VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SANDĖLIŲ, KURIUOSE LAIKOMOS IŠ TREČIŲJŲ ŠALIŲ ĮVEŽAMOS NE EUROPOS SĄJUNGOS RINKAI SKIRTOS TAM TIKRŲ KATEGORIJŲ PREKĖS, PATVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. vasario 25 d. Nr. B1-138

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2019 m. spalio 10 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2019/2124, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2017/625 papildomas taisyklėmis, kuriomis reglamentuojama tranzitu vežamų, perkraunamų ir toliau per Sąjungą vežamų gyvūnų ir prekių siuntų oficialioji kontrolė, iš dalies keičiami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 798/2008, (EB) Nr. 1251/2008, (EB) Nr. 119/2009, (ES) Nr. 206/2010, (ES) Nr. 605/2010, (ES) Nr. 142/2011, (ES) Nr. 28/2012, Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2016/759 ir Komisijos sprendimas 2007/777/EB (OL 2019 L 321, p. 73), 23 straipsniu ir Licencijavimo pagrindų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u pridedamą Sandėlių, kuriuose laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos ne Europos Sąjungos rinkai skirtos tam tikrų kategorijų prekės, patvirtinimo tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. leidimai laikyti tranzitu vežamus Europos Sąjungos reikalavimų neatitinkančius gyvūninius produktus (toliau – leidimai), išduoti iki šio įsakymo įsigaliojimo, nėra keičiami ir muitinės sandėliai, laikinojo saugojimo sandėliai ir sandėliai laisvosiose zonose (toliau – sandėliai), kuriems buvo išduoti leidimai, ne vėliau kaip iki 2020 m. lapkričio 1 d. turi būti patikrinti dėl jų atitikties Tvarkos aprašo reikalavimams ir ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. patvirtinti, vadovaujantis Tvarkos aprašu, jeigu sandėlio patikrinimo metu nustatoma, kad sandėlis atitinka Tvarkos aprašo reikalavimus;

2.2. leidimai, išduoti iki šio įsakymo įsigaliojimo, laikomi negaliojančiais nuo sprendimo patvirtinti sandėlį arba atsisakymo patvirtinti sandėlį pagal Tvarkos aprašą priėmimo dienos.

3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

3.1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. B1-97 „Dėl Leidimų laisvuosiuose sandėliuose, muitinės sandėliuose, laikinojo prekių saugojimo sandėliuose (importo ir eksporto terminaluose) laikyti tranzitu vežamus Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų neatitinkančius gyvūninius produktus išdavimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

3.2. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2004 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. B1-356 „Dėl atsargų tiekėjų laivams registracijos“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. P a v e d u:

4.1. įsakymo vykdymą Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos teritoriniams departamentams, Pasienio maisto ir veterinarinės kontrolės skyriui ir pasienio veterinarijos postams (skyriams);

4.2. įsakymo vykdymo kontrolę Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojui pagal administruojamą sritį.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Darius Remeika

 

 

 

SUDERINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2020-01-21 raštu Nr. (17.2/6)3B-451

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2020 m.  vasario 25 d.

įsakymu Nr. B1-138

 

 

SANDĖLIŲ, KURIUOSE LAIKOMOS IŠ TREČIŲJŲ ŠALIŲ ĮVEŽAMOS NE EUROPOS SĄJUNGOS RINKAI SKIRTOS TAM TIKRŲ KATEGORIJŲ PREKĖS,  PATVIRTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Sandėlių, kuriuose laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos ne Europos Sąjungos rinkai skirtos tam tikrų kategorijų prekės, patvirtinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato muitinės sandėlių, laikinojo saugojimo sandėlių ir sandėlių laisvosiose zonose, kuriuose laikinai galima laikyti per Europos Sąjungos (toliau – ES) teritoriją tranzitu vežamus gyvūninius produktus, genetinės medžiagos produktus, šalutinius gyvūninius produktus ir jų gaminius, šieną, šiaudus ir sudėtinius produktus (toliau – prekės), iš trečiųjų šalių į ES įvežamas prekes, kurios bus tiekiamos iš ES išplaukiantiems laivams aprūpinti, jų įgulai ar keleiviams maitinti ar pristatomos Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (toliau – NATO) ar Jungtinių Amerikos Valstijų (toliau – JAV) karinei bazei, patvirtinimo, patvirtinimo sustabdymo, patvirtinimo panaikinimo ir patvirtinimo sustabdymo panaikinimo tvarką.

2.  Tvarkos aprašas taikomas muitinės sandėliams, laikinojo saugojimo sandėliams, sandėliams laisvosiose zonose, patvirtintiems arba paskirtiems pagal 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/632 (OL 2019 L 111, p.54), 147 straipsnio 1 dalį, 240 straipsnio 1 dalį ir 243 straipsnio 1 dalį, ir sandėliams, specialiai skirtiems prekėms NATO ar JAV karinėms bazėms tiekti (toliau – sandėliai).

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas 2017 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2017/625 dėl oficialios kontrolės ir kitos oficialios veiklos, kuri vykdoma siekiant užtikrinti maisto ir pašarų srities teisės aktų bei gyvūnų sveikatos ir gerovės, augalų sveikatos ir augalų apsaugos produktų taisyklių taikymą, kuriuo iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 999/2001, (EB) Nr. 396/2005, (EB) Nr. 1069/2009, (EB) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 ir (ES) 2016/2031, Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1/2005 ir (EB) Nr. 1099/2009 bei Tarybos direktyvos 98/58/EB, 1999/74/EB, 2007/43/EB, 2008/119/EB ir 2008/120/EB, ir kuriuo panaikinami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 854/2004 ir (EB) Nr. 882/2004, Tarybos direktyvos 89/608/EEB, 89/662/EEB, 90/425/EEB, 91/496/EEB, 96/23/EB, 96/93/EB ir 97/78/EB bei Tarybos sprendimas 92/438/EEB (Oficialios kontrolės reglamentas) (OL 2017 L 95, p. 1), 2019 m. spalio 10 d. Komisijos deleguotajame reglamente (ES) 2019/2124, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2017/625 papildomas taisyklėmis, kuriomis reglamentuojama tranzitu vežamų, perkraunamų ir toliau per Sąjungą vežamų gyvūnų ir prekių siuntų oficialioji kontrolė, iš dalies keičiami Komisijos reglamentai (EB) Nr. 798/2008, (EB) Nr. 1251/2008, (EB) Nr. 119/2009, (ES) Nr. 206/2010, (ES) Nr. 605/2010, (ES) Nr. 142/2011, (ES) Nr. 28/2012, Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2016/759 ir Komisijos sprendimas 2007/777/EB (OL 2019 L 321, p. 73), Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatyme, Lietuvos Respublikos maisto įstatyme ir Lietuvos Respublikos pašarų įstatyme.

4.  Tvarkos apraše nustatyta tvarka sandėliai patvirtinami, jeigu sandėlio veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka yra patvirtintas ar registruotas kaip maisto tvarkymo subjektas, pašarų ūkio subjektas ar veterinarinės kontrolės subjektas ir turi teisę sandėlio patalpose tvarkyti atitinkamas prekes, o sandėliai atitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus. Sandėliai patvirtinami, patvirtinimo galiojimas sustabdomas ar panaikinimas, sandėlių patvirtinimo galiojimo sustabdymas panaikinamas, sandėlių veiklos vykdytojų duomenų pakeitimai įforminami Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) direktoriaus įsakymu.

5.  Sandėliuose laikinai gali būti laikomos per ES teritoriją tranzitu vežamos prekės, iš trečiųjų šalių į ES įvežamos prekės, kurios bus tiekiamos iš ES išplaukiantiems laivams aprūpinti, įgulai ar keleiviams maitinti ar pristatomos NATO ar JAV karinei bazei (toliau – iš trečiųjų šalių įvežamos prekės), jeigu jie yra patvirtinti Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

sandėliŲ patvirtinimo tvarka

 

6.  Sandėlio veiklos vykdytojas, siekiantis įgyti teisę sandėlyje saugoti iš trečiųjų šalių įvežamas prekes (toliau – pareiškėjas), VMVT teritoriniam departamentui, kurio kontroliuojamoje teritorijoje planuoja vykdyti veiklą, turi pateikti:

6.1. prašymą dėl muitinės sandėlio, laikinojo saugojimo sandėlio ar sandėlio laisvojoje zonoje patvirtinimo laikyti iš trečiųjų šalių įvežamas prekes (toliau – prašymas) (Tvarkos aprašo 1 priedas);

6.2. sandėlio veiklos vykdytojo įgalioto asmens patvirtintą sandėlio plano kopiją, kurioje turi būti:

6.2.1. pažymėtos patalpos, nurodant kiekvienos patalpos plotą, temperatūros režimą ir siekiamų saugoti prekių kategorijas (gyvūniniai produktai, genetinės medžiagos produktai, šalutiniai gyvūniniai produktai ir jų gaminiai, šienas ir šiaudai ar sudėtiniai produktai),

6.2.2. pažymėtos patalpos arba darbo vieta valstybinę veterinarinę kontrolę vykdančiam pareigūnui;

6.3. sandėlio (patalpų) naudojimo teisėtumą patvirtinančių dokumentų kopijas;

6.4. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kai Tvarkos aprašo 6.1–6.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai pateikiami tiesiogiai atvykus į VMVT teritorinį departamentą;

6.5. dokumentą, kuriuo patvirtinama asmens, pateikusio dokumentus, teisė atstovauti pareiškėjui (jeigu dokumentus pateikia sandėlio veiklos vykdytojo atstovas).

7.  VMVT teritorinis departamentas per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos:

7.1. prašymą užregistruoja gautų dokumentų registre;

7.2. įvertina pateiktus dokumentus ir patikrina, ar pateikti visi reikiami dokumentai, ar prašyme nurodyta informacija apie sandėlio statusą atitinka informaciją, skelbiamą Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas) interneto svetainėje, ar juridinio asmens duomenys atitinka juridinių asmenų registre nurodytus duomenis ir informaciją, tvarkomą VMVT informacinėse sistemose;

7.3. nustato ne trumpesnį kaip 10 (dešimties) darbo dienų terminą trūkstamiems dokumentams pateikti, jeigu pareiškėjas pateikia ne visus reikiamus dokumentus, pateikti dokumentai neteisingai užpildyti, pateiktų dokumentų kopijos kelia pagrįstų abejonių dėl jų tapatumo;

7.4. išsiunčia pareiškėjui raštą arba elektroniniu būdu – pranešimą, kuriame nurodo prašymo gavimo datą ir registracijos gautų dokumentų registre numerį, terminą, per kurį turi būti išnagrinėtas prašymas, galimas pareiškėjo teisių gynimo priemones, kuriomis galima naudotis, jeigu kiltų ginčų dėl sandėlio patvirtinimo, ir pareiškėjo dokumentų vertinimo metu nustatytus trūkumus ir terminą trūkumams pašalinti (jeigu vertinant dokumentus buvo nustatyta trūkumų).

8.  VMVT teritorinis departamentas, patikrinęs pareiškėjo pateiktus dokumentus ir nustatęs, kad jie atitinka Tvarkos aprašo 6 punkto reikalavimus, o sandėlio veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka yra patvirtintas ar registruotas kaip maisto tvarkymo subjektas, pašarų ūkio subjektas ar veterinarinės kontrolės subjektas ir turi teisę sandėlio patalpose tvarkyti atitinkamas prekes, ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos atlieka sandėlio patikrinimą, kurio metu įvertina, ar sandėlis atitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus, ir surašo nustatytos formos patikrinimo aktą. Patikrinimą atliekantis VMVT teritorinio departamento pareigūnas taip pat įvertina, ar pareiškėjo pateiktoje sandėlio plano kopijoje pažymėtos patalpos atitinka faktinį patalpų išdėstymą.

9.  Patikrinimą atliekantis VMVT teritorinio departamento pareigūnas, nustatęs, kad sandėlio plano kopijose pateikta teisinga informacija, ant sandėlio plano kopijos įrašo žodį „Suderinta“, nurodo datą, savo pareigas, vardą, pavardę ir pasirašo ir pateikia ją pasirašyti patikrinime dalyvaujančiam pareiškėjo atstovui. Tuo atveju, kai sandėlio plano kopijoje nurodyta neteisinga informacija, patikrinimą atliekantis VMVT teritorinio departamento pareigūnas patikrinimo akte nurodo pareiškėjui pateikti patikslintas sandėlio plano kopijas.

10.  VMVT teritorinio departamento vadovas ne vėliau nei per 3 (tris) darbo dienas nuo sandėlio patikrinimo įvertina patikrinimo aktą ir pareiškėjo pateiktus dokumentus. VMVT teritorinio departamento vadovas, nustatęs, kad sandėlis atitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus, nedelsdamas VMVT direktoriui pateikia raštišką siūlymą dėl sandėlio patvirtinimo, sandėlio patikrinimo akto ir sandėlio plano kopijas.

11Tuo atveju, kai sandėlio patikrinimo metu nustatoma, kad sandėlis neatitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimų, VMVT teritorinis departamentas pareiškėjui nustato ne trumpesnis kaip 14 (keturiolikos) dienų terminą trūkumams pašalinti.

12.  Pareiškėjas, pašalinęs VMVT teritorinio departamento nurodytus trūkumus, raštu apie tai informuoja VMVT teritorinį departamentą, kuris prireikus pakartotinai patikrina sandėlį. Siūlymas VMVT direktoriui patvirtinti sandėlį teikiamas tik nustačius, kad sandėlis atitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus.

13Sandėlis patvirtinamas neterminuotam laikui. Patvirtinus sandėlį jam suteikiamas sandėlio atpažinimo numeris ir sandėlis įtraukiamas į VMVT tvarkomą Sandėlių, kuriuose gali būti laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos ne Europos Sąjungos rinkai skirtos tam tikrų kategorijų prekės, sąrašą.

14.  Sandėlio veiklos vykdytojas apie veiklos ar duomenų, kuriuos jis pateikė kartu su prašymu, pasikeitimus (sandėlio veiklos vykdytojas likviduojamas, reorganizuojamas, apribojama veikla dėl vykdomų bankroto procedūrų, keičiasi sandėlio veiklos sąlygos, veiklos rūšis, patalpų išdėstymas, pavadinimas ar kt.) turi per 10 (dešimt) darbo dienų raštu ar elektroniniu paštu pranešti VMVT teritoriniam departamentui, kuris nedelsiant raštu informuoja VMVT.

15.  Tuo atveju, kai keičiasi sandėlio veiklos sąlygos, VMVT teritorinis departamentas turi patikrinti sandėlį ir įvertinti, ar sandėlio patvirtinimas gali būti pakeistas ar dėl įvykusių veiklos pasikeitimų sandėlio patvirtinimas turi būti sustabdytas (panaikintas) dėl neatitikties Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimams. VMVT teritorinis departamentas apie sandėlio patikrinimo rezultatus nedelsdamas informuoja VMVT, pateikdamas siūlymą pakeisti ar atsisakyti pakeisti sandėlio patvirtinimą.

16.  Keičiant sandėlio patvirtinimo duomenis, sandėlio atpažinimo numeris išlieka toks pats. VMVT sandėlio patvirtinimo duomenis pakeičia ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacijos, nustatytos Tvarkos aprašo 14 ar 15 punkte, gavimo iš VMVT teritorinio departamento dienos.

17.  VMVT sandėlį patvirtina arba pareiškėją raštu informuoja apie atsisakymą patvirtinti sandėlį, nurodydama tokio sprendimo motyvus, ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) dienų nuo visų patvirtinimui gauti reikalingų ir tinkamai įformintų dokumentų gavimo dienos. Į šiame Tvarkos aprašo punkte nustatytą terminą nėra įskaičiuojamas trūkumų šalinimo laikotarpis. 

 

III SKYRIUS

SANDĖLIŲ PATVIRTINIMO SUSTABDYMAS, PATVIRTINIMO SUSTABDYMO PANAIKINIMAS IR PATVIRTINIMO PANAIKINIMAS

 

18.  Sandėlio patvirtinimas sustabdomas, jei:

18.1.  sandėlio veiklos vykdytojas pateikia VMVT ar jos teritoriniam departamentui prašymą sustabdyti sandėlio patvirtinimą. Sandėlio patvirtinimas šiuo atveju gali būti stabdomas ne ilgesniam kaip 6 (šešių) mėnesių laikotarpiui per 1 (vienerius) metus. Prašyme sustabdyti sandėlio patvirtinimą turi būti nurodomas sandėlio patvirtinimo sustabdymo laikotarpis;

18.2.  per VMVT teritorinio departamento nustatytą terminą sandėlio veiklos vykdytojas nepašalina trūkumų;

18.3.  nustačius, kad sandėlyje laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos prekės, kurių galiojimo laikas pasibaigęs ir ūkio subjektas per VMVT teritorinio departamento nustatytą terminą nesiima efektyvių veiksmų, kad tokios iš trečiųjų šalių įvežamos prekės būtų išvežtos iš ES teritorijos ar sunaikintos teisės aktų nustatyta tvarka;

18.4.  sandėlio veikla kelia pagrįstą grėsmę gyvūnų ir žmonių sveikatai ir sandėlio veiklos vykdytojas per nustatytą laikotarpį gali pašalinti VMVT teritorinio departamento nurodytus trūkumus;

18.5.  sandėlis daugiau kaip 1 (vienerius) metus nevykdo veiklos, kuriai buvo patvirtintas Tvarkos apraše nustatyta tvarka (jeigu tai nėra susiję su sandėlio rekonstrukcija ar remonto darbais);

18.6.  Muitinės departamento ar įgaliotos muitinės įstaigos sprendimu apribojama sandėlio veikla arba sustabdomas leidimo turėti sandėlį galiojimas;

18.7.  teisės aktų nustatyta tvarka sustabdomas sandėlio veiklos vykdytojui suteiktas patvirtinimas ar registracija, suteikianti jam teisę kaip maisto tvarkymo subjektui, pašarų ūkio subjektui ar veterinarinės kontrolės subjektui sandėlio patalpose tvarkyti atitinkamas prekes.

19.  Sustabdžius sandėlio patvirtinimą, draudžiama įvežti į sandėlį prekes. Sandėlio patvirtinimo laikotarpiu prekių įvežimą (išvežimą) kontroliuojančio VMVT teritorinio departamento ar pasienio veterinarijos posto (skyriaus) pareigūno leidimu galima tik išvežti iš sandėlio jame laikomas prekes, užtikrinant Reglamento (ES) 2019/2124 reikalavimų laikymąsi.

20.  Jeigu sandėlio patvirtinimas buvo sustabdytas Tvarkos aprašo 18.1 papunktyje nustatytu pagrindu, sandėlio patvirtinimo sustabdymas nutrūksta suėjus ūkio subjekto prašyme sustabdyti sandėlio patvirtinimą nurodytam sandėlio patvirtinimo sustabdymo laikotarpiui.

21.  Jeigu sandėlio patvirtinimas buvo sustabdytas Tvarkos aprašo 18.1 papunktyje nustatytu pagrindu ir sandėlio veiklos vykdytojas pageidauja, kad sandėlio patvirtinimo sustabdymas būtų panaikintas anksčiau, nei jis buvo nurodęs prašyme sustabdyti sandėlio patvirtinimą, sandėlio veiklos vykdytojas VMVT ar jo teritoriniam departamentui turi pateikti prašymą panaikinti sandėlio patvirtinimo sustabdymą. Jeigu prašymas panaikinti sandėlio patvirtinimo sustabdymą pateikiamas VMVT teritoriniam departamentui, pastarasis nedelsdamas perduoda šį prašymą VMVT.

22.  Jeigu sandėlio patvirtinimas buvo sustabdytas Tvarkos aprašo 18.2–18.5 papunkčiuose nustatytais pagrindais, VMVT teritorinis departamentas, gavęs sandėlio veiklos vykdytojo informaciją apie trūkumų pašalinimą, patikrinęs sandėlį ir nustatęs, kad sandėlis atitinka teisės aktų reikalavimus, teikia VMVT raštišką siūlymą panaikinti sandėlio patvirtinimo sustabdymą kartu pateikdamas sandėlio patikrinimo akto kopiją.

23.  Jeigu sandėlio patvirtinimas buvo sustabdytas Tvarkos aprašo 18.6–18.7 papunktyje nustatytais pagrindais, VMVT teritorinis departamentas teikia VMVT siūlymą panaikinti sandėlio patvirtinimo sustabdymą išnykus Tvarkos aprašo 18.6–18.7 papunktyje nustatytiems pagrindams.

24.  Sandėlio patvirtinimas panaikinamas, jei:

24.1.  sandėlio veiklos vykdytojas pateikia VMVT ar jos teritoriniam departamentui prašymą panaikinti sandėlio patvirtinimą;

24.2.  nustatoma grubių iš trečiųjų šalių įvežamų prekių tvarkymo pažeidimų (iš trečiųjų šalių įvežamos prekės į sandėlį išvežamos ar iš jos išvežamos be veterinarinio tikrinimo, nėra tvarkoma iš trečiųjų šalių įvežamų prekių apskaita, neužtikrinamas atsekamumas, grubiai pažeidžiami iš trečiųjų šalių įvežamų prekių laikymo reikalavimai ir kiti);

24.3.  sustabdžius sandėlio patvirtinimą Tvarkos aprašo 18.2–18.4 papunkčiuose nurodytais atvejais, sandėlio veiklos vykdytojas po sandėlio patvirtinimo sustabdymo nepašalina trūkumų per VMVT teritorinio departamento nustatytą terminą;

24.4.  sandėlyje laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos prekės dėl sandėlio veiklos tapo nesaugios ir dėl to gali būti padaryta žala gyvūnų ar žmonių sveikatai;

24.5.  teisės aktų nustatyta tvarka panaikinamas sandėlio veiklos vykdytojui suteiktas patvirtinimas ar registracija, suteikianti jam teisę kaip maisto tvarkymo subjektui, pašarų ūkio subjektui ar veterinarinės kontrolės subjektui sandėlio patalpose tvarkyti atitinkamas prekes;

24.6.  nutraukiama sandėlio veikla;

24.7.  sandėlio veiklos vykdytojas likviduojamas, reorganizuojamas, jam iškelta bankroto byla, o likvidatorius ar bankroto administratorius neperėmė sandėlio patvirtinimą turėjusio sandėlio veiklos vykdytojo įsipareigojimų dėl iš trečiųjų šalių įvežamų prekių veiklos tęstinumo užtikrinimo, įsiteisėjusiu teismo sprendimu sandėlio veiklos vykdytojui uždrausta vykdyti iš trečiųjų šalių įvežamų prekių tvarkymo veiklą;

24.8.  Lietuvos muitinė panaikina, sustabdo leidimo galiojimą turėti muitinės sandėlį ir (arba) laikinojo saugojimo sandėlį;

24.9.  paaiškėja, kad buvo pateikti klaidingi duomenys, siekiant patvirtinti sandėlį, ir sandėlio veiklos vykdytojas tokių trūkumų pašalinti negali;

24.10.  sandėlio veiklos vykdytojas, sustabdžius sandėlio patvirtinimą pagal Tvarkos aprašo 18.2–18.5 papunkčius ir panaikinus sandėlio patvirtinimo sustabdymą, per 12 (dvylika) mėnesių antrą kartą padaro Reglamento (ES) 2019/2124 24, 27–29 straipsnių ar iš trečiųjų šalių įvežamų prekių tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimą;

24.11.  pagal Tvarkos aprašo 18 punktą sustabdžius sandėlio patvirtinimą, į sandėlį įvežamos prekės arba jos išvežamos, pažeidžiant Tvarkos aprašo 19 punktą.

25.  VMVT sandėlio patvirtinimą sustabdo ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 18.1 papunktyje nurodyto sandėlio veiklos vykdytojo prašymo gavimo VMVT dienos arba nuo VMVT teritorinio departamento raštiško siūlymo sustabdyti sandėlio patvirtinimą gavimo VMVT dienos. VMVT sandėlio patvirtinimą panaikina ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 22.1 papunktyje nurodyto sandėlio veiklos vykdytojo prašymo gavimo VMVT dienos arba nuo VMVT teritorinio departamento raštiško siūlymo panaikinti sandėlio patvirtinimą gavimo VMVT dienos. 

26.  Panaikinus sandėlio patvirtinimą Tvarkos aprašo 24.2–24.4, 24.10 ar 24.11 papunkčiuose nustatytais atvejais tas pats sandėlio veiklos vykdytojas dėl to paties sandėlio patvirtinimo gali kreiptis ne anksčiau kaip po 1 (vienerių) metų nuo sandėlio patvirtinimo panaikinimo dienos.

 

IV SKYRIUS

SANDĖLIO VEIKLOS VYKDYTOJŲ PAREIGOS, sandėlių kontrolė

 

27.  Sandėlio veiklos vykdytojai, įveždami (išveždami) į (iš) sandėlį (sandėlio) ir sandėlyje tvarkydami iš trečiųjų šalių įvežtas prekes, turi laikytis Reglamento (ES) 2019/2124 24, 27–29 straipsnių ir užtikrinti, kad sandėlis atitiktų Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus.

28.  Reglamento (ES) 2019/2124 24, 26, 30, 31 straipsniuose nustatytą iš trečiųjų šalių įvežamų prekių įvežimo į sandėlius, išvežimo iš sandėlių ir tokių prekių tvarkymo sandėlyje kontrolę vykdo VMVT direktoriaus įsakymu, kuriuo sandėliui suteikiamas patvirtinimas, paskirti VMVT teritoriniai departamentai ar pasienio veterinarijos postai (skyriai).

29.  Planinius ir neplaninius sandėlių kaip maisto tvarkymo subjektų, pašarų ūkio subjektų ar valstybinės veterinarinės kontrolės subjektų patikrinimus, įskaitant ir patikrinimus, skirtus nustatyti, ar sandėlis atitinka Reglamento (ES) 2019/2124 23 straipsnio 2 dalies reikalavimus, atlieka VMVT teritoriniai departamentai, kurių kontroliuojamojoje teritorijoje yra sandėliai, vadovaudamiesi Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2015 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. B1-59 „Dėl Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“.

30Pagal Tvarkos aprašo 28 punktą kontrolę sandėliuose vykdantys VMVT departamentų ar pasienio veterinarijos postų (skyrių) pareigūnai, pastebėję veterinarijos ar sanitarijos reikalavimų pažeidimų, dėl kurių sandėlyje laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos prekės gali prarasti kokybę, kelti pavojų žmonių ar gyvūnų sveikatai, radę iš trečiųjų šalių įvežamų prekių, kurių galiojimo terminas pasibaigęs, ar nustatę kitų teisės aktų pažeidimų, nedelsiant raštu apie tai informuoja VMVT teritorinio departamento vadovą, kuris organizuoja sandėlio veiklos patikrinimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31VMVT Pasienio maisto ir veterinarinės kontrolės skyrius ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sandėlio patvirtinimo, sandėlio patvirtinimo sustabdymo ar patvirtinimo sustabdymo panaikinimo, patvirtinimo panaikinimo suveda duomenis į VMVT interneto svetainėje tvarkomą Sandėlių, kuriuose gali būti laikomos iš trečiųjų šalių įvežamos ne Europos Sąjungos rinkai skirtos tam tikrų kategorijų prekės, sąrašą ir atitinkamus duomenis į Licencijų informacinę sistemą teikia, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“.

32VMVT Pasienio maisto ir veterinarinės kontrolės skyrius atsakingas, kad oficialios kontrolės informacijos valdymo sistemoje (angl. Information Management System for Official Control (IMSOC) nuolat būtų atnaujinami duomenys apie sandėlius.

33.  Sandėlio veiklos vykdytojas, kuris saugo iš trečiųjų šalių įvežamas prekes, skirtas trečiosioms šalims, kurios yra nustačiusios atitinkamus reikalavimus tokių prekių saugojimui, turi užtikrinti atitiktį ir šios trečiosios šalies reikalavimams dėl prekių saugojimo, atsekamumo ir atskyrimo.  

34.  Sandėlio veiklos vykdytojai Tvarkos apraše nurodytą informaciją ir dokumentus gali pateikti VMVT ar VMVT teritoriniam departamentui tiesiogiai arba per atstumą (paštu, elektroninėmis priemonėmis, per paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme).

35.  VMVT ar VMVT teritorinis departamentas sandėlio veiklos vykdytojams Tvarkos apraše nurodytą informaciją pateikia jų pageidaujamu būdu, nurodytu prašyme, tiesiogiai arba per atstumą.

36.  VMVT sprendimai dėl sandėlio patvirtinimo, patvirtinimo sustabdymo ar panaikinimo, ar patvirtinimo sustabdymo panaikinimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________

 

Sandėlių, kuriuose laikomos iš trečiųjų šalių

įvežamos ne Europos Sąjungos rinkai skirtos tam

tikrų kategorijų prekės, patvirtinimo tvarkos

aprašo

priedas

 

(Prašymo dėl muitinės sandėlio, laikinojo saugojimo sandėlio ar sandėlio laisvojoje zonoje patvirtinimo laikyti iš trečiųjų šalių įvežamas prekes formos pavyzdys)

 

 

___________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas / fizinio asmens vardas, pavardė)

 

__________________________________________________________________

(pareiškėjo buveinė (adresas), telefono numeriai, elektroninio pašto adresas)

 

 

Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai

 

 

PRAŠYMAS DĖL MUITINĖS SANDĖLIO, LAIKINOJO SAUGOJIMO SANDĖLIO AR SANDĖLIO LAISVOJOJE ZONOJE PATVIRTINIMO LAIKYTI IŠ TREČIŲJŲ ŠALIŲ ĮVEŽAMAS PREKES

 

 

__________ Nr. ________

 

______________________

(sudarymo vieta)

 

 

Prašau Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą patvirtinti pagal žemiau nurodytą informaciją laikinojo saugojimo sandėlį / muitinės sandėlį ar sandėlį laisvojoje zonoje (nereikalingą (-us) žodį (žodžius) išbraukti) (toliau – sandėlis) iš trečiųjų šalių įvežamoms tam tikrų kategorijų prekėms, neskirtoms Europos Sąjungos rinkai (toliau – prekės), laikyti:

Informacija apie sandėlį:

Sandėlio pavadinimas

 

Sandėlio adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas

 

Sandėlio tipas*

 

Sandėliui suteiktas muitinės identifikacinis Nr.

 

Sandėlio veiklos vykdytojui suteikto

gyvūninio maisto tvarkymo subjekto / pašarų ūkio subjekto / valstybinės veterinarinės kontrolės subjekto veterinarinio patvirtinimo (registracijos) numeris

maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo arba registracijos numeris

 

Sandėlio projektinis pajėgumas (nurodyti mato vienetus)

 

Patalpų, kuriose numatoma laikyti prekes, plotas, m2

 

Patalpų, kuriose numatoma laikyti prekes, tūris, m3

 

Galimas saugoti patalpose prekių kiekis (paletės, kilogramai)

 

 

Informacija apie siekiamas sandėlyje laikyti prekes:

 

Eil.

Nr.

Prekių kategorija

Atšaldyti

Užšaldyti

Be temperatūros režimo

1

gyvūniniai produktai

 

 

 

2

šalutiniai gyvūniniai produktai ir jų gaminiai

 

 

 

3

sudėtiniai produktai

 

 

 

4

genetinės medžiagos produktai

 

 

 

5

šienas ir šiaudai

 

 

 

 

* uždarasis muitinės sandėlis, I tipo atvirasis muitinės sandėlis, II tipo atvirasis muitinės sandėlis, laikinojo saugojimo sandėlis, sandėlis laisvojoje zonoje

 

Pridedami dokumentai:

lapų skaičius

Sandėlio patalpų išdėstymo planas

 

sandėlio (patalpų) naudojimo teisėtumą patvirtinančių dokumentų kopijos

 

Dokumentas, kuriuo patvirtinama asmens, pateikusio dokumentus, teisė atstovauti sandėlio veiklos vykdytojui (jeigu dokumentus pateikia sandėlio veiklos vykdytojo atstovas)

 

 

 

 

Atsakymą pageidauju gauti šiuo el. pašto adresu**:

_____________________________________________________________________________________.

 

** Tais atvejais, kai sandėlio veiklos vykdytojas nesinaudoja el. paštu, gali būti pasirenkamas kitas atsakymo gavimo būdas (nurodyti vieną iš būdų):

 – paštu (nurodomas tikslus adresas):

____________________________________________________________________________________________,

 – tiesiogiai.

 

_______________________________           _______________                _____________________

(atsakingojo / įgaliotojo asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)