herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-121 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO 

 

2015 m. kovo 26 d. Nr. T-29

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (2014 m. rugsėjo 29 d. nutarimo Nr. 1046 redakcija), Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia

pakeisti Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles, patvirtintas Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-121 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (su pakeitimais, padarytais 2013 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-23 ir 2013 m. gruodžio 5 d. sprendimu Nr. T-198) 1 punktu, ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-121

(Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. T-29

redakcija)

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, savivaldybės biudžeto administravimo principus, asignavimų valdytojų teises ir atsakomybę.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.

 

II. BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

3. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir iki nustatytų terminų.

4. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Joniškio rajono savivaldybės trejų metų veiklos planu, savivaldybės tarybos sprendimais, oficialiosios statistikos duomenimis ir kitais norminiais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.

5. Savivaldybės biudžeto pajamų dalis planuojama pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus ir Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.

6. Biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:

6.1. pajamos iš pagrindinės veiklos:

6.1.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose;

6.1.2. mokestis už mokslą neformaliojo ugdymo įstaigose;

6.1.3. mokestis už dienos socialines paslaugas;

6.1.4. mokestis už bendrabutį;

6.1.5. mokestis už prailgintos dienos grupės paslaugas;

6.1.6. mokestis už trumpalaikes socialines globos paslaugas;

6.2. pajamos už teikiamas paslaugas ir už parduotą nereikalingą arba netinkamą (negalimą) naudoti savivaldybės turtą;

6.3. pajamos už savivaldybės turto naudojimą.

7. Biudžetinių įstaigų teikiamų mokamų paslaugų įkainius tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės tarybai nepatvirtinus teikiamų paslaugų įkainių, asignavimų valdytojai neturi teisės teikti tokių paslaugų ir dengti šių paslaugų išlaidų.

8. Savivaldybės biudžetas sudaromas programų ir jų sąmatų principu.

9. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro savo programų sąmatų projektus pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

9.1. biudžetinei įstaigai ir / arba kitam subjektui, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – pagal detalią ekonominę klasifikaciją;

9.2. nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšas priimami einamųjų biudžetinių metų laikotarpiu, ir / arba kitam subjektui, kuris nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus.

10. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatų ir programų projektai pateikiami pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas išlaidų sąmatų ir kitas formas ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.

11. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų ir jų sąmatų sudarymą.

12. Asignavimų valdytojai išlaidas planuoja pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.

13. Lėšų poreikis valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms apskaičiuojamas vadovaujantis ministerijų patvirtintomis lėšų poreikio valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti metodikomis. Bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų.

14. Lėšų poreikis mokinio krepšeliui apskaičiuojamas vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785, ir savivaldybės tarybos patvirtintu Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu.

15. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, nurodytų šių taisyklių 6 punkte, sąmatos sudaromos atsižvelgiant į prognozuojamas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.

16. Biudžetinių įstaigų veiklai apskaičiuotos asignavimų sumos, finansuojamos iš kitų biudžeto pajamų, mažinamos biudžetinių įstaigų kitų pajamų, nurodytų šių taisyklių 85.6 ir 85.7 punktuose, apskaičiuotomis sumomis.  

17. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) apskaičiuoja lėšų poreikį skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių išlaidų sąmatų projektus, programas. Prireikus tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į finansines galimybes, taip pat gali tikslinti pateiktas programų sąmatas, susistemina gautus duomenis ir rengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą.

18. Savivaldybės administracijos direktorius parengtą (subalansuotą) savivaldybės biudžeto projektą pateikia savivaldybės tarybai ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų einamųjų metų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo dienos.

19. Savivaldybės biudžetas svarstomas ir tvirtinamas savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

20. Tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant tų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.

21. Savivaldybės biudžete nurodoma:

21.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

21.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms programoms ir priemonėms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.

22. Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms vykdyti tvirtinami pagal programų finansavimo šaltinius:

22.1. dotacijos;

22.2. biudžetinių įstaigų pajamos;

22.3. biudžeto pajamos,

22.4. paskolos lėšos.

23. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.

24. Jeigu biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir lėšos skiriamos tik tęstinei veiklai ir numatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.

 

III. BIUDŽETO VYKDYMAS

 

25. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo programas ir jų (vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir visus finansavimo šaltinius. Programos sąmatos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

26. Programų sąmatos sudaromos pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, priemones (patvirtintas savivaldybės biudžete), visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Sąmatas pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis (vyresnysis) finansininkas ir patvirtina antspaudu. Biudžeto programos patvirtinamos asignavimų valdytojo įsakymu.

27. Sąmatų ir patvirtinto savivaldybės biudžeto atitikimą tikrina Finansų skyrius. Jei Finansų skyrius sąmatose nustato netikslumų, asignavimų valdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas sąmatas patikslina.

28. Kol bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų.

29. Sudarydami programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

30. Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti sąmatų bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų. Sąmatose turi būti numatytos visos išlaidos, įskaitant ir praėjusių metų skolos padengimą.

31. Asignavimų valdytojai šių taisyklių 22.2 punkte nurodyto finansavimo šaltinio programos sąmatas sudaro pagal kiekvieną pajamų rūšį iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas ir Finansų skyriui pateikia pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas suvestines programų sąmatas.

32. Biudžetinių įstaigų pajamos iš pagrindinės veiklos naudojamos biudžetinių įstaigų pagrindinės veiklos išlaidoms:

32.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose – mitybos išlaidoms ir kitoms reikmėms;

32.2. mokestis už mokslą neformaliojo ugdymo įstaigose – darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms, turtui įsigyti;

32.3. mokestis už dienos socialines paslaugas –  prekių ir paslaugų išlaidoms;

32.4. mokestis už bendrabutį – maitinimo išlaidoms;

32.5. mokestis už prailgintos dienos grupės paslaugas – darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

32.6. mokestis už trumpalaikes socialinės globos paslaugas – darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms.

33. Biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos teikiamų paslaugų išlaidoms padengti. Padengus visas teikiamų paslaugų išlaidas šios lėšos naudojamos biudžetinės įstaigos pagrindinės veiklos išlaidoms padengti.

34. Biudžetinių įstaigų pajamos už savivaldybės turto naudojimą naudojamos:

34.1. už socialinio būsto nuomą – socialinio būsto remonto išlaidoms padengti, mokesčiams už laikinai nenaudojamų savivaldybės butų ir kitų patalpų (turinčių centralizuotas komunikacijas) komunalinius patarnavimus sumokėti, teismo sprendimu savivaldybei priteistoms socialinio būsto nuomininkų skoloms už patalpų eksploataciją sumokėti, kurios vėliau išieškomos iš socialinio būsto nuomininkų;

34.2. už kitų patalpų nuomą ir kito turto naudojimą – kitoms, savivaldybės biudžete patvirtintoms priemonėms finansuoti.

35. Asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų kitam subjektui, nurodytam šių taisyklių 9.2 punkte, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, kurioje nurodoma:

35.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo programa, pagal kurią skiriamos lėšos;

35.2. biudžeto lėšų naudojimo tikslinė paskirtis;

35.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijai (ne mažiau kaip vienas);

35.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją), išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintus įkainius arba tarifus;

35.5. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir jos vertinimo kriterijų įvykdymą;

35.6. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir, asignavimų valdytojo pareikalavimu, buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimas;

35.7. kad metams pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas;

35.8. prireikus kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

36. Finansų skyrius, vadovaudamasis pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytas formas, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus ir programas. Planą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

37. Finansų skyrius parengia savivaldybės biudžetą pagal Finansų ministro patvirtintas formas pagal biudžeto programas ir valstybės funkcinę klasifikaciją. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės biudžeto pateikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai nustatyta tvarka ir iki nurodytų terminų.

 

IV. BIUDŽETO PAJAMOS

 

38. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės administracijos direktorius paskirsto biudžeto pajamas ketvirčiais.

39. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius ir kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžetą kiekvieną darbo dieną.

40. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti ir patvirtintas valstybės biudžeto dotacijų sumas į savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nustatyta tvarka.

41. Pajamos iš nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir vietinės rinkliavos iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamos 2 kartus per mėnesį – 15 d. ir paskutinę mėnesio dieną arba kitą darbo dieną, jeigu šios pajamos viršija 300 (trys šimtai) eurų (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną).

42. Asignavimų valdytojai gautas pajamas, nurodytas šių taisyklių 7 6 punkte,  kaupia atskiroje sąskaitoje ir lėšas iš šių sąskaitų ne rečiau  kaip kartą per mėnesį, bet ne vėliau, kaip priešpaskutinę mėnesio darbo dieną arba kitą darbo dieną, jeigu šios pajamos viršija 300 (trys šimtai) eurų (kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną) perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Pavedime nurodomos pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas sumos.

43. Papildomai gautos lėšos iš valstybės biudžeto savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečioms programoms finansuoti.

44. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos skirstomos savivaldybės tarybos sprendimu, tikslinant savivaldybės biudžeto asignavimus.

 

V. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS

 

45. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo pavedimus pasirašo pirmojo parašo teisę turintis savivaldybės administracijos direktorius arba administracijos direktoriaus pavaduotojas ir antro parašo teisę turintis Finansų skyriaus vedėjas arba Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas.

46. Asignavimų valdytojai finansuojami vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, neviršijant ketvirčio patvirtintų sumų.

47. Asignavimai iš biudžeto išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos savivaldybės biudžeto programose, padengti. Įstaigos finansuojamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nurodant priemones.

Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams.

48. Asignavimų valdytojai paraiškas gauti biudžeto asignavimus teikia per finansų valdymo ir apskaitos sistemą LABBIS.

49. Finansų skyrius atsižvelgdamas į lėšų likutį biudžeto surenkamojoje sąskaitoje tvirtina paraiškas ir perveda lėšas. Jei lėšų biudžeto surenkamojoje sąskaitoje nepakanka, asignavimų valdytojams lėšos pervedamos šių taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka

50. Asignavimai atsiskaitymams už atliekų tvarkymą pervedami atsižvelgiant į gautas pajamas iš vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.

51. Asignavimai Aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai įgyvendinti pervedami atsižvelgiant į pajamas, gautas iš mokesčio už aplinkos teršimą, mokesčio už valstybinių gamtos išteklių naudojimą ir lėšas, gautas atlyginant iškirstų želdinių vertę.

52. Asignavimai finansuojami iš valstybės biudžeto dotacijos lėšų ir mokinio krepšeliui finansuoti pervedami atsižvelgiant į gautas dotacijas šioms funkcijoms vykdyti.

53. Biudžeto programų dalies finansavimas iš įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų:

53.1. Asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės biudžeto sąskaitą, Finansų skyriui teikia paraiškas dėl lėšų gavimo, kuriose nurodoma atskirai lėšų suma iš pagrindinės veiklos, pajamos už teikiamas paslaugas ir ekonominė išlaidų klasifikacija. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl sumos, kuri nebuvo įmokėta į savivaldybės biudžeto sąskaitą.

53.2. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

53.3. Viršplaninės įmokos gali būti naudojamos  einamaisiais biudžetiniais metais tik tada, kai asignavimų valdytojai patikslina pajamų už teikiamas paslaugas  ir programų  sąmatas  ir savivaldybės taryba priima sprendimą  dėl biudžeto patikslinimo. Viršplaninės arba nepanaudotos įmokos naudojamos kitais biudžetiniais metais, pervedant šias lėšas asignavimų valdytojams iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio.

54. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

55. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.

56. Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.

 

VI. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS, JEI NEVYKDOMAS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ PLANAS

 

57. Jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir biudžeto surenkamojoje sąskaitoje trūksta piniginių lėšų, asignavimų valdytojams pagal jų pateiktas paraiškas lėšos pervedamos tokia eilės tvarka:

57.1. darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išmokoms;

57.2. pašalpoms ir kitoms socialinės paramos išmokoms, lėšoms už socialines paslaugas;

57.3. socialinio draudimo įmokoms;

57.4. ilgalaikėms paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti;

57.5. mitybos išlaidoms, atsiskaitymams už elektrą, ryšius ir moksleivių pavėžėjimą;

57.6. projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos fondų lėšomis, paraiškų ir kitos dokumentacijos gauti Europos Sąjungos paramą rengimo išlaidoms apmokėti;

57.7. atsiskaitymams už šildymą, vandenį, miestų ir gyvenviečių viešajam ūkiui;

57.8. kitoms išlaidoms ir asignavimų valdytojų lėšoms, pervedamoms kitiems subjektams pavedimams vykdyti;

57.9. turtui įsigyti.

58. Šių taisyklių 57 punkto nuostatos taikomos biudžeto programoms, finansuojamoms 22.3 punkte nurodyto finansavimo šaltinio, išskyrus 50 ir 51 punktuose nurodytas išlaidas.

 

VII. BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ PAKEITIMAI

 

59. Asignavimų valdytojai programų (priemonių) sąmatas keičia Finansų skyriui pateikę pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus, kai tie pakeitimai daromi: 

59.1. biudžetiniais metais ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį ir keičiama programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtis nekeičiant patvirtintų tam tikrai programai (priemonei) bendrųjų asignavimų išlaidoms (darbo užmokesčiui) ir turtui įsigyti sumų;

59.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį norint pakeisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti;

60. Asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų, neatsižvelgiant į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas, priemones ir programas.

61. Biudžeto asignavimų keitimų pažymos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

62. Asignavimų valdytojai pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus pateikia Finansų skyriui. Finansų skyrius suderina pažymą, patikslintą programos sąmatą ir grąžina asignavimų valdytojui. Jei Finansų skyrius pažymos nederina ir nurodo priežastis, asignavimų valdytojas gali kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių, kuris priima sprendimą dėl asignavimų pakeitimų. Jei pažymos nederina ir savivaldybės administracijos direktorius, biudžeto asignavimai nekeičiami.

63. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinami savivaldybės biudžeto asignavimų dalies pakeitimai, kai:

63.1. keičiama bendra asignavimų suma pagal asignavimų valdytojus, programas ir priemones;

63.2. keičiama asignavimų suma turtui įsigyti. Asignavimai turtui įsigyti gali būti didinami iš asignavimų išlaidoms (jeigu nėra nepadengtų įsipareigojimų sumų, kurios pagal sutartyse nurodytas apmokėjimo sąlygas iki kreipimosi datos jau turėjo būti apmokėtos);

63.3. didinami asignavimai darbo užmokesčiui;

63.4. keičiami savivaldybės biudžeto asignavimai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus;

63.5. atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą asignavimai gali būti didinami arba mažinami.

64. Visais atvejais, išskyrus 60.3 punkte nurodytus atvejus, asignavimų valdytojai tikslina programų sąmatas. Patikslintas programų sąmatas tikrina Finansų skyrius.

 

VIII. APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

65. Savivaldybės taryba tvirtindama savivaldybės biudžetą gali numatyti savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas.

66. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš savivaldybės biudžeto pajamų.

67. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos naudojamos:

67.1. investicijų projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis, pagal kurių finansavimo ir administravimo sutartis numatytas išlaidų kompensavimo būdas;

67.2. savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka į savivaldybės biudžetą (tam tikru laikotarpiu) gautų pajamų arba kai nevykdomas tam tikro laikotarpio savivaldybės biudžeto pajamų planas.

68. Asignavimų valdytojai pagal šių taisyklių 67.1 punktą savivaldybei kompensuotas Europos Sąjungos ir kitų fondų lėšas perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą ir yra atkuriamos apyvartos lėšos.

 

IX. PASKOLOS LĖŠŲ, SKIRTŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI,

NAUDOJIMAS

 

69. Investicijų projektai, finansuojami iš paskolos lėšų, tvirtinami savivaldybės biudžete.

70. Paskolų investicijų projektams finansuoti lėšos negali viršyti valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtinto metinio savivaldybės grynojo skolinimosi limito dydžio.

71. Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl investicijų projektų rengimo ir paraiškų teikimo finansuoti Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis. Investicijų projektai rengiami kartu su paraiškomis.

72. Investicijų projektus, finansuojamus tik savivaldybės biudžeto ir (arba) paskolos lėšų, rengia savivaldybės administracijos padalinys, inicijuojantis investicijų projektą. Investicijų projekto aprašymo formą ir investicijų projektus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

73. Savivaldybės administracijos padalinys arba kitas asignavimų valdytojas, įgyvendinantis investicijų projektą, finansuojamą iš paskolos lėšų, Finansų skyriui pateikia mokėjimo pavedimui atlikti reikalingų dokumentų kopijas, sąskaitas faktūras, darbų priėmimo aktus ir kt., turinčius visus privalomus rekvizitus ir pasirašytus atsakingų (įgaliotų) asmenų.

74. Finansų skyrius, gavęs šių taisyklių 73 punkte nurodytus dokumentus:

74.1. sutikrina, ar investicijų projektui apmokėti prašoma suma neviršija savivaldybės biudžete patvirtintos sumos (įvertinus ir einamaisiais metais jau panaudotas paskolos lėšas);

74.2. rengia forma ir turiniu priimtinus kredito įstaigai ir kreditavimo sutartį atitinkančius dokumentus;

74.3. teikia kredito įstaigai atsakingų asmenų pasirašytus kreditavimo dokumentus;

74.4. gavęs iš kredito įstaigos paskolos suteikimą patvirtinančius dokumentus, savivaldybės biudžeto apskaitoje fiksuoja gautą paskolą ir finansuoja projektą vykdančią įstaigą;

74.5. vykdo paskolų ir su jomis susijusių palūkanų ir mokesčių apskaitą.

75. Asignavimų valdytojas:

75.1. vykdo investicinio projekto apskaitą;

75.2. įgyvendinus investicijų projektą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu ir (ar) kitais norminiais teisės aktais, tikslina turto vertę (užpajamuoja turtą), įtraukia į apskaitą šį turtą įstaigos nustatyta tvarka.

76. Investicijų projektų, finansuotų paskolos lėšomis, kompensuotų Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšų naudojimas:

76.1. Kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos tais pačiais  metais, atitinkamai mažinamas finansavimas iš paskolos lėšų ir tikslinamas savivaldybės einamųjų metų biudžetas.

76.2. Kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos kitais biudžetiniais metais, kompensuotos lėšos numatomos savivaldybės biudžeto pajamų dalyje ir naudojamos tik investicijų projektams finansuoti.

 

X. BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

77. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

78. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

79. Asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

79.1. teisingą programų sąmatų sudarymą;

79.2. skirtų biudžeto asignavimų naudojimą pagal tikslinę paskirtį ir pagal patvirtintas programų sąmatas, neviršijant patvirtintų asignavimų sumos; Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos programos sąmatos draudžiama;

79.3. skirtų asignavimų naudojimo efektyvumą, taupumą ir rezultatyvumą;

79.4. atsiskaitymą laiku su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos, darbų, paslaugų ir prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;

79.5. teisingą biudžetinių įstaigų gautų pajamų apskaitą;

79.6. teisingą buhalterinės apskaitos organizavimą ir teisingą finansinių ataskaitų rengimą ir pateikimą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

XI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ, BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

80. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

81. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

82. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikromis aplinkybėmis arba susitarimais pagrįstos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje ir susidarius tam tikroms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

83. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

83.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotų ir kitų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo sprendimo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;

83.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki kalendorinių metų pabaigos;

83.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

84. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į savivaldybės biudžeto pajamas.

85. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

85.1. įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

85.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;

85.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;

85.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

85.5. netesybos;

85.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

85.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas;

85.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

86. Asignavimų valdytojo ankstesniais biudžetiniais metais išleistiems savivaldybės biudžeto asignavimams (išskyrus programų dalį, kuri finansuojama iš įmokėtų į biudžetą įmokų, nurodytų šių taisyklių 6 punkte) kompensuoti gautos lėšos (neįskaitant lėšų, nurodytų šių Taisyklių 54 ir 85 punkte), kurios nesuplanuotos einamųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžete, sumokamos į savivaldybės biudžetą.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo veiksmai, neaprašyti šiose taisyklėse, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais, biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

 

______________________