LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „GYVŪNŲ IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEMONĖS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo

PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 23 d. Nr. 3D-768

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Gyvūnų ir visuomenės sveikatos priemonės“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. 3D-768

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „GYVŪNŲ IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEMONĖS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Prioritetas

Konkretus tikslas

Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu

Paramos gavėjų rūšis

Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis

Specialiosios projektų sąsajos

Projektų rūšis

Intervencinių priemonių rūšis

Paramos formos kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“,

Reglamento (ES) 2021/1139

26 straipsnio 1 dalies a punktas

2.1 Skatinti darnią akvakultūros veiklą, visų pirma didinti akvakultūros produktų gamybos konkurencingumą, kartu užtikrinant, kad veikla būtų aplinkos požiūriu tvari ilguoju laikotarpiu

 

02 Akvakultūra

01 Gamintojų organizacija (angl. santrumpa PO);

02 Gamintojų organizacijų asociacija (angl. santrumpa APO);

03 Tarpšakinė organizacija (angl. santrumpa IBO)

04 Privati įmonė – labai maža;

05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė);

06 Privati įmonė – didelė;

07 Viešasis subjektas;

08 Mokslinių tyrimų centras / universitetas / mokslininkai;

09 Nevyriausybinė organizacija (NVO) / asociacija.

04 Netaikoma

31 Su klimato kaita susijęs veiksmas

52 Investicijos į gyvūnų gerovę

21 Studijos ir moksliniai tyrimai

09 gyvūnų sveikata ir gerovė

01 Dotacijos

 

II.        SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai ir trumpiniai

1.1.  2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

1.2.  2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139);

1.3. 2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/429 dėl užkrečiamųjų gyvūnų ligų, kuriuo iš dalies keičiami ir panaikinami tam tikri gyvūnų sveikatos srities aktai („Gyvūnų sveikatos teisės aktas“), su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2016/429);

1.4.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008;

1.5.  2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo;

1.6. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas;

1.7.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.8. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.9. Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais plano patvirtinimo“;

1.10. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas.

2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma

2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Gyvūnų ir  visuomenės sveikatos priemonės“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 1450000 (vienas milijonas keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų).

2.2. Didžiausia galima paramos suma pagal Priemonę, skiriama vienam paramos gavėjui per visą Priemonės įgyvendinimo laikotarpį:

2.2.1. iki 70 000 Eur Aprašo 3.1.1 papunktyje numatytoms remiamoms veikloms;

2.2.2. iki 140 000 Eur Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytoms remiamoms veikloms.

2.3. Paramos intensyvumo norma:

2.3.1. kai vykdoma Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodyta veikla:

2.3.1.1. ne daugiau kaip 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) teikia Aprašo 3.4.1 papunktyje nurodytas pareiškėjas, atitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės (toliau – MVĮ) statusą, kaip jis apibrėžtas Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

2.3.1.2. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei PĮP teikia Aprašo 3.4.1 papunktyje nurodytas pareiškėjas, neatitinkantis MVĮ statuso.

2.3.2. kai vykdoma Aprašo 3.1.2 papunktyje nurodyta veikla:

2.3.2.1. ne daugiau kaip 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projektas atitinka visus šiuos kriterijus:

2.3.2.1.1. atitinka kolektyvinius interesus (plačiau nei tik pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių), kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), narių);

2.3.2.1.2. turi kolektyvinį paramos gavėją (galimi pareiškėjai nurodyti Aprašo 3.4.2–3.4.4 papunkčiuose);

2.3.2.1.3. turi inovacinių aspektų arba užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais. Vertinant inovacinius aspektus vadovaujamasi Projektų inovatyvumo vertinimo metodika, patvirtinta žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3D-181 „Dėl projektų inovatyvumo vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau - inovatyvumo vertinimo metodika). Projektas turi inovacinių aspektų, kai pagal inovatyvumo vertinimo metodiką apskaičiavus projektui suteiktos svorio balų sumos dalį procentais nuo maksimalios galimos svorio balų sumos nustatomas ne mažesnis kaip IV konkretaus projekto inovatyvumo lygis.

2.3.2.2. ne daugiau kaip 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai PĮP teikia Aprašo 3.4.3 papunktyje nurodytas pareiškėjas ir projekto partneris (-iai), kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais);

2.3.2.3. ne daugiau kaip 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai PĮP teikia Aprašo 3.4.2 papunktyje nurodytas pareiškėjas ir projekto partneris (-iai), kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais);

2.3.2.4. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas arba projekto partneris (-iai), kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), arba projektas neatitinka Aprašo 2.3.2.1–2.3.2.3 papunkčiuose nustatytų reikalavimų.

3. Reikalavimai projektams

3.1. Pagal Aprašą remiamos veiklos:

3.1.1. Akvakultūros įmonių įgyvendinamos priemonės, kuriomis siekiama sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų, puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę akvakultūros įmonėse prevencijos ir biologinio saugumo aspektais.

3.1.2. Akvakultūros asociacijų, įskaitant gamintojų organizacijas, ir (arba) viešojo sektoriaus subjektų įgyvendinamos priemonės, kuriomis siekiama sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų, puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę akvakultūros įmonėse prevencijos ir biologinio saugumo aspektais.

3.2. Remiamos veiklos gali apimti intervencines priemones, kuriomis prisidedama prie gyvūnų sveikatos ir gerovės akvakultūros sektoriuje užtikrinimo laikantis Reglamento (ES) Nr. 2016/429 taikymo srities. Gyvūnų sveikata ir gerovė yra susijusios: gerinant gyvūnų sveikatą didinama gyvūnų gerovė ir atvirkščiai.

3.3. Kai pagal Aprašą remiamos vykdomos ligų prevencijos ir kontrolės priemonės, turėtų būti atsižvelgiama į jų poveikį gyvūnų gerovei, kaip numatyta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) 13 straipsnyje, kad atitinkami gyvūnai būtų apsaugoti nuo išvengiamo skausmo, įtampos ar kančios.

3.4. Galimi pareiškėjai ir partneriai:

3.4.1. akvakultūros įmonė, užregistruota ir turinti galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą;

3.4.2. akvakultūros įmonių (užregistruotų ir turinčių galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą) asociacija;

3.4.3. Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 3D-298 „Dėl Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“, tvarka pripažinta akvakultūros produktų gamintojų organizacija (toliau – gamintojų organizacija);

3.4.4. viešojo sektoriaus subjektai.

3.5. Kai vykdoma Aprašo 3.1.2 papunktyje nurodyta veikla PĮP gali būti teikiamas ir projektai įgyvendinami kartu su partneriu (-iais).

3.6. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.

3.7. Siektini stebėsenos rodikliai (1 projektas = mažiausiai 1 veiksmas):

Rodiklio pavadinimas  

Rodiklio kodas 

Matavimo vienetai 

Siektina reikšmė (priemonės lygiu)

Veiksmai, kuriais prisidedama prie geros aplinkos būklės, įskaitant gamtos atkūrimą, išsaugojimą, ekosistemų apsaugą, biologinę įvairovę, gyvūnų sveikatą ir gerovę (veiksmų skaičius)

CR 10

Vnt.

21

 

3.8. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie:

3.8.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-06-02-04 „Pritaikyti aplinkos, klimato kaitos ir kitus valdymo įsipareigojimus bei inovatyvias, tausias technologijas jūrų reikalų ir žuvininkystės veikloje“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Gyvūnų ir visuomenės sveikatos priemonės“;

3.8.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Vandenų ekosistemos apsaugos ir atkūrimo, įskaitant žvejybos pritaikymą, biologinės įvairovės apsaugos, įskaitant akvakultūros ūkiuose, veiksmų skaičius, vnt.“;

3.8.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021– 2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Plėtoti tvarų ir bioekonomikos principais paremtą ūkininkavimą visose žemės ūkio šakose, tikslinga įgyvendinti kaip susijusius, nes jie priklauso tai pačiai veiklos sričiai ir vienas kitam sudaro prielaidas pokyčiams“.

4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai

4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

4.3. Pagal aprašą įgyvendinami projektai tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisideda prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms.

5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą

Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

6.1. Specialusis projektų atrankos kriterijus

6.1.1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

konkrečių profilaktinių priemonių taikymas akvakultūros ūkyje, pagrįstas kompetentingo subjekto parengta rekomendacija (taikoma, kai pareiškėjas akvakultūros įmonė);

Kartu su PĮP turi būti pateikta kompetentingo subjekto parengta rekomendacija dėl konkrečių profilaktinių priemonių taikymo akvakultūros ūkyje. Kompetentingas subjektas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba viešoji įstaiga, arba Lietuvos mokslo ir studijų institucija, turinti kompetencijos žuvų sveikatos ir gerovės – prevencijos prieš žuvų ligas – srityje arba ekspertas, turintis veterinarijos gydytojo kvalifikaciją ir darbo patirties akvakultūros ūkyje (ichtiopatologijos srityje).

6.2. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (mažiausias privalomas surinkti prioritetinių balų skaičius – 20):

6.2.1.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Pareiškėjo numatomas taikyti profilaktikos prieš žuvų ligas mastas

6.2.1.1. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 50 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 25 balai;

6.2.1.2. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 70 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 35 balai;

6.2.1.3. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 90 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 40 balų.

6.2.2..

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projektu sprendžiamos svarbesnės žuvų ligų profilaktikos problemos

Pareiškėjas yra pramoninis akvakultūros tvenkinių ūkis (kaip nustatyta Žuvininkystės įstatyme) arba akvakultūros įmones vienijanti asociacija (įskaitant gamintojų organizacijas) arba viešojo sektoriaus subjektas – suteikiama 20 balų;

6.2.3.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekte numatytos įgyvendinti gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose įgyvendinamos gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis, – suteikiama 20 balų.

6.2.4.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekte numatyta įgyvendinti priemones, kuriomis siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose įgyvendinamos priemonės, kuriomis siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę, – suteikiama 20 balų.

6.4. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.7, 3.2.8, 3.2.10, 5.1, 5.2 ir 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus.

7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas

7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą, taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“ 

8. Kiti reikalavimai

8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso.

8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai:

8.2.1. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), pareiškėjo su partneriu (-iais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą bei tęstinumo laikotarpiu (kai jis taikomas pagal Aprašo 7 punktą);

8.2.2. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą;

8.2.3. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą;

8.2.4. kai vykdoma Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodyta veikla, kartu su PĮP turi būti pateikta kompetentingo subjekto parengta rekomendacija, nurodyta Aprašo 6.1.1 papunktyje (toliau - Rekomendacija), dėl konkrečių profilaktinių priemonių taikymo akvakultūros ūkyje;

8.2.5. informacija reikalinga projektų atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 1 priedas);

8.2.6. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją;

8.2.7. tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Aprašo 9.2.1–9.2.2, 9.3.3–9.3.6 papunkčiuose, pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti;

8.2.8. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) kartu su PĮP.

8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo  priėmimo tvarka.

8.4. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija.

8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas paramos sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas pramos sutartyje.

8.6. Gali būti mokamas avansas projektams finansuoti (projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti), laikantis PFAT nustatytų sąlygų.

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Galimas išlaidų tinkamumo laikotarpis nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.

9.2. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų, susijusių su Aprašo 3.1.1 papunktyje numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, kategorijos yra šios:

9.2.1. profilaktikos prieš žuvų ligas priemonių, įsigytų pagal Rekomendaciją ir joje pateiktas normas, išlaidos, patirtos ne anksčiau nei Rekomendacijos parengimo data;

9.2.2. įrenginių, prietaisų, įrangos, įrankių, priemonių, skirtų žuvų ligų diagnostikai ir (arba) hidrocheminių parametrų nustatymui ir (arba) vandens / oro dezinfekavimui, įsigijimo išlaidos – didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM) suma gali sudaryti 10 000 Eur (kompensuojant išlaidas priklausomai nuo pareiškėjui taikomo paramos intensyvumo); 

9.2.3. Rekomendacijos parengimo paslaugos išlaidos. Finansuojama išlaidų dalis gali sudaryti iki 2 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės be PVM;

9.2.4. informavimo apie projektą išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose.

9.3. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų, susijusių su Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, kategorijos yra šios:

9.3.1. Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo darbo užmokestis.  Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.6–10.8 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas;

9.3.2. projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos, jei jos atitinka joms taikomus nacionalinius teisės aktus ir šias sąlygas:

9.3.2.1. dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos vykstantiems į užsienio komandiruotes asmenims visais atvejais negali viršyti maksimalių dienpinigių dydžių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

9.3.2.2. jeigu projektą vykdančiam personalui, vykstančiam į komandiruotes, dienpinigiai nemokami, šių asmenų maitinimo renginių metu išlaidos (jei tokios išlaidos numatytos ir kitiems renginio dalyviams) gali būti laikomos tinkamomis finansuoti;

9.3.2.3. jeigu asmuo nėra siunčiamas į komandiruotę, jam gali būti apmokamos (kompensuojamos) kelionių, gyvenamojo ploto nuomos, vykstančiųjų į užsienį draudimo, dalyvavimo renginiuose ir panašios išlaidos, neviršijant 9.3.2.1 papunktyje nustatytų dydžių.

9.3.3. Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui reikalingų paslaugų pirkimas:

9.3.3.1. konsultavimo, mokymų, studijų, ekspertų, tyrimų, audito, vertinimų, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, pirkimas;

9.3.3.2. seminarų, konferencijų, mokymų bei kitų informacinių ir mokomųjų renginių organizavimo išlaidos.

9.3.4. įrangos, įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų, skirtų atlikti tyrimams, įsigijimo ir įrengimo projekto įgyvendinimo vietoje išlaidos;

9.3.5. laboratorinių medžiagų, reagentų ir kitų tyrimams reikalingų priemonių įsigijimo išlaidos.

9.3.6. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas reikalingas numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui.

9.3.7. informavimo apie projektą išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose.

9.3.8. netiesioginės projekto išlaidos:

9.3.8.1. šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje;

9.3.8.2. netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų (Aprašo 9.3.3.1–9.3.3.6 papunkčiai).

9.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos privalo atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje.

10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai:

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms:

https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81

Eil. Nr.

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

10.1.

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų

FN-01

7 proc.

Iki 7 proc. fiksuotoji norma

10.2.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

10.3.

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

10.4.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

FS-01-03

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

10.5.

FS-01-04

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

10.6.

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos

FĮ-21-01

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.7.

FĮ-21-02

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.8.

FĮ-21-03

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1.

 

________________________________

 

 

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 m.

programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros

veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros

produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant

prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės

„Gyvūnų ir  visuomenės sveikatos priemonės“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

 

INFORMACIJOS, reikalingOS projekto atitikČIAI projektų atrankos kriterijams įvertinti, PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „DARNIOS AKVAKULTŪROS VEIKLOS SKATINIMAS IR ŽVEJYBOS BEI AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR PREKYBA JAIS, TAIP PRISIDEDANT PRIE APRŪPINIMO MAISTU SAUGUMO SĄJUNGOJE“ PRIEMONĘ „GYVŪNŲ IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEMONĖS“, PATEIKIMO lentelė

 

(Pildo pareiškėjas ir teikia kartu su PĮP)

 

 

Nr.

Kriterijus

Taip / Ne / Neaktualu

Pagrindimas

1

2

3

4

1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus:

1.1.

Ar kartu su PĮP pateikta rekomendacija dėl konkrečių profilaktinių priemonių taikymo akvakultūros ūkyje (toliau – Rekomendacija) yra parengta kompetentingo subjekto

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

(kai įgyvendinama tik Aprašo 3.1.2 papunktyje nurodyta remiama veikla – žymėti NEAKTUALU

 

Jei pažymėjote „TAIP“, pateikite pagrindimą, kad kompetentingas subjektas, parengęs Rekomendaciją,  yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba viešoji įstaiga, arba Lietuvos mokslo ir studijų institucija, turinti kompetencijos žuvų sveikatos ir gerovės – prevencijos prieš žuvų ligas – srityje arba ekspertas, turintis veterinarijos gydytojo kvalifikaciją ir darbo patirties akvakultūros ūkyje (ichtiopatologijos srityje). Pateikiamos nuorodos į viešai prieinamą informaciją, arba pridedami papildomi dokumentai, pvz., eksperto patirtį ir kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų kopijos.

2.

Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai:

2.1.

Ar pareiškėjas atitinka pirmąjį prioritetinį kriterijų: „Pareiškėjo numatomas taikyti profilaktikos prieš žuvų ligas mastas“

Taip

 

Ne

Neaktualu

(kai įgyvendinama tik Aprašo 3.1.2 papunktyje nurodyta remiama veikla – žymėti NEAKTUALU, jei pažymima TAIP, pažymėti vieną iš 2.1.1–2.1.3 papunkčių)

Jei pažymima „TAIP“, užpildykite lentelę:

 

Rekomenduojama taikyti profilaktikos priemonė, numatyta kompetentingo subjekto parengtoje rekomendacijoje

Pasiūlyta taikyti profilaktikos priemonės apimtis *

Numatoma įsigyti profilaktikos priemonės  apimtis

Numatoma įsigyti pasiūlytų profilaktikos priemonių dalis

1

2

3

4=3/2*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendra numatoma įsigyti pasiūlytų profilaktikos priemonių dalis

 

 

**

* Jei rekomenduojant taikyti profilaktikos priemones nurodoma didžiausia ir mažiausia taikymo apimtis, įrašomas vidurkis.

** Bendra numatoma įsigyti pasiūlytų profilaktikos priemonių dalis apskaičiuojama kaip atskirų profilaktikos priemonių 4 stulpelio reikšmių vidurkis

2.1.1.

pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 50 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių

2.1.2.

pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 70 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių

2.1.3.

pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 90 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių

2.2.

Ar pareiškėjas atitinką antrąjį prioritetinį kriterijų: „Projektu sprendžiamos svarbesnės žuvų ligų profilaktikos problemos“?

Taip

 

Ne

Neaktualu

(jei pažymima TAIP, pažymėti vieną iš 2.2.1–2.2.3 papunkčių)

(jei pareiškėjas yra akvakultūros įmones vienijanti asociacija (įskaitant gamintojų organizacijas), nurodykite akvakultūros įmonių pavadinimus ir kodus, nurodytus Juridinių asmenų registre, kurios yra pareiškėjo nariai):

Akvakultūros įmonės pavadinimas

Kodas, nurodytas Juridinių asmenų registre (fizinių asmenų kodo nurodyti nereikia)

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

pareiškėjas yra pramoninis akvakultūros tvenkinių ūkis (kaip nustatyta Žuvininkystės įstatyme)

2.2.2.

pareiškėjas yra akvakultūros įmones vienijanti asociacija (įskaitant gamintojų organizacijas)

2.2.3.

ar pareiškėjas yra viešojo sektoriaus subjektas

2.3.

Ar projekte numatytos įgyvendinti gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis?

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

(Jei pažymėjote TAIP, pateikite pagrindimą, kad projektu bus įgyvendinamos gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis, paaiškinkite, kaip projekto remiamos veiklos atitiks šį prioritetinį kriterijų)

2.4.

Ar projekte numatyta įgyvendinti priemones, kuriomis siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę?

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

(Jei pažymėjote TAIP, pateikite pagrindimą kad, projektu bus siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę, paaiškinkite kaip projekto remiamos veiklos atitiks šį prioritetinį kriterijų)

3.

Tinkamumo finansuoti ir kiti reikalavimai

3.1.

Ar projektas atitinka visus šiuos kriterijus:

3.1.1. atitinka kolektyvinius interesus (plačiau nei tik pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių), kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), narių);

3.1.2. turi kolektyvinį paramos gavėją (galimi pareiškėjai nurodyti Aprašo 3.4.2–3.4.4 papunkčiuose);

3.1.3. turi inovacinių aspektų arba užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais.

Taip

 

Ne

Neaktualu

(jei neprašoma paramos intensyvumo 100 proc., kaip nustatyta Aprašo 2.3.2.1 papunktyje, žymėti NEAKTUALU)

(Jei pažymėjote TAIP, pateikite pagrindimą, paaiškinkite, kaip projektas atitiks kiekvieną iš šių kriterijų)

3.2.

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos įgyvendinti remiamos veiklos, prisidedančios prie gyvūnų sveikatos ir gerovės akvakultūros sektoriuje užtikrinimo, bus įgyvendinamos laikantis Reglamento (ES) Nr. 2016/429 taikymo srities?

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

(Jei pažymėjote„TAIP, pateikite pagrindimą, paaiškinkite, kaip projektas atitiks šį reikalavimą)

3.3

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos įgyvendinti ligų prevencijos ir (arba) kontrolės priemonės bus vykdomos atsižvelgiant į jų poveikį gyvūnų gerovei, kaip numatyta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) 13 straipsnyje, kad atitinkami gyvūnai būtų apsaugoti nuo išvengiamo skausmo, įtampos ar kančios?

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

(Jei pažymėjote TAIP, pateikite pagrindimą, paaiškinkite, kaip projektas atitiks šį reikalavimą)

 

Prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją.

 

______________________ _________________ ___________________________

(pareigos)                                                                        (parašas)                                                                                          (vardas ir pavardė)                                                                                    

 

________________________________

 

 

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 m.

programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros

veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros

produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant

prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės

„Gyvūnų ir  visuomenės sveikatos priemonės“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

PROJEKTO tinkamumo finansuoti PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS .antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo sąjungoje“ priemonę „GYVŪNŲ IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEMONĖS“ vertinimo lentelė

 

 

(Pildo Agentūra projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu)

 

PĮP  kodas

Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.

Galimas simbolių skaičius – 25.

Pareiškėjo pavadinimas

Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.

Galimas simbolių skaičius – 140.

Projekto pavadinimas

Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.

Galimas simbolių skaičius – 150.

 

 

Eil. Nr.

Projektų atrankos kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

Projekto atrankos kriterijaus atitikties vertinimas

Taip / Ne / Neaktualu

Komentarai

(Agentūra pagrindžia atrankos kriterijaus ir (arba) tinkamumo finansuoti reikalavimo įvertinimą)

1

2

3

4

5

1. Specialusis projektų atrankos kriterijus

1.1.

Konkrečių profilaktinių priemonių taikymas akvakultūros ūkyje, pagrįstas kompetentingo subjekto parengta rekomendacija (taikoma, kai pareiškėjas akvakultūros įmonė);

Kartu su PĮP turi būti pateikta kompetentingo subjekto parengta rekomendacija dėl konkrečių profilaktinių priemonių taikymo akvakultūros ūkyje. Kompetentingas subjektas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba viešoji įstaiga, arba Lietuvos mokslo ir studijų institucija, turinti kompetencijos žuvų sveikatos ir gerovės – prevencijos prieš žuvų ligas – srityje arba ekspertas, turintis veterinarijos gydytojo kvalifikaciją ir darbo patirties akvakultūros ūkyje (ichtiopatologijos srityje).

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (mažiausias privalomas surinkti prioritetinių balų skaičius – 20):

2.1.

Pareiškėjo numatomas taikyti profilaktikos prieš žuvų ligas mastas

2.1.1. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 50 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 25 balai;

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2.1.2. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 70 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 35 balai;

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2.1.3. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 90 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 40 balų.

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2.2.

Projektu sprendžiamos svarbesnės žuvų ligų profilaktikos problemos

Pareiškėjas yra pramoninis akvakultūros tvenkinių ūkis (kaip nustatyta Žuvininkystės įstatyme) arba akvakultūros įmones vienijanti asociacija (įskaitant gamintojų organizacijas), arba viešojo sektoriaus subjektas – suteikiama 20 balų;

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2.3.

Projekte numatytos įgyvendinti gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose įgyvendinamos gyvūnų gerovės priemonės, kuriomis mažinamas veterinarinių vaistų naudojimo poreikis, – suteikiama 20 balų.

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

2.4

Projekte numatyta įgyvendinti priemones, kuriomis siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę.

Kai prašoma paramos projektams, kuriuose įgyvendinamos priemonės, kuriomis siekiama puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę, – suteikiama 20 balų.

Taip

 

Ne

Neaktualu

 

 

______________________________________