KuPIŠKIO rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SKIRTŲ KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTAMS FINANSUOTI, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. sausio 25 d. Nr. TS-23
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 8 dalimi ir Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Paskelbti šį sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt ir Teisės aktų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. TS-88 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2024 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. TS-23
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SKIRTŲ KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTAMS FINANSUOTI, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų (toliau – Programos lėšos), skirtų Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo metodiką, panaudojimą, fizinių ir juridinių asmenų, pageidaujančių skirti lėšų vietinės reikšmės kelių objektų statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto atlikimui tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymu ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (su visais pakeitimais) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais).
3. Šiuo aprašu siekiama užtikrinti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų gerą būklę, skaidrų ir efektyvų finansavimo lėšų, skiriamų vietinės reikšmės keliams (jų objektams) tiesti (statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams (jų objektams) inventorizuoti, paskirstymą ir panaudojimą, reglamentuoti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto tvarką, atvejus ir sąlygas, dalyvaujant fiziniams ir/ar juridiniams asmenims (toliau – Pareiškėjas), pastarųjų iniciatyva.
II SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
4. Programos lėšos paskirstomos vadovaujantis Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, ir finansavimo sutarties nuostatomis ar sąlygomis.
5. Programos lėšos keliams, gatvėms ir kitiems kelių objektams tiesti, rekonstruoti, taisyti ir prižiūrėti naudojamos:
5.2. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;
5.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.5. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.7. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.8. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;
5.9. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
5.10. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;
5.11. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;
5.12. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;
5.13. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.14. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;
III SKYRIUS
KELIŲ OBJEKTŲ PRIORITETINIŲ SĄRAŠŲ SUDARYMO TVARKA
7. Planuojamų tiesti (statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), vietinės reikšmės kelių objektų prioritetiniai sąrašai sudaromi pagal šiame apraše nustatytus kriterijus, atsižvelgiant į:
8. Pagal Savivaldybės strateginiame plėtros plane numatytus vietinės reikšmės kelių tinklo sprendinius, Savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus bei seniūnijų rekomendacijas ir visus gautus (užregistruotus Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje) prašymus Savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyrius ne vėliau nei iki einamųjų metų liepos 1 d. sudaro šiuos kelių objektų sąrašus (išdėstytus ne prioriteto tvarka):
8.1. planuojamų tiesti, rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti vietinės reikšmės kelių (gatvių) sąrašą, kuriame nurodomos preliminarios planuojamų atlikti darbų apimtys, objekto schema, matmenys ar preliminarūs projektiniai pasiūlymai;
8.2. planuojamų tiesti, rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti pėsčiųjų ir dviračių takų sąrašą, kuriame nurodomos preliminarios darbų apimtys, objekto schema, matmenys ar preliminarūs projektiniai pasiūlymai;
8.3. kelių (gatvių) apšvietimo tinklų įrengimo, remonto sąrašą, kuriame nurodomos preliminarios darbų apimtys, objekto schema, matmenys ar projektiniai pasiūlymai;
9. Savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyrius sudarytus kelių objektų sąrašus (kartu su fizinių ir juridinių asmenų bei Pareiškėjų prašymų kopijomis) teikia svarstyti ir vertinti Aprašo 10 punkte nurodytai komisijai.
10. Visus iš Savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus gautus kelių objektų sąrašus nagrinėja ir vertina Savivaldybės tarybos sprendimu iš ne mažiau kaip 5 asmenų sudaryta nuolatinė komisija (toliau – Komisija). Komisija savo veikloje vadovaujasi šiuo aprašu, Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintais Komisijos nuostatais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
11. Komisijos nariai, privalo nusišalinti nuo bet kokio dalyvavimo sprendžiant klausimą, jei tai sukels viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie tai privalo informuoti Komisijos pirmininką. Apie Komisijos pirmininko nusišalinimą informuojamas Komisijos pirmininko pavaduotojas.
12. Komisija vertina kelių objektus balais pagal Aprašo 1–4 prieduose nustatytus kelių objektų atrankos vertinimo kriterijus.
13. Jeigu kelių objektas surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama tam objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 1 įvertintas didesniu balu. Jeigu objektų atrankos vertinimo kriterijaus Nr. 1 įvertinimas vienodas, pirmenybė teikiama objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 2 įvertintas didesniu balu. Jei objektų vertinimo kriterijai Nr.1 ir Nr. 2 įvertinti vienodais balais ir pagal šiuos kriterijus surenkamas vienodas balų skaičius, objektų pirmumas nustatomas Komisijos daugumos sprendimu.
14. Atsižvelgdama į kelių objektų surinktus balus, Komisija ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus pateiktų dokumentų gavimo dienos, sudaro šiuos kelių objektų prioritetinius sąrašus (toliau visi kartu – prioritetiniai sąrašai), kuriuose kelių objektai išdėstomi balų sumos mažėjimo tvarka:
14.1. vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo (statybos), rekonstrukcijos ar kapitalinio remonto prioritetinį sąrašą (toliau – Vietinės reikšmės kelių (gatvių) prioritetinis sąrašas). Vietinės reikšmės kelių (gatvių) prioritetinis sąrašas sudaromas ne trumpesniam nei trejų metų laikotarpiui.
14.2. pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo (statybos), rekonstrukcijos ar kapitalinio remonto prioritetinį sąrašą (toliau – Pėsčiųjų ir dviračių takų prioritetinis sąrašas). Pėsčiųjų ir dviračių takų prioritetinis sąrašas sudaromas ne trumpesniam nei trejų metų laikotarpiui.
15. Komisija, esant poreikiui, vadovaudamasi metinių apžiūrų ir (arba) ekspertų išvadomis, sudaro transporto statinių, kuriuos planuojama statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) prioritetinį sąrašą (toliau – Transporto statinių prioritetinis sąrašas). Transporto statinių prioritetinis sąrašas sudaromas ne trumpesniam nei trejų metų laikotarpiui.
16. Tam, kad kelių objektas būtų įtrauktas į prioritetinius sąrašus, jis turi surinkti ne mažesnę negu Aprašo 1–3 prieduose nustatytą minimalią balų sumą, užtikrinančią kelio objekto įtraukimą į prioritetinę eilę.
17. Komisija savo sprendimus įformina protokolu (arba kitu dokumentu), kurį pasirašo Komisijos nariai, turėję balsavimo teisę.
18. Visi sudaryti kelių objektų prioritetiniai sąrašai teikiami svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir, atsižvelgus į pateiktas pastabas, jeigu šios pastabos neprieštarauja Aprašo nuostatoms, pateikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai.
19. Jeigu Savivaldybės taryba nepritaria pateiktam sprendimo dėl kelių objektų prioritetinių sąrašų tvirtinimo projektui, jis kartu su pastabomis grąžinamas svarstyti Komisijai. Komisija, įvertinusi pateiktas pastabas, jeigu šios pastabos neprieštarauja Aprašo nuostatoms, patikslina kelių objektų prioritetinius sąrašus, vėl teikia juos svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
20. Patvirtinti Prioritetiniai sąrašai gali būti keičiami, įtraukiant kitus, juose nesančius kelių objektus, ne anksčiau kaip po 3 metų nuo ankstesnių patvirtintų prioritetinių sąrašų patvirtinimo. Ankstesniuose patvirtintuose prioritetiniuose sąrašuose buvę kelių objektai, kurie nebuvo įgyvendinti, vertinami kartu su naujais kelių objektais pagal šiame apraše nustatytą tvarką.
21. Kelių objektų prioritetiniai sąrašai gali būti tikslinami dažniau, atsižvelgiant į naujai atsiradusias ir nenumatytas aplinkybes, pavyzdžiui: gaunamą tikslinį kitų struktūrinių fondų finansavimą, fizinių ar juridinių asmenų, kurie prie vietinės reikšmės kelių objektų tiesimo (statybos) rekonstrukcijos ar remonto darbų ketina prisidėti savo lėšomis, prašymą, kelio objekto griūtį (suardymą), įvykusią stichinę nelaimę, pasirašytas partnerystės sutartis, kitų infrastruktūros valdytojų planuojamas investicijas, turinčias įtakos kelių objektų infrastruktūrai ar panašiai.
22. Jeigu kelių objektų prioritetiniuose sąrašuose numatyti visi darbai įvykdomi anksčiau nei planuota, sąrašai gali būti papildomi pagal tuo metu galiojančią tvarką.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO METODIKA
24. Programos lėšos paskirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis šiais principais:
24.1. ne mažiau kaip 50 procentų Programos lėšų, skirtų savivaldybės institucijos valdomiems vietinės reikšmės keliams, naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti;
24.2. likusi lėšų suma skiriama vietinės reikšmės kelių ir gatvių einamiesiems tikslams, kuri yra paskirstoma taip:
24.3. seniūnijų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) skirta lėšų dalis paskirstoma taip:
24.4. ne mažiau kaip 10 procentų visų Programos lėšų, skirtų savivaldybės institucijos valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.
V SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ KELIŲ OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA
25. Vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintais prioritetiniais sąrašais ir atsižvelgiant į Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstytas Programos lėšas, yra sudaromas Programos lėšomis finansuojamų Savivaldybės ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra savivaldybė, savivaldybės įmonių valdomų vietinės reikšmės kelių objektų sąrašą (toliau – Objektų sąrašas). Sąrašas yra suderinamas su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD).
27. Ne mažiau kaip 50 proc. Programos lėšų, skirtų savivaldybės institucijos valdomiems vietinės reikšmės keliams, naudojamų turtui įsigyti, skiriama objektams, esantiems Vietinės reikšmės kelių (gatvių) prioritetiniame sąraše, likusi suma, esant poreikiui, skiriama objektams, esantiems Pėsčiųjų ir dviračių takų prioritetiniame sąraše, Apšvietimo prioritetiniame sąraše ir (arba) Transporto statinių prioritetiniame sąraše. Į Objektų sąrašą kelių objektai įtraukiami balų mažėjimo tvarka.
28. Paprastojo remonto prioritetiniame sąraše nurodytiems objektams finansuoti gali būti naudojamos vietinės reikšmės kelių ir gatvių einamiesiems tikslams paskirtos Programos lėšos.
29. Objektų sąrašas gali būti tikslinamas iki finansavimo sutartyje nustatyto termino:
29.1. jeigu reikia keisti objektui skirtą lėšų sumą (atlikus viešuosius pirkimus, vykdant darbus, atsiradus papildomų (nevykdomų) darbų, tikslinant projekto sprendinius), gali būti tikslinamos Objektų sąraše esančių objektų finansavimo sumos;
29.2. jeigu dėl tam tikrų priežasčių (rangovo neveiksnumas, projekto taisymas, papildomos ekspertizės, kultūros paveldo tyrinėjimai, viešųjų pirkimų problemos, dalies darbų atsisakymas, sutarties su fiziniu ar juridiniu asmeniu nepasirašymas arba nutraukimas ir t. t.) objekto darbai negali būti vykdomi, jis gali būti išbrauktas iš Objektų sąrašo;
VI SKYRIUS
DARBŲ ATLIKIMO IR ATSISKAITYMO TVARKA
31. Savivaldybės administracija, pasirašiusi Programos lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo finansavimo sutartį su LAKD, vykdo darbų ir paslaugų viešuosius pirkimus Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
32. Darbų ir paslaugų vykdymui Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo rangos darbų vykdymo ir (arba) paslaugų teikimo sutartis su viešuosius pirkimus laimėjusiais tiekėjais.
33. Darbai vykdomi, paslaugos atliekamos Statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, per sutartyje nustatytus terminus.
34. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais bei finansavimo sutarties su LAKD sąlygomis:
34.2. rengia reikalingus dokumentus konkursams organizuoti, projektams ir sutartims sudaryti, vykdo darbų kontrolę, priežiūrą ir atliktų darbų priėmimą. Atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo dokumentus, iš Programos lėšų, teikiamus LAKD, pasirašo skyriaus įgaliotas specialistas ir skyriaus vedėjas, jo nesant – specialistas, laikinai vykdantis skyriaus vedėjo funkcijas.
34.3. rengia ir teikia LAKD finansavimo sutartyje numatytas lėšų panaudojimo (ketvirtines ir metines) ataskaitas.
34.4. rengia ir teikia LAKD savivaldybės nutiestų, rekonstruotų, suremontuotų vietinės reikšmės kelių (gatvių) apžiūros garantiniu laikotarpiu aktus.
34.6. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2021 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 3-497 „Dėl valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turto valdymo informacinės sistemos nuostatų ir valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turto valdymo informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintų Valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turto valdymo informacinės sistemos nuostatų 18.1.3 ir 20 p., Valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turto valdymo informacinėje sistemoje (toliau ─ KTVIS) teikia ir atnaujina vietinės reikšmės kelių atributinius duomenis: kelių numerius, kelių pavadinimus, kelių ilgius, kelių savininkų ir (arba) valdytojų pavadinimus, viršutinės kelių dangos duomenis, adreso informaciją (savivaldybę, gyvenamąją vietovę, gatvės pavadinimą).
34.7. vadovaudamasi finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia LAKD Programos lėšų išlaidų sąmatas ir išlaidų sąmatų įvykdymo ataskaitas.
VII SKYRIUS
FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ DALYVAVIMAS SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTŲ INFRASTRUKTŪROS VYSTYME
35. Fiziniai ir juridiniai asmenys dalyvauja Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų vystyme, vadovaudamiesi Apraše nustatyta tvarka.
36. Fizinių ir juridinių asmenų prašymai dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų tiesimo (statybos), rekonstrukcijos ar remonto teikiami raštu iki einamųjų metų birželio 1 d. Savivaldybės administracijai. Gauti prašymai registruojami Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“. Po nustatyto termino gauti fizinių ir juridinių asmenų prašymai vertinami kitais kalendoriniais metais.
37. Fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie prie vietinės reikšmės kelių objektų tiesimo (statybos) rekonstrukcijos ar remonto darbų ketina prisidėti savo lėšomis (toliau – Pareiškėjai), Savivaldybės administracijai teikia nustatytos formos (Aprašo 4 priedas) prašymą. Prašyme privaloma nurodyti finansinio prisidėjimo vertę eurais ir procentais bei įgaliotą Pareiškėjų atstovą ir jo kontaktinę informaciją.
38. Pareiškėjų galima prisidėjimo vertė: fiziniams asmenims – ne mažiau 20 proc., juridiniams asmenims – ne mažiau 30 proc. statybos darbų vertės (nuo preliminarios projekto kainos su PVM).
39. Visi Pareiškėjų tinkamai pateikti ir užregistruoti prašymai svarstomi ir vertinami šio Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.
40. Pareiškėjas, kurio prašyme nurodytas kelio objektas įtraukiamas į Objektų sąrašą, kviečiamas per 7 (septynias) darbo dienas nuo informacinio rašto išsiuntimo datos pasirašyti šio Aprašo 5 priede nurodytos formos sutartį (toliau – Sutartis).
41. Pareiškėjas, per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo Sutarties sudarymo datos perveda projekto preliminarias lėšas į nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą.
42. Pareiškėjui nepasirašius Sutarties numatytu terminu ir (ar) nepervedus sutartyje numatytos sumos, kelio objektui prioritetas netaikomas ir kelio objektas išbraukiamas iš Objektų sąrašo be atskiro įspėjimo. Objektų sąrašas keičiamas (tikslinamas) Apraše nustatyta tvarka.
43. Sudarius Sutartį ir gavus Pareiškėjo projekto preliminarias lėšas, Savivaldybės administracija organizuoja projekto įgyvendinimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka, t. y. perka projektavimo paslaugą (as), darbus.
44. Sudarius preliminarią rangos sutartį su rangovu, Savivaldybės administracija su Pareiškėju sudaro papildomą susitarimą (Aprašo 6 priedas) prie Sutarties, kuriame nustatoma tiksli projekto kaina. Papildomas susitarimas yra neatsiejama Sutarties dalis.
45. Savivaldybės administracija su rangovu sudaro projekto rangos sutartį, kai Pareiškėjas perveda projekto lėšas, nurodytas papildomame susitarime.
46. Pareiškėjas turi teisę nutraukti Sutartį, jei preliminarios rangos sutarties kaina padidėja daugiau kaip 50 procentų nuo preliminarios projekto kainos. Tokiu atveju Pareiškėjas Savivaldybės administraciją informuoja raštu ir per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo raštiško pranešimo gavimo dienos, Pareiškėjui grąžinamos projekto lėšos, atskaičius Savivaldybės administracijos patirtas išlaidas.
47. Pareiškėjui/Savivaldybės administracijai, nevykdant Sutartyje numatytų įsipareigojimų ar juos vykdant netinkamai, Sutartis su Savivaldybės administracija/Pareiškėju vienašališkai nutraukiama, neatlyginant Pareiškėjo/Savivaldybės administracijos patirtų išlaidų.
48. Savivaldybės administracija projekto vykdymo išlaidas apmoka iš tais metais biudžete tam tikslui numatytų lėšų ir (arba) Programos lėšomis.
50. Savivaldybės administracija organizuoja projekto statybos užbaigimo procedūras Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Užbaigus projekto darbus, nepanaudotas Pareiškėjo lėšas (jei jų yra) Savivaldybės administracija per 20 (dvidešimt) darbo dienų grąžina Pareiškėjui.
53. Savivaldybės administracija privalo užtikrinti visuomenės informavimą apie fizinių ir juridinių asmenų dalyvavimo Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų vystyme galimybes. Informacija skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, seniūnijų seniūnai informaciją teikia seniūnijų skelbimų lentose, seniūnaičių sueigose ir kt.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Programos finansavimo tikslinės ir (arba) rezervo lėšos naudojamos pagal su LAKD pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose nustatytus reikalavimus ir suderintus objektų sąrašus.
Kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono
savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams
finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos
aprašo
1 priedas
VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ (GATVIŲ) TIESIMO (STATYBOS), REKONSTRUKCIJOS AR KAPITALINIO REMONTO OBEJKTŲ ATRANKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Esama būklė. Būklė vertinama apžiūros metu bendru Komisijos narių daugumos sprendimu.
1.1. Kelio (gatvės) su asfalto danga vertinimo balai:
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
20 (labai bloga būklė) |
· Danga vertinamame kelio (gatvės) ruože suirusi, transporto eismas ribojamas, kelio (gatvės) visai nėra (naujos statybos atveju, kai statyba numatyta Savivaldybės strateginiame plane). |
15 (nepatenkinama būklė) |
· Dangoje lopų ir duobių plotas viršija 10 % dangos ploto vertinamame ruože, yra skersinių ir išilginių plyšių, yra plyšių tinklo, yra provėžų, danga išsilukštenusi, nelygi. |
10 (patenkinama būklė) |
· Dangoje lopų ir duobių plotas sudaro 5–10 % dangos ploto vertinamame ruože; yra pavienių išilginių ir skersinių plyšių, danga pradėjusi lukštentis yra nelygumų. |
5 (gera būklė) |
· Danga suremontuota kokybiškai, lopų ir duobių plotas sudaro 1–5 % dangos ploto vertinamame ruože, yra pavienių plyšių, tačiau nėra plyšių tinklo. |
0 (puiki būklė) |
· Danga nauja, pažaidų nenustatyta |
1.2. Kelio (gatvės) su žvyro danga vertinimo balai:
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
20 (labai bloga būklė) |
· Žvyrkelio danga nusidėvėjusi daugiau kaip 50 % dangos ploto vertinamame ruože, transporto eismas ribojamas |
15 (nepatenkinama būklė) |
· Žvyro dangoje yra įdubų, profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimas sudaro ne daugiau kaip 50 % dangos ploto vertinamame ruože, važiavimas suvaržytas. |
10 (gera būklė) |
· Žvyro dangoje išdaužos užtaisytos kokybiškai, tačiau yra profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimo, sudarančio ne daugiau kaip 5 % dangos ploto vertinamame ruože. |
0 (puiki būklė) |
· Žvyro danga puikios būklės, pažaidų nenustatyta |
2. Naudingumas visuomenei. Vertinimo balas skiriamas, jei kelias (gatvė) atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
· keliu (gatve) vyksta viešojo ar mokyklinio transporto eismas ir · kelias (gatvė) yra susiję su bent vienu iš šių objektų susisiekimu: mokykla, darželis, ligoninė/poliklinika/ pirminės asmens sveikatos priežiūros (PASP) centras, muziejus, kiti visuomenės traukos centrai (tame tarpe privataus verslo objektai). |
5 |
· Keliu (gatve) vyksta viešojo ar mokyklinio transporto eismas arba · kelias (gatvė) yra susijęs su bent vienu iš šių objektų susisiekimu: mokykla, darželis, ligoninė/poliklinika/ pirminės asmens sveikatos priežiūros (PASP) centras, muziejus, kiti visuomenės traukos centrai (tame tarpe privataus verslo objektai). |
0 |
· Keliu (gatve) nevyksta viešojo ar mokyklinio transporto eismas ir kelias (gatvė) nėra susijęs su nei vienu iš šių objektų susisiekimu: mokykla, darželis, ligoninė/poliklinika/ pirminės asmens sveikatos priežiūros (PASP) centras, muziejus, kiti visuomenės traukos centrai (tame tarpe privataus verslo objektai). |
3. Susisiekimo intensyvumas. Vertinimo balas skiriamas, jeigu kelias (gatvė) atitinka bent vieną iš aprašytų kriterijų.
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
· gatvė yra pagrindinė miesto*, miestelio ar kaimo gatvė |
7 |
· kelias (gatvė) jungiasi su dviem asfaltuotomis pagrindinėmis miesto, miestelio ar kaimo gatvėmis arba · kelias (gatvė) jungiasi su dviem asfaltuotais valstybinės reikšmės keliais. |
5 |
· kelias (gatvė) gatvė jungiasi su vienu asfaltuotu valstybinės reikšmės keliu (gatve) arba · kelias (gatvė) jungiasi su dviem asfaltuotomis miesto, miestelio ar kaimo gatvėmis. |
3 |
· kelias (gatvė) jungiasi su viena asfaltuota miesto, miestelio ar kaimo gatve |
0 |
· kelias (gatvė) neatitinka nei vieno iš aukščiau nurodytų kriterijų |
* - Kupiškio mieste pagrindinėmis gatvėmis laikomos: Gedimino g., Pergalės g., Vytauto g., P. Matulionio g., S. Dariaus ir S. Girėno g.; Subačiaus mieste pagrindinė gatvė – Aukštaičių a.
4. Gretimybių užstatymo intensyvumas.
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
· kelio (gatvės) gyvenamųjų namų užstatymas dvipusis** |
5 |
· kelio (gatvės) gyvenamųjų namų užstatymas vienpusis** |
0 |
· kelio (gatvės) gyvenamųjų namų užstatymo nėra |
** - atitinkamas užstatymas turi būti daugiau nei pusėje vertinamo kelio (gatvės) ruožo
5. Požeminių inžinerinių tinklų būklė
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
· planuojamame tvarkyti kelio (gatvės) ruože įrengti požeminiai vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai |
0 |
· planuojamame tvarkyti kelio (gatvės) ruože neįrengti požeminiai vandentiekio, buitinių nuotekų tinklai arba įrengti tik vieni iš šių požeminių tinklų |
6. Saugaus eismo sprendiniai
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
Tenkinami visi kriterijai: · kelyje (gatvėje) keičiami seni apšvietimo tinklai; · kelyje (gatvėje) įrengiama arba tvarkoma pėsčiųjų perėja; · kelyje (gatvėje) įrengiamas arba tvarkomas šaligatvis. |
5 |
Tenkinami bent du iš šių kriterijų: · kelyje (gatvėje) įrengiami nauji arba keičiami seni apšvietimo tinklai; · kelyje (gatvėje) įrengiama arba tvarkoma pėsčiųjų perėja; · kelyje (gatvėje) įrengiamas arba tvarkomas šaligatvis. |
3 |
Tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų: · kelyje (gatvėje) įrengiami nauji arba keičiami seni apšvietimo tinklai; · kelyje (gatvėje) įrengiama arba tvarkoma pėsčiųjų perėja; · kelyje (gatvėje) įrengiamas arba tvarkomas šaligatvis. |
0 |
Netenkinamas nei vienas iš aukščiau išvardytų kriterijų |
7. Fizinių ar juridinių asmenų prisidėjimas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
30 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – 40 proc. ir daugiau statybos darbų vertės arba juridinių asmenų prisidėjimas – 50 proc. ir daugiau statybos darbų vertės |
25 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 40 proc. iki 50 proc. statybos darbų vertės |
20 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 20 proc. iki 30 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės |
0 |
· fizinių arba juridinių asmenų prisidėjimo nėra |
8. Darbų tęstinumas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
50 |
· kelio (gatvės) rangos darbai finansuoti ankstesniais metais (tęstinis projektas) |
10 |
· yra parengtas kelio (gatvės) tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projektas (aprašas) |
5 |
· yra pradėtas rengti kelio (gatvės) tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projektas (aprašas) |
0 |
· kelio (gatvės) rangos darbai nebuvo finansuoti ankstesniais metais ir nėra parengto (rengiamo) kelio (gatvės) tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projekto (aprašo) |
· Maksimali galima surinkti balų suma (1–8 kriterijų balų suma) – 150.
· Minimali surinktų balų suma, užtikrinanti kelio (gatvės) įtraukimą į prioritetinę eilę – 40 balų
Kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono
savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams
finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos
aprašo
2 priedas
PĖSČIŲJŲ IR DVIRAČIŲ TAKŲ TIESIMO (STATYBOS), REKONSTRUKCIJOS AR KAPITALINIO REMONTO OBEJKTŲ ATRANKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Esama būklė. Būklė vertinama apžiūros metu bendru Komisijos narių daugumos sprendimu.
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
20 (labai bloga būklė) |
· pažaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, pėsčiųjų ir / ar dviratininkų eismas ribojamas. |
15 (silpna būklė) |
· pažaidos sudaro ne daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, pėsčiųjų ir / ar dviratininkų eismas suvaržytas |
10 (gera būklė) |
· dangoje pažaidos užtaisytos kokybiškai, tačiau pažaidos sudaro ne daugiau kaip 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože |
0 (puiki būklė) |
· danga nauja, pažaidų nenustatyta |
2. Naudingumas visuomenei. Vertinimo balas skiriamas, jei kelias (gatvė) atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
Vertinimo balas |
Aprašymas |
20 |
· pagrindiniai miesto pėsčiųjų ir dviračių takai (susisiekimas pėsčiomis, dviračiais ir kitomis biotransporto rūšimis tarp atskirų miesto dalių, su miesto centru, darbo ir poilsio vietomis bei netolimas susisiekimas su priemiesčio zona) |
10 |
· pagalbiniai miesto pėsčiųjų ir dviračių takai (vietinis susisiekimas tarp namų grupių, lokalinių centrų) |
5 |
· pėsčiųjų dviračių takai miestelių ir kaimų užstatytose teritorijose |
0 |
· kiti pėsčiųjų ir dviračių takai, neatitinkantys aukščiau esančių apibrėžimų. |
3. Susisiekimo intensyvumas. Vertinimo balas skiriamas, jeigu pėsčiųjų ir dviračių takas atitinka bent vieną iš aprašytų kriterijų.
Vertinimo balas |
Aprašymas |
10 |
· takas yra šalia valstybinės reikšmės kelio |
7 |
· takas yra šalia pagrindinės miesto, miestelio ar kaimo gatvės. |
5 |
· takas jungiasi su dviem asfaltuotomis pagrindinėmis miesto, miestelio ar kaimo gatvėmis. |
3 |
· takas jungiasi su viena asfaltuota miesto, miestelio ar kaimo gatve. |
0 |
· takas neatitinka aukščiau išvardytų kriterijų |
4. Fizinių ar juridinių asmenų prisidėjimas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
30 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – 40 proc. ir daugiau statybos darbų vertės arba juridinių asmenų prisidėjimas – 50 proc. ir daugiau statybos darbų vertės |
25 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 40 proc. iki 50 proc. statybos darbų vertės |
20 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 20 proc. iki 30 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės |
0 |
· fizinių arba juridinių asmenų prisidėjimo nėra |
5. Darbų tęstinumas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
50 |
· tako rangos darbai finansuoti ankstesniais metais (tęstinis projektas) |
10 |
· yra parengtas tako tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projektas (aprašas) |
5 |
· yra pradėtas rengti tako tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projektas (aprašas) |
0 |
· tako rangos darbai nebuvo finansuoti ankstesniais metais ir nėra parengto (rengiamo) tako tiesimo, rekonstrukcijos, remonto projekto (aprašo) |
· Maksimali galima surinkti balų suma (1–8 kriterijų balų suma) – 150.
· Minimali surinktų balų suma, užtikrinanti pėsčiųjų dviračių tako įtraukimą į prioritetinę eilę – 40 balų
Kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono
savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams
finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos
aprašo
3 priedas
KELIŲ (GATVIŲ) APŠVIETIMO TINKLŲ ĮRENGIMO, REMONTO ATRANKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Šviestuvų būklė.
Vertinimo balas |
Šviestuvų būklės vertinimo kriterijai |
20 (bloga būklė) |
· Apšvietimui naudojami natrio (ar kiti seno tipo) šviestuvai |
0 (gera būklė) |
· Apšvietimui naudojami LED šviestuvai |
2. Atramų būklė.
Vertinimo balas |
Atramų būklės vertinimo kriterijai |
10 (bloga būklė) |
· Šviestuvai įrengti ant gelžbetoninių atramų |
5 (patenkinama būklė) |
· Šviestuvai įrengti ant seno tipo metalinių atramų |
0 (gera būklė) |
· Šviestuvai įrengti ant naujo tipo metalinių cinkuotų ar analogiškų atramų |
3. Apšvietimo tinklų įrengimo vieta
Vertinimo balas |
Apšvietimo tinklų įrengimo vietos vertinimo kriterijai |
20 |
· Apšvietimas įrengtas ant AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) priklausančių orinės elektros linijos atramų |
0 |
· Apšvietimas įrengtas ant Kupiškio rajono savivaldybei priklausančių atramų |
4. Formaliojo švietimo įstaigos
Vertinimo balas |
Apšvietimo tinklų įrengimo vietos vertinimo kriterijai |
10 |
· Yra bent viena formaliojo švietimo įstaiga |
0 |
· Nėra formaliojo švietimo įstaigų |
5. Pažeidžiami eismo dalyviai*
Vertinimo balas |
Atramų būklės vertinimo kriterijai |
10 |
· 2 (du) ar daugiau objektų |
5 |
· 1 (vienas) objektas |
0 |
· Nėra objektų |
* - jeigu kelio (gatvės) ruože, kuriame planuojama įrengti, remontuoti apšvietimą, yra vietų, kuriose nuolat lankosi vaikai, senyvo amžiaus žmonės ar asmenys, turintys ribotas judėjimo galimybes, t. y. asmenų su negalia dienos centras, gydymo įstaiga, jaunimo ar kultūros centras, kapinės, bažnyčia, turgavietė ir pan. (neįskaitant formaliojo švietimo įstaigų).
6. Fizinių ar juridinių asmenų prisidėjimas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
30 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – 40 proc. ir daugiau statybos darbų vertės arba juridinių asmenų prisidėjimas – 50 proc. ir daugiau statybos darbų vertės |
25 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 40 proc. iki 50 proc. statybos darbų vertės |
20 |
· fizinių asmenų prisidėjimas – nuo 20 proc. iki 30 proc. statybos darbų vertės arba · juridinių asmenų prisidėjimas – nuo 30 proc. iki 40 proc. statybos darbų vertės |
0 |
· fizinių arba juridinių asmenų prisidėjimo nėra |
7. Darbų tęstinumas
Vertinimo balas |
Aprašymas |
50 |
· Apšvietimo tinklų įrengimo, remonto darbai finansuoti ankstesniais metais (tęstinis projektas) |
10 |
· yra parengtas apšvietimo tinklų įrengimo, remonto projektas (aprašas) |
5 |
· yra pradėtas rengti apšvietimo tinklų įrengimo, remonto projektas (aprašas) |
0 |
· apšvietimo tinklų įrengimo, remonto darbai nebuvo finansuoti ankstesniais metais ir nėra parengto apšvietimo tinklų įrengimo, remonto projekto (aprašo) |
· Maksimali galima surinkti balų suma (1–8 kriterijų balų suma) – 150.
· Minimali surinktų balų suma, užtikrinanti apšvietimo tinklų įrengimo, remonto įtraukimą į prioritetinę eilę – 50 balų
Kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo lėšų, skirtų Kupiškio rajono
savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams
finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos
aprašo
4 priedas
____________________________________________________________________________
(Pareiškėjo pavadinimas, įgalioto asmens vardas, pavardė, tel., el. paštas. )
_______________________________________________________________________________
(Pareiškėjo adresas)
Kupiškio rajono savivaldybės administracijai
P R A Š Y M A S
DĖL PROJEKTO VYKDYMO
______________________
(data)
Vadovaudamiesi Kupiškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu, prašome atlikti toliau nurodyto kelio objekto tiesimą (statybą), rekonstrukciją ir (ar) remontą.
Šiuo prašymu pažymime, kad sutinkame sudaryti nustatytos formos sutartį dėl projekto įgyvendinimo ir projektą įgyvendinti bendromis lėšomis.
Kelio objekto pavadinimas (-ai) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Adresas, vieta |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Matmenys (ilgis, plotis, pradžia, pabaiga) |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Trumpas aprašymas (aprašomi esamo kelio objekto trūkumai, esminiai defektai ir, arba pageidaujama sukurti nauda visuomenei). |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
PRIDEDAMA:
1. Įgaliojimas atstovauti Pareiškėjui (-ams) (privaloma, jeigu Pareiškėjas atstovauja kitus asmenis ar kelių asmenų grupę).
2. Esamo kelio objekto nuotraukos/schemos, matmenys (privaloma).
3. Planuojamo kelio objekto schemos, matmenys (privaloma).
4. Preliminari lokalinė (ės) sąmata (os) (privaloma).
5. Kita.....................................................
_________________________________ ________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo
lėšų, skirtų Kupiškio rajono savivaldybės vietinės
reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo
ir naudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
S U T A R T I S
20_____ m. ______________d. Nr.
Kupiškis
Kupiškio rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas 188774975, kurios registruota buveinė yra Vytauto g. 2, LT-40115, Kupiškis, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus _______________________, veikiančio pagal Administracijos nuostatus (toliau – Savivaldybės administracija) ir
|
(pareiškėjo pavadinimas arba vardas, pavardė, kodas)
atstovaujama
|
(pareigos, vardas, pavardė (juridiniam asmeniui)
veikiančio pagal
|
(įgaliojimas, kitas atstovavimo pagrindas)
(toliau – Pareiškėjas), sutartyje vadinamos Šalimis (toliau – Šalys), sudaro šią sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES OBJEKTAS
II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
2. Savivaldybės administracija įsipareigoja:
2.1. panaudoti iš Pareiškėjo gautus pinigus pagal paskirtį, pervedant gautą sumą viešųjų pirkimų metu parinktiems rangovams. Pareiškėjo pervesta lėšų suma rangovams sumokama tik už kokybiškai atliktus darbus, o darbų priėmimo metu statybos dalyviams nustačius defektus, gali būti sulaikoma tol, kol rangovas jų neištaisė.
2.2. organizuoti ir koordinuoti projekto įgyvendinimą Sutartyje nurodytomis sąlygomis ir terminais bei skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui;
2.3. pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus parengti ir suderinti projekto projektinę dokumentaciją, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinkti projektuotoją, techninio projekto ekspertizės rangovą, organizuoti saugaus eismo auditą (jei reikia);
2.4. per kuo trumpiausius terminus patvirtinti valstybinėje žemėje esančių kelių projektinę dokumentaciją ir gauti statybą leidžiantį dokumentą;
2.5. gavus statybą leidžiantį dokumentą, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka projekto įgyvendinimui parinkti darbų rangovą, techninį prižiūrėtoją;
2.6. organizuoti projekto statybos užbaigimo procedūras Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
2.7. užtikrinti projekto įgyvendinimo metu sukurto ar pagerinto objekto įregistravimą Nekilnojamojo turto registre (esant poreikiui);
3. Pareiškėjas įsipareigoja:
3.2. per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Sutarties sudarymo datos pervesti projekto preliminarias lėšas į nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą;
3.3. per 5 (penkias) darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos pranešimo apie preliminarios rangos sutarties sudarymą išsiuntimo datos sudaryti su Savivaldybės administracija papildomą susitarimą (Sutarties priedas Nr. 1).
5. Pareiškėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo papildomo susitarimo sudarymo datos perveda trūkstamą lėšų dalį pagal patikslintą projekto kainą (jei reikia).
7. Savivaldybės administracija Pareiškėjo pervestas projekto lėšas per 20 (dvidešimt) darbo dienų grąžina į Pareiškėjo nurodytą sąskaitą, jei dėl nenumatytų aplinkybių nepasirašomas papildomas susitarimas arba Savivaldybės administracijos sąskaitoje Pareiškėjo lėšos yra ilgiau nei 24 mėnesius nuo šių lėšų užskaitymo dienos, atskaičius Savivaldybės administracijos patirtas išlaidas.
8. Atsiradus projekto įgyvendinimo metu papildomoms išlaidoms, Pareiškėjas su Savivaldybės administracija sudaro papildomą susitarimą, kuriuo įsipareigoja pervesti į Savivaldybės administracijos sąskaitą nustatytu procentiniu dydžiu papildomas projekto lėšas.
9. Savivaldybės administracija savo įsipareigojimus pagal Sutartį pradeda vykdyti, kai Pareiškėjas Sutarties 3.2 punkte numatytas projekto preliminarias lėšas perveda į Savivaldybės administracijos sąskaitą.
10. Sutartimi Savivaldybės administracija įgyja teisę įgyvendindama projektą veikti abiejų Šalių vardu, prisiimti įsipareigojimus prieš trečiuosius asmenis.
11. Šalys susitaria, kad Sutartyje nustatytą projekto įgyvendinimą atlikti per įmanomai trumpiausius terminus, bet ne ilgiau nei 36 mėnesius.
III. SUTARTIES GALIOJIMAS, PRATĘSIMAS, PAKEITIMAS IR NUTRAUKIMAS
13. Ši Sutartis įsigalioja nuo jos sudarymo datos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo. Sutartis gali būti pakeista ar nutraukta rašytiniu abiejų Šalių susitarimu.
14. Jeigu Savivaldybės administracija nevykdo 2.1. punkte numatytų įsipareigojimų, ji privalo grąžinti gautą sumą Pareiškėjui.
15. Tuo atveju, jeigu Pareiškėjas pažeidžia Sutarties 3.2, 3.3 arba 5 punkte nurodytus terminus ir (ar) neperveda sutartų lėšų į Savivaldybės administracijos sąskaitą, Sutartis su Pareiškėju vienašališkai nutraukiama neatlyginant Pareiškėjo patirtų išlaidų.
IV. GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
18. Jei viena Šalis pažeidžia šią Sutartį, tai nukentėjusioji Šalis turi teisę pareikšti kitai Šaliai pretenziją raštu, nurodydama protingą terminą, per kurį toji Šalis turi imtis priemonių pašalinti Sutarties pažeidimą.
V. NENUGALIMOS JĖGOS APLINKYBĖS
20. Šalys visiškai ar iš dalies atleidžiamos nuo šios Sutarties ar jos dalies įsipareigojimų vykdymo, jei tai įvyko dėl nenugalimos jėgos, atsiradusios po šios Sutarties pasirašymo. Nenugalimos jėgos faktą turi įrodyti šalis, nevykdanti ar nebegalinti vykdyti Sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
21. Nenugalimos jėgos aplinkybės turi būti patvirtintos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimo Nr.840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. kovo 13 d. nutarimo Nr. 222 „Dėl Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybes liudijančių pažymų išdavimo tvarkos patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Visi su Sutartimi susiję pranešimai, prašymai, kiti dokumentai ar susirašinėjimas yra siunčiami faksu, elektroniniu paštu, jų originalus visais atvejais įteikiant Savivaldybės administracijos ir/ar Pareiškėjo atstovams asmeniškai ir pasirašytinai ar siunčiami registruotu laišku ar per kurjerį kiekvienam iš jų Sutartyje nurodytų atitinkamų adresų.
24. Šalys pareiškia ir garantuoja viena kitai, kad sudarydamos Sutartį, jos nepažeidžia jokių sutarčių ar kitokių įsipareigojimų trečiųjų asmenų atžvilgiu. Šiai Sutarčiai sudaryti nereikia gauti jokių trečiųjų asmenų sutikimų.
25. Šalys Sutartį perskaitė, suprato jos turinį, pasekmes ir tai paliudydamos bei nieko neverčiamos pasirašė šią Sutartį dviem egzemplioriais lietuvių kalba. Abu egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Sutarties Šalys turi po vieną šios Sutarties egzempliorių.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo
lėšų, skirtų Kupiškio rajono savivaldybės vietinės
reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo
ir naudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
Sutarties priedas Nr. 1
PAPILDOMAS SUSITARIMAS
PRIE 20..... M. ........................... D. ......................... SUTARTIES Nr. ..................
20......-.......-.........
Kupiškis
Kupiškio rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas 188774975, kurios registruota buveinė yra Vytauto g. 2, LT-40115, Kupiškis, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus _______________________, veikiančio pagal Administracijos nuostatus (toliau – Savivaldybės administracija) ir ..............................................................................., asmens/juridinio asmens kodas .........................................., atstovaujama ..................................................................................... pagal ................................................................... (toliau – Pareiškėjas), toliau kartu papildomame susitarime vadinamos Šalimis, o bet kuri iš jų atskirai vadinama Šalimi, siekdamos efektyviai ir visa apimtimi įgyvendinti projektą „.................................................................“, Sutarties 4 p. „Papildomu susitarimu nustatoma tiksli projekto kaina, patikslinamos Šalių lėšos“ sudaro šį papildomą susitarimą (toliau – Susitarimas) ir susitaria, kad:
1. Projekto „............................................................“, bendra kaina ______________ Eur (su PVM). Iš jos:
1.1. Pareiškėjo lėšos – __________ procentų projekto kainos, .............................. Eur (__________________________________________________________________________ );
(suma žodžiais)
1.2. Savivaldybės administracijos lėšos – __________ procentų projekto kainos, ...................... Eur (__________________________________________________________________________ ).
(suma žodžiais)
2. Susitarimas yra neatskiriama Sutarties dalis;
3. Susitarimas sudarytas lietuvių kalba, dviem vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais – po vieną kiekvienai Šaliai iš jo kylančioms teisėms ir pareigoms taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
4. Kitos Sutarties sąlygos šiuo Susitarimu nekeičiamos ir Šalims galioja visa jų apimtimi.
5. Šis Susitarimas įsigalioja nuo jo sudarymo datos.
ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI
Savivaldybės administracija Pareiškėjas
............................................ ............................................
(vardas, pavardė, parašas) (pareigos, vardas, pavardė, parašas)
A.V. A.V. (jeigu naudojamas)