ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATŲ IR SUTARTIES FORMOS PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 24 d. Nr. M-110
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 5 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimu Nr. T–202 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir siekdamas užtikrinti efektyvų Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą bei finansinės atskaitomybės teisingumą:
1. T v i r t i n u pridedamus:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. vasario 10 d. įsakymą Nr. A-207 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatų ir sutarties formos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės mero
2023 m. balandžio 24 d. potvarkiu Nr. M-110
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso (toliau – konkursas) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų (toliau – projektas) finansavimo konkurso organizavimo tvarką, tikslus bei principus, reikalavimus projektams, paraiškų teikimo ir jų vertinimo tvarką, Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką, projektų įgyvendinimo kontrolę bei atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.
2. Lėšos konkursui numatomos savivaldybės biudžete ir priklauso nuo einamųjų metų savivaldybės biudžeto galimybių.
3. Projektų paraiškas (toliau – paraiška) konkursui gali teikti paraiškos teikėjai, registruoti ir veiklą vykdantys Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje:
3.1. nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas;
3.2. bendruomeninės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas;
4. Konkursą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės administracijos nevyriausybinių organizacijų koordinatorius (toliau – NVO koordinatorius).
7. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška. Projektų įgyvendinimo terminas – nuo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo nevyriausybinės organizacijos projektui įgyvendinti sutarties (toliau – sutartis) įsigaliojimo dienos (kaip numatyta sutartyje) iki sutartyje numatytos projekto vykdymo termino pabaigos dienos, pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.
8. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
8.1. paraiška – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijai, siekiant gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;
8.2. paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis juridinis asmuo, siekiantis gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti;
8.3. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
8.4. projekto vykdytojas – paraiškos teikėjas, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybe dėl projekto finansavimo;
8.5. projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo;
8.6. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo NVO projektui įgyvendinti sutartis – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis (toliau – sutartis), sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo;
9. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
II SKYRIUS
KONKURSO TIKSLAI IR FINANSAVIMO PRINCIPAI
10. NVO finansavimas iš Savivaldybės biudžeto skiriamas projektams, kuriuos įgyvendinant būtų skatinamas NVO sutelktumas, didinamas Šiaulių miesto visuomenės aktyvumas, užimtumas, stiprinamas Savivaldybės bendradarbiavimas su NVO ir visuomene.
11. NVO finansavimas konkurso būdu skiriamas šiems tikslams:
12. Finansuotinos NVO veiklos sritys:
12.3. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams (gyventojams) ir (ar) jų grupėms (vienišiems neįgaliems ir sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims reikalingos pagalbos teikimas, paramos maistu ir kitomis priemonėmis socialinę atskirtį turintiems asmenims organizavimas, pagalbos nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims ir jų artimiesiems grupių organizavimas);
12.4. miesto visuomenės aktyvumo, NVO sutelktumo, kultūros plėtros, sporto veiklų ir sveikos gyvensenos skatinimas;
13. Konkurso būdu lėšos skiriamos NVO projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 90 procentų projektui skiriamų lėšų. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti paraiškos teikėjas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas).
14. Lėšos skiriamos projektui:
III SKYRIUS
KONKURSO PASKELBIMAS IR PROJEKTO PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
15. NVO koordinatorius informaciją apie konkursą finansavimui gauti skelbia Šiaulių miesto savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:
15.8. tuo atveju jei šalies ar Savivaldybės mastu paskelbta ekstremali situacija, esant epidemiologinei ar kitai situacijai ar dėl kitų priežasčių ribojami asmenų kontaktai, skelbime pateikiama informacija apie paraiškų pateikimo reikalavimus ir tvarką. Tokia informacija skelbiama ir Savivaldybės interneto svetainėje;
16. Projekto paraiška turi būti pateikta Savivaldybės administracijai ir užregistruota Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino pabaigos (konkretaus termino darbo dienos pabaigos). Po nustatyto termino Savivaldybės administracijai pateiktos, Savivaldybės administracijoje gautos projektų paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos. NVO koordinatorius apie pavėluotai gautą ir nevertintiną paraišką per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos gavimo Savivaldybės administracijoje dienos raštu ar el. paštu informuoja paraiškos teikėją.
17. NVO negali dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:
17.1. Juridinių asmenų registre nėra įregistravęs žymos, kad juridinis asmuo yra NVO (nevyriausybinė organizacija);
17.5. NVO, ankstesniais metais naudodama savivaldybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti, buvo neįvykdžiusi sutarties ar netinkamai ją įvykdžiusi ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) sutarties pažeidimas, o nuo atitinkamo pažeidimo nustatymo dienos nepraėjo 2 (dveji) metai;
17.6. NVO, prašydama valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
17.7. NVO teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikusi praėjusių dvejų metų finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
17.8. tam pačiam NVO projektui lėšos per kalendorinius metus skirtos iš kitų konkursų. Nustačius, kad tas pats projektas (Projektas laikomas tuo pačiu, jei sutampa projekto pavadinimas ir / ar aprašymas, arba finansuoti prašomų projektų veiklų įgyvendinimo plane išdėstytos veiklos (jų pobūdis, turinys) ir (arba) paraiškos projekto finansavimo dalyje išdėstytų išlaidų, prašomų projektui finansuoti, rūšys.) finansuojamas iš kitų Savivaldybės administracijos skelbtų konkursų, antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) turi būti grąžinamas Savivaldybei per 20 darbo dienų.
18. Paraiškos teikėjas vienam konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jei paraiškos teikėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė (jei pateikiamos daugiau nei dvi paraiškos, vertinama anksčiausiai pateikta paraiška).
19. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų paraiškos teikėjo iniciatyva.
20. NVO, rengdamos paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia konkurso organizatorius telefonu ar elektroniniu paštu. Informacija NVO teikiama iki paskutinės skelbime nurodyto paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino dienos pabaigos (konkretaus termino darbo dienos pabaigos).
21. Paraiška, užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba su prie jos pridedamais dokumentais gali būti teikiama Savivaldybės administracijai tokiais būdais:
21.2. popierine forma, užpildyta kompiuteriu teikiama adresu: Šiaulių miesto savivaldybės administracijos priimamasis, Trakų g. 40 / Vasario 16-osios g. 62, Šiauliai (Paraiškos teikėjas turi užtikrinti, kad popierine forma teikiama paraiška būtų gauta Savivaldybės administracijoje iki termino, numatyto skelbime pabaigos).
22. Paraiškos teikėjas, teikdamas paraišką Savivaldybės administracijai kitais, nei numatyta Nuostatuose būdais (per kurjerių tarnybą, paštą ir t. t.), prisiima asmeninę riziką ir atsakomybę, kad paraiška būtų gauta Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino.
23. Paraiškoje nurodoma:
23.4. projekto aprašymas (esamos padėties aprašymas, projekto tikslas, uždaviniai, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda tikslinei grupei įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis) – iki 1 000 žodžių;
23.7. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, vieta, aprašymas (veiklos metodai, planuojamas dalyvių / savanorių skaičius, kokybiniai ir kiekybiniai rezultatai);
23.8. projekto finansavimas (visas projekto biudžetas, projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėlis, detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);
24. Projekto paraiška turi būti teikiama pagal nustatytą formą (1 priedas), iki konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje termino pabaigos. Paraiškos forma skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
25. Kartu su paraiška pateikiama:
25.1. Projekto anotacija, skirta viešinti gautą konkursui projektą, kurioje trumpai (nuo 600 iki 1000 spaudos ženklų su tarpais) atskleidžiamas projekto tikslas, problema, pristatomos tikslo pasiekimui būtinos įgyvendinti veiklos ir laukiami projekto rezultatai (7 priedas);
25.2. paraiškos teikėjo įstatų (nuostatų) patvirtinta kopija (taikoma paraišką teikiant pirmą kartą arba pakeitus įstatus (nuostatus), arba jei šio dokumento nėra VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro duomenų bazėje);
25.3. visų bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą konkrečiame projekte, kopijos, jei projektas vykdomas su partneriais;
25.4. galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
25.5. jei paraiškos teikėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti paraiškos teikėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija;
25.6. jei suteiktas partnerių, rėmėjų indėlis, indėlį pagrindžiančio dokumento kopija pagal Nuostatų 13 punktą;
25.7. jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį pateikiama preliminari sutartis, ketinimų protokolo, rašto ar laiško kopija;
25.8. jei paraiškos teikėjas prisidės prie projekto išlaidų tik savo lėšomis – pateikiamas dokumentas (ar tinkamai patvirtinta jo kopija), patvirtinantis planuojamą prisidėjimą;
26. Paraiška turi būti pasirašyta paraiškos teikėjo vadovo arba įgalioto asmens, turinčio teisę veikti paraiškos teikėjo vadovo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas bei patvirtinta antspaudu, jei paraiškos teikėjas antspaudą privalo turėti.
27. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai parengti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka (kai teikiama popierinė paraiška), dokumentų kopijos pasirašytos paraiškos teikėjo vadovo arba įgalioto asmens, turinčio teisę veikti paraiškos teikėjo vadovo vardu. Kai teikiama popierinė paraiška, dokumentų kopijos turi būti patvirtintos tikrumo žyma.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
28. Pasibaigus paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje terminui, paraiškų vertinimas vykdomas, taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.
29. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka NVO koordinatorius, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo formą (2 priedas), ir per 5 darbo dienas nuo nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje dienos įvertina, ar:
29.1. paraiška pateikta ir gauta Savivaldybės administracijoje iki konkurso skelbime nurodyto termino;
29.3. paraiška atitinka konkurso Nuostatų 23 – 27 punktuose nustatytus administracinius reikalavimus;
29.4. paraiškos teikėjas yra laiku ir tinkamai atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;
291. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšų projektams įgyvendinti neskiriama, jeigu paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 29 punkte nurodytų administracinės atitikties reikalavimų, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitikties administraciniams reikalavimams (pvz.: neteisingi atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, paraiškos priedų pateikimas kita nei Nuostatuose nustatyta forma).
Jeigu, vertinant gautą paraišką ir dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos arba pateikti ne visi privalomi pateikti dokumentai, vertindamas administracinę atitiktį, , konkurso administratorius paraiškoje nurodytu projekto paraiškos teikėjo elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios bent vieno iš Nuostatuose nustatytų formalių reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.
30. Paraiškų kokybinį vertinimą vykdo NVO projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija). Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka NVO koordinatorius.
31. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės Konkursui pateiktų paraiškų administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu el. paštu išsiunčia pranešimą paraiškų teikėjams, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą yra atmetamos, jei buvo įvertintos neigiamai, nurodydamas tokio neigiamo vertinimo priežastis:
31.1. paraiška Savivaldybės administracijoje gauta pasibaigus konkurso skelbime nurodytam paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje terminui;
31.2. paraišką pateikė paraiškos teikėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę pagal Nuostatų 3 punkto reikalavimus;
31.3. paraiškos teikėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų, patikslinimų pagal Nuostatų 29 punkto reikalavimus;
32. Komisijos sekretorius per 20 darbo dienų nuo paskutinės konkurso skelbime nurodytos paraiškų pateikimo ir priėmimo (registravimo) Savivaldybės administracijoje dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, Komisijai kokybiniam vertinimui.
33. Jeigu projekto paraiškos kokybinio vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos narys apie tai informuoja Komisijos pirmininką, nurodydamas tokio kreipimosi motyvus. Tokiu atveju komisijos sekretorius, Komisijos pirmininko pavedimu, paraiškoje nurodytu el. paštu paprašo paraiškos teikėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą paraišką per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
35. Komisijos sekretorius padaro visų tinkamų paraiškų kopijas arba PDF formatu el. paštu perduoda Komisijos nariams vertinimui ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki posėdžio dienos. Paraiškas vertina kiekvienas Komisijos narys, atskirai pildydamas projekto paraiškos vertinimo lapą (3 priedas). Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Paraiška gali būti skiriama papildomai įvertinti trečiajam vertintojui, jei:
36. Maksimalus balų skaičius, kurį projektui gali skirti vienas Komisijos narys – 100. Komisijos narių užpildyti paraiškų vertinimo lapai apibendrinami ir apskaičiuojamas dviejų paraišką vertinusių Komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. Jei paraišką vertino trys vertintojai, apskaičiuojamas dviejų vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų bei siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkiai.
37. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą kriterijų projekto paraiškos vertinimo lape (3 priedas).
38. Komisijos narys vertinimo lape taip pat nurodo projekto privalumus ir trūkumus, pateikia argumentuotą išvadą dėl projekto finansavimo, siūlymus dėl atskirų projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo.
39. Jei dalis projekto išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo projekto veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, Komisijos nariai gali siūlyti sumažinti projekto išlaidas, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.
40. Galimybę būti finansuojami turi projektai, kurie surinko daugiausia Komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami. Projektai, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per Nuostatuose numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar, nutraukęs sutartį, grąžino nepanaudotas lėšas.
41. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalis.
42. Komisija, vadovaudamasi Nuostatų reikalavimais, Komisijos veiklos nuostatais ir vertinimo kriterijais (3 priedas), siūlo projektams skirti lėšas ar neskirti lėšų, nurodant atmetimo motyvus.
43. Jeigu projektui skiriama mažesnė lėšų suma nei prašoma projekto paraiškoje, paraiškos teikėjas turi teisę sumažinti projekto įgyvendinimo darbų apimtį, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio:
43.1. prieš sudarant sutartį, Komisijos sekretorius el. paštu informuoja paraiškos teikėją apie jam skirtų lėšų dydį ir nurodo per 3 darbo dienas patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą (4 priedas);
43.2. Paraiškos teikėjas ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo pranešimo, nurodyto Nuostatų 43.1. papunktyje gavimo, turi patikslinti sąmatą bei projekto veiklų įgyvendinimo planą, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, patvirtinti, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą ir projekto įgyvendinimo planą (4 priedas) pateikti Komisijos sekretoriui;
43.3. Komisijos sekretorius, gavęs paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus, ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo patikslintų paraiškų iš Komisijos sekretoriaus gavimo dienos;
43.4. Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po patikslintų paraiškų įvertinimo, posėdyje įvertina paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria paraiškos teikėjų suplanuotoms lėšoms bei jų veikloms pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;
44. Dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, einamieji, skubūs klausimai gali būti sprendžiami, Komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos el. paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, rezultatais, juos įforminant el. posėdžio protokolu.
45. Komisijos nariai, išanalizavę ir įvertinę visas paraiškas, teikia rekomendaciją protokolu Savivaldybės merui dėl dalinai finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.
46. Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendaciją, per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia NVO koordinatorius.
V SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
48. Savivaldybės administracija, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus, su paraiškos teikėju per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos kvietimo sudaryti sutartį, pasirašo sutartį NVO projektui įgyvendinti. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą, laikoma, kad pareiškėjas atsisakė sudaryti sutartį ir finansavimas nebeskiriamas.
49. Paraiškos teikėjui nesudarius sutarties per Nuostatų 48 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, Komisijos siūlymu ir Savivaldybės mero sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti paraiškos teikėjo iš rezervinių projektų sąrašo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.
50. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, o konkursui skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų lieka, gali būti skelbiamas naujas konkursas.
51. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje numatytos dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis. Projekto vykdytojas (iki sutarties pasirašymo – paraiškos teikėjas) paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nustatytu atveju paslaugas ir prekes įsigyti šio įstatymo nustatyta tvarka.
52. Tikslinės savivaldybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
53. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
53.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų savivaldybės biudžeto projektui skirtų lėšų):
53.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą;
53.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
53.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 11 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu):
53.2.1.projekto vykdytojo (-ų), įgyvendinančio (-ių) projektą, darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų, socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (ne daugiau kaip 10 procentų savivaldybės biudžeto projektui skirtų lėšų);
53.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes, nealkoholinius ir alkoholinius gėrimus, reikalingoms suplanuotiems renginiams organizuoti), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą;
53.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus išlaidas ekskursijoms, gidų, maitinimo paslaugoms);
55. Projektų vykdytojai savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti veikloms, kurios:
55.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
56. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad perkant prekes ar paslaugas biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų.
57. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi minėtą pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo lėšų pervedimą projekto įgyvendinimui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu informavus Savivaldybės administraciją, gali būti atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.
58. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybės administracija perveda pagal pasirašytą sutartį ir jos priedus.
59. Projekto vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytoms projekto veikloms įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.
VI SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
62. Projekto vykdytojas privalo:
62.2. jei keičiama veiklos data ir vieta, ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas raštu informuoti atsakingo skyriaus specialistą dėl projekto veiklų įgyvendinimo plano patikslinimo;
62.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o baigiantis metams – iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos, Savivaldybės administracijai pateikti atitinkamai ketvirtines, metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Savivaldybės administracijos pateiktas formas, įskaitant ir išlaidas pateisinančių ir prisidėjimą įrodančių dokumentų kopijas. Nepateikus prašomos informacijos ir (ar) dokumentų, projekto vykdytojas praranda teisę dalyvauti Savivaldybės organizuojamuose konkursuose pagal Nuostatų 17.5. papunkčio nuostatas.
62.4. ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas Savivaldybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į sutartyje nurodytą Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą;
62.5. per mėnesį po projekto įvykdymo pateikti Savivaldybės administracijai projekto įgyvendinimo ataskaitą, bet ne vėliau nei iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Prie projekto veiklos įgyvendinimo ataskaitos turi būti pridėta turima rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;
63. Ataskaitos gali būti teikiamos:
63.1. popierine forma (originalai), pasirašytos projekto vykdytojo vadovo arba įgalioto asmens, turinčio teisę veikti paraiškos teikėjo vadovo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir patvirtinta antspaudu, jei Projekto vykdytojas antspaudą privalo turėti;
64. Už ataskaitose pateikiamų duomenų tikslumą ir teisingumą atsako Savivaldybės administracijai ataskaitą teikiantis projekto vykdytojas.
65. NVO koordinatorius:
65.1. paraiškos teikėjams (projektų vykdytojams, su kuriais pasirašyta sutartis) teikia visą reikiamą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu;
65.2. vykdo projekto įgyvendinimo stebėseną, gali lankytis veiklose, kurios numatytos projekto veiklų įgyvendinimo plane;
65.3. pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, užpildo Nevyriausybinių organizacijų projektų vykdymo stebėsenos formą (5 priedas) ir per 20 darbo dienų pateikia jos kopiją raštu ar el. paštu projekto vykdytojui;
66. Nedelsiant sustabdomas lėšų projektui skyrimas, lėšos projektui sumažinamos ir / arba sutartis su projekto vykdytoju nutraukiama, o skirtas lėšas projekto vykdytojas turi grąžinti, kai:
66.1. nustatomi esminiai sutarties pažeidimai:
66.1.1. Sutartyje nustatytais terminais nepateiktos projekto ketvirtinės, metinės, veiklos įgyvendinimo ataskaitos arba pateiktos klaidingos ataskaitos;
66.1.2. sąmoningai trukdyta atsakingo skyriaus specialistui patikrinti, kaip vykdant Sutartį, naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos, ir nepateikti visi prašomi dokumentai ir duomenys, susiję su Sutarties vykdymu;
66.1.3. neskleista informacija (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą Projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie Projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Arba, skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie Projektą, projekto vykdytojas pažeidė Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, nurodančius laikytis viešosios tvarkos.
67. Atsižvelgdama į Nuostatų 66 punkte išvardintus esminius Sutarties sąlygų pažeidimus, Savivaldybės administracija turi teisę 2 (du) metus nuo atitinkamo pažeidimo dienos nepriimti Projekto vykdytojo paraiškų į konkursus dėl nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo.
68. Savivaldybės administracija taip pat turi teisę nutraukti sutartį su projekto vykdytoju, joje nustatyta tvarka, jeigu:
68.1. jam iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, sustabdoma jo ūkinė veikla arba susiklosto situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, kad sutartiniai įsipareigojimai nebus įvykdyti tinkamai;
69. Nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje. Negrąžintos lėšos išieškomos Savivaldybės iniciatyva Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Informacija apie pateiktus konkursui, neatitikusius administracinės atitikties vertinimo ir finansuotus NVO projektus bei nuasmenintos NVO finansuotų projektų įgyvendinimo atvirosios ataskaitos (Sutarties 4 priedas) yra viešinamos Savivaldybės interneto svetainėje.
72. Informacija apie organizuojamus projekto renginius (pavadinimas, data, laikas, vieta) pateikiama NVO koordinatoriui el. paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki organizuojamo renginio pradžios ir, projekto vykdytojui pageidaujant, gali būti skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
73. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą, įsipareigoja, suderinęs su Savivaldybės administracijos atsakingu skyriumi, viešinti vykdomą projektą naudodamas Savivaldybės logotipus visuose su veikla susijusiuose dokumentuose ir leidiniuose, taip pat per renginius, nurodydamas finansavimo šaltinį – Savivaldybę. Visoje teikiamoje informacijoje ir leidiniuose, neatsižvelgiant į jų formą ir pateikimo būdą, turi būti nurodoma, kad už ją atsakingas tik autorius ir, kad Savivaldybė neatsako už toje medžiagoje pateiktos informacijos panaudojimą.
74. Konkursui pasibaigus projektų paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektų paraiškas ir jų įgyvendinimo ataskaitas trejus metus nuo jų gavimo dienos saugo NVO koordinatorius nustatyta tvarka, finansinės ataskaitos saugomos Apskaitos skyriuje teisės aktų nustatyta tvarka.
75. NVO koordinatoriaus paraiškų teikėjams / projekto vykdytojams el. paštu siunčiami klausimai ir prašymai, susiję su konkursu ir projekto įgyvendinimu, laikomi oficialiais.
76. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) paraiškos teikėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir sutarties galiojimo laikotarpiu.
77. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas / projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
78. Nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
79. Savivaldybės mero potvarkis dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Forma patvirtinta
Šiaulių miesto savivaldybės mero
2023 m. balandžio 24 d. potvarkiu Nr. M-110
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTUI „______________________“ ĮGYVENDINTI SUTARTIS
20__ m. __________________d. Nr. SŽ-______
Šiauliai
Šiaulių miesto savivaldybė administracija (toliau – Savivaldybės administracija), atstovaujama _____________________ _______________________, ir _____________________
(pareigos) (vardas, pavardė) (juridinio asmens pavadinimas)
(toliau – Projekto vykdytojas), atstovaujamas __________________________________________,
(juridinio asmens vadovo pareigos, vardas, pavardė)
toliau vadinami šalimis, vadovaudamiesi Šiaulių miesto savivaldybės mero 20 _ m. ______________ d. potvarkiu Nr. ___ „Dėl _____“, 20 _ m. ______________ d. potvarkiu Nr. ___ „Dėl_____“ (toliau – Nuostatai) sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Sutarties dalykas yra nevyriausybinės organizacijos projekto „____________________“ (toliau – Projektas) veiklų dalinis finansavimas Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis.
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3. Savivaldybės administracija įsipareigoja:
3.1. iš dalies finansuoti Projektą ir skirti ________ (__________________) Eur Projektui
(suma skaitmenimis ir žodžiais)
įgyvendinti pagal prie Sutarties pridėtą Sąmatą ir Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą (Sutarties 1 priedas), kurie yra neatskiriamos Sutarties dalys;
3.2. lėšas pervesti į Projekto vykdytojo (kodas_____________) atsiskaitomąją sąskaitą Nr.____, ______________ bankas, atsižvelgiant į Projekto vykdymo terminus;
4. Projekto vykdytojas įsipareigoja:
4.2. naudoti lėšas tik šioje Sutartyje nurodyto Projekto įgyvendinimo veiklai ir griežtai pagal nurodytą tikslinį paskirstymą – Sąmatą ir Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą, šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.3. pagal Lietuvos Respublikos įstatymus mokėti visus mokesčius ir rinkliavas, susijusias su gautų lėšų panaudojimu;
4.4. vadovautis Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu sudarant sutartis su autoriais ir atlikėjais;
4.5. buhalterinę apskaitą, susijusią su Projekto įgyvendinimu, tvarkyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
4.6. nesuderinus su Savivaldybės administracija neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims, šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.7. pateikti šiuos Projekto įvykdymo ir lėšų panaudojimo dokumentus (šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu):
4.7.1. Savivaldybės administracijai už pirmą – trečią ketvirčius ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 d., o už ketvirtą ketvirtį ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. pateikti Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 su pakeitimais) ir Priemonės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitą (Sutarties 2 priedas). Nepateikus einamųjų metų ketvirčio ataskaitų apie Projekto lėšų panaudojimą, Projekto vykdytojui nebus pervedamos lėšos kito ketvirčio priemonėms įgyvendinti. Sustabdytą lėšų mokėjimą Savivaldybės administracija atnaujina tik kitai šaliai pašalinus pažeidimus;
4.7.2. Projekto įgyvendinimo ataskaitą (Sutarties 3 priedas) ir Projekto įgyvendinimo atvirąją ataskaitą (Sutarties 4 priedas) ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos. Prie Projekto veiklos įgyvendinimo ataskaitos turi būti pridėta turima rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga, susijusi su Projekto įgyvendinimu, Projekto vykdytojo ir (ar) Projekto rėmėjų indėlį pagrindžiančių dokumentų kopijos;
4.8. jei Projekto veiklų įgyvendinimo plane keičiama veiklos data ir vieta, ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas iki atitinkamo pasikeitimo raštu informuoti atsakingo skyriaus specialistą dėl Projekto veiklų įgyvendinimo plano patikslinimo;
4.9. sudaryti sąlygas atsakingo skyriaus specialistui patikrinti, kaip vykdant Sutartį naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos, ir pateikti visus prašomus dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu, Savivaldybės administracijos nustatytais terminais, būdu ir forma. Šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.10. nepanaudotas Projektui vykdyti skirtas lėšas, po Projekto įvykdymo, grąžinti į Savivaldybės sąskaitą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d.;
4.11. skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą Projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie Projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie Projektą, Projekto vykdytojas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad Projektui lėšų skyrė Savivaldybė bei naudoti Šiaulių miesto savivaldybės logotipą. Šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.12. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios Sutarties sąlygas;
4.13. raštu informuoti Savivaldybę apie visus su Sutarties įgyvendinimu susijusius pakeitimus ir jų priežastis;
4.14. su Sutarties įgyvendinimu susijusius dokumentus saugoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu;
4.15. užtikrinti, kad Projekto išlaidos būtų tiesiogiai susijusios su Projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos Projektui vykdyti, pagrįstos Projekto įgyvendinimo eiga ir Projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu;
4.16. užtikrinti, kad išlaidos būtų patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos dienos ir būtų pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis;
4.17. paslaugas ar prekes Projektui vykdyti įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus Valstybės bei Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nustatytu atveju paslaugas ir prekes įsigyti šio įstatymo nustatyta tvarka;
4.18. nedelsdamas raštu pranešti Savivaldybei, jei negali įvykdyti Projekto arba jei Projekto vykdymą tęsti netikslinga, ir grąžinti visas skirtas lėšas į Savivaldybės sąskaitą;
5. Savivaldybės administracija turi teisę:
5.1. tikrinti Projekto vykdytojo pateiktų dokumentų atitiktį Projekto vykdytojo pateiktoms išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų oficialiai patvirtintoms kopijoms, kitiems su Projekto vykdymu susijusiems dokumentams ir medžiagai, įrodantiems jų turinį, įvertinti lėšų panaudojimo tikslingumą;
5.2. prašyti teikti visą informaciją apie vykdomą Projekto eigą, kitus su Projekto ir Sutarties vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą;
5.4. paaiškėjus, kad Projekto vykdytojas skirtas lėšas panaudojo ne pagal Sutarties 1 skyriuje nurodytą tikslinę paskirtį arba nesilaikydamas Sutarties sąlygų, reikalauti, kad šias lėšas Projekto vykdytojas nedelsdamas grąžintų į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą;
5.6. nepriimti Projekto vykdytojo paraiškų į Savivaldybės skelbiamus finansavimo konkursus 2 (du) metus nuo Nuostatų 66 punkto ir Sutarties 4.7 papunkčio (išskyrus 4.7.2. papunktį) reikalavimų pažeidimo nustatymo dienos;
5.7. nepriimti Projekto vykdytojo paraiškų į Savivaldybės skelbiamus finansavimo konkursus du metus nuo Nuostatų 13 punkto ir Sutarties 4.8.2 papunkčio reikalavimo kartu su Projekto įgyvendinimo ataskaita (Sutarties 3 ir 4 priedai) pateikti Projekto vykdytojo ir (ar) Projekto rėmėjų indėlį pagrindžiančių dokumentų kopijas pažeidimo nustatymo dienos.
6. Projekto vykdytojas turi teisę:
6.1. perskirstyti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime (Sutarties 1 priedas) nurodytas lėšas tarp nurodytų išlaidų grupių (eilučių), jei lėšų skirtumas viršija 50 Eur. Norėdamas patikslinti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą, Savivaldybės administracijos atsakingo skyriaus vedėjui ir (ar) specialistui raštu turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti šį dokumentą ir lyginamąjį tikslinamo Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimo projektą. Prašymą tikslinti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime nurodytas išlaidas pagal grupes (eilutes) galima teikti tik dėl nepatirtų išlaidų. Prašymą tikslinti pagal išlaidų grupes (eilutes) galima teikti vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 5 (penkioms) darbo dienoms iki kito ketvirčio pabaigos. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami;
6.2. jei lėšų skirtumas Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime (Sutarties 1 priedas) tarp nurodytų išlaidų grupių (eilučių) neviršija 50 Eur, Projekto vykdytojas lėšas gali perskirstyti savo nuožiūra vieną kartą per ketvirtį;
6.3. Praleidus Priemonės biudžetinių lėšų naudojimo paaiškinimo tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus tikslinimo tvarką, Projekto vykdytojas tikslinimų atlikti neturi teisės. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios 50 Eur, pripažįstamos netinkamomis ir jas Projekto vykdytojas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. Negrąžinus lėšų iki nustatyto termino, jos priverstinai išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.
III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
7. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie Projekto vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Nuostatų ar kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Savivaldybės administracijai nustačius, kad pareiškėjas skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai per Savivaldybės administracijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Savivaldybės administracijos iniciatyva Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Projekto vykdytojas atsako už savo teiktų rekvizitų, duomenų tikslumą ir teisingumą. Savivaldybės administracija neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Projekto vykdytojo rekvizitų ir kitų duomenų. Pasikeitus šalių kontaktiniams duomenims ir (ar) rekvizitams, šalys nedelsdamos turi raštu apie tai informuoja viena kitą.
10. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, teisingumą, išsaugojimą, jų pateikimą laiku, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą Projekto vykdytojas atsako šios Sutarties ar Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
11. Sutarties šalys dėl Sutarties kylančius ginčus ar nesutarimus sprendžia konsultacijų ir derybų būdu.
IV. SUTARTIES GALIOJIMAS, NUTRAUKIMAS IR PAKEITIMAS
13. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos (Sutarties pasirašymo diena laikoma data, kai Sutartį pasirašo paskutinė šalis) ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo arba iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. Pasibaigus sutarčiai lieka Sutarties šalių įsipareigojimai dėl tarpusavio atsiskaitymo.
14. Sutarties 1, 2, 3 ir 4 priedai yra neatsiejama Sutarties dalis:
15. Sutartis gali būti papildyta, keičiama, nutraukta papildomu raštišku šalių susitarimu, kuris, patvirtintas abiejų šalių atstovų parašais ir antspaudais, yra neatskiriama Sutarties dalis.
16. Jei numatoma, kad Savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Savivaldybės administracijos iniciatyva Sutartis gali būti pakeičiama iki einamųjų metų spalio 1 dienos raštu įspėjus Projekto vykdytoją apie Sutarties sąlygų pakeitimus.
17. Sutartis gali būti nutraukta:
18. Jei Projekto vykdytojas nesilaiko Sutartyje numatytų įsipareigojimų, Savivaldybės administracija turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 dienų raštiškai įspėjusi Projekto vykdytoją apie Sutarties nutraukimą.
19. Jei Savivaldybės administracija nesilaiko Sutartyje numatytų įsipareigojimų, Projekto vykdytojas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 dienų raštiškai įspėjęs Savivaldybės administraciją apie Sutarties nutraukimą.
20. Savivaldybės administracija turi teisę nedelsiant sustabdyti lėšų pagal šią Sutartį skyrimą ir nutraukti Sutartį su Projekto vykdytoju dėl esminių Sutarties pažeidimų įspėjusi Projekto vykdytoją prieš 3 tris kalendorines dienas ir reikalauti Projekto vykdytoją grąžinti skirtas lėšas, kai:
20.2. Projekto vykdytojas nesuderinęs su Savivaldybės administracija, perduoda Projekto įgyvendinimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
20.3. Projekto vykdytojas nepateikia Savivaldybės administracijai Sutarties 4.7 papunktyje nurodytų ataskaitų arba per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
20.4. Projekto vykdytojas nesudaro sąlygų Savivaldybės administracijos specialistams susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir Sutarties vykdymu, su Savivaldybės biudžeto lėšų tikslinio naudojimo dokumentais, kitaip sąmoningai trukdo atlikti Projekto vykdymo stebėseną, neteikia dokumentų ir duomenų susijusių su Sutarties vykdymu;
20.5. paaiškėja, kad Nuostatų 1 priede buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija dėl Projekto vykdytojo veiklos ir kitų aplinkybių;
20.6. Projekto vykdytojui iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, sustabdoma jo ūkinė veikla arba susiklosto situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, kad sutartiniai įsipareigojimai nebus įvykdyti tinkamai;
20.7. Savivaldybės administracija gauna pagrįstą informaciją, kad Projekto vykdytojas nevykdo ar negalės vykdyti Biudžeto lėšų naudojimo sutarties įsipareigojimų;
20.8. per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo dienos Savivaldybės administracijai raštu nepateikia projekto įgyvendinimo veiklų plano;
20.9. neskleista informacija (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą Projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie Projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Arba, skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie Projektą, Projekto vykdytojas pažeidė Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, nurodančius laikytis viešosios tvarkos.
V. NENUGALIMOS JĖGOS (FORCE MAJEURE) APLINKYBĖS
21. Šalys neatsako už visišką ar dalinį savo įsipareigojimų pagal Sutartį nevykdymą, jei tai įvyksta dėl nenugalimos jėgos aplinkybių poveikio.
22. Šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 patvirtintomis Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis.
VI. KITOS SĄLYGOS
24. Tinkamomis finansuoti laikomos šios Projekto išlaidos:
24.1. Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų savivaldybės biudžeto projektui skirtų lėšų):
24.1.1. Projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
24.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
24.2. Projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 11 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu):
24.2.1. Projekto vykdytojo (-ų), įgyvendinančių Projektą, darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų, socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (ne daugiau kaip 10 procentų savivaldybės biudžeto Projektui skirtų lėšų;
24.2.2. išlaidos Projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes, nealkoholinius ir alkoholinius gėrimus, reikalingoms suplanuotiems renginiams organizuoti), tiesiogiai susijusioms su Projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą;
24.2.3. išlaidos Projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus maitinimo paslaugą);
26. Sutarties šalių įsipareigojimai laikomi įvykdyti, kai Projekto vykdytojas pateikia Savivaldybės administracijai Sutarties 4.7.1 ir 4.7.2 papunkčiuose nurodytas ataskaitas ir suderina jas su Savivaldybės administracijos atstovais, atsakingais už Sutarties sudarymą ir vykdymą. Minėtos ataskaitos yra neatsiejama Sutarties dalis.
28. Projekto vykdytojas, laikomas perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalį. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
VII. ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI
Šiaulių miesto savivaldybės administracija Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai Tel.: (8 41) 59 62 00, (8 41) 59 63 05 Faks. (8 41) 52 41 15 El. p. rastine@siauliai.lt Įmonės kodas 188771865 ________________________ bankas Banko kodas ____________________ Ats. s. __________________________ |
Juridinio asmens pavadinimas Juridinio asmens adresas Tel. __________________________ Faks. _________________________ El. p. _________________________ Juridinio asmens kodas ___________ ________________________ bankas Banko kodas ____________________ Ats. s. __________________________ _________________________________ |
|
|
(pareigų pavadinimas) A. V.
(parašas)
_____________________________________ (vardas ir pavardė) |
(pareigų pavadinimas) A. V.
(parašas)
(vardas ir pavardė) |
(Sutarties kuratorius) |