PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ĮGALIOJIMO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUI,
ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. LAPKRIČIO 3 D. ĮSAKYMO NR. A-980 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2023 m. liepos 20 d. Nr. M-221
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 251 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 14 ir 20 punktais:
1. Į g a l i o j u Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorių priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pratęsimo, sustabdymo ar nutraukimo.
2. T v i r t i n u Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. lapkričio 3 d. įsakymą Nr. A-980 „Dėl Teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą įstaigoje sprendimo formos ir Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.
4. N u s t a t a u, kad potvarkis:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės mero
2023 m. liepos 20 d. potvarkiu Nr. M-221
ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) vykdomas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – Įstaiga), veikiančių savivaldybės teritorijoje, atitikties akredituotai socialinei priežiūrai keliamiems norminiams teisės aktų reikalavimams (toliau – atitiktis reikalavimams) vertinimų procedūras, socialinės priežiūros akreditavimo sustabdymo ir naikinimo procedūras.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas) su vėlesniais pakeitimais, ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
ATITIKTIES AKREDITUOTAI SOCIALINEI PRIEŽIŪRAI KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMŲ PROCEDŪROS
4. Vertinimo procesas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, pranešimų apie planuojamą atlikti vertinimą formavimas ir teikimas, informacijos surinkimas, tikrinimas ir vertinimas, rezultatų pateikimas, rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.
5. Vertinimo metodai – Įstaigos personalo, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos žodžiu ir (ar) raštu, stebėjimas, dokumentų analizė ir kt.
6. Atsakingas darbuotojas – Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus (toliau – Skyrius) Socialinių paslaugų poskyrio (toliau – Poskyris) atsakingas darbuotojas, kuris vykdydamas priskirtas funkcijas atlieka akredituotos socialinės priežiūros įstaigos kontrolę pagal socialinės priežiūros įstaigos tipą ir paslaugų rūšis pagal Skyriaus vedėjo patvirtintą einamųjų metų planuojamų atlikti patikrinimų planą (toliau – planas).
7. Sprendimas – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pratęsimo, sustabdymo ar panaikinimo.
8. Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimai ir patikrinimai (planiniai) atliekami Poskyrio atsakingo darbuotojo pagal planą, bet ne rečiau kaip kartą per 2 metus.
9. Poskyrio atsakingas darbuotojas iki einamųjų metų vasario 1 d. per dokumentų valdymo
sistemą „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) teikia Skyriaus vedėjui tvirtinti sudarytą ir su Poskyrio vedėju suderintą planą. Skyriaus vedėjas pagal pateiktą planą suformuoja DVS „Avilys“ užduotis.
10. Planinių vertinimų tikslas – įvertinti Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugų atitikties reikalavimams, įvertinti informaciją apie Įstaigą, suteikti konsultaciją dėl atitikties reikalavimų taikymo.
11. Įstaigų atitikties reikalavimams vertinimas gali būti numatomas pagal prioritetines Įstaigų akredituotos socialinės priežiūros paslaugų sritis. Prioritetinės Įstaigų socialinės priežiūros paslaugų sritys gali būti išskiriamos pagal įstaigų tipus ir (ar) akredituotos socialinės priežiūros paslaugos rūšį (planiniai vertinimai), taip pat atsižvelgiant į Savivaldybės administracijos praktikoje nustatomus pažeidimus ir (ar) gaunamuose skunduose keliamus klausimus (neplaniniai vertinimai).
12. Apie numatomą vykdyti planinį atitikties reikalavimams vertinimą atsakingas darbuotojas Įstaigos vadovui likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios raštu išsiunčia informacinį pranešimą el. paštu. Informaciniame pranešime nurodomas vertinimo data, laikas, trukmė (preliminari data, iki kurios datos vertinimas turi būti baigtas), tikslas, pagrindas, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti, kitą būtiną informaciją.
13. Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Įstaigos prašymas atidėti planinį atitikties reikalavimams vertinimą. Motyvuotą sprendimą priima Skyriaus vedėjas Poskyrio vedėjo siūlymu ir skiria kitą planinio vertinimo datą, Įstaigai išsiunčiamas Informacinis pranešimas.
14. Įstaigos planinis atitikties reikalavimams vertinimas neatliekamas, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo.
15. Neplaninis Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimas atliekamas Poskyrio vedėjo siūlymu) Skyriaus vedėjo iniciatyva, nepranešus numatomai vertinti Įstaigai. Neplaninis Įstaigų vertinimas atliekamas kai:
15.2. gaunamas fizinio ar juridinio asmens motyvuotas ar teisiškai pagrįstas pranešimas dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotoms socialinės priežiūros paslaugoms keliamiems atitikties reikalavimams;
15.3. siekiama užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti atitikties reikalavimų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir (ar) priimti sprendimai;
15.4. gaunamas skundas dėl konkrečios Įstaigos netinkamų veiksmų, tokiu atveju priimamas Skyriaus ar Poskyrio vedėjo sprendimas atlikti neplaninį vertinimą, vadovaujantis Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Panevėžio miesto savivaldybėje taisyklėmis, patvirtintomis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A-489 „Dėl Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Panevėžio miesto savivaldybėje taisyklių patvirtinimo ir Administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 21 d. įsakymo Nr. A-131(4.1E) pripažinimo netekusiu galios“.
16. Atsakingas darbuotojas prieš pradėdamas Įstaigos planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Įstaigą, pagrindinius dokumentus, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.
17. Atliekant planinį ar neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybė vertinama visa reikalavimų apimtimi, jeigu sprendime dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo nenumatyta kitaip. Tuo atveju, jei atliekamas neplaninis vertinimas, atsakingas darbuotojas, atvykęs į Įstaigą, privalo prisistatyti, paaiškinti atvykimo tikslą, įteikti informacinį pranešimą dėl neplaninio patikrinimo.
18. Atsakingas darbuotojas, atlikdamas Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą, tikrina, ar Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus personalo struktūrai, skaičiui, išsilavinimui ir patalpoms. Atliekant Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą, užpildomas Įstaigos vertinimo metu pateiktų (nepateiktų) dokumentų sąrašas (toliau – Dokumentų sąrašas) (Tvarkos aprašo 1 priedas), kurį atsakingas darbuotojas pasirašo kartu su Įstaigos vadovu arba kitu Įstaigos atsakingu asmeniu. Pildydamas Dokumentų sąrašą laikomasi šių reikalavimų:
18.1. Dokumentų sąrašo numatytoje grafoje įrašoma, koks konkretus dokumentas pateiktas, nurodomas jo pavadinimas, numeris, data, lapų skaičius ir pan.
18.2. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo atsisako pateikti prašomus dokumentus, numatytoje Dokumentų sąrašo grafoje įrašoma „Atsisakė pateikti dokumentus“, taip pat nurodoma atsisakymo priežastis.
19. Atsakingas darbuotojas turi teisę Įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.
20. Atsakingas darbuotojas, atlikęs Įstaigos planinį arba neplaninį akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimą, parengia Įstaigos planinį (neplaninį) akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimo aktą (toliau – Vertinimo aktas) (Tvarkos aprašo 2 priedas) dėl Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo per 20 darbo dienų nuo tikrinimo pradžios. Vertinimo akte nurodoma: Įstaigos, kurioje atliekamas akredituotos socialinės priežiūros atitikties reikalavimams vertinimas, atliekamo vertinimo teisinis pagrindas, tikslas, vertinimo rūšis (pirminis, antrinis ar tretinis), vertinimo kriterijai, išnagrinėtų dokumentų sąrašas, nustatyti trūkumai (pažeidimai), išvados. Vertinimo akto rengimo terminas gali būti ilgesnis, bet ne daugiau nei 30 darbo dienų, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktos informacijos sudėtingumą, informacijos iš kitų institucijų surinkimą.
21.Atlikus Įstaigos pirminį vertinimą ir nenustačius pažeidimų, atsakingas darbuotojas raštu informuoja Įstaigos vadovą ir vertinimas baigiamas.
22.Jeigu Įstaiga per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę priimti sprendimą, dėl Įstaigos socialinės priežiūros paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo.
23. Poskyris, gavęs Įstaigos informaciją apie vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą, įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, baigia vertinimą.
24. Apie nustatytus pažeidimus ne vėliau kaip per 14 darbo dienų po atlikto antrinio ar tretinio vertinimo raštu informuojamas Įstaigos steigėjas.
25. Antrinio ar tretinio vertinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, atsakingas darbuotojas Vertinimo aktą perduoda susipažinti vertintos Įstaigos vadovui, Skyriaus ir Poskyrio vedėjams ir baigia Įstaigos vertinimą.
26. Antrinio ar tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo projektą dėl teisės Įstaigoje teikti akredituotų socialinės priežiūros paslaugų sustabdymo. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros galiojimą, Įstaigai leidžiama toliau teikti socialinę priežiūrą visą teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo laikotarpį, išskyrus atvejus, kai nustatyti pažeidimai kelia grėsmę socialinių paslaugų gavėjų interesams ir saugumui.
27. Sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo Įstaigai išsiunčiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant terminą, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir Įstaigos konsultavimosi galimybes.
28. Poskyris, gavęs Įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.
29. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, atsakingas darbuotojas parengia sprendimo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo, išsiunčia jį Įstaigai ir baigia Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.
30. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo projektą dėl Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 3 darbo dienas.
31. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).
32. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Poskyris per 2 darbo dienas informuoja Įstaigos steigėją.
III SKYRIUS
ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS
34. Atsakingas darbuotojas teikia Įstaigoms konsultacijas, siekdamas padėti joms laikytis teisės aktų reikalavimų.
35. Konsultacijos teikiamos žodžiu Įstaigos veiklos vietoje, telefonu arba raštu, atsakant į oficialų paklausimą.
36. Atsakingas darbuotojas informuodamas Įstaigą raštu privalo nurodyti visas konsultavimosi galimybes.
37. Atsakingas darbuotojas konsultaciją nedelsdamas gali suteikti žodžiu arba raštu, jeigu klausimas yra aiškiai reglamentuotas teisės aktuose. Kitais atvejais, konsultacija suteikiama el. paštu arba raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Įstaigos kreipimosi dienos.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS