LIETUVOS RESPUBLIKOS energetikos MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO 2015 M. SAUSIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1-21 „DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. lapkričio 11 d. Nr. 1-291

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-21 „Dėl valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Ministerijos Investicijų skyrius informuoja pagal kompetenciją Energetinio saugumo grupę, Energetikos konkurencingumo grupę, Klimato kaitos valdymo grupę (toliau – turininiai skyriai), kad ministro įsakymu patvirtintas PFSA.“

2.   Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Projektinio pasiūlymo teikėjus Projektinio pasiūlymo formos pildymo ir investicijų projekto rengimo klausimais pagal kompetenciją konsultuoja turininių skyrių ir Investicijų skyriaus atsakingi darbuotojai. Metodinės pagalbos centrai pagal kompetenciją teikia konsultacijas Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 25 punkte numatytais klausimais.“

3.   Pakeičiu 17.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.1. Ministerijos Investicijų skyriaus atsakingas darbuotojas vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Veiksmų programos numatytam finansuoti prioriteto konkrečiam uždaviniui ir investicinio prioriteto įgyvendinimo veikloms;“

4.   Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Vertintojas pagal kompetenciją įvertina projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktą projektinį pasiūlymą ir papildomus dokumentus ir pažymi jo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Atlikdamas investicijų projektų vertinimą, turininio skyriaus vertintojas užpildo ir pasirašo Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodikos 9 priede pateikiamą Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimyną, kuris yra neatskiriama projektinio pasiūlymo vertinimo išvados dalis. Jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia, tai Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas nepildomas.“

5.   Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Vertintojai, esant poreikiui, gali pasitelkti metodinės pagalbos centrus, ekspertus. Vertintojai apie konsultacijų poreikį informuoja Ministerijos Investicijų skyriaus vadovą, kuris organizuoja reikiamų konsultacijų suteikimą.“

6.   Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams vertintojai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolo Nr. 35 sprendimu, Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos bei valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika ir skaičiuokle, taip pat Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skelbiamomis Viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodinėmis rekomendacijomis, skelbiamomis www.esinvesticijos.lt (jei taikoma).“

7.   Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pasirašo pagal kompetenciją turininio skyriaus vertintojas ir Investicijų skyriaus specialistas, išvadą patvirtina atitinkamai vertintojų skyrių vadovai.“

8.   Pakeičiu 2 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Projektinio pasiūlymo įvertinimas

 

Nr.

Vertinimo aspektas

Taip/ Ne/ Netaikoma

Pastabos/paaiškinimai

(nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip/ Ne/ Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą)

2.1

Projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo nurodytos projekto veiklos atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

2.2.

Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą

 

(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius)

 

2.3.

Projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto(-ų) strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatas.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

 

 

 

2.4.

Projektas atitinka specialiuosius projektų atrankos kriterijus

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinant 2.3 papunktį buvo įvertinta projekto atitiktis strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatoms, kurie yra patvirtinti kaip specialieji projektų atrankos kriterijai, nurodoma tik nuoroda į paaiškinimo punktą)

2.5.

Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius.)

2.6.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.)_

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinamas 2.7 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia  –žymima „Netaikoma“)

 

2.6.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedo „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“ (toliau - Investicijų projektų vertinimo klausimynas) vertinimo: I.1 – I.4, II.1, II.3 – II.5, II.7, IV.1, IV.4 – IV.12, IV.16, IV.18 klausimus)

2.6.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.2 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.2 vertinimo klausimą)

2.6.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.3 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.3, IV.17 klausimus)

2.6.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.4 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno III.1 – III.4, IV.13 – IV.15, IV.19, IV.20 klausimus)

2.6.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.5 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno II.2, II.9 klausimus)

2.7.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas 2.6 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika, kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.)

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 20.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno I.1 – I.4, II.1 – II.5, II.7, II.9, III.1 – III.4, V.1 – V.4.klausimus. Jeigu buvo vertintas 2.6 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia  - žymima „Netaikoma“)

2.8.

 

Projektiniame pasiūlyme numatytos finansuoti veiklos nebuvo finansuotos iš kitų 2007-2013 m. veiksmų programų priemonių, neplanuojamos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, nebuvo finansuotos ir neplanuojamos finansuoti iš kitos finansinės paramos priemonių.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius)

2.9.

Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

9.   Pakeičiu 2 priedo 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Išvados tvirtinimas

Pritarti vertintojo išvadai;

Nepritarti vertintojo išvadai;

 

Pastabos 

(nurodomos pastabos arba nustatyti trūkumai) 

 

Išvadą tvirtinu:

 

__________________________                 

(Turininio skyriaus vedėjas)

__________________________                                  ____________________

(Vardas, pavardė)                                                                     (parašas)

 

Investicijų skyriaus vedėjas ________________________                                 ____________________

(Vardas, pavardė)                                                                      (parašas)“

 

 

 

Energetikos ministras                                                                         Žygimantas Vaičiūnas