VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
2009 M. BIRŽELIO 11 D. NUTARIMO NR. O3-75 „DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO
2021 m. sausio 28 d. Nr. O3E-98
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktu, 9 straipsnio 4 dalimi, 73 straipsnio 4 dalimi bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2021 m. sausio 21 d. pažymą Nr. O5E-98 „Dėl elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo patvirtinimo“ Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. birželio 11 d. nutarimą Nr. O3-75 „Dėl elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktu ir 73 straipsnio 4 dalimi, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nutaria:
2. Įpareigoti LITGRID AB per 60 kalendorinių dienų nuo šio nutarimo priėmimo dienos atnaujinti ir pateikti Tarybai derinti Elektros energijos perdavimo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą.
3. Įpareigoti AB „Energijos skirstymo operatorius“ per 60 kalendorinių dienų nuo šio nutarimo priėmimo dienos atnaujinti ir pateikti Tarybai Elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežasčių ir (ar) elektros energijos skirstymo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą.
4. Iki šio nutarimo įsigaliojimo nepasibaigusių reguliavimo periodų persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių vertinimui taikyti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. O3-75 „Dėl elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų“ patvirtintų Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų nuostatas, galiojusias iki šio nutarimo įsigaliojimo.
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos
2009 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. O3-75
(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos
2021 m. sausio 28 d. nutarimo Nr. O3E-98
redakcija)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašas (toliau –Aprašas) nustato perdavimo sistemos operatoriaus ir skirstomųjų tinklų operatorių (toliau – Operatorius) elektros energijos persiuntimo patikimumo bei Operatorių paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijoje nustatyta veikla, kokybės rodiklius ir jų vertinimo tvarką.
3. Elektros energetikos įmonių persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių vertinimą atlieka Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba).
4. Aprašas nustato Operatorių šių paslaugų kokybės rodiklius:
4.2. elektros energijos persiuntimo paslaugų:
5. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ar paslaugų kokybės rodiklis (toliau – Kokybės rodiklis) – rodiklis, kuriuo parodoma elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės atitiktis tam tikriems paslaugų teikimo reikalavimams.
5.2. Minimalus elektros energijos persiuntimo patikimumo ar paslaugų kokybės rodiklio lygis (toliau – minimalus kokybės rodiklio lygis) – reikalaujamas užtikrinti elektros energijos Operatorių paslaugų kokybės lygis, kurį apibrėžia teisės aktuose nustatyta Kokybės rodiklio(-ių) reikšmė.
5.3. Planinis elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Planinis nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, apie kurį vartotojas buvo informuotas teisės aktuose arba paslaugų sutartyje nustatytu laiku ir būdu, nurodant kiekvieno planinio nutraukimo laiką ir trukmę. Planinio nutraukimo trukmės viršijimas nėra laikomas neplaniniu elektros energijos persiuntimo nutraukimu.
5.4. Neplaninis elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Neplaninis nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, apie kurį vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar paslaugų sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus, dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tarnybų prašymų, kai kyla pavojus žmonių turtui, gyvybei ir saugumui, bei tais atvejais, kai elektros energijos persiuntimas nutrauktas dėl įvykio vartotojo elektros tinkle.
5.5. Dalinis elektros energijos persiuntimo atkūrimas – vienas iš elektros energijos nutraukimo laipsniško elektros energijos persiuntimo atstatymo etapų, kai dėl elektros tinklo įrenginių gedimo nustatymo, suradimo ir galutinio pašalinimo, elektros energijos persiuntimas vartotojams yra atstatomas dalimis arba, kai elektros energijos persiuntimas vartotojams laikinai buvo atstatytas, tačiau dėl to paties elektros tinklo įrenginių gedimo galutinio sutvarkymo pakartotinai buvo nutrauktas elektros energijos persiutimas;
5.6. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžia (toliau – Nutraukimo pradžia) – elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžios laiko momentas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
5.7. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo pabaiga (toliau – Nutraukimo pabaiga) – elektros energijos persiuntimo nutraukimo pabaigos laiko momentas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
5.8. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo trukmė (toliau – Nutraukimo trukmė) – laikas nuo elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
5.9. Trumpas elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Trumpas nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, kurio trukmė ilgesnė nei elektros energijos persiuntimo atkūrimo nuo tinklų automatikos įsijungimo ir trumpesnė nei 3 minutės.
5.10. Ilgas elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Ilgas nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, kurio trukmė lygi 3 minutėms arba ilgesnė kaip 3 minutės.
5.11. Elektros energijos persiuntimo atkūrimo trukmė – laikas, per kurį vartotojui turi būti atkurtas elektros energijos persiuntimas po elektros energijos persiuntimo nutraukimo pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją.
5.12. Sistemos ilgų elektros energijos skirstymo nutraukimų vidutinės trukmės rodiklis (angl. system average interruption duration index, SAIDI) (toliau – SAIDI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
5.13. Sistemos ilgų elektros energijos skirstymo nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis (angl. system average interruption frequency index, SAIFI) (toliau – SAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
5.14. Vidutinis elektros energijos skirstymo trumpų nutraukimų dažnumo rodiklis (angl. momentary average interruption frequency index, MAIFI) (toliau – MAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui dėl trumpo elektros energijos persiuntimo nutraukimo.
5.15. Perdavimo tinklu neperduotos elektros energijos kiekis (angl. energy not supplied, ENS) (toliau – ENS) – dėl elektros energijos perdavimo nutraukimų perdavimo tinklu neperduotos elektros energijos kiekis per ataskaitinį laikotarpį.
5.16. Vidutinė elektros energijos perdavimo nutraukimo trukmė (angl. average interruption time, AIT) (toliau – AIT) – vidutinė elektros energijos perdavimo nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį.
II SKYRIUS
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO KOKYBĖS RODIKLIAI, JŲ Vertinimo tvarka, SUSIJĘ REIKALAVIMAI
6. Operatoriams taikomi šie elektros energijos persiuntimo patikimumo kokybės rodikliai:
6.1. Perdavimo sistemos operatoriui:
6.2. Skirstomųjų tinklų operatoriui:
7. Nutraukimų registravimas atliekamas Operatoriaus elektroniniame registre:
7.1. Kiekvieną nutraukimo atvejį skirstomųjų tinklų operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
7.1.1. tinklo, kuriame įvyko nutraukimas, įtampą (aukštoji įtampa (AĮ) – 110–330 kV, vidutinė įtampa (VĮ) – 6–10 kV, 35 kV, žemoji įtampa (ŽĮ) – iki 1 kV);
7.1.5. nutraukimo pabaigos datą ir laiką (jei persiuntimas buvo atkurtas laipsniškai, kiekvienai vartotojų grupei nutraukimo pabaigos data ir laikas registruojami atskirai);
7.1.9. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
7.1.10. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
7.1.11. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta III aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;
7.1.12. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;
7.1.13. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;
7.2. Kiekvieną nutraukimo atvejį perdavimo sistemos operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
8. Nepersiųstos elektros energijos kiekis (ENS) perdavimo tinklo naudotojui apskaičiuojamas įvertinus ar nutraukimo metu buvo galimybė jam užsitikrinti jo gaminamos ar vartojamos elektros energijos ar jos dalies perdavimą likusiu veikiančiu elektros perdavimo tinklu. Jei tokia galimybė buvo visai elektros energijai, perdavimo tinklo operatoriui nepersiųstos elektros energijos kiekis (ENS) neskaičiuojamas, jeigu buvo galimybė perduoti bent dalį elektros energijos, tokia dalimi ENS rodiklis turi būti sumažintas. Nepersiųstos elektros energijos kiekiui (ENS) nustatyti sudaroma perdavimo sistemos operatoriaus ir tinklo naudotojo tyrimo komisija, kuri parengia ir pasirašo gedimo tyrimo aktą.
9. Skirstomųjų tinklų operatorius nustato vartotojų, kurių elektros įrenginiai bet kurio tipo nutraukimo metu buvo atjungti, skaičių, vadovaudamasis operatyvinėmis schemomis, pagal kurias nutraukimo metu elektros energija persiunčiama vartotojams, turimomis kompiuterinėmis duomenų bazėmis ar kitais techniniais dokumentais. Minėtos operatyvinės schemos ir (ar) kiti techniniai dokumentai turi būti nuolat atnaujinami (tikslinami).
10. Elektros energijos persiuntimo patikimumo kokybės rodiklio lygio nustatymui naudojami Kokybės rodikliai, kur „Visų vartotojų skaičius“ prilyginamas visų vartotojų objektų skaičiui ataskaitinio laikotarpio pabaigai:
10.1. SAIDI, diferencijuojant pagal persiuntimo nutraukimo trukmę ir tipą, apskaičiuojama pagal 1 formulę:
∑Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius x
Nutraukimo trukmė (min)
SAIDI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (1)
Visų vartotojų skaičius
10.2. SAIFI, diferencijuojant pagal nutraukimo tipą, apskaičiuojamas pagal 2 formulę:
Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius
SAIFI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (2)
Visų vartotojų skaičius
10.3. MAIFI, apskaičiuojamas pagal 3 formulę:
Vartotojų, kuriems elektros energijos persiuntimas nutrauktas dėl trumpo
nutraukimo, skaičius
MAIFI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (3)
Visų vartotojų skaičius
10.4. ENS apskaičiuojamas pagal 4 formulę:
ENS = ∑ (Nutraukimo metu buvusi galia (MW) – nutraukimo metu buvusi galia
ar jos dalis, kurią tinklo naudotojas nutraukimo metu turėjo galimybę užsitikrinti
likusiu elektros perdavimo tinklu) x Nutraukimo trukmė (val.); (4)
11. Minimalūs persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygiai kiekvienam Operatoriui nustatomi reguliavimo periodui pirmais reguliavimo periodo metais iki liepos 30 d. atsižvelgiant į praėjusių penkerių metų faktinių persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių vidurkį ir persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygių pagerinimo užduotį (pagerėjimo intervalą), kuri nustatoma įvertinus per reguliavimo periodą planuojamų investicijų į elektros tinklų rekonstravimą ir modernizavimą įtaką persiuntimo patikimumui. Nustatyti nauji minimalūs persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygiai negali būti blogesni už anksčiau Tarybos nustatytus minimalius persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygius, išskyrus atvejus, kuomet keičiami kokybės rodiklio skaičiavimo ir/ar vertinimo kriterijai. Esant situacijai, kai perdavimo ar skirstymo operatorius naujai pradėjo veiklą arba po Aprašo įsigaliojimo datos nebuvo pakankamai laiko vykdęs veiklos, kad būtų galima nustatyti teikiamų paslaugų minimalius kokybės lygius konkrečiam kainų ir (ar) pajamų viršutinių ribų reguliavimo periodui, Operatorius pateikia prašymą Tarybai taikyti didžiausią rinkos dalį užimančios atitinkamą veiklą vykdančios įmonės minimalius kokybės lygius, kurie patvirtinami Tarybos nutarimu.
12. Operatoriams nustatomi šie minimalūs persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygiai:
12.1. Perdavimo sistemos operatoriui nustatomas minimalus ENS ir AIT rodiklių lygis ilgiems ir neplaniniams nutraukimams.
13. Operatorius, atskiru Tarybos sprendimu, į Apraše nurodytų kokybės rodiklių skaičiavimą gali neįtraukti atvejų, kurie savo apimti ir pobūdžiu gali būti laikomi išskirtiniais, palyginti su praėjusių penkerių metų faktiniais rodikliais, kuriais remiantis buvo nustatyti einamojo reguliavimo periodo rodiklių minimalūs lygiai:
13.1. perdavimo sistemos operatoriaus atveju:
13.1.2. nutraukimų, įvykusių dėl stichinių gamtos reiškinių, atitinkančių Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių reikšmes;
14. Operatorius, teikdamas Tarybai vertinti į bendrą neplaninių nutraukimų sąrašą prašomus neįtraukti atvejus, turi Tarybai pateikti 13 punkte nurodytus atvejus pagrindžiančius dokumentus.
15. Kiekvieno persiuntimo patikimumo kokybės rodiklio praėjusio reguliavimo periodo, įskaitant reguliavimo periodo pratęsimus, metų vidurkio lygio pokytis, lyginant su Tarybos nustatytu minimaliu persiuntimo patikimumo kokybės rodiklio lygiu, įvertinamas nustatant elektros energijos kainų viršutines ribas, vadovaujantis Tarybos Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikoje, patvirtintoje Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2015 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. O3-3 „Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
ELEKTROS ENERGIJOS PERDAVIMO IR SKIRSTYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIAI, JŲ VERTINIMO TVARKA, SUSIJĘ REIKALAVIMAI
16. Elektros energijos perdavimo ir skirstymo paslaugų Kokybės rodikliai taikomi Operatoriams. Elektros energijos perdavimo ir skirstymo paslaugų Kokybės rodikliai yra šie:
16.1. Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas prie Operatoriaus tinklų nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas). Šios paslaugos suteikimo laikotarpis nustatytas Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1-127 „Dėl Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašo patvirtinimo“. Šis Kokybės rodiklis yra apskaičiuojamas, kaip laiku prijungtų vartotojų procentinė dalis, vertinant kiekvieną vartotoją.
16.2. Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas įsiskolinimą apmokėjusiam vartotojui. Šios paslaugos suteikimo laikotarpis yra nustatytas Elektros energijos tiekimo ir naudojimosi taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 1-38 „Dėl Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės). Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku atnaujinto elektros energijos persiuntimo vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
16.3. Vartotojo informavimas apie planinį nutraukimą. Šios paslaugos Kokybės rodiklis – Taisyklėse nustatytas terminas, prieš kurį Operatorius turi pranešti vartotojui apie planinį elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl elektros tinklų priežiūros darbų. Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip vartotojui pateiktos informacijos nustatytu laiku procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
16.4. Planinio nutraukimo darbų užbaigimas laiku – matuojama procentinė dalis nuo visų planinių darbų, apie kurių laiką ir trukmę buvo informuotas vartotojas. Planinių darbų užbaigimas laiku laikomas, kai elektros energijos tiekimas atstatomas ne vėliau nei 30 min. nuo planuoto ir klientui informavimo metu pranešto nutraukimo pabaigos laiko. Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip per vartotojui praneštą laiką įvykdytų darbų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
16.5. Elektros apskaitos prietaiso ar elektros apskaitos schemos elemento gedimo pašalinimas. Šios paslaugos suteikimo Kokybės rodiklis – Taisyklėse nustatytas terminas. Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku pašalintų gedimų vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
16.6. Elektros energijos persiuntimo atkūrimas vartotojui po neplaninio nutraukimo. Šios paslaugos suteikimo Kokybės rodiklis I, II ir III patikimumo kategorijų vartotojams – Taisyklėse nustatytas terminas. Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku elektros energijos persiuntimo atkūrimo vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
17. Aprašo 16.1–16.6 papunkčiuose nurodyti Kokybės rodikliai taikomi skirstomojo tinklo operatoriams, o Aprašo 16.7 papunktyje nurodytas Kokybės rodiklis taikomas visiems Operatoriams.
18. Operatorius nustato paslaugų kokybės rodiklių registravimo sąrašo pildymo tvarką ir formą, atsižvelgdamas į šiuos reikalavimus:
18.1. Aprašo 16.1 papunktyje nurodytu atveju registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos mokesčio sumokėjimo data, paslaugos suteikimo data ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
18.2. Aprašo 16.2 papunktyje nurodytu atveju registruojama įsiskolinimo apmokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
18.3. Aprašo 16.3 papunktyje nurodytu atveju registruojama vartotojo informavimo data, planinio nutraukimo pradžios data.
18.4. Aprašo 16.4 papunktyje nurodytu atveju registruojamas suplanuotas atjungimo laikas ir trukmė, apie kurį buvo informuotas vartotojas, planinio nutraukimo pradžios laikas ir pabaigos laikas.
18.5. Aprašo 16.5 papunktyje nurodytu atveju registruojama prietaiso ar apskaitos schemos elemento gedimo nustatymo data, paslaugos suteikimo data ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
18.6. Aprašo 16.6 papunkčio atveju registruojamas elektros energijos persiuntimo atkūrimo vartotojui trukmė valandomis ir nustatyta aprūpinimo elektra patikimumo kategorija (I, II, III).
IV SKYRIUS
ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ INFORMACIJOS TEIKIMAS APIE PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIUS
20. Operatoriai per 30 kalendorinių dienų metams pasibaigus Tarybai pateikia:
20.1. elektros energijos persiuntimo nutraukimų vartotojų elektros įrenginiams (kai nustatyta I arba II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija) registravimo ataskaitą pagal Aprašo 1 priedą;
20.2. perdavimo sistemos operatorius elektros energijos persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių registravimo ataskaitas pagal Aprašo 5 priedą, o skirstomųjų tinklų operatorius elektros energijos persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių registravimo ataskaitas pagal Aprašo 2, 3, 4 priedus;
20.3. 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių neplaninių nutraukimų trukmė buvo ilgiausia, registravimo ataskaitas pagal Aprašo 6 priedą. 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių nutraukimų skaičius buvo didžiausias, registravimo ataskaitas pagal Aprašo 7 priedą.
21. Operatoriai per 60 kalendorinių dienų metams pasibaigus Tarybai pateikia Kokybės rodiklių registravimo ataskaitas pagal Aprašo 8 ir 9 priedus.
22. Tarybai pareikalavus, Operatorius privalo pateikti nutraukimų registravimo įrašus pagal 7 punkte nurodytus duomenis ir paslaugų kokybės registravimo įrašus pagal Aprašo 17 punkte nurodytus rodiklius. Įrašai pateikiami elektronine forma.
23. Pagal Operatorių pateiktas metines persiuntimo patikimumo bei paslaugų kokybės rodiklių ataskaitas Taryba kasmet atlieka Operatoriui nustatytų minimalių persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių lygių ir faktinių kokybės rodiklių stebėsenos analizę. Analizės rezultatus Taryba skelbia metinėje veiklos ataskaitoje, Europos Komisijai teikiamoje ataskaitoje, Tarybos interneto svetainėje.
24. Operatorių persiuntimo patikimumo rodiklių faktinių vidutinių lygių vertinimą Taryba atlieka pasibaigus reguliavimo periodui, kuriam buvo nustatytas minimalus persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių lygis, ne vėliau kaip iki liepos 30 d., remiantis praėjusio reguliavimo periodo, įskaitant šio reguliavimo periodo pratęsimus, persiuntimo patikimumo kokybės rodiklių faktiniais duomenimis. Operatorių teikiamų paslaugų kokybės rodiklių faktinių reikšmių atitikimo nustatytiems minimaliems lygiams vertinimas atliekamas kasmet iki kitų kalendorinių metų liepos 30 d. Vertinimo išvadose konstatuojama, ar Operatorių faktinis vidutinis persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių lygis tenkina Operatoriams nustatytus minimalius persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių lygius, nurodomos priežastys bei pateikiami paaiškinimai, jeigu šis lygis buvo blogesnis už patvirtintus minimalius lygius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
1 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO NUTRAUKIMŲ VARTOTOJŲ ELEKTROS ĮRENGINIAMS (KAI NUSTATYTA I ARBA II APRŪPINIMO ELEKTRA PATIKIMUMO KATEGORIJA) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.
Eil. Nr. |
Vartotojo pavadinimas |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija, I arba II |
Objekto leistinoji galia, kW |
Atvejų, kai vartotojo elektros įrenginiams elektros energijos persiuntimas buvo atkurtas vėliau nei per numatytą atkūrimo trukmę, pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją, skaičius |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
2 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ ILGŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
||
VĮ[1] |
ŽĮ[2] |
Iš viso |
||
|
SAIDI, min. vartotojui |
|
|
|
SAIFI, kartai vartotojui |
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
3 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ TRUMPŲ NUTRAUKIMŲ MAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
||
VĮ[3] |
ŽĮ[4] |
Iš viso |
||
|
MAIFI, vnt. |
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
4 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (PLANINIŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
4.1 lentelė
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
||
VĮ[5] |
ŽĮ[6] |
Iš viso |
||
|
SAIDI, min. vartotojui |
|
|
|
SAIFI, kartai vartotojui |
|
|
|
4.2 lentelė
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
Iš viso |
||
|
Planinio nutraukimo darbų užbaigimas laiku (proc.) |
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
5 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PERDAVIMO SISTEMOS OPERATORIAUS ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ NUTRAUKIMŲ ENS, AIT) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Iš viso |
|
ENS, MWh |
|
AIT, min. |
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
6 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį Laikotarpį įvykusių neplanINIų nutraukimų trukmė buvo ilgiausia, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, 35 kV |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų trukmė, min. |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
|
mieste |
ne mieste |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
7 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį Laikotarpį įvykusių neplanINIų nutraukimų skaičius buvo didžiausias, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
20.... m.......
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų skaičius, vnt. |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
|
mieste |
ne mieste |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
8 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Eil. Nr. |
Paslauga |
Mato vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|||
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
||||
|
1. |
Laikas, per kurį buvo prijungti naujojo vartotojo elektros įrenginiai nuo prijungimo įmokos sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas) |
d. d. skaičius |
|
|
|
|
|
|
2. |
Laikas, per kurį buvo prijungti įsiskolinimą apmokėjusio vartotojo elektros įrenginiai, po atjungimo dėl nemokėjimo |
d. d. skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Laikas nuo pranešimo vartotojui iki planinio elektros energijos persiuntimo nutraukimo dėl tinklų priežiūros darbų |
k. d. skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos elemento gedimo pašalinimas |
d. d. skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Skundo nagrinėjimo trukmė |
k. d. skaičius |
|
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės rodiklių aprašo
9 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PERSIUNTIMO ATKŪRIMO KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija |
Mato vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|
I |
|
|
|
|
II |
val. |
|
|
|
|
III |
val. |
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų
kokybės rodiklių aprašo
10 priedas
INDIVIDUALIAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS
10.1 lentelė
Eil. Nr. |
Paslaugos teikėjas |
Paslauga |
Teisės aktai, kuriuose nustatyti paslaugų kokybės reikalavimai |
1. |
Operatorius |
Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas |
Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
2. |
Operatorius |
Apmokėjusio įsiskolinimą vartotojo elektros įrenginių prijungimas po atjungimo dėl nemokėjimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
3. |
Operatorius |
Pranešimas vartotojui apie planuotą elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl tinklų priežiūros darbų |
Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas |
4. |
Operatorius |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos elemento gedimo pašalinimas |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
5. |
Operatorius |
Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas vartotojo elektros įrenginiams po neplanuoto nutraukimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
6. |
Operatorius |
Planinio nutraukimo darbų užbaigimas laiku |
Šis Aprašas |
BENDRAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS
10.2. lentelė
Eil. Nr. |
Paslaugos teikėjas |
Paslauga |
Nustatytas paslaugos suteikimo rodiklis |
1. |
Operatorius (tiekėjas) |
Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas |
Ne mažiau kaip 95 % naujų vartotojų elektros įrenginių turi būti prijungta per Aprašo 16.1 papunktyje nurodytą terminą |
2. |
Operatorius (tiekėjas) |
Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas įsiskolinimą apmokėjusiam vartotojui |
Ne mažiau kaip 95 % paslaugos turi būti atlikta per Aprašo 16.2 papunktyje nurodytą terminą |
3. |
Operatorius (tiekėjas) |
Vartotojo informavimas apie planinį nutraukimą |
Ne mažiau kaip 95 % paslaugos turi būti atlikta per Aprašo 16.3 papunktyje nurodytą terminą |
4. |
Operatorius (tiekėjas) |
Planinio nutraukimo darbų užbaigimas laiku |
Ne mažiau kaip 95 % planinio nutraukimo atvejų elektros energijos tiekimas atstatomas atstatomas per Aprašo 16.4 papunktyje nurodytą terminą |
5. |
Operatorius (tiekėjas) |
Elektros apskaitos prietaiso ar elektros apskaitos schemos elemento gedimo pašalinimas |
Ne mažiau kaip 95 % paslaugos turi būti atlikta per Aprašo 16.5 papunktyje nurodytą terminą |
6. |
Operatorius (tiekėjas) |
Elektros energijos persiuntimo atkūrimas vartotojui po neplaninio nutraukimo |
Ne mažiau kaip 95 % paslaugos turi būti atlikta per Aprašo 16.6 papunktyje nurodytą terminą |
7. |
Operatorius (tiekėjas) |
Tinklo naudotojų ir vartotojų skundų nagrinėjimas |
Ne mažiau kaip 95 % paslaugos turi būti atlikta per Aprašo 16.7 papunktyje nurodytą terminą |
_________________