KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 9 d. Nr. T-199 (1.5E)
Kalvarija
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ patvirtinta Strateginio valdymo metodika, Kalvarijos savivaldybės taryba nusprendžia::
1. Patvirtinti Strateginio planavimo Kalvarijos savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kalvarijos savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr. T-114 „Dėl strateginio planavimo Kalvarijos savivaldybėje organizavimo tvarkos tvirtinimo“.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo (įteikimo, paskelbimo) dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kalvarijos savivaldybės tarybos
2021 m. gruodžio 9 d. sprendimu
Nr. T-199 (1.5E)
STRATEGINIO PLANAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Kalvarijos savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Kalvarijos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų bei socialinių ir ekonominių partnerių įtraukimą į jų rengimą ir svarstymą, viešinimą bei įgyvendinimo priežiūrą.
2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Savivaldybės strateginio planavimo sistema – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.
2.3. Kalvarijos savivaldybės strateginis plėtros planas – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentais ir Marijampolės regiono plėtros planu.
2.4. Kalvarijos savivaldybės strateginis veiklos planas – 3 metų trukmės veiklos lygmens planavimo dokumentas, kuriame suplanuojamos Savivaldybės biudžeto asignavimų programos. Šiose programose planuojami 3 metų asignavimai, skirti Marijampolės regiono plėtros plane ir Savivaldybės strateginiame plėtros plane (ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, jei tokios yra) nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, ir nurodomi tęstinės veiklos uždaviniai, tęstinės veiklos priemonės ir joms planuojami 3 metų asignavimai. Šiose programose taip pat nustatomi rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodikliai.
2.5. Kalvarijos savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų (t. y. savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų) metiniai veiklos planai – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis, vienerių biudžetinių metų veiklos lygmens dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus. Metiniame veiklos plane detalizuojami strateginiame veiklos plane planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės. Metiniame veiklos plane nustatomais rodikliais turi būti siekiama strateginiame veiklos plane nustatytų veiklos tikslų, pažangos, tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo.
2.6. Kalvarijos savivaldybės viešųjų įstaigų ir savivaldybės valdomų įmonių veiklos planai – 1 metų trukmės dokumentai, kuriuose pateikiama įstaigos / įmonės misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai.
2.8. Misija – glaustai suformuluotas pagrindinis institucijos funkcionavimo tikslas, apibūdinantis jos pagrindines veiklos kryptis.
2.9. Tikslas (strateginis tikslas) – planavimo dokumente nurodyta siekiamybė, rodanti planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.
2.10. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.
2.11. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
2.12. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informacijos apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.
2.13. Poveikio (efekto) rodiklis – kiekybiškai ir kokybiškai išreikštas dydis, rodantis esamos būklės pokytį, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą, pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždavinį. Nauda, kurią įgyvendinant atitinkamą tikslą patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).
2.14. Rezultato rodiklis – kiekybiškai arba kokybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojama įgyvendinant pažangos ar tęstinės veiklos priemones ar projektus sukurtų produktų nauda tikslinei grupei, institucijai, sektoriaus ar teritorijos plėtrai ir pan., panaudojimo mastas ir (arba) kokybės pagerėjimas.
2.15. Produkto rodiklis – kiekybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojami vykdant tęstinės veiklos priemonę ir (arba) projektą sukurti produktai (jų kiekis, mastas ir pan.).
2.16. Strateginio veiklos plano programa – esminė strateginiam tikslui įgyvendinti skirta plano dalis, kurioje nustatyti programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.17. Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisija – Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija iš Savivaldybės tarybos narių Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, kuri dalyvauja įgyvendinant strateginį plėtros planą, kitus ilgalaikius strateginio planavimo dokumentus. Strateginio planavimo komisija stebi ir vertina Savivaldybės strateginių planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo procesą, aprobuoja strateginius tikslus ir strateginius planavimo dokumentus.
2.18. Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo darbo grupė – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta grupė iš Savivaldybės administracijos darbuotojų, kuri koordinuoja Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir juos detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, šių dokumentų įgyvendinimo stebėseną bei atsiskaitymą už rezultatus.
2.19. Programų koordinatoriai – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos skyriai ir darbuotojai, atsakingi už tam tikros strateginio veiklos plano programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą. Jie vykdo šias pagrindines funkcijas:
2.19.4. derina programos projektą su Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriumi ir darbo grupe;
2.20. Programos vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, valdomos įmonės, viešosios įstaigos, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybė, atsakingos už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese, pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams ir Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui.
2.21. Socialiniai ir ekonominiai partneriai – Savivaldybės interesų grupių (bendruomenių, valstybinių institucijų, asocijuotų verslo ir kitų visuomenės struktūrų) atstovai.
2.22. Pažangos veikla – konkrečiu apibrėžtu laikotarpiu strateginio valdymo sistemos dalyvių vykdoma veikla, skirta naujam produktui sukurti ar geresnėms sąlygoms tęstinei veiklai vykdyti sudaryti, įgyvendinant pažangos uždavinius.
2.23. Tęstinė veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo.
2.24. Projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę. Projektai apima investicines veiklas, teisinio reguliavimo iniciatyvas, struktūrinių reformų ir viešojo sektoriaus pertvarkų iniciatyvas ir kitą pažangos veiklą, kuri įgyvendina pažangos uždavinius.
2.25. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą, taip pat procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.
4. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:
4.4. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių metiniai veiklos planai;
5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.
6. Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviai:
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO
RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
8. Savivaldybės strateginis plėtros planas yra savivaldybės bendruomenės, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių bei rengiamas atsižvelgiant į Marijampolės regiono plėtros planą.
9. Savivaldybės strateginis plėtros planas turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos. Planą rengia Savivaldybės administracija. Plano rengimui gali būti pasitelkti ir išoriniai konsultacinių paslaugų teikėjai, parenkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
10. Už Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimą, įgyvendinimą, stebėseną ir ataskaitų rengimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius.
11. Savivaldybės strateginio plėtros plano struktūra:
11.1. bendroji informacija – nurodomas Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo tikslas, laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant šį planą, kita aktuali informacija;
11.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama Savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;
11.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma Savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant Savivaldybės strateginį plėtros planą. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;
11.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;
11.5. preliminarus lėšų Savivaldybės strateginiam plėtros planui įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;
11.6. Marijampolės regiono plėtros plane pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;
12. Rengiant Savivaldybės strateginį plėtros planą, turi būti siekiama kuo aktyvesnio visų suinteresuotų Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis.
13. Savivaldybės strateginio plėtros plano projektui parengti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių ir kitų rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai.
14. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja Savivaldybės administracijos strateginio planavimo darbo grupė, jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės strateginio planavimo rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisija.
15. Parengtas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu.
16. Pasibaigus viešosioms konsultacijoms, patikslintas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
17. Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimos ir keičiamos. Pasiūlymai dėl plano pakeitimo raštu pateikiami Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui. Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, seniūnai, padalinių ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
18. Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo projektą rengia Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius. Plano pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.
19. Savivaldybės strateginį plėtros planą ir jo pakeitimus Savivaldybės interneto svetainėje skelbia Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius.
20. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos rengiamos 2 kartus per laikotarpį. Rengiamos plėtros plano tarpinė ir galutinė ataskaita.
21. Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius, surinkęs informaciją iš Oficialaus statistikos portalo, taip pat strateginio planavimo savivaldybėje dalyvių, atsakingų už Savivaldybės strateginio plėtros plano priemonių vykdymą bei įgyvendinimą, ir kitų šaltinių, ją apibendrina ir parengia Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie plane numatytų priemonių, projektų įgyvendinimą ir rodiklių pasiekimą.
22. Parengęs Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius teikia ją Savivaldybės tarybai iki atitinkamų metų birželio 30 d.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
24. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima Savivaldybės taryba.
25. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.
27. Už Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų arba Savivaldybės valdomų įmonių vadovai.
28. Informacija apie Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių ir Savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti Savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ
RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
29. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais juos tikslinant), siekiant suplanuoti 3 metų Savivaldybės asignavimus, skirtus Marijampolės regiono plėtros plane ir (arba) Savivaldybės strateginiame plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.
30. Už Savivaldybės strateginių veiklos planų parengimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, už parengimo organizavimą – Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius.
31. Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus, atsakingus už Savivaldybės strateginio veiklos plano programų parengimą (programų koordinatorius), tvirtina Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo grafiką, Savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo formas ir jų pildymo rekomendacijas.
32. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Marijampolės regiono plėtros planu, Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.
33. Savivaldybės strateginiame veiklos plane pateikiama ši informacija:
33.1. Savivaldybės misija (pagrindinis Savivaldybės funkcionavimo tikslas, apibūdinantis veiklos kryptis ir parodantis santykius su vietos bendruomene) ir veiklos prioritetai;
33.2. Savivaldybės strateginiame plėtros plane nurodyti Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;
33.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionaliniame pažangos plane ir (ar) Savivaldybės strateginiame plėtros plane numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;
33.9. Savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;
34. Savivaldybės veiklos prioritetai planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Kiekvienais metais rengiant strateginį veiklos planą, veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai. Už Savivaldybės veiklos prioritetų projekto parengimą atsakingas Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius.
35. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, seniūnijos, atsižvelgdamos į Savivaldybės strateginį plėtros planą, kitus planavimo dokumentus, veiklos prioritetų projektą, iš Savivaldybės gyventojų ar rajone veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.
36. Padaliniai, surinkę informaciją iš kuruojamų Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių, seniūnijų, atsižvelgdami į Savivaldybės strateginį plėtros planą, kitus planavimo dokumentus, veiklos prioritetų projektą, iš Savivaldybės gyventojų ar Savivaldybėje veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia programų koordinatoriams informaciją apie jų veiklos sričių planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.
37. Į Savivaldybės strateginių veiklos planų programų projektus integruojamos tik tos Savivaldybės viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių planuojamos priemonės, projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo Savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.
38. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia programų projektus, kuriuos pateikia Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis formomis.
39. Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius, gavęs iš programų koordinatorių programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį Marijampolės regiono plėtros planui, Savivaldybės strateginiam plėtros planui, Savivaldybės veiklos prioritetams, kitiems planavimo dokumentams ir parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą.
40. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės administracijos strateginio planavimo darbo grupei, po to ir Savivaldybės strateginio planavimo rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisijai. Į svarstymus kviečiami programų koordinatoriai, esant poreikiui, gali būti kviečiami Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių vadovai, seniūnai. Svarstymus organizuoja Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius. Esant poreikiui, Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius patikslina strateginio veiklos plano projektą.
41. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.
42. Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius kartu su atitinkamų programų koordinatoriais išnagrinėja gautus pasiūlymus, prireikus Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas patikslinamas.
43. Patikslintas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Savivaldybės tarybos komitetų posėdžiuose kartu su Savivaldybės biudžeto projektu bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
44. Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai (finansavimo šaltinis – Savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms finansuoti) turi atitikti Savivaldybės strateginiame veiklos plane programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.
45. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą, Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.
46. Patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviams nuolat stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.
47. Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginių veiklos planų pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas, seniūnai, padalinių ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys. Pasiūlymai dėl šių planų pakeitimo teikiami raštu arba elektroniniu paštu Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui, kuris atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.
48. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius juos paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.
49. Pasibaigus kalendoriniams metams, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, seniūnijos pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti Savivaldybės strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus. Programų koordinatoriai apibendrina iš Savivaldybės įstaigų bei valdomų įmonių, Savivaldybės administracijos padalinių gautą informaciją ir parengia bei pateikia Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui Savivaldybės strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitas. Programų įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
50. Išanalizavęs gautą informaciją, Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinę ataskaitą. Šios ataskaitos duomenys integruojami į Savivaldybės ir (ar) Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą.
51. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius (veiklos) planus / veiklos strategijas ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
521. Savivaldybės biudžetinių įstaigų (mokyklų) vadovai turi užtikrinti vadovaujamų įstaigų strateginių planų parengimą, suderinimą su Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtais darbuotojais, pateikimą Savivaldybės administracijos direktoriui pritarti ir patvirtinimą iki įstaigos rengiamo strateginio plano naujo laikotarpio – pirmųjų metų balandžio 30 d.;
522. Savivaldybės viešųjų įstaigų vadovai turi užtikrinti vadovaujamų įstaigų veiklos strategijų parengimą, suderinimą su Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtais darbuotojais ir pateikimą Savivaldybės tarybai tvirtinti iki įstaigos rengiamos veiklos strategijos naujo laikotarpio pirmųjų metų balandžio 30 d.
VI SKYRIUS
METINIŲ VEIKLOS PLANŲ
RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
53. Vadovaujantis patvirtintu Savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.
54. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
55. Metinių veiklos planų forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
56. Rengiant Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą, administracijos padaliniai parengia savo metinius veiklos planus ir pateikia juos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui.
57. Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
58. Seniūnai rengia seniūnijų metinių veiklos planų projektus ir teikia juos svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose.
59. Seniūnijų metiniai veiklos planai tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.
60. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais.
61. Savivaldybės viešųjų įstaigų metinius veiklos planus, kai jų rengimą numato šių įstaigų veiklą reglamentuojantys įstatymai ir kiti teisės aktai, rengia ir tvirtina viešųjų įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais.
62. Metiniai veiklos planai tvirtinami ne vėliau kaip per 30 dienų nuo atitinkamų metų Savivaldybės strateginio veiklos plano patvirtinimo dienos.
63. Patvirtinus metinius veiklos planus, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą ir seniūnijų metinius veiklos planus Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Ekonominės plėtros ir investicijų skyrius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų metinius veiklos planus šių įstaigų interneto svetainėse – šių įstaigų vadovai.
64. Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų metiniais veiklos planais.
65. Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų metinėse veiklos ataskaitose, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir kitais reglamentuojančiais teisės aktais.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Strateginio planavimo
Kalvarijos savivaldybėje organizavimo
tvarkos aprašo
priedas
STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA