LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 29 d. įsakymo nr. v-465 „dėl LITUANISTINIo ŠVIETIMO programŲ KLASIFIKATORIAUS PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2024 m. rugpjūčio 20 d. Nr. V-881

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. V-465 „Dėl Lituanistinio švietimo programų klasifikatoriaus patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 6 straipsnio 7 dalimi ir Švietimo ir mokslo srities registrams ir informacinėms sistemoms būdingų klasifikatorių kūrimo, tvarkymo ir naudojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1233 „Dėl Švietimo ir mokslo srities registrams ir informacinėms sistemoms būdingų klasifikatorių kūrimo, tvarkymo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, 12 punktu,“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Lituanistinio švietimo programų klasifikatorių ir  papildau jį 3 punktu:

„3.

7003

Lietuvių kalbos mokymo(si) programa Jungtinių Amerikos Valstijų lituanistinėms mokykloms „Kalbos žingsniai“ 1–4 klasėms

 

Lithuanian language programme for grades 1–4 of the lituanistic schools of the United States of America „Kalbos žingsniai“.

Programos atitiktis bendriesiems iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijams nustatyta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. V-708 Dėl Lietuvių kalbos mokymo(si) programos Jungtinių Amerikos Valstijų lituanistinėms mokykloms „Kalbos žingsniai“ 1–4 klasėms atitikties bendriesiems iš valstybės biudžeto finansuojamų Lituanistinio švietimo programų kriterijams patvirtinimo“. Programa skirta Jungtinių Amerikos Valstijų lituanistinių mokyklų 1–4 klasėms (6–10 metų vaikams) ketveriems mokymosi metams ir orientuojama į A1–A2 kalbos mokėjimo lygį pagal Bendruosius Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenis. Programa siekiama padėti Jungtinėse Amerikos Valstijose veikiančiose lituanistinėse mokyklose besimokantiems mokiniams išmokti lietuvių kalbą ir ją išlaikyti, išsaugoti tautinį tapatumą per paveldo kalbą; padėti Jungtinėse Amerikos Valstijose lituanistinėse mokyklose dirbantiems mokytojams nuosekliai ir sistemiškai vykdyti ugdymo procesą. Programoje remiamasi komunikaciniu kalbos mokymosi metodu, siekiant ugdyti kalbos vartojimo gebėjimus per visas keturias kalbinės veiklos sritis (klausymas, kalbėjimas, skaitymas, rašymas). Programa sudaro galimybes sistemingai mokyti(s) lietuvių kalbos gramatikos ir leksikos ir nuosekliai kelti savo kalbos mokėjimo lygį. Mokydamiesi lietuvių kalbos, kaip paveldėtosios kalbos, mokiniai galės suvokti savo tautinį identitetą ir įgaus sociokultūrinių žinių pagrindus apie Lietuvą.“

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                             Radvilė Morkūnaitė–Mikulėnienė