LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS GAUTOS PARAMOS APSKAITOS IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. rugsėjo 15 d. Nr. 2-276
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 10 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2009 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 2-232 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos darbo reglamento patvirtinimo“ (2012 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 2-57 redakcija kartu su vėlesniais įsakymo pakeitimais), 14 punktu:
1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) gautos paramos apskaitos ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u STT Administravimo valdybos Bendrajam skyriui šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre, o STT Viešųjų ryšių skyriui – STT interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų
tarnybos direktoriaus 2014 m. rugsėjo 15 d.
įsakymu Nr. 2-276
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS GAUTOS PARAMOS APSKAITOS IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) gautos paramos apskaitos ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja STT gautos paramos apskaitos, panaudojimo pagrindus ir tvarką STT.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Parama – paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas paramos dalyko teikimas šio aprašo nustatytais tikslais ir būdais.
2.2. Paramos dalykas – paramos teikėjo piniginės lėšos, iš jų ir iki 2 procentų gyventojų pajamų mokesčio lėšos, bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes, paslaugos. Paramos dalyku negali būti piniginės lėšos ir turtas, nurodyti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (toliau – Labdaros ir paramos įstatymas) 4 straipsnio 2 dalyje.
2.3. Paramos tikslas – teikti paramos dalyką STT veiklai, susijusiai su Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos įstatyme (toliau – STT įstatymas) nustatytų STT uždavinių ir funkcijų įgyvendinimu, plėtoti.
II. PARAMOS PRIĖMIMAS
4. Pagal šį Aprašą STT parama gali būti teikiama:
4.1. neatlygintinai perduodant pinigines lėšas ar bet kokį kitą turtą, įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes, ar suteikiant paslaugas pagal STT ir paramos davėjo sudarytą paramos sutartį;
5. Paramos davėjui teikiant ir STT priimant paramą sudaroma paramos sutartis, išskyrus atvejus, kai parama teikiama Aprašo 4.2 punkte nustatytu būdu.
6. Sudarant Paramos sutartį ir priimant paramą jokie STT įsipareigojimai paramos teikėjui negalimi, išskyrus STT pareigą paramą panaudoti Labdaros ir paramos įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka, taip pat teisės aktų nustatytais atvejais teikti ataskaitas paramos teikėjui apie gautos paramos panaudojimą.
7. Paramos gavimo faktas įforminamas dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (toliau – Buhalterinės apskaitos įstatymas) 13 straipsnyje išvardytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus, surašant perdavimo–priėmimo aktą. Prie perdavimo–priėmimo akto pridedami ir kiti paramos dalyką apibūdinantys dokumentai ar jų kopijos.
III. PARAMOS PANAUDOJIMAS
9. Paramos skirstymą STT nagrinėja STT direktoriaus įsakymu sudaryta STT Socialinių reikalų komisija (toliau – komisija), išskyrus tuos atvejus, kai paramos dalykas yra paslaugos, kurių pobūdis savaime lemia jų panaudojimo tikslą (paskirtį).
10. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiams pirmininkauja komisijos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Komisijos sprendimai yra priimamai bendru susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, komisijos nariams balsuojant. Komisijos sprendimai balsuojant priimami paprasta balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto tolygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.
11. Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas, kuriame komisija pateikia siūlymus STT direktoriui dėl paramos skirstymo, nurodydama, kokiam tikslui įgyvendinti turėtų būti panaudojama parama ir konkrečią tam tikslui įgyvendinti skirtinų paramos lėšų sumą ir (ar) kitą konkretų turtą ir (ar) paslaugas. Posėdžio protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
12. Paramos lėšos yra skiriamos ir panaudojamos pagal STT direktoriaus patvirtintą išlaidų sąmatą, kurią pagal komisijos posėdžio protokole pateiktus pasiūlymus parengia STT Finansų skyrius. Tais atvejais, kai paramos dalykas yra bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas arba įsigytas prekes, ar paslaugos, išskyrus Aprašo 9 punkte numatytą išimtį, paramos skyrimas tvirtinamas STT direktoriaus įsakymu.
13. STT vardu gauta parama gali būti naudojama šiems su STT įstatyme nustatytų uždavinių ir funkcijų vykdymo užtikrinimu susijusiems tikslams įgyvendinti:
13.1. STT darbo priemonėms įsigyti ir darbuotojų darbo sąlygoms gerinti (pavyzdžiui, ilgalaikiam ir trumpalaikiam turtui, paslaugoms, darbams įsigyti ir kt.);
IV. PARAMOS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
15. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymu, Buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu.
17. STT gautos paramos piniginėmis lėšomis apskaitą atlieka STT Finansų skyrius. Kai paramos dalykas yra bet koks kitas turtas (įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes), tokios paramos apskaita atliekama STT direktoriaus 2008 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 2-133 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos turto tvarkymo“ nustatyta tvarka.
18. STT gauta parama piniginėmis lėšomis apskaitoma atskiroje tam tikslui STT vardu atidarytoje banko sąskaitoje.
19. STT apie gautą paramą ir jos panaudojimą atsiskaito Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Ataskaitas apie STT gautą paramą rengia ir teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais teikia STT Finansų skyrius.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Kiti gautos paramos apskaitos ir saugojimo klausimai sprendžiami vadovaujantis turto apskaitą ir saugojimą reglamentuojančiais teisės aktais.