LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO ir sporto MINISTRO 2019 m. gegužės 13 D. įsakymo nR. v-558 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.2.2-CPVA-K-703 PRIEMONĖS „Kompetencijos centrų ir inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklos skatinimas“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 3 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. rugsėjo 19 d. Nr. V-1036
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-CPVA-V-703 priemonės „Kompetencijos centrų ir inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. V-558 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-CPVA-K-703 priemonės „Kompetencijos centrų ir inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 35.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„35.2. Kai projekto pareiškėjas vykdo projektą kartu su partneriu privačiuoju juridiniu asmeniu arba pareiškėjas ir (arba) partneris yra pasirašęs, sutartį su įmone dėl MTEP veiklos rezultato, kurį planuojama sukurti projekto įgyvendinimo metu, panaudojimo, arba pareiškėjas ir (arba) partneris ketina įsteigti naują žinioms imlią (atžalinę) įmonę (angl. spin-off), kurioje bus komerciškai panaudoti projekto metu sukurti MTEP veiklos rezultatai, pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 26 straipsnius, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos mokslinių tyrimų plėtrai ir infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 26 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 4 priede nurodytus vertinimo kriterijus.“
2. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:
„48. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos nurodytos Aprašo 2 lentelėje.
2 lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamos finansuoti išlaidos: 1. MTEP veiklų vykdymui būtinos įrangos įsigijimo išlaidos, jei planuojama įsigyti įranga nėra viešai prieinama atviros prieigos centruose arba viešai prieinamos įrangos pajėgumų nepakanka veiksmingai vykdyti projekto veiklas arba įrangos panaudojimo galimybės kitaip apribotos. Šios išlaidos negali sudaryti daugiau nei 20 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. Įrangos įsigijimo išlaidas gali patirti tik Pareiškėjas. 2. MTEP veiklų vykdymui būtinų pramoninės nuosavybės teisių objektų įsigijimo ir (arba) registravimo išlaidos. Šios išlaidos kartu su 5 išlaidų kategorijos „Projekto vykdymas“ 4 punkte nurodytomis MTEP ir konsultavimo paslaugų išlaidomis negali sudaryti daugiau nei 25 procentus tinkamų finansuoti išlaidų. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamos finansuoti šios MTEP veiklų vykdymui būtinos ir MTEP veikloms proporcingai (pro rata principu) priskiriamos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu: 1. projektą vykdančio MTEP personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų nustatyta tvarka, ir komandiruočių, kelionių išlaidos; Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos (komandiruočių ir kelionių išlaidos negali sudaryti daugiau nei 10 procentų tinkamų finansuoti išlaidų), apskaičiuotos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto veikloms vykdyti (vykdančio personalo komandiruotės) reikalingos transporto Lietuvoje ir kelionėms žemės transportu iš Lietuvos į kitą šalį (ir atgal) išlaidos apmokamos taikant Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai. 2. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusio ilgalaikio turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų, įrengimų) nuomos išlaidos; 3. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusio trumpalaikio turto (medžiagų, mažaverčio inventoriaus) pirkimo išlaidos; 4. MTEP ir konsultavimo paslaugų, naudojamų vien tik projekto veiklai, išlaidos, susijusios su MTEP grįstų, komercinį potencialą turinčių idėjų išbandymu, tolesnėms investicijoms parengto ar kitokio rezultato, kuris gali būti pritaikytas diegti rinkoje, sukūrimu, tikslinių rinkų analize, ir paslaugų, susijusių su patentų registravimu, išlaidos;
Projektą vykdančio MTEP personalo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose nustatymo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.“ |
3. Pakeičiu 2 priedą „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ ir 1 punktą išdėstau taip:
„Prioritetinio projektų atrankos kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Vertinimo metu suteiktų balų skaičius |
Komentarai |
|
1. Pareiškėjo ir partnerių projekto veiklas vykdysiančių mokslininkų grupės patirtį, vykdant MTEP veiklą, dalyvaujant tarptautinėse MTEP programose, bendradarbiaujant su verslu atspindintys rezultatai, atitinkantys Sumanios specializacijos programos prioritetą, kuriame planuojamas įgyvendinti projektas. |
I. Vertinami pareiškėjo ir partnerio (tuo atveju, jeigu partneris yra mokslo ir studijų institucija arba universiteto ligoninė) autorių, kurie vykdys projekto veiklas, mokslo darbų vertinimo rezultatai MTEP srityse, atitinkančiose Sumanios specializacijos programos prioritetą, kuriam priskiriamas projektas, vadovaujantis paskutiniais turimais Lietuvos mokslo tarybos duomenimis, gautais atliekant mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų ir universitetų ligoninių mokslinės veiklos vertinimą (toliau – Vertinimas), vadovaujantis Kasmetinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir meno veiklos vertinimo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. V-747 „Dėl Kasmetinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir meno veiklos vertinimo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Vertinimo reglamentas) ir Lietuvos mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros bei meno veiklos vertinimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2018 m. birželio 15 d. įsakymas Nr. V-307 „Dėl Lietuvos mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros bei meno veiklos vertinimo gairių patvirtinimo“ (toliau – Vertinimo gairės). Universitetų ligoninių mokslinė veikla vertinama laikantis tų pačių principų, kaip vertinant mokslo ir studijų institucijas, pagal Vertinimo reglamentą bei Vertinimo gaires. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi viešai prieinama Lietuvos mokslo tarybos prieiga, kurioje pateikiami vertinimo rezultatai (https://www.lmt.lt/lt/mokslo-kokybe/mokslo-meno-veiklos-rezultatu-vertinimas/kasmetinis-mokslo-meno-veiklos-vertinimas/2885) patikrina, ar pareiškėjo ir partnerio (tuo atveju, jeigu partneris yra mokslo ir studijų institucija arba universiteto ligoninė) autorių, kurie vykdys projekto veiklas, vertinimui pateikti mokslo (meno) darbai atitinka Sumanios specializacijos programos prioritetą, kurį planuojama plėtoti įgyvendinant projektą. Jei į vertinimui pateiktų mokslo (meno) darbų sąrašą (toliau – Sąrašas) buvo įtraukti darbai, nesusiję su Sumanios specializacijos programos prioritetu, kuriame planuojamas įgyvendinti projektas, Įgyvendinančioji institucija Sąrašą pakoreguoja. Pareiškėjo ir partnerio institucijų autorių darbų vertinimas taškais sumuojamas. Didesnis balų skaičius suteikiamas tiems projektams, kurių taškų suma, gauta už vertinimui pateiktus mokslo (meno) darbus, atitinkančius Sumanios specializacijos programos prioritetą, buvo didesnė.
Pagal šį vertinimo aspektą projektui gali būti skiriama 15 balų. Projektai suranguojami nuo didžiausio iki mažiausio pagal Lietuvos mokslo tarybos organizuoto ekspertinio vertinimo suminį įvertį. 20 procentų projektų (apvalinama iki sveiko skaičiaus, gavus rezultatą su skaičiumi „5“ po kablelio, apvalinama iki didesnio sveiko skaičiaus), kuriuose yra didžiausias Lietuvos mokslo tarybos organizuoto ekspertinio vertinimo suminis įvertis, vertinami 15 balų. Į kiekvieną kitą 20 procentų intervalą patenkantys mažesnį Lietuvos mokslo tarybos organizuoto ekspertinio vertinimo suminį įvertį turintys projektai vertinami suteikiant 3 balais mažesnį įvertinimą.
II. Taip pat vertinama ši pareiškėjo ir partnerio projekto veiklas vykdysiančių mokslininkų grupių 2017–2018 metų veikla MTEP srityse, atitinkančiose Sumanios specializacijos programos prioritetą, kuriam priskiriamas projektas. Pagal šį vertinimo aspektą projektui gali būti skiriama 40 balų. Balai sumuojami: 1. Pateiktos patentinės paraiškos Europos patentų biurui (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biurui (USPTO) ar Japonijos patentų biurui (JPO) ir (arba) šių biurų išduoti patentai. Vertinimo skalė: už paraišką suteikiamas įvertis lygus 1, už patentą – 2. Kai suminis įvertis už paraiškas, patentus yra 1 – skiriami 5 balai, suminis įvertis 2 – skiriami 10 balų, suminis įvertis 3 ir daugiau – skiriami 15 balų. Jeigu turima tam tikro objekto paraiška, teikiama paraiška, o jeigu pagal tą paraišką jau turimas to paties objekto patentas, teikiamas patentas. Jei į vertinamą laikotarpį patenka to paties objekto ir paraiška, ir patentas, vertinamas patentas.
2. Sukurtų ir rinkai pateiktų produktų skaičius. Vertinimo skalė: 1 produktas – 5 balai, 2 ir daugiau produktų – 10 balų;
3. Bendros veiklos su verslo įmonėmis: a) sutarčių tarptautinio bendradarbiavimo srityje (dalyvaujant kartu programose Horizontas 2020, Eureka, Eurostars, atitinkamos NATO, Europos kosmoso agentūros programos ir pan.) ir sutarčių, pagal kurias įgyvendinamos MTEP veiklos finansuojamos iš ES fondų investicijų, skaičius. Vertinimo skalė: 1 sutartis – 1 balas; 2 sutartys – 3 balai; 3 ir daugiau sutarčių – 5 balai; b) sutarčių dėl intelektinės veiklos rezultatų (patentai, prekės ženklai, dizainas ir pramoninės nuosavybės apaugos objektai), licencijavimo sutarčių ir sutarčių dėl MTEP paslaugų skaičius ir jų finansinė vertė. Vertinimo skalė: 1 sutartis – 1 balas; 2 sutartys – 3 balai; 3 ir daugiau sutarčių – 5 balai; sutartys, kurių suminė finansinė vertė yra nuo 10 000,00 Eur iki 100 000,00 Eur, – 1 balas, sutartys, kurių suminė finansinė vertė yra nuo 100 001,00 Eur iki 500 000,00 Eur, – 3 balai, sutartys, kurių suminė finansinė vertė yra didesnė nei 500 001,00 Eur, – 5 balai. Sutartys su valstybės ar savivaldybių kontroliuojamais juridiniais asmenimis arba viešaisiais juridiniais asmenimis nevertinamos. Vertinamos pateiktos sutartys (jų kopijos), pasirašytos nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2018 m. gruodžio 31 d. ir sutartys, kurių vykdymo laikotarpis patenka į laikotarpį nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2018 m. gruodžio 31 d. |
55“ |
|
|
|