetines IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų mokymosi programų sritis ir prioritetines asmenų grupes tvirtina Vyriausybė Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme nustatyta tvarka. Švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su socialinės apsaugos ir darbo ministru bei ekonomikos ir inovacijų ministru, nustato IMP sistemos administravimo ir asmenų, siekiančių tobulinti ir (arba) įgyti kompetencijas per IMP sistemą, finansavimo tvarką (toliau – IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarka).

6.    Asmuo, prisijungęs prie IMP informacinės sistemos, yra identifikuojamas per sąsajas su valstybės registrais, iš kurių surenkama informacija, leidžianti nustatyti asmens atitiktį tikslinėms grupėms.  

7.    Jei asmuo neatitinka valstybės nustatytos prioritetinės finansuojamos asmenų grupės, jis gali rinktis bet kurią mokymosi programą ir dalyvauti joje savo lėšomis ar derinti savo ir darbdavio skiriamą finansavimą.

8.    IMP sistemoje asmenims, siekiantiems tobulinti savo kompetencijas, integraliai teikiamos profesinio orientavimo paslaugos, kurios padeda programas pasirinkti kryptingai, atsižvelgiant į asmens ir valstybės poreikius.

9.    IMP informacinėje sistemoje kaupiama informacija apie asmens dalyvavimą mokymosi programose, taip pat mokymų baigimą liudijantys sertifikatai.

10.  IMP sistemoje visi švietimo teikėjai (aukštosios mokyklos, profesinio mokymo įstaigos,  nevyriausybinės organizacijos (NVO) ir kiti švietimo teikėjai) (toliau – programų teikėjai) gali skelbti mokymosi programas, atitinkančias švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą kokybės užtikrinimo tvarką (toliau – Kokybės užtikrinimo tvarka), taip pat mokymosi programas, kurias baigus įgyjamos kvalifikacijos ir kompetencijos, įtrauktos į Aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų sąrašą, tvirtinamą Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme nustatyta tvarka (toliau – aukštos pridėtinės vertės kvalifikacijos ir kompetencijos).

11.  Modelis yra rekomendacinio pobūdžio ir gali būti koreguojamas įtraukiant jo nuostatas į teisės aktus, atsižvelgus į pokyčius sistemoje, teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

IMP SISTEMOS VALDYMAS IR IMP SISTEMOJE TAIKOMŲ PRIORITETŲ NUSTATYMAS

 

12.  IMP sistemai valdyti švietimo, mokslo ir sporto ministras sudaro Valdymo grupę (toliau – Valdymo grupė).

13.  Valdymo grupė sudaroma iš atstovų, kuriuos deleguoja šioje sistemoje dalyvaujančios ministerijos ir šios sistemos veiklą užtikrinančios institucijos. Valdymo grupės sudėtis keičiama, atsižvelgiant į tai, kokios ministerijos ir institucijos dalyvauja į IMP sistemos veikime.

14.  Valdymo grupės funkcijos apima:

14.1. einamųjų klausimų, susijusių su IMP sistemos veikimu, sprendimą;

14.2. institucijų vykdomų intervencijų įgūdžių sistemos srityje koordinavimą;

14.3. IMP sistemos veikimo stebėsenos duomenų vertinimą;

14.4. IMP sistemos funkcionalumo vertinimą ir siūlymų dėl jos plėtros teikimą;

14.5. IMP sistemos veikimo ataskaitos svarstymą.

15.  Valdymo grupės nuostatus tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

16.  IMP sistemą administruoja švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota įstaiga.

17.  Švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota įstaiga IMP sistemai administruoti kiekvienais metais iki vasario 1 dienos Valdymo grupei teikia IMP sistemos veikimo ataskaitą.

18.  Valdymo grupė kasmet iki kovo 1 dienos teikia svarstyti IMP sistemos veikimo ataskaitą ir siūlymus dėl IMP sistemos veikimo Vyriausybės sudarytai komisijai, koordinuojančiai nacionalinę žmogiškųjų išteklių stebėseną (toliau – NŽISK).

19.    Švietimo, mokslo ir sporto ministro siūlymu Vyriausybė, įvertinusi NŽISK išvadą (rekomendacijas), ne rečiau nei kartą per dvejus metus, bet ne vėliau nei iki tam tikrų metų gegužės 1 dienos, tvirtina ministerijų ir jų administruojamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimo priemonių įtraukimą į IMP sistemą ir prioritetines IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sritis, prioritetines asmenų grupes.

20.    NŽISK nagrinėja šiuos klausimus:

20.1. prioritetinių finansuojamų mokymosi programų sričių identifikavimą;

20.2. prioritetinių finansuojamų asmenų grupių identifikavimą;

20.3. bendrą IMP sistemos veikimo vertinimą;

20.4. Valdymo grupės pateiktos IMP sistemos veikimo ataskaitos svarstymą;

20.5. ministerijų finansinių intervencijų įgūdžių sistemos srityje svarstymą.

21.    IMP sistemos veikimą taip pat stebi ir Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba (toliau – SŠT), į kurią skiriami suinteresuotų ministerijų, socialinių partnerių atstovai. SŠT vykdo šias funkcijas:

21.1. svarsto suaugusiųjų švietimo plėtros perspektyvas ir strategines plėtros kryptis;

21.2. analizuoja ir teikia rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių suaugusiųjų švietimą, projektų;

21.3. skatina valstybės ir savivaldybių institucijų bei verslo savivaldos, darbuotojų interesus atstovaujančių organizacijų bendradarbiavimą sprendžiant suaugusiųjų švietimo sistemos tobulinimo klausimus.

22.  IMP sistemos valdymo procese dalyvaujančios institucijos ir jų funkcijos:

22.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM) – IMP sistemos savininkė, atsakinga už Valdymo grupės sudarymą ir jos nuostatų patvirtinimą, pagrindinių rodiklių (nustatytų Vyriausybės tvirtinamose Nacionalinėje plėtros programoje ir Švietimo plėtros programoje) pasiekimą, stebėjimą, kaip kinta Europos Sąjungos lygmeniu matuojami suaugusiųjų švietimo rodikliai;

22.2. Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA) – švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota IMP sistemos valdytoja, užtikrinanti sklandų IMP sistemos veikimą, atsiskaitymo su programų teikėjais organizavimą, IMP sistemos internetinės svetainės administravimą, profesinio orientavimo paslaugų suaugusiems asmenims teikimą. ESFA funkcijos taip pat apima IMP sistemos veikimo procesų stebėjimą, informacijos rinkimą apie mokymosi programose dalyvaujančius asmenis, nustatytų rodiklių siekimą ir stebėjimą, taip pat IMP sistemos galimybių viešinimą ir viešinimo strategijos, skirtos pritraukti asmenis dalyvauti IMP sistemoje, vykdymą;

22.3. Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras (toliau – KPMPC) vykdo IMP sistemoje teikiamų mokymosi programų kokybės stebėseną Kokybės užtikrinimo tvarkoje nustatyta tvarka;

22.4. Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (toliau – LAMA BPO) diegia IMP informacinę sistemą ir užtikrina jos veikimą;

22.5. Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – NŠA) vykdo švietimo sistemos registrų, susijusių su IMP sistemos administravimu, atnaujinimą, pritaiko juos IMP sistemos poreikiams ir atlieka tolimesnį jų palaikymą;

22.6. Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – UŽT) vykdo UŽT klientų, besinaudojančių IMP sistema, finansavimą, UŽT klientų, kuriems taikomos priemonės, susijusios su kompetencijų tobulinimu, nukreipimą į IMP sistemą mokymosi galimybėms pasirinkti.

 

III SKYRIUS

BENDRINIAI REIKALAVIMAI INFORMACIJOS ATVAIZDAVIMUI IMP SISTEMOJE

 

23Mokymosi programos IMP sistemoje atvaizduojamos pagal švietimo sričių klasifikatorių, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ISAK-520 „Dėl LŠK – Lietuvos švietimo klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – švietimo sričių klasifikatorius).

24.  Asmuo IMP sistemoje gali filtruoti mokymosi programas pagal savo individualius poreikius: mokymų vietą, programų teikėją ir jo tipą, mokymosi programos vykdymo būdą (kontaktinis / nuotolinis), mokymosi sritį, trukmę, mokymų pradžią ir kt.

25.  Informacija apie mokymosi programas IMP informacinėje sistemoje ir IMP sistemos internetinėje svetainėje atvaizduojama iš Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre (toliau – SMPKR) ir Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR) užregistruotų mokymosi programų.

26.  IMP sistemoje kaupiama ši informacija apie asmens dalyvavimą mokymuose:

26.1. registruose fiksuojamas asmens dalyvavimas mokymosi programoje – informacija saugoma Mokinių registre (toliau – MR);

26.2. registruose kaupiama informacija apie baigtą mokymosi programą – informacija saugoma Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registre (toliau – DAKPR).

27.  IMP sistemos paieškoje galima išfiltruoti mokymosi programas ir pagal finansavimo požymį – valstybės finansuojamos ir nefinansuojamos programos. Sprendimai dėl finansuojamų programų priimami atitinkamai pagal švietimo sričių klasifikatoriuje įtvirtintas programų sritis. Sistemos administratorius pagal Vyriausybės tvirtinamas prioritetines IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sritis pažymi programų sritis, kurioms teikiamas valstybės finansavimas.

28.  IMP sistemoje skelbiamos tik Kokybės užtikrinimo tvarką atitinkančios programos, taip pat papildomai sudaroma galimybė išskirti programas, pagal kurias įgyjamos aukštos pridėtinės vertės kvalifikacijos ir kompetencijos.

29.  IMP sistemoje skelbiamos programos turi atitikti IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarkoje  nustatytus reikalavimus.

30.  IMP sistemoje skelbiamos programos, kurios suteikia profesines ar bendrąsias kompetencijas. Programų apimtis negali būti trumpesnė kaip 3 kreditai ar 54 kontaktinės akademinės valandos.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI IMP SISTEMOS PROGRAMŲ TEIKĖJO PASKYRAI

 

31.  Kiekvienam programų teikėjui IMP informacinėje sistemoje sukuriama paskyra, kurioje priskiriamos programų teikėjo švietimo registruose (NŠPR ir SMPKR) užregistruotos ir Kokybės užtikrinimo tvarką atitinkančios programos. Programų teikėjui suteikiamos teisės administruoti paskyrą.

32.  Programų teikėjas IMP paskyroje programoms nustato specifinius reikalavimus, kurie nėra įtvirtinti kaip pagrindiniai, pagal registrų formas nustatyti programos dėmenys:

32.1. renkamos grupės dydį (papildomai nustatomas galimas mažiausias ir galimas didžiausias renkamos grupės dydis);

32.2. tikslinės grupės paskirtį – tinkama bedarbiams ar dirbantiems asmenims (pagal UŽT reikalavimus);

32.3. programos vykdymo būdą – kontaktinis / nuotolinis / mišrus;

32.4. programos kainą;

32.5. programos vykdymo kalendorių – pradžios ir pabaigos datą, trukmę akademinėmis valandomis;

32.6. kitus programų teikėjo apibrėžtus specifinius programos įeities parametrus, kuriuos privalo atitikti asmuo, siekiantis dalyvauti programoje;

32.7. programos pritaikymo galimybes asmenims su negalia.

33.  Programų teikėjas, surinkęs nustatytą grupę, turi teisę atlikti neesminius techninius pakeitimus, susijusius su programos vykdymu (grupės dydžio keitimas, kalendoriaus korekcijos ir pan.). Programos kaina gali būti keičiama tik toms programoms, į kurias registracija nėra prasidėjusi. Kai registracija į programą jau prasidėjusi, programų teikėjas neturi teisės keisti programos kainos registruojamai grupei. 

34.  IMP informacinėje sistemoje ir IMP sistemos internetinėje svetainėje atvaizduojant programas, pateikiama švietimo sistemos registruose fiksuota esminė programos informacija, taip pat programų teikėjo laisvai administruojamos programos informacija. Skelbiant programas IMP sistemoje, nurodomas tikslus programos laisvų vietų skaičius.

35.  Asmeniui, baigusiam mokymosi programą, išduodamas standartizuotas skaitmeninis, pagal DAKPR patvirtintus reikalavimus suformuotas pažymėjimas. Programų teikėjas turi galimybę iš IMP sistemos išspausdinti programos baigimą liudijantį pažymėjimą.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI IMP SISTEMOJE DALYVAUJANČIO ASMENS PASKYRAI

 

36.  Asmuo, naršydamas IMP sistemos internetinėje svetainėje, turi turėti galimybę surasti jam aktualiausią mokymosi turinį.

37.  Asmuo, norintis pasirinkti programą, turi turėti galimybę užsiregistruoti ir susikurti paskyrą.

38.  Asmeniui prisijungus per Elektroninius valdžios vartus, IMP informacinė sistema iš valstybės registrų apie asmenį surenka duomenis, sudarančius galimybę identifikuoti, ar jis atitinka nustatytus finansavimo kriterijus.

39.  Asmuo, atitinkantis finansavimo kriterijus, savo IMP paskyroje turi turėti galimybę matyti virtualias lėšas, į kurias gali pretenduoti, kad būtų sumokėta už jo pasirinktą mokymosi programą. Asmuo, norintis pasirinkti brangesnę mokymosi programą, turi turėti galimybę kainos skirtumą apmokėti savo lėšomis, pasinaudodamas darbdavio skiriamu finansavimu ir (arba) kitomis lėšomis. Asmuo, neatitinkantis finansavimo kriterijų, turi turėti galimybę apmokėti dalyvavimą programoje savo lėšomis.

40.  Asmuo privalo atitikti pasirinktos programos įeities kriterijus, kurie apima ankstesnio mokymosi ar patirties reikalavimus. Asmens atitikimą programos įeities reikalavimams įvertina programų teikėjas, prieš patvirtindamas asmens dalyvavimą mokymosi programoje.

41.  Asmuo, pasirinkęs mokymosi programą ir gavęs programų teikėjo patvirtinimą apie dalyvavimą, IMP sistemoje elektroniniu būdu pasirašo mokymosi sutartį.

42Pasibaigus mokymosi programai, dalyvavimo programoje kainą programų teikėjui perveda ESFA.

 

VI SYRIUS

IMP SISTEMOS FINANSAVIMAS

 

43.  Mokymosi programų finansavimo ir administravimo funkcijas vykdo ESFA.

44.  Finansavimas vykdomas pagal IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarką.

45.  Finansavimas skiriamas 1 metų trukmės finansavimo programoms. Metinei finansavimo programai skiriamą finansavimo sumą nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras, kai paskelbia metinės finansavimo programos pradžią.

46.  Asmenims, atitinkantiems nustatytus finansavimo prioritetus, finansavimo programos laikotarpiu IMP sistemoje sudaroma galimybė pretenduoti į iki 500 Eur finansavimą. Šios lėšos nėra rezervuojamos kiekvienam prioritetinę grupę atitinkančiam asmeniui visam finansavimo programos laikotarpiui. Jei finansavimo programos lėšos pasibaigia anksčiau, nei numatytas finansavimo programos terminas, asmenys, kurie nepasinaudojo finansavimo galimybe, einamosios finansavimo programos laikotarpiu nebetenka galimybės pretenduoti į finansavimą per IMP sistemą. 

47.  Asmuo per finansavimo programos, nurodytos šio aprašo 44 punkte, laikotarpį turi galimybę vieną kartą dalyvauti mokymosi programoje, neviršydamas maksimalios 500 Eur skiriamos sumos.

48.  Asmuo, norintis gauti finansavimą, turi turėti galimybę pasirinkti mažesnės nei 500 Eur vertės mokymosi programą. Asmeniui pasirinkus mažesnės vertės mokymosi programą, likusi suma grąžinama į bendrą finansavimo programos fondą.

49.  Asmuo turi turėti galimybę pasirinkti brangesnę nei 500 Eur mokymosi programą ir dalyvavimo mokymosi programoje kainos skirtumą apmokėti savo lėšomis, pasinaudodamas darbdavio skiriamu finansavimu ir (arba) kitomis lėšomis.

50.  Asmenys, pasinaudoję finansavimo galimybe per IMP sistemą, valstybės finansavimą mokymosi  programai pakartotinai gali gauti ne anksčiau nei po 5 metų.

51.  Programų teikėjai turi įvertinti teikiamos mokymosi programos vertę ir ją nustatyti IMP informacinėje sistemoje. Programų teikėjai neturi teisės iš mokymosi programos dalyvio rinkti jokių papildomų mokesčių, kurie viršytų programų teikėjo nustatytą mokymosi programos kainą.

52.  Asmuo iki mokymosi programos pradžios, bet ne vėliau kaip iki IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarkoje nustatyto termino, turi teisę atšaukti registraciją į pasirinktą mokymosi programą. Tokiu atveju asmens panaudotos virtualios lėšos mokymosi programai yra grąžinamos į jo virtualią sąskaitą ir asmuo jomis gali pasinaudoti pakartotinai.

53.  Asmenims užsiregistravus į mokymosi programą, bet atšaukus dalyvavimą joje vėliau, nei nustatyta IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarkoje, arba nedalyvavus visoje mokymosi programoje arba  jos dalyje ir mokymosi programos nepabaigus, virtualios lėšos asmeniui į jo paskyrą nėra grąžinamos.

54.  Programų teikėjui už mokymosi programos įvykdymą apmokama po įvykdytos mokymosi programos už faktiškai mokymosi programoje dalyvavusių ir ją pabaigusių asmenų skaičių.

55.  Programų teikėjai iki IMP sistemos administravimo ir asmenų finansavimo tvarkoje nustatyto termino  pateikia informaciją ESFA apie jų vykdomas mokymosi programas, faktiškai pabaigusių mokinių skaičių ir atitinkamą finansavimo poreikį.

56Dalinis atsiskaitymas su programų teikėjais už jų einamuoju metu vykdomas mokymosi programas ir juose dalyvaujančius asmenis nėra galimas.

 

VII SKYRIUS

PROFESINIO ORIENTAVIMO PASLAUGOS, TEIKIAMOS IMP SISTEMOS DALYVIAMS

 

57.  Asmenims, dalyvaujantiems IMP sistemoje, teikiamos profesinio orientavimo (toliau – PO) paslaugos.

58.  PO paslaugos nėra privalomos, tačiau siekiama, kad kuo daugiau asmenų, besirenkančių mokymosi programą, pasirinktų ir PO konsultacijas.

59.  PO paslaugos apima konsultavimą karjeros pasirinkimo (keitimo) klausimais, informacinę pagalbą dėl mokymosi programos pasirinkimo, taip pat konsultavimą techniniais IMP sistemos veikimo klausimais.

60.  PO paslaugas teikiantys specialistai privalo atitikti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus karjeros specialistams, taip pat turėti specifinių kompetencijų, įgalinančių karjeros klausimais konsultuoti suaugusius asmenis.

61.  PO paslaugos teikiamos nuotolinių konsultacijų būdu tiesiogiai per IMP sistemą, taip pat kontaktiniu būdu per UŽT administruojamą Regioninių karjeros centrų tinklą.

62.  Siekiant užtikrinti kokybiškų PO paslaugų teikimą, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įgaliota institucija parengia specifines konsultavimo metodikas ir paslaugų teikimo matricas.

 

VIII SKYRIUS

IMP SISTEMOJE TEIKIAMŲ MOKYMOSI PROGRAMŲ KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

63.  Mokymosi programų kokybės stebėseną vykdo KPMPC.

64.  IMP sistemoje skelbiamos tik tos mokymosi programos, kurios atitinka Kokybės užtikrinimo tvarką. Bendri kriterijai taikomi ir valstybės finansuojamoms, ir valstybės nefinansuojamoms mokymosi programoms.

65.  Programų teikėjai, kurie veikia kaip licencijuotos (akredituotos) institucijos, turi teisę teikti mokymosi programas be papildomų kokybės užtikrinimo reikalavimų.

66.  Mokymosi programos, kurių programų teikėjai vykdo nelicencijuotą švietimo veiklą, vertinamos ekspertiniu būdu.

67.  Mokymosi programų kokybės stebėsena vykdoma atsitiktine tvarka, atrenkant iki 10 procentų einamaisiais metais vykdomų mokymosi programų.

68.  Mokymosi programų dalyviai privalo pateikti atsiliepimus apie mokymosi programas. Mokymosi programos, kurių vertinimas nesiekia minimalaus reikalavimo, nustatyto Kokybės užtikrinimo tvarkoje, yra šalinamos iš IMP sistemos.

 

IX SKYRIUS

ĮMONIŲ PASKYROS IMP SISTEMOJE

 

69.  Įmonių, galinčių gauti finansavimą per IMP sistemą savo darbuotojams mokyti, finansavimo prioritetai nustatomi pagal šio aprašo 18 punkte nustatytą prioritetų nustatymo tvarką.

70.  Įmonės, atitinkančios nustatytus finansavimo prioritetus, turi galimybę:

70.1. rinktis iš IMP informacinėje sistemoje pateikiamų mokymosi programų ir į jas registruoti savo darbuotoją ar darbuotojų grupę;

70.2. per IMP informacinę sistemą pateikti atvirą užsakymą parengti jiems aktualią mokymosi programą. Programų teikėjui parengus aktualią programą, įmonė į ją registruoja savo darbuotoją ar darbuotojų grupę.

71.  Neatsižvelgiant į tai, ar įmonės atitinka, ar neatitinka nustatytus finansavimo prioritetus, joms sudaroma galimybė per IMP informacinę sistemą papildyti darbuotojo IMP sąskaitą ir tokiu būdu suderinti įmonės ir asmens individualius mokymosi poreikius, taip pat sudaryti galimybes asmeniui pasirinkti dalyvauti brangesnėje mokymosi programoje.

 

X SKYRIUS

IMP SISTEMOS PLĖTOJIMO GALIMYBĖS

 

72IMP sistemos plėtojimą numatoma suskirstyti į 3 plėtros etapus, kurių galutiniai terminai ir apimtys priklausys nuo suinteresuotų institucijų pateikiamo poreikio įsitraukti į IMP sistemą.

73.  Pirmasis IMP sistemos plėtros etapas vyksta iki 2023 m. IV ketv. pradžios ir apima:

73.1. bendros IMP sistemos parengimą ir pritaikymą ŠMSM planuojamoms intervencijoms įgūdžių sistemos srityje;

73.2. galimybių UŽT klientams naudotis IMP sistema mokymosi programų pasirinkimui sukūrimą.

74.  Antrasis IMP sistemos plėtros etapas vyksta iki 2024 m. I ketv. pradžios ir apima IMP sistemos pritaikymą įmonių paskyroms sukurti.

75.  Trečiasis IMP sistemos plėtros etapas vyksta iki 2024 m. III ketv. pabaigos ir apima IMP sistemos plėtrą į kitus suinteresuotus sektorius, pritaikant IMP sistemą valstybiniame sektoriuje dirbančių asmenų poreikiams, taip pat įtraukiant specifinius sveikatos apsaugos, žemės ūkio ir kitus sektorius.

 

_________________

 

part_81ca696dbc064466b4bf2236ffa8a841_end