LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. SPALIO 29 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-2173 „DĖL vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ PAKEITIMO
2016 m. rugsėjo 1 d. Nr. V-751
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymą Nr. ISAK-2173 „Dėl Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo PAtvirtinimo
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi ir 9 straipsnio 4 dalimi,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2005 m. spalio
29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. V-751 redakcija)
VAIKO BRANDUMO MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO ir PRADINIO UGDYMO PROGRAMAS ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas (toliau – Vaiko brandumas) įvertinimą.
2. Vaiko brandumas vertinamas taikant Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro standartizuotas ir adaptuotas metodikas.
II SKYRIUS
VAIKO BRANDUMO ĮVERTINIMAS
4. Vaiko brandumas vertinamas gavus tėvų (globėjų) prašymą, jiems pageidaujant:
4.1. ugdyti vaiką pagal priešmokyklinio ugdymo programą, kai tais kalendoriniais metais jam dar nesueina 6 metai;
5. Vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai ir kuris turi būti ugdomas pagal priešmokyklinio ugdymo programą, ar vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuris turi būti ugdomas pagal pradinio ugdymo programą, brandumas nėra vertinamas.
6. Vaiko brandumą vertina pedagoginių psichologinių tarnybų arba švietimo pagalbos tarnybų psichologai. Psichologui rekomendavus, pedagoginių psichologinių tarnybų arba švietimo pagalbos tarnybų specialistai atlieka papildomus pažintinių, kalbinių gebėjimų vertinimus.
8. Vaiko brandumas įvertinamas švietimo pagalbos tarnyboje arba pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, kurios aptarnavimo teritorijoje yra švietimo teikėjas, kuris ugdys vaiką pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programą.
9. Tėvai (globėjai), pageidaujantys įvertinti Vaiko brandumą, pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui nuo sausio 1 d. iki kovo 31 d. pateikia šiuos dokumentus:
9.3. ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-os) rekomendaciją (Aprašo 1 priedas), jeigu vaikas buvo ugdomas pagal ikimokyklinio ugdymo programą; rekomendacija turi būti patvirtinta ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-os) ir (arba) mokyklos vadovo ar jo įgalioto asmens parašais;
9.4. priešmokyklinio ugdymo pedagogo parengtą rekomendaciją pradinių klasių mokytojui apie atliktą vaiko galutinį pasiekimų vertinimą, jeigu vaikas buvo ugdomas pagal priešmokyklinio
ugdymo programą; rekomendacija turi būti patvirtinta priešmokyklinio ugdymo pedagogo ir (arba) mokyklos vadovo ar jo įgalioto asmens parašais.
10. Įvertinus Vaiko brandumą, parengiama Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas išvada-rekomendacija (Aprašo 2 priedas).
11. Psichologui įvertinus Vaiko brandumą ir nustačius, kad vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais nesueina 6 metai, yra brandus mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, ar vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais nesueina 7 metai, yra brandus mokytis pagal pradinio ugdymo programą, sprendimus dėl vaiko mokymosi pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas priima tėvai (globėjai).
12. Psichologui įvertinus Vaiko brandumą ir nustačius, kad vaikas nėra brandus mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programą, ugdymas pagal minėtas programas nėra teikiamas.
13. Tėvai (globėjai), nesutinkantys su pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos pateikta Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas įvertinimo išvada-rekomendacija, turi teisę per 14 kalendorinių dienų nuo jos pateikimo dienos Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrui teikti prašymą (Aprašo 3 priedas) išnagrinėti atlikto Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas įvertinimo dokumentus.
__________________________
Vaiko brandumo mokytis pagal
priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas
įvertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-os) rekomendacijos formos pavyzdys)
IKIMOKYKLINIO UGDYMO AUKLĖTOJO (-OS) REKOMENDACIJA
__________________________________________
(Įstaiga)
_________________ Nr. ______
(Data)
Vaiko vardas ir pavardė ________________________________________________________________
Gimimo data __________________________________Ugdymosi kalba__________________________
Mokyklos kontaktai (telefono numeris, el. pašto adresas, miestas)
___________________________________________________
Aprašykite vaiko ugdymosi pasiekimus
1. Emocijų suvokimas ir raiška, savireguliacija, savikontrolė, savigarba ____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
2. Santykiai su suaugusiaisiais ir bendraamžiais ____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
3. Aplinkos pažinimas, skaičiavimas ir matavimas, sakytinė ir rašytinė kalba ____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Kita svarbi informacija (pvz., adaptacija grupėje, lankomumas ir kt.)
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Mokyklos vadovas _________________ __________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-a) __________________ ___________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Susipažinau:
__________________________________ __________ ___________________
(Vieno iš tėvų (globėjų) vardas ir pavardė) (Parašas) (Data)
_____________________________
Vaiko brandumo mokytis pagal
priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas išvados-rekomendacijos formos pavyzdys)
VAIKO BRANDUMO MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO ARBA PRADINIO
UGDYMO PROGRAMAS
IŠVADA-REKOMENDACIJA
__________________________________________
(Pedagoginė psichologinė tarnyba arba švietimo pagalbos tarnyba )
_________________________________________
_________________ Nr. ______
(Data)
Vardas ir pavardė _____________________________________________________________________
Gimimo data _________________________________________________________________________
Kontaktiniai duomenys (telefono numeris, el. paštas) ____________________________________
Švietimo teikėjas __________________________________________________________________
Gimtoji kalba__________________Ugdymo kalba________________Tyrimo kalba______________
I. IŠVADA
1. Vaiko brandumo įvertinimas (socialinės ir emocinės, intelektinės brandos ypatumai ir kt.)
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
II. REKOMENDACIJA (rekomenduojama ugdymo programa ir kt.) _____________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Tarnybos vadovas |
_________________ (Parašas) |
__________________________ (Vardas ir pavardė) |
Specialistai: |
_____________________ (Parašas)
______________________ (Parašas)
_______________________ (Parašas) |
___________________________ (Pareigos, vardas ir pavardė)
____________________________ (Pareigos, vardas ir pavardė)
____________________________ (Pareigos, vardas ir pavardė) |
Susipažinau:
_____________________________ __________ ___________________
(Vieno iš tėvų (globėjų) vardas ir pavardė) (Parašas) (Data)
_____________________________
Vaiko brandumo mokytis pagal
priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Prašymo formos pavyzdys)
________________________________________________________________
(Vieno iš tėvų (globėjų) vardas ir pavardė)
________________________________________________________________
(Gyvenamosios vietos adresas, telefono numeris, el. paštas)
Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro
direktoriui
PRAŠYMAS
__________________
(Data)
Prašau išnagrinėti mano sūnaus (dukros) _______________________________________
(Vardas ir pavardė, gimimo data)
Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas išvadą-rekomendaciją.
Vaiko brandumo įvertinimą atlikusi pedagoginė psichologinė tarnyba arba švietimo pagalbos tarnyba
________________________________________________________________________________
Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas išvada-rekomendacija, su kuria nesutinkate
________________________________________________________________________________
Nurodykite argumentus, kodėl nesutinkate su Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio arba pradinio ugdymo programas išvada-rekomendacija ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Ko prašote Ginčytinų atvejų vertinimo komisijos
_______________________________________________________________________________
PRIDEDAMA: