LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-102 „DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. liepos 24 d. Nr. 3D-476

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2.19 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.19. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“.

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1Administracinis patikrinimas – Mokėjimo agentūros arba jos įgaliotos įstaigos atliekamas pareiškėjo pateiktoje paramos paraiškoje, paramos gavėjo pateiktame mokėjimo prašyme, kituose pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo pateiktuose dokumentuose esančių duomenų teisingumo patikrinimas, siekiant nustatyti atitiktį tinkamumo gauti paramą sąlygoms, atrankos kriterijams ir įsipareigojimams.

3.2Administruojamų intervencinių priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – darbo tvarkos aprašas) – Mokėjimo agentūros parengtas ir patvirtintas dokumentas, kuriame nustatoma Mokėjimo agentūros vykdomų Strateginio plano administravimo funkcijų atlikimo tvarka.

3.3Fiksuotasis projekto išlaidų vieneto įkainis (toliau – fiksuotasis įkainis) – iš anksto nustatytas vienodas projekto išlaidų vieneto įkainis, taikomas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, kuriais įrodomas projekto kiekybinio rezultato pasiekimas, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

3.4Fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma) – iš anksto nustatyta išlaidų norma (išreiškiama procentais nuo visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos), taikoma apmokant dalį tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

3.5Fiksuotoji projekto išlaidų suma (toliau – fiksuotoji suma) – iš anksto nustatyta bendra projekto ar jo dalies išlaidų suma, taikoma projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, kuriais įrodomas projekto veiklos įgyvendinimas ir (arba) rezultato pasiekimas, kai projekto vykdytojas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

3.6Finansinė priemonė Strateginiame plane nustatytiems tikslams siekti skirta intervencinė priemonė, įgyvendinama galutiniams paramos gavėjams teikiant finansinius produktus.

3.7Finansinių priemonių projektas – veikla, apimanti  Strateginio plano lėšų skyrimą finansinei priemonei  ir vėlesnį  paramos teikimą  galutiniams paramos gavėjams pagal tą finansinę priemonę.

3.8Finansų tarpininkas – juridinis asmuo, Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka atrinktas įgyvendinti Strateginio plano lėšomis finansuojamą finansinę priemonę ir tarpininkauti teikiant šio plano lėšas galutiniams gavėjams.

3.9Galutinis mokėjimo prašymas – įgyvendinus visas projekto veiklas Mokėjimo agentūrai teikiamas mokėjimo prašymas, kurio sudėtinė dalis yra galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

3.10Galutinis paramos gavėjas  (toliau – galutinis gavėjas)paramą pagal Strateginio plano lėšomis finansuojamą finansinę priemonę gavęs ūkio subjektas.

3.11Intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklės – teisės aktas, kuriuo nustatomos paramos pagal tam tikrą intervencinę priemonę teikimo sąlygos ir tvarka.

3.12Investavimo strategija – Kontroliuojančiojo fondo valdytojo rengiamas dokumentas, kuriame apibrėžiama investavimo politika, pateikiamas jos įgyvendinimo planas ir kitos privalomos nuostatos, nurodytos ES teisės aktuose.

3.13Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – finansų įstaigos sąskaitos išrašai, internetine bankininkyste besinaudojančių paramos gavėjų pateikti išrašai, patvirtinti paramos gavėjo parašu, ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

3.14Išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos patirtos išlaidos.

3.15Kasmetinis metinės paramos išmokos prašymas (toliau – kasmetinis prašymas) – Mokėjimo agentūros nustatytos formos informacinėmis sistemomis kasmet sudaromas arba paramos gavėjo rengiamas dokumentas, kuriuo prašoma skirti metinę paramos išmoką.

3.16Nuotolinė patikra – pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo per mobiliąją programą „NMA agro“ pateikiamų duomenų, dokumentų, nuotraukų ir (ar) kitų įrodymų patikrinimas, taip pat žemės ūkio naudmenų ar kitų plotų patikra, atliekama pagal palydovinę nuotrauką ar kitais būdais, naudojantis technologijomis.

3.17Mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Mokėjimo agentūrai paramos gavėjas, prašydamas išmokėti paramos lėšas.

3.18Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka visus reikalavimus paramai gauti ir kuriam skiriama parama.

3.19Paramos paraiška – VI nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Mokėjimo agentūrai ar kitai įgaliotai įstaigai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

3.20Paramos sutartis – paramos skyrimo sutartis projektams, įgyvendinamiems pagal intervencines priemones.

3.21Pareiškėjas – fizinis arba juridinis asmuo, nustatyta tvarka pateikęs paramos paraišką Mokėjimo agentūrai, ar kitai įgaliotai įstaigai;

3.22Pareiškėjo ar paramos gavėjo dokumentų ar duomenų neatitiktis (toliau – neatitiktis) – tikrinant pareiškėjo ar paramos gavėjo pateiktus dokumentus ir (arba) duomenis nustatoma neatitiktis, kai trūksta privalomų pateikti dokumentų ir (arba) pateikiami netikslūs ar nesutampantys su tikrove duomenys, randama klaidų ar kitokių faktų, dėl kurių Europos Sąjungos bendrajam biudžetui ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui nepadaroma finansinės žalos.

3.23Patikra vietoje – Mokėjimo agentūros ar kitos įgaliotos įstaigos darbuotojų atliekamas pareiškėjo ar paramos gavėjo paramos paraiškoje, paramos sutartyje, mokėjimo prašyme pateiktų duomenų ir kitų pareiškėjo ar paramos gavėjo pateiktų duomenų, dokumentų, investicijų ir veiklų patikrinimas projekto įgyvendinimo vietoje.

3.24Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi paramos paraiškoje ir (arba) verslo plane (projekto apraše) numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, prie jos pridedamuose dokumentuose bei tam tikrose duomenų bazėse esama informacija ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

3.25Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paramos paraiškos pateikimo iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos.

3.26Projekto rizikingumas – visuma rizikos veiksnių, galinčių lemti projekto įgyvendinimo eigą ir (arba) pasireikšti projekto kontrolės laikotarpiu.

3.27Projekto kontrolės laikotarpis – laikotarpis nuo galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos iki galutinio paramos išmokėjimo dienos ir penkerių metų arba kitas įgyvendinimo taisyklėse nustatytas laikotarpis nuo galutinio paramos išmokėjimo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi paramos paraiškoje ir (arba) paramos sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

3.28Projekto priežiūros rodikliai – paramos paraiškoje ir (arba) paramos sutartyje numatyti pasiekti projekto rodikliai.

3.29Sankcija – pareiškėjui, paramos gavėjui, partneriui taikomas paramos dydžio sumažinimas, paramos neskyrimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį išmokėtos sumos, kitos poveikio priemonės už su prašoma arba gauta parama susijusių įsipareigojimų nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą.

3.30Supaprastintas išlaidų apmokėjimas – projekto tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimas, kai paramos gavėjui nereikia pateikti išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų. Projekto išlaidos apmokamos supaprastintai, kai joms taikomi fiksuotieji (vieneto) įkainiai, fiksuotosios sumos ar fiksuotosios normos.

3.31Teisės aktų nuostatų pažeidimas (toliau – pažeidimas) – pareiškėjo arba paramos gavėjo veikimas ar neveikimas nesilaikant ES ir (arba) Lietuvos teisės aktų nuostatų, dėl kurio ES bendrajam biudžetui ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui padaroma arba gali būti padaryta žala.

3.32Tinkamos deklaruoti EK išlaidos (toliau – tinkamos deklaruoti išlaidos) – paramos gavėjams Mokėjimo agentūros išmokėtos paramos lėšos, kurios gali būti deklaruojamos EK.

3.33Tinkamos finansuoti išlaidos – suplanuotos, pagrįstos, projektui įgyvendinti būtinos ir ES bei nacionalinių teisės aktų nustatytus reikalavimus atitinkančios išlaidos.

3.34Žemės ūkio veikla – žemės ūkio augalų ir ūkinių gyvūnų auginimas, įskaitant ūkinių gyvūnų laikymą, žemės ūkio produktų gamyba, įskaitant derliaus nuėmimą, melžimą, ūkinių gyvūnų veisimą, taip pat žemės ūkio paskirties žemės laikymas tokios būklės, kad ji būtų tinkama ganyti arba dirbti be jokios parengiamosios veiklos.

3.35. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Reglamente (ES) 2021/1060, Reglamente (ES) 2021/2115, Reglamente (ES) 2021/2116, Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, kituose žemės ūkio ir ES finansų politikos srities ES ir nacionaliniuose teisės aktuose. Taisyklėse vartojamos apibrėžtys atitinka Strateginiame plane vartojamas apibrėžtis.“

3. Pakeičiu 8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.2. ūkininkams ir kitiems atitinkamiems paramos gavėjams, kai tikslinga – elektroninėmis priemonėmis, būtų pateikiama aiški ir tiksli informacija apie ūkių lygmeniu taikytinus žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 3D-109 „Dėl žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų, taikomų nuo 2023 metų, aprašo patvirtinimo ir kontrolės institucijų paskyrimo“, ir žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-107 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų, taikomų nuo 2023 metų, aprašo patvirtinimo“, bei su socialinės paramos sąlygomis susijusius reikalavimus;“. 

4. Papildau 8.41 papunkčiu:

8.41. būtų atliekamas ex ante vertinimas dėl finansinių priemonių, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 58 straipsnyje, ir šio vertinimo peržiūra, kai ketinama keisti finansinės (-ių) priemonės (-ių) įgyvendinimo apimtis, arba kai ex ante vertinimas nebeatitinka pasikeitusių rinkos sąlygų;“.

5. Papildau 8.42 papunkčiu:

8.42. vadovaujantis Reglamento (ES) 2021/1060 59 straipsnio reikalavimais būtų paskirta finansines priemones įgyvendinanti institucija;“.

6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Mokėjimo agentūra atsakinga už intervencinių priemonių, tiesioginių išmokų išlaidų, numatytų Reglamento (ES) 2021/2116 5 straipsnio 2 dalyje ir 6 straipsnyje, valdymą ir kontrolę, įskaitant ir žemės ūkio naudmenų ir kitų plotų nuotolines patikras, patikras vietoje, duomenų, reikalingų intervencinių priemonių vertinimams ir stebėsenai atlikti rinkimą, kitos informacijos teikimą VI apie Strateginio plano įgyvendinimo eigą ir pažangą bei kitas pavestas funkcijas. Mokėjimo agentūra tvarko atskiras Europos žemės ūkio garantijų fondo (toliau – EŽŪGF) ir EŽŪFKP skirtų į ES biudžetą įtrauktų asignavimų sąskaitas. Mokėjimo agentūra, vykdydama paraiškų ir projektų vertinimą, administruodama tiesioginių išmokų, kitų intervencinių priemonių duomenis, reikalingus stebėsenai, vertinimams, audito, kontrolės veiksmams atlikti, ataskaitoms parengti, atnaujina, naudoja ir prižiūri ŽŪPAIS bei jos posistemes. Taip pat šių funkcijų vykdymui Mokėjimo agentūra naudoja valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centras (toliau – ŽŪDC) bei kitų Lietuvos Respublikos valstybės ir ES institucijų viešųjų registrų, informacinių sistemų ir duomenų bazių (toliau – Registrai) dokumentus ir (ar) informaciją.“

7. Pakeičiu 13.29 papunktį ir jį išdėstau taip

13.29. vykdo kontrolę ir užtikrina, kad pagal kiekvieną intervencinę priemonę pagal Sostinės regioną ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regioną, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016  m. sausio  6 d. nutarimu Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“, finansuojamų projektų suma neviršytų žemės ūkio ministro įsakyme dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo patvirtintos atitinkamam regionui visam laikotarpiui (2023–2027 m.) skirtos sumos, jeigu šiame įsakyme nurodytas intervencinei priemonei skiriamų lėšų paskirstymas pagal regionus bei VI nustatyta tvarka reguliariai informuoja VI apie šios nuostatos įgyvendinimą;“.

8. Papildau nauju 13.30 papunkčiu:

13.30. įgyvendinant finansinių priemonių projektus, atlieka administruojančios institucijos funkcijas, nustatytas Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse).“

9. Buvusį 13.30 papunktį laikau 13.31 papunkčiu.

10. Pakeičiu 28.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.3. nagrinėja finansinių priemonių ex ante vertinimo elementus, išvardytus Reglamento (ES) 2021/1060 58 straipsnio 3 dalyje, ir to reglamento 59 straipsnio 1 dalyje nurodytą investavimo strategiją;“.

11. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Nustačius pažeidimų, taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių III skyriaus tryliktajame skirsnyje, Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklės), ir intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, atsižvelgiant į ES reglamentų bei Strateginio plano nuostatas.“

12. Pakeičiu 60.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

60.1. kaimo plėtros intervencinėms priemonėms: „Miško veisimas ir atkūrimas“, „Miško priežiūra ir apsauga”, „Jaunuolynų ugdymas“, „Negamybinės investicijos, susijusios su biologinės įvairovės, buveinių, kraštovaizdžių atkūrimu ir išsaugojimu“, „Apsaugos priemonės nuo didžiųjų plėšrūnų daromos žalos“, „Nykstančių Lietuvos senųjų veislių gyvulių ir naminių paukščių išsaugojimas“, „Investicijos į prevencinę veiklą, kuria siekiama sumažinti galimų gaivalinių nelaimių, nepalankių klimato reiškinių ir katastrofinių įvykių padarinius“, „Investicijos į melioracijos sistemas“, „Investicijos į žemės ūkio valdas“, „Investicijos į bioekonomikos verslus“, „Labai smulkių ūkių plėtra“, „Investicijos į žemės ūkio produktų perdirbimą (finansinės priemonės)“, „Tvarios investicijos į žemės ūkio valdas“, „Smulkių-vidutinių ūkių plėtra“, „Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas“, „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“, „Savitarpio pagalbos fondai“, „Trumpos tiekimo grandinės“, „Bendruomenių inicijuota vietos plėtra (LEADER)“, „Sumanieji kaimai“, „Europos inovacijų partnerystė žemės ūkio našumo ir tvarumo srityje“, „Tęstiniai įsipareigojimai – Žemės ir maisto produktų kokybės sistemos“, „Tęstiniai įsipareigojimai – Gamintojų grupių ir organizacijų įsisteigimas“, „Parodomieji projektai ir informavimo veikla“, „Mokymai ir įgūdžių įgijimas“, „Konsultavimo paslaugos“;“.

13. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Šis skyrius netaikomas tiesioginėms išmokoms ir intervencinėms priemonėms, susijusioms su parama už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus. Šių intervencinių priemonių administravimo tvarka nustatoma Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklėse bei intervencinių priemonių, susijusių su plotais ir gyvūnais, įgyvendinimo taisyklėse.“

14. Pakeičiu 63.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.8. paramos paraiškos forma, verslo plano forma, kitų dokumentų formos, įskaitant pareiškėjo deklaraciją ir pareiškėjo sutuoktinio, artimųjų giminaičių, kitų susijusių subjektų deklaraciją dėl asmens duomenų tvarkymo, parengtą pagal pavyzdinę deklaraciją Taisyklių 1 priede“.

15. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklės paprastai turi būti patvirtintos ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki paramos paraiškų priėmimo termino pradžios.“

16. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Nustatant atitinkamos intervencinės priemonės paramos paraiškos formą ir turinį, kurioje nurodomi dokumentai, kuriuos pareiškėjas turi pateikti kartu su paramos paraiška bei reikalavimai jų turiniui, turi būti atsižvelgiama į tai, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti paramos paraiškos ir (arba) projekto tinkamumą bei nustatyti pareiškėjo įsipareigojimus paramos skyrimo atveju. Iš pareiškėjo neturi būti prašoma nepagrįstai daug informacijos bei dokumentų, kurių vertinimas nebūtų reikšmingas, tačiau iš esmės apsunkintų paramos paraiškos parengimą. Gali būti prašoma pateikti tik tuos dokumentus ir informaciją, kurių nėra Registruose.“

17. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68.   Paramos paraiškoje turi būti pareiškėjo deklaracija, kurioje patvirtinamas paramos paraiškoje ir kartu su paramos paraiška teikiamuose, jo parengtuose dokumentuose pateikiamos informacijos teisingumas bei detalizuojami pareiškėjo (paramos gavėjo) įsipareigojimai, susiję su prašoma parama. Pavyzdinė pareiškėjo deklaracija pateikiama Taisyklių 1 priede.“

18. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Jeigu dėl paramos paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų Mokėjimo agentūra negali įvertinti paramos paraiškos, ji turi paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją. Gali būti prašoma pateikti tik tuos dokumentus ir informaciją, kuri yra būtina atitikčiai tinkamumo sąlygoms, atrankos kriterijams ir įsipareigojimams įvertinti ir kurios nėra Registruose. Mokėjimo agentūra prašymą pareiškėjui pateikti papildomus dokumentus paskelbia 86 punkte nurodytu būdu. Prašyme pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją turi būti nurodytas 3–5 darbo dienų terminas, priklausomai nuo prašomos pateikti informacijos apimties. Prašyme pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją nurodytas terminas gali būti pratęstas vieną kartą, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų terminui, jeigu pareiškėjas dėl prašomų dokumentų ir (arba) informacijos turi kreiptis į trečiuosius asmenis. Pareiškėjo iniciatyva paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų keitimai nėra leidžiami, išskyrus akivaizdžias klaidas ir kontaktinių duomenų pasikeitimą.“

19. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:

94. Paramos paraiškos atrankos kriterijai bei tinkamumas gauti paramą vertinami pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, Registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Mokėjimo agentūros paklausimo. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi Registruose esančiais duomenimis.“

20. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Paramos paraiškų pirmumo eilė sudaroma įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams pagal paramos paraiškoje, prie jos pridedamuose dokumentuose ir Registruose esančią informaciją. Jeigu įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams nustatoma, kad visoms vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms užtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos, šios paramos paraiškos teikiamos tinkamumo skirti paramą vertinimui. Jeigu įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams nustatoma, kad tik daliai vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms užtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos, Mokėjimo agentūra kreipiasi į VI dėl šių paraiškų finansavimo galimybės. Sprendimą priima PVK. PVK gali nuspręsti skirti papildomų lėšų visoms vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, sudaryti šių paraiškų rezervinį projektų sąrašą arba pavesti Mokėjimo agentūrai atlikti papildomą vertinimą pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus papildomus kriterijus (jeigu tokie yra). Jeigu PVK nusprendžia skirti papildomų lėšų vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, VI keičia žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintą paramos sumą. Jeigu PVK nusprendžia sudaryti rezervinį projektų sąrašą, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo VI sprendimo gavimo dienos Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje paskelbia rezervinį projektų sąrašą. Rezervinis projektų sąrašas skelbiamas siekiant informuoti pareiškėjus apie paraiškų finansavimo galimybę. Rezervinis projektų sąrašas gali būti sudaromas ne ilgesniam kaip 1 (vienerių) metų laikotarpiui, kurį kiekvienu konkretaus kvietimo atveju nustato PVK ir kuris pradeda galioti nuo jo paskelbimo Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje. Rezerviniame projektų sąraše nurodomas paramos paraiškos registracijos numeris, skirtas atrankos balų skaičius, rezervinio projektų sąrašo galiojimo laikas. Mokėjimo agentūra informuoja pareiškėją apie paraiškos įtraukimą į rezervinį projektų sąrašą. Pareiškėjas, norėdamas dalyvauti kitose intervencinėse priemonėse arba dėl kitų priežasčių nenorėdamas būti rezerviniame projektų sąraše, apie tai raštu informuoja Mokėjimo agentūrą, kuri atnaujina rezervinį projektų sąrašą. Jei pareiškėjas pateikia paraišką pagal kitą intervencinę priemonę ir neinformuoja Mokėjimo agentūros, Mokėjimo agentūra nustačiusi, kad buvo pateikta paraiška pagal kitą intervencinę priemonę, pati išbraukia pareiškėją iš rezervinio projektų sąrašo. Mokėjimo agentūra kartą per mėnesį patikrina rezervinio projektų sąrašo likutį. Jeigu rezervinio projektų sąrašo galiojimo laikotarpiu susidaręs sutaupytų atitinkamam kvietimui skirtų paramos lėšų likutis nėra pakankamas finansuoti visas rezerviniame projektų sąraše esančias paraiškas, finansavimas nėra skiriamas nei vienai paraiškai. Rezervinis projektų sąrašas baigia galioti suėjus nustatytam jo galiojimo terminui arba ankščiau jo nustatyto galiojimo laiko, jeigu visiems rezerviniame projektų sąraše esamiems projektams finansuoti susidaro pakankamas sutaupytų lėšų likutis ir skiriamas finansavimas.“ 

21. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:

118. Jei Mokėjimo agentūra tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustato, kad projekto atskirų tinkamų finansuoti išlaidų suma ir galima didžiausia paramos suma skiriasi nuo paramos paraiškoje pateiktų atskirų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir prašomos paramos sumos, taip pat ir sumažinus paramos sumą už iki vertinimo metu atliktus pirkimus pagal žemės ūkio ministro tvirtinamą sankcijų už teisės aktų pažeidimus nustatymo metodiką dėl sankcijų taikymo, išskyrus atvejus, kai paramos suma mažėja dėl apvalinimo, iki sprendimo dėl paramos paraiškos atrankos priėmimo Mokėjimo agentūra turi informuoti pareiškėją apie vertinimo metu nustatytą didžiausią tinkamų finansuoti išlaidų sumą, informaciniame rašte nurodyti tokio sprendimo argumentus ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą visa apimtimi (patirti visas būtinas išlaidas) su Mokėjimo agentūros nustatyto dydžio tinkamomis išlaidomis ir paramos suma. Jeigu Mokėjimo agentūra nustato, kad prašomos finansuoti projekto išlaidos yra būtinos projekto tikslams pasiekti, tačiau jas pripažįsta netinkamomis (pvz., dėl to, kad nepateikti komerciniai pasiūlymai), ši netinkamų finansuoti išlaidų dalis yra laikoma projekto dalimi, dėl to pareiškėjui Mokėjimo agentūra siūlo sutikti jas patirti iš nuosavų ar skolintų lėšų su Mokėjimo agentūros nustatyta mažesne paramos suma. Jeigu pareiškėjas sutinka su Mokėjimo agentūros nustatytomis maksimalaus dydžio tinkamomis finansuoti išlaidomis ir paramos suma bei įsipareigoja įgyvendinti projektą visa apimtimi (patirti visas būtinas išlaidas), jis turi pateikti nuosavų ar skolintų lėšų pagrindimo dokumentus (reikalavimas taikomas, kai su paramos paraiška pateiktuose nuosavų ar skolintų lėšų pagrindimo dokumentuose nurodytos sumos nepakanka padidėjusiam nuosavam indėliui pagrįsti), o Mokėjimo agentūra turi papildomai įvertinti, ar projektas atitinka ekonominį gyvybingumą apibūdinančius rodiklius, nustatytus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. 3D-440 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklės), jeigu jie yra taikomi (reikalavimas taikomas, jeigu pareiškėjas padidėjusį nuosavą indėlį grindžia papildomai pateikdamas skolintų lėšų pagrindimo dokumentus). Jeigu pareiškėjas nesutinka su Mokėjimo agentūros nustatytomis maksimalaus dydžio tinkamomis išlaidomis ir paramos suma, ir (arba) atsisako įgyvendinti projektą visa apimtimi (patirti visas būtinas išlaidas), paramos paraiška pripažįstama netinkama ir teikiama svarstyti projektų atrankos komitetui. Jeigu Mokėjimo agentūra nustato, kad prašomos finansuoti projekto išlaidos yra nebūtinos projekto tikslams pasiekti ir dėl šios priežasties jas pripažįsta netinkamomis finansuoti išlaidomis, ši netinkamų finansuoti išlaidų dalis nėra laikoma projekto dalimi, dėl to iš pareiškėjo nereikalaujama jas patirti ir apmokėti iš nuosavų ar skolintų lėšų. Jeigu pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisykles yra sudaroma paramos sutartis ir Mokėjimo agentūros nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų suma yra iki 100 Eur ir sumažinta suma nesudaro daugiau kaip 1 proc. nuo prašomos paramos sumos, Mokėjimo agentūra turi teisę iki paramos sutarties pasirašymo nederinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su sumažinta paramos suma. Jeigu pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisykles nėra sudaroma paramos sutartis, Mokėjimo agentūra visais atvejais turi derinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su sumažinta paramos suma. Jeigu Mokėjimo agentūra nustato, kad visos prašomos finansuoti išlaidos yra netinkamos, paramos paraiška pripažįstama netinkama ir teikiama svarstyti projektų atrankos komitetui, išskyrus paraiškas, kurios pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisykles nėra teikiamos svarstyti projektų atrankos komitetui.“

22. Pakeičiu 124.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

124.1. paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, Registruose esančius duomenis. Jei šie duomenys skiriasi nuo Registruose esančių duomenų, vadovaujamasi Registruose esančiais duomenimis;“.

23. Pakeičiu 124.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

124.10. jeigu projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai, kartu su paramos paraiška pateikiamas verslo planas, parengtas pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą formą. Pateiktame verslo plane pareiškėjas turi įrodyti, kad ūkio subjektas atitinka ekonominį gyvybingumą apibūdinančius rodiklius ir jų kritines reikšmes, kaip nustatyta Ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse;“.

24.  Pakeičiu 124.19 papunktį ir jį išdėstau taip:

124.19.  tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, būtinos projektui įgyvendinti, suplanuotos ir pagrįstos;“

25. Pakeičiu 124.20 papunktį ir jį išdėstau taip:

124.20. paramos gavėjas verslo plano įgyvendinimo laikotarpiu tuo pačiu metu negali įgyvendinti projektų pagal kitas kaimo plėtros intervencines priemones, susijusias su investicijomis, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritis „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“ ir „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritis „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“. Paramos pagal nurodytas priemones galima kreiptis tik pabaigus įgyvendinti verslo planą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus galutinį mokėjimo prašymą;“.

26. Pakeičiu 125.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

125.1jei, vadovaujantis ES teisės aktais ir Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 3D-889 „Dėl Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatoma, kad sąlygos paramai gauti buvo dirbtinai sukurtos;“.  

27. Pakeičiu 125.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

125.4pareiškėjams, kurie įgyvendina projektą (verslo planą) pagal kitas kaimo plėtros intervencines priemones, kai teikiama investicinė parama ekonominei veiklai vykdyti, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritis „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“ ir „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritis „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“. Paramos pagal nurodytas  priemones galima kreiptis tik pabaigus įgyvendinti verslo planą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus galutinį mokėjimo prašymą.“

28. Pakeičiu 130 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstau taip:

130. Taisyklių 60.1 papunktyje išvardytų intervencinių priemonių netinkamos  finansuoti investicijos ir išlaidų kategorijos:“.

29. Papildau 1301 punktu:

1301Taisyklių 60.2 papunktyje išvardytų sektorinių intervencinių priemonių netinkamos finansuoti investicijos ir išlaidų kategorijos nustatomos šių sektorinių intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse“.

30. Pakeičiu 170.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

170.13.  viešinti paramą, vadovaujantis Suteiktos paramos iš EŽŪFKP lėšų pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginį planą viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023  m. kovo 31 d.  įsakymu Nr. 3D-201 „Dėl Suteiktos paramos iš EŽŪFKP lėšų pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginį planą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės);“.

31. Pakeičiu 170.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

170.14. teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Strateginio plano įgyvendinimo stebėsenai, viešinimui bei reikalingiems vertinimams atlikti;“.

32. Pakeičiu 171 punktą ir jį išdėstau taip:

171. Sektorinių intervencinių priemonių, išvardytų Taisyklių 60.2 papunktyje, detali paramos paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei sprendimo dėl paramos skyrimo ir paramos lėšų išmokėjimo, pažeidimų nustatymo, tyrimo bei sankcijų taikymo tvarka yra nustatoma intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Šios Taisyklės nurodytai veiklai taikomos tiek, kiek jų nereglamentuoja priemonės įgyvendinimo taisyklės.“

33. Pakeičiu 183 punktą ir jį išdėstau taip:

183. Mokėjimo agentūra tikrina mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, atlieka administracinius patikrinimus ir nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Tinkamų finansuoti išlaidų suma ir paramos intensyvumas pagal atskiras investicijas negali viršyti paramos paraiškos vertinimo metu nustatyto didžiausios tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir paramos intensyvumo pagal atskiras investicijas. Jeigu paramos gavėjo pateiktame mokėjimo prašyme trūksta duomenų, reikalingų įvertinti padarytų išlaidų tinkamumą, Mokėjimo agentūra paprašo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) atlieka patikrą vietoje. Gali būti prašoma pateikti tik tuos dokumentus ir informaciją, kuri yra būtina išlaidų tinkamumui įvertinti ir kurių nėra Registruose. Mokėjimo agentūra prašymą pareiškėjui pateikti papildomus dokumentus paskelbia Taisyklių 86 punkte nurodytu būdu. Prašyme pateikti papildomus dokumentus turi būti nurodytas 3–5 darbo dienų terminas, priklausomai nuo prašomos pateikti informacijos apimties. Prašyme pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją nurodytas terminas gali būti pratęstas vieną kartą, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų terminui, jeigu pareiškėjas dėl prašomų dokumentų ir (arba) informacijos turi kreiptis į trečiuosius asmenis. Jeigu paramos gavėjas nepateikia reikiamų dokumentų ar nepatikslina duomenų, mokėjimo prašymas yra vertinamas pagal turimus duomenis. Jei per nustatytą terminą paramos gavėjas nepateikia prašomos informacijos dėl išlaidų tinkamumo arba jo pateikta informacija ir (arba) Mokėjimo agentūros atliktos patikros vietoje išvados nepagrindžia išlaidų tinkamumo, tokios išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.“

34. Pakeičiu 209 punktą ir jį išdėstau taip:

209.  Didžiausias intervencinei priemonei taikomas avanso dydis ir avanso dydžio paramos gavėjui nustatymo tvarka nustatomi intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Avansas negali būti didesnis už nustatytą Reglamento (ES) 2021/2116 44 straipsnio 3 dalyje, o Reglamento (ES) 2021/2116 44 straipsnio 3a dalyje nurodytų priemonių atveju avansas negali būti didesnis už Deleguotojo reglamento (ES) 2022/127 15a straipsnyje nustatytą dydį.“

35. Pakeičiu 220.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

220.2. jeigu nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekes, paslaugas arba darbus turi įsigyti pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos  žemės ūkio ministro 2023 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3D-46 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų taisyklės), išskyrus išimtį, nurodytą šių Taisyklių 114 punkte. Neperkančiųjų organizacijų pirkimams organizuoti numatyta el. sistema Mokėjimo agentūros tinklalapyje https://pirkimai.nma.lt/skelbimai/.“

36. Pakeičiu 235 punktą ir jį išdėstau taip:

235. Reglamento (ES) 2021/2115 80 straipsnyje numatytų finansinių priemonių administravimo tvarka nustatoma Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse.“

37. Pakeičiu 236 punktą ir jį išdėstau taip:

236. Finansinių priemonių  įgyvendinimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 3D-821 „Dėl Kaimo plėtros finansinių priemonių fondo, skirto Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano lėšomis įgyvendinamoms finansinėms priemonėms administruoti, valdytojo skyrimo ir finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ tvirtinamos finansinių priemonių schemos ir Intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklės, jei tokios rengiamos. Finansinių priemonių „Investicijos į žemės ūkio valdas“, „Tvarios investicijos į žemės ūkio valdas“, „Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas“ projektų įgyvendinimo tvarka nustatoma šių intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse.“

38. Pakeičiu 237 punktą ir jį išdėstau taip:

237. Investavimo strategija, kaip nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 32 punkte, rengiama finansinėms priemonėms įgyvendinti pagal Reglamento (ES) 2021/1060 59 straipsnio 1 dalį, turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Taisyklių 2 priede ir projektų finansavimo sąlygų aprašo, rengiamo pagal Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 31.2 papunktį, nuostatas.“

39. Pakeičiu 248 punktą ir jį išdėstau taip:

248. Sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-80 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikos patvirtinimo“, ir atskirų intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėmis.“

40. Pakeičiu 261.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

261.2. Mokėjimo agentūros interneto svetainėje www.nma.lt skelbia planuojamų kvietimų teikti paraiškas tvarkaraštį ir paraiškų teikimo terminus, kurie atnaujinami bent tris kartus per metus pagal Reglamento (ES) 2022/129 III priedo 1.4 papunktyje nustatytus reikalavimus;“.

41. Papildau 1 priedu (pridedama).

42. Buvusį priedą laikau 2 priedu.

43. Pakeičiu 2 priedą:

43.1.  Pakeičiu priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros

2023–2027  metų strateginio plano administravimo

taisyklių

2 priedas“

43.2 Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3. Investavimo strategija atitinka išankstinio vertinimo, atlikto remiantis Reglamento (ES) 2021/1060 58 straipsnio reikalavimais, rezultatus

3.1. Investavimo strategijoje nurodyta, kad Fondo valdytojo planuojama (-os) įgyvendinti finansinė (-ės) priemonė (-ės) atitinka išankstinio vertinimo rezultatus, remiantis Reglamento (ES) 2021/1060 58  straipsnio 3 dalyje nurodytais požymiais, pavyzdžiui:

3.1.1. finansinė (-ės) priemonė (-ės) bus įgyvendinama (-os) pagal atlikus išankstinį vertinimą nustatytą rinkos trūkumą ar investavimo poreikį;

3.1.2. finansinei (-ėms) priemonei (-ėms) skiriamos finansavimo lėšos neviršija išankstinio vertinimo metu nustatytų apimčių;

3.1.3. finansinis (-iai) produktas (-ai) (paskolos, garantijos ar kt.) atitinka išankstinio vertinimo metu nustatytą produktą (-us);

3.1.4. numatoma finansuoti išankstinio vertinimo metu įvardytus galutinius gavėjus.“

 

 

 

43.3Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6. Fondo valdytojas organizaciniu požiūriu pajėgs tinkamai ir laiku įgyvendinti Investavimo strategijoje suplanuotą (-as) finansinę (-es) priemonę (-es)

6.1. Fondo valdytojas yra juridinis asmuo, kuris atitinka Reglamento (ES) 2021/1060 59 straipsnio 3 dalies c punkte nurodytas sąlygas;

 

 

6.2. Fondo valdytojas turi teisę administruoti kontroliuojantįjį fondą, arba jei kontroliuojantysis fondas nėra steigiamas, specialųjį fondą;

6.3. Fondo valdytojas atitinka šiuos reikalavimus:

6.3.1. Fondo valdytojui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

6.3.2. Fondo valdytojas Investavimo strategijos pateikimo momentu yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Fondo valdytojo veiklai taikomus teisės aktus;

6.3.3. Fondo valdytojo organizacijos vadovas, turintis teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris, ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl Fondo valdytojo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams;

6.3.4. Fondo valdytojui nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) administruoti finansines priemones dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo.

6.4. Fondo valdytojas:

6.4.1. yra ekonomiškai ir finansiškai pajėgus;

6.4.2. turi pakankamus gebėjimus įgyvendinti Investavimo strategiją, įskaitant organizacinę ir valdymo struktūrą (vertinama ankstesnė panašių projektų įgyvendinimo patirtis ir (ar) organizaciniai gebėjimai);

6.4.3. turi veikiančią efektyvią ir veiksmingą vidaus kontrolės sistemą;

6.4.4. turi apskaitos sistemą, pagal kurią galėtų būti laiku teikiama tiksli, išsami ir patikima informacija;

6.4.5. turi išsamią ir patikimą metodiką, pagal kurią atrenkami ir įvertinami atitinkamai finansų tarpininkai arba galutiniai gavėjai;

6.4.6. kai įgyvendinant Investavimo strategiją skiriamos ir nuosavos Fondo valdytojo arba finansų tarpininko lėšos arba dalijamasi rizika, yra įvardytos priemonės, kaip bus suderinti interesai ir išvengiama galimų interesų konfliktų;

6.4.7. jei to reikalaujama, bus pritraukta nustatytos apimties privataus finansavimo lėšų, kurios papildys Strateginio plano lėšas.“

 

43.4Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Fondo valdytojas užtikrins efektyvų Investavimo strategijoje suplanuotos (-ų) finansinei (-ėms) priemonei (-ėms) įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimą

7.1. Investavimo strategijoje nurodytos valdymo išlaidos ir (arba) mokesčiai efektyviai suplanuoti ir jų skaičiavimo metodika atitinka reikalavimus, nustatytus Reglamento (ES) 2021/1060 68 straipsnio 1 dalies d punkte;

7.2. Investavimo strategijoje pasiūlytos galutinių gavėjų finansavimo sąlygos, įskaitant kainodarą, atitinka finansinės (-ių) priemonės (-ių) schemos nuostatas;

7.3. Investavimo strategijoje nurodytos priemonės, kurios padės išvengti dvigubo finansavimo;

7.4. Investavimo strategijoje pasiūlyta laikinai laisvų lėšų investavimo strategija atitinka patikimo finansų valdymo principus;

7.5. Investavimo strategijoje numatomos patirti išlaidos:

7.5.1. atitinka Taisyklėse nustatytus reikalavimus;

7.5.2. yra būtinos finansinei (-ėms) priemonei (-ėms) įgyvendinti;

7.5.3. suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus, jei taikoma, pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras.

7.6. Investavimo strategijoje įvertintos pagrindinės finansinės (-ių) priemonės (-ių) įgyvendinimo ir suplanuotų rodiklių pasiekimo rizikos, suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai;

7.7. Investavimo strategijoje pagrįsta, kad:

7.7.1. veiklos suplanuotos efektyviai ir bus įgyvendintos per nustatytą laikotarpį;

7.7.2. veiklų įgyvendinimo trukmė atitinka nustatytus reikalavimus.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                        Kęstutis Navickas


 

Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros

2023–2027 metų strateginio plano

administravimo taisyklių

1 priedas

 

 

(Pareiškėjo deklaracijos pavyzdinė forma)

 

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę  priemonę_____________________________________ (nurodomas intervencinės priemonės, pagal kurios įgyvendinimo taisykles teikiama paraiška, pavadinimas) pasirašydamas šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad:

1. šioje paramos paraiškoje ir su ja pateikiamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

2. prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma.

3. nesu pažeidęs (-usi) ir (arba) juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

4. mano atstovaujamam juridiniam asmeniui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo ir jis nėra likviduojamas (taikoma, kai pareiškėjas – juridinis asmuo) / man nėra iškelta byla dėl bankroto (taikoma, kai pareiškėjas – fizinis asmuo).

5. dėl teikiamos projekto paraiškos nekyla jokio interesų konflikto, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme bei 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434 bei nurodyta Europos Komisijos paskelbtose Interesų konfliktų vengimo ir valdymo pagal Finansinį reglamentą gairėse (Komisijos pranešimas (2021/C 121/01).

6. esu susipažinęs su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais Administravimo taisyklėse ir intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse, ir juos vykdysiu.

7. projekte numatytos išlaidos, finansuojamos iš Strateginio plano lėšų, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų.

8. Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Mokėjimo agentūra) pateikta atsiskaitomoji sąskaita priklauso man (mano atstovaujamam juridiniam asmeniui) ir prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius banko sąskaitos numerį.

9. man nežinomos kitos šioje paramos paraiškoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu.

10. žinau, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys ir jie nepateikiami Mokėjimo agentūrai paprašius (įskaitant šią deklaraciją).

11. žinau, kad paramos paraiškoje ir kituose Mokėjimo agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys bus apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Mokėjimo agentūra paramos administravimo klausimais gautų su manimi ir (arba) mano atstovaujamu juridiniu asmeniu susijusius duomenis bei kitą informaciją iš valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centro bei kitų Lietuvos Respublikos valstybės ir ES institucijų viešųjų registrų, informacinių sistemų ir duomenų bazių (toliau – Registrai).

12. esu informuotas (-a), kad Mokėjimo agentūra tikrins pateiktus duomenis Registruose. Esu informuotas (-a), kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimą Mokėjimo agentūrai laiku.

13. žinau, kad mano paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei Registruose esančius duomenis. Jei paraiškoje pateikti duomenys skirsis nuo Registruose esančių duomenų, bus vadovaujamasi Registruose esančiais duomenimis.

14. esu informuotas (-a), kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15. žinau, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija gali būti naudojama statistikos, stebėsenos ir vertinimo tikslais.

16. įsipareigoju teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Strateginio plano įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti.

17. įsipareigoju sudaryti sąlygas institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Strateginio plano įgyvendinimo priežiūrą, atstovams ar jų įgaliotiems asmenims patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą, nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, taip pat audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra laikomasi paramos gavimo sąlygų, kaip yra vykdomas projektas ir veikla, kuriai buvo skirta parama, po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos iki projekto įgyvendinimo arba kontrolės laikotarpio (kai jis taikomas) pabaigos.

18. įsipareigoju, gavęs (-usi) Mokėjimo agentūros sprendimą dėl paramos neskyrimo, paramos išmokėjimo sustabdymo, paramos sumažinimo, dėl paramos mokėjimo nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas ar jų dalį, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir (arba) grąžinti paramos lėšas į sprendime nurodytą sąskaitą, o apie reikalavimų įvykdymą raštu informuoti Mokėjimo agentūrą. Esu informuotas (-a), kad per Mokėjimo agentūros sprendime nustatytą terminą negrąžinus paramos lėšų ar jų dalies, bus skaičiuojamos palūkanos. Palūkanos už pavėluotas grąžinti lėšas apskaičiuojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

19. patvirtinu, kad klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinsiu Mokėjimo agentūrai.

20. patvirtinu, kad šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje ir jos prieduose, o apie bet kokius pasikeitimus ir nukrypimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, taip pat apie savo rekvizitų ir (arba) atsiskaitomosios sąskaitos pasikeitimus projekto įgyvendinimo metu tinkamai informuosiu Mokėjimo agentūrą.

21. įsipareigoju tinkamai saugoti visus dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu.

22. žinau, kad mano pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti Mokėjimo agentūra ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.

23. esu informuotas (-a), kad jei netinkamai vykdysiu projektą pagal šią paramos paraišką ar kitaip pažeisiu teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, reikalavimus, man ir (arba) juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, gali būti taikomos teisės aktų nustatytos sankcijos.

24. esu informuotas (-a), kad duomenų valdytoja yra Mokėjimo agentūra.

25. esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens („teisė būti pamirštam“) duomenis, apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, taip pat nesutikti, kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys.

26. esu informuotas (-a), kad mano asmens duomenys bus apdorojami ir saugomi iki projekto įgyvendinimo arba kontrolės laikotarpio (kai jis taikomas) pabaigos, vėliau šie duomenys bus archyvuojami ir perduodami valstybės archyvams.

27. esu informuotas (-a), kad mano asmens duomenys tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais: asmens, teikiančio paramos paraišką, tapatybės nustatymo tikslais, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės tikslais, paramos stebėsenos ir vertinimo tikslais (įskaitant kvietimą dalyvauti apklausose ar interviu paramos vertinimo tikslais), paramos viešinimo tikslais (teisinis pagrindas – 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/1408).

28. esu informuotas (-a), kad Mokėjimo agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainės www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

Kiti specifiniai įsipareigojimai (jei tokių yra), nurodomi atsižvelgiant į intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklių nuostatas:

 

 

 

____________________________ ______________ __________________

(pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos)                      (parašas)                            (vardas, pavardė)                                                                                            

 

Pastaba. Parašu patvirtinama, kad pateikti teisingi duomenys ir prisiimami išvardyti įsipareigojimai, taip pat įrašomi pareiškėjo arba jo vadovo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) vardas ir pavardė.

 

(Pareiškėjo sutuoktinio, artimųjų giminaičių, kitų susijusių subjektų deklaracijos dėl asmens duomenų tvarkymo pavyzdinė forma)

 

PAREIŠKĖJO SUTUOKTINIO, ARTIMŲJŲ GIMINAIČIŲ, KITŲ SUSIJUSIŲ SUBJEKTŲ DEKLARACIJA DĖL ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO

 

(pildo ir pasirašo tik pareiškėjo sutuoktinis, artimasis giminaitis, kitas susijęs subjektas)

Informuoju, kad aš,__________________________________________________________ ,

                                                             (vardas, pavardė, asmens kodas)

esu pareiškėjo ______________________________________________________________

                                                         (pareiškėjo vardas, pavardė)

sutuoktinis / artimasis giminaitis / kitas susijęs asmuo.                              

(reikalingą palikti, kitus išbraukti)

Esu informuotas (-a), kad:

1. mano asmens duomenys bus naudojami pareiškėjui ___________________________________

(vardas, pavardė)

skiriamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės tikslais;

2. duomenų valdytoja yra Mokėjimo agentūra;

3. Mokėjimo agentūra gali tikrinti mano pateiktus duomenis valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centro bei kitų Lietuvos Respublikos valstybės ir ES institucijų viešųjų registrų, informacinėse sistemose ir duomenų bazėse (toliau – Registrai);

4. mano asmens duomenys gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

5. turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisės būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, taip pat nesutikti, kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys;

6. mano asmens duomenys bus apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Mokėjimo agentūra gaus mano asmens duomenis iš Registrų paramos administravimo klausimais;

7. mano asmens duomenys bus apdorojami ir saugomi iki projekto įgyvendinimo arba kontrolės laikotarpio (kai jis taikomas) pabaigos, vėliau šie duomenys bus archyvuojami ir perduodami valstybės archyvams;

8. mano asmens duomenys bus tvarkomi Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, stebėsenos ir vertinimo tikslais (teisinis pagrindas 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, 2023 m. vasario 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813, 2021 m. gruodžio 2 d. Tarybos reglamentas (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/1408).

9. Mokėjimo agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainės www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

_______________________ _____________________

(parašas)                                                        (vardas, pavardė)

 

part_c90ee0e310a24c98960fdac74b75c846_end