LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2004 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. A1-225 „DĖL TEISĖS AKTŲ, BŪTINŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMUI ĮGYVENDINTI, PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. spalio 30 d. Nr. A1-612
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. A1-225 „Dėl teisės aktų, būtinų Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymui įgyvendinti, patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašą:
1.2.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (toliau – Įstatymas) sąvokas. Kai šiame tvarkos apraše vartojama sąvoka „socialinė įmonė“, ta norma yra bendra, taikoma ir neįgaliųjų socialinėms įmonėms, o kai norma yra speciali, taikoma tik neįgaliųjų socialinėms įmonėms, tai vartojama sąvoka „neįgaliųjų socialinės įmonės“.“
1.2.3. Pakeičiu 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.4. Lietuvos Respublikoje įsteigto juridinio asmens steigimo dokumentuose (įstatuose, steigimo sandoryje ar bendruosiuose nuostatuose) yra nurodyta šio juridinio asmens veikla, susijusi su tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu bei socialine integracija (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 1.1 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 252 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus atnaujinimo“ 85.32 sekcija), o kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsteigta įmonė ar jos filialas yra pateikę atitinkamus dokumentus, įrodančius, kad Europos ekonominės erdvės valstybėje, kurioje jie yra įsteigti, teisės aktais jiems suteikta tokia teisė;“.
1.2.4. Pakeičiu 3.5. papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.5. nevykdo veiklos, įtrauktos į Socialinių įmonių neremtinų veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. 1501 „Dėl socialinių įmonių neremtinų veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“, arba iš tokios veiklos gautos pajamos daugiau kaip šešis mėnesius iš eilės per einamųjų metų laikotarpį sudaro ne daugiau kaip 20 procentų šio juridinio asmens pajamų, taip pat nevykdo laikinojo įdarbinimo veiklos.“
1.2.5. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.6. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.7. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Atsisakius suteikti socialinės įmonės statusą, tas pats pareiškėjas gali iš naujo kreiptis dėl jo suteikimo ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo dienos, kurią buvo priimtas sprendimas nesuteikti socialinės įmonės statuso, išskyrus šio tvarkos aprašo 13.1 papunktyje nurodytą atvejį, atsižvelgiant į šio tvarkos aprašo 4 punkte nurodytus prašymų suteikti socialinės įmonės statusą priėmimo terminus. Šio tvarkos aprašo 13.1 papunktyje nurodytu atveju pareiškėjas iš naujo gali kreiptis su prašymu suteikti socialinės įmonės statusą, pateikdamas visus reikalingus dokumentus, atsižvelgdamas į šio tvarkos aprašo 4 punkte nurodytus prašymų suteikti socialinės įmonės statusą priėmimo terminus.“
1.2.8. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.9. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
„22. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės pateiktus dokumentus (ataskaitas, pažymas), arba iš socialinės įmonės pranešimų, nurodytų šio tvarkos aprašo 24 punkte, nustačiusi, jog yra pagrindas manyti, kad yra šio tvarkos aprašo 21.3–21.5 papunkčiuose nurodyti socialinės įmonės statuso panaikinimo pagrindai, perduoda visus turimus dokumentus Lietuvos darbo biržai. Vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atlikdamas socialinės įmonės veiklos priežiūrą, įtaręs, kad yra pagrindas naikinti socialinės įmonės statusą, apie tai informuoja Lietuvos darbo biržą.“
1.2.10. Pakeičiu 26.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.11. Pakeičiu 26.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.12. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Komisija išnagrinėja jai pateiktus dokumentus ir nustato, ar yra šio tvarkos aprašo 21.3–21.5 papunkčiuose nurodyti pagrindai panaikinti socialinės įmonės statusą. Prireikus komisija turi teisę kviestis ekspertus dokumentų vertinimui atlikti. Jeigu komisija nustato, kad yra pagrindas naikinti socialinės įmonės statusą arba pagrindo panaikinti socialinės įmonės statusą nėra, ji pateikia Lietuvos darbo biržos direktoriui motyvuotą rekomendaciją panaikinti / nenaikinti socialinės įmonės statusą.“
1.2.13. Pakeičiu V skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.14. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Neįgaliųjų socialinės įmonės statusas juridiniams asmenims, neturintiems socialinės įmonės statuso ir atitinkantiems šio tvarkos aprašo 3.3 ir 3.5 papunkčių sąlygas, suteikiamas ir panaikinamas šio tvarkos aprašo II, III ir IV skyriuose nustatyta tvarka. Juridiniams asmenims, turintiems socialinės įmonės statusą ir atitinkantiems šio tvarkos aprašo 3.3 papunkčio sąlygas, neįgaliųjų socialinės įmonės statusas suteikiamas ir panaikinamas šio tvarkos aprašo 32–41 punktuose nustatyta tvarka.“
1.2.15. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Socialinė įmonė, atitinkanti šio tvarkos aprašo 3.3 papunkčio sąlygas ir pageidaujanti gauti neįgaliųjų socialinės įmonės statusą, tiesiogiai arba registruotu paštu pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos užpildytą prašymą (1 priedas) pripažinti ją neįgaliųjų socialine įmone. Prie prašymo pridedama Pažyma apie darbuotojų skaičių (2 priedas). Teritorinė darbo birža, gavusi pareiškėjo prašymą bei jo priedus, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos perduoda juos Lietuvos darbo biržai spręsti dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo. Jeigu su prašymu pateikti ne visi šio tvarkos aprašo 31 punkte nurodyti dokumentai arba pateiktuose dokumentuose pateikta žinomai klaidinga informacija, teritorinė darbo birža nustato terminą, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus arba pateikti teisingą informaciją.“
1.2.16. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
„33. Lietuvos darbo birža įvertina teritorinės darbo biržos pateiktus dokumentus ir, nustačiusi, kad socialinė įmonė atitinka šio tvarkos aprašo 3.3 papunktyje nurodytas sąlygas, priima sprendimą pripažinti ją neįgaliųjų socialine įmone. Sprendimas dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo ar nesuteikimo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.“
1.2.17. Pakeičiu 38.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.18. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
„39.Teritorinė darbo birža, gavusi neįgaliųjų socialinės įmonės prašymą panaikinti jai neįgaliųjų socialinės įmonės statusą arba išnagrinėjusi socialinės įmonės pateiktus dokumentus (ataskaitas, pažymas), arba iš neįgaliųjų socialinės įmonės pranešimų, nurodytų šio tvarkos aprašo 37 punkte, nustačiusi, kad reikia spręsti klausimą dėl statuso panaikinimo šio tvarkos aprašo 38.2 papunktyje nurodytu pagrindu, perduoda visus turimus dokumentus Lietuvos darbo biržai. Vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atlikdamas socialinės įmonės veiklos priežiūrą, įtaręs, kad yra pagrindas naikinti socialinės įmonės statusą, apie tai informuoja Lietuvos darbo biržą.“
1.2.19. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Lietuvos darbo birža įvertina teritorinės darbo biržos ar Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinio skyriaus pateiktus dokumentus ir priima sprendimą dėl šio statuso panaikinimo per 10 dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Sprendimas panaikinti neįgaliųjų socialinės įmonės statusą įforminamas Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu.“
1.2.21. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:
„44. Išnagrinėjusi ir įvertinusi pateiktus dokumentus, teritorinė darbo birža turi teisę nurodyti socialinei įmonei per nustatytą terminą pateikti papildomą informaciją ir (arba) pasiūlyti Lietuvos Respublikos valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atlikti socialinės įmonės patikrinimą.“