LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA
NUTARIMAS
DĖL SUTEIKTOS VALSTYBĖS PAGALBOS IR NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. lapkričio 13 d. Nr. 1S-120/2015
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 45 straipsnio 1 dalimi ir 18 straipsnio 2 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba nutaria:
1. Patvirtinti Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisykles (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimą Nr. 1S‑111 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos
2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu
Nr. 1S-120/2015
SUTEIKTOS VALSTYBĖS PAGALBOS IR NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato reikalavimus duomenų apie valstybės pagalbą ir nereikšmingą (de minimis) pagalbą patikrinimui ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos rezervavimui bei reglamentuoja duomenų apie užsienio subjektams suteiktą valstybės pagalbą ir nereikšmingą (de minimis) pagalbą teikimą Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI DUOMENŲ APIE VALSTYBĖS PAGALBĄ IR NEREIKŠMINGĄ (DE MINIMIS) PAGALBĄ PATIKRINIMUI, IR NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS REZERVAVIMO TVARKA
3. Siekiant, kad suteikus valstybės pagalbą, nebūtų pažeistos valstybės pagalbos sumavimo taisyklės, įtvirtintos Europos Sąjungos valstybės pagalbą reglamentuojančiuose teisės aktuose, pagalbos teikėjui, prieš priimant sprendimą suteikti valstybės pagalbą, rekomenduojama užklausti pagalbos gavėjo, kurio projektą numatoma finansuoti, apie numatomą gauti ar gautą valstybės pagalbą ir kokioms tinkamoms finansuoti išlaidoms ji buvo ar bus skirta. Pagalbos teikėjas taip pat patikrina informaciją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) apie pagalbos gavėjui suteiktą valstybės pagalbą ir kokioms tinkamoms finansuoti išlaidoms ji buvo skirta. Pagalbos teikėjas, remdamasis valstybės pagalbos gavėjo pateiktais, taip pat iš Registro gautais duomenimis, turi užtikrinti, kad nebūtų pažeistos valstybės pagalbos sumavimo taisyklės, įtvirtintos Europos Sąjungos valstybės pagalbą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
4. Siekiant, kad suteikus nereikšmingą (de minimis) pagalbą nebūtų pažeistos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų viršutinės ribos, įtvirtintos nereikšmingą (de minimis) pagalbą reglamentuojančiuose Europos Sąjungos teisės aktuose, pagalbos teikėjas Registre patikrina, ar pagalbos gavėjui ir su juo susijusiems asmenims suteikus nereikšmingą (de minimis) pagalbą nebus viršytas didžiausias leidžiamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos žemės ūkio sektoriaus ūkio subjektui ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos žuvininkystės sektoriaus ūkio subjektui teikimo atveju taip pat turi būti patikrinta, ar dėl teikiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos nebus viršytos didžiausios bendros Lietuvos žemės ūkio sektoriaus ar žuvininkystės sektoriaus ūkio subjektams suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos. Jeigu paaiškėja, kad nereikšminga (de minimis) pagalba, kurią ketinama suteikti, viršys leidžiamą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, arba didžiausią bendrą Lietuvos žemės ūkio sektoriaus ar žuvininkystės sektoriaus ūkio subjektams suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, tokia nereikšminga (de minimis) pagalba pagalbos gavėjui negali būti teikiama.
5. Pagalbos teikėjas, nepriėmęs galutinio sprendimo suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, turi teisę Registre rezervuoti planuojamą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą. Rezervavus planuojamą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, kiti pagalbos teikėjai gali suteikti tiek nereikšmingos (de minimis) pagalbos, kad visa ūkio subjekto gauta nereikšminga (de minimis) pagalba, į ją įskaičius rezervuotą planuojamą suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, neviršytų leistino nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio. Planuojamos suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos rezervavimo trukmė yra 30 kalendorinių dienų. Nepasibaigus rezervavimo terminui, pagalbos teikėjas gali bet kada nutraukti planuojamos suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos rezervavimą arba pratęsti rezervavimą papildomai 30 kalendorinių dienų nuo pratęsimo momento.
III SKYRIUS
DUOMENŲ APIE UŽSIENIO SUBJEKTUI SUTEIKTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ IR NEREIKŠMINGĄ (DE MINIMIS) PAGALBĄ TEIKIMAS
6. Užsienio subjektu laikomas užsienio juridinis asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje registruotos atstovybės ar filialo, arba fizinis asmuo, neturintis Lietuvos Respublikos pilietybės.
7. Kai nereikšminga (de minimis) pagalba ar valstybės pagalba teikiama užsienio subjektui, pagalbos teikėjas duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą ar nereikšmingą (de minimis) pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo teikia Konkurencijos tarybai raštu, užpildydamas valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos formas, pateiktas Taisyklių 1 ir 2 prieduose. Šiuos duomenis Konkurencijos taryba saugo 10 metų nuo individualios pagalbos (kai valstybės pagalba teikiama ne pagal valstybės pagalbos schemą) arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo datos, arba nuo vėliausiai pagal valstybės pagalbos schemą suteiktos valstybės pagalbos suteikimo datos (kai valstybės pagalba teikiama pagal valstybės pagalbos schemą).
8. Pagalbos teikėjas, prieš skirdamas nereikšmingą (de minimis) pagalbą ar valstybės pagalbą užsienio subjektui, ar užsienio subjektas, norėdamas gauti informaciją apie tai, kiek valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos jis gavo Lietuvos Respublikoje, raštu kreipiasi į Konkurencijos tarybą. Informacija apie tai, kiek nurodytas užsienio subjektas Lietuvoje gavo nereikšmingos (de minimis) pagalbos (per trejų mokestinių metų laikotarpį) ar valstybės pagalbos, pagalbos teikėjui ar užsienio subjektui paprastai teikiama per 5 darbo dienas.
Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos
(de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo
taisyklių
1 priedas
DUOMENŲ APIE UŽSIENIO SUBJEKTUI SUTEIKTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ TEIKIMO FORMA
1. Pagalbos teikėjas
|
|
|
2. Pagalbos rūšis |
Pagal schemą
Individuali pagal schemą
Ad hoc pagalba |
|
3. Valstybės pagalbos schemos arba individualios pagalbos pavadinimas |
|
|
4. Valstybės pagalbos numeris, suteiktas Europos Komisijos |
SA. |
|
5. Pagalbos gavėjo tipas
|
Juridinis asmuo |
Fizinis asmuo |
6. Pagalbos gavėjas |
Pavadinimas, ES PVM numeris (EU VAT number)/kitas identifikacinis numeris |
Vardas, pavardė, identifikacinis numeris/ asmens dokumento numeris |
|
|
|
7. Pagalbos gavėjo ekonominės veiklos, kuriai suteikta valstybės pagalba, sektorius
|
|
|
8. Pagalbos gavėjo dydis pagalbos suteikimo metu (jeigu pagalbos gavėjas yra juridinis asmuo) |
MVĮ
Didelė
|
|
9. Pagalbos suma (EUR) |
|
|
10. Pagalbos forma |
Subsidija, dotacija.
Atleidimai nuo mokesčių, jų sumažinimas ir delspinigių nurašymai, kiti atleidimai.
Valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų įmonėse dalies ar vertės didinimas įvairiais būdais.
Lengvatinės paskolos iš valstybės ir savivaldybės lėšų, dalinės paskolos iš valstybės ar savivaldybės lėšų, išankstiniai apmokėjimai.
Mokesčių atidėjimai.
Nuostolių atsiradusių teikiant garantiją, padengimas.
Kita (nurodykite).
|
|
11. Tinkamos dengti išlaidos |
|
|
12. Pagrindinis pagalbos tikslas |
|
|
13. Antrinis pagalbos tikslas (jeigu aktualu) |
|
|
14. Pagalbos suteikimo data |
|
|
15. Pagalbos intensyvumas |
|
|
16. Teisinis pagrindas |
|
|
17. Už pagalbą atsakingas kontaktinis asmuo (vardas, pavardė, kontaktinis telefono numeris, el. pašto adresas) |
|
Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos
(de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo
taisyklių
2 priedas
DUOMENŲ APIE UŽSIENIO SUBJEKTUI SUTEIKTĄ NEREIKŠMINGĄ (DE MINIMIS) PAGALBĄ TEIKIMO FORMA
1. Pagalbos teikėjas |
|
|||
2. Pagalbos rūšis |
Nereikšminga pagalba
Nereikšminga pagalba žemės ūkio sektoriuje
Nereikšminga pagalba žuvininkystės sektoriuje
Nereikšminga pagalba krovinių vežimo keliais (transporto) veiklai
Nereikšminga pagalba visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms |
|||
3. Pagalbos gavėjo tipas |
Juridinis asmuo
|
Fizinis asmuo
|
Ūkininkas |
|
4. Pagalbos gavėjas |
Pavadinimas, ES PVM numeris (EU VAT number)/kitas identifikacinis numeris |
Vardas, pavardė, identifikacinis numeris/ asmens dokumento numeris |
||
|
|
|||
5. Ar pagalbos gavėjas vykdo ūkinę veiklą Lietuvoje? (jeigu atsakymas neigiamas, pereiti prie 8 laukelio) |
Taip |
Ne |
||
6. Ar yra susijusių (Lietuvoje veikiančių) ūkio subjektų? |
Taip |
Ne |
||
7. Su pagalbos gavėju susiję (Lietuvoje veikiantys) ūkio subjektai |
Pavadinimas, ES PVM numeris (EU VAT number)/kitas identifikacinis numeris |
Vardas, pavardė, identifikacinis numeris/ asmens dokumento numeris |
||
|
|
|||
8. Pagalbos gavėjo mokestinių metų pradžia |
|
|||
9. Pagalbos gavėjo veiklos rūšis, kuri yra remiama |
|
|||
10. Produktas
(jeigu teikiama nereikšminga pagalba žemės ūkio sektoriuje arba nereikšminga pagalba žuvininkystės sektoriuje)
|
|
|||
11. Pagalbos suma (EUR)
|
|
|||
12. Pagalbos forma |
Subsidija, dotacija.
Atleidimai nuo mokesčių, jų sumažinimas ir delspinigių nurašymai, kiti atleidimai.
Valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų įmonėse dalies ar vertės didinimas įvairiais būdais.
Lengvatinės paskolos iš valstybės ir savivaldybės lėšų, dalinės paskolos iš valstybės ar savivaldybės lėšų, išankstiniai apmokėjimai.
Mokesčių atidėjimai.
Nuostolių atsiradusių teikiant garantiją, padengimas.
Kita (nurodykite). |
|||
13. Pagalbos suteikimo data |
|
|||
14. Teisinis pagrindas |
|
|||
15. Už pagalbą atsakingas kontaktinis asmuo (vardas, pavardė, kontaktinis telefono numeris, el. pašto adresas) |
|
|||