PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 5 d. Nr. DE-335

Plungė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2022 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. A1-37 redakcija), 12 punktu, Pavyzdiniu būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-27 „Dėl Pavyzdinio būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ ir, atsižvelgdamas į Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. vasario 3 d. įsakymą Nr. V-17 „Dėl Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 6 d. įsakymo Nr. V-20 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos atstovų savivaldybėse patvirtinimo“ pakeitimo“:

1.  S u d a r a u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją (toliau – Komisija):

1.1. Jolanta Puidokienė – Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja (Komisijos pirmininkė);

1.2. Tomas Jocys – Plungės rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas (Komisijos pirmininko pavaduotojas);

1.3. Edvardas Najulis – Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos deleguotas neįgaliųjų asociacijos atstovas;

1.4. Ramutė Lukminienė – Plungės rajono savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vyresnioji specialistė;

1.5. Vilma Šarnienė – Plungės rajono savivaldybės mero patarėja.

2. S k i r i u Ligitą Ratienę – Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatorę, Komisijos sekretore.

3. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos darbo reglamentą (pridedama).

4. Pripažįstu netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. balandžio 14 d. įsakymą Nr. D-397 „Dėl Būsto pritaikymo komisijos sudarymo ir būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“.

5. Pavedu paskelbti šį įsakymą Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt ir Teisės aktų registre.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas bendrosios kompetencijos teismui per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                          Dalius Pečiulis

 


 

patvirtinta

Plungės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. DE-335

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos darbo reglamentas (toliau – Komisijos darbo reglamentas) nustato Plungės rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – Komisija) sudėtį ir sudarymą, paskirtį ir funkcijas, Komisijos darbo organizavimą, Komisijos narių teises ir pareigas.

2. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės administracijos direktoriui.

3. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Komisijos darbo reglamentu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), bei kitais susijusiais įstatymais ir teisės aktais.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II SKYRIUS

komisijos Sudarymas

 

5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių. Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos paskirtų specialistų ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) paskirto neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguoto atstovo.

6. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina Komisijos sudėtį, skiria Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją, Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys. Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius prieš pradėdami darbą Komisijoje pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas).

 

III SKYRIUS

komisijos funkcijos

 

7. Komisijos paskirtis – organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia Plungės rajono savivaldybėje. Veikdama pagal savo paskirtį, Komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. vertina būsto pritaikymo poreikį;

7.2. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį. Jei priimamas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, Komisija kartu patvirtina parengtą statybos darbų projektą, preliminarų būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą arba juos atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Jei Komisija atmeta parengtą statybos darbų projektą, preliminarų būto pritaikymo neįgaliesiems darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, šių dokumentų rengėjas, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktas pastabas, patikslina statybos darbų projektą, preliminarų būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą ir teikia Komisijai tvirtinti iš naujo;

7.3. svarsto ir tvirtina Savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles;

7.4. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo neįgaliesiems eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų neįgaliesiems sąrašą;

7.5. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo neįgaliesiems eilės praleidimo einamaisiais metais Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

7.6. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

7.7. teikia motyvuotą išvadą Savivaldybės merui ar jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens poreikiams, jei Savivaldybės administracija pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams;

7.8. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

7.9. prižiūri, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus;

7.10. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Galimų būsto pritaikymo darbų, įrangos ir jų įsigijimo bei keltuvų eksploatavimo išlaidų sąrašo (Tvarkos aprašo 4 priedas) 1 punkte;

7.11. jei, paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo neįgaliesiems eilę būstui pritaikyti, šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo neįgaliesiems eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

7.12. priima sprendimą dėl nepanaudotų einamiesiems metams skirtų valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšų būstų pritaikymui finansuoti panaudojimo Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytais atvejais;

7.13. asmens ar asmens prašymu išbraukia asmenį, kuriam turi būti pritaikytas būstas, iš sudarytos būsto pritaikymo neįgaliesiems eilės;

7.14. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo tikslingumo Tvarkos aprašo 6 ir 7 punktuose numatytais atvejais;

7.15. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį, jei būste asmuo faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

7.16. posėdyje svarsto būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, vertinimo aktą bei Tvarkos aprašo 18 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;

7.17. gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo–priėmimo aktą, už baigtus būsto pritaikymo darbus, sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir Savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų, jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai;

7.18. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje ir (ar) į rūsį pirkimo ir įrengimo tikslingumo;

7.19. vertina būsto pritaikymą neįgaliesiems – apžiūri pritaikytą būstą ir teikia rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

7.20. vertina atliktus būsto pritaikymo darbus ir pasirašo darbų perdavimo–priėmimo aktą arba surašo trūkumų aktą (2 priedas) ir nustato terminą šiems trūkumams pašalinti;

7.21. pasikeitus baziniam socialinės išmokos dydžiui, esant poreikiui priima sprendimą dėl maksimalios būsto pritaikymo lėšų sumos perskaičiavimo;

7.22. užsiima proaktyvia būsto pritaikymo darbus galinčių atlikti rangovų paieška ir skatina juos dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Metų gale Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia laisvos formos ataskaitą apie vykdant rangovų paiešką atliktus darbus ir veiksmus.

 

IV SKYRIUS

komisijos narių teisės IR PAREIGOS

 

8. Komisijos nariai turi teisę:

8.1. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

8.2. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų;

8.3. iškilus klausimų dėl būsto apžiūros vertinant poreikį ar poreikio vertinimo akto, Komisijos nariai turi teisę dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar jo atstovu ir aptarti iškilusius klausimus, arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti;

8.4. gauti iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų ar įstaigų duomenis ir (ar) kitą informaciją, reikalingą Komisijos sprendimams priimti;

8.5. Komisijos nariai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas;

8.6. Komisijos narys prieš pradedant svarstyti Komisijos posėdyje klausimą, kuris gali sukelti jam interesų konfliktą, privalo informuoti Komisijos pirmininką apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą, bet apie tai nedelsiant informuoti Savivaldybės administracijos direktorių;

8.7. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik sprendimams, susijusiems su būsto pritaikymu neįgaliesiems, priimti.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Komisijos pirmininkas (jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas):

9.1. atsako už Komisijos darbo organizavimą, vykdant Komisijos kompetencijai priskirtas funkcijas;

9.2. kviečia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

9.3. nustato Komisijos posėdžių vietą ir laiką;

9.4. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, Komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

10. Komisijos sekretorius:

10.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir derina ją su Komisijos pirmininku;

10.2. pateikia Komisijos nariams visą su posėdžiu susijusią medžiagą;

10.3. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius;

10.4. derina Komisijos posėdžio protokolus su Komisijos nariais, pateikia pasirašytus protokolus Socialinės paramos skyriui;

10.5. rengia dokumentų, susijusių su Komisijos veikla, projektus;

10.6. užpildytą vertinimo aktą, pasirašytą visų būsto apžiūroje dalyvavusių ir su būsto vertinimo aktu susipažinusių Komisijos narių, asmens ar jo atstovo, per 2 (dvi) darbo dienas nuo vertinimo akto užpildymo tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Socialinės paramos skyriui;

10.7. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

11. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

11.1. posėdžiai;

11.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį, priimant būsto pritaikymo darbus, pareiškėjui radus planuojamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisija su asmeniu ar jo atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą. Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, privalo dalyvauti bent vienas Komisijos narys ir statybos darbų specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę Komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami Komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą.

14. Vertinant būsto pritaikymo darbus, privalo dalyvauti bent du Komisijos nariai. Komisijos posėdžio metu, priimant galutinį sprendimą dėl atliktų būsto pritaikymo darbų, privalo dalyvauti neįgaliųjų atstovas. Komisijos posėdžio metu gali būti vertinamos nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kuriose užfiksuoti atlikti būsto pritaikymo darbai.

15. Komisija vyksta įvertinti planuojamo pirkti būsto pritaikymą asmens poreikiams, kai asmeniui nustatytas būsto pritaikymo poreikis ir asmuo ar jo atstovas, randa jam tinkamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

16. Komisija apžiūri planuojamą pirkti būstą ir užpildo vertinimo aktą, nustačius, kad būstas asmeniui yra tinkamas pagal jo poreikius arba asmens poreikio vertinimo akte nurodytus kriterijus tenkina iš dalies ir gali būti pritaikytas, artimiausiame Komisijos posėdyje priima sprendimą skirti kompensaciją ir pritaikyti būstą neįgaliajam, jei perkamas būstas pritaikytas neįgaliajam tik iš dalies.

17. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Komisijos sprendimai priimami paprasta balsuojančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, balsuojant dėl priimamo sprendimo, negali susilaikyti. Jeigu Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos posėdžio protokolą.

18. Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Komisijai nutarus, posėdžio eiga gali būti fiksuojama garso ar vaizdo įrašu.

19. Komisijos sprendimai įsigalioja Komisijos posėdžio pirmininkui ir posėdyje dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą (išskyrus atvejus, kai posėdis organizuojamas nuotoliniu būdu elektroninių ryšių priemonėmis – tokiais atvejais protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius). Protokolas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas Socialinės paramos skyriui.

20. Komisijos posėdžiai priklausomai nuo aplinkybių gali vykti nuotoliniu arba mišriuoju būdu, naudojant elektroninių ryšių technologijas. Komisijos posėdžiai, kuriuose priimami sprendimai dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems, naudojant elektroninių ryšių technologijas gali vykti tik vaizdo konferencijų būdu.

21. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiame Komisijos darbo reglamente, sprendžia Komisijos pirmininkas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos dokumentų archyvų įstatymo nuostatų.

 

____________________

part_4288a6491ca24da1a5de8c444d3b4b53_end