LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl vaikų dienos centrų VEIKLOS projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo

 

2015 m. gruodžio 8 d. Nr. A1-726

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Vaiko gerovės 2013–2018 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. A1-547 „Dėl Vaiko gerovės 2013–2018 m. programos patvirtinimo“, įgyvendinimo priemonių plano 1.2 priemonę „Plėsti vaikų dienos centrus savivaldybėse, teikiant nestacionarias dienos socialinės priežiūros paslaugas vaikams ir šeimoms“:

1. T v i r t i n u Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – komisija):

Daina Urbonaitienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Sigita Stakytė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Neringa Česnulaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė;

Milda Petkevičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Informacijos analizės ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja;

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Asta Šidlauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;

Gailė Veršekienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 8 d.

įsakymu Nr. A1-726

 

VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso (toliau – Konkursas) galimus pareiškėjus ir reikalavimus jiems, finansuotinas projektų veiklas ir projektų reikalavimus, paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimą ir projektų atranką, projektų finansavimą, valstybės biudžeto lėšų panaudojimo sutarčių sudarymą, vykdymą ir kontrolę, vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. nuolatinis vaikų dienos centro lankytojas – vaikas, kuris reguliariai lankosi vaikų dienos centre ir kuriam teikiamos dienos socialinės priežiūros paslaugos ne trumpiau kaip 3 mėnesius per kalendorinius metus;

2.2. kitos nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-609 „Dėl Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijos).

3. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija).

4. Konkurso tikslas – skatinti vaikų dienos centrų plėtrą ir veiklą finansuojant konkurso būdu atrinktus projektus.

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 14 500 Eur (keturiolika tūkstančių penki šimtai eurų).

6. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

7. Pateikti paraiškas Konkursui gali vaikų dienos centrai, kaip jie apibrėžti Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijose (toliau – Pareiškėjas).

8. Pareiškėjai turi atitikti visus šiuos reikalavimus:

8.1. paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka veiklą vykdantys ne trumpiau kaip vienus metus;

8.2. projektui įgyvendinti iš savo ar kitų teisėtų finansavimo šaltinių numatę skirti ne mažiau kaip 10 procentų lėšų viso projekto vertės;

8.3. projektą numatę įgyvendinti ne trumpiau kaip vienus metus.

9. Prioritetai teikiami projektams, kuriuose numatoma veikla:

9.1. tęstiniams su vaikų dienos centrų veiklos skatinimu susijusiems Pareiškėjo vykdomiems projektams, kuriuos Pareiškėjas tinkamai vykdė 2013–2015 metais ir kuriems lėšų skyrė Ministerija;

9.2. projektams, kuriais Pareiškėjas numato vykdyti veiklas šiose savivaldybėse: Panevėžio r., Šilutės r., Šilalės r., Tauragės r., Vilkaviškio r., Šiaulių r., Kėdainių r., Joniškio r. Raseinių r.;

9.3. projekto veiklai vykdyti įtraukiami ne mažiau kaip 5 savanoriai.

10. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

10.1. socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo, sociokultūrinių ir kitų su vaiko ugdymu, jo teisių apsauga, integracija į šeimą, visuomenę susijusių paslaugų (socialinių, higienos įpročių formavimas, pagalba ruošiant pamokas ir kt.) teikimas;

10.2. informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo paslaugų teikimas;

10.3. nemokamo nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų maitinimo organizavimas;

10.4. socialinės ir psichologinės ar krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas, laisvalaikio užimtumo organizavimas;

10.5. kitų Lietuvos Respublikos teisės aktams ir vaikų dienos centro veiklos tikslams neprieštaraujančių veiklų vykdymas.

11. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

11.1. tikslingai skirti atostogoms ir (ar) turizmui;

11.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

11.3. bet kokiomis formomis ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos populiarinimą;

11.4. bet kokiomis kitomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

12. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

12.1. projekto administravimo (ne daugiau 30 proc. projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų; biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių steigėja arba dalininkė yra valstybė ir (ar) savivaldybė, negali numatyti projekto administravimo išlaidų):

12.1.1. projekto vadovo, finansininko darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

12.1.2. kitos administravimo išlaidos (buhalterinės apskaitos vedimo, biuro nuomos, komunalinių paslaugų, ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vykdytojui per mėnesį), pašto išlaidos) kanceliarinių prekių, komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių);

12.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

12.2.1. darbuotojų, tiesiogiai dirbančių su vaikais, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

12.2.2. nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų maitinimui organizuoti (ne daugiau kaip 2 Eur vienam asmeniui per dieną);

12.2.3. paslaugoms, teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų sutartis ar autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą (ne daugiau kaip 25 Eur už 1 val.);

12.2.4. vaikų atvykimo į vaikų dienos centrą ir grįžimo į namus transporto išlaidos (visuomeninio transporto priemonių bilietų, vaikų dienos centrui priklausančio ar nuomojamo automobilio degalų išlaidos);

12.2.5. savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

12.2.6. reikalingoms tiesiogiai su projekto įgyvendinama veikla susijusioms paslaugoms, prekėms ir priemonėms, inventoriui įsigyti.

13. Netinkamos finansuoti išlaidos:

13.1. Pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

13.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, degalams;

13.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

13.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Ministerijai bei sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

13.5. išperkamajai nuomai;

13.6. ilgalaikiam turtui, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigyti, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;

13.7. tarptautinių komandiruočių (kelionės, nakvynės, dienpinigių ir kt.);

13.8. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

14. Skelbimas apie Konkursą publikuojamas Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt ne vėliau kaip 2015 m. gruodžio 31 d. Paraiškų priėmimo terminas – vienas mėnuo nuo skelbimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

15. Skelbime teikti paraiškas nurodoma:

15.1. skelbimo teikti paraiškas pavadinimas;

15.2. galutinis paraiškų priėmimo terminas;

15.3. paraiškų priėmimo laikas ir vieta bei adresas;

15.4. telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti;

15.5. galimi Pareiškėjai;

15.6. paraiškos forma ir Nuostatų 19 punkte nurodyti dokumentai, kuriuos būtina pateikti kartu su paraiška;

15.7. kita Konkursui vykdyti reikalinga informacija.

16. Projektai aprašomi užpildant paraišką pagal nustatytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

17. Paraiškose turi būti nurodoma:

17.1. bendra informacija apie projektą ir Pareiškėją;

17.2. projekto aprašymas (projekto įgyvendinimo laikotarpis ir trukmė, trumpa situacijos analizė ir projekto įgyvendinimo poreikio pagrindimas, projekto tikslas, uždaviniai, santrauka, tęstinumas, tikslinė grupė, kuriai skirtas projektas, amžiaus grupė, nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų skaičius, projekto partneriai (jeigu yra);

17.3. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo planas;

17.4. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);

17.5. Pareiškėjo veiklą užtikrinantys ištekliai (informacija apie projekto vadovą, buhalterį ar buhalterinės apskaitos paslaugas teikiantį asmenį bei kitus specialistus, savanorius, dalyvaujančius įgyvendinant projektą, turima materialinė bazė (patalpos, kuriose organizuojamas laisvalaikis, aktyvus poilsis, savišvieta, maitinimas ir kt., jų atitiktis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytoms techninėms, sanitarinėms ir higienos normoms, priešgaisrinės saugos sąlygoms);

17.6. papildoma informacija (projekto sklaida ir viešinimas (priemonės, būdai, apimtis), informacija apie Pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

17.7. pridedamų dokumentų sąrašas.

18. Pareiškėjas gali pateikti daugiau negu vieną paraišką, kai planuoja veiklas (priemones) vykdyti kelių savivaldybių / seniūnijų / gyvenamųjų vietovių teritorijose. Šiose paraiškose nurodyti vaikų dienos centrai ir projektuose nurodytų veiklų (priemonių) vykdymo teritorijos negali sutapti.

19. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

19.1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties, statuto ar kt.) kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;

19.2. galiojančios sutarties, kai buhalterinės apskaitos paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopiją;

19.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą arba kopiją, patvirtintą laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), reikalavimų;

19.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 26 punkte;

19.5. dokumento, patvirtinančio teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą juridinio asmens antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu;

19.6. savivaldybės, kurios teritorijoje Pareiškėjas vykdys veiklą, raštą apie savivaldybės prisidėjimą ar neprisidėjimą prie dienos centro veiklos (suteiktas patalpas, patalpų išlaikymo bei kitų komunalinių išlaidų apmokėjimą, vaikų dienos centruose finansuojamų pareigybių skaičių ir kitas išlaidas) nurodant tokio prisidėjimo vertę ir patvirtinimą apie Pareiškėjo vykdomą veiklą tos savivaldybės teritorijoje;

19.7. dokumentus, įrodančius papildomą projekto finansavimą, ne mažesnį kaip 10 procentų lėšų viso projekto vertės, iš savo ar kitų teisėtų finansavimo šaltinių (pvz., garantiniai raštai);

19.8. darbuotojų, tiesiogiai dirbančių su vaikais, gyvenimo aprašymus, išsilavinimą ir (ar) kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus;

19.9. kitus dokumentus, kuriuos Pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

20. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 19 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta laikantis Dokumentų rengimo taisyklių reikalavimų. Visi paraiškos egzemplioriai ir prie jų pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti eilės tvarka.

21. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais vertimais į lietuvių kalbą, pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.

22. Paraiškos gali būti siunčiamos registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu Vilnius, A. Vivulskio g. 11. Ant voko būtina užrašyti „Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos Konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

23. Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie Konkursą nurodyta paskutinė paraiškų pateikimo data.

24. Gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, numatyta tvarka.

 

Informacija, kad paraiška gauta ir paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Ministerijos interneto svetainėje per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje.

25. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir lėšos jiems negali būti skiriamos, jei:

26.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

26.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

26.3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

26.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, Komisijos nariams;

26.5. Pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

26.6. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

26.7. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų panaudojimo sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

26.8. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo iš Pareiškėjo pusės.

27. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus atsakingi specialistai. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR PROJEKTŲ ATRANKA

 

28. Paraiškų vertinimą sudaro šie etapai:

28.1. paraiškos administracinės atitikties vertinimas;

28.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas.

29. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Komisijos sekretorius, kuris, prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar:

29.1. paraiška pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos datos;

29.2. paraiška atitinka Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus;

29.3. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (Nuostatų 7 punktas);

29.4. nevyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo iš Pareiškėjo pusės;

29.5. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir Nuostatų 19 punkte reikalaujamų dokumentų skaičius, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

29.6. visi paraiškos egzemplioriai ir prie jų pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti eilės tvarka;

29.7. paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti ir tinkamai patvirtinti dokumentų užsienio kalba vertimai;

29.8. Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

30. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

30.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

30.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

30.3. paraiška neatitinka Nuostatų 16 punkte nustatytų reikalavimų;

30.4. Pareiškėjas neatitinka Nuostatų 8 punkte nustatytų reikalavimų;

30.5. Pareiškėjas nepateikė reikalaujamų paraiškos egzempliorių ir Nuostatų 19 punkte reikalaujamų dokumentų ir (arba) pateikė nepatvirtintas dokumentų kopijas;

30.6. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

30.7. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo iš Pareiškėjo pusės;

30.8. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

31. Projekto tinkamumą finansuoti vertina Komisijos nariai užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

32. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

32.1. projekto atitiktis prioritetams;

32.2. projekto numatyto tikslo, uždavinių ir santraukos aiškumas, atitiktis Konkurso tikslui;

32.3. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumas, pagrįstumas ir tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

32.4. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumas ir konkretumas;

32.5. projekto įgyvendinimo sąmatos aiškumas, detalumas ir racionalumas, pagrįstumas ir sąsaja su veiklomis;

32.6. kitų finansavimo šaltinių pagrįstumas;

32.7. projekto partnerių įtraukimas.

33. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir projekto vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų, Komisijos pirmininkas tokį projektą paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui.

34. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paskirstyti paraiškas vertinti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

35. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

36. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Didžiausias galimas paraiškos įvertinimas – 70 balų. Lėšas siūloma skirti tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų, tačiau ne mažiau negu 35 balus ir kuriems užteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, surinkę mažiau negu 35 balai, nefinansuojami.

37. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 70 punkte nustatyta tvarka.

38. Jei pateikti projektai pagal turinį įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidoms nebus prašoma valstybės biudžeto lėšų arba šioms išlaidoms prašomų padengti valstybės biudžeto lėšų procentinė dalis bus mažesnė. Jei projektai įvertinami vienodai ir šiuo aspektu, pirmenybė teikiama projektui, kuriame numatyta įtraukti daugiau nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų. Jei projektai įvertinami vienodai ir šiuo aspektu, pirmenybė teikiama projektui, kurio įgyvendinimui numatyta skirti didesnę dalį (procentine išraiška) savo ar kitų šaltinių lėšų.

39. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių (veiklų) įgyvendinimo planą, o Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo patikslina sąmatą ir priemonių (veiklų) įgyvendinimo planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai. Komisija įvertina Pareiškėjo patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria Pareiškėjo suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

40. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

41. Informacija apie Konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

42. Ministerija raštu informuoja Pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kurių projektams neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

43. Ministerija per 5 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo perduoda Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) po 1 egzempliorių patvirtintų (patikslintų) paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, Komisijos protokolinių sprendimų kopijas ir Nuostatų 39 punkte nurodytus patikslintus dokumentus bei Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Perdavimas įforminamas Ministerijos ir Departamento padalinių, atsakingų už Konkurso koordinavimą, pasirašytu Dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

44. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisijos nariais gali būti Ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys projektams vertinti reikalingų gebėjimų.

45. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, skiriamas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

46. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

47. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

48. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

49. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

50. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

51. Prieš pradėdami pirmąjį posėdį, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti Konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

52. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 51 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su Konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

53. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, Komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai interesų konfliktą sukėlusiu klausimu laikomi negaliojančiais, o tokio nario vertintą projektą vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

54. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

55. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

56. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMAS, SUTARČIŲ SUDARYMAS,

VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

57. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

58. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp Pareiškėjo ir Departamento ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai Pareiškėjas raštu informuojamas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

59. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki sutartyje numatytos datos.

60. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl Pareiškėjo kaltės per Nuostatų 58 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

61. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

62. Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

63. Jei Pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

64. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

65. Norėdamas patikslinti sąmatą, Pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

66. Departamentas, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai Pareiškėją informuoja raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

67. Prašymai tikslinti sąmatą gali būti teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

68. Pareiškėjas privalo informuoti Ministeriją ir Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Ministerijai ir Departamentui, atnaujinamas sustabdytų lėšų pervedimas.

69. Pareiškėjas privalo informuoti, jei vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

70. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl Pareiškėjo kaltės per Nuostatų 58 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų, nutraukus valstybės biudžeto lėšų panaudojimo sutartį ar nepasirašius sutarties pratęsimo dokumentų, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Prieš priimant tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti iš Pareiškėjo papildomų dokumentų.

Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

71. Pareiškėjas privalo:

71.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

71.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas;

71.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 5 darbo dienas nuo projekto pabaigos dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento direktoriaus patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

71.4. ne vėliau kaip iki kitų po ataskaitinių metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

72. Departamentas Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

73. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

74. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja Pareiškėją ir turi teisę sustabdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš Pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei Pareiškėjas neinformuoja Departamento apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų reikalavimų, Departamentas turi teisę vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai Pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

75. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

75.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

75.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

75.3. paaiškėja, kad šių Nuostatų 19.4 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinama ar melaginga informacija.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

76. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Prašydamas pratęsti finansavimą Pareiškėjas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Ministerijai pateikia:

76.1. laisvos formos prašymą pratęsti projekto finansavimą;

76.2. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 26 punkte;

76.3. patikslintą priemonių (veiklų) įgyvendinimo planą (Nuostatų 3 priedas);

76.4. detalią sąmatą, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų, reikalingų projektui įgyvendinti kitiems metams (Nuostatų 4 priedas);

76.5. pasikeitusių projekto vykdytojų gyvenimo aprašymus;

76.6. savivaldybės, kurios teritorijoje Pareiškėjas vykdys veiklą, raštą apie savivaldybės prisidėjimą ar neprisidėjimą prie dienos centro veiklos (suteiktas patalpas, patalpų išlaikymo bei kitų komunalinių išlaidų apmokėjimą, vaikų dienos centruose finansuojamų pareigybių skaičių ir kitas išlaidas) nurodant tokio prisidėjimo vertę ir patvirtinimą apie Pareiškėjo vykdomą veiklą tos savivaldybės teritorijoje;

76.7. kitus dokumentus, kuriuos Pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

77. Prašymą pratęsti projekto finansavimą svarsto Komisija. Komisija ne ilgiau kaip per 30 dienų nuo prašymo gavimo apsvarsto prašymą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo.

Sprendimas dėl projekto finansavimo pratęsimo priimamas, atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę ataskaitą apie projekto įgyvendinimą ir lėšų panaudojimo tinkamumą. Ataskaitą Komisija gali svarstyti atskirame posėdyje.

78. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo priima sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

79. Priimtas sprendimas dėl sutarčių pratęsimo su Pareiškėju gali būti pakeistas pasikeitus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui ir (ar) kitiems teisės aktams, pagal kuriuos skiriami valstybės biudžeto asignavimai šiai veiklai vykdyti.

80. Pratęsto finansavimo sutartys pasirašomos Nuostatuose nustatyta tvarka.

81. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami Nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82. Nustatomas šis projektų įgyvendinimo kriterijus – nuolatinių vaikų dienos centrų lankytojų, dalyvaujančių vaikų dienos centrų veikloje, ir šeimų skaičius.

83. Pareiškėjai, teikdami Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Nuostatų 82 punkte įvardytus įgyvendinimo kriterijus.

84. Skyrus finansavimą Pareiškėjo pateiktam projektui, Pareiškėjas įsipareigoja viešinti vykdomą projektą naudodamas Ministerijos logotipą visuose su projektine veikla susijusiuose dokumentuose ir leidiniuose, taip pat per renginius. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija.

85. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

86. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

87. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

______________________


 

Vaikų dienos centrų veiklos projektų

finansavimo 2016–2018 metais atrankos

konkurso organizavimo nuostatų

1 priedas

 

(Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais paraiškos forma)

 

________________________________________________________________

(paraišką teikiančios įstaigos, organizacijos pavadinimas)

________________________________________________________________

(kodas, adresas, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

03610 Vilnius

 

PARAIŠKA

VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSUI

 

__________________

(data)

 

1. BENDRA INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ IR PAREIŠKĖJĄ

Projekto pavadinimas

 

Projektui įgyvendinti prašoma suma

 

Projekto vykdymo vietovė

 

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Pareiškėjo teisinė forma

 

Juridinio asmens kodas

 

Pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo

 

Kontaktinis asmuo / projekto vadovas

 

Buhalteris ar buhalterinės apskaitos paslaugas teikiantis asmuo

 

 

2. PROJEKTO APRAŠYMAS

2.1. Projekto įgyvendinimo laikotarpis ir trukmė

 

 

2.2. Trumpa situacijos analizė ir projekto įgyvendinimo poreikio pagrindimas

 

 

2.3. Projekto tikslas

 

 

2.4. Projekto uždaviniai

 

 

2.5. Projekto santrauka

 

 

2.6. Projekto tęstinumas

 

 

2.7. Projekto tikslinė grupė, kuriai skirtas projektas, amžiaus grupė, nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų skaičius

Tikslinė grupė

Amžiaus grupė

Nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų skaičius

Vaikai iš socialinės rizikos šeimų

Iki 7 m.

7–11 m.

11–15 m.

16–18 m.

 

Vaikai iš nepasiturinčių gyventojų šeimų

Iki 7 m.

7–11 m.

11–15 m.

16–18 m.

 

Kiti vaikai

Iki 7 m.

7–11 m.

11–15 m.

16–18 m.

 

 

Iš viso

 

 

2.8. Projekto partneriai (jeigu yra)

Eil. Nr.

Organizacijos ar institucijos pavadinimas

Būstinės adresas, kontaktai

Bendradarbiavimo statusas (sudarytos sutarties data, registracijos Nr. ir pan.)

Partnerio pasirinkimo priežastys ir jo vaidmuo įgyvendinant šią programą (glaustas aprašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. PROJEKTO PRIEMONIŲ (VEIKLŲ) ĮGYVENDINIMO PLANAS

 

Tikslas

Uždaviniai

Veiklos pavadinimas

(detalizavimas)

Planuojamas veiklos vykdymo terminas, vieta

Atsakingas asmuo

Vertinimo rodikliai, planuojami rezultatai (kokybiniai, kiekybiniai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. DETALI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Mato vienetas

Kiekis

Vieneto kaina,

Eur

Viso pro-jekto vertė, Eur

Savivaldybės lėšos, Eur

Rėmėjų ir kitos lėšos, Eur

Iš Ministerijos prašoma suma,

Eur

I.

Projekto administravimo (ne daugiau 30 proc. projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų; biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių steigėja arba dalininkė yra valstybė ir (ar) savivaldybė, negali numatyti projekto administravimo išlaidų)

 

 

 

1.

Projekto vadovo, finansininko darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Kitos administravimo išlaidos (buhalterinės apskaitos vedimo, biuro nuomos, komunalinių paslaugų, ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vykdytojui per mėnesį), pašto išlaidos) kanceliarinių prekių, komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių)

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

II.

Projekto įgyvendinimo išlaidos

 

 

 

1.

Darbuotojų, tiesiogiai dirbančių su vaikais, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų maitinimo organizavimas (ne daugiau kaip 2 Eur vienam asmeniui per dieną)

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Paslaugoms, teikiamoms pagal atlygintinas paslaugų ar autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali viršyti daugiau kaip 25 Eur už 1 val.

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Vaikų atvykimo į vaikų dienos centrą ir grįžimo į namus transporto išlaidos (visuomeninio transporto priemonių bilietų, vaikų dienos centrui priklausančio ar nuomojamo automobilio degalų išlaidos)

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Reikalingoms tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla paslaugoms, prekėms ir priemonėms, inventoriui įsigyti

 

 

 

6.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

IŠ VISO

 

 

 

 

 

 

5. PAREIŠKĖJO VEIKLĄ UŽTIKRINANTYS IŠTEKLIAI

5.1. Informacija apie projekto vadovą, buhalterį ar buhalterinės apskaitos paslaugas teikiantį asmenį bei kitus specialistus, savanorius, dalyvaujančius įgyvendinant projektą

Vardas ir pavardė

Išsilavinimas ir kvalifikacija, darbo patirtis

Vaidmuo įgyvendinant projektą

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Turima materialinė bazė (patalpos, kuriose organizuojamas laisvalaikis, aktyvus poilsis, savišvieta, maitinimas ir kt., jų atitiktis techninėms, sanitarinėms ir higienos normoms, priešgaisrinės saugos sąlygoms)

 

 

6. PAPILDOMA INFORMACIJA

6.1. Projekto sklaida ir viešinimas (priemonės, būdai ir apimtis)

 

 

6.2 Informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones)

 

 

7. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

Dokumento pavadinimas

Egz.

skaičius

Psl. skaičius

Užpildyta projekto paraiška

 

 

Pareiškėjo steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų, steigimo sutarties, statuto ar kt.) kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu

 

 

Galiojančios sutarties, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopija

 

 

Jei pareiškėjui atstovauja ne vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas arba kopija

 

 

Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatų 25 punkte

 

 

Dokumento, patvirtinančio teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopija, patvirtinta juridinio asmens antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu

 

 

Savivaldybės administracijos, kurios teritorijoje pareiškėjas vykdys veiklą, raštas apie savivaldybės prisidėjimą prie dienos centro veiklos (suteiktas patalpas, patalpų išlaikymo bei kitų komunalinių išlaidų apmokėjimą, vaikų dienos centruose finansuojamų pareigybių skaičių ir kitas išlaidas) nurodant tokio prisidėjimo vertę ir informaciją apie pareiškėjo vykdomą veiklą tos savivaldybės teritorijoje

 

 

Dokumentai, įrodantys papildomą projekto finansavimą, ne mažesnį kaip 10 procentų lėšų viso projekto vertės, iš savo ar kitų teisėtų finansavimo šaltinių (pvz., garantiniai raštai)

 

 

Darbuotojų, tiesiogiai dirbančių su vaikais, gyvenimo aprašymai, išsilavinimą ir (ar) kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai

 

 

Kiti dokumentai (išvardyti)

 

 

 

Patvirtinu, kad pateikta informacija yra teisinga. Užtikrinu, kad projektas parengtas ir jį vykdant numatomi sukurti ir (ar) įgyti rezultatai ir su jais susijusios teisės nepažeis kitų autorių turtinių ir kitų intelektinės ar pramoninės nuosavybės teisių. Sutinku, kad visi šioje paraiškoje nurodyti duomenys būtų tvarkomi siekiant įvertinti paraiškas vykdant Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais atrankos konkursą, taip pat, kad bus tikrinamas jų teisingumas.

 

 

Pareiškėjo vadovas ar įgaliotas asmuo ________________ ________________________

(parašas)                                       (vardas ir pavardė)

 

Pareiškėjo buhalteris ________________ ________________________

(parašas)                                       (vardas ir pavardė)

A. V.

 


 

Vaikų dienos centrų veiklos projektų

finansavimo 2016–2018 metais atrankos

konkurso organizavimo nuostatų

2 priedas

 

(Vertinimo anketos forma)

 

PROJEKTO, PATEIKTO VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSUI,

VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto sąlyginis numeris

 

 

Pareiškėjo atitikties vertinimas

Pažymėti

X

Reikalavimai pareiškėjui (Nuostatų 8 punktas)

 

Pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka veiklą vykdo ne trumpiau kaip vienus metus

 

Pareiškėjas projektui įgyvendinti iš savo ar kitų teisėtų finansavimo šaltinių numatęs skirti ne mažiau kaip 10 procentų lėšų viso projekto vertės

 

Pareiškėjas projektą numatęs įgyvendinti ne trumpiau kaip vienus metus

 

Paraiška atmetama, projektas yra toliau nevertinamas, jei pareiškėjas neatitinka bent vieno keliamo reikalavimo.

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijai

Didžiau-sias balas

Balų ribos

Skiria-mas balas

1.

Projekto atitiktis prioritetams (Nuostatų 9 punktas)

- atitinka visus prioritetus

- atitinka du prioritetus

- atitinka vieną prioritetą

- neatitinka nė vieno prioriteto

15

 

15

10

5

0

 

2.

Projekto numatyto tikslo, uždavinių ir santraukos aiškumas, atitiktis konkurso tikslui (Paraiškos 2.3–2.5 papunkčiai, Nuostatų 4 punktas)

- aiškūs, atitinka konkurso tikslą

- iš dalies aiškūs, atitinka konkurso tikslą

- nepakankamai aiškūs, neatitinka konkurso tikslo

10

 

 

 

7–10

3–6

0–2

 

3.

Projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumas, pagrįstumas ir tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti (Paraiškos 3 punktas)

- nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti

- iš dalies nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti

- nepakankamai nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti

15

 

 

 

11–15

 

6–10

 

0–5

 

4.

Projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumas ir konkretumas (Paraiškos 3 punktas)

- aiškūs ir konkretūs

- iš dalies aiškūs ir konkretūs

- nepakankamai aiškūs ir konkretūs

5

 

 

4–5

2–3

0–1

 

5.

Projekto įgyvendinimo sąmatos aiškumas, detalumas ir racionalumas, pagrįstumas ir sąsaja su veiklomis (Paraiškos 4 punktas, Nuostatų 12–13 punktai)

- aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis

- iš dalies aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis

- nepakankamai aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis

15

 

 

 

11–15

6–10

 

0–5

 

6.

Kitų finansavimo šaltinių pagrįstumas (Paraiškos 4 ir 7 punktai)

- pagrįsti

- nepagrįsti

5

 

 

5

0

 

7.

Projekto partnerių įtraukimas (Paraiškos 2.8 papunktis)

- projektą įgyvendins su partneriu (-iais)

- projektą įgyvendins viena organizacija

5

 

5

0

 

 

Balų suma

70

 

 

 

Projektai, surinkę mažiau negu 35 balai, nefinansuojami.

 

Pažymėti X

Komisijos nario siūlymas dėl finansavimo

Komisijos nario argumentavimas

 

SKIRTI

 

 

SKIRTI IŠ DALIES

(jei finansavimą siūloma skirti iš dalies, būtina nurodyti, kokioms veikloms ir išlaidų rūšims siūloma finansavimo neskirti ir (ar) skirti mažesnį finansavimą)

Veiklos

Išlaidų rūšys

 

NESKIRTI

 

 

______________                 ________________           ______________________________

(data)                                 (parašas)                                (komisijos nario vardas ir pavardė)

 

 

Vaikų dienos centrų veiklos projektų

finansavimo 2016–2018 metais atrankos

konkurso organizavimo nuostatų

3 priedas

 

(Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais patikslinto priemonių (veiklų) įgyvendinimo plano forma)

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Sutarties data ir Nr.

 

 

PATIKSLINTAS PRIEMONIŲ (VEIKLŲ) ĮGYVENDINIMO PLANAS

VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSUI

 

Tikslas

Uždaviniai

Veiklos pavadinimas

(detalizavimas)

Planuojamas veiklos vykdymo terminas, vieta

Atsakingas asmuo

Vertinimo rodikliai, planuojami rezultatai (kokybiniai, kiekybiniai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Vaikų dienos centrų veiklos projektų

finansavimo 2016–2018 metais

atrankos konkurso organizavimo

nuostatų

4 priedas

 

(Vaikų dienos centrų veiklos projektų finansavimo 2016–2018 metais detalios projekto įgyvendinimo sąmatos forma)

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Sutarties data ir Nr.

 

 

DETALI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

VAIKŲ DIENOS CENTRŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2016–2018 METAIS ATRANKOS KONKURSUI

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Mato vienetas

Kiekis

Vieneto kaina,

Eur

Viso pro-jekto vertė, Eur

Savivaldybės lėšos, Eur

Rėmėjų ir kitos lėšos, Eur

Iš Ministerijos prašoma suma,

Eur

I.

Projekto administravimo (ne daugiau 30 proc. projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų; biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių steigėja arba dalininkė yra valstybė ir (ar) savivaldybė, negali numatyti projekto administravimo išlaidų)

 

 

 

1.

Projekto vadovo, finansininko darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Kitos administravimo išlaidos (buhalterinės apskaitos vedimo, biuro nuomos, komunalinių paslaugų, ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vykdytojui per mėnesį), pašto išlaidos) kanceliarinių prekių, komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių)

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

II.

Projekto įgyvendinimo išlaidos

 

 

 

1.

Darbuotojų, tiesiogiai dirbančių su vaikais, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Nuolatinių vaikų dienos centro lankytojų maitinimo organizavimas (ne daugiau kaip 2 Eur vienam asmeniui per dieną)

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Paslaugoms, teikiamoms pagal atlygintinas paslaugų arba autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali viršyti daugiau kaip 25 Eur už 1 val.

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Vaikų atvykimo į vaikų dienos centrą ir grįžimo į namus transporto išlaidos (visuomeninio transporto priemonių bilietų, vaikų dienos centrui priklausančio ar nuomojamo automobilio degalų išlaidos)

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Reikalingos tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla paslaugoms, prekėms ir priemonėms, inventoriui įsigyti

 

 

 

6.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

IŠ VISO