A logo for a religious organization  Description automatically generated

LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETO DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ĮSTAIGŲ, TEIKIANČIŲ ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS, PATIKRINIMŲ KAIP LAIKOMASI BIOETIKOS REIKALAVIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 18 d. Nr. V-6

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (aktuali redakcija 2020-05-22):

1. t v i r t i n u Dėl įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, patikrinimų kaip laikomasi bioetikos reikalavimų tvarkos aprašą (pridedama);

2. p r i p a ž į s t u netekus galios Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus 2020 m. lapkričio 10 d. įsakymą Nr. V-24 „Dėl Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus 2010 m. spalio 29 d. įsakymo Nr. V-13 „Dėl Asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros atitikimo bioetikos reikalavimams kontrolės ir juridinių asmenų bioetikos reikalavimų laikymosi priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

Vyriausioji specialistė,

laikinai vykdanti direktoriaus funkcijas                                                              Gabrielė Cibulskaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus

2024 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. V-6

 

ĮSTAIGŲ, TEIKIANČIŲ ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS, PATIKRINIMŲ KAIP LAIKOMASI BIOETIKOS REIKALAVIMŲ TVARKOS APRAŠAs

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, patikrinimų kaip laikomasi bioetikos reikalavimų tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų Lietuvos bioetikos komitete (toliau – LBEK) atlikimo tvarką, rizikos vertinimu pagrįstą planuojamų tikrinti asmenų atranką, sąrašų sudarymo kriterijus, patikrinimų atlikimo pagrindus, trukmę, įstatymų nustatytų poveikio priemonių teisės pažeidimus padariusiems subjektams taikymo tvarką.

2. Veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos bioetikos komiteto nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. V-895 „Dėl Lietuvos bioetikos komiteto nuostatų patvirtinimo“.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Asmuo – juridinis asmuo, vykdantis asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros veiklą, arba kitas juridinis asmuo.

3.2. Planinių patikrinimų planas – Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus patvirtintas metinis planuojamų tikrinti asmenų sąrašas.

3.3. Planinis patikrinimas – Tvarkos apraše nustatyta tvarka pagal planinių patikrinimų planą Lietuvos bioetikos komiteto vykdomi veiksmai, kuriais tikrinama, ar įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, veikla atitinka bioetikos reikalavimus.

3.4. Neplaninis patikrinimas – Tvarkos apraše nustatytais pagrindais ir tvarka Lietuvos bioetikos komiteto vykdomi veiksmai, kuriais tikrinama, ar įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, veikla atitinka bioetikos reikalavimus.

3.5. Patikrinimą atliekantys asmenys – LBEK valstybės tarnautojai ir (arba) darbuotojai, kuriems LBEK direktorius pavedimu yra pavesta atlikti planinį arba neplaninį patikrinimą.

4.  Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatyme, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas. 

 

ii SKYRIUS

PATIKRINIMŲ RŪŠYS IR ATLIKIMO PAGRINDAI

 

5. LBEK atliekamų patikrinimų tikslas – siekiant išvengti galimos reikšmingos žalos ar realaus pavojaus grėsmės žmogaus gyvybei, sveikatai, žmogaus teisėms, t. y. teisės aktų saugomoms vertybėms, įvertinti tikrinamų asmenų veiklą ir suteikti jiems metodinę pagalbą.

6. LBEK vykdoma asmenų bioetikos reikalavimų laikymosi priežiūra apima:

6.1. konsultacijas Lietuvos bioetikos komiteto kompetencijos klausimais;

6.2. prevencinės (šviečiamosios) veiklos organizavimą ir vykdymą;

6.3. rašytinių rekomendacijų, kokių priemonių reikėtų imtis, kad asmenų veikla atitiktų bioetikos reikalavimus, rengimą, remiantis asmenų prašymu arba Lietuvos bioetikos komiteto iniciatyva;

6.4. patikrinimus, ar asmens ir visuomenės sveikatos priežiūra atitinka bioetikos reikalavimus ir ar juridiniai asmenys laikosi bioetikos reikalavimų.

7. Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai. Patikrinimų planai sudaromi metams ir turi būti parengti bei patvirtinti LBEK direktoriaus iki einamųjų metų kovo 01 d. Planinių patikrinimų planai ir kontroliniai klausimynai yra skelbiami Lietuvos bioetikos komiteto svetainėje. Planinių patikrinimų planas gali būti keičiamas motyvuotu LBEK direktoriaus sprendimu vieną kartą per metus, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 15 d.

8. LBEK, įgyvendindama rizikos vertinimu pagrįstą ūkio subjektų patikrinimų atranką, siekia mažinti priežiūros naštą mažiausios rizikos ūkio subjektams bei apsaugoti asmenis nuo sveikatos ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamos pažeidžiant teisės aktų reikalavimus, padarinių. Prioritetas skiriamas tiems ūkio subjektams, kurių veikla labiausiai didina žalos atsiradimo tikimybę ir neigiamą poveikį teisės aktų saugomoms vertybėms.  

9. Planinių patikrinimų planas sudaromas pagal bendruosius ir papildomus ūkio subjektų rizikos vertinimo kriterijus. Rengiant metinį patikrinimų planą, vadovaujamasi:

9.1. efektyvaus išteklių naudojimo, rotacijos principais;

9.2. optimalaus darbo krūvio paskirstymo principais;

9.3. rizikos pagrindu pagrįstu ūkio subjekto tikrinimo dažnumo nustatymu.

10. Bendrieji ūkio subjektų rizikos vertinimo kriterijai pagal veiklos sritis:

10.1. Odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugos (5 balai);

10.2. Stacionarinės chirurginio profilio paslaugos (5 balai);

10.3. Stacionarinės akušerijos, ginekologijos ir (ar) neonatologijos paslaugos (5 balai);

10.4. Stacionarinės vidaus ligų profilio paslaugos (5 balai);

10.5. Reanimacijos ir intensyviosios terapijos paslaugos (5 balai);

10.6. Greitosios medicinos pagalbos paslaugos (4 balai);

10.7. Palaikomojo gydymo ir slaugos,  paliatyviosios pagalbos, ambulatorinės slaugos namuose paslaugos (3 balai);

10.8. Onkologijos chemoterapijos ir onkologijos radioterapijos paslaugos (3 balai);

10.9. Psichiatrijos ir priklausomybės ligų psichiatrijos paslaugos (3 balai);

10.10. Šeimos medicinos paslaugos (2 balai);

10.11. Kitos paslaugos (1 balas).

11. Papildomi ūkio subjektų rizikos vertinimo kriterijai pagal ūkio subjektų priežiūros duomenis:

11.1. negauta skundų, pranešimų – 0 balų;

11.2. gauti 1–2 skundai / pranešimai – 5 balų;

11.3. gauti 3 ar daugiau skundų / pranešimų – 6 balai;

11.4. ūkio subjekto veiklos laikotarpis, per kurį nebuvo atlikti patikrinimai: 

11.4.1. iki 3 metų – 0 balų;

11.4.2. nuo 3 iki 5 metų – 5 balai;

11.4.3. nuo 5 iki 7 metų – 6 balų;

11.4.4. nuo 7 iki 9 metų – 8 balų;

11.4.5. daugiau nei 9 metai – 10 balų.

12. Ūkio subjektų veiklos rizikingumo laipsnis nustatomas atsižvelgiant į 10 ir 11 punktuose nurodytus rizikos rodiklius, išreikštus balais (toliau – rodikliai). Kuo didesnė rizikos rodiklio reikšmė, tuo aukštesnis ūkio subjekto rizikingumo laipsnis.

13. Pagal visus veiklos rizikos rodiklius nustatytas ūkio subjektų rodiklių  reikšmių  balų skaičius sumuojamas. Tokiu būdu nustatomas galutinis kiekvieno ūkio subjekto reitingas ir sudaroma galutinė jų reitingų eilė.

14. Sudarius galutinę ūkio subjektų reitingų eilę, jie suskirstomi į grupes pagal rizikos lygius:

14.1. 20 procentų ūkio subjektų, kurių reitingai yra aukščiausi (jiems priskirtų balų pagal rizikos rodiklius suma yra didžiausia), laikomi aukšto rizikos lygio;

14.2. 40 procentų ūkio subjektų, kurių reitingai yra žemiausi (jiems priskirtų balų pagal rizikos rodiklius suma yra mažiausia), laikomi žemo rizikos lygio;

14.3. 40 procentų ūkio subjektų, kurie pagal reitingus nepatenka į Tvarkos aprašo 14.1 ir 14.2 papunkčiuose nurodytas grupes, laikomi vidutinio rizikos lygio.

15. Jei ūkio subjektai reitingų eilėje turi vienodą balų skaičių ir pagal šių balų skaičių turi būti priskiriami skirtingiems rizikoms lygiams pagal Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytus reikalavimus, tuomet šie reikalavimai taikomi taip, kad visi ūkio subjektai turintys vienodą balų skaičių priskiriami aukštesniam rizikos lygiui netaikant Tvarkos aprašo 14 punkte nurodyto procentinio suskirstymo.

16. Ūkio subjektų veiklos rizikos vertinimą atlieka LBEK direktoriaus įsakymu sudaryta atrankos komisija. Ši komisija ūkio subjektų rizikingumą nustato kasmet ne vėliau kaip iki sausio 31 d., t. y. apskaičiuoja visų prižiūrimų ūkio subjektų rizikingumo reikšmes, priskiria ūkio subjektus atitinkamam rizikingumui ir sudaro ūkio subjektų, suskirstytų pagal rizikingumą, sąrašą, kuris yra pagrindas patikrinimų planui. Ūkio subjektų rizikos vertinimo kriterijai turi būti peržiūrimi ne rečiau kaip kartą per metus.

17. Neplaniniai patikrinimai atliekami LBEK direktoriui raštu priėmus motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą.

18. Neplaninio patikrinimo atveju motyvuotas sprendimas jį atlikti nurodomas LBEK direktoriaus pavedime atlikti patikrinimą.

19. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

19.1. gavus Sveikatos apsaugos ministerijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą ar kitos kompetentingos institucijos prašymą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą;

19.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl ūkio subjekto veiklos, kuri gali prieštarauti ar neatitikti bioetikos reikalavimų;

19.3. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti asmens veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti bioetikos reikalavimų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

19.4. gavus anoniminį skundą dėl konkretaus asmens veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad asmens veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms (pacientų teisėms, jų saugumui ir gerovei).

20. Pranešimai, prašymai, skundai, įskaitant ir anoniminius, visuomenės informavimo priemonėse publikuota ar kitaip paviešinta arba kitais būdais gauta informacija dėl teisės aktų pažeidimų paliekami nenagrinėtais, jei įvertinus pagal LBEK direktoriaus nustatytus pasirinkimo neplaniniams patikrinimams atlikti kriterijus nustatoma, kad juose nurodyti teisės aktų pažeidimai sukelia nežymią žalą ar iš viso šios žalos nesukelia.

21. Patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus asmens veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas LBEK direktoriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo patikrinimo.

22. Priimant sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą Tvarkos aprašo 19 punkte numatytais pagrindais, turi būti atsižvelgiama į šias reikšmingas aplinkybes:

22.1. ar kyla pagrįstų įtarimų dėl aplinkybių, kurios galėtų sukelti reikšmingą žalą arba didina tikimybę, kad atsiras reikšminga žala ir tai paveiktų didelį žmonių skaičių;

22.2. ar paskutinio patikrinimo metu (jeigu toks patikrinimas buvo atliktas) ūkio subjekte buvo nustatyta neatitikimų bioetikos reikalavimams ir ūkio subjektas nustatytu laiku neįvykdė rekomendacijų ar/ir įvykdė tik dalį, nuolat vėluodavo pateikti tai įrodančius dokumentus, raštu neatsakydavo į LBEK darbuotojų/valstybės tarnautojų pateiktus pakartotinius priminimus ar paklausimus;

22.3. ar LBEK yra gavusi panašių skundų iš įvairių šaltinių ar/ir yra žinoma apie susijusius žalos pasireiškimo atvejus ir mastą, ar/ir turima susijusios informacijos iš kitų priežiūros institucijų, interneto arba kitų šaltinių apie nuolat vykdomus teisės aktų pažeidimus;

22.4. ar neplaninis patikrinimas yra būtinas siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams atsiradimui, ar galimi kiti priežiūros veiksmai galintys padėti užkirsti kelią žalos atsiradimui (reguliarus metodinės pagalbos ar rekomendacijų teikimas ir kt.).

23. Asmenys Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme numatyta tvarka gali apskųsti LBEK direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

III SKYRIUS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

24. LBEK direktorius yra tiesiogiai atsakingas už LBEK atliekamų patikrinimų organizavimą ir atlikimą. LBEK direktorius:

24.1. paveda valstybės tarnautojui (-ams), darbuotojui (-ams) ar sudaro komisiją konkrečiam patikrinimui atlikti ir patikrinimo aktui parengti;

24.2. pasirašo sprendimą įforminantį dokumentą.

25. Planiniai ir neplaniniai patikrinimai gali būti atliekami LBEK valstybės tarnautojui/darbuotojui nuvykus pas asmenį, kurio veikla tikrinama arba gali būti atliekami nuotoliu. Planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami pagal LBEK direktoriaus įsakymu tvirtinamus kontrolinius klausimynus. Asmens veiklos atitiktis teisės aktų reikalavimams, neįtrauktiems į atitinkamus kontrolinius klausimynus, vertinama tik išimtiniais atvejais, pateikiant probleminių klausimų sprendimo rekomendacijas.

26. Jeigu atsiranda poreikis atlikti neplaninį patikrinimą, bet ūkio subjekte jau numatyta atlikti planinį patikrinimą arba neplaninį patikrinimą dėl kitos priežasties, atliekamas tik vienas planinis ar neplaninis patikrinimas, kompleksiškai tikrinant visus klausimus.

27. Apie numatomą planinį patikrinimą, jo pagrindą, apimtį, datą, trukmę, tikslus bei preliminarų patikrinimo metu pateiktinų dokumentų sąrašą pranešama Asmeniui, kuriame bus atliekamas patikrinimas, raštu ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų.

28. Apie ketinamą atlikti neplaninį patikrinimą, jo pagrindą, apimtį, datą, trukmę, tikslus bei preliminarų patikrinimo metu pateiktinų dokumentų sąrašą pranešama Asmeniui, jei dėl jo veiksmų bus atliekamas patikrinimas, raštu ne vėliau kaip likus 3 (trims) darbo dienoms iki patikrinimo pradžios, išskyrus atvejus, kai patikrinimą reikia atlikti nedelsiant.

29. Atliekant patikrinimą vietoje, patikrinimą atliekantys asmenys pateikia LBEK direktoriaus pavedimą atlikti patikrinimą ar patvirtintą jo kopiją (Tvarkos aprašo priedas Nr.1).

30. Patikrinimas pradedamas įvadiniu pokalbiu su tikrinamojo asmens vadovu, administracijos atstovais ir/ar kitais įgaliotais asmenimis. Įvadinio pokalbio metu patikrinimą atliekantys asmenys prisistato, paaiškina patikrinimo tikslą bei apimtį, aptaria tolesnius patikrinimo veiksmus.

31. Po įvadinio pokalbio patikrinimą atliekantys asmenys, priklausomai nuo patikrinimo tikslo ir apimties, vertina su bioetikos reikalavimais susijusius dokumentus, įrašus ir visus kitus su patikrinimu susijusius dokumentus. Jeigu patikrinimas vykdomas nuotoliu, visi būtini dokumentai pateikiami nurodytais elektroniniais paštais.

32. Patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę:

32.1. prašyti asmens, kurio veikla tiriama, pateikti paaiškinimus;

32.2. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą su patikrinimu susijusią informaciją;

32.3. kreiptis į kitas valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, mokslo ir studijų institucijas ir organizacijas, sveikatos priežiūros įstaigas ir įmones, kitus fizinius bei juridinius asmenis ir gauti iš jų informaciją, paaiškinimus ir kitus reikalingus duomenis;

32.4. patikrinimo metu esant kliudymo atvejui apie tai informuoti tikrinamo asmens aukštesnio lygio vadovą;

32.5. apklausti skundo, prašymo ar pavedimo autorių bei kitus su patikrinimu susijusius asmenis (jei patikrinimas pradėtas skundo, prašymo ar pavedimo pagrindu);

32.6. pasitelkti specialistus ir (arba) ekspertus.

33. Patikrinimą atliekančių asmenų pareigos:

33.1. surinkti išsamią ir patikrinimui būtiną informaciją apie tikrinamo asmens veiklą, jos atitiktį teisės aktų reikalavimams;

33.2. laikyti konfidencialia informaciją, gautą vykdant patikrinimą, jeigu tokie duomenys sudaro komercinę (gamybinę), profesinę arba kitą įstatymų saugomą paslaptį, gali kitaip ekonomiškai ar finansiškai pakenkti arba yra susijusi su privačiais asmens duomenimis;

33.3. patikrinimą atlikti pareigingai ir sąžiningai, iš anksto viešai nevertinti veiklos patikrinimo rezultatų;

33.4. nebaigus patikrinimo, niekam neteikti informacijos ir nekomentuoti apie vykdomo patikrinimo aplinkybes, su patikrinimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis, išskyrus įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytas išimtis;

33.5. patikrinti, ar surinkta informacija yra teisinga ir atitinka teisės aktų reikalavimus;

33.6. pagal kompetenciją teikti metodinę pagalbą tikrinamam asmeniui, išskyrus atvejus, kai metodinės pagalbos teikimas gali trukdyti siekti LBEK vykdomos ūkio subjektų veiklos priežiūros tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis ūkio subjektų veiklos priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose įtvirtintų reikalavimų.

34. Asmuo, kurio veikla tikrinama, privalo:

34.1. patikrinimą atliekančių asmenų prašymu, paskirti atsakingus asmenis, kurie dalyvautų atliekant patikrinimą ir bendradarbiautų su LBEK valstybės tarnautojais ir/ar darbuotojais, vykdytų patikrinimą atliekančių asmenų teisėtus nurodymus ir netrukdytų įgyvendinti įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktų teisių;

34.2. teikti klausimus jo veiklos patikrinimą atliekantiems asmenims dėl teisės aktų, reglamentuojančių tikrinamą veiklą, ir kitus klausimus, kurie priskirti LBEK kompetencijai;

34.3. pateikti laiku visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kitą informaciją. Pateikiami duomenys turi būti tinkamai patvirtinti;

34.4. sudaryti reikiamas patikrinimui atlikti sąlygas, jei patikrinimas atliekamas nuvykus pas asmenį, kurio veikla tikrinama.

35. Asmuo, kurio veikla tikrinama, turi teisę:

35.1. teikti raštišką nuomonę, pastabas ir paaiškinimus dėl jo veiklos patikrinimo vykdymo ir patikrinimo akte ir jo prieduose nurodytos informacijos;

35.2. reikalauti, kad patikrinimą atliekantys asmenys tikrindami ūkio subjekto veiklą laikytųsi teisės aktuose nustatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

35.3. informuoti LBEK direktorių apie neteisėtus tikrinimą atliekančių asmenų veiksmus;

35.4. teisės aktų numatyta tvarka apskųsti LBEK direktoriaus veiksmus ir priimtus sprendimus, jeigu mano, kad šie veiksmai ar sprendimai pažeidžia jo teises ar teisėtus interesus.

36. LBEK valstybės tarnautojai/darbuotojai planinį ir neplaninį patikrinimą atlieka per 20 darbo dienų.

37. Jeigu patikrinimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių patikrinimas gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų, LBEK direktorius turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų ir apie tai turi informuoti asmenį, dėl kurio veiklos vyksta patikrinimas, ir asmenį, kurio prašymu, skundu ar pavedimu pradėtas patikrinimas, raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu paštu), nurodydamas patikrinimo pratęsimo priežastis (jei patikrinimas atliekamas skundo, prašymo ar pavedimo pagrindu).

 

IV SKYRIUS

MAŽAREIKŠMIŲ TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS

 

38. Patikrinimą atliekantys asmenys tikrinimo metu nustatę teisės aktų reikalavimų pažeidimą, kuris gali būti pripažintas mažareikšmiu arba mažai pavojinga veika ir kurį galima ištaisyti nedelsiant tikrinimo metu, nurodo tikrinamam asmeniui nedelsiant tikrintojų akivaizdoje ištaisyti tokį pažeidimą. Tokio pažeidimo tyrimas nutraukiamas, poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba.

39. Planinių ir neplaninių ūkio subjektų patikrinimų metu patikrinimą atliekantys asmenys nustatytus teisės aktų reikalavimų pažeidimus pripažįsta mažareikšmiais teisės aktų reikalavimų pažeidimais pagal šiuos kriterijus:

39.1. nežymus teisės aktų reikalavimų pažeidimų mastas. Vertinant, ar pažeidimai turi šį požymį, atsižvelgiama į šių pažeidimų dažnumą, tiesioginių objektų skaičių ir (ar) kiekį bei kitas reikšmingas aplinkybes;

39.2. nežymus teisės aktų reikalavimų pažeidimų pobūdis. Vertinant, ar pažeidimai turi šį požymį, atsižvelgiama į šiuos pažeidimus padariusių subjektų veiksmus, kurių jie ėmėsi siekdami ištaisyti padarytus teisės aktų reikalavimų pažeidimus, taip pat į tai, ar šiuos pažeidimus padarę subjektai bendradarbiavo su tikrintojais išaiškinant teisės aktų reikalavimų pažeidimus, geranoriškai ir laiku teikė informaciją, susijusią su teisės aktų reikalavimų pažeidimais, bei kitas teisės aktų reikalavimų pažeidimų pobūdžiui nustatyti reikšmingas aplinkybes;

39.3. labai trumpa teisės aktų reikalavimų pažeidimų trukmė. Vertinant, ar pažeidimai turi šį požymį, atsižvelgiama į šių pažeidimų trukmę;

39.4. nežymus teisės aktų reikalavimų pažeidimų poveikis saugomam gėriui (vertybei). Vertinant, ar nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai turi šį požymį, atsižvelgiama į šių pažeidimų turinį, ar pažeidimai turi esminės įtakos teisės aktų saugomam gėriui (vertybei), taip pat į teisės aktų reikalavimų pažeidimų padarytą žalą ir kitas reikšmingas aplinkybes;

39.5. teisės aktų reikalavimų pažeidimas atsirado dėl techninės klaidos. Vertinant, ar pažeidimai turi šį požymį, atsižvelgiama į klaidos pobūdį ir teisės aktų reikalavimų pažeidimus padariusio subjekto veiksmus ją ištaisant.

40. Tais atvejais, kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nedelsiant ištaisyti negalima ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančio asmens akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiamas rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą ir nustatomas terminas pažeidimui pašalinti, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 (penkios) darbo dienos.

41. Jeigu ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, pakartotinai žodinis ar rašytinis nurodymas neteikiamas, bet skiriama poveikio priemonė. Jeigu ūkio subjektas nepraėjus vienerių kalendorinių metų laikotarpiui nuo mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo paaiškėjimo dienos padaro tokį patį pažeidimą pakartotinai, pažeidimas negali būti pripažįstamas mažareikšmiu, o ūkio subjektui turi būti skiriamos atitinkamos poveikio priemonės.

 

v SKYRIUS

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

42. Patikrinimą atliekantys asmenys privalo užpildyti nešališkumo deklaraciją (Tvarkos aprašo priedas Nr. 2). Patikrinimą atliekantys asmenys negali atlikti planinio arba neplaninio patikrinimo ir privalo nusišalinti, kai yra:

42.1. susijęs artimos giminystės ar svainystės ryšiais su tikrinamame juridiniame asmenyje dirbančiu asmeniu ar su kitu patikrinimą atliekančiu asmeniu;

42.2. buvęs tikrinamo juridinio asmens darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

42.3. tikrinamo asmens veiklos dalyvis;

42.4. veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos veiklos patikrinimo objektyvumui.

43. Jeigu paaiškėja Tvarkos aprašo 42 punkte nurodytos aplinkybės, patikrinimą atliekantys asmenys privalo nedelsdami raštu informuoti LBEK direktorių, kuris priima sprendimą dėl nušalinimo.

 

 

VI SKYRIUS

PATIKRINIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO TVARKA

 

44. Už tinkamą planinio ar neplaninio asmens veiklos patikrinimo atlikimą ir reikiamų dokumentų įforminimą atsako tikrinimą atlikę ir dokumentus įforminę asmenys. Patikrinimo rezultatai įforminami patikrinimo akto forma (Tvarkos aprašo priedas Nr. 3) per 20 darbo dienų nuo patikrinimo pabaigos.

45. Be patikrinimo akte nurodytos informacijos, patikrinimą atlikę asmenys gali pateikti ir kitą reikiamą informaciją (duomenis).

46. Su patikrinimo aktu pasirašytinai supažindinami tikrinami asmenys. Tikrinamam asmeniui atsisakius pasirašyti patikrinimo aktą, apie tai pažymima patikrinimo akte.

47. Asmuo, kurio veikla patikrinta, gali pateikti pastabas ar paaiškinimus pateiktam patikrinimo aktui ir jas įteikti ar išsiųsti patikrinimą atlikusiam LBEK kartu su pasirašytu patikrinimo akto egzemplioriumi.

48. Gavę asmens atsakymą į patikrinimo aktą, patikrinimą atlikę asmenys parengia LBEK direktoriaus sprendimo projektą, kurį teikia tvirtinti LBEK direktoriui.

49. Asmuo, kurio veikla patikrinta, gali pateikti pastabas ar paaiškinimus pateiktam patikrinimo aktui ir jas įteikti ar išsiųsti LBEK kartu su pasirašytu patikrinimo akto egzemplioriumi.

50. LBEK direktorius savo sprendimu turi teisę:

50.1. konstatuoti, kad asmuo, kurio veikla tikrinta, nepažeidė bioetikos reikalavimų;

50.2. pateikti rekomendacijas asmeniui, kurio veikla tikrinta;

50.3. konstatuoti, kad asmuo, kurio veikla patikrinta, pažeidė bioetikos reikalavimus ir įpareigoti asmenį atlikti procedūrinius veiksmus, kuriais būtų pašalinti pažeidimai;

50.4. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai arba perduoti kitoms institucijoms pagal kompetenciją.

51. Apie LBEK direktoriaus priimtus sprendimus asmuo, kurio veikla tikrinta, informuojamas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

52. Apie LBEK priimtus sprendimus, jei patikrinimas pradėtas skundo, prašymo ar pavedimo pagrindu, pranešama skundą, prašymą ar pavedimą pateikusiam asmeniui.

53. Planinio ar neplaninio patikrinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus, tikrinamas asmuo privalo suderinti su patikrinimą atlikusiais asmenimis LBEK direktoriaus sprendimuose nurodytiems pažeidimams pašalinti būtinų priemonių įgyvendinimo terminus, kurie negali būti ilgesni kaip 30 dienų.

54. LBEK direktoriaus priimto sprendimo įgyvendinimą kontroliuoja patikrinimą atlikę asmenys.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. LBEK direktorius, pasibaigus kalendoriniams metams, teikdamas metinę vykdytos veiklos ataskaitą Sveikatos apsaugos ministerijai, pateikia informaciją apie:

55.1. konsultavimo veiklą, išskirdamas ataskaitinio laikotarpio aktualiausius asmenims klausimus, daugiausia aiškinimo reikalaujančias teisės aktų nuostatas;

55.2. vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

55.3. asmenims įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausia pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

55.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, išskirdamas priemones, kuriomis šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, efektyviau organizuojama ūkio subjektų veiklos priežiūra, mažinama priežiūros našta ūkio subjektams.

56. LBEK priimami sprendimai nėra vieši, kai nagrinėjami klausimai susiję su komercine paslaptimi, kai siekiama užkirsti kelią paskelbti duomenis apie privatų asmens gyvenimą bei kitą informaciją, kurios naudojimą bei platinimą riboja teisės aktai.

57. LBEK, nelaukdamas ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia Sveikatos apsaugos ministerijai informaciją, susijusią su ūkio subjektų priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

58. LBEK patikrinimą atlikusių asmenų veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami LBEK direktoriui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

59. LBEK direktoriaus sprendimas per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

60. Asmenys, atliekantys ūkio subjektų patikrinimus, pažeidę šį Tvarkos aprašą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

_________________

 

Įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos

priežiūros paslaugas, patikrinimų kaip laikomasi

bioetikos reikalavimų tvarkos aprašo

priedas Nr. 1

 

______________________________________

(pavedusio asmens pareigų pavadinimas)

 

PAVEDIMAS ATLIKTI JURIDINIO ASMENS, VYKDANČIO ASMENS AR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLĄ, VEIKLOS PATIKRINIMĄ

 

20 m. d. Nr.

 

______________________

(surašymo vieta)

 

P a v e d u __________________________________________________________________

(valstybės tarnautojo, darbuotojo ar sudarytos darbo grupės narių pareigos, vardai, pavardės)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

patikrinti ___________________________________________________________________

(fizinio / juridinio asmens vardas, pavardė / pavadinimas, veiklos adresas)

 

Patikrinimo rūšis: planinis, neplaninis (tai, kas nereikalinga, išbraukti)

 

Patikrinimo tikslas: __________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Patikrinimą pradėti 20 m. d.

 

______________

(pavedusio asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

 

Susipažinau

________________________

(ūkio subjekto ar jo atstovo parašas)

 

________________________

(vardas, pavardė)

________________________

(data)

 

Įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, patikrinimų kaip laikomasi bioetikos reikalavimų tvarkos aprašo

Priedas Nr. 2

 

 

LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETO

 

___________________________________________________________________________

(pareigos)

___________________________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

Lietuvos bioetikos komiteto direktoriui

 

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

_______________________________

(data)

Vilnius

 

Aš, ___________________________________________________________________

(valstybės tarnautojo, darbuotojo, darbo grupės nario vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________ ,

prieš pradėdamas(-a) atlikti juridinio asmens, vykdančio asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros veiklą,___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas)

veiklos patikrinimą, atsakau į šiuos klausimus:

1) Ar esate juridinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, valdymo organo nario artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę? ___________________________________

2) Ar tarp Jūsų ir asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, yra pavaldumo santykiai?

___________________________________________________________________________

3) Ar Jūsų nešališkumu gali būti pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą? _____________________________________________

 

 

_____________________ _________________

(vardas, pavardė) (parašas)

 

 

Įstaigų, teikiančių asmens ir visuomenės sveikatos

priežiūros paslaugas, patikrinimų kaip laikomasi

bioetikos reikalavimų tvarkos aprašo

Priedas Nr. 3

 

 

__________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

PATIKRINIMO AKTAS

 

20___m. ____________d. Nr._____

 

_____________

(surašymo vieta)

 

Patikrinimą atliko ___________________________________________________________

(patikrinimą atlikusio asmens(-ų) pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

Pavedimo data ir Nr. _________________________________________________________ .

Patikrinimo rūšis: planinis, neplaninis (tai, kas nereikalinga, išbraukti)

Dalyvaujant _________________________________________________________________

 

 

(juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________

patikrinta ___________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, kodas ir adresas)

___________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________ .

 

 

 

Anksčiau juridinis asmuo buvo (nebuvo) tikrinta(-as)

(tai, kas nereikalinga, išbraukti) 

 

___________________________

(patikrinimo akto data, Nr.)

 

Patikrinimas pradėtas 20___ m. _____ mėn. ______ d. ____val.

 

Patikrinimas baigtas 20____ m. ____ mėn. _____ d. _____ val.

 

Nustatyta: (kokiais teisės aktais vadovaujantis atliktas patikrinimas, kokie patikrinimo rezultatai, kuo remiantis gauti tokie rezultatai)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Patikrinimo išvada: (nurodyti, kokių teisės aktų (teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas, papunktis) pažeidimai nustatyti arba kokių teisės aktų pažeidimai nenustatyti)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

 

Lietuvos bioetikos komiteto patikrinimą atlikusių asmenų veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami atitinkamai Lietuvos bioetikos komiteto direktoriui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus sprendimas per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Patikrinimo aktas surašytas 2 egzemplioriais.

 

Patikrino:

______________

(patikrinimą atlikusio asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

Patikrinime dalyvavo:

______________

(patikrinime dalyvavusio asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

______________

(patikrinime dalyvavusio asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

Su aktu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:

 

_____________________________________

(juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

 

______________

(vardas ir pavardė)

_________

(parašas)

______________

(data)