NEĮGALUMO IR DARBINGUMO NUSTATYMO TARNYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEĮGALUMO IR DARBINGUMO NUSTATYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 30 d. Nr. V-42

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi, Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. A1-242 „Dėl Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.2 papunkčiu:

1. Tvirtinu Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. liepos 1 d.

 

 

Direktorė                                                                                                            Vytautė Polujanskienė


 

PATVIRTINTA

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. V-42

 

 

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PETICIJŲ NAGRINĖJIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos peticijų komisijos sudarymo ir peticijų nagrinėjimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) peticijų komisijos (toliau – peticijų komisija) sudarymo tvarką, kompetenciją, teises ir pareigas, darbo organizavimo, kreipimosi ir peticijų nagrinėjimo tvarką.

2. Peticijų komisija yra Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta nenuolatinė komisija, kuri sudaroma kiekvienam konkrečiam kreipimuisi nagrinėti ir sprendžia kreipimosi į Tarnybą pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, jas nagrinėja ir pateikia išvadas dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka.

3. Peticijų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Peticijų konstituciniu įstatymu, kitais galiojančiais Lietuvos Respublikos norminiais teisės aktais ir šiuo Tvarkos aprašu. Jei Tvarkos aprašas neatitinka teisės aktų, taikomos aktualios teisės aktų nuostatos.

4. Peticijų komisija nenagrinėja skundų, pareiškimų ir pasiūlymų, kurių nagrinėjimo tvarką nustato kiti įstatymai ir teisės aktai.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Peticijų konstituciniame įstatyme.

 

II SKYRIUS

PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMAS, DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Peticijų komisija sudaroma Tarnybos direktoriaus įsakymu, kurio projektą per 2 darbo dienas nuo Tarnybos direktoriaus rezoliucijos sudaryti peticijos komisiją gavimo dienos rengia Teisės ir personalo skyrius.

7. Peticijų komisiją sudaro 3 nariai, iš kurių skiriamas ir sekretorius. Peticijų komisijai vadovauja pirmininkas, skiriamas Tarnybos direktoriaus. Peticijų komisijos pirmininkas šaukia posėdžius, rūpinasi, kad būtų parengti jiems reikalingi dokumentai, kita medžiaga, vadovauja posėdžiams.

8. Peticijų komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du peticijų komisijos nariai. Peticijų komisija priima sprendimus, išvadas, kurie įforminami protokolu. Protokolą pasirašo visi komisijos nariai.

9. Peticijų komisija, atlikdama savo funkcijas, gali pasinaudoti Peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje įtvirtintomis teisėmis.

 

III SKYRIUS

KREIPIMOSI NAGRINĖJIMAS

 

10. Kreipimasis Tarnybai gali būti pateikiamas raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, laikantis Peticijų konstitucinio įstatymo 8 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

11. Kreipimasis Tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka registruojamas Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) ir perduodamas Tarnybos direktoriui įrašyti rezoliuciją dėl peticijų komisijos sudarymo. Apie kreipimosi užregistravimą DVS pareiškėjui ar jo atstovui pranešama Peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

12. Peticijų komisija, susipažinusi su kreipimusi, nustato, ar jame išdėstytų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Tarnybos kompetencijai. Jeigu kreipimąsi turi nagrinėti kita institucija, atliekami Peticijų konstitucinio įstatymo 11 straipsnyje nustatyti veiksmai dėl kreipimosi persiuntimo atitinkamai institucijai.

13. Peticijų komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Tarnybos kompetencijai, sprendžia klausimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija.

14. Kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimą peticijų komisija sprendžia Peticijų konstitucinio įstatymo 12 straipsnio nustatyta tvarka ir terminais.

15. Anoniminis kreipimasis, kai negali būti nustatytas jį pateikęs asmuo, peticijų komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas nevertinant jo turinio.

16. Kreipimasis, kurio turinys yra nesuprantamas arba pažeidžia etikos ar moralės normas, motyvuotu peticijų komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

17. Pripažinusi kreipimąsi peticija, peticijų komisija kartu sprendžia klausimą, ar galima priimti peticiją nagrinėti. Peticijų komisija, priėmusi sprendimą peticiją nagrinėti, paskiria peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką ir apie tai paskelbia Tarnybos interneto svetainėje. Nepripažinus kreipimosi peticija, atliekami Peticijų konstitucinio įstatyme nurodyti veiksmai.

18. Kreipimosi (peticijos) pareiškėjas ar jo atstovas gali pasinaudoti Peticijų konstitucinio įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintomis teisėmis.

19. Pareiškėjui ar jo atstovui atsiėmus kreipimąsi (peticiją), kreipimosi vertinimo ar peticijos nagrinėjimo procedūros nutraukiamos peticijų komisijos sprendimu. Peticijų komisija, savo sprendimu pripažinusi peticijos svarbą, turi teisę tęsti peticijos nagrinėjimą net ir tuo atveju, kai pareiškėjas atsiima peticiją. Apie šiame punkte nurodytus sprendimus per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

 

IV SKYRIUS

KREIPIMOSI NEPRIPAŽINIMO PETICIJA IR ATSISAKYMO PRIIMTI PETICIJĄ NAGRINĖTI APSKUNDIMAS

 

20. Peticijų komisijos sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti pareiškėjas ar jo atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie tokį sprendimą gavimo dienos gali apskųsti Tarnybos direktoriui.

21. Skunde turi būti nurodyta: pareiškėjo ir (ar) pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktiniai duomenys (adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas informacijai siųsti, telefono numeris), aplinkybės, kuriomis grindžiamas sprendimo neteisėtumas ar nepagrįstumas.

22. Jeigu apskųstas sprendimas nepripažinti kreipimosi peticija, kai kreipimasis buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka, peticijų komisija apie tokį skundą per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos informuoja instituciją, kuri nagrinėja tą kreipimąsi kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Skundą Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo išnagrinėja ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, taip pat institucijai, kuriai kreipimasis buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, peticija perduodama peticijų komisijai spręsti dėl jos priėmimo nagrinėti. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą priimti peticiją nagrinėti, peticija perduodama peticijų komisijai nagrinėti.

25. Tarnybos direktoriaus sprendimas atsisakyti tenkinti skundą dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar nepriimti peticijos nagrinėti gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

26. Peticijų komisija, nagrinėdama peticiją, vadovaujasi Peticijų konstitucinio įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais ir šio įstatymo 18 straipsnyje nustatyta tvarka ir terminais.

27. Jeigu jau yra parengtas, pateiktas ar svarstomas norminio teisės akto projektas, kurio nuostatos atitinka peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, tokia peticija nenagrinėjama ir perduodama svarstyti kartu su šiuo teisės akto projektu (kaip pasiūlymas dėl teisės akto projekto). Apie tai informuojamas teisės akto projekto rengėjas, taip pat per 5 darbo dienas nuo šios peticijos perdavimo apie tai pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

28. Peticijų komisija turi teisę motyvuotu sprendimu sujungti kelias priimtas nagrinėti peticijas dėl tų pačių ar tarpusavyje glaudžiai susijusių prašymų ar siūlymų ir jas nagrinėti kaip vieną peticiją.

29. Peticijų komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas. Jie gali išdėstyti savo reikalavimus, atsakyti į komisijos narių klausimus ir pan.

30. Peticijų komisijos išvada ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados priėmimo dienos pateikiama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Tarnybos interneto svetainėje.

31. Peticijų komisija, išnagrinėjusi peticiją, teikia Tarnybos direktoriui išvadą dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo.

32. Galutinį ir neskundžiamą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo priima Tarnybos direktorius. Tarnybos direktorius, priimdamas šį sprendimą, atsižvelgia į peticijų komisijos išvadą, tačiau ja vadovautis neprivalo.

33. Peticijų komisija apie Tarnybos direktoriaus priimtą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbia Tarnybos interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Peticijų nagrinėjimo metu priimti sprendimai gali būti skundžiami Peticijų konstitucinio įstatymo 13 straipsnio nustatyta tvarka ir terminais.

35. Pareiškėjas, nesutinkantis su Tarnybos direktoriaus sprendimu dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo, turi teisę po vienų metų nuo pranešimo gavimo dienos pakartotinai teikti kreipimąsi dėl to paties turinio prašymo ar siūlymo.

36. Peticijų komisija asmens duomenis peticijų nagrinėjimo tikslais tvarko 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatyta tvarka.

37. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, pildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Tarnybos direktoriaus įsakymu.

38. Peticijų komisijos posėdžių protokolai ir kiti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

39. Siekiant viešinti peticijų komisijos veiklą, Tarnybos interneto svetainėje skelbiama Peticijų konstitucinio įstatymo 5 straipsnyje nurodyta informacija.

 

____________________

part_4d72ec85b0184994be1404062b681970_end