ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

Vaiko gerovės komisijos DARBO REGLAMENTO

TVIRTINIMO

 

2018 m. sausio 24 d. Nr. DĮV-81

Šilalė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 30 straipsnio 3 dalimi:

1. T v i r t i n u Šilalės rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. vasario 22 d. įsakymo Nr. DĮV-229 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos darbo reglamento“ 1 punktą.

3. P a v e d u paskelbti šį įsakymą Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt. ir Teisės aktų registre.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                   Raimundas Vaitiekus

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2018 m. sausio 24 d. įsakymu

Nr. DĮV-81

 

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Šilalės rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos (toliau – Komisija) veiklą, darbo organizavimo tvarką, siekiant užtikrinti vaiko teises ir teisėtus interesus, kompleksiškai teikiant pagalbą vaikui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams).

2. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu (toliau – Privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-735/A1-208 „Dėl Privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-651/A1-455/V-1004 „Dėl Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais ministerijų įsakymais, Šilalės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Šilalės rajono savivaldybės mero potvarkiais, Šilalės rajono administracijos direktoriaus įsakymais, šiuo reglamentu ir kitais galiojančiais teisės aktais.

3. Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina, skiria Komisijos pirmininką, pavaduotoja ir sekretorių Šilalės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktorius.  

4. Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, teritorinės   policijos įstaigos, probacijos tarnybos, teritorinės prokuratūros, socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos ir kitų  institucijų, nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko gerovės srityje, atstovų.

5. Komisijos paskirtis – užtikrinti Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų gerovę, bendradarbiaujant su mokyklų vaiko gerovės komisijomis ir kitomis vaiko gerovės srityje dirbančiomis institucijomis.

 

 

II SKYRIUS 

KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

6. Komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. kartu su tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi kiekvienais metais tvirtina metų veiklos planą, nustatydami vaiko gerovės prioritetus, tikslus, priemones jiems įgyvendinti, ir atsiskaito Savivaldybės administracijos direktoriui už šio plano įgyvendinimą ne vėliau kaip iki kitų

metų kovo 31 d.;

6.2. surenka informaciją, būtiną Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimui dėl vaiko minimalios priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo arba dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo ar panaikinimo priimti;

6.3. nagrinėja prašymus ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo ir kitų priemonių, numatytų Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 7 ir 9 straipsniuose, skyrimo;

6.4. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą į vaikų socializacijos centrą dienos surenka ir vaikų socializacijos centrui pateikia Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 22 straipsnio 5 dalyje nurodytus vaiko, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė, dokumentus;

6.5. pasibaigus nustatytam vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui, užtikrina vaiko socialinę integraciją į bendruomenę;

6.6. koordinuoja mokyklų vaiko gerovės komisijų veiklą, vaiko gerovės srityje dirbančių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų tarpusavio bendradarbiavimą;

6.7. gavusi informaciją iš tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus, per 10 darbo dienų įvertina Koordinuotai teikiamų paslaugų Vaikui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimo poreikį, parengia sprendimo dėl Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo projektą ir jį perduoda tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui. Komisija šiame projekte siūlo konkrečią švietimo pagalbos ar socialines paslaugas teikiančią instituciją, įstaigą, ar organizaciją Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo koordinavimui, institucijas, įstaigas ar organizacijas, kurios bendradarbiaudamos tarpusavyje, teiks Koordinuotai teikiamas paslaugas ir Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo trukmę;

6.8. ne rečiau kaip kartą per pusmetį svarsto klausimus dėl Koordinuotai teikiamų paslaugų kokybės, jų poreikio atitikties pasiūlai ir plėtros savivaldybėje;

6.9. atlieka kitas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytas funkcijas.

6.10. teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių tobulinimo;

6.11. rengdamasi svarstyti vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo klausimą, Komisija,  vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 12 straipsnio 4 dalimi, surinktą informaciją, nurodytą šio įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje, elektroninėmis priemonėmis pateikia Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrui (SPPC) ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki numatyto Komisijos posėdžio;  

6.12. vadovaudamasi Privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 5 ir 6 punktais, Komisija:

6.12.1. gavusi Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirto asmens (asmenų) rekomendaciją ir reikiamus dokumentus, organizuoja Komisijos posėdį, į kurį raštu kviečia ir vaiko tėvus (globėjus, rūpintojus);

6.12.2. įvertina privalomo ikimokyklinio ugdymo būtinumą ir teikia siūlymų Savivaldybės administracijos direktoriui dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo skyrimo, trukmės (kiek valandų per dieną (parą) ir laikotarpio (iki 6 mėnesių, 1 metų ar kitokio).

6.13. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

7. Komisija turi teisę:

7.1. gauti reikiamą informaciją iš Savivaldybės administracijos skyrių, mokyklų ir kitų institucijų bei nevyriausybinių organizacijų;

7.2. kviesti į savo posėdžius suinteresuotus asmenis ar institucijų atstovus, vaikus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kt.;

7.3. dalyvauti prevenciniuose renginiuose;

7.4. teikti švietimo, gydymo, socialinių paslaugų įstaigoms pasiūlymus, rekomendacijas dėl prevencinio darbo gerinimo rajono Savivaldybėje.

7.5. atlikti kitas teisės aktams neprieštaraujančias funkcijas.

 

III SKYRIUS 

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką Komisijos sekretorius posėdžio dalyviams privalo pranešti ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas. Jeigu posėdyje nedalyvauja asmenys, kurių dalyvavimas yra privalomas, Komisijos pirmininkas atideda posėdį ir raštu įspėja nedalyvavusius asmenis, kad kitame posėdyje sprendimas gali būti priimtas ir jiems nedalyvaujant.

9. Komisija uždarame posėdyje svarsto prašymus ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo,pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo, dėl koordinuotai teikiamų paslaugų (kompleksinės pagalbos vaikui ir šeimai nustatymo) teikimo. Komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 12 straipsnio 3 dalies nuostatomis, ne vėliau

kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus šio įstatymo 12 straipsnio 11 dalyje nurodytus atvejus, surenka informaciją, būtiną šio įstatymo 12 straipsnio 9 dalyje nurodytam siūlymui parengti bei šio įstatymo 12 straipsnio 9 ir 10 dalyse nurodytam savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimui priimti.

10. Komisijos posėdžiai vyksta ir yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Sprendimai priimami atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma. Komisijos narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Kviestiniai asmenys ir kiti suinteresuoti asmenys posėdyje dalyvauja tik savo klausimo svarstyme ir balsavimo teisės neturi.

11. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui arba Komisijos sekretoriui.

12. Komisijos posėdyje turi būti išklausoma vaiko ir kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų nuomonė. Siekiant apsaugoti vaiką nuo galimo neigiamo poveikio, vaikas gali nedalyvauti Komisijos

posėdyje, tačiau tokiu atveju vaiko nuomonė turi būti iš anksto išklausyta Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus, o Komisijos posėdyje ji įvertinama. Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius taip pat išklauso vaiko nuomonę, kai vaikas vengia dalyvauti Komisijos rengiamame posėdyje, ir informuoja apie ją posėdžio dalyvius.

13. Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus atstovas ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius raštu pateikia išvadą dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo. Posėdžio metu išvada gali būti patikslinta arba papildyta.

14. Kai svarstomas klausimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, Komisijos posėdžio metu pateikiama ir pristatoma išvada, gauta iš Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro (SPPC).

15. Komisijos posėdyje rašomas posėdžio protokolas. Šiame protokole turi būti nurodytos esminės prašymo nagrinėjimo aplinkybės, taip pat nurodyta posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų eilės numeriai ir pavadinimai, klausimus pateikę pranešėjai,

kalbėtojai, Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus išvados, priimtas siūlymas, balsavimo rezultatai ir Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 12 straipsnio 5 dalyje nurodytų posėdžio dalyvių atskirosios nuomonės. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolas turi būti pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio.

16. Komisijos posėdžio protokolą rašo Komisijos sekretorius.

17. Komisija, įvertinusi išsakytas nuomones, Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos įgaliotos institucijos pateiktas išvadas, informaciją apie vaiko priežiūros ir gyvenimo sąlygas, vaiko sveikatos būklę bei specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko atstovų pagal įstatymą teisių įgyvendinimą ir pareigų vykdymą, vaikui ir (ar) jo atstovams pagal įstatymą teikiamas socialines paslaugas ir kitą pagalbą ar jos poreikį, vaikui skirtą Lietuvos

Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytą auklėjamojo poveikio priemonę ir kitą surinktą informaciją, balsų dauguma priima siūlymą dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo ir kitų priemonių, numatytų Lietuvos Respublikos vaiko minimalos ir vidutinės priežiūros įstatymo 7 ir 9 straipsniuose, skyrimo. Komisijos siūlymas ir kita prašymo nagrinėjimo medžiaga pateikiami Savivaldybės administracijos direktoriui.

18. Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, Komisijos posėdžiui pirmininkauja jo pavaduotojas.

19. Komisijos pirmininkas:

19.1. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

19.2. rengia posėdžių darbotvarkes ir kitus reikalingus papildomus Komisijos dokumentus;

19.3. surenka papildomą informaciją, būtiną svarstomam klausimui nagrinėti;

19.4. rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus prašymus teismui dėl leidimo skirti vaikui vidutinės priežiūros priemonę arba pratęsti vaikui vidutinės priežiūros priemonės vykdymo terminą;

20. Komisijos pirmininko pavaduotojas:

20.1. nesant Komisijos pirmininko, vykdo visas pirmininko funkcijas;

20.2. Savivaldybės administracijos direktoriui iš ikiteisminio tyrimo institucijų, teismo arba kitų teisėsaugos institucijų gavus rašytinius duomenis apie vaiką, kuriam atsisakyta pradėti ikiteisminį, nutraukti (nepradėti) administracinio nusižengimo bylos teiseną ir pan., skubiai užklausia reikalingas atitinkamas įstaigas ir institucijas bei kitais teisėtais būdais surenka pirminę reikalingą informaciją.

21. Komisijos sekretorius:

21.1. pateikia Komisijos nariams posėdžio darbotvarkę ir su svarstomu klausimu susijusią posėdžio medžiagą;

21.2. suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdžius;

21.3. informuoja Komisijos narius, kviestinius asmenis ir kitus suinteresuotus asmenis apie posėdžio laiką ir vietą;

21.4. rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo, privalomo ikimokyklinio ugdymo skyrimo ir kitų priemonių skyrimo;

21.5. rengia ataskaitas dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių įgyvendinimo ir apie tai suveda duomenis į Švietimo informacinės sistemos duomenų bazę (ŠVIS);

21.6. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus Komisijos posėdžio rengimo klausimais.

 

 

IV SKYRIUS 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Spręsdami klausimus Komisijos nariai privalo laikytis konfidencialumo reikalavimų, saugoti ir neviešinti informacijos, gautos vykdant Komisijos veiklą, išskyrus tą informaciją, kuri yra vieša, vadovautis tarnybinės, pedagoginės ir socialinio darbo etikos normų bei savo veiklą grįsti Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytais principais bei kitais galiojančiais teisės aktais.

23. Komisijos veiklos dokumentai (protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti susiję dokumentai) saugomi ir tvarkomi Savivaldybės administracijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

24. Šis reglamentas gali būti pakeistas, papildytas ar pripažintas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

_____________________