ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-329 „DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gruodžio 5 d. Nr. T-474
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 14 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Pasiūlymų dėl mokesčių tarifų ir lengvatų nustatymo teikimo darbo grupės siūlymus (2024-06-25 protokolas Nr. VM-59 ir 2024-11-05 protokolas Nr. VM-99), Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Mokesčių lengvatų teikimo taisykles, patvirtintas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-329 „Dėl Mokesčių lengvatų teikimo taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstyti jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-329
(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 5 d. sprendimo Nr. T-474
redakcija)
MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokesčių lengvatų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mokesčių lengvatų teikimo Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto sąskaita sąlygas ir reikalavimus, mokesčių, kuriems taikomos Taisyklės, rūšis, dokumentų pateikimo mokesčių lengvatoms gauti ir prašymų nagrinėjimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Paveldimo turto mokesčio įstatymu, Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymu, Žemės mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas).
3. Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba gali teikti šių mokesčių lengvatas:
4. Taisyklėse numatytos mokesčių lengvatos teikiamos:
4.1. fiziniams ir juridiniams asmenims (toliau – asmenys), Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje (toliau – savivaldybės teritorija) nuosavybės teise turintiems žemės ir kito nekilnojamojo turto arba nuomojantiems ar naudojantiems valstybinę žemę. Juridiniai asmenys, prašantys mokesčių lengvatų, turi vykdyti veiklą savivaldybės teritorijoje;
4.3. vadovaujantis Reglamento nuostatomis, t. y. kai:
4.3.1. juridinis ar veiklą vykdantis fizinis asmuo (toliau – ūkio subjektas) atitinka nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjui keliamus reikalavimus;
5. Asmenys prašymus suteikti mokesčių lengvatas teikia Savivaldybės administracijai, prašymus nagrinėja Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius (toliau – Ekonomikos skyrius).
II SKYRIUS
MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
7. Žemės mokesčiu neapmokestinamas fiziniams asmenims, kurių šeimose mokestinio laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų ir kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis arba kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių ar yra nepilnamečiai, priklausančio žemės sklypo plotas, neviršijantis Savivaldybės tarybos sprendimu iki einamojo mokestinio laikotarpio rugsėjo 1 dienos nustatyto neapmokestinamojo žemės sklypo dydžio.
8. Savivaldybės taryba sprendimais gali suteikti žemės mokesčio lengvatas fiziniams asmenims:
8.1. atleisti nuo žemės mokesčio dėl sunkios materialinės padėties (gavus Savivaldybės mero potvarkiu sudarytos Šiaulių miesto savivaldybės paramos teikimo komisijos (piniginei socialinei paramai išimties tvarka) (toliau – Paramos teikimo komisija) rekomendaciją, kuri rengiama atsižvelgiant į mokesčio mokėtojo ir jo šeimos valdomų turtinių vienetų skaičių, šeimos narių mėnesio pajamas ir kt.), kai mokesčio suma yra 30 eurų ar didesnė, fizinio asmens kiekvieno šeimos nario mėnesio pajamos yra mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį, mokesčio mokėtojui ir jo šeimai priklauso ne daugiau negu vienas žemės sklypas, kurio naudojimo būdas – gyvenamosios teritorijos ar vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos, ir kai yra bent vienas iš šių kriterijų:
8.1.1. mokesčio mokėtojo šeimoje yra asmenų, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis ir jo šeimoje apmokestinamo laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų;
8.1.2. mokesčio mokėtojui sukako senatvės pensijos amžius ir jo šeimoje apmokestinamo laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų;
8.1.4. mokesčio mokėtojas yra nepilnametis ir jo šeimoje apmokestinamo laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų (prie darbingų asmenų nepriskiriami mokyklų mokiniai ir aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pagal dieninių ir nuotolinių studijų programų formas, bet ne ilgiau, negu jiems sukaks 24 metai);
8.1.5. mokesčio mokėtojo šeima yra laikoma gausia šeima, auginančia ar globojančia 3 ar daugiau vaikų ir joje apmokestinamo laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų;
8.1.6. mokesčio mokėtojas vienas augina neįgalų vaiką ar slaugo artimą giminaitį, kuriam yra mokamos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, ar jis įstatymų nustatyta tvarka paskirtas fizinio asmens, pripažinto neveiksniu tam tikroje srityje, globėju;
8.2. žemės savininkams, kurių nuosavybės teise valdomi žemės sklypai ar dalis žemės sklypo patenka į teritorijų planavimo dokumentus ir yra numatomi paimti visuomenės poreikiams ir jiems pradėtos žemės paėmimo procedūros, pateikus pagrįstus motyvus dėl galimo suvaržymo disponuoti žemės sklypu (gavus Savivaldybės administracijos Architektūros skyriaus (toliau – Architektūros skyrius) rekomendaciją. Lengvatos dydis nustatomas kiekvienu atveju individualiai.
9. Nuo nuomos mokesčio už valstybinę žemę, išnuomotą ne aukciono būdu, ir už valstybinės žemės sklypų naudojimą atleidžiami šie valstybinės žemės nuomotojai ir naudotojai:
9.1. fiziniai asmenys, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis, už 7 arus jiems išnuomoto (priskirto) žemės sklypo, išskyrus negyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto savininkus;
9.2. fiziniai asmenys, kuriems sukako Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytas senatvės pensijos amžius, už 7 arus jiems išnuomoto (priskirto) žemės sklypo, išskyrus negyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto savininkus;
9.4. daugiabučių namų butų savininkai ir daugiabučių namų savininkų bendrijos, išskyrus negyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto savininkus;
9.5. iš valstybės ar savivaldybių biudžetų išlaikomos įstaigos ir institucijos, miškų urėdijos, tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos, veikiančios pagal Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymą, kai bent viena iš jų dalininkių yra valstybės ar savivaldybės institucija, taip pat viešosios įstaigos, vykdančios formalųjį ir neformalųjį švietimą;
9.9. garažų statybos ir eksploatavimo bendrijos garažų savininkai ir garažų paskirties pastatų savininkai, kuriems sukako Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytas senatvės pensijos amžius, ir neįgalieji, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis (bet ne daugiau kaip už vieną garažą);
10. Savivaldybės taryba sprendimais gali mažinti einamųjų metų nuomos mokestį už valstybinę žemę arba visai nuo jo atleisti, jei:
10.1. fiziniai asmenys kreipiasi dėl sunkios materialinės padėties (gavę Paramos teikimo komisijos rekomendaciją), kai mokesčio suma yra 20 eurų ar didesnė, fizinio asmens kiekvieno šeimos nario mėnesio pajamos yra mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį, mokesčio mokėtojas ir jo šeima nuomoja ne daugiau negu vieną žemės sklypą, kuriame ir gyvena, ir jei atitinka bent vieną iš 8.1.1–8.1.7 papunkčiuose nurodytų kriterijų;
11. Savivaldybės taryba sprendimais gali suteikti paveldimo turto mokesčio lengvatas fiziniams asmenims dėl sunkios materialinės padėties, gavusi Paramos teikimo komisijos rekomendaciją, kai mokesčio suma yra 100 eurų ar didesnė, fizinio asmens kiekvieno šeimos nario mėnesio pajamos yra mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį:
11.1. atleisti nuo paveldimo turto mokesčio, kai mokesčio mokėtojas ir jo šeima neturi jokio nekilnojamojo turto ir atitinka bent vieną iš 8.1.1–8.1.7 papunkčiuose nurodytų kriterijų;
11.2. atidėti paveldimo turto mokesčio sumokėjimo terminą ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui po paveldėjimo teisės liudijimo išdavimo, kai mokesčio mokėtojui ir jo šeimai iki paveldėjimo liudijimo išdavimo nuosavybės teise priklauso ne daugiau kaip vienas iki 60 kv. m naudingo ploto nekilnojamojo turto vienetas, kuris yra vienintelė mokesčio mokėtojo ir jo šeimos narių gyvenamoji vieta, pridedant po 15 kv. m. kiekvienam kitam bendrai gyvenančiam asmeniui ir kai mokesčio mokėtojas atitinka bent vieną iš 8.1.1–8.1.7 papunkčiuose nurodytų kriterijų.
12. Savivaldybės taryba sprendimais gali suteikti mokesčių lengvatas juridiniams asmenims:
12.1. jei juridinis asmuo einamaisiais metais investavo ne mažiau kaip 50 tūkst. Eur į savivaldybės teritorijos tvarkymą ir (ar) infrastruktūrą pagal suderintus su Savivaldybės administracija projektus, kai sutvarkyta teritorija ir (ar) infrastruktūra nėra šio asmens naudojamo sklypo dalis:
12.1.1. taikoma žemės, valstybinės žemės nuomos ar nekilnojamojo turto mokesčio 100 procentų lengvata (pasirinktinai vienam mokesčiui), bet ne daugiau kaip 50 procentų investuotos sumos;
12.2. jei Savivaldybės administracijos užsakyti viešųjų erdvių, gatvių ir (ar) inžinerinių tinklų rangos ir statybos darbai stabdo savininkų ir (ar) nuomininkų veiklą (savininkas ir (ar) nuomininkas nusprendžia sustabdyti veiklą darbų laikotarpiu; trukdo klientams ir tiekėjams patekti į patalpas, kurios priklauso konkrečiam savininkui ir (ar) nuomininkui, ir dėl to netenkama dalies pajamų):
12.2.1. taikoma einamųjų metų žemės ar valstybinės žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčių iki 100 procentų lengvata, gavus Savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir aplinkos (toliau – Miesto ūkio ir aplinkos) skyriaus ir Architektūros skyriaus rekomendacijas;
12.3. jei juridinis asmuo, veikiantis Šiaulių miesto savivaldybėje ne trumpiau kaip trejus metus (išskyrus Pramoninio parko ir LEZ teritorijas), investuoja į jam priklausantį nekilnojamąjį turtą atlikdamas esminę rekonstrukciją ir (ar) stato naujus statinius savo komercinei ir (ar) ūkinei veiklai vykdyti ir sukuria mokestinės turto vertės padidėjimą:
12.3.1. taikoma žemės, valstybinės žemės nuomos (atitinkančios pastato užstatyto ploto žemės mokesčio sumą) ir nekilnojamojo turto (nuo padidėjusios vertės po investicijų) mokesčių 100 procentų lengvata;
12.3.3. lengvata taikoma tik nuo 2019 m. sausio 2 d. pradėtoms investicijoms, t. y. statybų ir (ar) rekonstrukcijos darbų pradžią patvirtinantys dokumentai turi būti išduoti ne anksčiau kaip 2019 m. sausio 2 d.;
12.4. jei juridinis asmuo Šiaulių mieste stato (arba yra pastatęs) sporto, kultūros ar mokslo paskirties pastatus ir pats juose vykdo sporto, kultūros ar švietimo veiklą:
12.4.1. dešimt metų (jei pastatas statomas, lengvata pradedama taikyti nuo pastato įregistravimo valstybės įmonėje Registrų centre dienos) taikoma žemės, valstybinės žemės nuomos ir (ar) nekilnojamojo turto mokesčių 100 procentų lengvata;
13. Savivaldybės tarybos sprendimais suteikiamos nekilnojamojo turto ir nuomos už valstybinę žemę mokesčių 100 procentų lengvatos dešimt metų juridiniams asmenims, išsinuomojusiems Šiaulių pramoninio parko teritorijoje, suformuotoje Industrinio parko (teritorijos šalia Dubijos, Radviliškio, P. Motiekaičio gatvių) Šiauliuose detaliuoju planu, naujus (neužstatytus, neįrengtus) valstybinės žemės sklypus ir investuojantiems į statybas, įrenginius ir jiems reikalingą infrastruktūrą, įrengiantiems darbo vietas ir pan. pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Investuotojų atrankos ir valstybinės žemės sklypų nuomos ne aukciono būdu Šiaulių pramoniniame parke tvarkos aprašą. Lengvatos suteikiamos, jei juridiniai asmenys vykdo Investicijų Šiaulių pramoninio parko valstybinės žemės sklype ir Valstybinės žemės sklypo nuomos Šiaulių pramoniniame parke sutartyse numatytus įsipareigojimus.
14. Savivaldybės tarybos sprendimais suteikiamos žemės, žemės nuomos už valstybinę žemę ir (ar) nekilnojamojo turto mokesčių lengvatos juridiniams asmenims, remiantiems švietimo, kultūros, socialinius ir (ar) sporto projektus pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas Mokesčių lengvatų juridiniams asmenims, remiantiems švietimo, kultūros, socialinius ir (ar) sporto projektus Šiaulių miesto savivaldybėje, teikimo taisykles, gavus Savivaldybės mero potvarkiu sudarytos Prašymų svarstymo komisijos (toliau – Prašymų svarstymo komisija) išvadas (rekomendacijas).
15. Mokesčių lengvatos asmenims neteikiamos, jei:
15.1. jų nuosavos žemės, nuomojamos ar naudojamos žemės sklypai mokestiniu laikotarpiu (kalendoriniais metais) yra įtraukti į Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą Nenaudojamų privačios nuosavybės teise valdomų žemės sklypų sąrašą arba Nenaudojamų iš valstybės nuomojamų ar naudojamų žemės sklypų sąrašą;
15.2. jų nekilnojamasis turtas mokestiniu laikotarpiu (kalendoriniais metais) yra įtrauktas į Savivaldybės tarybos patvirtintą Nenaudojamų, naudojamų ne pagal paskirtį arba neprižiūrimų statinių ir patalpų sąrašą;
15.3. prašymo Savivaldybės administracijai pateikimo dieną jie turi valstybinės žemės nuomos ar naudojimo, žemės, nekilnojamojo turto ar kitų mokestinių įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetams ir fondams. Šiems mokesčių mokėtojams mokesčių sumažinimas ar atleidimas nuo mokesčių taikomas tik sumokėjus mokesčio nepriemoką ir priskaičiuotus delspinigius;
15.4. jie nedeklaravo naudojamo (-ų) valstybinės žemės sklypo (-ų). Nuomos mokesčio sumažinimas ar atleidimas šiems mokesčių mokėtojams taikomas nuo kitų mokesčio mokėjimo metų, jei bus deklaruoti visi jų naudojami valstybinės žemės sklypai ir sumokėta skola ir priskaičiuoti delspinigiai;
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
16. Asmenys prašymus dėl mokesčių lengvatų teikimo Savivaldybės administracijai pagal Taisyklių 8, 10, 11 ir 12 punktus turi pateikti iki mokesčių mokėjimo termino, numatyto Lietuvos Respublikos žemės, Nekilnojamojo turto, Paveldimo turto mokesčių įstatymuose ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“.
18. Fiziniai asmenys prie motyvuoto prašymo Savivaldybės administracijai suteikti prašomo mokesčio lengvatą prideda:
19. Juridiniai asmenys prie motyvuoto prašymo Savivaldybės administracijai suteikti prašomo mokesčio lengvatą prideda:
19.1. pagal Taisyklių 10.2 papunktį ir 12 punktą – žemės, nekilnojamojo turto mokesčių deklaracijos kopijas ar (ir) pranešimo apie valstybinės žemės nuomos mokestį kopiją;
20. Juridiniai asmenys prašymus dėl mokesčių lengvatų teikimo pagal Taisyklių 13 ir 14 punktus teikia vadovaudamiesi minėtuose punktuose nurodyta tvarka.
21. Nuomos mokesčio už valstybinę žemę mokėtojai, kurie yra atleidžiami nuo nuomos mokesčio už valstybinę žemę pagal Taisyklių 9.1, 9.2 ir 9.9 papunkčius, Savivaldybės administracijos Žemės valdymo skyriui (toliau – Žemės valdymo skyrius) turi pateikti šiuos dokumentus:
21.1. fiziniai asmenys, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis, – neįgaliojo pažymėjimo kopiją;
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS
22. Asmenims pateikus prašymą suteikti mokesčio lengvatą ir visus Taisyklių 18 ar 19 punktuose nurodytus dokumentus, Ekonomikos skyrius patikrina, ar prašymai atitinka Taisyklėse nustatytus kriterijus.
23. Asmenų prašymus dėl Taisyklių 8, 10, 11 punktuose, 12.2 papunktyje numatytų atvejų Ekonomikos skyrius teikia nagrinėti atitinkamai Paramos teikimo komisijai, Miesto ūkio ir aplinkos skyriui ir (ar) Architektūros skyriui.
24. Jeigu prašymai suteikti mokesčių lengvatas atitinka Taisyklėse nustatytus kriterijus, Ekonomikos skyrius, išnagrinėjęs prašymą bei pridėtus dokumentus ir (ar) atitinkamai vadovaudamasis gautomis Paramos teikimo komisijos, Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus ir (ar) Architektūros skyriaus rekomendacijomis, Prašymų svarstymo komisijos išvada (rekomendacija), rengia Savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl mokesčių lengvatų suteikimo (nesuteikimo).
25. Jeigu prašymai suteikti mokesčių lengvatas neatitinka šiose Taisyklėse nustatytų kriterijų, Savivaldybės tarybos sprendimo projektas nerengiamas ir Ekonomikos skyrius apie tai informuoja asmenis.
26. Jei paaiškėja, kad fizinis ar juridinis asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimą dėl mokesčio lengvatos suteikimo, suteikta lengvata panaikinama, o asmuo privalo sumokėti pritaikytos lengvatos dydžio sumą. Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl suteiktos lengvatos panaikinimo rengia Ekonomikos skyrius.
V SKYRIUS
NEREIKŠMINGA (DE MINIMIS) PAGALBA
28. Nereikšminga (de minimis) pagalba – nedidelės vertės valstybės parama, daranti nežymų poveikį prekybai ir konkurencijai tarp Europos Sąjungos valstybių narių, kuriai netaikomas reikalavimas suderinti pagalbą su Europos Komisija.
29. Pagalbos teikėjas – valstybės valdymo ar savivaldybės institucija arba kitas juridinis asmuo, teikiantis valstybės pagalbą ar nereikšmingą (de minimis) pagalbą.
30. Pagalbos gavėjas – ekonominę veiklą vykdantis ūkio subjektas, t. y. juridinis ar fizinis asmuo, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kartu su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjais sudarantys vieną ūkio subjektą (vieną įmonę). Viena įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Viena įmonė, taikant šį Reglamentą, – tai visos įmonės, tarpusavyje susietos bent viena šių santykių rūšimi:
30.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;
30.3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;
30.4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;
31. Mokesčių lengvatos suteikimas ūkio subjektui (atleidimas nuo mokesčio ar jo sumažinimas) yra priskiriamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimui.
32. Bendra vienam ūkio subjektui (vienai įmonei) suteikta (de minimis) pagalbos suma negali viršyti Reglamente numatytos viršutinės ribos – 300 000,00 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį.
33. Reglamentas taikomas pagalbai, teikiamai įmonėms visuose sektoriuose, išskyrus:
33.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;
33.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;
33.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų:
33.4.1. kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį;
33.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;
34. Jeigu įmonė vykdo veiklą viename iš 33.1, 33.2, 33.3 arba 33.4 papunkčiuose nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas Reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas Reglamentas, Reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, su sąlyga, kad atitinkama valstybė narė tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdama veiklos sritis ar apskaitą, užtikrins, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama (de minimis) pagalba, suteikta pagal Reglamentą.
35. Susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja (de minimis) pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei viršija 32 punkte nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą (de minimis) pagalbą. (De minimis) pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta.
36. Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta (de minimis) pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti (de minimis) pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, (de minimis) pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.
37. Pagal Reglamentą suteikta (de minimis) pagalba gali būti sumuojama su (de minimis) pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832.
38. Pagal Reglamentą suteikta (de minimis) pagalba gali būti sumuojama su (de minimis) pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentus (ES) Nr. 1408/2013 ir (ES) Nr. 717/2014, neviršijant Taisyklių 32 punkte nustatytos atitinkamos viršutinės ribos.
39. Suteikta mokesčių lengvata teisės aktų nustatyta tvarka registruojama valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Duomenys Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikiami registro nuostatuose, kurie patvirtinti 2005 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Duomenys apie suteiktą de minimis pagalbą į registrą turi būti pateikti per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos priimto sprendimo įsigaliojimo dienos. Duomenis registruoja Ekonomikos skyrius.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Paaiškėjus, kad pagal Taisykles buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši pagalba išieškoma ne ginčo tvarka.
43. Tai, kas nereglamentuota Taisyklėse, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
44. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti prašymus pateikusius asmenis, įvertinti asmenų atitiktį reikalavimams ir teisę gauti mokesčių lengvatą. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.
45. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.