Šilutės rajono savivaldybėS
TARYBA
sprendimas
DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. T1-889
Šilutė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gruodžio 22 d. d. įsakymu Nr. V-1088 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Šilutės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Šilutės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. T1-185 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 25 d.
sprendimu Nr. T1-889
ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO
LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilutės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau - Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau - lėšos), skiriamų Šilutės rajono savivaldybės (toliau - Savivaldybės ) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau - NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
5. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
6. Atsižvelgiant į esamą NVŠ situaciją rajone, numatyti šie neformaliojo vaikų švietimo prioritetai:
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
8. NVŠ programose dalyvaujantiems vaikams skiriama suma negali būti mažesnė kaip 10 ir didesnė kaip 20 eurų per mėnesį.
9. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma po 15 eurų per mėnesį bus skiriama tiems vaikams, kurie vykdo 6.2 ir 6.3 papunkčiuose išvardintų prioritetinių krypčių programas.
10. Jeigu programas finansuoti lėšų nepakanka, finansavimas skiriamas ne daugiau negu 50 programoje dalyvaujančių vaikų.
11. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei Savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.
12. Finansavimas neskiriamas Meno ir Sporto mokyklas lankantiems vaikams, dalyvaujantiems analogiškose NVŠ programose.
13. Tuo atveju, jei NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičius yra mažesnis, nei skirta lėšų per mėnesį, finansavimas gali būti didinamas iki 20 eurų/mėn. vienam vaikui.
14. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
15. Lėšų negalima naudoti:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
16. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą), kurie:
16.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – ŠMIR_tvarkos_aprasas_20150720. pdf);
16.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais:
16.5.2. asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;
16.5.3. asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą;
17. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
21. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
23. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 18 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybės Švietimo skyriui teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
24. NVŠ programa registruojama Savivaldybės Švietimo skyriuje ir teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo ir lėšų skirstymo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa yra prioritetinė, ar atitinka reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų ir nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Informacija apie naujų NVŠ programų vertinimą skelbiama Savivaldybės tinklapyje, vertinimas atliekamas 2 kartus per metus.
25. NVŠ programos vertinamos pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.
26. Programos atitiktis ir finansavimas gali būti panaikinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu:
27. Lėšos programos vykdymui gali būti perskaičiuojamos sumažėjus programą lankančių mokinių skaičiui ar Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu panaikinama programos atitiktis.
28. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo, Švietimo skyriaus atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
29. NVŠ teikėjas sudaro ugdymo sutartis (toliau - Ugdymo sutartis) su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams nusprendus nebedalyvauti programoje, nutraukiama ugdymo sutartis, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje ir informuoja Švietimo skyrių.
30. Savivaldybės administracijos direktorius ir NVŠ teikėjas sudaro Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartį (toliau – Sutartis), kurioje numatyti švietimo teikėjo įsipareigojimai, NVŠ programos įgyvendinimo sąlygos ir atsakomybė už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.
31. NVŠ programų vertinimo ir lėšų skirstymo komisija svarsto lėšų skyrimą akredituotoms NVŠ programoms, atsižvelgdama į:
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
34. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
35. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
38. Rekomenduojama, kad:
38.1. NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi;
39. NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Leisti naudotis patalpomis neatlygintinai (arba už minimalų mokestį) laisvu nuo įstaigos naudojimo pagal tiesioginę paskirtį laiku.
40. Administracijos Švietimo skyriaus Švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.