NERINGOS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO IR NERINGOS SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. vasario 14 d. Nr. V13-54
Neringa
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais, Valstybės (strateginiais) švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymo Nr. V-620 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“:
3. P a n a i k i n u Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymą Nr. V13-615 „Dėl Neringos savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir Neringos savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. vasario 14 d. įsakymu
Nr.V13-54
NERINGOS SAVIVALDYBĖS Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Neringos savivaldybės švietimo stebėsena (toliau – savivaldybės švietimo stebėsena) yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas bei reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Neringos savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Neringos savivaldybės (toliau – savivaldybės) švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.
3. Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
4. Savivaldybės švietimo stebėsenos uždaviniai:
4.3. analizuoti ir vertinti savivaldybės švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
6. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:
7. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai ir švietimo pasekmės);
7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);
8. Savivaldybės švietimo stebėsenos principai:
8.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti bei savivaldybės švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;
8.2. nešališkumas – savivaldybės švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
8.3. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
8.4. konfidencialumas – skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus;
9. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
11. Savivaldybėje švietimo stebėsena organizuojama ir vykdoma savivaldybės ir švietimo įstaigos lygmenimis.
12. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.
13. Švietimo ir sporto skyrius organizuoja ir vykdo šias veiklas:
III SKYRIUS
švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
16. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:
16.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
17. Savivaldybės lygmens stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir kaitą savivaldybės mastu. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
IV SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
19. Visais savivaldybės lygmens renkamais duomenimis disponuoja savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.
20. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
21. Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos administracijos ar jos įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai.
23. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai naudojami Švietimo valdymo informacinės sistemos prieinami duomenys bei kitų institucijų – Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. – viešai skelbiami duomenys.
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. vasario 14 d. įsakymu
Nr. V13-54
NERINGOS SAVIVALDYBĖS LYGMENS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠAS
1. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
2.1. Besimokančiųjų charakteristika:
2.1.3. mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas (ikimokyklinio priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, suaugusiųjų);
2.1.4. bendrojo ugdymo mokyklų vykdomas neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programas lankančių mokinių dalis (proc.);
2.2. Personalo charakteristika:
2.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:
3. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
3.1. Mokymas, mokymasis:
3.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
4. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
4.1. Švietimo rezultatas:
4.1.1. nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinime (NMPP) dalyvavusių 2, 4, 6 ir 8 klasės mokinių skaičius;
4.2. Švietimo pasekmės: