LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. RUGPJŪČIO 24 D. ĮSAKYMO NR. V-1269 „DĖL PRIEŠMOKYKLINIO, PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDRŲJŲ PROGRAMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. vasario 1 d. Nr. V-118
Vilnius
P a k e i č i u Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269 „Dėl Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 28 priedą:
1.1. Pakeičiu 24.5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu 24.5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„24.5.4. Energetikos inžinerijos rūšys, ekstremalios situacijos. Energijos rūšių, gamybos, kaupimo ir perdavimo būdų, sistemų nagrinėjimas: elektros energetika, šilumos energetika ir atsinaujinanti energetika. Aptariamos ekstremalios situacijos ir su jomis susiję veiksmai ar priemonės, kai ilgiau negu parą sutrinka arba nutrūksta elektros energijos tiekimas.“
1.3. Pakeičiu 29.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.1.1. inžinerinių technologijų mokymo(si) turinio ir pasiekimų sritys procentais tarpinio patikrinimo užduotyje:
Mokymo(si) turinio sritys |
Pasiekimų sritys |
Užduoties taškai procentais |
|||
Problemos identifikavimas, aktualizavimas ir tikslinimas (A) |
Idėjų generavimas, atrinkimas, vystymas (B) |
Sprendimo įgyvendinimas ar prototipavimas (C) |
Rezultato į(si)vertinimas ir pristatymas (D) |
||
Inžinerija: inžinerinis procesas, darni plėtra ir inovacijų ekonomika |
|
|
|
12 |
|
Inžinerinės ir (ar) konstrukcinės medžiagos, jų savybės, taikymo pavyzdžiai |
|
|
|
15 |
|
Inžinerinio produkto ar gaminio projektavimas |
|
|
|
15 |
|
Inžinerinės gamybos technologiniai procesai, taikymo pavyzdžiai |
19 |
||||
Inžinerinės sistemos, jų elementai ar komponentai, integravimo ir taikymo pavyzdžiai |
12 |
||||
Inžinerinių sprendimų modeliavimas, testavimas ir tyrimas |
15 |
||||
Pramoninės biotechnologijos |
|
|
|
|
12 |
Iš viso taškų procentais |
15 |
30 |
30 |
25 |
100 |
Pastaba. Lentelėje pateikti skaičiai yra orientaciniai, užduotyje galima iki 5 proc. paklaida.“
1.4. Pakeičiu 29.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.2.1. inžinerinių technologijų mokymo(si) turinio ir pasiekimų sritys procentais brandos egzamino užduotyje:
Mokymo(si) turinio sritys |
Pasiekimų sritys |
Užduoties taškai procentais |
|||
Problemos identifikavimas, aktualizavimas ir tikslinimas (A) |
Idėjų generavimas, atrinkimas, vystymas (B) |
Sprendimo įgyvendinimas ar prototipavimas (C) |
Rezultato į(si)vertinimas ir pristatymas (D) |
||
Struktūrinės sistemos ir statinių inžinerija |
|
|
|
|
100 |
Mechaninių sistemų ir transporto inžinerija |
|
|
|
|
100 |
Elektronikos inžinerija |
|
|
|
|
100 |
Robotika ir mechatronika |
|
|
|
|
100 |
Aplinkos ir energetikos inžinerija |
|
|
|
|
100 |
Iš viso taškų procentais |
15 |
30 |
30 |
25 |
100 |
Pastaba. Lentelėje pateikti skaičiai yra orientaciniai, užduotyje galima iki 5 proc. paklaida.“
2. Pakeičiu 33 priedą ir 28.3.1 papunktį išdėstau taip:
„28.3.1. ekonomikos ir verslumo mokymo(si) turinio ir pasiekimų sritys procentais tarpinio patikrinimo užduotyje:
Mokymo(si) turinio sritys |
Pasiekimų sritys |
Užduoties taškai procentais |
||||
Orientavimasis rinkoje (A) |
Asmeninių finansų tvarkymas (B) |
Verslo organizavimas ir verslumo gebėjimų ugdymasis (C) |
Valstybės vaidmens ekonomikoje ir ekonomikos rodiklių nagrinėjimas bei vertinimas (D) |
Globalinių ekonominių procesų supratimas (E) |
||
Orientavimasis rinkoje (paskutinė tema, įtraukiama į tarpinį patikrinimą yra „Konkurencijos struktūra“) |
|
|
|
|
|
60 |
Verslo organizavimas ir verslumo gebėjimų ugdymasis (paskutinė tema, įtraukiama į tarpinį patikrinimą, yra „Verslo planavimo būtinybė“) |
|
|
|
|
|
40 |
Iš viso taškų procentais |
60 |
– |
40 |
– |
– |
100 |
Pastaba. Lentelėje pateikti skaičiai yra orientaciniai, užduotyje galima iki 5 procentų paklaida.“