herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. GEGUŽĖS 26 D. SPRENDIMO NR. t-110 „DĖL Joniškio RAJONO SAVIVALDYBĖS nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo PATVIRTINIMO” PAKEITIMO

 

2024 m. vasario 8 d. Nr. T-25

Joniškis

 

Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T-110 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstyti ji nauja redakcija:

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8, 12, 16, 18 ir 26 punktais, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo  23 straipsniu, Lietuvos Respublikos jaunimo politiko pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Nustatyti, kad iki šio sprendimo įsigaliojimo dienos pradėtos procedūros pagal Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo nuostatas baigiamos pagal iki šio sprendimo įsigaliojimo dienos galiojusias Joniškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo nuostatas.

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-110

(2024 m. vasario 8 d. sprendimo Nr. T-25

redakcija)                                                                                        

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių asmenų (toliau – pareiškėjai) finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto paraiškų dėl projektų ir prašymų teikimo, svarstymo, vertinimo, projektų finansavimo, atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką ir kontrolę.

2. Savivaldybės biudžeto lėšos (toliau – lėšos) pareiškėjams skiriamos konkurso būdu, pildoma nustatytos formos paraiška (1 priedas). Savivaldybės administracija skelbia paraiškų dėl projektų konkursą.

3. Einamaisiais biudžetiniais metais projektinės veiklos finansavimui iš Savivaldybės biudžeto gauti pareiškėjai gali teikti:

3.1. Aprašo 6.1–6.3, 6.5–6.7 papunkčiuose nurodytoms priemonėms vykdyti vieną paraišką;

3.2. Aprašo 6.4 papunktyje nurodytai priemonei vykdyti: 30.1, 30.3 ir 30.4 papunkčiuose nurodytoms veikloms – vieną paraišką, 30.2 ir 30.5 papunkčiuose nurodytoms veikloms – tiek paraiškų, kiek vykdoma veiklų.

4.  Lėšos pareiškėjams skiriamos Savivaldybės mero potvarkiais, atsižvelgiant į individualiais teisės aktais sudarytų komisijų ar tarybų rekomendacinius siūlymus. Komisijos ar tarybos sudaromos individualiai kiekvienai Aprašo 6 punkte nurodytai programos priemonei, ir kiekviena jų vadovaujasi savo darbo reglamentu.

 

II SKYRIUS

FINANSUOJAMOS PROGRAMOS IR PRIEMONĖS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

5.  Finansuojami pareiškėjų projektai pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytas programų priemones.

6. Finansuojamos šios priemonės:

6.1. jaunimo iniciatyvų projektai;

6.2. bendruomenių socialinių inovacijų projektai, skirti socialinėms paslaugoms teikti;

6.3. Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių projektai;

6.4. Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų projektai;

6.5. nevyriausybinių organizacijų projektai;

6.6. Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektai;

6.7. nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektai.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

7. Tinkami pareiškėjai – įstatymų nustatyta tvarka registruotos jaunimo organizacijos, organizacijos, dirbančios su jaunimu, ir neformalios jaunimo grupės su ją globojančia organizacija (toliau – organizacijos), veikiančios Savivaldybės teritorijoje taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas.

8. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono savivaldybės jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis paraiškų vertinimo komisija.

9. Ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių turi būti jauni žmonės.

10. Einamųjų metų projektų rėmimo prioritetus numato Savivaldybės Jaunimo reikalų taryba.

11. Paraiškai iš Savivaldybės biudžeto finansuoti skiriama 100 proc. prašomos projekto sumos. Vienam projektui įgyvendinti skiriama iki 2 000 eurų. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

11.1. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu ir socialinio draudimo įmokomis ir buhalterinės apskaitos tvarkymu (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos);

11.2. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);

11.3. apmokėjimas už prekes, būtinas projektui įgyvendinti;

11.4. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos: šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.;

11.5. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

11.6. kopijavimo, vertimo, leidybos ir pristatymo visuomenei sklaidos išlaidos;

11.7. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;

11.8. projekto dalyvių apgyvendinimo paslaugų išlaidos (ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą);

11.9. organizacijos įregistravimo, perregistravimo arba vadovybės keitimo, likvidavimo išlaidos pagal pateiktus dokumentus;

11.10. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

12.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo savikaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;

12.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos;

12.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki paraiškos pateikimo ir sutarties pasirašymo, pvz.: paraiškos parengimas, organizacijos įsiskolinimai, kurie yra laikomi organizacijos rizika įgyvendinti projektus;

12.4. tarptautiniuose projektuose dalyvaujančių kitų šalių gyventojų atvykimo ir išvykimo iš Lietuvos bei kelionės draudimo išlaidos;

12.5. Lietuvos Respublikos gyventojų tarptautinės kelionės lėktuvu (jei neįrodoma, kad skrydžio išlaidos bus mažesnės už kitus įmanomus išlaidų variantus);

12.6. visos išlaidos projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų;

12.7. komercinė veikla.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

BENDRUOMENIŲ SOCIALINIŲ INOVACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖMS PASLAUGOMS TEIKTI, FINANSAVIMAS

 

13. Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių vienintelis dalininkas yra valstybės ar savivaldybių institucijos), asociacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, labdaros ir paramos fondai, kiti pelno nesiekiantys juridiniai asmenys.

14. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Bendruomenių socialinių inovacijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.

15. Vienam projektui įgyvendinti skiriama iki 3 000 eurų.

16. Prioritetinės einamųjų metų projektų rėmimo veiklos Savivaldybės administracijos teikimu tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

17. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto vykdymo išlaidos:

17.1. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu bei socialinio draudimo įmokomis ir buhalterinės apskaitos tvarkymu, ryšio paslaugoms (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos); 

17.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

17.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

17.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

17.2.2.1. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;

17.2.2.2. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

17.2.2.3. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos: šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.;

17.2.2.4. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti;

17.2.2.5. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis).

18. Netinkamos išlaidos:

18.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

18.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

18.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;

18.4. susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką ir sudarant Sutartį;

18.5. išperkamajai nuomai;

18.6. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo kaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;

18.7. komandiruočių (kelionės, nakvynės, dienpinigių ir kt.) išlaidoms dengti;

18.8. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos;

18.9. projekto dalyvių ir vykdytojų apgyvendinimo išlaidos;

18.10. lektorių ir projekto vykdytojų transporto išlaidos;

18.11. visos išlaidos projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų;

18.12. projekto paraiškos rengimo išlaidos;

18.13. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos teikiant paslaugas projekte išlaidos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

19. Tinkami pareiškėjai – viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių vienintelis dalininkas yra valstybės ar savivaldybių institucijos), asociacijos, labdaros ir paramos fondai, kitos nevyriausybinės organizacijos.

20. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Joniškio rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.

21. Vienam projektui skiriama iki 3 000 eurų.

22. Einamųjų metų projektų rėmimo prioritetus numato Savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.

23. Projektas turi būti nuolatinio pobūdžio ir trukti ne trumpiau kaip 3 mėn.

24. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:

24.1. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);

24.2. mokėjimas už prekes, būtinas projektui įgyvendinti (kanceliarinės prekės, higienos, pirmosios medicinos pagalbos priemonės, dezinfekcinės medžiagos);

24.3. patalpų, kuriose vykdomos projekto veiklos, nuomos išlaidos, komunalinės paslaugos (šildymas, elektros energija, vandentiekis, kanalizacija ir pan.);

24.4. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

24.5. kopijavimo, vertimo, leidybos ir pristatymo visuomenei sklaidos išlaidos;

24.6. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;

24.7. sveikatinimo inventoriaus nuomai ar įsigijimui (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos);

24.8. projekto administravimo išlaidos, susijusios su projekto vadovo darbo užmokesčiu bei socialinio draudimo įmokomis ir buhalterinės apskaitos tvarkymu (ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos prašomos sumos).

25. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

25.1. ūkinio inventoriaus įsigijimui;

25.2. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimui, jeigu įsigijimo kaina didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą viešojo sektoriaus subjekto ilgalaikio materialiojo turto vertę ir kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 Eur;

25.3. lektorių ir projekto vykdytojų transporto išlaidos;

25.4. visos išlaidos projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ribų;

25.5. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;

25.6. projekto paraiškos rengimo išlaidos;

25.7. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui ir partneriui(-iams) (jei projektas vykdomas kartu su partneriu(-iais), nuomos teikiant paslaugas projekte išlaidos;

25.8. išlaidos, nesusijusios su remiamomis veiklomis, bei kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos;

25.9. priemonių, įrangos, prekių, paslaugų, kurios nėra būtinos projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos.

25.10. komercinė veikla.

26. Programos priemonių projekto vykdytojai, likus 5 darbo dienoms iki planuojamo projektinio renginio, turi informuoti Skyriaus vyriausiąjį specialistą (savivaldybės gydytoją) apie renginio vietą ir programą.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KAIMO BENDRUOMENIŲ IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

27. Paraiškas gali teikti:

27.1. asociacijos (kaimo bendruomenės);

27.2. nevyriausybinės organizacijos, įskaitant ir religines bendruomenes, turinčios nevyriausybinės organizacijos statusą, registruotą Juridinių asmenų registre.

28. Šio aprašo 27 punkte nurodyti pareiškėjai turi būti registruoti ir veiklą vykdyti Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje.

29. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono savivaldybės kaimo bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų finansavimo teikimo komisija.

30. Tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos:

30.1. metų palūkanoms už paskolas, suteiktas kredito įstaigų, projektams įgyvendinti ar veiklai plėsti ir paskolos sutarties administravimo mokesčiui padengti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 eurų;

30.2. investicinio projekto gauti paramos fondų finansinę paramą rengimui finansuoti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 400 eurų;

30.3. su steigimu susijusioms išlaidoms kompensuoti – iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 150 Eur;

30.4. Aprašo 27.1 papunktyje nurodytų pareiškėjų veiklai remti (inventoriui įsigyti, patalpų remontui, administravimui, veiklai finansuoti (telefono, kuro ir kt. išlaidoms), pakeistų juridinių asmenų registro duomenų registravimo išlaidoms kompensuoti, išlaidoms, patirtoms už išrašą, kuriame nurodytas juridinio asmens pirmininkas, kompensuoti) – atsižvelgiant į einamaisiais metais Savivaldybės biudžete numatytas lėšas kaimo bendruomenių veiklos rėmimui ir registruotų kaimo bendruomenių Joniškio rajone skaičių;

30.5. įgyvendinamų projektų daliniam finansavimui – iki 100 proc. projekte privalomo pagal taisykles, aprašus ar nuostatus prisidėjimo.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

31. Tinkami pareiškėjai: Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotos ir Savivaldybės teritorijoje veikiančios nevyriausybinės organizacijos, įskaitant bendruomenines organizacijas, turinčios nevyriausybinės organizacijos statusą, registruotą Juridinių asmenų registre.

32. Paraiškų vertinimą atlieka Joniškio rajono savivaldybės tarybos sudaryta Nevyriausybinių organizacijų taryba (toliau – NVO taryba).

33. Vienam projektui įgyvendinti skiriama iki 700 eurų.

34. Tinkamos finansuoti veiklos:

34.1. nevyriausybinių organizacijų veiklos ir bendradarbiavimo skatinimas;

34.2. meninės ir kultūrinės iniciatyvos;

34.3. edukaciniai ir mokomieji užsiėmimai;

34.4. sveikos gyvensenos ugdymas;

34.5. dalyvavimas tarptautiniuose ar respublikiniuose renginiuose.

35. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

35.1. išlaidos paslaugoms:

35.1.1. projektui įgyvendinti reikalingos ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, mokymų vadovų, edukatorių, atlikėjų, renginio vedėjų, moderatorių, konsultantų ir pan.) teikiamų paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis);

35.1.2. projekto sklaidos ir viešinimo paslaugoms;

35.1.3. išlaidos transportui išlaikyti (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (ekonominės klasės autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

35.1.4. kitoms paslaugoms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 35.1.1–35.1.3 papunkčiuose išvardytų paslaugų rūšių;

35.2. reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinimo veikla, įsigyti:

35.2.1. prizams, suvenyrams, smulkioms ūkinėms prekėms ir kanceliarinėms prekėms (iki 100 Eur);

35.2.2. kitoms prekėms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 35.2.1 papunktyje išvardytų prekių rūšių;

35.3. maitinimo paslaugų ar prekių (maisto produktai, nealkoholiniai gėrimai, kitos prekės, reikalingos maitinimui organizuoti; ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną) įsigijimo išlaidos, kai renginio trukmė ilgesnė kaip 4 val.;

35.4. NVO atributikai įsigyti (vėliavai, puodeliams, rašikliams, maišeliams, lipdukams ir kt. prekėms su organizacijos pavadinimu ir / ar logotipu) (iki 250 Eur).

36. Projektų vykdytojai Savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti:

36.1. įsiskolinimams dengti;

36.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

36.3. projekto įgyvendinimo išlaidoms, finansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti;

36.4. veikloms, kurios:

36.4.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

36.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;

36.4.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

36.4.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

JONIŠKIO RAJONO TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

37. Tinkami pareiškėjai – Savivaldybėje registruota religinė bendruomenė ir bendrija (toliau – Religinė bendruomenė), kuri atitinka Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme apibrėžtas religinės bendruomenės ar bendrijos sąvokas.

38. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Joniškio rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo paraiškų vertinimo komisija.

39. Tinkamos finansuoti veiklos:

39.1. pastatų ar statinių, nuosavybės teise priklausančių Religinei bendruomenei, atnaujinimo, remonto, renovacijos, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos darbai;

39.2. į kultūros paveldo registrą įrašytų didesnės istorinės, architektūrinės, meninės vertės religinės paskirties pastatų ar statinių bei jų teritorijoje ar juose esančių kultūros vertybių restauracija, avarinės būklės šalinimo darbai ir tvarkyba (kai gauti leidimai šiems darbams vykdyti);

39.3. jubiliejinių ir kitų renginių organizavimo išlaidų finansavimas;

39.4. projektų, įgyvendinamų iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų (programų), dalinis finansavimas.

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO PAŽINIMO, SKLAIDOS IR ATGAIVINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

40. Tinkami pareiškėjai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti ir veikiantys juridiniai asmenys.

41. Paraiškų vertinimą atlieka teisės aktų nustatyta tvarka sudaryta Nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo, sklaidos ir atgaivinimo projektų paraiškų vertinimo komisija.

42. Finansuojama ne didesnė nei 60 proc. projektui įgyvendinti reikalinga suma.

43. Tinkamos projekto vykdymo išlaidos: konferencijų, seminarų, leidybos, edukacinių programų, parodų, ekskursijų ir renginių, susijusių su Joniškio rajono teritorijoje esančių kultūros paveldo objektų apsauga ir jų populiarinimu.

 

III SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

44. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Informacija apie kvietimą teikti paraiškas taip pat skelbiama vietinėje spaudoje ir (arba) socialiniuose tinkluose.

45. Paraiškos priimamos ne trumpiau kaip 14 kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo datos. Konkreti paraiškų priėmimo data yra nurodoma kvietime.

46. Kvietime nurodoma:

46.1. galimi pareiškėjai;

46.2. finansuojama priemonė ir sąlygos;

46.3. paraiškos teikimo adresas ir būdai;

46.4.  Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už priemonės ar programos įgyvendinimą (toliau – Savivaldybės administracijos darbuotojas), vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Pareiškėjai, rengdami projektus, iki paskutinės projektų pateikimo dienos turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurią pagal kompetenciją teikia kvietime nurodytas Savivaldybės administracijos darbuotojas;

46.5projekto įgyvendinimo terminas;

46.6kita reikalinga informacija;

46.7projektams pagal priemonę finansuoti iš viso einamiesiems biudžetiniams metams skirta suma, nurodant vienam projektui galimą skirti maksimalią sumą.

47Pareiškėjas konkurso skelbime nurodyta tvarka pateikia:

47.1. užpildytą ir pasirašytą paraišką (kreipiantis finansavimo pagal nuostatų 30.3 ir 30.4 papunkčius, pareiškėjai pildo tik paraiškos I ir II dalis);

47.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

47.3. projektą numačius įgyvendinti su partneriu(-iais), bendradarbiavimo sutartį(-is) ar partnerio rašytinį sutikimą dalyvauti projekte;

47.4. kitus dokumentus, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką.

48. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, kompiuteriu. Paraiška ir pridedamai dokumentai turi būti pateikti vienu iš šių būdų:

48.1. spausdintine (popieriuje pateikta) forma pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį;

48.2. elektroniniu paštu, kai paraiška pasirašyta elektroniniu parašu;

48.3. elektroniniu paštu, kai pasirašyta paraiška ir pridedami dokumentai nuskenuoti ir galima identifikuoti paraišką teikiantį asmenį;

48.4. per Savivaldybės dokumentų valdymo sistemą.

49. Savivaldybės administracijos darbuotojas paraišką ir kartu su ja pateiktus dokumentus dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ užregistruoja jų pateikimo dieną, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

50. Paraiškos, gautos po kvietime nurodyto paraiškų priėmimo termino, nevertinamos.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS IR PROJEKTŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

51. Savivaldybės administracijos darbuotojas per 5 darbo dienas po paraiškos užregistravimo dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“, atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą:

51.1.  užpildo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas), į klausimus atsakydamas „Taip / Ne / Netaikoma“;

51.2.  jeigu paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo reikalavimo, informuoja už projektą atsakingą asmenį paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu, nurodydamas per 3 darbo dienas pateikti jam trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus.

52. Pareiškėjui per Savivaldybės administracijos darbuotojo nustatytą laiką nepateikus papildomos informacijos ir (arba) dokumentų / pateikus papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, dėl kurių atitinkamo reikalavimo vertinimas nepasikeičia, paraiška nėra teikiama komisijų ar tarybų vertinimui, apie sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu, pasirašytu Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens. Rašte būtina nurodyti trūkumus dėl paraiškos vertinimo ir apskundimo tvarką.

53Savivaldybės administracijos darbuotojas paraiškas, atitikusias visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, po kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų perduoda Komisijai ar Tarybai vertinti.

54. Paraiškų vertinimo reikalavimai:

54.1. projekto atitiktis tinkamoms finansuoti veikloms;

54.2. projekto loginis pagrindimas: problema, projekto tikslas, uždaviniai;

54.3. projekto veiklų įgyvendinimo planas ir laukiami rezultatai;

54.4. projekto įgyvendinimo išlaidos ir jų pagrįstumas;

54.5. papildomi finansavimo šaltiniai.

55Visas gautas paraiškas vertina visi Komisijos / Tarybos nariai, jei tai nėra apibrėžta Komisijos / Tarybos nuostatuose. Komisijos / Tarybos pirmininkas gali paskirstyti paraiškas vertintojams. Tokiu atveju vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Paraiškos Savivaldybės administracijoje turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų Komisijai ar Tarybai perdavimo dienos. Paraiškų vertinimo anketos (3 priedas), pateikusiems paraiškas pagal nuostatų 30.3 ir 30.4 papunkčius, nepildomos, posėdžio metu balsuojama dėl finansavimo skyrimo / neskyrimo.

56. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų.

57. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama:

57.1. projektui, kurio dalyvių skaičius didesnis;

57.2. projektui, vykdomam kartu su partneriu(-iais);

57.3. projektui, vykdomam Savivaldybės teritorijoje;

57.4. projektui, kurio veiklose dalyvauja ne tik organizacijos nariai.

58. Pirmumo teisė teikiama projektui, kuris atitinka daugiau Aprašo 57 punkte nurodytų sąlygų.

59. Jei Komisija ar Taryba priima sprendimą siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos finansuoti. Protokolą pasirašo Komisijos ar Tarybos pirmininkas ir sekretorius.

60. Jei Komisija ar Taryba priima sprendimą siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, projekto vykdytojas per 5 darbo dienas nuo Komisijos pranešimo apie siūlomą sumažinti finansavimą gavimo dienos, informuoja Savivaldybės administraciją apie sutikimą įgyvendinti projektą už mažesnę sumą ir patikslina projekto paraišką.

61. Savivaldybės meras potvarkiu skiria / neskiria finansavimą pareiškėjams (išskyrus Ketvirtame skirsnyje nurodytus projektus). Per 14 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo finansavimo sutartį (4 priedas). Apie skirtas / neskirtas lėšas pareiškėjai informuojami elektroniniu paštu. 

62. Aprašo Ketvirtame skirsnyje nurodytiems projektams, kuriuos įvertina Joniškio rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba ir siūlo įtraukti į Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąją programą, finansavimas skiriamas Joniškio rajono savivaldybei patvirtinus einamųjų metų Joniškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąją programą.

63.     Informacija apie projektų vykdytojams skirtas / pareiškėjams neskirtas lėšas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 11 straipsnį asignavimų valdytojai savo interneto svetainėse be kitos nustatytos informacijos skelbia:

63.1. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios pateikė paraiškas dėl finansavimo (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti lėšų suma);

63.2. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios gavo finansavimą (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir skirto finansavimo suma).

64.  Likus priemonei nepaskirstytų lėšų, gali būti skelbiamas papildomas kvietimas.

65. Projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:

65.1 vertinimo metu surinko mažiau nei 21 balą;

65.2. pareiškėjas Paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

65.3. neatitikus bent vieno administracinės atitikties vertinimo reikalavimo;

65.4. neatitinka 23 punkto nuostatos.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR PROJEKTO VYKDYTOJO ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PAGAL FINANSAVIMO SUTARTĮ PANAUDOJIMĄ

 

66Už projekto įgyvendinimą, lėšų pagal finansavimo sutartį tikslingą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vykdytojas.

67. Savivaldybės administracijos darbuotojas koordinuoja paraiškų teikimą, vertinimą, organizuoja skirtų lėšų pareiškėjams įforminimą bei atlieka projektų įgyvendinimo ir sutarčių vykdymo kontrolę. Savivaldybės administracijos darbuotojas įgyvendintų projektų ataskaitų suvestines, kuriose nurodomas projekto pavadinimas, skirtos ir panaudotos lėšos, vykdytos veiklos ir pasiekti rezultatai, skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt. Savivaldybės administracijos darbuotojas turi teisę iš projekto vykdytojo gauti būtiną informaciją apie projekto įgyvendinimą, stebėtojo teisėmis dalyvauti vykdomose veiklose.

68.  Nustačius, kad projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį projektui skirtas lėšas naudoja ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai.

69. Finansavimo gavėjai savo interneto svetainėse ar socialinių tinklų paskyrose, o jei tokių neturi – Savivaldybės interneto svetainėje privalo viešinti informaciją, susijusią su Savivaldybės lėšomis finansuojamo projekto vykdymu, t. y. projekto aprašymą, organizuojamų renginių nuotraukas ar vaizdo medžiagą ir kitą aktualią informaciją.

70. Finansuojami projektai turi būti įgyvendinti per einamuosius biudžetinius metus. Tinkamos išlaidos laikomos einamaisiais metais patirtos išlaidos.

71.  Įgyvendinus projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:

71.1. teikiama ataskaita (forma Nr. 2), patvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465;

71.2. teikiamas Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų registras (6 priedas). Dokumentų dėl projekto originalus teisės aktų nustatyta tvarka saugo projekto vykdytojas;

71.3. teikiama Projekto įgyvendinimo ataskaita (5 priedas), patvirtinta projekto vykdytojo vadovo parašu. Projekto įgyvendinimo ataskaita registruojama dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ (neteikia pagal nuostatų 30.3 ir 30.4 papunkčius finansavimą gavę pareiškėjai).

72.  Projekto vykdytojas pagal finansavimo sutartį skirtas ir nepanaudotas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 20 d. privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą.

73Nustačius, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį ir (ar) jų projekto vykdytojas negrąžino, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

74Projekto vykdytojas, Savivaldybės administracijos darbuotojui laiku nepateikęs Aprašo 66 punkte nurodytų ataskaitų ar neįvykdęs kitų įsipareigojimų pagal finansavimo sutartį, praranda teisę vienerius metus teikti Savivaldybės administracijai paraiškas dėl projektinių veiklų iš Savivaldybės biudžeto rėmimo.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75Projektų įgyvendinimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

76Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius.

77Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Asmens duomenų tvarkymo Joniškio rajono savivaldybės administracijos politika, patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. A-1004.

78.  Projektams finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšos planuojamos Savivaldybės biudžete Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

79.  Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Savivaldybės tarybos nario(-ių), Savivaldybės mero iniciatyva, taip pat pasikeitus teisiniam reglamentavimui.

80Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_____________________________