VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

MERAS

 

POTVARKIS

DĖL BENDRŲJŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 12 d.   Nr. 955-368/24

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1Tvirtinu Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės mero 2023 m. birželio 16 d. potvarkį Nr. 955-349 „Dėl Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

3Pavedu Vilniaus miesto savivaldybės vicemerui, kuruojančiam socialinių paslaugų sritį, kontroliuoti, kaip laikomasi 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatų.

 

 

 

Meras                                                                                                                    Valdas Benkunskas

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės mero

2024 m. kovo 12 d.  

potvarkiu Nr. 955-368/24

 

 

BENDRŲJŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų (toliau kartu – socialinės paslaugos) poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio įvertinimo ir skyrimo procedūrą, socialinių paslaugų pervertinimo, sustabdymo ir nutraukimo sąlygas, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Tvarkos aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Vilniaus miesto savivaldybės gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Vilniaus miesto savivaldybėje (toliau – ir Savivaldybė) arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų.

3. Tvarkos aprašas taikomas organizuojant:

3.1. bendrąsias socialines paslaugas;

3.2. apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose;

3.3. apgyvendinimą apsaugotame būste;

3.4. intensyvią krizių įveikimo pagalbą;

3.5. apgyvendinimą nakvynės namuose;

3.6. laikiną apnakvindinimą;

3.7. psichosocialinę pagalbą;

3.8. laikiną atokvėpį;

3.9. socialinių įgūdžių ugdymą, palaikymą ir (ar) atkūrimą;

3.10. socialinę reabilitaciją asmenims su negalia bendruomenėje;

3.11. socialinę priežiūrą šeimoms.

4. Tvarkos aprašas netaikomas paslaugoms, kurias apmoka pats asmuo. Tokios paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu.

5. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu
Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka šiame punkte nurodytuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

6. Tvarkos aprašu privalo vadovautis Savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyrius (toliau – Socialinės gerovės skyrius) ir socialinių paslaugų įstaigos, kurių teikiamos socialinės paslaugos finansuojamos Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšomis.

 

II SKYRIUS

BENDRŲJŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO SUBJEKTAI

 

7. Socialinių paslaugų poreikį, išskyrus Tvarkos aprašo 8, 9 ir 10 punktuose nurodytas socialines paslaugas, nustato biudžetinės įstaigos Vilniaus miesto socialinių paslaugų centro (toliau – Socialinių paslaugų centras) direktoriaus įgalioti socialiniai darbuotojai.

8. Transporto paslaugų, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje ir socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugų socialinėse dirbtuvėse (toliau – socialinių dirbtuvių paslaugos) poreikį nustato Socialinių paslaugų centro direktoriaus įgalioti socialiniai darbuotojai ir (ar) Socialinės gerovės skyriaus teikimu Savivaldybės mero sprendimu paskirti nevyriausybinių organizacijų socialiniai darbuotojai. Savivaldybės merui teikiant siūlymą paskirti nevyriausybinėse organizacijose įdarbintus socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Socialinės gerovės skyrius įvertina jų specializacijos tinkamumą dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetenciją ir gebėjimus, reikalingus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui ir nustatymui atlikti.

9. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikį šeimoms nustato biudžetinės įstaigos Vilniaus miesto krizių centro (toliau – Vilniaus miesto krizių centras) ir šią socialinės priežiūros paslaugą teikiančių nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis, vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai.

10. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikį nustato biudžetinės įstaigos Vilniaus „Vilko pėdos“ namų direktoriaus įgalioti socialiniai darbuotojai ir (ar) Socialinės gerovės skyriaus teikimu Savivaldybės mero sprendimu paskirti nevyriausybinių organizacijų, teikiančių apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, socialiniai darbuotojai. Savivaldybės merui teikiant siūlymą paskirti nevyriausybinėse organizacijose įdarbintus socialinius darbuotojus, nustatančius apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikį, Socialinės gerovės skyrius įvertina jų specializacijos tinkamumą dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetenciją ir gebėjimus, reikalingus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui ir nustatymui atlikti.

11. Bendrųjų socialinių paslaugų poreikis, išskyrus transporto organizavimo paslaugas, nenustatomas.

12. Laikino apnakvindinimo paslaugos pradedamos teikti pagal jas teikiančių socialinių paslaugų įstaigų nustatytą paslaugų gavėjų registravimo tvarką.

13. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – Stacionarios įstaigos) ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su savivaldybe, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į Stacionarią įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima.

14. Sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo priima:

14.1. Socialinių paslaugų centro direktorius arba jo įgaliotas darbuotojas – dėl transporto paslaugų;

14.2. Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo komisija – dėl:

14.2.1. apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose;

14.2.2. apgyvendinimo apsaugotame būste;

14.2.3. laikino atokvėpio apgyvendinimo;

14.2.4. socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo;

14.2.5. intensyvios krizių įveikimo pagalbos;

14.2.6. psichosocialinės pagalbos;

14.2.7. socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje;

14.2.8. socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo socialinėse dirbtuvėse;

14.3. Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisija – dėl šeimų laikino apnakvindinimo krizių centruose, psichosocialinės pagalbos šeimoms, intensyvios krizių įveikimo pagalbos šeimoms;

14.4. Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisija – dėl apgyvendinimo nakvynės namuose.

15. Tvarkos aprašo 14.2, 14.3 ir 14.4 papunkčiuose minimos komisijos sudaromos ir jų veiklos reglamentai tvirtinami Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

III SKYRIUS

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO PROCEDŪRA

 

16. Maitinimo, asmens higienos ir priežiūros, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos teikiamos nepasiturintiems asmenims arba nuolatinės gyvenamosios vietos neturintiems asmenims nevyriausybinių organizacijų, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka skirtas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto.

17. Sociokultūrinės paslaugas vyresnio amžiaus asmenims teikia Socialinių paslaugų centro dienos centrai ir nevyriausybinės organizacijos, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka skirtas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto.

18. Transporto paslaugos teikiamos asmenims, kurie dėl amžiaus, negalios ar ligos turi judėjimo problemų ir negali naudotis viešuoju ar individualiu transportu bei kurių suaugę vaikai, globėjas (rūpintojas) arba kiti šeimos nariai dėl objektyvių priežasčių negali suteikti jiems transporto paslaugos. Ši nuostata netaikoma asmenims, gaunantiems ilgalaikės globos paslaugas.

19. Transporto paslaugos yra:

19.1. vienkartinio pobūdžio transporto paslaugos (toliau – vienkartinės transporto paslaugos);

19.2. periodinės transporto paslaugos, teikiamos pagal patvirtintą grafiką ir maršrutą (toliau – periodinės transporto paslaugos).

20. Vienkartines transporto paslaugas teikia Socialinių paslaugų centras ir (arba) nevyriausybinė organizacija (-os), kuriai (-ioms) teisės aktų nustatyta tvarka skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos šioms paslaugoms teikti (toliau – NVO).

21. Periodines transporto paslaugas teikia Socialinės gerovės skyriaus nevyriausybinių organizacijų socialinių projektų atrankos ir finansavimo konkursą laimėjusi ar viešąjį pirkimą laimėjusi organizacija (toliau – Organizacija) pagal Organizacijos vadovo patvirtintus grafikus ir maršrutus.

22. Dėl transporto paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) ar asmenys, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroniniu būdu kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą ir pateikia šiuos dokumentus:

22.1. užpildytą prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu
Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“
(toliau – Prašymas);

22.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam tiesiogiai kreipiantis į Socialinių paslaugų centrą, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;

22.3. asmenys, besikreipiantys dėl periodinių transporto paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo, pateikia medicinos dokumentų išrašą (forma 027/a), kuriame nurodyta informacija apie asmeniui paskirtus medikamentus ir jų vartojimą bei patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis. Išrašas turi būti išduotas ne anksčiau kaip likus vienam mėnesiui iki paslaugų teikimo pradžios. Asmenims, sergantiems ūmiomis infekcinėmis ligomis, arba asmenims, kuriems diagnozuota ūmi psichozė, transporto paslaugų poreikis nenustatomas ir paslaugos neskiriamos;

23. Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu.

24. Dėl transporto paslaugų teikėjo keitimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) ar asmenys, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroniniu būdu kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą ir pateikia laisvos formos prašymą pakeisti transporto paslaugų teikėją.

25. Sprendimą dėl transporto paslaugų skyrimo pakeičiant transporto paslaugų teikėją ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo pakeisti transporto paslaugų teikėją gavimo dienos priima Socialinių paslaugų centro direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas, užpildydamas ir pasirašydamas sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo formą. Sprendimą ar sprendimo elektroninį nuorašą dėl transporto paslaugų skyrimo Socialinių paslaugų centras perduoda asmeniui bei NVO ar Organizacijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo.

26. Socialinių paslaugų centro direktoriaus įgalioti socialiniai darbuotojai ar Savivaldybės mero sprendimu paskirti nevyriausybinių organizacijų socialiniai darbuotojai (kai kreipiamasi dėl vienkartinių transporto paslaugų), ar Stacionarių įstaigų socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos įvertina asmens transporto paslaugų poreikį, užpildydami asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir perduoda Socialinių paslaugų centrui.

27. Kai asmuo pageidauja gauti vienkartines transporto paslaugas iš nevyriausybinės organizacijos, Socialinių paslaugų centras Tvarkos aprašo 22.1 papunktyje nurodytą Prašymą perduoda nevyriausybinei organizacijai per 2 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos asmens socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, jei nustatyti socialinių paslaugų poreikį Savivaldybės mero sprendimu yra paskirti nevyriausybinės organizacijos socialiniai darbuotojai.

28. Transporto paslaugų poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, Socialinių paslaugų centro direktoriaus įgaliotiems socialiniams darbuotojams ar Savivaldybės mero sprendimu paskirtiems nevyriausybinių organizacijų socialiniams darbuotojams (kai kreipiamasi dėl vienkartinių transporto paslaugų) pateikus Socialinių paslaugų centro direktoriui ar jo įgaliotam darbuotojui, priimančiam sprendimus dėl transporto paslaugų skyrimo, informaciją, kurioje nurodoma asmens, kurio transporto paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data ir priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.

29. Sprendimą dėl transporto paslaugų skyrimo ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių paslaugų poreikio įvertinimo priima Socialinių paslaugų centro direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas, užpildydamas ir pasirašydamas sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo formą. Tais atvejais, kai asmeniui kyla grėsmės jo fiziniam saugumui, sprendimas skirti paslaugas priimamas nenustačius transporto paslaugų poreikio. Tokiu atveju transporto paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) transporto paslaugas.

30. Sprendimą ar sprendimo elektroninį nuorašą dėl periodinių transporto paslaugų skyrimo Socialinių paslaugų centras perduoda asmeniui bei NVO ar Organizacijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo.

31. Sprendimą ar sprendimo elektroninį nuorašą dėl vienkartinių transporto paslaugų Socialinių paslaugų centras perduoda asmeniui bei NVO ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo.

32. Priėmus sprendimą dėl transporto paslaugų skyrimo, su asmeniu transporto paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutartis pasirašo vienas iš šių subjektų:

32.1. Socialinių paslaugų centras (transporto paslaugų teikimo ir mokėjimo formą tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius);

32.2. Organizacija (transporto paslaugų teikimo ir mokėjimo formą tvirtina Organizacijos vadovas);

32.3. NVO (transporto paslaugų teikimo ir mokėjimo formą tvirtina NVO vadovas).

33. Organizacija ir NVO Socialinių paslaugų centrui apie teikiamas transporto paslaugas teikia šią informaciją:

33.1. apie suteiktas transporto paslaugas pasibaigus kiekvienam mėnesiui iki kito mėnesio 5 d.;

33.2. apie dėl tam tikrų objektyvių priežasčių neteikiamas transporto paslaugas kartu su siūlymu nutraukti paslaugų teikimą (asmeniui išvykus iš Savivaldybės, pasibaigus transporto paslaugų poreikiui, mirus ir kita) – nedelsdamos, paaiškėjus aplinkybėms.

34. Vienkartinės transporto paslaugos teikiamos vadovaujantis Socialinių paslaugų centro direktoriaus patvirtintu paslaugų teikimo tvarkos aprašu ir (ar) nevyriausybinių organizacijų teikiamų transporto paslaugų finansavimą reglamentuojančiais teisės aktais ir (ar) biudžeto lėšų naudojimo sutartimis.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO PROCEDŪRA

 

35. Dėl socialinės priežiūros paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) ar asmenys, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroniniu būdu kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą ar Socialinės gerovės skyrių ir pateikia šiuos dokumentus:

35.1. Prašymą;

35.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

35.3. medicinos dokumentų išrašą (forma 027/a), kuriame nurodyta informacija apie asmeniui paskirtus medikamentus ir jų vartojimą bei patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis (netaikoma teikiant dokumentus dėl socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugų, socialinių dirbtuvių paslaugų, psichosocialinės pagalbos paslaugų, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugų skyrimo). Išrašas turi būti išduotas ne anksčiau kaip likus vienam mėnesiui iki paslaugų teikimo pradžios. Asmenims, sergantiems ūmiomis infekcinėmis ligomis arba asmenims, kuriems diagnozuota ūmi psichozė, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ar apsaugotame bute paslaugų poreikis nenustatomas ir jos neskiriamos;

35.4. kitus dokumentus pagal poreikį (pavyzdžiui, pažymą apie paleidimą iš įkalinimo įstaigos ir kt.).

36. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

37. Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodyti socialinių paslaugų poreikį nustatantys subjektai (toliau – Socialiniai darbuotojai) ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos nustato asmens socialinės priežiūros paslaugų poreikį ir užpildo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

38. Socialiniai darbuotojai, įvertinę asmens socialinės priežiūros paslaugų poreikį, Socialinės gerovės skyriui perduoda Tvarkos aprašo 35 punkte išvardintus dokumentus, užpildytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir papildomai pateikia šiuos dokumentus:

38.1. jei asmuo turi negalią, asmens su negalia pažymėjimo (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – neįgaliojo pažymėjimo (neįgalumo lygio pažymos, darbingumo lygio pažymos, pažymos dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo) ar (ir) specialiojo nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo pažymos), kopiją, jeigu Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) duomenų bazėje nėra informacijos apie asmens neįgalumą;

38.2. pažymą apie asmens trijų pastarųjų mėnesių iki kreipimosi dėl socialinės priežiūros paslaugų nustatymo ir skyrimo pajamas (netaikoma teikiant dokumentus dėl socialinių dirbtuvių paslaugų; socialinės reabilitacijos paslaugų asmenims su negalia bendruomenėje paslaugų skyrimo);

38.3. asmens finansinių galimybių mokėti už Tvarkos aprašo 14.2.1–14.2.6 papunkčiuose nurodytas paslaugas vertinimą;

38.4. pažymą apie asmens nekilnojamąjį turtą (taikoma teikiant dokumentus dėl Tvarkos aprašo 14.2.1 ir 14.2.2 papunkčiuose nurodytas paslaugų);

38.5. kitus dokumentus pagal poreikį (pažymą apie paleidimą iš įkalinimo įstaigos ir kt.).

39. Socialinės priežiūros paslaugų nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, Socialiniams darbuotojams pateikus Socialinės gerovės skyriui rašytinę informaciją, kurioje nurodoma asmens, kurio socialinės priežiūros paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data ir priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.

40. Socialinės gerovės skyrius, gavęs visus reikiamus dokumentus dėl socialinės priežiūros paslaugų teikimo, pateikia juos Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo komisijai, kuri per 10 kalendorinių dienų nuo dokumentų pateikimo priima sprendimą dėl paslaugų skyrimo.

41. Sprendimo skirti socialinės priežiūros paslaugas kopiją Socialinės gerovės skyrius per 3 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo dienos perduoda įstaigai, teiksiančiai socialinės priežiūros paslaugas.

42. Jeigu laikinai nėra galimybės (paslaugų teikėjai neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ar nėra sudarytos sutarties su akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teikiančiomis socialinių paslaugų įstaigomis) teikti socialinės priežiūros paslaugas, asmuo įrašomas į laukiančiųjų gauti konkrečią socialinės priežiūros paslaugą eilę pagal sprendimo skirti socialinės priežiūros paslaugas datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal asmens Prašymo datą).

43. Atsiradus galimybei teikti socialinės priežiūros paslaugas, asmeniui yra išduodamas Socialinės gerovės skyriaus vedėjo pasirašytas siuntimas gauti socialinės priežiūros paslaugas.

44. Siuntimo kopiją ir asmens bylą Socialinės gerovės skyrius per 3 darbo dienas nuo siuntimo pasirašymo dienos perduoda įstaigai, teiksiančiai socialinės priežiūros paslaugas, kuri su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju ar jam atstovaujančiu asmeniu pagal įgaliojimą), pasirašo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartį.

45. Tuo atveju, jeigu asmuo eilėje gauti paslaugas laukė ilgiau negu mėnesį nuo sprendimo skirti socialinės priežiūros paslaugas priėmimo dienos, asmens finansinių galimybių mokėti už apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, ar laikino atokvėpio paslaugas vertinimą prieš pasirašant mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartį atlieka paslaugas teiksianti biudžetinė socialinių paslaugų įstaiga arba Socialinės gerovės skyrius kitų apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, ar laikino atokvėpio paslaugas teiksiančių socialinių paslaugų įstaigų prašymu.

46. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste ar intensyvios krizių įveikimo pagalbos suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, paslaugų skyrimo priimamas nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju šių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo paslaugų teikimo pradžios dienos.

47. Senyvo amžiaus žmonių apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos gali būti skiriamos vienišiems (neturintiems sutuoktinio ir vaikų arba, kai vaikai dėl objektyvių priežasčių, pvz., sunki liga, negalia ir kt., negali jais rūpintis) senyvo amžiaus asmenims, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ir kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose.

48. Suaugusių asmenų su negalia apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ar apsaugotame būste paslaugos gali būti skiriamos intelekto ar psichosocialinę negalią turintiems asmenims, kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose.

49. Socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos ir intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos su apgyvendinimu gali būti skiriamos iš pataisos įstaigų paleistiems asmenims, nuo kurių paleidimo iš pataisos įstaigos dienos praėjo ne daugiau nei 12 mėnesių.

50. Apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos gali būti skiriamos darbingo amžiaus asmenims su negalia arba socialinę riziką patiriantiems asmenims, kuriems reikalinga atkryčio prevencija.

51. Skiriant apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ar apsaugotame būste paslaugas suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, prioritetas teikiamas asmenims, užaugusiems vaikų globos namuose, asmenims, neturintiems nuolatinės gyvenamosios vietos, baigusiems psichosocialinę reabilitaciją (psichoaktyviųjų medžiagų vartojimas), dalyvaujantiems gydymo programose ir (ar) smurtinio elgesio keitimo programose.

52. Skiriant intensyvios krizių įveikimo pagalbos su apgyvendinimu paslaugas suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, prioritetas skiriamas asmenims, užaugusiems vaikų globos namuose, atlikusiems laisvės atėmimo bausmę už padarytą smurtinį nusikaltimą, atlikusiems laisvės atėmimo bausmę drausmės grupėje, priklausomiems nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, asmenims, turintiems intelekto ir (ar) psichosocialinę negalią.

53. Vilniaus miesto savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravęs asmuo, kurį rengiamasi paleisti iš Stacionarios įstaigos, su šios įstaigos socialinio darbuotojo pagalba surenka reikiamus dokumentus, užpildo Prašymą ir ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš šios įstaigos kreipiasi dėl socialinių paslaugų gavimo į Socialinių paslaugų centrą, kurio įgalioti darbuotojai Socialinės gerovės skyriui pateikia asmens Prašymą ir Stacionarios įstaigos socialinio darbuotojo užpildytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

54. Krizinėje situacijoje esantys asmenys (šeimos), išskyrus iš pataisos įstaigų paleistus asmenis, nuo kurių paleidimo iš pataisos įstaigos dienos praėjo ne daugiau nei 12 mėnesių, dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų Prašymą dėl apgyvendinimo krizių centre pateikia Vilniaus miesto krizių centrui arba nevyriausybinėms organizacijoms, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis.

55. Vilniaus miesto krizių centro ar nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis, vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos įvertina intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikį, užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisijai pateikia dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 35.1–35.3 papunkčiuose. Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisija sprendimą dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos ir laikino apnakvindinimo paslaugų skyrimo priima artimiausiame posėdyje, bet ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo asmens bylos gavimo.

56. Asmenims (šeimoms), kurie Prašymą pateikia Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisijos posėdžio dieną, Vilniaus miesto krizių centro direktoriaus ar nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis, vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato tuoj pat.

57. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ir (ar) kyla grėsmė asmens (šeimos) fiziniam, emociniam ar socialiniam saugumui, sprendimas dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priimamas nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

58. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos pradedamos teikti gavus Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisijos sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo ir pasirašius su asmeniu socialinės priežiūros teikimo ir mokėjimo už paslaugas sutartį.

59. Psichosocialinės pagalbos paslaugų poreikis nevertinamas ir paslaugos neskiriamos, jeigu asmeniui skirtos ir teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos, pagalbos globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti, vaikų dienos socialinės priežiūros ar palydėjimo jaunuoliams paslaugos. Taip pat psichosocialinės pagalbos paslaugų poreikis nevertinamas ir paslaugos neskiriamos šeimoms, kurioms paskirta atvejo vadyba. Šeimoms, kurioms taikoma atvejo vadyba, psichosocialinių paslaugų poreikį nustato ir sprendimą priima įstaiga, vykdanti atvejo vadybos funkcijas.

60. Vilniaus miesto krizių centras, iš Socialinės gerovės skyriaus gavęs visus reikiamus dokumentus dėl psichosocialinės pagalbos paslaugų šeimai teikimo, pateikia juos Socialinės priežiūros paslaugų šeimoms skyrimo komisijai, kuri per 10 kalendorinių dienų nuo dokumentų pateikimo priima sprendimą dėl paslaugų skyrimo.

61. Sprendimo kopiją ir asmens bylą Vilniaus miesto krizių centras per 3 darbo dienas nuo spendimo pasirašymo dienos perduoda įstaigai, teiksiančiai psichosocialinės pagalbos paslaugas, kuri su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju ar jam atstovaujančius asmenius pagal įgaliojimą), pasirašo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartį.

62. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikis nustatomas suaugusiems asmenims, kurie įtraukti į asmenų, nedeklaravusių gyvenamosios vietos apskaitą Vilniaus miesto savivaldybėje, arba neturi nuosavybės teise gyvenamojo būsto, arba negali jame gyventi dėl objektyvių priežasčių, arba įpareigoti laikinai išsikelti iš gyvenamosios vietos už smurtą artimoje aplinkoje. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikis gali būti nustatytas suaugusiems užsieniečiams, kurie teismo sprendimu yra įpareigoti likti Lietuvos Respublikoje.

63. Dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo asmuo kreipiasi į apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas teikiančias įstaigas tiesiogiai, paštu, elektoriniu paštu ar elektroniniu būdu ir pateikia dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 35.1–35.3 papunkčiuose.

64. Biudžetinės įstaigos Vilniaus „Vilko pėdos“ namų direktoriaus įgalioti socialiniai darbuotojai arba Savivaldybės mero sprendimu paskirti nevyriausybinių organizacijų, teikiančių apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, socialiniai darbuotojai iki artimiausio Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namų komisijos posėdžio, nustato apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų poreikį, užpildydami asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

65. Vilniaus miesto savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravęs asmuo, kurį rengiamasi paleisti iš Stacionarios įstaigos, su šios įstaigos socialinio darbuotojo pagalba surenka reikiamus dokumentus, užpildo Prašymą ir kreipiasi dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo į Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisiją bei pateikia asmens Prašymą, asmens dokumento kopiją ir Stacionarios įstaigos socialinio darbuotojo užpildytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš Stacionarių įstaigų.

66. Asmuo gali būti kviečiamas į Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisijos posėdį, kuriame priimamas sprendimas dėl asmens apgyvendinimo nakvynės namuose.

67. Socialinės priežiūros paslaugų skyrimo nakvynės namuose komisijai priėmus sprendimą, jo kopija ir asmens byla per 3 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo dienos perduodami įstaigai, teiksiančiai apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, kuri su paslaugų gavėju (arba jo globėju, rūpintoju ar jam atstovaujančius asmenius pagal įgaliojimą), pasirašo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartį.

68. Dėl socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) ar asmenys, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroniniu būdu kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą ar Socialinės gerovės skyrių ir pateikia Tvarkos aprašo 35.1, 35.2 ir 38. 1 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

69. Socialinių paslaugų centras ar Socialinės gerovės skyrius, gavę prašymą dėl socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo, Tvarkos aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus per 2 darbo dienas nuo jų gavimo dienos perduoda nevyriausybinei organizacijai, kurios teikiamas socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugas asmuo pageidauja gauti, jei šios nevyriausybinės organizacijos socialinis (-iai) darbuotojas (-ai) Savivaldybės mero sprendimu yra paskirtas (-i) nustatyti asmens socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugų poreikį. Kitu atveju asmens poreikį nustato Socialinių paslaugų centras. Poreikis šioms paslaugoms nustatomas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos užpildant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

70. Nevyriausybinė organizacija ar Socialinių paslaugų centras, įvertinę asmens poreikį socialinei reabilitacijai asmenims su negalia bendruomenėje, Socialinės gerovės skyriui perduoda Tvarkos aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus ir užpildytą socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

71. Socialinę riziką patiriančių šeimų socialinės priežiūros šeimoms paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI)

PERVERTINIMO, SUSTABDYMO IR NUTRAUKIMO SĄLYGOS

 

72. Asmens, jau gaunančio pagal šį Tvarkos aprašą paskirtas socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį, gavus jo prašymą ar pasikeitus asmens socialinėms aplinkybėms, sveikatos būklei, nustato socialinių paslaugų įstaigų, kuriose asmeniui teikiamos socialinės paslaugos, vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai, kurie išvadas pateikia komisijai, kurios spendimu socialinės paslaugos buvo skirtos. Išvados dėl transporto paslaugų pateikiamos Socialinių paslaugų centro direktoriui arba jo įgaliotam darbuotojui.

73. Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) nutraukimo paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, atstovaujantis asmuo pagal įgaliojimą), kreipiasi į socialinių paslaugų įstaigą, kurioje asmeniui teikiamos paslaugos, pateikdamas laisvos formos rašytinį prašymą, kuriame nurodomos prašymo priežastys. Komisija, kurios sprendimu buvo skirtos socialinės paslaugos, atsižvelgdama į socialinių paslaugų įstaigos įgalioto socialinio darbuotojo išvadą, kuri pateikiama užpildant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, priima sprendimą dėl socialinių paslaugų nutraukimo. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, užpildyta asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma ir dokumentai, nurodyti Tvarkos aprašo 35.1–35.3 papunkčiuose, perduodami komisijai, priimančiai sprendimus dėl asmens poreikius atitinkančių paslaugų skyrimo. Kai kreipiamasi dėl transporto paslaugų nutraukimo, sprendimą dėl transporto paslaugų nutraukimo priima Socialinių paslaugų centro direktorius arba jo įgaliotas darbuotojas.

74. Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, atstovaujantis asmuo pagal įgaliojimą), kreipiasi į socialinių paslaugų įstaigą, kurioje asmeniui teikiamos paslaugos, pateikdamas laisvos formos rašytinį prašymą, kuriame nurodomos prašymo sustabdyti paslaugų teikimą priežastys ir sustabdymo laikotarpis. Komisija, kurios sprendimu buvo skirtos socialinės paslaugos, atsižvelgdama socialinių paslaugų įstaigos įgalioto socialinio darbuotojo išvadą, priima sprendimą dėl paslaugų sustabdymo, sprendime nurodydama socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo laikotarpį. Transporto paslaugų sustabdymas nevykdomas.

75. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

76. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas:

76.1. gavus informaciją, kad asmuo, kreipdamasis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

76.2. asmeniui nesilaikant socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutarties nuostatų;

76.3. pasikeitus asmens socialinėms aplinkybėms ar sveikatos būklei, kai nustatomos ir skiriamos socialinės paslaugos, atitinkančios asmens savarankiškumą ir gebėjimą pasirūpinti savimi, arba prarandama teisė gauti socialines paslaugas;

76.4. pačiam asmeniui prašant.

 

VI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

77. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi šias teises:

77.1. į informacijos ir dokumentų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

77.2. būti supažindintas su asmens socialinių paslaugų poreikio įvertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

77.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka;

77.4. kitas teisės aktuose nustatytas teises.

78. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi šias pareigas:

78.1. teikti socialiniam darbuotojui teisingą ir išsamią informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms ir finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

78.2. pranešti paslaugas teikiančiai įstaigai apie pokyčius, kurie susiję su paslaugų poreikio nustatymu ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas;

78.3. laikytis socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutarties nuostatų bei socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia paslaugas, nustatytų vidaus tvarkos taisyklių;

78.4. vykdyti teisėtus socialinių paslaugų įstaigų vadovų nurodymus;

78.5. kitas teisės aktuose nustatytas pareigas.

 

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS SAUGOJIMAS

 

79. Duomenis apie asmeniui (šeimai) skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas paslaugas, nurodant jų neskyrimo priežastis, atsakingi darbuotojai įveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą SPIS:

79.1. Socialinių paslaugų centras – duomenis apie transporto paslaugas;

79.2. Socialinės gerovės skyrius – duomenis apie apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos (išskyrus paslaugas, teikiamas Vilniaus miesto krizių centre ar nevyriausybinėse organizacijose, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis.), laikino atokvėpio, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugas;

79.3. Vilniaus miesto krizių centras ir nevyriausybinės organizacijos, su kuriomis Socialinės gerovės skyrius yra pasirašęs asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų finansavimo sutartis, – duomenis apie šiose įstaigose teikimas intensyvios krizių įveikimo pagalbos, laikino apnakvindinimo ir psichosocialinės pagalbos paslaugas;

79.4. Vilniaus „Vilko pėdos“ namai – duomenis apie laikino apnakvindinimo ir apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas;

79.5. atvejo vadybos paslaugas teikiančios įstaigos – duomenis apie socialinės priežiūros šeimoms paslaugas.

80. Informacija apie transporto paslaugas ir socialinės priežiūros paslaugas kaupiama Socialinės paramos informacinėje sistemoje SPIS.

81. Duomenis apie asmeniui (šeimai) skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas paslaugas, nurodant jų neskyrimo priežastis, į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą SPIS gali įvesti ir paslaugas teikiančių nevyriausybinių organizacijų atsakingi darbuotojai, jei tai numatyta Savivaldybės administracijos ir nevyriausybinės organizacijos sutartyje.

82. Asmens (šeimos) asmens bylos dokumentų kopijos saugomos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

 

VIII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

83. Tvarkos apraše Savivaldybės mero nustatyta tvarka paskirtų socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.

84. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo, per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos savivaldybės mero sprendimu sudaroma komisija, kuri per 20 darbo dienų pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

85. Savivaldybės mero sudaryta komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino socialinių paslaugų poreikį, teikia išvadą socialinio darbuotojo įstaigos vadovui.

86. Ginčai dėl Savivaldybės mero priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

88. Tvarkos aprašo nuostatų vykdymo metu asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

_____________________________________