ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2007 M. GRUODŽIO 14 D. SPRENDIMO NR. K-228 „DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. vasario 11 d. Nr. K-18

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Alytaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – reglamentas), taip:

1.1. pakeičiant reglamento 7 punktą, ir jį išdėstant taip:

7. Taryba, atsižvelgdama į klausimų sprendimo operatyvumą ir efektyvumą, paveda savivaldybės administracijos direktoriui šiuos paprastosios Tarybos kompetencijos įgaliojimus:

7.1. savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą;

7.2. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) kolegialių organų sudarymą, kai tai numatyta viešosios įstaigos įstatuose;

7.3. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą;

7.4. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vidaus kontrolės tvarkos nustatymą;

7.5. sprendimų dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų, kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo savivaldybės biudžetinėms įstaigoms priėmimą;

7.6. savivaldybės ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimą, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus;

7.7. sprendimų dėl žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo keitimo priėmimą.“;

1.2. pakeičiant reglamento 11 punktą ir jį išdėstant taip:

11. Taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus (iki gegužės 1 d.) šio Reglamento nustatyta tvarka turi pateikti savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita.  Ataskaitą Tarybos vardu pateikia meras. Ataskaita skelbiama taip, kad visi vietos gyventojai turėtų galimybę ją gauti – savivaldybės arba savo iniciatyva. Ataskaita skelbiama ne mažiau kaip dviem būdais, iš kurių vienas – ataskaitos skelbimas savivaldybės interneto svetainėje www.arsa.lt, kitas – vietinėje spaudoje arba savivaldybės leidinyje. Ataskaitos tekstas formuluojamas taip, kad informacija būtų suvokiama ir asmenims, neturintiems atitinkamos srities specialiųjų žinių, ir pateikiamas taip, kad būtų prieinamas neįgaliesiems, nurodomi savivaldybės vieno langelio asmenų aptarnavimo padalinio kontaktiniai duomenys ar asmens, kuris gali pateikti papildomos informacijos, kontaktiniai duomenys (telefono numeris ir elektroninio pašto adresas), nenaudojant politinės reklamos“;

1.3. pakeičiant reglamento 23 punktą ir jį išdėstant taip:

23. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas šio reglamento 23-1 punkte nustatytais atvejais. Kiekvienas sprendimo projektas, išskyrus šio reglamento 23-1 punkte nustatytus atvejus, DVS derinamas su atitinkamu (-ais) komitetu (-ais) pagal šiame reglamente komitetams priskirtus įgaliojimus. Jei klausimai konkrečiai nepriskirti atitinkamo komiteto kompetencijai, juos nagrinėja tie komitetai, kurie pagal klausimų turinį yra panašiausi į atitinkamo komiteto svarstomus klausimus. Prieš teikiant Tarybos sprendimų projektus komitetams ir Tarybai, būtina juos DVS suderinti Reglamento nustatyta tvarka su savivaldybės meru, savivaldybės mero pavaduotuoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, atitinkamų savivaldybės administracijos padalinių vadovais ar juos pavaduojančiais specialistais, jei sprendimų projektai susiję su šių padalinių ar jų kuruojamų įmonių bei įstaigų veikla, teisininku pagal kompetenciją, kalbos tvarkytoju. Jei sprendimo projektas susijęs su lėšų skyrimu, sprendimo projektą DVS vizuoja Finansų ir investicijų skyriaus vedėjas ar jį pavaduojantis asmuo. Sprendimų projektų rengėjai ir padalinių, rengusių sprendimo projektą vedėjai ar juos pavaduojantys asmenys pagal savo kuruojamą veiklos sritį atsako už tai, kad būtų laiku ir kokybiškai parengti, nustatyta tvarka DVS suderinti ir pateikti teisės aktuose numatyti ir su jais susiję Tarybos sprendimų projektai su lydimaisiais dokumentais. Kiti asmenys, DVS vizuojantys sprendimo projektą, atsako už tinkamą sprendimo projekto suderinimą DVS pagal savo kompetenciją. Sprendimo projekto rengėjas atsako už tai, kad sprendimo projektas būtų papildytas ar pataisytas, jei dėl to savivaldybės specialistai, atsakingi už sprendimų projektų derinimą, yra DVS pateikę pastabų. Apie derinimo subjektų DVS pateiktas pastabas sprendimo projekto rengėjas privalo informuoti merą.“;

1.4. papildant reglamentą nauju 23-1 punktu ir jį išdėstant taip:

23-1. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams.“;

1.5. pakeičiant reglamento 24 punktą ir jį išdėstant taip:

24. Taryba atideda klausimo svarstymą, jei jis nebuvo svarstytas atitinkamo komiteto, kuriam pagal šiame Reglamente apibrėžtą kompetenciją priskirtas tam tikrų klausimų svarstymas, posėdyje, išskyrus šio reglamento 23-1 punkte nustatytus atvejus.“;

1.6. pakeičiant reglamento 26 punktą ir jį išdėstant taip:

26. Su sprendimų projektais pateikiami aiškinamieji raštai, kuriuose  nurodomi sprendimų projektų tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimams priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai. Taip pat nurodoma, kurio komiteto, komisijos, Tarybos nario ar kito asmens iniciatyva parengtas sprendimo projektas, kas yra sprendimo projekto rengėjas. Rengiant norminio pobūdžio teisės aktų – sprendimų projektus, kuriais numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriais iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, sprendimo projekto rengėjas privalo atlikti numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą pagal Alytaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės institucijų ir mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą. Jei teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai pateikiami aiškinamajame rašte, jie turi atitikti Alytaus rajono savivaldybės institucijų ir mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašo nustatytus reikalavimus. Aiškinamąjį raštą pasirašo sprendimo projekto rengėjas (rengėjai). Aiškinamasis raštas derinamas su kalbos tvarkytoju ir teisininku, o jei jame išdėstytos nuostatos, susijusios su atitinkamo savivaldybės administracijos padalinio veikla – ir su šio padalinio specialistu pagal kompetenciją.“;

1.7. pakeičiant reglamento 34 punktą ir išdėstant jį taip:

34. Tarybos posėdžiai yra atviri. Tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai savivaldybės interneto svetainėje Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Tarybos posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jie, iki posėdžio pradžios užsiregistravę pas posėdį protokoluojantį tarnautoją, gali pasisakyti svarstomu klausimu ar / ir po sprendimo projekto pristatymo ir Tarybos narių klausimų pateikimo, užduoti pranešėjui ne daugiau kaip vieną klausimą dėl pateikto Tarybos sprendimo projekto, jei tam balsuodama pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jei pasisakymas ar užduodamas klausimas nesusijęs su pateikiamu Tarybos sprendimo projektu, Tarybos posėdžio pirmininkas turi teisę nutraukti pasisakantįjį (klausiantįjį). Kai Tarybos posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, Taryba gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“;

1.8. papildant reglamentą nauju 99-1 punktu ir jį išdėstant taip:

99-1. Siekiant užtikrinti, kad Savivaldybės tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos nariai, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui. Savivaldybės administracijos Komunikacijos skyrius skelbia šią informaciją viešai savivaldybės interneto tinklalapyje skyrelyje „Taryba“ tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“;

1.9. pakeičiant reglamento 102 punktą ir išdėstant jį taip:

102. Tarybos nariai turi teisę jungtis į Tarybos narių frakcijas ir tarybos narių grupes. Tarybos narių frakcija – ne mažiau kaip trys Tarybos nariai pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravę, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją. Asmenys, Tarybos posėdyje viešai nedeklaravę, kad vienijasi į Tarybos narių frakciją ar grupę, priklauso mišriai Tarybos narių grupei.

1.10. pakeičiant reglamento 103 punktą ir išdėstant jį taip:

„103. Frakcijas ir grupes Taryba įregistruoja pažymėdama tai Tarybos posėdžio protokole pagal bendrą visų frakciją (grupę) sudarančių Tarybos narių pareiškimą, o mišri Tarybos narių grupė registruojama atsižvelgiant į tai, kurie Tarybos nariai Tarybos posėdyje viešai nedeklaravo, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją ar grupę. Meras Tarybos posėdyje paskelbia apie frakcijos (grupės) įregistravimą. Kiekvienas Tarybos narys gali priklausyti tik vienai frakcijai ar grupei. Frakcijos ir grupės turi teisę turėti teisės aktuose joms suteikiamų teisių.“;

1.11. pakeičiant reglamento 104 punktą ir išdėstant jį taip:

104. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotoją, už darbą atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas (užmokestis) apskaičiuojamas pagal skelbiamą Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (VMDU) dydį, atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką, kurio trukmė įtvirtinama šiame Reglamente nustatyta tvarka. Tarybos, Kolegijos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžiuose praleistas laikas fiksuojamas posėdžių protokoluose, o laikas, praleistas vykdant kitas Tarybos nario pareigas, atsižvelgiant į susitikimų ir susirinkimų protokolus, seniūnų pažymas, kur fiksuojama jų trukmė, kitus rašytinius pateisinamuosius dokumentus, įrodančius, kad Tarybos narys atitinkamu metu vykdė Tarybos nario pareigas. Posėdžių protokolai ir kiti šiame punkte nurodyti dokumentai pateikiami Teisės ir vidaus administravimo skyriui iki kiekvieno mėnesio 1 dienos. Pagal gautus dokumentus Teisės ir vidaus administravimo skyrius sudaro Tarybos nario darbo laiko apskaitos žiniaraštį, kurį pasirašo meras. Atlyginimas už kiekvieną praėjusį mėnesį dirbtą darbą, susijusį su Tarybos nario pareigų vykdymu, išmokamas ne vėliau kaip kiekvieno kito mėnesio 20 dieną.

Tarybos narys turi teisę atsisakyti atlyginimo, pateikdamas prašymą Buhalterinės apskaitos skyriui dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui šiame Reglamento punkte nurodytas atlyginimas neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos nuo kito mėnesio po prašymo pateikimo. Prašyme Tarybos narys gali nurodyti laikotarpį, kuriuo Tarybos nario pareigas atliks neatlygintinai. Nenurodžius laikotarpio, laikoma, kad Tarybos narys pareigas atliks neatlygintinai visą kadencijos laikotarpį. Pasikeitus aplinkybėms, Tarybos narys gali teikti prašymą Buhalterinės apskaitos skyriui, nurodydamas, nuo kurio laikotarpio Tarybos narys atsisakys teisės pareigas atlikti neatlygintinai.

1.12. papildant reglamentą nauju 105-1 punktu ir išdėstant jį taip:

105-1. Tinkamomis, reglamento 105 punkte nurodytomis išlaidomis, (kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka savivaldybės administracija) laikomos išlaidos, skirtos Tarybos nario:

105-1.1. telefoniniams pokalbiams apmokėti;

105-1.2. interneto paslaugoms apmokėti;

105-1.3. pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

105-1.4. Tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės nuomai (išskyrus išperkamąją nuomą), kurui įsigyti, techniniam aptarnavimui, remontui, draudimui, viešojo transporto bilietų įsigijimui;

105-1.5. Tarybos nario veiklai naudojamo biuro patalpų nuomai;

105-1.6. kanceliarinėms prekėms įsigyti.“;

1.13.  papildant reglamentą nauju 105-2 punktu  ir išdėstant jį taip:

105-2. Apmokant Tarybos nariui 105-1.4 papunktyje nurodytas išlaidas transporto priemonės nuomai (išskyrus išperkamąją nuomą), techniniam aptarnavimui, remontui, draudimui, išmoka gali būti skiriama tik už ne daugiau kaip 50 proc. transporto priemonės nuomai (išskyrus išperkamąją nuomą), techniniam aptarnavimui, remontui, draudimui  patirtų išlaidų, nurodytų šį faktą pagrindžiančiuose Tarybos nario Buhalterinės apskaitos skyriui pateiktuose dokumentuose, bet neviršijant šio reglamento 105 punkte nurodytos išmokos sumos.“;

 

1.14. pakeičiant reglamento 108.3 papunktį ir išdėstant jį taip:

108.3. Jeigu Tarybos narys tam tikrą mėnesį patyrė daugiau reglamento 105-1 punkte numatytų išlaidų negu nustatytas maksimalus kas mėnesį mokamos išmokos dydis, Tarybos narys gali anksčiau nustatyta tvarka teikti apmokėti patirtas išlaidas dalimis vėlesniais mėnesiais.“;

1.15. pakeičiant reglamento 108.4 papunktį ir išdėstant jį taip:

108.4.  Jeigu Tarybos narys dėl Reglamento 105-1 punkte patirtų išlaidų be pateisinamų priežasčių neatsiskaitė (nevisiškai atsiskaitė) Reglamento 108 punkte nustatytais terminais ir tvarka, arba nustatoma, kad pateikta klaidinga informacija, išmoka kitą mėnesį, praėjus Reglamento 108.1 punkte nustatytam laikotarpiui, kada turėjo būti atsiskaityta Reglamento nustatyta tvarka, ir (ar) vėlesniais mėnesiais neskiriama arba mažinama ta dalimi, dėl kurios Tarybos narys nepateikė išlaidas pagrindžiančių dokumentų ar pateikė klaidingą informaciją. Ar dokumentų pateikimo terminas praleistas dėl pateisinamų priežasčių bei aplinkybes, susijusias su galbūt klaidingai pateikta, su reglamento 105-1 punkte numatytomis išlaidomis, susijusia informacija (dokumentais), nagrinėja ir vertina Tarybos Etikos komisija.“;

1.16. pakeičiant reglamento 111 punktą ir išdėstant jį taip:

111. Tarybos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžių, savivaldybėje ar seniūnijose vykstančių Tarybos narių pasitarimų ir susirinkimų metu (šiuos renginius turi patvirtinti dokumentai) Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.“;

1.17. pakeičiant reglamento 113 punktą ir išdėstant jį taip:

113.  Merui atostogos suteikiamos mero pavaduotojo sprendimu, o mero pavaduotojui – mero sprendimu. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Sprendimas dėl atostogų suteikimo priimamas gavus raštišką mero ar mero pavaduotojo prašymą, o dėl tikslinių atostogų suteikimo – prašymą ir tikslinių atostogų suteikimo reikalingumą pagrindžiančius dokumentus. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti Tarybos nario pareigas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.

Merui, mero pavaduotojui netaikomos Darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas ir lengvatas, nurodytas nurodytas šio punkto 1 dalyje, žalos atlyginimą ir darbuotojų saugą ir sveikatą.“;

1.18. pakeičiant reglamento 123 punktą ir išdėstant jį taip:

123. Komitetai sudaromi iš Tarybos narių Tarybos sprendimu. Minimalus komiteto narių

skaičius – 3, maksimalus – 5 (jei norą būti komiteto sudėtyje pareiškia daugiau nei 5 Tarybos nariai, už kiekvieną jų balsuojama atskirai, komiteto nariais tampa daugiausiai balsų surinkę 5 Tarybos nariai). Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos narių frakcijų ar Tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių bei įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus Taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo reikalavimus. Vardinį komitetų narių sąrašą tvirtina Taryba.“;

1.19. pakeičiant reglamento 124 punktą ir išdėstant jį taip:

124. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komitetų narių mero siūlymu, kuris išreiškiamas mero potvarkyje, skiria komitetai. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme įtvirtintų Savivaldybės tarybos nario nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba šiame punkte nustatyta tvarka.

Meras Tarybos posėdyje kviečia Tarybos opozicijos pasiūlytą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatyti (iki 5 minučių). Po to skiriama iki 5 minučių Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po kandidato į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už kandidato skyrimą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.

Jeigu šiame punkte nustatytais atvejais  Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros siūlymas priskirtas mero kompetencijai,  meras pristato Tarybos nariams siūlomą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Mero pasiūlyto kandidato į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytą kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus teikia Tarybos opozicija.

Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo kandidatūrą meras siūlo savo potvarkiu, kuris yra pridedamas prie Tarybai teikiamo sprendimo projekto dėl Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimo. Mero pasiūlyto kandidato į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytą kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus teikia meras.

Kontrolės komiteto pirmininkas ir Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas laikomi paskirtais, jeigu už tai balsavo dalyvavusių Tarybos posėdyje Tarybos narių dauguma.

Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka Vietos savivaldos įstatyme Tarybos nariui nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas dėl neatitikimo Vietos savivaldos įstatyme Tarybos nariui nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Tarybos nario ar deleguoja  Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatyme įtvirtintų Savivaldybės tarybos nario nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba. Teikdamas Tarybai sprendimo projektą dėl atleidimo iš Kontrolės komiteto pirmininko pareigų šioje dalyje nustatytu pagrindu, Tarybos posėdyje meras paaiškina, dėl kokių priežasčių siūloma atleisti iš Kontrolės komiteto pirmininko pareigų.  Skiriama iki 5 minučių pasisakyti Kontrolės komiteto pirmininkui, iki 5 minučių  Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po  Kontrolės komiteto pirmininko pasisakymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už Kontrolės komiteto pirmininko atleidimą iš pareigų.  Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą, atvejį, kai tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.

1.20. pakeičiant reglamento 126 punktą, ir išdėstant jį taip:

126. Administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios, prieš tai suderinus su meru, paskelbia komitetų posėdžių darbotvarkes Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje, nurodydamas komitetų posėdžių datą, vietą, laiką, pranešėjus Alytaus rajono savivaldybės interneto svetainėje, adresu www.arsa.lt. Šio reglamento nustatyta tvarka įregistruoti Tarybos sprendimų projektai dėl komitetuose svarstytinų klausimų turi būti paskelbti viešai šio reglamento ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Jei komiteto posėdžio, apie kurį buvo paskelbta šiame punkte nustatyta tvarka, data, laikas, vieta keičiami ar keičiamas svarstytinų sprendimų projektų sąrašas, apie tai informuojama savivaldybės interneto svetainėje anksčiau nurodytais adresais.

Komitetų posėdžiai yra atviri, išskyrus norminių aktų nustatytus atvejus.

Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuoti asmenys, kuriuos iki posėdžio pradžios registruoja komiteto posėdį protokoluojantis asmuo. Komiteto pirmininkas leidžia pasisakyti (iki 2 min.) seniūnaičiams, Išplėstinės sueigos deleguotiems atstovams, jei svarstomas klausimas yra susijęs su atstovaujamos (-ų) gyvenamosios (-ųjų) vietovės (-ių), jos dalies, ar kelių atstovaujamų seniūnaitijų gyventojų bendraisiais interesais, ekspertams, valstybės tarnautojams  (pagal poreikį) – jei  svarstomas klausimas yra susijęs su jų veiklos sritimis.

Jeigu komiteto posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais suinteresuotais asmenimis, jie, iki posėdžio pradžios užsiregistravę pas posėdį protokoluojantį tarnautoją, gali pasisakyti svarstomu klausimu, jei tam balsuodama pritaria komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių dauguma, bei po klausimo pristatymo ir Tarybos narių klausimų, gali užduoti ne daugiau kaip du klausimus pranešėjui dėl pateikto Tarybos sprendimo projekto. Jei pasisakymas ar užduodamas klausimas nesusijęs su pateikiamu Tarybos sprendimo projektu, komiteto posėdžio pirmininkas turi teisę nutraukti pasisakantįjį (klausiantįjį).

Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs  klausimas, komitetas posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma  gali nuspręsti jį  nagrinėti uždarame posėdyje. 

Teisės ir vidaus administravimo  skyrius, atsižvelgdamas į komiteto pirmininko pavedimą, kviečiamus į komitetų posėdžius asmenis informuoja raštu (elektroniniu paštu, faksu) ar telefonu likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki posėdžio. Esant reikalui, komiteto posėdis gali būti rengiamas Tarybos posėdžio dieną. Šiuo atveju kviečiami į posėdį asmenys informuojami žodžiu posėdžio dieną.“;

1.21. pakeičiant reglamento 137 punktą ir išdėstant jį taip:

137. Komiteto pirmininkas:

137.1. šaukia komiteto posėdžius, tvirtina komiteto posėdžių darbotvarkes;

137.2. organizuoja reikalingų dokumentų posėdžio darbotvarkės klausimais ir kitos medžiagos parengimą;

137.3. pirmininkauja posėdžiams, pasirašo protokolus;

137.4. duoda komiteto nariams pavedimus, pateikia jiems reikalingą medžiagą ir dokumentus;

137.5. kviečia dalyvauti posėdžiuose reikalingus asmenis;

137.6. informuoja komiteto narius apie komiteto sprendimų ir rekomendacijų vykdymą;

137.7. už komiteto veiklą atsiskaito Tarybai;

137.8. turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės

ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“;

1.22. pakeičiant reglamento 138 punktą ir išdėstant jį taip:

138. Kontrolės komitetas:

138.1. siūlo Tarybai atleisti savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;

138.2. teikia Tarybai išvadas dėl savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos rezultatų;

138.3. svarsto savivaldybės  Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo. Kontrolės komitetas, siekdamas kuo visapusiškiau išanalizuoti veiklos plano projektą, gali atsižvelgti ir į kitų Tarybos narių, mero, administracijos direktoriaus pateiktas rekomendacijas šiuo klausimu, kurias šie subjektai pateikia ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 20 dienos. Iki einamųjų metų lapkričio 5 d. Kontrolės komitetas grąžina šį plano projektą su savo papildymais ar pakeitimais, jei jų yra, savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;

138.4. įvertina savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos ateinančių metų veiklos planui vykdyti reikalingus asignavimus ir išvadą dėl jų teikia Tarybai;

138.5. svarsto savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos plano įvykdymo ataskaitą, jos pagrindu rengia ir teikia Tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo bei savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos;

138.6. siūlo Tarybai atlikti nepriklausomą savivaldybės turto ir lėšų naudojimo bei

savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;

138.7. periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos planas, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos atlikto finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių arba Tarybą dėl savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos reikalavimų vykdymo;

138.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir iki kiekvienų metų kovo 1 d. pateikia Tarybai savo veiklos ataskaitą. Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o  kai Kontrolės komitetas sudarytas – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios. Veiklos ataskaitą Tarybai komiteto vardu teikia komiteto pirmininkas. Veiklos ataskaitoje turi būti informacija apie ataskaitiniais metais įvykusius Kontrolės komiteto posėdžius, juose svarstytus klausimus, komiteto priimtus rekomendacinius sprendimus bei kaip į juos buvo atsižvelgta. Veiklos ataskaita, prieš ją teikiant Tarybos posėdžiui apsvarstoma komitetuose pagal kompetenciją, atsižvelgiant į tai, kokių veiklos sričių klausimai aptariami veiklos ataskaitoje;

138.9. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus savivaldybės administracijai ir Tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“;

1.23. pakeičiant reglamento 144 punktą ir išdėstant jį taip:

144. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją, Antikorupcijos komisiją, Peticijų komisiją, Teisėsaugos ir teisėtvarkos komisiją. Etikos komisija ir Antikorupcijos komisija sudaromos laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.“;

1.24. pripažįstant netekusiu galios reglamento 145-1 punktą;

1.25. pakeičiant reglamento 146 punktą ir išdėstant jį taip:

146. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės  visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – Tarybos narių – skiria Taryba.  Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja Tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatyme įtvirtintų tarybos nario nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkus Taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – Tarybos narių.

Tarybos posėdyje meras kviečia kandidatus į  Etikos komisijos  ir / ar Antikorupcijos komisijos pirmininkus prisistatyti (iki 5 minučių). Po to skiriama iki 5 minučių Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po kandidatų prisistatymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už kandidatų skyrimą į komisijų pirmininkus. Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas. Jeigu šiame reglamente nustatytais atvejais kandidatus į Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkus siūlo meras, tokiu atveju meras pristato Tarybos nariams siūlomus kandidatus į komisijų pirmininkus. Mero pasiūlytų kandidatų į komisijų pirmininkus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytas kandidatūras į komisijų pirmininkus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūras į komisijų  pirmininkus teikia Tarybos opozicija.

Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatyme Tarybos nariui nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas  šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu jie buvo deleguoti Tarybos opozicijos, - jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos  opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje  Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatyme Tarybos nariui įtvirtintų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.

Tarybos posėdyje svarstant klausimą dėl Antikorupcijos komisijos ar Etikos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo, meras paaiškina, dėl kokių priežasčių siūloma atleisti  Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininką  iš pareigų.  Skiriama iki 5 minučių pasisakyti Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininkui, iki 5 minučių  Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po  Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininko pasisakymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininko  atleidimą iš pareigų.  Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.“;

1.26. pakeičiant reglamento 148 punktą ir išdėstant jį taip:

148. Etikos komisija:

148.1. prižiūri, kaip Tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, šio Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

148.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

148.3.  tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos  narių veiklos  atitikties Vietos savivaldos  įstatymo, Valstybės  politikų   elgesio kodekso,  Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, šio Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

148.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Tarybos narių veiklos skaidrumo;

148.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

148.6. Tarybos  narių,  mero, savo  iniciatyva  teikia   Tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“;

1.27. pakeičiant reglamento 149 punktą ir išdėstant jį taip:

149. Antikorupcijos komisija:

149.1.  Tarybos ar  mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų  parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Meras, įvertindamas parengto teisės akto projekto svarbą ir numatydamas, kad dėl parengto teisės akto projekto teisinio reguliavimo trūkumo yra rizika pasireikšti korupcijai, savo potvarkiu inicijuoja, kad atliekant atitinkamo teisės akto projekto vertinimą dalyvautų  Antikorupcijos komisija, kuri turėtų išanalizuoti teisės akto projekto turinį, dalyvauti vertinant teisės akto projektą pagal antikorupcinio vertinimo pažymoje (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintą formą) nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus bei prognozuojant, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai. Savo išvadas dėl vertinto teisės akto projekto Antikorupcijos komisija teikia merui, siūlydama priemones, kurių reikia imtis tobulinant teisės akto projekto rengimą, kad būtų pašalinta ar sumažinta galimybė atsirasti ar plisti korupcijai.

Taryba, svarstydama pateiktą Tarybos sprendimo projektą, įvertindama jo svarbą ir numatydama, kad dėl parengto sprendimo projekto teisinio reguliavimo trūkumo yra rizika pasireikšti korupcijai, gali inicijuoti, kad pateikto Tarybos sprendimo projekto svarstymas būtų atidėtas ir kad  būtų atliktas jo vertinimas dalyvaujant Antikorupcijos komisijai, kuri  turėtų išanalizuoti teisės akto projekto turinį,  dalyvauti vertinant Tarybos sprendimo projektą pagal  antikorupcinio vertinimo pažymoje (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintą formą) nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus bei prognozuojant, kaip Tarybos sprendimo projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai. Iniciatyvą atlikti Tarybos sprendimo projekto vertinimą dalyvaujant Antikorupcijos komisijai gali pateikti ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių, dalyvaujančių Tarybos posėdyje, o sprendimą šiuo klausimu priima Taryba dalyvaujančių Tarybos posėdyje Tarybos narių balsų dauguma. Priėmus sprendimą dėl Tarybos sprendimo projekto vertinimo dalyvaujant Antikorupcijos komisijai, vertinamo sprendimo projekto svarstymas atidedamas, o antikorupcinis Tarybos sprendimo projekto vertinimas dalyvaujant Antikorupcijos komisijai ir išvadų Tarybai pateikimas turi būti atliktas iki kito Tarybos posėdžio. Atlikus Tarybos sprendimo projekto antikorupcinį vertinimą dalyvaujant Antikorupcijos komisijai, artimiausiame Tarybos posėdyje Antikorupcijos komisijos pirmininkas pateikia Tarybai išvadas dėl vertinto teisės akto projekto bei pasiūlymus dėl priemonių (jei jos reikalingos), kurių reikia imtis tobulinant teisės akto projekto rengimą, kad būtų pašalinta ar sumažinta galimybė atsirasti ar plisti korupcijai.

Šiame punkte nustatyta tvarka taikoma vertinant norminių teisės aktų projektus, kurie susiję su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų visuomeninių santykių reguliavimu.

149.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas Tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

149.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

149.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

149.5. Korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija.

149.6. atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.“;

1.28. papildant reglamentą nauju 153-1 punktu ir jį išdėstyti taip:          

153-1. Tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra Tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.29. papildant reglamentą nauju 153-2 punktu, ir jį išdėstant taip:

153-2. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų.“;

1.30. pakeičiant reglamento 181 punktą ir išdėstant jį taip:

181. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip ¼ Tarybos narių grupės reikalavimu. Tarybos nariai, pageidaujantys inicijuoti apklausos paskelbimą, raštu kreipiasi į savivaldybės merą. Reikalavime turi būti nurodyta: apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Reikalavimą pasirašo visi grupės nariai. Prie reikalavimo pridedamas mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Savivaldybės meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos narių grupės reikalavimo gavimo. Dėl apklausos būdo nusprendžiama atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes.“;

1.31. papildant reglamentą nauju 181-1 punktu, ir išdėstant jį taip:

181-1. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina išleisdamas potvarkį. Potvarkyje turi būti nurodytas siūlomas teikti apklausai klausimas, apklausos būdas, apklausos teritorija, išdėstomi apklausos  motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Mero potvarkio dėl apklausos skelbimo projektas rengiamas šio reglamento 182-1 punkte nustatyta tvarka.“;

1.32. pakeičiant reglamento 182 punktą ir išdėstant jį taip:

182.  Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Tokiu atveju seniūnas privalo raštu kreiptis į savivaldybės merą. Kreipimęsi turi būti nurodyta:  apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Kreipimąsi pasirašo seniūnas. Prie kreipimosi pridedama seniūnaičių sueigos protokolo kopija, mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas  su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Savivaldybės meras, įvertinęs  pateiktą seniūno iniciatyvą paskelbti apklausą ir šiame punkte nurodytą informaciją,  ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo  paskelbti apklausą. Dėl apklausos būdo nusprendžiama atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes.“

1.33. papildant reglamentą nauju 182-1 punktų ir jį išdėstant taip:

182-1. Meras apklausą skelbia šiame reglamente nustatytais terminais savo potvarkiu, įvertinus, ar reikalavime (kreipimesi, prašyme) skelbti apklausą yra nurodyti visi reikalaujami rekvizitai, pridėti visi reikalingi pateikti dokumentai bei ar pateikti dokumentai atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus. Šiame punkte nurodytą įvertinimą atlieka mero paskirtas valstybės tarnautojas ar darbo grupė.

Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta: apklausai teikiamo klausimo tekstas, apklausos teritorija, būdas, data, vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą (atstovus). Mero potvarkis paskelbti apklausą ir informacija gyventojams apie numatomą konsultavimąsi turi būti paskelbti laikantis norminiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų vietos gyventojų informavimui.

Meras kontroliuoja apklausos organizavimą ir vykdymą per savivaldybės administraciją. Administracija privalo teikti merui visą jo prašomą informaciją apie apklausos organizavimo eigą.“;

1.34. pakeičiant reglamento 198 punktą ir išdėstant jį taip:

198. Taryba ir meras apie atliktą darbą bei rinkiminių  įsipareigojimų  vykdymą ne rečiau 

kaip  vieną  kartą per metus, iki kitų metų gegužės 1 d., privalo atsiskaityti savivaldybės gyventojams.“;

1.35. pakeičiant reglamento 199 punktą ir išdėstant jį taip:

199.  Savivaldybės mero, komitetų, komisijų bei darbo grupių, savivaldybės administracijos parengtas metinis savivaldybės veiklos ataskaitos (toliau – ataskaita) projektas kiekvienais metais kovo–balandžio mėnesiais turi būti svarstomas Tarybos posėdyje. Ataskaitą Taryba patvirtina sprendimu. Ataskaitoje apibūdinama metų Tarybos, jos suformuotų komitetų ir komisijų, Kolegijos ir mero metų veikla. Tarybos patvirtintą ataskaitą gyventojams meras turi pateikti reglamento 11 punkte nustatyta tvarka. Papildomai ataskaita gali būti skelbiama visose seniūnijose susitikimų su gyventojais metu, skelbimų lentose. Gyventojams, norintiems susipažinti su ataskaita, savivaldybės administracija tam turi sudaryti sąlygas. Kiekvienoje savivaldybės seniūnijoje ir savivaldybės administracijos Teisės ir vidaus administravimo skyriuje turi būti ataskaitos tekstas, su kuriuo savivaldybės gyventojai gali susipažinti kiekvieną darbo dieną savivaldybės darbo valandomis.“;

1.36. pakeičiant reglamento 203 punktą, ir išdėstant jį taip:

203. Iš gyvenamųjų vietovių ar jų dalių yra sudaromos seniūnaitijos, kurių sudarymo projektą tvirtina meras savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu. Seniūnaitijų gyventojai Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka renka gyvenamosios bendruomenės atstovus – seniūnaičius. Seniūnaičiai atstovauja seniūnaitijos gyventojų interesams seniūnijoje, savivaldybės institucijose ir savivaldybės teritorijoje veikiančiose valstybės įstaigose ir vykdo kitas Vietos savivaldos įstatyme seniūnaičiams priskirtas funkcijas.“;

1.37. pakeičiant reglamento 205 punktą ir išdėstant jį taip:

205. Seniūnaičių sueigos nuostatus tvirtina Taryba. Sueigoje seniūnaičiai aptaria ir priima sprendimus dėl seniūnijos metinio veiklos plano projekto ir šio plano įgyvendinimo ataskaitos  ir svarsto kitus jiems svarbius klausimus. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.“;

1.38. pakeičiant reglamento 214 punktą ir išdėstant jį taip:

214. Taryba kasmet iki balandžio 25 d. išklauso savivaldybės administracijos direktoriaus (ataskaita pateikiama ir merui), biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovų praėjusių metų ataskaitas ir priima dėl jų sprendimus. Šiame punkte nurodyti subjektai privalo savo darbą organizuoti taip, kad užtikrintų praėjusių metų ataskaitų parengimą ir pateikimą Tarybai (prieš tai “ komitetams pagal kompetenciją) šiame punkte nustatytais terminais. Ataskaitose turi būti detaliai apibūdinta visa atitinkamos institucijos, įmonės ar įstaigos metų veiklos santrauka pagal atskiras veiklos sritis, pateikiama statistika, įvykdyti darbai ir laukiami rezultatai. Savivaldybės viešojo administravimo institucijų, įstaigų ir įmonių vadovų, kuriems yra pavestas valstybinių (perduotų savivaldybėms) funkcijų vykdymas, ataskaitose turi būti pateikta ir informacija apie valstybinių (perduotų savivaldybėms) funkcijų vykdymą.

Savivaldybės administracijos direktorius kasmet ne vėliau kaip iki gegužės 1 d. apie savo veiklą informuoja savivaldybės gyventojus, pateikdamas savo veiklos praėjusiųjų metų ataskaitą. Ataskaita pateikiama savivaldybės interneto svetainėje www.arsa.lt („Savivaldybė“, „Administracija“, „Administracijos direktorius“)  arba vietos spaudoje, arba atskirame  leidinyje.

2. Nustatyti, kad šio sprendimo nuostatos, susijusios su tarybos komitetų ir komisijų formavimo ir komisijų kompetencijos pakeitimais,  taikomos po 2021 m. sausio 1 d. sudarant Savivaldybės tarybos komitetus ir komisijas.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Algirdas Vrubliauskas