VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. spalio 13 D. ĮSAKYMO nR. 1K-261 „DĖL PROGNOZUOJAMŲ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO IŠLAIDŲ VAISTAMS, SIŪLOMIEMS ĮRAŠYTI Į KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ SĄRAŠUS, APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 1K-201
Vilnius
1. P a k e i č i u Prognozuojamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto išlaidų vaistams, siūlomiems įrašyti į kompensuojamųjų vaistų sąrašus, apskaičiavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 1K-261 „Dėl Prognozuojamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto išlaidų vaistams, siūlomiems įrašyti į kompensuojamųjų vaistų sąrašus, apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 8.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Jei siūlomas įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinis preparatas skiriamas dėl ligos ar sveikatos būklės, kuri jau gydoma kompensuojamaisiais ar centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais, planuojamas gydyti šiuo nauju vaistiniu preparatu pacientų skaičius nustatomas taip:
13.1. pagal „Sveidros“ duomenis nustatoma, kiek pacientų praėjusiais kalendoriniais metais buvo gydoma kompensuojamaisiais ar centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės, dėl kurios būtų skiriamas siūlomas įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinis preparatas. Šis pacientų skaičius gali būti tikslinamas, atsižvelgiant į kompensuojamųjų ar centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų, skiriamų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės kaip ir siūlomas įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinis preparatas, rinkos pokyčius ir ligotumo rodiklius;
13.2. jei vaistinių preparatų, skiriamų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės, dėl kurios būtų skiriamas siūlomas įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinis preparatas, įsigijimo išlaidos yra kompensuojamos arba centralizuotai apmokamos ilgiau nei 3 metus, pirmaisiais metais iš ateinančių 5 metų laikotarpio nauju vaistiniu preparatu planuojamų gydyti pacientų skaičius yra nustatomas atsižvelgiant į praėjusiais metais kompensuojamaisiais arba centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais gydytų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės pacientų skaičių. Antrųjų–penktųjų metų (iš ateinančių 5 metų laikotarpio) nauju vaistiniu preparatu planuojamų gydyti pacientų skaičius nustatomas atsižvelgiant į praėjusių metų kompensuojamaisiais arba centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais gydytų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės pacientų skaičiaus pokyčius;
13.3. darant prielaidą, kad į atitinkamą sąrašą įrašius naują vaistinį preparatą, skiriamą dėl tam tikros ligos ar sveikatos būklės, sumažėtų jau gydomų kompensuojamaisiais ar centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės pacientų skaičius (esant tam pačiam sergančiųjų skaičiui), prognozuojama, kokia dalimi (proc.) ateinančių 5 metų laikotarpiu sumažėtų kompensuojamaisiais vaistiniais preparatais ar centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais gydomų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės pacientų skaičius. Šiuo atveju siūlomu įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistu planuojamas gydyti pacientų skaičius būtų apskaičiuojamas taip: planuojamas gydyti pacientų skaičius, apskaičiuotas Aprašo 13.2 papunktyje nustatyta tvarka, būtų dauginamas iš pacientų dalies procentais, kuria sumažėtų kompensuojamaisiais vaistiniais preparatais ar centralizuotai apmokamais vaistiniais preparatais gydomų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės pacientų skaičius;
13.4. jei vaistinių preparatų, skiriamų dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės, dėl kurios būtų skiriamas siūlomas įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinis preparatas, įsigijimo išlaidos yra kompensuojamos arba centralizuotai apmokamos trumpiau nei 3 metus, nauju vaistiniu preparatu planuojamas gydyti pacientų skaičius ateinančių 5 metų laikotarpiu apskaičiuojamas Aprašo 9–11 punktuose nustatyta tvarka;
13.5. jei siūlomo įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinio preparato efektyvumas ir nauda pacientų sveikatai, palyginti su įprasta klinikine praktika, iš esmės nesiskiria, daroma prielaida, kad siūlomo įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinio preparato vartotojų dalis ir jau kompensuojamo (-ų) vaistinio (-ių) preparato (-ų) vartotojų dalis būtų lygios penktaisiais šių vaistinių preparatų įsigijimo išlaidų kompensavimo metais, atsižvelgiant į jau kompensuojamų vaistinių preparatų skaičių. Jei siūlomo įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistinio preparato efektyvumas yra didesnis ir (ar) vaisto vartojimo forma bei periodiškumas patogesni pacientams nei jau kompensuojamo (-ų) vaistinio (-ių) preparato (-tų), skiriamo (-ų) tai pačiai ligai ar sveikatos būklei gydyti, daroma prielaida, kad siūlomą kompensuoti vaistinį preparatą vartos daugiau pacientų penktaisiais jo įsigijimo išlaidų kompensavimo metais, palyginti su jau kompensuojamu (-ais) vaistiniu preparatu (-ais).“
1.3. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
1.4. Papildau nauju 32 punktu:
„32. Nustatoma, kokia dalimi (proc.) mažės PSDF biudžeto išlaidos siūlomam įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistiniam preparatui, kurio efektyvumas ir nauda pacientų sveikatai, palyginti su įprasta klinikine praktika, iš esmės nesiskiria, pirmaisiais–penktaisiais jo įsigijimo išlaidų kompensavimo metais – lyginama su PSDF biudžeto išlaidomis palyginamajam gydymui vaistiniais preparatais, skiriamais dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės (vertinama Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pateikus rekomendaciją dėl vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo tikslingumo, kai nustatoma, kad vaistinio preparato efektyvumas ir nauda pacientų sveikatai, palyginti su įprasta klinikine praktika, iš esmės nesiskiria).“
1.6. Pakeičiu priedo 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Prognozuojamų PSDF biudžeto išlaidų pokytis (Eur), jei vaistinis preparatas būtų įrašytas į atitinkamą sąrašą:
Į atitinkamą sąrašą įrašomo vaistinio preparato bendrinis pavadinimas |
Pirmieji metai |
Antrieji metai |
Tretieji metai |
Ketvirtieji metai |
Penktieji metai |
Pastabos (naudotų duomenų šaltiniai ir (ar) pateiktos informacijos pagrindimas) |
|
|
|
|
|
|
|
10.1. Prognozuojamos PSDF biudžeto išlaidos siūlomam įrašyti į atitinkamą sąrašą vaistiniam preparatui mažėja ne mažiau kaip 5 proc. pirmaisiais šio vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo metais, palyginti su PSDF biudžeto išlaidomis palyginamajam gydymui vaistiniais preparatais, skiriamais dėl tos pačios ligos ar sveikatos būklės, ir šis mažėjimas išlaikomas per pirmuosius penkerius šio vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo metus (pildo tik Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pateikus rekomendaciją dėl vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo tikslingumo, kai nustatoma kad vaistinio preparato efektyvumas ir nauda pacientų sveikatai, palyginti su įprasta klinikine praktika, iš esmės nesiskiria):
Taip [ ];
Ne [ ].
10.2. Prognozuojamų PSDF biudžeto išlaidų pokytis (proc.) pirmaisiais–penktaisiais vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo metais, jei vaistinis preparatas būtų įrašytas į atitinkamą sąrašą (pildo tik Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pateikus rekomendaciją dėl vaistinio preparato įsigijimo išlaidų kompensavimo tikslingumo, kai nustatoma, kad vaistinio preparato efektyvumas ir nauda pacientų sveikatai, palyginti su įprasta klinikine praktika, iš esmės nesiskiria):
Į atitinkamą sąrašą įrašomo vaistinio preparato bendrinis pavadinimas |
Pirmieji metai |
Antrieji metai |
Tretieji metai |
Ketvirtieji metai |
Penktieji metai |
Pastabos (naudotų duomenų šaltiniai ir (ar) pateiktos informacijos pagrindimas)“ |
|
|
|
|
|
|
|