JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. GEGUŽĖS 26 D. SPRENDIMO NR. t-110 „DĖL Joniškio RAJONO SAVIVALDYBĖS nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo PATVIRTINIMO” PAKEITIMO
2024 m. vasario 8 d. Nr. T-25
Joniškis
1. Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T-110 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstyti ji nauja redakcija:
„JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8, 12, 16, 18 ir 26 punktais, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos jaunimo politiko pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
2. Nustatyti, kad iki šio sprendimo įsigaliojimo dienos pradėtos procedūros pagal Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo nuostatas baigiamos pagal iki šio sprendimo įsigaliojimo dienos galiojusias Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo nuostatas.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2022 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-110
(2024 m. vasario 8 d. sprendimo Nr. T-25
redakcija)
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų (toliau – pareiškėjai) finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto paraiškų dėl projektų ir prašymų teikimo, svarstymo, vertinimo, projektų finansavimo, atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką ir kontrolę.
2. Savivaldybės biudžeto lėšos (toliau – lėšos) pareiškėjams skiriamos konkurso būdu, pildoma nustatytos formos paraiška (1 priedas). Savivaldybės administracija skelbia paraiškų dėl projektų konkursą.
3. Einamaisiais biudžetiniais metais projektinės veiklos finansavimui iš Savivaldybės biudžeto gauti pareiškėjai gali teikti:
4. Lėšos pareiškėjams skiriamos Savivaldybės mero potvarkiais, atsižvelgiant į individualiais teisės aktais sudarytų komisijų ar tarybų rekomendacinius siūlymus. Komisijos ar tarybos sudaromos individualiai kiekvienai Aprašo 6 punkte nurodytai programos priemonei, ir kiekviena jų vadovaujasi savo darbo reglamentu.
II SKYRIUS
FINANSUOJAMOS PROGRAMOS IR PRIEMONĖS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
5. Finansuojami pareiškėjų projektai pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytas programų priemones.
6. Finansuojamos šios priemonės:
6.3. Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių projektai;
ANTRASIS SKIRSNIS
JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
7. Tinkami pareiškėjai – įstatymų nustatyta tvarka registruotos jaunimo organizacijos, organizacijos, dirbančios su jaunimu, ir neformalios jaunimo grupės su ją globojančia organizacija (toliau – organizacijos), veikiančios Savivaldybės teritorijoje taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas.
8. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono savivaldybės jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis paraiškų vertinimo komisija.
11. Paraiškai iš Savivaldybės biudžeto finansuoti skiriama 100 proc. prašomos projekto sumos. Vienam projektui įgyvendinti skiriama iki 2 000 eurų. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
11.1. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu ir socialinio draudimo įmokomis ir buhalterinės apskaitos tvarkymu (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos);
11.2. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);
11.4. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos: šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.;
11.5. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
11.7. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;
11.8. projekto dalyvių apgyvendinimo paslaugų išlaidos (ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą);
11.9. organizacijos įregistravimo, perregistravimo arba vadovybės keitimo, likvidavimo išlaidos pagal pateiktus dokumentus;
12. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
12.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo savikaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;
12.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos;
12.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki paraiškos pateikimo ir sutarties pasirašymo, pvz.: paraiškos parengimas, organizacijos įsiskolinimai, kurie yra laikomi organizacijos rizika įgyvendinti projektus;
12.4. tarptautiniuose projektuose dalyvaujančių kitų šalių gyventojų atvykimo ir išvykimo iš Lietuvos bei kelionės draudimo išlaidos;
12.5. Lietuvos Respublikos gyventojų tarptautinės kelionės lėktuvu (jei neįrodoma, kad skrydžio išlaidos bus mažesnės už kitus įmanomus išlaidų variantus);
TREČIASIS SKIRSNIS
BENDRUOMENIŲ SOCIALINIŲ INOVACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖMS PASLAUGOMS TEIKTI, FINANSAVIMAS
13. Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių vienintelis dalininkas yra valstybės ar savivaldybių institucijos), asociacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, labdaros ir paramos fondai, kiti pelno nesiekiantys juridiniai asmenys.
14. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Bendruomenių socialinių inovacijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.
16. Prioritetinės einamųjų metų projektų rėmimo veiklos Savivaldybės administracijos teikimu tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.
17. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto vykdymo išlaidos:
17.1. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu bei socialinio draudimo įmokomis ir buhalterinės apskaitos tvarkymu, ryšio paslaugoms (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos);
17.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:
17.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;
17.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:
17.2.2.1. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;
17.2.2.2. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
17.2.2.3. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos: šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.;
17.2.2.4. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti;
17.2.2.5. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis).
18. Netinkamos išlaidos:
18.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;
18.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką ir sudarant Sutartį;
18.6. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo kaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;
KETVIRTASIS SKIRSNIS
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
19. Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių vienintelis dalininkas yra valstybės ar savivaldybių institucijos), asociacijos, labdaros ir paramos fondai, kitos nevyriausybinės organizacijos.
20. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Joniškio rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.
24. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:
24.1. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);
24.2. mokėjimas už prekes, būtinas projektui įgyvendinti (kanceliarinės prekės, higienos, pirmosios medicinos pagalbos priemonės, dezinfekcinės medžiagos);
24.3. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos (šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.);
24.4. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
24.6. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;
24.7. sveikatinimo inventoriaus nuomai ar įsigijimui (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos);
25. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.2. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo kaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;
25.5. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;
25.7. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui ir partneriui(-iams) (jei projektas vykdomas kartu su partneriu(-iais), nuomos teikiant paslaugas projekte išlaidos;
25.8. išlaidos, nesusijusios su remiamomis veiklomis, bei kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos;
25.9. priemonių, įrangos, prekių, paslaugų, kurios nėra būtinos projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos.
PENKTASIS SKIRSNIS
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KAIMO BENDRUOMENIŲ IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
27. Paraiškas gali teikti:
28. Šio aprašo 27 punkte nurodyti pareiškėjai turi būti registruoti ir veiklą vykdyti Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje.
29. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų finansavimo teikimo komisija.
30. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:
30.1. metų palūkanoms už paskolas, suteiktas kredito įstaigų, projektams įgyvendinti ar veiklai plėsti ir paskolos sutarties administravimo mokesčiui padengti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 eurų;
30.2. investicinio projekto gauti paramos fondų finansinę paramą rengimui finansuoti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 400 eurų;
30.4. Aprašo 27.1 papunktyje nurodytų pareiškėjų veiklai remti (inventoriui įsigyti, patalpų remontui, administravimui, veiklai finansuoti (telefono, kuro ir kt. išlaidoms), pakeistų juridinių asmenų registro duomenų registravimo išlaidoms kompensuoti, išlaidoms, patirtoms už išrašą, kuriame nurodytas juridinio asmens pirmininkas, kompensuoti) – atsižvelgiant į einamaisiais metais Savivaldybės biudžete numatytas lėšas kaimo bendruomenių veiklos rėmimui ir registruotų kaimo bendruomenių Joniškio rajone skaičių;
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
31. Tinkami pareiškėjai: Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotos ir Savivaldybės teritorijoje veikiančios nevyriausybinės organizacijos, įskaitant bendruomenines organizacijas, turinčios nevyriausybinės organizacijos statusą, registruotą Juridinių asmenų registre.
32. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Nevyriausybinių organizacijų taryba (toliau – NVO taryba).
34. Tinkamos finansuoti veiklos:
35. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
35.1. išlaidos paslaugoms:
35.1.1. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);
35.1.3. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
35.2. reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinimo veikla, įsigyti:
35.3. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;
36. Projektų vykdytojai Savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti:
36.4. veikloms, kurios:
36.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
SEPTINTASIS SKIRSNIS
JONIŠKIO RAJONO TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
37. Tinkami pareiškėjai – Savivaldybėje registruota religinė bendruomenė ir bendrija (toliau – Religinė bendruomenė), kuri atitinka Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme apibrėžtas religinės bendruomenės ar bendrijos sąvokas.
38. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.
39. Tinkamos finansuoti veiklos:
39.1. pastatų ar statinių, nuosavybės teise priklausančių Religinei bendruomenei, atnaujinimo, remonto, renovacijos, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos darbai;
39.2. į kultūros paveldo registrą įrašytų didesnės istorinės, architektūrinės, meninės vertės religinės paskirties pastatų ar statinių bei jų teritorijoje ar juose esančių kultūros vertybių restauracija, avarinės būklės šalinimo darbai ir tvarkyba (kai gauti leidimai šiems darbams vykdyti);
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO PAŽINIMO, SKLAIDOS IR ATGAIVINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
40. Tinkami pareiškėjai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti ir veikiantys juridiniai asmenys.
41. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektų paraiškų vertinimo komisija.
III SKYRIUS
KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
44. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas taip pat skelbiama vietinėje spaudoje ir (arba) socialiniuose tinkluose.
45. Paraiškos priimamos ne trumpiau kaip 14 kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo datos. Konkreti paraiškų priėmimo data yra nurodoma kvietime.
46. Kvietime nurodoma:
46.4. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už priemonės ar programos įgyvendinimą (toliau – Savivaldybės administracijos darbuotojas), vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Pareiškėjai, rengdami projektus, iki paskutinės projektų pateikimo dienos turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurią pagal kompetenciją teikia kvietime nurodytas Savivaldybės administracijos darbuotojas;
47. Pareiškėjas konkurso skelbime nurodyta tvarka pateikia:
47.1. užpildytą ir pasirašytą paraišką (kreipiantis finansavimo pagal nuostatų 30.3 ir 30.4 papunkčius, pareiškėjai pildo tik paraiškos I ir II dalis);
47.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
47.3. projektą numačius įgyvendinti su partneriu(-iais), bendradarbiavimo sutartį(-is) ar partnerio rašytinį sutikimą dalyvauti projekte;
48. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, kompiuteriu. Paraiška ir pridedamai dokumentai turi būti pateikti vienu iš šių būdų:
48.3. elektroniniu paštu, kai pasirašyta paraiška ir pridedami dokumentai nuskenuoti ir galima identifikuoti paraišką teikiantį asmenį;
49. Savivaldybės administracijos darbuotojas paraišką ir kartu su ja pateiktus dokumentus dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ užregistruoja jų pateikimo dieną, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS IR PROJEKTŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
51. Savivaldybės administracijos darbuotojas per 5 darbo dienas po paraiškos užregistravimo dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“, atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą:
51.1. užpildo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas), į klausimus atsakydamas „Taip / Ne / Netaikoma“;
52. Pareiškėjui per Savivaldybės administracijos darbuotojo nustatytą laiką nepateikus papildomos informacijos ir (arba) dokumentų / pateikus papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, dėl kurių atitinkamo reikalavimo vertinimas nepasikeičia, paraiška nėra teikiama komisijų ar tarybų vertinimui, apie sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu, pasirašytu Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens. Rašte būtina nurodyti trūkumus dėl paraiškos vertinimo ir apskundimo tvarką.
53. Savivaldybės administracijos darbuotojas paraiškas, atitikusias visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, po kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų perduoda Komisijai ar Tarybai vertinti.
54. Paraiškų vertinimo reikalavimai:
55. Visas gautas paraiškas vertina visi Komisijos / Tarybos nariai, jei tai nėra apibrėžta Komisijos / Tarybos nuostatuose. Komisijos / Tarybos pirmininkas gali paskirstyti paraiškas vertintojams. Tokiu atveju vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Paraiškos Savivaldybės administracijoje turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų Komisijai ar Tarybai perdavimo dienos. Paraiškų vertinimo anketos (3 priedas), pateikusiems paraiškas pagal nuostatų 30.3 ir 30.4 papunkčius, nepildomos, posėdžio metu balsuojama dėl finansavimo skyrimo / neskyrimo.
56. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų.
57. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama:
59. Jei Komisija ar Taryba priima sprendimą siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos finansuoti. Protokolą pasirašo Komisijos ar Tarybos pirmininkas ir sekretorius.
60. Jei Komisija ar Taryba priima sprendimą siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, projekto vykdytojas per 5 darbo dienas nuo Komisijos pranešimo apie siūlomą sumažinti finansavimą gavimo dienos, informuoja Savivaldybės administraciją apie sutikimą įgyvendinti projektą už mažesnę sumą ir patikslina projekto paraišką.
61. Savivaldybės meras potvarkiu skiria / neskiria finansavimą pareiškėjams (išskyrus Ketvirtame skirsnyje nurodytus projektus). Per 14 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo finansavimo sutartį (4 priedas). Apie skirtas / neskirtas lėšas pareiškėjai informuojami elektroniniu paštu.
62. Aprašo Ketvirtame skirsnyje nurodytiems projektams, kuriuos įvertina Joniškio rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba ir siūlo įtraukti į Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąją programą, finansavimas skiriamas Joniškio rajono savivaldybei patvirtinus einamųjų metų Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąją programą.
63. Informacija apie projektų vykdytojams skirtas / pareiškėjams neskirtas lėšas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 11 straipsnį asignavimų valdytojai savo interneto svetainėse be kitos nustatytos informacijos skelbia:
63.1. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios pateikė paraiškas dėl finansavimo (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti lėšų suma);
65. Projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:
V SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR PROJEKTO VYKDYTOJO ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PAGAL FINANSAVIMO SUTARTĮ PANAUDOJIMĄ
66. Už projekto įgyvendinimą, lėšų pagal finansavimo sutartį tikslingą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vykdytojas.
67. Savivaldybės administracijos darbuotojas koordinuoja paraiškų teikimą, vertinimą, organizuoja skirtų lėšų pareiškėjams įforminimą bei atlieka projektų įgyvendinimo ir sutarčių vykdymo kontrolę. Savivaldybės administracijos darbuotojas įgyvendintų projektų ataskaitų suvestines, kuriose nurodomas projekto pavadinimas, skirtos ir panaudotos lėšos, vykdytos veiklos ir pasiekti rezultatai, skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Savivaldybės administracijos darbuotojas turi teisę iš projekto vykdytojo gauti būtiną informaciją apie projekto įgyvendinimą, stebėtojo teisėmis dalyvauti vykdomose veiklose.
68. Nustačius, kad projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį projektui skirtas lėšas naudoja ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai.
69. Finansavimo gavėjai savo interneto svetainėse ar socialinių tinklų paskyrose, o jei tokių neturi – Savivaldybės interneto svetainėje privalo viešinti informaciją, susijusią su Savivaldybės lėšomis finansuojamo projekto vykdymu, t. y. projekto aprašymą, organizuojamų renginių nuotraukas ar vaizdo medžiagą ir kitą aktualią informaciją.
70. Finansuojami projektai turi būti įgyvendinti per einamuosius biudžetinius metus. Tinkamos išlaidos laikomos einamaisiais metais patirtos išlaidos.
71. Įgyvendinus projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:
71.1. teikiama ataskaita (forma Nr. 2), patvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465;
71.2. teikiamas Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų registras (6 priedas). Dokumentų dėl projekto originalus teisės aktų nustatyta tvarka saugo projekto vykdytojas;
72. Projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį skirtas ir nepanaudotas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 20 d. privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą.
73. Nustačius, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį ir (ar) jų projekto vykdytojas negrąžino, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
74. Projekto vykdytojas, Savivaldybės administracijos darbuotojui laiku nepateikęs Aprašo 66 punkte nurodytų ataskaitų ar neįvykdęs kitų įsipareigojimų pagal finansavimo sutartį, praranda teisę vienerius metus teikti Savivaldybės administracijai paraiškas dėl projektinių veiklų iš Savivaldybės biudžeto rėmimo.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Projektų įgyvendinimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius.
77. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Asmens duomenų tvarkymo Joniškio rajono savivaldybės administracijos politika, patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. A-1004.
78. Projektams finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšos planuojamos Savivaldybės biudžete Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
79. Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Savivaldybės tarybos nario(-ių), Savivaldybės mero iniciatyva, taip pat pasikeitus teisiniam reglamentavimui.