NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 14 d. Nr. T1-55
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente taisykles (pridedama).
3. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus pavaduotojui.
PATVIRTINTA
Narkotikų, tabako ir alkoholio
kontrolės departamento direktoriaus
2023 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. T1-55
ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų ir skundų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente (toliau – Departamentas).
2. Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus bei aptarnaujant asmenis Departamente, Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja įstatymai, tiesiogiai taikomi Europos Sąjungos teisės aktai, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar jų pagrindu priimti teisės aktai.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:
3.1. Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į viešojo administravimo subjektą prašant atlikti teisės aktuose nustatytus veiksmus;
3.2. Skundas – asmens kreipimasis į viešojo administravimo subjektą, kuriame tas asmuo nurodo, kad yra pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašo juos apginti;
3.3. Departamento darbuotojai - Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį;
4. Taisyklėse vartojama sąvoka „elektroninių ryšių priemonės“ apima ir Departamento pasirinktas, ir jos viešajai komunikacijai arba asmenų aptarnavimui naudojamas informacines technologijas. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos pašto įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.
5. Taisyklėse nustatytų terminų pradžia ir pabaiga skaičiuojama laikantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso Pirmosios knygos IV dalies ir Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatų.
6. Teisė atstovauti asmeniui, kai šių Taisyklių nustatyta tvarka yra teikiamas ir (ar) nagrinėjamas jo prašymas ar skundas, turi būti įrodoma Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytu būdu. Jei asmens atstovavimą patvirtinantis dokumentas yra išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT VIENO LANGELIO PRINCIPĄ
8. Asmenų prašymų ir skundų priėmimą bei asmenų aptarnavimą Departamente taikant vieno langelio principą organizuoja ir vykdo Veiklos administravimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą (toliau – atsakingas darbuotojas).
9. Atsakingas darbuotojas :
9.1. priima prašymus ir skundus, patikrina ar prašymas skundas atitinka reikalavimus, nustatytus 19 ir 20 punktuose, preliminariai įvertina, kokia jų esmė, ar Departamentas pagal kompetenciją gali spręsti prašyme ar skunde išdėstytus klausimus;
9.2. jei Departamentas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, kai asmuo kreipiasi asmeniškai, – žodžiu tai paaiškina asmeniui ir nurodo instituciją, į kurią pagal kompetenciją asmuo su prašymu ar skundu turi kreiptis. Šiuo atveju prašymas ar skundas priimamas, registruojamas DVS ir pažyma (priedas Nr. 1) apie priimtus dokumentus asmeniui įteikiama tik tuo atveju, jeigu asmuo to prašo.
9.3. pagal Departamento kompetenciją konsultuoja asmenis, kaip išdėstyti ar užpildyti reikalingus dokumentus;
9.4. grąžina asmeniui prašymus ar skundus, neatitinkančius Taisyklių 19 ir 20 punkte nustatytų reikalavimų;
9.5. per 3 darbo dienas informuoja asmenį apie prašymo ar skundo gavimą, surašydamas pažymą (priedas Nr.1);
9.6. teikia informaciją apie Departamento veiklą ir konsultuoja Departamento kompetencijos klausimais, išskyrus atvejus, kai dėl keliamų klausimų sudėtingumo (specifiškumo) ar kompleksiškumo asmenį turi konsultuoti kiti Departamento darbuotojai, turintys reikalingą kompetenciją;
10. VAS turi užtikrinti, kad Departamento interneto svetainėje valstybine ir anglų kalba būtų skelbiama:
10.1. asmenų aptarnavimo darbo laikas ir kontaktinė informacija (vieta, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas);
10.2. elektroninių ryšių priemonės, kurias naudodami asmenys Departamentui gali teikti savo prašymus ar skundus;
10.3. papildomas laikas per savaitę prieš arba po Departamento darbo dienos laiko, kada VAS galėtų būti priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai;
10.4. pagal Taisyklių 21 punktą Departamento direktoriaus nustatytos užsienio kalbos, kuriomis asmenys gali teikti Departamento prašymus ir skundus ir gali būti joje aptarnaujami, nurodant tomis kalbomis galinčių aptarnauti Departamento darbuotojų kontaktinę informaciją;
11. Departamentas privalo organizuoti savo darbą taip, kad:
11.1. VAS–e asmenys galėtų pateikti (žodžiu ir raštu) prašymus ar skundus visą Departamento darbo dienos laiką ir pietų pertraukos metu;
11.2. būtų nustatyta ne mažiau kaip viena papildoma valanda per savaitę prieš arba po Departamento darbo dienos laiko, kada VAS-e galėtų būti priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai;
11.3. asmens pageidavimu jo aptarnavimą Departamente ir prašymo ar skundo pateikimą būtų galima derinti (užregistruoti asmenį) iš anksto žodžiu ar raštu Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytais būdais, tam prireikus panaudojant priemones, kuriose nurodoma asmens aptarnavimo laikas ir vieta, Departamento darbuotojo, kuris aptarnaus asmenį, vardas ir pavardė, pareigos ir kontaktinė informacija (telefono numeris, elektroninio pašto adresas), užsienio kalbos, kuriomis šis darbuotojas galės aptarnauti valstybinės kalbos nemokančius asmenis;
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS
13. Prašymus ir skundus galima pateikti Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytais būdais.
14. Prašymas ar skundas gali būti pateiktas asmeniškai arba per atstovą, tiesiogiai arba paštu, per kurjerį arba elektroniniais ryšiais, arba Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (https://epristatymas.lt/) arba Departamento elektroniniu paštu ntakd@ntakd.lt. Atstovo teisė atstovauti turi būti įrodoma rašytiniu sutikimu.
16. Prašymai ar skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti arba kuriais galima išspręsti asmeniui rūpimus klausimus iš karto, nepažeidžiant asmenų ar Departamento interesų, neregistruojami DVS. Asmenys, kurie kreipiasi su tokiais prašymais ar skundais, nepažeidžiant asmenų ar Departamento interesų, prašymą ar skundą priimančio atsakingo darbuotojo sprendimu gali būti neidentifikuojami. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą ar skundą negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią Departamento darbo dieną, asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu, kuris registruojamas DVS.
17. Jeigu prašymą ar skundą teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikalstamos veikos ar administracinio nusižengimo (toliau – teisės pažeidimai) požymių, atsakingas darbuotojas gali tokio asmens neaptarnauti ir privalo tuojau pat pranešti apie šio asmens elgesį VAS vedėjui, kuris, Departamento direktoriaus pavedimu, apie prašymą ar skundą teikiančio asmens elgesį, turintį akivaizdžių teisės pažeidimų požymių, praneša teisėsaugos institucijoms, kurios pagal kompetenciją tiria atitinkamus teisės pažeidimus.
18. Prašymas ar skundas žodžiu pateikiamas valstybine kalba arba Taisyklių 21 punkte nustatytu atveju, Departamento direktoriaus nustatyta užsienio kalba. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos, o Departamente nėra darbuotojo, suprantančio užsienio kalbą, kuria asmuo kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis į Departamentą žodžiu, kartu turi dalyvauti asmuo, galintis išversti prašymą ar skundą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Tokį asmenį arba vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Departamentą.
19. Prašyme ar skunde turi būti:
19.1. fizinio asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, išskyrus Taisyklių 16 punkte nurodytą atvejį;
19.2. pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė ir kita Civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija, jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu;
20. Prašymas ir skundas raštu turi būti:
20.1. parašytas valstybine kalba arba Taisyklių 21 punkte nustatytu atveju, Departamento direktoriaus nustatyta užsienio kalba, arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio turiniui ir autentiškumo užtikrinimui mutatis mutandis taikomos Taisyklių 19.1 -19.3 papunkčių nuostatos;
20.4. pasirašytas prašymą ar skundą pateikusio asmens arba jo atstovo. Kai teikiant prašymą ar skundą naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta pasirašyto prašymo ar skundo skaitmeninė kopija arba prašymas ar skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą.
21. Atsižvelgdamas į Departamento atliekamas funkcijas ir Departamento darbuotojų kompetenciją (užsienio kalbų mokėjimo lygį), Departamento direktoriaus turi nustatyti ir kitas nei valstybinė kalbas, kuriomis prašymai ar skundai gali būti priimami. Informacija apie tokį Departamento direktoriaus sprendimą turi būti pateikiama Taisyklių 10 punkte nurodytais būdais.
22. Asmuo prašymą ar skundą gali teikti naudodamas tik tokias elektroninių ryšių priemones, kurias naudoja Departamentas. Informacija apie Departamento naudojamas elektroninių ryšių priemones, kurias naudodami asmenys gali kreiptis į Departamentą, turi būti pateikiama Taisyklių 10 punkte nurodytais būdais.
23. Departamento darbuotojas, jam Departamento suteiktu elektroninio pašto adresu ar kitomis Departamento naudojamomis elektroninių ryšių priemonėmis gavęs prašymą ar skundą, turi ne vėliau kaip artimiausią savo darbo dieną persiųsti jį bendru Departamento el. paštu ntakd@ntakd.lt, išskyrus atvejus, kai į prašymą ar skundą pagal kompetenciją galima atsakyti Taisyklių 16 punkte nustatytais terminais.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
24. Priėmus prašymą ar skundą asmeniui kreipiantis asmeniškai, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas ar skundas gautas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, kitomis Departamento naudojamomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu – asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Departamente dienos naudojant asmens nurodytą kontaktinę informaciją išsiunčiama pažyma (informacija) (priedas Nr.1) apie priimtus dokumentus.
25. Prašymai ir skundai, Departamento direktoriaus sprendimu, gali būti nenagrinėjami šiais atvejais:
25.1.nėra galimybės raštu prašymą ar skundą pateikusį asmenį identifikuoti, nėra kontaktų, kuriuo galima asmeniui atsakyti;
25.2. parašytas užsienio kalba, kuri nėra Departamento direktoriaus nustatyta užsienio kalba pagal Taisyklių 21 punktą.
25.3. jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Departamentas negali tokio prašymo ar skundo išnagrinėti;
25.4. paaiškėja, kad dėl to paties klausimo atsakymas yra jau pateiktas arba sprendimą jau yra priėmęs Departamentas arba kitas kompetentingas viešojo administravimo subjektas ir asmuo nepateikia naujų duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu ar ginčyti viešojo administravimo subjekto priimtą sprendimą;
25.5. paaiškėja, kad skundą dėl to paties klausimo pradėjo nagrinėti išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija ar teismas;
26. Jeigu Departamentas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl prašyme ar skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų būti perduotas nagrinėti pagal kompetenciją prašymas ar skundas, vykdytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui, paaiškindamas jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.
27. Prašymai ir skundai, išskyrus prašymus ir skundus, į kuriuos Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka galima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną, turi būti išnagrinėjami per Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje nurodytus terminus, t. y. per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ar skundo gavimo dienos. Jeigu prašymas ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinis sprendimas negali būti priimtas, Departamento direktorius, gavęs vykdytojo argumentuotą tarnybinį prašymą, suderintą su padalinio vedėju, šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos vykdytojas praneša raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.
28. Asmens kreipimasis, kuris pateiktas Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytais būdais, kuris neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Departamento veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti Departamento veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, turi būti priimtas, užregistruotas ir nukreiptas Departamento direktoriui rezoliucijai.
29. Jeigu prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, kuriuos privalo pateikti besikreipiantis asmuo, o Departamentas tokios informacijos ir dokumentų pats neturi ir gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Departamente dienos, vykdytojas kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas pateikti šią informaciją ir dokumentus, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, kol bus pateikta prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai, ir gali būti nutrauktas, jeigu asmuo trūkstamų dokumentų nepateiks. Jeigu per vykdytojo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, prašymo ar skundo nagrinėjimas nutraukiamas ir per 3 darbo dienas nuo vykdytojo nustatyto termino suėjimo dienos, vykdytojas apie tai informuoja asmenį nurodydamas prašymo ar skundo nagrinėjimo nutraukimo priežastis.
30. Vykdytojas, asmeniui, pateikusiam skundą ar prašymą, paprašius, informuoja asmenį apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą;
31. Nagrinėdami asmenų prašymus ir skundus ir teikdami asmenims informaciją, Departamento darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais atsakomybės už priimtus sprendimus, draudimo keisti į blogąją pusę, efektyvumo, įstatymo viršenybės, išsamumo, lygiateisiškumo, naujovių ir atvirumo permainoms, nepiktnaudžiavimo valdžia, objektyvumo, proporcingumo, skaidrumo, subsidiarumo ir vieno langelio principais.
32. Vykdytojas pats nusišalina nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas direktoriaus sprendimu, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ar skundą, vykdytojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti tiesioginiam vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl vykdytojo nušalinimo nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo priima Departamento direktorius. Sprendimą dėl Departamento direktoriaus nusišalinimo nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyręs asmuo.
33. Jei priimant ar priėmus asmens prašymą ar skundą, adresuotą Departamentui, paaiškėja, kad prašyme ar skunde nurodyti klausimai yra priskirtini ir kitų institucijų kompetencijai, Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Departamente dienos persiunčia jo kopiją kitoms institucijoms nagrinėti pagal jų kompetenciją (jei asmens prašymas ar skundas parašytas pateikiamas ne valstybine kalba arba nėra vertimo į valstybinę kalbą, užsienio kalba, prie persiunčiamos jo kopijos pridedamas Departamento parengtas neoficialus šio prašymo ar skundo vertimas į valstybinę kalbą). Kitos institucijos, gavusios persiųstą asmens prašymą ar skundą, jį nagrinėja pagal savo kompetenciją ir atsako asmeniui, pridėdamos atsakymo kopiją prašymą ar skundą Departamentui.
34. Prašymą ar skundą, kai jis adresuotas kelioms institucijoms ir kai prašyme ar skunde nurodyti klausimai priskirtini kelių institucijų kompetencijai, nagrinėja kiekviena prašymą ar skundą gavusi institucija pagal savo kompetenciją ir asmeniui į jį atsako, pridėdama atsakymo kopijas kitoms prašymą ar skundą nagrinėjusioms institucijoms.
35. Jei Departamentui yra adresuota prašymo ar skundo kopija ir tai prašyme ar skunde yra aiškiai nurodyta, VAS ją užregistruoja, ir perduoda Departamento direktoriui rezoliucijai. Departamento direktorius įvertinęs prašymo ar skundo turinį, gali priimti sprendimą prašymo ar skundo nenagrinėti ir į jį neatsakyti.
36. Jeigu prašymo ar skundo ir (ar) prie jų pridedamų dokumentų turinys turi teisės pažeidimų požymių, vykdytojas per 5 darbo dienas nuo šio prašymo ar skundo gavimo Departamente dienos, prašymą ar vykdytojo tiesioginio vadovo teikimu ir Departamento direktoriaus sprendimu persiunčia tokio prašymo ar skundo kopiją ir prie jų pridedamų dokumentų kopijas teisėsaugos institucijoms, kurios pagal kompetenciją tiria šiuos teisės pažeidimus. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo ar skundo nagrinėjimui būtinas kompetentingos teisėsaugos institucijos atsakymas dėl minėtų teisės pažeidimų, prašymo ar skundo nagrinėjimas Departamento direktoriaus sprendimu gali būti sustabdytas iki šios institucijos galutinio sprendimo priėmimo. Apie tokio prašymo ar skundo nagrinėjimo sustabdymą vykdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos naudodamas asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją praneša prašymą ar skundą pateikusiam asmeniui.
37. Prašymas ar skundas, pateiktas raštu nesilaikant Taisyklių 19 ir (ar) 20 punktuose nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Departamente dienos naudojant asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją grąžinamas asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, nurodant tokio prašymo ar skundo grąžinimo priežastis, siūlant ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustatant terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, trūkumams ištaisyti. Kai per Departamento nustatytą terminą asmuo nepateikia pagal Taisyklių 19 ir (ar) 20 punktuose nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo, toks prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.
V SKYRIUS
ATSAKYMŲ RENGIMAS IR TVARKYMAS
39. Į prašymą ar skundą atsakoma valstybine kalba. Į prašymą ar skundą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.
40. Į prašymą ar skundą paprastai atsakoma tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas ar skundas. Jeigu asmens prašyme ar skunde buvo nurodytas būdas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakoma nurodytu būdu. Jeigu asmuo, pateikdamas prašymą ar skundą vietoje aiškiai žodžiu nurodo pageidaujamą atsakymo gavimo būdą, atsakingas darbuotojas tą informaciją užfiksuoja ir vykdytojas asmeniui atsako jo pageidautu būdu.
41. Departamentas, išnagrinėjęs grupės asmenų prašymą ar skundą, gali į jį atsakyti viešo paskelbimo būdu, vadovaudamasi Viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nustatytais reikalavimais.
42. Atsakymas į prašymą ar skundą, siunčiamas naudojant elektroninių ryšių priemones, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas naudojant tokias informacines technologijas, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą,.
43. Į prašymą Departamentas atsako atsižvelgdamas į jo turinį:
43.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą atsakoma suteikiant prašomą vieną iš Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje nurodytų administracinių paslaugų (ar prašomas kelias administracines paslaugas) arba pateikiant motyvuotą atsisakymą tą padaryti;
43.2. į prašymą priimti administracinį sprendimą atsakoma Viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka;
44. Jei prašymo ar skundo nagrinėjimas buvo užbaigtas Departamentui priėmus administracinį sprendimą, Departamentas, pats pastebėjęs ar gavęs informaciją dėl administraciniame sprendime esančių rašymo apsirikimų ar aiškių aritmetinių klaidų, atlieka Viešojo administravimo įstatymo 15 straipsnyje nurodytus veiksmus.
45. Atsakyme į prašymą ar skundą arba Departamento siunčiamame pranešime apie asmens prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis asmuo turi būti informuojamas apie tokio atsakymo ar pranešimo apskundimo tvarką, nurodant, kad jei asmuo nesutinka su Departamento atsakymu, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos pasirinktinai gali būti skundžiamas Departamento direktoriui (Šv. Stepono g. 27A, LT-01315 Vilnius) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, LT-01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, LT-01102 Vilnius).
Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo
Narkotikų, tabako ir alkoholio
kontrolės departamente taisyklių
1 priedas
NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO
VEIKLOS ADMINISTRAVIMO SKYRIUS
Biudžetinė įstaiga, Šv. Stepono g. 27A, LT- 01315 Vilnius, tel. 87066 8060,
El. p. ntakd@ntakd.lt, http://www.ntakd.lrv.lt.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 302610311
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris
________________________________________________________________________________
arba pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris)
PAŽYMA APIE PRIIMTUS DOKUMENTUS
__________________ Nr. _______
(data)
Jūsų prašymas / skundas dėl ______________________________________________________
(trumpas turinio apibūdinimas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
__________________________________gautas ____________ Nr. __________________. (data) (registracijos numeris)
Jūsų skundą nagrinės:
________________________________________ _______________________________________
(pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)
______________________________________________________
(tel. numeris, el. p.)