VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. GEGUŽĖS 31 D. SPRENDIMO NR. T-VIII-360 „DĖL VARĖNOS „ŠALTINĖLIO“ PRADINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO“ PAKEITIMO
2020 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T-IX-386
Varėna
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Varėnos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Pakeisti Varėnos „Ryto“ progimnazijos nuostatus, patvirtintus Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-VIII-360 „Dėl Varėnos „Šaltinėlio“ pradinės mokyklos reorganizavimo“, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioti Varėnos „Ryto“ progimnazijos direktorių Rimą Vasiliauską pasirašyti šio sprendimo 1 punktu patvirtintus Varėnos „Ryto“ progimnazijos nuostatus ir juos įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gegužės 31 d. sprendimu
Nr. T-VIII-360
(Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo
Nr. T-IX-386 redakcija)
VARĖNOS „RYTO“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Varėnos „Ryto“ progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Varėnos „Ryto“ progimnazijos (toliau – Progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Varėnos „Ryto“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – Varėnos „Ryto“ progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190108941.
3. Progimnazijos įsteigimo data – 1978 m. rugsėjo 1 d. pradėjo veikti Varėnos 2-oji vidurinė mokykla (Varėnos rajono liaudies deputatų tarybos Vykdomojo komiteto 1978 m. rugpjūčio 30 d. sprendimas Nr.240).
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
15. Progimnazija vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas.
16. Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, mokymosi pasiekimų pažymėjimus ir pažymėjimus.
17. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo
veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Progimnazijos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
22. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
23. Vykdydama pavestus uždavinius, Progimnazija:
23.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.4. atlieka mokinių pirminį specialiųjų poreikių įvertinimą, inicijuoja mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymą, organizuoja šių mokinių ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, pailgintas darbo dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
23.13. atsiradus poreikiui, padeda tėvams (globėjams, rūpintojams) organizuoti mokinių ugdymą (ugdymąsi) šeimoje pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas;
III SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus bei modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);
25.4. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
26. Progimnazijos pareigos:
26.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:
27.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Progimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28. Progimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas viešo konkurso būdu 5 metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras teisės aktuose nustatyta tvarka. Progimnazijos direktorius yra atskaitingas ir tiesiogiai pavaldus Savivaldybės tarybai.
29. Progimnazijos direktorius atlieka tokias funkcijas:
29.1. tvirtina Progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus; tvirtina darbuotojų darbo užmokestį (koeficientą) ir nustato kitas darbo apmokėjimo sąlygas;
29.2. nustato Progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
29.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
29.8. organizuoja ir koordinuoja Progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius, rengia metinės veiklos ataskaitą ir teikia ją Varėnos rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka;
29.10. sudaro Vaiko gerovės komisiją ir kitas teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;
29.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, vykdo asignavimų valdytojo funkcijas, organizuoja mokyklos metinės išlaidų sąmatos projekto rengimą;
29.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
29.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.17. kiekvienais metais teikia Progimnazijos bendruomenei ir Progimnazijos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus Švietimo įstaigos vadovų metų veiklos ataskaitos reikalavimus;
29.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams;
30. Direktorius atsako už tai, kad Progimnazijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie Progimnazijos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, įstaigos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
31. Direktoriaus atostogų, laikinojo nedarbingumo laikotarpiu ar kitais atvejais negalint vykdyti savo pareigų, jo funkcijas atlieka Progimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
32. Progimnazijoje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba.
33. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą, susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja diagnozuojant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su progimnazijos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms, teikia siūlymų metodinei tarybai dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
34. Metodinės tarybos nariai yra visų metodinių grupių atstovai. Metodinė taryba bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis tarybomis. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Progimnazijoje, bendradarbiavimą tarp metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja vienas iš direktoriaus pavaduotojų ugdymui. Metodinės tarybos sudėtį tvirtina Progimnazijos direktorius.
V SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
36. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji Progimnazijos savivaldos institucija. Progimnazijos taryba telkia įstaigos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenę demokratiniam Progimnazijos valdymui, padeda spręsti aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Progimnazijos interesams.
37. Progimnazijos taryba sudaroma lygiomis dalimis (po 3 narius) iš įstaigoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vieno vietos bendruomenės atstovų.
38. Į Progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 7–8 klasių mokinius – mokinių taryba, vietos bendruomenės atstovą – Progimnazijos direktorius.
39. Progimnazijos taryba perrenkama kas dveji metai. Išrinkti asmenys gali būti Tarybos nariais dvi kadencijas. Nutrūkus Progimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas Nuostatų 38 punkte nustatyta tvarka.
40. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Progimnazijos direktorius progimnazijos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
41. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Progimnazijos tarybos posėdyje.
42. Progimnazijos taryba atlieka tokias funkcijas:
42.2. pritaria Progimnazijos strateginiam planui, metiniam Progimnazijos veiklos planui, Nuostatams, įstaigos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems įstaigos direktoriaus;
42.3. teikia siūlymų Progimnazijos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
42.5. kiekvienais metais vertina mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės tarybai;
42.6. teikia siūlymus Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
42.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus įstaigos direktoriui;
42.8. teikia siūlymų dėl Progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti. Ją sudaro Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi įstaigoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
47. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
48. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
49. Progimnazijoje nuolat veikia Progimnazijos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Mokinių savivaldos institucijos nariai yra 7–8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja posėdyje jos narių išrinktas pirmininkas. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto įstaigos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Progimnazijos tarybą.
50. Progimnazijoje veikia tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijos – klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas, renkamas visuotiniame klasės tėvų susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja komiteto narių susirinkime išrinktas pirmininkas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai aptaria su klasės vadovais klasių mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasių renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Progimnazijos tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
52. Darbuotojai į darbą Progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
55. Progimnazija patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
56. Progimnazijos lėšos:
56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas programų sąmatas;
56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos;
58. Progimnazijos buhalterinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Biudžetinių įstaigų ir seniūnijų buhalterinės apskaitos skyrius.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Progimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, Progimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas įstaigos vykdomas veiklas.
63. Progimnazijos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Progimnazijos taryba, tvirtina Savivaldybės taryba.
64. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Progimnazijos direktoriaus ar Progimnazijos tarybos iniciatyva.
67. Savivaldybės taryba vykdo teisės aktuose Progimnazijos steigėjai (savininkei) paskirtas funkcijas. Jei Lietuvos Respublikos norminiai aktai ar Savivaldybės tarybos priimti teisės aktai nustato, kad atskiras Savivaldybės tarybos kompetencijos funkcijas gali vykdyti Savivaldybės vykdomoji institucija, šios funkcijos vykdomos be atskiro šių nuostatų pakeitimo.