VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS TRANSPORTO KOMPETENCIJŲ AGENTŪROS
Direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL VILNIAUS SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE IR VIRŠUTINIAME SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJO TAIKOMŲ MAŽIAUSIŲ SKIRSTYMO DYDŽIŲ PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 29 d. Nr. 2-78
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalies 3 punktu, 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2020/469, priedo SERA.8010 dalies a punktu, 2017 m. kovo 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. rugpjūčio 11 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/1338, IV priedo ATS.TR.215 dalies a punktu ir atsižvelgdama į oro eismo paslaugų teikėjo parinktus mažiausius skirstymo dydžius, pateiktus valstybės įmonės „Oro navigacija“ 2022 m. gegužės 27 d. raštu Nr. 2-358 „Dėl SERA.8010 (a) reikalavimo įgyvendinimo“:
1. Tvirtinu Vilniaus skrydžių informacijos regione ir viršutiniame skrydžių informacijos regione oro eismo paslaugų teikėjo taikomus mažiausius skirstymo dydžius (pridedama).
2. Pavedu valstybės įmonei „Oro navigacija“ paskelbti šio įsakymo 1 punktu patvirtintus mažiausius skirstymo dydžius Oro navigacijos informaciniame rinkinyje.
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Transporto
kompetencijų agentūros direktoriaus
2022 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 2-78
VILNIAUS SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE IR VIRŠUTINIAME SKRYDŽIŲ INFORMACIJOS REGIONE ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJO TAIKOMI MAŽIAUSI SKIRSTYMO DYDŽIAI
Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai
1. Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai Vilniaus skrydžių informacijos regiono (toliau – FIR) ir viršutinio skrydžių informacijos regiono (toliau – UIR) valdomojoje oro erdvėje:
1.2. nuo 95 SL įskaitytinai iki skrydžių valdymo stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio (angl. ATC Surveillance Minimum Altitude) įskaitytinai – 3 jūrmylės. Šio papunkčio reikalavimas netaikomas aerodromų skrydžių valdymo zonose (angl. Aerodrome Control Zone, CTR);
1.3. artėjimo tūpti ir iškridimo fazėse orlaiviams taikomi valkčio turbulencijos skirstymo minimumai:
Skrendantis priekyje orlaivis |
Skrendantis paskui orlaivis |
Skirstymo minimumai |
Sunkusis |
Sunkusis |
4 jūrmylės |
Vidutinysis |
5 jūrmylės |
|
Lengvasis |
6 jūrmylės |
|
Vidutinysis |
Lengvasis |
5 jūrmylės |
1.4. Atsižvelgiant į Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 priedo SERA.8012 dalį, 1.3 papunkčio lentelėje nurodyti valkčio turbulencijos skirstymo minimumai taikomi, esant bet kuriai iš šių aplinkybių:
1.4.1. orlaivis skrenda tiesiai paskui kitą orlaivį tame pačiame absoliučiajame aukštyje arba mažiau kaip 300 metrų (1000 pėdų) žemiau jo;
1.4.2. abu orlaiviai naudojasi tuo pačiu kilimo ir tūpimo taku arba lygiagrečiais kilimo ir tūpimo takais, kuriuos skiria mažiau nei 760 metrų (2500 pėdų);
Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio dydžiai
2. Mažiausi horizontaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažinto valdomo orlaivio ir neatpažinto orlaivio dydžiai:
Mažiausi vertikaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių dydžiai
3. Mažiausias vertikaliojo radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių Vilniaus FIR ir UIR valdomojoje oro erdvėje dydis:
3.2. nuo 290 SL įskaitytinai iki 410 SL įskaitytinai:
3.2.1. 1000 pėdų tarp sumažintų vertikaliojo orlaivių skirstymo minimumų (toliau – RVSM) skrydžiams vykdyti patvirtintų orlaivių;
3.2.2. 2000 pėdų:
3.2.2.1. tarp RVSM skrydžiams nepatvirtinto valstybės orlaivio ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio Europos (toliau – EUR) RVSM oro erdve;
3.2.2.2. tarp grupinius skrydžius vykdančių valstybės orlaivių ir bet kurio kito orlaivio, skrendančio EUR RVSM oro erdve;
Mažiausi radiolokacinio skirstymo dydžiai tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuojamosios oro erdvės
5. Mažiausi radiolokacinio skirstymo tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) ribojamųjų, laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų bei rezervuojamosios oro erdvės dydžiai:
5.1. mažiausi horizontaliojo skirstymo dydžiai:
Radiolokacinis skirstymas tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų
6. Radiolokacinis skirstymas tarp atpažintų valdomų orlaivių ir veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų:
6.1. mažiausias horizontalusis atstumas – atpažinto valdomo orlaivio žymė oro eismo situacijos vaizduoklyje neturi liestis su horizontaliomis pavojingosios zonos ribomis;
6.2. žemiausi SL, priskirtini atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų, remiantis aktualiu slėgiu matuojamu nuo vidutinio jūros lygio (QNH) meteorologinės informacijos teikimo rajonuose (MET):
Pavojingosios zonos pavadinimas |
QNH reikšmė didesnė kaip 1049 hPa |
QNH reikšmė nuo 1021 hPa iki 1048 hPa |
QNH reikšmė nuo 978 hPa iki 1020 hPa |
QNH reikšmė mažesnė kaip 978 hPa |
Žemiausi priskirtini SL |
||||
EYD9 Pabradė (Vilniaus MET) |
200 |
210 |
220 |
230 |
EYD10 Rukla (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD11 Rokai (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD12 Pilviškiai (Kauno MET) |
150 |
160 |
170 |
180 |
EYD13 Alytus (Kauno MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD14 Tauragė (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD15 Telšiai (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD16 Klaipėda (Palangos MET) |
70 |
80 |
90 |
100 |
EYD17 Juodkrantė (Palangos MET) |
270 |
280 |
290 |
300 |
EYD18 Nida (Palangos MET) |
270 |
280 |
290 |
300 |
EYD21 Ignalina 2 (Vilniaus MET) |
100 |
110 |
120 |
130 |
7. Atpažintų valdomų orlaivių skrydžiams virš veikiančių (aktyvuotų) pavojingųjų zonų, kurios nenurodytos 6.2 papunkčio lentelėje:
7.1. jeigu jų viršutinės ribos yra virš pereinamojo aukščio bei nustatytos pėdomis nuo vidutinio jūros lygio (MSL) arba nuo jūros paviršiaus (SFC) – žemiausi SL paskiriami naudoti vadovaujantis oro eismo paslaugų teikėjo kiekvienu konkrečiu atveju nurodytomis sąlygomis;