VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
Dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 m. spalio 9 d. įsakymo nr. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2015 m. gegužės 21 d. Nr. VA-35
Vilnius
P a k e i č i u Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„informacija – tai paklausėjui žodžiu ar raštu pateikiamas atsakymas dėl galiojančių mokesčių teisės aktų nuostatų (pvz.: taikomų lengvatų, numatytų mokesčių tarifų ir t.t.) bei kita informacija, reikalinga tinkamam mokestinių prievolių vykdymui (pvz.: teisės aktuose išdėstyta mokesčių, apmokestinimo, apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo tvarka, kitos mokestinių procedūrų taikymo nuostatos, taip pat pateiktų dokumentų statusai, būsenos, mokesčių mokėtojų apskaitos kortelės duomenys, informacija iš trečiųjų šaltinių bei informacija apie turimas nepriemokas ir t.t.),“;
2. Pakeičiu 3 punkto šeštąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„konsultacija – tai žodinis (telefonu) ar rašytinis individualaus pobūdžio paaiškinimas dėl asmens paklausime pateikto (-ų) klausimo (-ų), susijusio (-ių) su konkretaus paklausėjo mokamų (numatomų mokėti) mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo, mokėjimo ar kitų mokestinių procedūrų, mokesčių teisės aktų ir kitų teisės aktų pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos kompetenciją nuostatų taikymo klausimais,“;
3. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Paklausėjui pageidaujant, turi būti sudarytos sąlygos išklausyti/gauti jo pokalbio, kuris įvyko per einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus, įrašą. Paklausėjas dėl pageidavimo išklausyti/gauti pokalbio įrašą turi kreiptis telefonu į Mokesčių informacijos centrą ir nurodyti, kurios AVMI informuojančiame padalinyje jis pageidauja išklausyti/gauti pokalbio įrašą. AVMI informuojančio padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi susisiekti su paklausėju ir sudaryti sąlygas išklausyti/gauti jo pokalbio įrašą. Pokalbio įrašo popierinė kopija gali būti pateikta tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti, arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.“;
4. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Rašytinės konsultacijos į paklausimus, gautus per Mano VMI, teikiamos tik per Mano VMI. Jeigu dėl techninių kliūčių nepavyksta to padaryti, konsultacija raštu siunčiama paštu (per pašto paslaugų teikėją) arba paklausėjo nurodytu elektroniniu paštu, išskyrus tuos atvejus, kai paruoštame atsakyme yra informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti.“;
5. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Lietuvos valstybės ir savivaldybių institucijos, Pramonės ir prekybos amatų rūmai, asociacijos, atstovaujančios mokesčių mokėtojams, norėdami aptarti konsultacijos klausimus susitikimo metu, turi iš anksto konsultavimo telefonais suderinti susitikimo datą ir laiką su konsultuojančiu padaliniu.
Konsultacijas į Lietuvos valstybės ir savivaldybių institucijų pateiktus raštu paklausimus teikia VMI prie FM Teisės departamentas. VMI prie FM Teisės departamentas teikia konsultacijas ir į Pramonės ir prekybos amatų rūmų, asociacijų, atstovaujančių mokesčių mokėtojams, pateiktus raštu paklausimus, į kuriuos sudėtinga atsakyti dėl objektyvių priežasčių (dėl skirtingai suformuotos ar visai nesuformuotos mokestinės praktikos, neparengto apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo (komentaro), ar reikia parengti paaiškinimą (komentarą)). Taip pat VMI prie FM Teisės departamentas teikia konsultacijas paklausėjui, kai Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pateikimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. VA-105 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“, 20 punkte nustatytais atvejais įpareigojantis sprendimas nepriimamas.“.